عوارض کاشت ابروی طبیعی چیست؟

عوارض موقت پیوند ابرو

 ابروهای افراد به مرور زمان و یا در صورت وقوع حادثه‌ای دچار ریزش و یا کم‌پشتی می‌شوند. در نتیجه قیافه آن‌ها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده و باعث نارضایتی افراد می‌شود. خوشبختانه در حال حاضر می‌توان روش‌های متنوع بسیاری به منظور برگرداندن ظاهر زیبا به ابروها بود. اما هر یک از این روش‌ها دارای یک سری معایب از جمله غیر طبیعی بودن، ماندگاری محدود و نیاز به ترمیم و تکرار و … دارند.

عوارض کاشت ابرو

در این میان یکی از بهترین روش‌هایی که به دلیل مزایای قابل توجهی که دارد سبب جذب بسیاری از افراد به سمت آن شده روش‌های کاشت ابرو بدون درد است. اما با این حال اگر کاشت ابرو نیز به درستی انجام نشود و یا برای انجام آن به کلینیک معتبر مراجعه نکنید می‌تواند معایب و عوارض جانبی متعددی به دنبال داشته باشد. برای بالا بردن اطلاعات شما و اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی مهم‌ترین عوارض کاشت ابرو پرداخته‌ایم.

عوارض کاشت ابرو

برای اطلاع از هزینه کاشت ابروی طبیعی و دریافت مشاوره رایگان و تخصصی با مشاورین کلینیک پوست و مو رز تماس حاصل فرمایید.

خط ویژه: 02148679

تورم بعد از انجام کاشت ابرو

یکی از شایع‌ترین عوارض بعد از کاشت ابرو احساس تورم در ناحیه پیشانی و اطراف چشم‌ها است. معمولا این تورم شدید نبوده و به دلیل مواد بی‌حس‌کننده و عملیاتی که در ابروها انجام گرفته است به وجود می‌آید. در صورتی که مراقبت‌ های بعد از کاشت ابرو را به درستی رعایت کنید در چند روز اول شاهد از بین رفتن تورم‌های ایجاد شده خواهید بود.

معایب و عوارض کاشت ابرو

خارش در منطقه کاشت ابرو

از دیگر عوارض و تحریک بعد از کاشت ابرو، احساس خارش بعد از کاشت ابرو است. خارش می‌تواند بلافاصله بعد از بی‌حسی ابرو ایجاد شده و تا بهبودی کامل زخم‌ها ادامه پیدا کند. برای پیشگیری از شدت یافتن خارش‌ها، پزشک متخصص پمادهای مخصوصی را تجویز خواهد کرد که در صورت مصرف صحیح آن‌ها، مشکل جدی برای شما پیش نخواهد آمد. تنها توصیه‌ای که در ارتباط با این موضوع می‌توان کرد این است که هرگز اقدام به خاراندن یا دستکاری ابروهای کاشته شده نکنید.

پوسته پوسته شدن بعد از کاشت ابرو

یکی دیگر از عوارض ناشی از پیوند ابرو پوسته پوسته شدن پوست اطراف ابروها است. علت این پوسته پوسته شدن می‌تواند به دلیل ایجاد خشکی در پوست اطراف ناحیه کاشت باشد و موضوع چندان مهمی نیست. در صورتی که پوست خشکی دارید از پزشک خود بخواهید تا پماد مخصوصی را برای شما تجویز کند. این مشکل در دو هفته اول به مرور زمان از بین خواهد رفت..فراموش نکنید که اگر با چنین عارضه‌ای مواجه شدید هرگز اقدام به کندن پوسته‌ها و دستکاری آن‌ها نکنید چرا که این کار می‌تواند در نتیجه نهایی تاثیر منفی بسیار زیادی بگذارد.

دلیل تورم پوستدستکاری بافت در حین کاشت ابرو و واکنش بدن به ترمیم زخم‌ها
دلیل بروز عفونتعدم استفاده از تجهیزات استریل
کاشت ابرو در محیط غیر استاندارد
دستکاری محل کاشت ابرو با دست آلوده
دلیل خارش پوستبخشی از خارش، نشان‌دهنده واکنش بدن به ترمیم زخم‌ها است. اما اگر خارش تشدید شد، به وجود عفونت شک کنید.
دلیل پوسته پوسته شدنخشکی بیش از حد پوست و درنتیجه ریزش لایه رویی پوست

درد و خونریزی در حین و بعد از کاشت ابرو

برخی از افراد به دلیل خونریزی و احساس دردی که در حین و حتی بعد از عملیات کاشت ابرو تجربه می‌کنند بسیار ناراضی هستند و آن را از جمله عوارض و خطرات کاشت ابروی طبیعی می‌دانند. در حالی که بروز این مشکلات می‌تواند عوامل بسیار متعددی داشته و قابل پیشگیری باشند. از جمله این موارد می‌توان به عدم رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت ابرو، عدم انتخاب متخصص کاربلد و باتجربه، عدم مراجعه به کلینیک معتبر کاشت ابرو با تجهیزات استاندارد و … اشاره کرد. پس اگر تمامی این نکات را رعایت کنید درد و خونریزی، عارضه جانبی ترسناکی برای شما محسوب نخواهد شد.

احساس درد در حین و بعد از انجام کاشت ابرو

کاندیدهای کاشت ابرو اقساطی می‌توانند با توجه به آستانه درد متفاوتی که دارند میزان درد مختلفی را تجربه کنند. بنابراین می‌توان درد را جز یکی از ناراحتی بعد از کاشت ابرو تلقی کرد. البته احساس درد با رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت ابرو و همچنین مصرف به موقع داروها تا حد بسیار زیادی کاهش یافته و در نتیجه باعث اذیت فرد نخواهد شد.

قرمزی بعد از پیوند ابرو

قرمزی بعد از کاشت ابرو

یکی از شایع‌ترین عوارض ایمپلنت ابرو که بسیاری از افراد در دوران نقاهت با آن مواجه می‌شوند، ایجاد حالت قرمزی در نواحی پیوند است. این عارضه کاملا عادی و طبیعی بوده و جای نگرانی نخواهد داشت. این قرمزی‌ها تقریبا در روز سوم یا چهارم بعد از کاشت ابرو ایجاد شده و پس از چند روز به صورت خود به خود از بین می‌روند.

ایجاد عفونت در زخم‌ها بعد از کاشت ابرو

یکی از خطرناک‌ترین حساسیت بعد از کاشت ابرو احتمال ایجاد عفونت در آن است. البته در صورتی که عملیات کاشت در کلینیکی معتبر و بهداشتی انجام شده و مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو توسط فرد به دقت دنبال شوند، خطر ایجاد عفونت از بین خواهد رفت. علاوه بر آن پزشک معمولا برای جلوگیری از چنین احتمالی، آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد که باید در مصرف آن دقت کنید.

احساس بی‌حسی در نواحی بانک مو و کاشت ابرو

برخی از افراد از ادامه‌دار بودن بی‌حسی پوست در بانک مو و نواحی کاشت ابرو به عنوان عارضه جانبی شکایت می‌کنند. البته با توجه به روشی که برای کاشت ابرو انتخاب شده است، میزان بی‌حسی که در نواحی بانک مو و کاشت ابرو احساس می‌شود متفاوت خواهد بود. این مشکل چندان جدی نبوده و معمولا در کمتر از یک هفته بعد از کاشت ابرو از بین می‌رود. ناگفته نماند که تخصص پزشک نیز تا حد بسیار بالایی در شدت مقدار بی‌حسی موثر خواهد بود. اگر پزشک شما با مهارت بالایی پروسه پیوند را پشت سر بگذارد آسیب کمتری به بافت‌های عصبی موجود در آن نواحی وارد می‌شود. در نتیجه فرد خیلی سریع شاهد بروز علائم بهبودی خواهد بود.

ظاهر غیرطبیعی در ابروها بعد از کاشت ابرو

یکی از آزاردهنده‌ترین عارضه‌هایی که افراد می‌توانند بعد از کاشت ابرو با آن مواجه شوند، ایجاد ظاهری غیر طبیعی در ابروها است. به عنوان مثال افراد ممکن است با حالت سیخ سیخی در تارهای ابروی خود روبرو شوند. این حالت حاصل بی‌تجربگی پزشک متخصص و در نتیجه کاشته شدن فولیکول‌های مو در زاویه‌های نادرست است. برای جلوگیری از رخ دادن چنین مشکلی توصیه می‌شود حتما در انتخاب پزشک و روش کاشت ابرو حساسیت بالایی داشته باشید.

رنگ تیره در ابروها بعد از کاشت ابرو

از دیگر عوارض کاشت ابروی طبیعی، ایجاد رنگ تیره در تارهای مو است. در حالت کلی برای رسیدن به نتیجه کاشت ابرو ایده‌آل بعد از پیوند مو و ابرو، باید صبر و حوصله زیادی را به خرج داد چرا که باید پروسه رشد مو کامل شود و این مسئله به چندین ماه زمان احتیاج دارد. ایجاد رنگ تیره در ابروها از جمله موارد زودگذر بوده و بعد از بازگشت موها به روال عادی رشد خود، این مشکل نیز برطرف می‌شود. همچنین کاندیدهای کاشت ابرو می‌توانند بعد از رشد کامل ابروها، اقدام به رنگ کردن آن‌ها نیز بکنند.

عوارض کاشت ابرو در بارداری

یکی از دلایل ریزش موی ابرو در زنان باردار تغیییر سطح ترشح هورمون‌ها در بدن آنهاست. یکی از هورمون‌های موثر در ریزش موی زنان باردار تغییر سطح هورمون استروژن است ولی اینکه آیا این نوع ریزش موی ابرو دائمی است یا نه جای سوال است. امکان دارد 3 الی 4 ماه پس از زایمان الگوی رشد موهای شما به حالت قبل بازگردد ولی در مواردی نیز ممکن است دچار ریزش موی دائمی شوید که اگر ریزش مو ابرو پس از بارداری و زایمان متوقف نشود، کاشت ابرو جایگزین مهمی برای جبران موهای از دست رفته خواهد بود.

نظر متخصصان زیبایی درباره امکان کاشت ابرو در بارداری متفاوت است ولی برخی از آنها می‌گویند پیوند ابرو در زمان بارداری مانعی ندارد و کاملا بی‌خطر است. ولی یکی از دلایل منطقی عدم ایمپلنت ابرو در بارداری اینست که علت ریزش ابرو به درستی مشخص نمی‌شود که آیا به خاطر بارداری اتفاق می‌افتد یا علت‌های زمینه‌ای دیگری نیز وجود دارد، به همین دلیل نمی‌توان به طور قطعی گفت که کاشت ابرو در این دوران ضروری است یا نه.

از دیگر دلایل مناسب نبودن زنان باردار به عنوان یک کاندید کاشت ابرو مصرف داروهایی است که حین جراحی زیبایی یا پس از آن به منظور مراقبت‌های بعد از ایمپلنت ابرو باید مصرف شوند. به عنوان مثال مصرف بی‌حسی موضعی حین جراحی خود نوعی ماده مخدر به حساب می‌آید که ممکن است سلامتی جنین را به خطر بیاندازد یا امکان عبور برخی آنتی‌بیوتیک‌ها که به منظور جلوگیری از عفونت‌های بعد از جراحی به متقاضی تجویز می‌شود از جفت وجود دارد که ممکن است سلامتی او را تحت تاثیرقراردهد.

عوارض پیوند ابرو در شیردهی

عوارض کاشت ابرو در شیردهی

در دوران شیردهی نیز هنوز سطح هورمونها به سطح نرمال خود نرسیده است و حتی ممکن است بخاطر برخی عوامل چون زمان استراحت کم و خود فرایند شیردهی که از میزان ویتامین‌ها و انرژی فرد به میزان زیادی می‌کاهد، ریزش مو همچنان ادامه داشته باشد و به محض بازگشت ساعت بیولوژیکی بدن فرد به حالت نرمال ریزش موی ابرو نیز برطرف شده ومجددا شروع به رشد نمایند.

از طرفی ممکن است با برخی عوارض جانبی داروها که حین کاشت یا پس از آن به شما تجویز می‌شوند سلامتی نوزاد خود را به خطر بیاندازید. هر چند اثر بی‌حسی موضعی استعمال شده به منظور کاهش درد ناشی از جراحی ممکن است کوتاه بوده و بعد از چند ساعت از بدن حذف شود و با چند ساعت شیر ندادن به کودک ممکن است این خطر رفع شود، ولی مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها به منظور کاهش عوارض جانبی دارو در فرد قطعا با شیرمادر وارد بدن کوک خواهد شد که ممکن است برای فرزند شما خطرناک باشد.

اگر چنانچه حین شیردهی اصرار به کاشت ابرو دارید حتما زیر نظر پزشک متخصص خود این کار را انجام دهید تا با اندیشیدن تمهیداتی از میزان خطری که ممکن است کودکتان را تهدید کند بکاهید.

رشد کم مو بعد از کاشت ابرو

رشد کم و یا نامناسب موهای تازه کاشته شده یکی دیگر از واکنش پوستی بعد از کاشت ابرو است که سبب شکایت برخی از افراد می‌شود. در خصوص این موضوع باید بگوییم که برای مشاهده نتیجه نهایی کاشت مو و یا ابرو باید صبر و حوصله زیادی به خرج دهید. از آنجایی که فولیکول‌های جدید مو از ناحیه‌ای غیر از ابرو برداشته می‌شوند، وجود اختلاف در سرعت رشد آن‌ها با موهای اصلی ابرو، طبیعی خواهد بود. اما بعد از حداکثر ۶ تا ۹ ماه زمان، فولیکول‌های کاشته شده به مکان جدید خود عادت کرده و این مشکل به صورت دائمی از بین خواهد رفت.

عدم رشد کافی ابرو

به دلیل اینکه فولیکول‌های کاشته شده در ابرو از نواحی مختلفی مثل پشت سر، شقیقه‌ها و … برداشته می‌شوند، سرعت رشد آن‌ها با سرعت رشد تارهای اصلی ابرو کمی متفاوت خواهد بود. این موضوع می‌تواند تحت عنوان عارضه عدم رشد کافی ابرو بروز پیدا کند. البته با گذشت زمان و عادت کردن فولیکول‌های مو به جای جدید خود، این مشکل برطرف خواهد شد.

مشاهده فولیکولیت در محل کاشت ابرو

از دیگر عوارض جانبی بعد از کاشت ابرو که می‌تواند سبب ناراحتی افراد شود، احتمال ایجاد فولیکولیت در ناحیه کاشت است. به این معنا که افراد زیادی شاهد به وجود آمدن زخم‌هایی نظیر آکنه یا جوش یا دلمه در محل کاشت ابرو هستند. در این صورت حتما موضوع را به پزشک مربوطه اطلاع دهید تا راهکارهای لازم را برای رفع این مشکل در اختیار شما قرار دهد. معمولا برای این دسته از افراد گفته می‌شود که پارچه‌های تمیزی را مرطوب کرده و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی نواحی کاشت قرار دهند. همچنین بهتر است پمادهایی حاوی آنتی‌بیوتیک، سه مرتبه در روز به صورت مرتب مصرف شوند. این مشکل در اکثر افراد دیده می‌شود و با انجام روش‌های درمانی صحیح و اصولی خیلی سریع رفع خواهد شد.

موهای زیرپوستی

موهای زیر پوستی می توانند با رشد فولیکول های موی جدید ایجاد شوند. آنها ممکن است باعث التهاب و ناراحتی شوند، اما اغلب با مراقبت مناسب قابل مدیریت هستند.

رشد در جهت اشتباه

موهای کاشته شده ممکن است همیشه در جهت یا الگوی مورد نظر رشد نکنند. برای دستیابی به ظاهر دلخواه، به پزشک و کلینیک مورد اطمینان مراجعه کنید.

 پیشگیری از بروز عوارض بعد از پیوند ابرو

روش های پیشگیری از بروز عوارض بعد از کاشت ابرو

یکی از نگرانی‌هایی که اغلب افراد در رابطه با ایمپلنت ابرو دارند وجود برخی خطرات جانبی ناشی از کاشت است که هر چند بسیاری از آنها طبیعی است و راهی برای حذف کامل خطرات وجود ندارد و پزشک متخصص باید بیمار خود را از این عوارض احتمالی آگاه کند، ولی مسلماً راه‌هایی برای کاهش برخی از خطرات جانبی وجود دارد، در واقع، به همین دلیل است که پروتکل‌ها و مقررات اغلب توسط مقامات بهداشتی به روز می‌شوند. برخی از این عوارض کاشت ابرو را می‌توان با انتخاب یک پزشک متخصص با تجربه و با مهارت بالا و نیز انتخاب یک کلینیک معتبری که از همه امکانات لازم برای ایمپلنت ابرو برخوردار باشد کاهش داد.

با انجام برخی اقدامات مراقبتی و تجویز برخی داروها به منظور کاهش خطر عفونت و یا انجام دقیق توصیه‌های ارائه شده از سوی پزشک، شما می‌توانید تا حدود زیادی از بروز عوارض بعد از پیوند ابرو کاسته و دوره نقاهت خود را کوتاهتر کنید. کلینیک پوست و مو رز یکی از کلینیک‌های معتبری است که با دارا بودن بهترین پزشکان متخصص و برخورداری از بهترین و به‌روزترین تجهیزات سعی در کاهش عوارض جانبی ناشی از ایمپلنت ابرو دارد.

نقش داروهای پس از کاشت در کاهش میزان عوارض

یکی از مهمترین اقداماتی که پس از کاشت بایستی به طور دقیق و منظم انجام گیرد مصرف داروهای تجویزی از سوی پزشک شماست، مصرف این داروها می‌تواند موفقیت کاشت ابرو را در شما تضمین کند. این داروها شامل داروهای تقویتی که هم در بهبود سریع کاشت ابرو نقش دارند و هم از بروز برخی عوارض جانبی مثل ریزش شدید مو جلوگیری می‌کنند و یکسری داروهای مراقبتی از جمله آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضد التهاب و ضد درد  است که از بروز عفونت در محل کاشت یا برداشت موها پیشگیری کرده و از میزان درد و التهاب محل کاشت می‌کاهد. دقت داشته باشید که دوز داروها و چگونگی مصرف آنها را حتما از پزشک خود جویا شوید.

چه زمانی بروز عوارض خطرناک است ؟

وجود برخی عوارض جانبی چون پوسته پوسته شدن، خارش، تورم، قرمزی و مواردی که در ابتدای متن ذکر شده است کاملا طبیعی  و تا حدودی نرمال است ولی برخی از عوارض جانبی در صورت وقوع بسیار خطرناک بوده و ممکن است جان فرد را به خطر بیاندازد. نادرترین اما خطرناک‌ترین عارضه در بین عوارض کاشت ابرو، نکروز است. وضعیتی که در آن یک یا چند سلول به طور غیرقابل‌برگشت آسیب می‌بینند. بافت نکروزه دچار مرگ پاتولوژیک شده و به بافت بی جان تبدیل می‌شود.

هنگامی که خونریزی شدید در ناحیه اهداکننده یا ناحیه پیوند اتفاق می‌افتد، می‌توان آدرنالین را به ناحیه تزریق کرد تا باعث انقباض عروق خونی شده و جریان خون را کاهش دهد. اگر آدرنالین بدون مخلوط شدن با ایزوتونیک تزریق شود، یا اگر با ایزوتونیک مخلوط شود ولی زیادتر از حد مورد نیاز تزریق شود می‌تواند بافت‌ها را بکشد و باعث نکروز شود، زیرا خون‌رسانی به پوست را متوقف می‌کند.

این اشتباه که توسط افراد غیر متخصص کاشت ابرو انجام می‌شود می‌تواند نتایج بسیار خطرناک و جبران‌ناپذیری برای بیمار به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از عوارض ناخواسته کاشت مو، اولین و مهمترین قدمی که باید بردارید، انتخاب یک کلینیک واقعا معتبر و همچنین جراحان مجرب و تحصیل کرده در زمینه کاشت مو و ابرو است.

آیا عوارض بعد از پیوند ابرو طبیعی است؟

آیا عوارض پس از کاشت ابرو طبیعی است؟

در حالت کلی روش‌های کاشت ابرو ایمن در نظر گرفته می‌شوند چرا که در صورت انتخاب یک پزشک با مهارت و تجربه بالا احتمال بروز عوارض جانبی بسیار کم خواهد بود ولی بسیاری از این عوارض طبیعی بوده و بخشی از پروسه درمان به حساب می‌آیند که در صورت توجه به دستورات پزشک و انجام مراقبت‌های لازم دوره بهبودی نیز بسیار کوتاه‌تر خواهد بود.

به منظور مشاهده حداقلِ عوارض جانبی بهتر است قبل از انجام ایمپلنت ابرو یک معاینه جامع و کامل توسط پزشک انجام گیرد تا احتمال وجود برخی بیماری‌های زمینه‌ای شناسایی شده و نوع پوست اعم از چرب و خشک بودن تشخیص داده شود، تا با ارائه تمهیدات لازم مطابق با وضعیت متقاضی بروز عوارض جانبی را تا حدود زیادی کاهش داد.

پشیمانی از کاشت ابرو

خوشبختانه بر اساس گزارشات سالانه کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز، بیش از 94 درصد از افرادی که کاشت ابرو انجام می‌دهند از نتایج آن راضی هستند با این حال، همیشه اینطور نیست. برخی از متقاضیان ایمپلنت ابرو وجود دارند که به شدت از تصمیمی که فکر می‌کردند تغییر دهنده زندگی و افزایش دهنده اعتماد به نفسشان است پشیمان می‌شوند.

درصدی از این افراد در اثر عدم رسیدن به نتایج ایده آل خود پشیمان می‌شوند و گروهی دیگر به علت انتخاب کاشت ابروی طبیعی به جای تکنیک‌های آرایشی مانند میکروپیگمنتیشن، فیبروز و میکروبلیدینگ ابراز نارضایتی می‌نمایند. به هر حال اگر از ظاهر ابروهای خود راضی نباشید، می‌توانید آن‌ها را به سلیقه خود اصلاح کرده و یا در قدم آخر، از پزشک خود بخواهید تا در مورد ریموو کردن آن‌ها راهکارهایی را با شما در میان بگذارد.

به عنوان نکته مهم و نهایی باید به شما بگوییم که تا پایان دوره رویش ابروهایتان بعد از کاشت صبر نمایید (زمانی حدود 3 الی 6 ماه)؛ اگر بعد از این مدت هنوز هم از ابروهای خود ناراضی بودید از راهکارهای پیشنهاد شده استفاده کنید.

نتیجه گیری درباره عواض پس از کاشت ابرو

برای به حداقل رساندن خطر عوارض، انتخاب جراح واجد شرایط و با تجربه، پیروی دقیق دستورالعمل‌های مراقبت پس از پیوند و داشتن درک کامل از خطرات و مزایای این روش بسیار مهم است. کاشت ابرو می تواند یک راه حل ارزشمند برای افرادی باشد که به دنبال ابروهای پرتر و زیباتر هستند، اما ضروری است که عوارض احتمالی را در مقابل مزایای مورد انتظار سنجید.

منبع: martinickhair

3.2/5 - (4 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
جدیدترین روش کاشت ابرو در ایران و جهان 2024
نوشتهٔ بعدی
نتیجه کاشت ابرو | جدول زمانی مراحل رشد بعد از 1 الی 12 ماه

3 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • مهسا ناوری
    26/10/1399 9:43 ق.ظ

    زخم بعد از کاشت مو بعد از چند روز خوب میش ؟

    پاسخ
  • سارا علیپور
    22/11/1399 9:52 ق.ظ

    سلام وقت بخیر
    من دلم میخواد کاشت انجام بدم اما خب یک سری ترس ها دارم خیلی تحقیق کردم تا به سایت شما رسیدم و خیلی خوب راهنمایی کرده بودین .. جالبه یکی از دوستان هم کلینیک شما رو برای کاشت ابرو بهم پیشنهاد داده بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید