لیزر موهای زائد صورت و کل بدن در تهران

لیزر موهای زائد صورت و کل بدن در تهران

فهرست این مطلب

روش های بسیاری برای برداشتن موهای زائد وجود دارند که موقتی هستند و پس از مدتی موهای زائد مجددا رشد می کنند. روش هایی مانند ژیلت، موم، موبر و اپیلیدی، از روش هایی هستند که معمولا برای برداشتن موهای زائد از آن ها استفاده می شوند.

ولی همه این موارد ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی همچون حساسیت های پوستی، جوش، موهای زیرپوستی و … می شود. علاوه بر مشکلات پوستی متعدد، این روش ها همگی زمانبر هستند و هزینه هایی دارند که به صرفه نیستند. لیزر موهای زائد، روشی دائمی برای کاهش و رفع موهای زائد بدن است که پس از تکمیل دوره درمان شما را از شر موهای زائد خلاص می کند و در پایان دوره پوستی صاف و بی مو خواهید داشت. لیزر موهای زائد یکی از روش های محبوب برای حذف موهای زائد است و بدلیل اینکه از روش غیر تهاجمی برای رفع موهای زائد استفاده می کند، باعث بوجود آمدن عفونت در پوست نمی شود.

اینفوگرافیک لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد صورت و بدن

حذف موهای زائد با لیزر یکی از متدهای زیبایی است که در سراسر دنیا و به ویژه کشور عزیزمان طرفداران پر و پا قرصی پیدا کرده است و دارای نتایجی نیمه دائمی می‌باشد و برای تاثیرگذاری حداکثری، نیاز به تکرار جلسات لیزر موهای زائد دارد. چند سالی است که با معرفی دستگاه‌های لیزر موهای زائد انقلابی در عرصه مراقبت از زیبایی در سراسر دنیا به پا شده است. لیزر موی زائد یک روش درمانی است که با استفاده از یک پرتو نور متمرکز (لیزر) موهای زائد تمام قسمت‌های بدن را طی چند جلسه منظم، از بین می‌برد.

لیزر موهای زائد

در طی این روش، موجی از پروب مخصوص دستگاه منتشر می‌شود که توسط پیازه، فولیکول و رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می‌گردد و باعث عدم رویش مجدد موهای آن ناحیه می‌شوند. نور لیزر تک رنگ و تک موج است و همین نور باعث تخریب و از بین رفتن سلول‌های سازنده مو می‌شود؛ خوب است بدانید که موهایی که مشکی‌تر و ضخیم‌تر هستند دارای ملانین بیشتری می‌باشند و به همین دلیل راحت‌تر از موهای روشن و بور از بین می‌روند. برای لیزر موهای زائد می‌توان از دستگاه‌های متفاوتی استفاده کرد که در چندین نوع با عملکردهای مختلف از نظر نحوه تاثیر گذاری، نوع اشعه مورد استفاده و مناطقی که می‌توانند تحت تاثیر قرار دهند معرفی و عرضه شده‌اند.

نکته‌ای که در مورد لیزر مو بسیار حائز اهمیت است این است که اگر شما جلسات درمان خود را کامل نکنید لیزر موهای زائدتان هیچ تاثیری نخواهد داشت و اگر شما مجددا بخواهید این کار را انجام دهید باید مجددا از جلسه اول شروع کنید که این امر باعث از دست رفتن پول و زمان شما می‌شود! پس بهتر است جلسات درمانی خود را تحت هر شرایطی کامل کنید و آن را نیمه کاره رها نکنید.

مراحل رشد موهای زائد

مراحل رشد موها

رشد موهای بدن شامل 3 مرحله است:

  1. آناژن: آناژن یا مرحله رشد مو اولین مرحله از رشد مو است که موهای جدید، موهای قدیمی‌تر را به سمت انتهای فولیکول می‌فرستند و موجب بلند شدن موها می‌شوند. در این مرحله موها هر 28 روز یکبار یک سانتی متر رشد می‌کنند.
  2. کاتاژن: کاتاژن یا مرحله انتقالی مرحله دوم از رشد مو است که طیآن رشد موها متوقف می‌شود، جای خود را به موهای جدیدتر می‌دهند و شروع به ریزش می‌نمایند.
  3. تلوژن: تلوژن یا فاز استراحت مو سومین فاز از مراحل رشد موها است و معمولاً حدود 3 ماه طول می‌کشد؛ تخمین زده می‌شود که 10 تا 15 درصد از موهای سر شما در این مرحله قرار دارند. موها در مرحله تلوژن نه رشد می‌کنند و نه می‌ریزند! در مرحله تلوژن موهای جدیدی که در فولیکول‌هایی که به تازگی موهایشان را در فاز کاتاژن از دست داده‌اند، شروع به ساخته شدن می‌کنند. برخی از کارشناسان بهداشت، فاز تلوژن را فاز ریزش نیز می‌دانند اما بسیاری از دانشمندان این مرحله را به دو قسمت تقسیم کرده اند: تلوژن و مراحل اگزوژن.
  4. اگزوژن: یا مرحله ریزش موها! فاز اگزوژن اساساً مرحله گسترش یا بخشی از مرحله تلوژن مو است. در مرحله اگزوژن، موها از پوست سر جدا می‌شوند و اغلب با شست و شو و برس زدن به این واقعیت پی خواهید برد. به طور کلی از دست دادن 50 تا 100 تار مو در روز در مرحله اگزوژن طبیعی است. در طول این فاز که می‌تواند حدود 2 تا 5 ماه طول بکشد، موهای جدید در فولیکول‌ها رشد می‌کنند زیرا موهای قدیمی می‌ریزند.

دستگاه لیزر الکساندرایت

انواع و بهترین دستگاه‌ های لیزر موی زائد

وقتی صحبت از دستگاه لیزر موهای زائد می‌شود چندین گزینه معرفی می‌شود که هرکدام برای انواع خاصی از موها تاثیر حداکثری دارند. برخی از لیزرها برای افرادی با رنگ پوست تیره تر ایمن هستند و برخی از سیستم‌های لیزری در مناطق خاصی از بدن افراد دارای پوست روشن عملکرد بهتری دارند. کلینیک پوست و موی رز در این قسمت در مورد دستگاه‌های مختلف حذف موهای زائد برایتان می‌گوید و شما را با پنج لیزر برتر برای کاهش دائمی موهای زائد آشنا می‌کند و با مزایا و معایب هر سیستم آشنایتان می‌کند تا بتوانید بهترین دستگاه را برای خود انتخاب کنید. پنج نوع از رایج‌ترین دستگاه‌های لیزر موی زائد عبارت هستند از:

  1. دستگاه لیزر الکساندرایت

پرتو نوری این دستگاه به رنگ قرمز است و بوسلیه ملانین‌های مو و پوست جذب می‌شود و طول موج آن 755 نانومتر است. دستگاه الکساندرایت به نسبت سایر دستگاه‌های لیزر قوی تر است و این بدان معنی است که تعداد جلسات برای درمان و رفع موهای زائد با دستگاه الکساندرایت کمتر از سایر دستگاه‌های لیزر می‌باشد. یکی از مزیت‌های این دستگاه این است که طول موج آن قابل کنترل است و همین باعث می‌شود که برای انواع پوست های سبزه تا سفید و موهای کرکی و روشن تا موهای ضخیم و مشکی، قابل استفاده باشد. همه این‌ها باعث شده است که دستگاه الکساندرایت از قویترین و پیشرفته‌ترین دستگاه لیزر در سراسر دنیا معرفی شود و هزینه لیزر موها با آن بیشتر از سایر دستگاه‌ها باشد؛ البته این هزینه در برابر قدرت و تعداد جلسات کمتری که در پی دارد، زیاد چشمگیر نیست. میزان درد در این دستگاه به نسبت دستگاه‌های آی پی ال و دایود بیشتر است اما یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این دستگاه، وجود سیستم خنک کننده است که باعث می‌شود در حین لیزر پوست کمتر دچار سوزش و درد شود.

موهای تخریب شده در 1 الی 2 هفته شروع به ریزش می‌کنند و از سطح پوست پاک می‌شوند. با اینکه دستگاه الکساندرایت برای هر نوع طیف پوستی مناسب است اما معمولا افرادی که دارای پوست‌های سفیدتر و روشن‌تری هستند نتیجه بسیار بهتری را کسب خواهند کرد. الکساندرایت تنها دستگاهی است که باعث از بین رفتن موهای کرکی می‌شود و برای نقاط خیلی بزرگتر بدن، مانند کمر، سینه، لیزر موهای زائد پا و .. بسیار مناسب است.

  1. دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود یکی از دستگاه‌های لیزر برای از بین بردن موهای زائد است که از امواج پالسی با قدرت 800 تا 810 نانومتر استفاده می‌کند، همچنین جذب طول موج دایود به نسبت دستگاهی مانند الکساندرایت از طریق ملانین‌های پوست کمتر است. طول موج طولانی که دایود دارد برای نفوذ به عمق فولیکول مو کارایی بیشتری دارد و به طور کلی برای پوست‌های تیره‌تر ایمن است و علاوه بر آن برای از بین بردن موهای ضخیم ایده آل است. این امر باعث می‌شود که دستگاه لیزر موهای زائد دایود در بین مردانی که به دنبال از بین بردن موهای کمر یا موهای سینه‌شان هستند محبوب باشد. این دستگاه از دایود برای تولید نور استفاده می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا بتوان طول موج‌های مختلفی را برای قسمت‌های مختلف بدن تعریف کرد. دستگاه دایود برای طیف پوست‌های سبزه روشن تا تیره با موهای مشکی و ضخیم، مناسب است. دستگاه دایود مانند الکساندرایت برای قسمت‌های بزرگ و وسیع بدن مناسب است.

یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این دستگاه سبک بودن آن است که باعث می‌شود دستگاه به راحتی قابل حمل باشد. دستگاه دایود در برابر ضربه نسبت به سایر دستگاه های لیزر موهای زائد، مقاوم تر است و هزینه نگهداری و تعمیر آن خیلی کمتر از سایر دستگاه‌ها است. هزینه لیزر موهای زائد با دستگاه دایود، نسبت به الکساندرایت کمتر است اما به جلسات درمانی بیشتری برای رفع کامل موهای زائد نیاز دارد.

  1. دستگاه لیزر ND YAG

دستگاه‌های Nd:YAG آخرین پیشرفت‌ها را در فناوری لیزرهای موی زائد ارائه می‌دهند و یکی از جدیدترین دستگاه‌های موجود در بازار می‌باشند. در این دستگاه، نور به وسیله کریستالی سخت و درخشان  بنام YAG تولید می‌شود. طول موج این دستگاه 1064 نانومتر است که می‌تواند از این مقدار نیز کمتر شود. دستگاه ND YAG برای افرادی با طیف پوستی تیره تر و افرادی که به هر دلیلی از دستگاه های لیزر دیگر نتیجه مطلوبی نگرفته‌اند مناسب است. این دستگاه به صورت نقطه‌ای کار می‌کند و به همین دلیل برای مناطق وسیع بدن بسیار کند عمل می‌کند.

یکی از مشکلات اساسی این دستگاه درد بسیار زیادی است که به هنگام لیزر احساس می‌شود. رشد مجدد موها در این دستگاه خیلی دیر اتفاق می‌افتد و ساکنین آسیای شرقی کاندیداهای بسیار مناسبی برای استفاده از این دستگاه هستند. لازم به ذکر است که این سیستم علاوه بر لیزر موهای زائد، کاربردهای متعددی از جمله حذف خالکوبی و لایه برداری پوست با لیزر برای اصلاح آسیب‌های ناشی از نور خورشید را نیز دارد.

  1. دستگاه لیزر IPL

دستگاه لیزر موهای زائد IPL از یک لیزر واقعی استفاده نمی‌کند بلکه از چیزی معادل آن بهره می‌برد که به شکل نور پالس شدید (IPL) است. طول امواج نور در این دستگاه بین 200 تا 1200 نانومتر می‌باشد و می‌توان شدت و میزان آن را تنظیم نمود. این پالس‌ها مانند لیزر از انرژی حرارتی که توسط ملانین در فولیکول مو جذب می شود، فتوترمولیز را انجام می‌دهد. از مزایای IPL می‌توان به قابلیت تنظیم طول موج، سطح انرژی و مدت زمان انتشار پالس اشاره کرد. دستگاه  IPL از فلش لامپ‌های زنون استفاده می‌کند که نوری با امواج مختلف را تولید می‌نماید که هر یک برای قسمت‌های مختلف بدن قابل استفاده می‌باشد. استفاده از این دستگاه ارزان است و برای افرادی که مایل هستند هزینه کمتری برای از بین بردن موهای زائدشان پرداخت کنند گزینه مناسبی به شمار می‌رود. علاوه بر آن این دستگاه سرعت قابل قبولی دارد و دردی ایجاد نمی‌کند.

افرادی که دارای پوست‌های روشن و موهای مشکی هستند، گزینه مناسبی برای استفاده از دستگاه IPL هستند اما در برخی از افراد عوارض‌هایی همچون سوختگی، حساسیت و قرمز شدن پوست ایجاد می‌شود. همچنین به دلیل اینکه این دستگاه شبه لیزر است، کارایی و قدرت کمتری نسبت به سایر دستگاه‌های لیزر موهای زائد دارد.

  1. دستگاه لیزر ایلایت

دستگاه لیزر ایلایت، در واقع نوع پیشرفته‌تری از دستگاه IPL است که قدرت و کارایی بیشتری نسبت به آن دارد. ایلایت از سیستم نوری IPL و سیستم رادیو فرکوئنسی برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کند. ترکیب این دو سیستم در کنار هم باعث شده است که دستگاه ایلایت، در رفع موهای کرکی و روشن نیز موفق‌تر ظاهر شود. این دستگاه دارای سری بزرگی است و به همین دلیل برای هر ناحیه از بدن، شات‌های کمتری نیاز است و هزینه پرداختی زیباجو نیز مقرون بصرفه‌تر خواهد بود.

در هر جلسه از لیزر موهای زائد، چقدر از موها از بین می روند؟

شاید بسیاری از افراد انتظار داشته باشند که در جلسه اول همه موهای زائدشان از بین بروند و دیگر در نیایند اما باید بدانید که این انتظار غیر معقول است و باید پروسه درمانی به صورت کامل طی شود. معمولا در جلسه اول لیزر موهای زائد حدود 20 درصد از موها شروع به ریزش می‌کنند سپس در جلسات بعدی بین 10 تا 30 درصد از موها شروع به ریزش کرده و دیگر درنمی‌آیند و بقیه موها نیز نازک تر و کمرنگ‌تر می‌شوند. همانطور که اشاره شد، لازم است برای داشتن نتیجه کامل و موثر تعداد جلسات لیزر تکمیل شود. تعداد جلسات بستگی به میزان گستردگی موهای زائد، ضخامت مو، پاسخدهی بدن به اشعه لیزر و برگزاری منظم جلسات لیزر دارد و معمولا این تعداد بین 8 الی 12 جلسه می‌باشد. رشد مجدد موها بعد از لیزر نیز تحت تاثیر همین عوامل قرار خواهد گرفت و علت آن می‌تواند وجود سطح بالای هورمون تستسترون باشد.

کاندید نامناسب لیزر موهای زائد

چه کسانی نمی توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

لیزر موهای زائد با آن که روشی بسیار عالی و بدون عوارض جهت رفع موهای زائد است، اما برخی از افراد نمی توانند از لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند. این افراد عبارتند از :

  1. افرادی که دارای موهای کرکی و روشن هستند، نمی توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند زیرا لیزر برای این دسته از افراد نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
  2. افرادی که دارای پوست های تیره هستند، نمی‌توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند زیرا انرژی دستگاه به اندازه کافی جذب مو نمی شود.
  3. افرادی که به تازگی پوست خود را برنزه کرده اند یا آفتاب گرفته اند نمی توانند از لیزر استفاده کنند زیرا پوست آن ها دچار سوختگی خواهد شد. این دسته از افراد باید 2 الی 3 ماه صبر کنند تا اثر این مواد بطور کامل از بین برود، سپس می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند.
  4. افرادی که در قسمت مورد نظر دارای تبخال فعال یا زخم عفونی هستند، نمی توانند از لیزر درمانی برای رفع موهای زائد استفاده کنند زیرا لیزر باعث پخش شدن تبخال و زخم عفونی می شود.
  5. خانم های باردار و شیرده نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند.
  6. افرادی که از داروهایی مانند کورتون، ماینوکسیدیل ، آکوتان، ضدتبخال و داروهای هورمونی استفاده می کنند، نباید از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده کنند.
  7. افرادی که بیماری پسوریازیس دارند نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند زیرا اینکار باعث فعال شدن مجدد بیماری در آن قسمت از پوست خواهد شد.
  8. افرادی که از داروهایی که دارای ترکیبات طلا است استفاده می کنند، تا پایان دوره مصرف دارو نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند.
  9. اگر به بیماری لوپوس مبتلا هستید نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنید.
  10. افرادی که دارای اختلالات هورمونی هستند نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند زیرا پس از اتمام و کامل شدن مراحل لیزردرمانی، مجددا موها رشد خواهند نمود. این دسته از افراد قبل از انجام لیزر موهای زائد باید مشکلات هورمونی خود را رفع کنند، سپس اقدام به لیزر درمانی کنند.
  11. افرادی که در طول روز خیلی در معرض آفتاب قرار می گیرند، نباید از لیزر موهای زائد استفاده کنند زیرا تابش آفتاب بر روی قسمت لیزر شده باعث سوختگی محل و تغییر رنگ آن قسمت خواهد شد.
  12. افرادی که سابقه بیماری کلوئید دارند.
  13. ناحیه مورد نظر برای لیزر موهای زائد نباید دارای تاتو یا خالکوبی باشد.

کارهایی که قبل از لیزر موهای زائد باید انجام داد

  1. لیزر موهای زائد چیزی فراتر از “از بین بردن” موهای زائد است. لیزر یک روش پزشکی است که برای انجام آن نیاز به آموزش است و خطرات و عوارضی را به همراه دارد. بنابراین قبل از انجام لیزر موهای زائد باید اعتبار پزشک یا تکنسینی که این روش را انجام می‌دهد را به طور کامل بررسی کنید.
  2. قبل از حذف موهای زائد با لیزر ابتدا بهتر است با پزشک مورد نظر یک جلسه مشاوره داشته باشید تا وی با بررسی خصوصیات شما، مشخص کند که شما می‌توانید کاندید خوبی برای انجام لیزر موهای زائد باشید یا نه.
  3. از یک ماه پیش از انجام لیزر موهای زائد نباید ریشه موهارو را به وسیله روش‌هایی مانند اپیلاسیون و اپیلیدی بکنید زیرا ریشه موها باید به هنگام لیزر وجود داشته باشند. پس باید از یک ماه قبل برای برداشتن موهای زائد از شیو کردن استفاده کنید.
  4. حداقل 2 هفته قبل از لیزر موهای زائد از برنزه کردن و آفتاب سوختگی خودداری نمایید.
  5. به مدت یک هفته قبل از انجام لیزر موهای زائد نباید در معرض اشعه UV قرار بگیرید. هر زمان که بیرون می‌روید از یک ضد آفتاب با طیف وسیع SPF30 استفاده کنید.
  6. 24 ساعت قبل از انجام لیزر موهای زائد، محل مورد نظر را شیو کنید.
  7. می‌توانید برای کمتر شدن درد در ناحیه مورد نظر از پمادهای بی حسی استفاده کنید.
  8. به مدت یک هفته پیش از انجام لیزر موهای زائد نباید از کرم‌های برنزه کننده استفاده کنید.
  9. بهتر است پیش از انجام لیزر موهای زائد، پزشک بر روی قسمت کوچکی از پوستتان، لیزر را انجام دهد تا مشخص شود که شما نسبت به لیزر و دستگاه مورد نظر دچار حساسیت هستید یا نه.
  10. استفاده از هر گونه کرم و لوازم آرایشی بر روی قسمت مورد نظر ممنوع است زیرا اثر لیزر را خیلی کم خواهد نمود.
  11. در طول لیزر باید شما دارای آرامش باشید پس به مدت 4 ساعت قبل از انجام لیزر موهای زائد از خوردن کافئین خودداری کنید زیرا باعث اضطراب شما خواهد شد.
  12. حتما در طول انجام لیزر از عینک محافظ و مخصوص استفاده کنید تا اشعه لیزر به چشم‌هایتان صدمه‌ای نزند.
  13. قبل از لیزر پوست خود را کاملا تمیز کنید و حتما دوش بگیرد تا پوست شما عاری از هر گونه آلودگی و چربی شود.
  14. بهترین زمان برای لیزر موهای زائد زیر بغل صبح است.
  15. اگر پریود هستید باید زمان لیزر موهای زائد را به زمانی دیگر موکول کنید.
  16. از لایه برداری‌های شیمیایی یا سایر درمان های لیزر به مدت 2 هفته قبل از لیزر خودداری کنید.
  17. اگر در محل مورد نظر تزریق فیلر یا بوتاکس داشته‌اید باید حداقل 14 روز پس از آن از لیزر موهای زائد استفاده کنید.
  18. پرهیز از استفاده از دارو همزمان با لیزر موهای زائد. مانند داروهای رقیق کننده خون! از پزشک خود در مورد مصرف داروهایی مانند آسپرین یا داروهای ضد التهابی قبل از انجام لیزر بپرسید.

مهم ترین مراقبت های پس از لیزر موهای زائد

  1. در ادامه آنچه باید بعد از درمان و بین جلسات لیزر موهای زائد انجام شود، آورده شده است:
    1. اگر دردی احساس می‌کنید یا دچار ناراحتی و تحریک پوستی شده‌اید، کیسه یخ را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید.
    2. 3 روز پس از لیزر، از ژل آلوئه ورا یا کرم های آرامبخش استفاده کنید.
    3. برای جلوگیری از اصطکاک در ناحیه تحت درمان به مدت 8 ساعت آرایش نکنید.
    4. ناحیه تحت درمان را به مدت 48 ساعت تمیز و خشک نگه دارید.
    5. آب زیاد بنوشید.
    6. حداقل برای مدت 2 هفته از ضد آفتاب SPF 50 استفاده کنید.
    7. پس از لیزر موهای زائد از کرم ضد آفتاب یا زینک اکساید استفاده کنید تا پوست دچار سوختگی و التهاب نشود.
    8. از کرم‌های مرطوب کننده‌ای که پوست را تحریک نمی‌کنند می‌توانید استفاده کنید.
    9. به مدت 24 تا 48 ساعت پس از لیزر موهای زائد بر روی محل مورد نظر از عطر و دئودورانت استفاده نکنید.
    10. به مدت 48 ساعت پس از لیزر موهای زائد بهتر است در محیط های گرم قرار نگیرید.
    11. به مدت 6 الی 8 ساعت پس از لیزر موهای زائد، بهتر است حمام نکنید.
    12. به مدت یک هفته پس از لیزر موهای زائد نباید دوش آب داغ بگیرید.
    13. از پوشیدن لباس‌های تنگ در نواحی مانند زیر بغل و بیکینی خودداری نمایید.
    14. از ورزش‌های سنگین بلافاصله پس از لیزر خودداری کنید.
    15. به مدت 3 روز پس از انجام لیزر مو زائد از رفتن به سونا و استخر خودداری نمائید.
    16. از لایه برداری‌های شیمیایی یا سایر درمان های لیزر به مدت 2 هفته بعد از لیزر موهای زائد خودداری کنید.
    17. اگر موهای پای خود را لیزر نموده‌اید، بلافاصله پس از لیزر چکمه نپوشید.

سن مناسب جهت لیزر موهای زائد

به طور کلی بهترین سن برای لیزر موهای زائد سنین بین 19 تا 35 سالگی است زیرا هورمون‌های بدن در این سنین ثابت هستند و تغییرات آنچنانی نمی‌کنند و اگر لیزر درمانی انجام شود، نتایج آن ماندگار و دائمی خواهد بود. اگر در سنین نوجوانی لیزر موهای زائد انجام شود عوارضی همچون عفونت، اسکار، سوختگی، ایجاد لک، تاول، کبودی، عفونت، آکنه، تغییر رنگ پوست و حتی افزایش شدت موی زائد می‌شود. پس برای اجتناب از این عوارض بهتر است در سنین بالاتر، لیزر موهای زائد انجام شود.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد

در جواب این سوال که آیا بعد از لیزر موها دوباره رشد می‌کند باید بگوییم بله و این رشد مجدد عمدتا به دلیل چرخه رشد موها است. بنابراین باید لیزر موی زائد در چندین جلسه انجام شود تا نتایجی دائمی را برجای بگذارد. تعداد جلسات بستگی به میزان گستردگی موهای زائد، ضخامت مو، پاسخدهی بدن به اشعه لیزر و برگزاری منظم جلسات لیزر دارد. معمولا این تعداد بین 8 الی 12 جلسه می‌باشد. بعد از این تعداد جلسه حذف موها دائمی نیست اما ممکن است طولانی مدت باشد؛ به عنوان مثال برخی از افراد گزارش می‌کنند که پس از 10 سال یا بیشتر مویی نخواهند داشت اما برخی دیگر زودتر رشد مجدد را تجربه می‌کنند و برای حذف آن‌ها ممکن است لازم باشد دوباره به درمان با لیزر بپردازند.

عوارض لیزر موهای زائد در مردان و زنان

پزشکان ما در کلینیک تخصصی پوست و مو رز شهر تهران آماده نوبت دهی لیزر موهای زائد به شما عزیزان می‌باشد؛ برای رزرو نوبت کافی است با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل نمایید. به طور کلی برخی از عوارض لیزر موهای زائد به شرح زیر است:

  1. خارش در محل تحت درمان
  2. سوختگی‌های خفیف در محل مورد نظر که در افراد با پوست تیره‌تر این سوختگی‌ها نیز بیشتر به چشم می‌آید
  3. آسیب ‌های چشمی که به دلیل اشعه لیزر می‌تواند ایجاد شود. توصیه می‌شود که حتما در طول لیزر از عینک‌های مخصوص استفاده نمایید.
  4. پوسته پوسته شدن پوست در محل تحت درمان یا اطراف آن
  5. کبودی خفیف در محل تحت درمان
  6. لیزر در برخی افراد باعث کاهش یا افزایش رنگدانه‌های پوست می‌شود.
  7. درد و بی حسی در محل تحت درمان

مدت زمان نتیجه دهی لیزر موهای زائد

باید بدانید که لیزر موهای زائد پروسه‌ای زمانگیر دارد و باید برای آن وقت بگذارید زیرا از بین بردن فولیکول‌های مو خود مستلزم گذشت زمان است و شما نباید انتظار داشته باشید که پس از یک جلسه لیزر موهای زائد موهای زائد شما به صورت کامل از بین برود. نوع پوست، رنگ پوست، نوع دستگاه لیزر، مهارت اپراتور و قسمتی که در حال درمان است همگی از عواملی هستند که در مدت زمان نتیجه دهی لیزر موهای زائد ، تاثیر می‌گذارند.

معمولا ده روز تا دو هفته پس از انجام لیزر موهای زائد، موها شروع به ریختن می‌کنند و شما نباید در طول این مدت موها را دستکاری کنید و بگذارید به صورت طبیعی بریزند. همچنین بهتر است خیلی کم و در صورت لزوم، موها را در فاصله بین دو جلسه شیو کنید تا بتوانید میزان تاثیر لیزر را ببینید؛ از جلسه سوم به بعد می‌توانید کاهش موها را احساس کنید. فاصله جلسات بهتر است هر یکماه یا دوماه یکبار باشد و پس از پایان دوره، باید لیزر به مدت یکسال هر 6 ماه یکبار و پس  از آن سالی یکبار شارژ شود.

آیا لیزر موهای زائد باعث ضخیم تر شدن موهای کرکی می شود؟

یکی از سوالاتی که همیشه در ذهن مراجعین و متقاضیان انجام لیزر موهای زائد وجود دارد این است که آیا لیزر موی زائد باعث ضخیم‌تر شدن موهای کرکی خواهد شد؟ شاید این دسته از افراد از شنیده‌ها و تجربیات برخی از اطرافیانشان به این نتیجه رسیده باشند. با این حال در پاسخ باید گفت که خیر، لیزر موی زائد نمی‌تواند باعث ضخیم تر شدن موهای کرکی شود مگر در مواقعی که شخص اپراتور یا پزشک تبحر و توانایی کافی برای استفاده از دستگاه لیزر را نداشته باشد و همین امر باعث ضخیم شدن موهای کرکی شود.

در واقع افراد غیر متخصص در این زمینه نمی‌توانند به درستی محدوده مورد نظر برای لیزر و میزان طول موج و تابش نور را تعیین کنند و همین امر به ضخیم شدن موها می‌شود. پس قبل از انجام لیزر موهای زائد حتما در مورد پزشک و اپراتور مورد نظر تحقیق کنید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی و با خیال راحت لیزر را انجام دهید.

چگونه لیزر موهای زائد باعث روشن تر شدن پوست می شود؟

همانگونه که می‌دانید یکی از دلایل تیره شدن پوست در قسمت‌هایی مانند زیر بغل و بیکینی، استفاده از ژیلت و موبر است که همین امر باعث از بین رفتن اعتماد به نفس خانم‌ها شده و همیشه باعث خجالت آن‌ها است. در واقع مواد شیمیایی موجود در موبرها و تماس مکرر سطح ژیلت با پوست، دلیل اصلی تیره شدن پوست می‌باشد.

استفاده از لیزر موی زائد باعث می‌شود که شما کمتر از ژیلت استفاده کنید و پس از پایان دوره لیزر دیگر نیازی به استفاده از روش‌های دیگر جهت اصلاح موهای زائد نداشته باشید و همین امر باعث می‌شود که پوست آن ناحیه، سفید تر و روشن تر شده و شما احساس بهتری داشته باشید. این تغییرات در قسمت بیکینی و زیر بغل خیلی محسوس خواهد بود.

آیا لیزر زیر بغل و بیکینی، باعث آسیب رساندن به غدد لنفاوی می شود؟

بسیاری از افراد برای لیزر موهای زائد در قسمت بیکینی و زیر بغل، شک دارند و می‌ترسند که به گفته برخی از افراد،به غدد لنفاویشان آسیب برسد و همیشه این نگرانی را دارند. اما باید گفت که اشعه لیزر، سطحی است و تا عمق مورد نیاز که معمولا 1 الی 2 میلیمتراست به زیر پوست نفوذ می‌کند و حرارت قابل توجهی ندارد.

بنابراین این نور نمی‌تواند به غدد لنفاوی که در عمق هستند هیچ گونه آسیبی برساند و شما نباید هیچ گونه نگرانی از این بابت داشته باشید. اما گاهی به دلیل اینکه درجه لیزر به طور قابل توجهی بالاست و باعث سوختگی پوست می‌شود، می‌تواند به غدد لنفاوی هم آسیب برساند. پس بدلیل اینکه قسمت بیکینی و زیربغل از قسمت های خیلی حساس بدن هستند، حتما به مراکز معتبر و بهداشتی در این زمینه مراجعه کنید تا هیچ گونه مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

برای کدام قسمت های بدن و صورت می توان از لیزر موهای زائد استفاده کرد؟

از بین بردن موهای زائد با دستگاه لیزر برای همه قسمت‌های بدن قابل استفاده است و شما می‌توانید از آن برای تمام قسمت‌های بدن و صورت استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید که قسمت‌هایی از بدن که دارای موهای ضخیم و مشکی است، خیلی بهتر و سریع‌تر نتیجه مطلوب را از لیزر درمانی خواهند گرفت. در صورتی که برای قسمت‌هایی که دارای موهای کرکی و روشن هستند، باید بیشتر زمان گذاشت. معمولا آقایان برای قسمت های کمر و سینه و خانم ها برای قسمت های زیر بغل، بیکینی،صورت و دست و پا بیشتر تمایل به انجام لیزر موهای زائد مردان دارند.

مزایای استفاده از لیزر موهای زائد

از مزایای لیزر موهای زائد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. داشتن نتیجه موثر و ثابت شده: اکثر زیباجویان به طور متوسط ​​پس از گذراندن 4 جلسه دچار ریزش مو بعد از لیزر می‌شوند.
    2. عدم احتیاج به دیگر روش‌های اصلاح: افرادی که به طور منظم جلسات لیزر درمانی خود را گذرانده باشند پس از گذشت چند جلسه دیگر نیاز به شیو، اپیلاسیون، بند انداختن و یا وکس کردن موهای زائد نخواهند داشت. بنابراین لیزر موهای زائد نگرانی‌های شما را برطرف خواهد کرد.
    3. هدف گیری مناسب اشعه: پرتوهای لیزر مو زائد می‌تواند موهای تیره و ضخیم را به طور انتخابی و دقیق مورد هدف قرار دهند. این ویژگی در شرایطی است که به پوست اطراف آن ناحیه هیچ آسیبی نخواهد رسید. بنابراین به راحتی می‌توان لیزر موهای زائد را در افراد ذکر شده به آسانی انجام داد.
    4. سرعت قابل قبول: خروج و تاثیرگذاری هر شات لیزر، تنها کسری از ثانیه طول می‌کشد و می‌تواند همزمان یک منطقه از جاهایی که مو زائد دارد را تحت تاثیر قرار دهد. نواحی کوچکی مانند بالای لب در کمتر از یک دقیقه مورد درمان با شات‌های لیزر قرار می‌گیرد و مناطق بزرگ‌تر مانند کمر یا پاها ممکن است نیم ساعت زمان برای درمان نیاز داشته باشند.
    5. حذف دائمی بعضی از موها برای همیشه: درست است که نمی‌توان به طور قطعی گفت که این روش دائمی است اما گزارشات مردمی نشان می‌دهد که حدود 60% از موهای زائدشان “برای همیشه” حذف شده‌اند.
    6. نازک شدن موها: پس از چند جلسه انجام منظم لیزر خواهید دید که به معنای واقعی کلمه موهای زائدتان نازک و کم رنگ شده‌اند.
    7. برای همه نواحی بدن می‌توان از آن استفاده کرد.
    8. باعث روشن شدن پوست در نواحی مورد نظر و بخصوص در قسمت زیر بغل و بیکینی می‌شود.
    9. باعث صاف‌تر شدن پوست شده و ظاهری جوان و شاداب به پوست می‌بخشد.
    10. نیازی به عمل جراحی ندارد و پس از لیزر شخص می‌تواند کارهای روزانه‌اش را در پیش بگیرد.
    11. در صورت رشد مجدد، موها بسیار کمتر و کمرنگ‌تر خواهند بود.
    12. پس از لیزر موهای زائد، شما از دست موهای زیر پوستی راحت خواهید شد.
    13. افرادی که دارای پوست‌های حساس هستند و بعد از شیو کردن یا اپیلاسیون دچار حساسیت و التهاب می‌شوند، با لیزر موهای زائد هیچگونه مشکلی از این لحاظ نخواهند داشت و همیشه پوستی صاف و بدون مشکل دارند.

آیا قبل از شروع لیزر موهای زائد بیکینی از بی حس کننده‌ها استفاده می‌شود؟

حذف موهای زائد با لیزر بسیار کم درد و در برخی افراد بدون درد است بنابراین نیاز به استفاده از هیچ نوع بی حس کننده‌ای نخواهد داشت. در طول درمان فقط ممکن است در اثر شات‌های دستگاه سوزش بسیار مختصر و قابل تحملی ایجاد شود. البته توجه به این نکته مفید است که میزان درد هر دستگاه با دیگری متفاوت خواهد بود. با این حال اگر در برابر بسیار بی‌تحمل هستید پس از مشورت با اپراتورتان می‌توانید از پمادهای بی‌حس کننده مانند لیدوکائین یا زایلاپی استفاده کنید.

هزینه لیزر موهای زائد در کلینیک رز

هزینه لیزر موهای زائد بسته به ضخامت مو، پراکندگی و شرایط بدنی فرد (مانند داشتن اختلالات هورمونی یا بیماری‌های پوستی) متفاوت خواهد بود. یکی دیگر از مواردی که منجر به تفاوت هزینه‌ها می‌شود نوع دستگاهی است که برای این روش به کار گرفته می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه حضوری به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب فعال در حیطه پوست مو در مورد لیزر موهای زائد خود مشاوره دریافت کنید. همچنین می‌توانید جهت مشاوره تلفنی با کارشناسان ما، با شماره تلفن ۴۴۰۶۷۰۰۵- 021 تماس بگیرید. علاوه بر موارد ذکر شده، شما عزیزان می‌توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین نیز بهره‌مند شوید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ بعدی
مقایسه دو تکنیک لیزر موهای زائد و الکترولیز

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید