کاشت مو به روش FIT در یک جلسه

کاشت موطبیعی به روش FIT

کاشت مو به روش FIT یکی از روش‌های کاشت مو محسوب می‌شود که سایر راه‌ها زیر مجموعه آن قرار می‌گیرند. در این روش موها به صورت دانه‌ای استخراج شده و به ناحیه مورد نظر پیوند می‎‌خورند. همین امر باعث می‌شود عوارض کمتری تجربه کنید و دوران نقاهت راحت‌تری را پشت سر بگذارید. با این وجود یکی از عوامل تضمین‌کننده موفقیت شما، کمک گرفتن از پزشکان معتبر کلینیک رز است. برای داشتن ظاهری زیبا فراموش نکنید که خشت اول را درست بگذارید.

اینفوگرافیک FIT کاشت مو به روش

مراحل کاشت مو به روش FIT

روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارند؛ اما روشی که توانست انقلابی در عرصه کاشت مو ایجاد کند، پیوند به روش FIT است. در این روش که نسبت به روش‌های پیشین خود کم تهاجمی‌تر است، به جای برداشت ناحیه‌ای از پوست برای استخراج فولیکول‌های مو، با کمک دستگاهی به نام پانچ، تنها گرافت‌ها استخراج می‌شوند و در نتیجه بسیاری از پزشکان و متقاضیان کاشت به این روش روی آوردند. مراحل این روش عبارت هستند از:

برای دریافت مشاوره، بررسی این موضوع و هزینه کاشت مو، شما می توانید با همکاران ما در کلینیک کاشت مو رز با شماره 02144067005 تماس حاصل بفرمایید.

مراحل کاشت مو به روش FIT

مرحله یک: انتخاب پزشک و متخصص باتجربه و شرکت در جلسه مشاوره

همیشه اولین گام‌ها مهم‌ترین گام‌ها شناخته می‌شوند. در کاشت مو به روش اف آی تی FIT نیز مهم‌ترین اقدامی که می‌توانید برای داشتن نتیجه مطلوب انجام دهید، انتخاب دکتر کاشت مو با تجربه است که سابقه درخشانی در زمینه کاشت مو دارد. البته پس از انتخاب نیز لازم است برای شرکت در جلسه مشاوره قبل از کاشت به کلینیک مراجعه کنید تا نکات مهم و ضروری بررسی شوند.

در این مرحله از روش کاشت مو FIT پزشک علت ریزش موی شما را بررسی کرده و پس از تعیین بهترین قسمت به عنوان ناحیه اهداکننده، روش کاشت مو را با توجه به شرایط شما تعیین می‌کند. فراموش نکنید این پزشک است که بهترین گزینه را تشخیص می‌دهد و البته پزشکان باتجربه با توجه به همه عوامل این کار را انجام می‌دهند. در نهایت با انجام آزمایشات خون برای تعیین فاکتورهای لازم در حین انجام پروسه کاشت، زمان نهایی تعیین شده و دستوراتی به شما داده می‌شود.

مرحله دو: تعیین خط رویش مو و تزریق بی‌حسی

این اولین مرحله‌ای است که در روز کاشت و ترمیم مو به روش FIT انجام می‌شود. در این مرحله ابتدا با کمک یک مارکر بهترین خط رویش مو برای فرد زیباجو مشخص می‌شود تا هم تعداد گرافت تعیین شده و هم محل کاشت به خوبی نمایان شود. سپس با کمک تزریق بی‌حسی فرد برای انجام مراحل مختلف آماده می‌شود. تزریق بی‌حسی به فرد کمک می‌کند تا هیچ دردی را در مرحله کاشت و استخراج حس نکرده و روز بدون دردی را پشت سر بگذارد.

مرحله سه: برداشت فولیکول‌های لازم

در این بخش، پزشک شما با کمک دستگاهی به نام پانچ، گرافت‌های مو را یکی‌یکی و با دقت استخراج می‌کند. گرافت‌ها با چربی دور ریشه جدا می‌شوند تا به آن‌ها هیچ آسیبی نرسیده و از طرف دیگر فولیکول‌ها با سرعت و احتمال بیشتری پیوند شوند. پس از اینکه تعداد مشخصی گرافت استخراج شد، آن‌ها را در محلول مخصوصی قرار می‌دهند تا گرافت‌ها در فاصله بین استخراج و کاشت دچار هیچ آسیبی نشده و همچنان زنده باقی بمانند. در ضمن در این فرصت گرافت‌های سالم جدا می‌شوند تا موفقیت را بتوان تضمین کرد.

مرحله چهار: کاشت گرافت‌های برداشت‌شده

پس از اینکه گرافت‌ها استخراج شده و گزینه‌های سالم از ناسالم جدا شدند، زمان آن است که این گرافت‌ها در قسمت کم مو یا طاس کاشته شوند. برای این کار در قسمتی که قرار است کاشت در آن ایجاد شود یک برش کوچک و کمتر از یک میلی‌متر زده می‌شود و سپس با دستگاه مخصوص گرافت‌هایی که جدا شده بودند در محل مورد نظر کاشت می‌شوند. همه این مراحل در یک روز انجام شده و مدت زمان کاشت مو متناسب با تعداد گرافت بین ۴ تا ۸ ساعت طول خواهد کشید.

مراحل کاشت مواستریل کردن بانک مو و محل پیوند مو
اعمال بی‌حسی موضعی در هر دو قسمت
برداشت فولیکول با پانچ دستی
آماده‌سازی فولیکول
کاشت در محل طاس سر
نکات مراقبتی قبل از کاشتدخانیات و الکل را به مدت یک ماه قبل از پیوند مو کنار بگذارید.
داروهای رقیق‌کننده خون را به مدت دو هفته ترک کنید.
از مکمل‌های گیاهی نیز به مدت دو هفته استفاده نکنید.
مزایای این روشعدم تشکیل اسکار
عدم نیاز به جراحی
دوره نقاهت کوتاه مدت
شدید نبودن عارضه‌های کاشت مو
معایب این روشمناسب نبودن این روش برای طاسی شدید
طولانی بودن زمان کاشت

آیا پیوند مو متد fit دائمی است؟

آیا نتایج حاصل از اف آی تی دائمی است ؟

اغلب افرادی که متقاضی کاشت مو به روش FIT هستند یک نگرانی بسیار عمده دارند و آن این است که آیا این روش کاشت نتایجی دائمی برایشان به همراه دارد یا ممکن است پس از مدتی دوباره مجبور به کاشت شوند؟ البته باید بدانید که پس از کاشت شاهد ریزش مو خواهید بود؛ اما این دلیل نمی‌شود که تصور کنید نتیجه کاشت موفقیت‌آمیز نبوده است.

پس از گذشت ۳ الی ۶ ماه که از کاشت مو سپری شد، شاهد رشد مو و جوانه‌ زدن موهایی هستید که دائمی هستند و برای همیشه کم مویی و طاسی را به خاطره تبدیل می‌کنند. این موها در برابر عوامل ریزش مقاوم هستند و در ۹۹ درصد موارد دچار ریزش نمی‌شوند، رشد می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را شانه کرده یا کوتاه کنید.

سیکل ریزش و رشد مو پس از پیوند مو اف ای تی

سیکل ریزش و رشد مو پس از کاشت مو اف آی تی

موهای کاشت شده پس از یک دوره کوتاه که از روز کاشت سپری شد دچار ریزش می‌شوند که اصلاً امری نگران‌کننده نیست. با این حال پس از مدتی دوباره رشد می‌کنند و می‌توانند ظاهر شما را طبیعی‌تر کرده و کمک کنند تا اعتماد به نفس خود را دوباره به دست اورید. این پروسه شامل موارد زیر است:

سیکل ریزش مو

بهتر است بدانید موها از چه زمانی شروع به ریزش می‌کنند تا دیگر جای هیچ نگرانی برای شما باقی نماند. البته بد نیست اطلاع داشته باشید که ریزش مو نشانه خوبی از کاشت بوده و به این معنی است که کاشت مو شما با موفقیت انجام شده است. این فرایند به شرح زیر است:

  • روز ۱ تا ۳ پس از کاشت: در این چند روز باید به شدت مراقب محل کاشت باشید تا هیچ آسیبی به فولیکول‌ها نرسد. آن‌ها بسیار ضعیف و غیرمقاوم هستند و ممکن است از جای خود خارج شوند. در این روزها ممکن است دچار خارش، سوزش و تورم شوید و البته نباید نگران باشید. با انجام دقیق دستورالعمل‌ها می‌توانید آن را پشت سر بگذارید.
  • ۴ تا ۱۰ روز پس از کاشت: در این روزها دیگر تقریباً هیچ درد، خارش یا سوزش احساس نمی‌کنید و تقریباً ناحیه اهداکننده بهبود یافته است. می‌توانید پوست سر را بشویید و آرام با کمک ماساژ پوسته‌ها را بردارید تا مانع از رشد موی جدید نشود. البته به دلمه‌ها دست نزنید؛ زیرا فولیکول جدید هستند و آسیب به آن‌ها کاشت را با مشکل روبه‌رو می‌کند.
  • ۲ تا ۳ هفته پس از کاشت: در این زمان ممکن است ریزش موی شما شروع شود. البته در برخی افراد این زمان پس از ۶ الی ۸ هفته رخ می‌دهد. با این حال باید بدانید آنچه شاهد هستید تنها ریزش ساقه مو است و البته پیاز و فولیکول سر جای خود باقی مانده‌اند تا برای رشد مجدد آماده شوند.
  • ۱ الی ۲ ماه پس از کاشت: در این مرحله دچار شوک ریزشی می‌شوید و به ناگاه همه موها می‌ریزند. نگران نباشید و به فولیکول‌های جوان فرصت بدهید.

سیکل رشد مجدد مو

اکنون که همه موها ریخته‌اند، وقت آن است که منتظر رشد مجدد آن‌ها باشید. این رشد نیز طی یک پروسه و فرایند چند ماهه انجام می‌شود و پس از آن به اوج خود می‌رسد. پس کمی منتظر باشید و صبر کنید. این فرایند برای همه دقیقاً یکسان نیست؛ اما به صورت کلی به این ترتیب است:

  • ۳ تا ۴ ماه بعد از کاشت: در این زمان کم‌کم باید منتظر جوانه زدن فولیکول‌ها باشید. این جوانه‌ها سیخ، کوتاه، ظریف و بسیار روشن هستند. این به آن دلیل است که مو هنوز به بلوغ نرسیده و از نظر ظاهر شبیه موی بدن خواهد بود. یک طرف سر پرتراکم‌تر از سمت دیگر بوده و این امری طبیعی است. با رشد بیشتر این توزیع و تراکم یکسان خواهد شد.
  • ماه پنجم تا نهم: در این زمان موها تقریباً به رشد خوبی رسیده‌اند و حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد آن‌ها کاملاً بالغ شده‌اند. در اواخر ماه نهم می‌توانید آن‌ها را کاملاً شانه کرده و در پایان سال اول کاملاً می‌توانید موها را اصلاح کرده و به اندازه خود درآورید.

نکات مهم قبل از انجام کاشت مو به روش FIT

تنها پروسه کاشت مو نیست که در داشتن ظاهری طبیعی و به دست آوردن نتیجه کاشت مو موفق مهم و اثرگذار است، بسیاری از اقدامات شما نیز می‌توانند تأثیر آن را کم کرده یا دو چندان کنند. بسیاری از عواملی که قبل از کاشت باید به آن‌ها دقت کنید می‌توانند در حین کاشت، شما و پزشکتان را با مشکل روبه‌رو کنند که عبارت هستند از:

  • حتماً آزمایشات لازم را انجام دهید تا پزشک بتواند در حین کاشت اقدامات درست و به موقع را انجام دهد.
  • سعی کنید دو هفته قبل از کاشت از مصرف هرگونه سیگار و الکل خودداری کنید. این دو با تأثیرگذاری بلندمدت در جریان پروتئین‌سازی و البته پیوند موفق اختلال ایجاد می‌کنند.
  • در صورتی که داروی ضد انعقاد خون مصرف می‌کنید زیر نظر پزشک دو هفته قبل از کاشت آن را متوقف کنید تا در حین پیوند پزشک با مشکل روبه‌رو نشود.

نکات قبل و بعد از کاشت مو به روش اف آی تی

توصیه های ضروری بعد از کاشت مو به روش FIT

پس از انجام کاشت مو به روش FIT نیز لازم است با دقت هرچه تمام‌تر از فولیکول‌های جوان مراقبت کرده تا بتوانید تضمین کنید کاشت مو با موفقیت انجام می‌شود. آنچه در ادامه می‌خوانید مهم‌ترین نکات مراقبت بعد از کاشت مو هستند که باید رعایت کنید. مابقی موارد را از پزشک خود جویا شوید:

  1. تا ۲۴ ساعت رانندگی نکنید تا اثر دارو از بین برود.
  2. در دو هفته اول سر خود را بالا نگه داشته و روی بالش قرار ندهید تا به فولیکول و ناحیه اهداکننده آسیب نرسد.
  3. حتماً آنتی‌بیوتیک را طبق نظر پزشک مصرف کنید.
  4.  در صورت بروز تورم از کمپرس یخ استفاده کنید.
  5. ۴۸ ساعت اولیه از شستن مو خودداری کنید. در روز سوم سعی کنید با آرامش ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید.
  6. فشار آب را مستقیم روی سر خود نگیرید. شامپو را با یک فنجان آب مخلوط کرده و به آرامی روی سر بریزید.
  7. از مصرف الکل و سیگار جدا بپرهیزید.
  8. از رفتن به شنا و قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

کاندید مناسب برای پیوند مو اف آی تی

چه افرادی برای کاشت مو به روش FIT مناسب هستند؟

بهترین افراد و کاندیدها برای کاشت مو به روش FIT کسانی هستند که بین سنین ۳۰ تا ۳۹ سال قرار دارند و الگوی اصلی ریزش موی آن‌ها مشخص شده است. البته بالای ۲۵ سال سن مناسب برای کاشت مو است؛ اما سن ایده‌آل بازه ذکر شده به حساب می‌آید. با این حال همه کسانی که از نظر پزشکی منعی برای کاشت مو اف ای تی نداشته باشند می‌توانند یک گزینه منحصربه‌فرد محسوب شوند و از این روش برای بازیابی موهای خود استفاده کنند.

مزایای پیوند مو به روش اف آی تی

مزایای کاشت مو به روش FIT

اگر کاندید کاشت مو هستید باید بدانید که این روش به خودی خود مزایای بسیار زیادی دارد که می‌تواند به شما کمک کند پروسه بسیار لذت‌بخشی را تجربه کنید. به عنوان مثال باید بدانید که در این روش دیگر هیچ خبری از برش پوست سر نیست و اسکارها قابل مشاهده نیستند. دوران نقاهت آن بسیار کوتاه است و به سرعت می‌توانید به زندگی عادی خود بازگردید. نکته مهم درصد بالای موفقیت این روش است که در کنار درد کمتر می‌تواند از جمله مزایای این روش محسوب شود.

معایب استفاده از کاشت مو به روش  FIT

اینکه کاشت مو به روش FIT معایب بسیار زیادی ندارد و به دلیل درصد بسیار بالای موفقیتی که دارد جزو بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. با این وجود باید بدانید که در این روش به دلیل نحوه استخراج تراکم زیاد امکان‌پذیر نیست و باید برای نواحی کم تراکم از این روش استفاده کرد.

عوارض پیوند مو به روش FIT

عوارض احتمالی پیوند مو به روش FIT

این روش عوارض کمی دارد و در اغلب موارد عوارض آن ناشی از عدم انتخاب کلینیک معتبر یا پزشک ماهر است. با این حال احتمال خونریزی، عفونت، سوزش و خارش نیز دیده می‌شود که پس از مدتی از بین می‌روند. مرگ بافتی یا وجود نقاط سفید اسکار در ناحیه اهداکننده نیز از جمله این عوارض خواهند بود.

تفاوت کاشت به روش اف آی اتی و اف یو تی

تفاوت کاشت مو FIT با FUT

در روش کاشت مو اف یو تی برای برداشت و استخراج مو یک لایه نازک از پوست ناحیه اهداکننده را از سر جدا کرده و سپس گرافت‌ها را از آن برداشت می‌کنند. به همین دلیل این روش بیشتر برای طاسی با تراکم زیاد مناسب است. در مقابل در پیوند مو به روش FIT به شکل دانه‌ای گرافت‌ها استخراج شده و جای اسکار باقی نمی‌ماند. سرعت عمل نسبت به روش اف یو تی کمی کمتر است و برای نواحی کم تراکم بیشتر از آن استفاده می‌شود.

پیوند مو fit بهتر است یا fut؟

با توجه به نوع زخم و استخراج گرافت در روش اف آی تی، دوران نقاهت بسیار کمتر است و فرد پس از چند روز می‌تواند زندگی عادی خود را از سر بگیرد. در این روش نسبت به اف یو تی فرد درد کمتری را نیز تجربه کرده و زیباجو به عوارض کمتری دچار می‌شود.

کاشت مو به روش futکاشت مو به روش fit
ایجاد برش نواری در ناحیه بانک مو با استفاده از تیغ جراحیایجاد برش دایره‌ای شکل در ناحیه بانک مو با استفاده از پانچ گرد
عدم نیاز به کوتاهی موهای سرنیاز به کوتاهی کل موهای سر
خونریزی و جراحت در محل بانک موعدم خونریزی و جراحت در ناحیه بانک مو
دوره نقاهت طولانی و زمان بهبودی کندترزمان بهبودی سریع‌تر و دوره نقاهت کوتاه‌تر
کوتاه تر بودن زمانکوتاه تر بودن زمان
نیاز به بخیه دارد.نیاز به بخیه ندارد.

قیمت کاشت مو به روش اف آی تی

هزینه کاشت مو به روش FIT

کاشت مو را به هر روشی و در هر کلینیکی انجام دهید نمی‌توانید قیمت مقطوعی برای آن در نظر بگیرید. عوامل بسیار زیادی هستند که در این امر تأثیر بسزایی دارند. وسعت ناحیه طاسی، تراکم و تعداد گرافت مورد نظر، خدماتی که در کلینیک به شما ارائه می‌شوند، میزان تجربه و تخصص پزشک و عوامل دیگری از این دست روی هزینه نهایی مؤثر خواهند بود.

دیگر روش های کاشت: کاشت مو ترکیبی

پیوند مو به روش fit در کلینیک رز

در برآورد قیمت این روش، هزینه موارد دیگری همچون دستمزد جراح و تکنسین‌ها، وسایل بی حسی، ابزارهای مورد نیاز و … نیز لحاظ می‌شود. شما هموطنان عزیز در صورت تمایل برای اطلاع از هزینه پیوند مو FIT می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید. هچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

سخن آخر درباره کاشت مو اف ای تی

روش‌های مختلف کاشت مو می‌توانند به شما کمک کنند موهایی با ظاهر طبیعی داشته باشید و دیگر طاسی یا کم مویی برایتان یک رؤیا باشد. با این وجود آنچه باید بدانید این است که هر روش مزایا و معایبی دارد و انتخاب بهترین روش بر عهده پزشک است. کاشت مو با روش FIT یکی از شیوه‌هایی است که مزایای خاص خود را دارد و اگر آن را در کلینیک تخصصی پوست، مو زیبایی رز یا نزد پزشکان متخصص انجام دهید عوارض کمتری را تجربه خواهید کرد. برای داشتن ظاهری زیبا همین‌ الان با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع : healthline

2/5 - (2 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
کاشت مو تراکم بالا: ارزیابی کامل روش ها و مراحل
نوشتهٔ بعدی
کاشت مو به روش FUT (اف یو تی) تضمینی

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید