کاشت مو به روش ترکیبی – نتیجه عالی با حداکثر تراکم مو

کاشت مو به روش ترکیبی

فهرست این مطلب

امروزه به جهت پیشرفت تکنولوژی و علم، روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارند. کشور ما یکی از پیشتازان این علم به شمار می‌رود. کاشت مو را می‌توان به روش‌های مختلف انجام داد که پزشک با توجه به سابقه شما و معاینه، روش برتر را معرفی می‌کند. یکی از روش‌های پرطرفدار، کاشت مو به روش ترکیبی است که از تلفیق دو روش FUT و FIT به دست می‌آید. کلینیک پوست مو زیبایی رز یکی از پیش‌گامان استفاده از این روش نوین است. برای آشنایی بیشتر با این روش، ادامه مقاله را بخوانید.

اینفوگرافیک راهنمای کاشت مو به روش ترکیبی

دکتر رضا روحانی یکی از پزشک‌های مطرح کشور در حوزه کاشت مو بوده و کاندیدهای پیوند مو را در رسیدن به ظاهری زیبا همراهی می‌کند. برای بهره گرفتن از تخصص دکتر روحانی در زمینه کاشت مو دومرحله ای در محیطی کاملاً استاندارد به کمک پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا می‌توانید همین حالا با مشاوران ما در کلینیک رز تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما به صورت حرفه‌ای شما را در این مسیر راهنمایی خواهند کرد.

کاشت مو به روش ترکیبی در کلینیک رز

برای اطلاع از هزینه کاشت مو در کلینیک زیبایی رز با مشاورین زیبایی ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان بهره مند شودید.

خط ویژه: 02148679

کاشت مو به روش ترکیبی چیست ؟

FUT و FIT (FUE)، هر دو روش‌هایی برای پیوند یا کاشت مو هستند که هم اکنون در بسیاری از مراکز و کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو روش را اگر با یکدیگر ترکیب کنیم، روش جدیدی به نام پیوند موی ترکیبی ایجاد می‌شود که می‌تواند شما را از مزایای هر دو روش بهره‌مند کند. البته باید به این نکته توجه کنید تشخیص اینکه این روش برای شما مناسب است یا خیر، بر عهده پزشک است. استفاده از این روش زمانی توصیه می‌شود که دو روش دیگر به تنهایی پاسخگو نباشند. در ادامه به نحوه انجام این دو روش در بهترین کلینیک کاشت مو تهران و نتایج نهایی آن خواهیم پرداخت.

تکنیک FUT

در روش FUT یک نوار نازک به ‌اندازه 1 تا 1.5 سانتی‌متر از پشت سر و محل بانک مو برداشته می‌شود. این پوسته نازک به اتاق آزمایش برده می‌شود. سپس زیر میکروسکوپ فولیکول‌ها را جدا می‌کنند تا آماده پیوند شوند. در آخر، فولیکول‌ها به جلوی سر پیوند می‌خورند. در این روش، در یک جلسه می‌توان چیزی حدود 3000 تا 3500 گرافت فولیکولی را به ناحیه پیوند زد. این تکنیک یکی از روش‌هایی است که بیشترین میزان تراکم مو را به مراجعه‌کننده می‌دهد.

تکنیک FIT یا FUE

یکی از روش‌های کم تهاجم برای پیوند مو، روش FIT است. در این روش با استفاده از پانچ فولیکول‌های مو را به صورت تکی از محل بانک مو جدا می‌کنند و به ناحیه جلو سر پیوند می‌زنند. در روش FIT، گرافت‌های مو با کمترین آسیب از بانک مو جدا می‌شوند. خونریزی در این روش وجود ندارد، تنها ممکن است کمی خونابه در محل فولیکول‌ها ایجاد شود که خیلی زود رفع خواهد شد.

عکس قبل و بعد کاشت مو به روش سوپرترکیبی

چرا پیوند مو به روش ترکیبی؟

با توجه به اینکه در کاشت مو به روش ترکیبی از هر دو تکنیک استفاده می‌شود، می‌توان چیزی نزدیک به 5000 گرافت مو را در یک جلسه پیوند زد. به این ترتیب، می‌توان نتیجه گرفت تکنیک سوپر ترکیبی تراکم بالاتری از مو را تنها در یک جلسه به شما می‌دهد و اغلب نیازی به مراجعه مجدد و تکرار تکنیک نیست. انجام این روش معمولاً در یک جلسه انجام می‌شود و فرد می‌تواند خیلی زودتر نتیجه ببیند.

یکی دیگر از مزیت‌های روش کاشت موی ترکیبی این است با توجه به اینکه این دو روش تلفیق می‌شوند، از محل بانک موی فرد مقدار کمتری مو در هر روش برداشت می‌شود و همین کمک می‌کند فرد بتواند برای دفعات بعدی، بانک موی غنی‌تری در اختیار داشته باشد. به‌ علاوه در انتخاب گرافت‌های مو دست پزشک بازتر است و می‌تواند گرافت‌های ترجیحی را برداشت کند و در بخش جلو مو پیوند دهد که این به بهبود نتایج کمک می‌کند. با کاشت مو جلو سر با این روش، نتایج بهتری مشاهده خواهید کرد.

بهترین روش کاشت مومتخصص ابتدا باید وضعیت بانک مو، شدت طاسی سر و تراکم مورد نیاز را بررسی کند تا متوجه شود کدام روش برای شما مناسب‌تر است.
مراحل روش ترکیبیابتدا باید کاشت مو با روش اف یو تی انجام شود سپس برای پر کردن فضاهای خالی و افزایش تراکم مو، از روش اف آی تی استفاده خواهد شد.
مهمترین مزیت روش ترکیبیدر این روش می‌توان نزدیک به 4000 گرافت را به محل طاس سر پیوند داد و حتی طاسی درجه 6 و 7 را درمان نمود.
عوارض روش ترکیبیالتهاب، ورم و کبودی موقت
درد موقت در ناحیه پیوند و بانک مو
بی‌حس شدن موقت پوست سر

آزمایشات لازم قبل از کاشت مو ترکیبی

آزمایش‌هایی که قبل از کاشت مو به روش ترکیبی انجام می‌شوند برای ارزیابی سلامت کلی فرد، تعیین اینکه آیا فرد برای کاشت مو مناسب است یا خیر و به‌ حداقل ‌رساندن عوارض احتمالی بعد از کاشت هستند. این آزمایش‌ها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. برخی از آزمایش‌های خون مانند CBC، HCV، PT، APTT، قند خون، بررسی زمان لخته ‌شدن خون، AG، HIV ، ECG مورد نیاز هستند. این آزمایش‌ها درباره وضعیت کلی سلامتی فرد، عفونت‌ها و… اطلاعات کاملی می‌دهند.
  2. آزمایش‌های هورمونی: این آزمایش‌ها را برای این انجام می‌دهند که بفهمند علت ریزش موی فرد چیست؛ زیرا برخی ریزش‌ها به ‌خاطر مشکلات هورمونی رخ می‌دهند.
  3. آزمایش‌های پوستی: این آزمایش‌ها وضعیت پوست سر و وجود هرگونه عفونت، زخم یا ضایعه در محل دارای مو را نشان می‌دهند. برای این تست‌ها می‌توان رشته‌های مو را مورد آزمایش قرار داد یا از نواحی عکس‌برداری کرد.

اهمیت مشاوره قبل از پیوند ترکیبی مو

مشاوره قبل از پیوند فوق ترکیبی مو، یک مرحله بسیار مهم و حیاتی در روند کاشت مو است. این مرحله شامل ملاقات با متخصصان کاشت مو، بررسی وضعیت مو، ارزیابی عوامل مربوط به زیباجو و برنامه‌ریزی دقیق برای رسیدن به نتیجه کاشت مو موفق است. اهمیت مشاوره قبل از پیوند ترکیبی مو در چند جنبه قابل‌ توضیح است که در بخش زیر با آن‌ها آشنا خواهید شد.

ارزیابی دقیق وضعیت مو

متخصصان در این مرحله وضعیت موی فرد از جمله تراکم مو، وضعیت پوست سر و میزان ریزش مو را بررسی و تحلیل می‌کنند. این ارزیابی به ارائه برنامه‌ریزی مناسب و تعیین روش‌های ایده‌آل برای پیوند مو کمک می‌کند. همچنین با ارزیابی دقیق می‌توان نتیجه بهتری را از کاشت مو حاصل کرد.

 تعیین روش پیوند مو مناسب

بر اساس وضعیت موی زیباجو و نیازهای او، متخصصان می‌توانند روش کاشت موی ترکیبی را توصیه کنند. این شامل ترکیب روش‌های FUE و FUT است که باعث بهبود نتایج می‌شود. روش ترکیبی را نباید به هر متقاضی پیشنهاد کرد، بلکه تنها زمانی که پزشک مطمئن شود نمی‌تواند از دو روش دیگر به‌ تنهایی نتیجه مطلوب را به دست آورد، این روش را پیشنهاد می‌کند.

برنامه‌ریزی قبل و بعد از کاشت مو

با مشاوره قبل از انجام پیوند، فرد به اطلاعات کامل و جامعی درباره نحوه انجام کاشت مو و همچنین، زمان مورد نیاز برای این کار دست پیدا می‌کند. از آنجایی‌ که روش ترکیبی کاشت مو زمان زیادی می‌طلبد، حتماً باید قبل از انجام، به مراجعه‌کننده گفته شود. همچنین در زمان مشاوره فرد اطلاعات زیادی درباره نکات و مراقبت‌های قبل و بعد کاشت مو دومرحله ای به دست می‌آورد.

کلینیک تخصصی رز یکی از مراکز تخصصی پیوند مو به روش ترکیبی است که قبل از انجام کاشت، مشاوره‌های تخصصی و حرفه‌ای را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد. برای گرفتن تصمیم بهتر و نتایج بیشتر از کاشت موی فوق ترکیبی، باید به توصیه و مشاوره‌های تخصصی کارشناسان این مجموعه اعتماد کنید.

مراحل پیوند مو ترکیبی

مراحل پیوند مو به روش ترکیبی

در کاشت مو به روش فوق ترکیبی ابتدا باید روش FUT و در ادامه روش FIT را روی سر زیباجویان اجرا کرد. این روش‌ها را می‌توان در یک جلسه انجام داد. پس از مشاوره و آزمایش‌های کافی و تصمیم‌گیری برای انجام این روش، باید مراحل را به شکل زیر دنبال کنید.

برداشت ناحیه پشت سر

ابتدا هم ناحیه برداشت و هم گیرنده با بی‌حسی موضعی، بی حس می‌شوند. در قسمت اول از تکنیک FUT استفاده شده و نواری از موهای سالم از بانک موی پشت سر مراجعه‌کننده برداشت می‌شود. این نوار مو به ‌عنوان منبع اصلی برای کاشت در مراحل بعدی استفاده می‌شود. این لایه باید پس از برداشت به محل آزمایشگاه برده شود و زیر میکروسکوپ قرار بگیرد.

تقسیم نوار مو

در مرحله دوم روش کاشت موی فوق ترکیبی، نوار موی برداشتی زیر میکروسکوپ بررسی شده و به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شود. این بخش‌ها با نام “گرافت” شناخته شده‌اند. هر گرافت شامل یک یا چند تار مو است. این گرافت‌ها را برای پیوند در ناحیه جلوی سر آماده می‌کنند.

مرحله دوم پیوند مو به روش ترکیبی

کاشت گرافت‌ها

گرافت‌ها را با استفاده از ابزارهای ریز و پنس‌های مناسب در ناحیه جلوی سر که همان ناحیه طاس و نیازمند به مو است، می‌کارند. متخصصان موقعیت و جهت کاشت گرافت‌ها را با دقت تعیین می‌کنند تا نتیجه‌ای طبیعی و همسان با موهای اطراف به دست آید.

برداشت به روش FIT

در این مرحله از کاشت مو دومرحله ای به روش ترکیبی، باید برای تکمیل از روش FIT استفاده کرد. در این روش تعداد گرافت‌های باقی‌مانده را از محل بانک مو برداشت می‌کنند. با توجه به اینکه بیشترین گرافت‌های مورد نیاز از روش FUT در مرحله قبلی برداشت شده‌اند، در این مرحله تعداد کمی از گرافت‌ها (بین 500 تا 1000  گرافت) برای بهبود نتیجه خارج شده و در ناحیه طاس کاشته می‌شوند. در این روش هم آرایش کاشت باید از الگوی زیگزاگی نامنظم پیروی کند تا کاشت مو طبیعی به نظر برسد.

روند بهبودی بعد از کاشت مو ترکیبی

کاشت مو به روش ترکیبی در یک جلسه انجام می‌شود، اما بهبودی کامل پس از کاشت نهایتاً تا 10 روز طول میکشد. توجه کنید تا 2 الی 3 روز پس از کاشت، موهای شما نباید در معرض آب و مواد شوینده قرار بگیرد. بهتر است درباره شوینده ای که استفاده می‌کنید با پزشک خود مشورت کرده تا توصیه‌های لازم را به شما بدهد.

روند بهبودی بعد از پبوند مو ترکیبی

پس از بهبودی اولیه می‌توانید با احتیاط سر خود را شست‌وشو دهید. به طور معمول تا بهبودی کامل بین 8 تا 10 هفته زمان لازم است تا قرمزی و التهاب از بین برود. در 10 روز نخست شما شاهد پوسته ریزی خواهید بود که یک ‌روند طبیعی است و نگران‌کننده نیست. توصیه می‌شود برای اینکه قرمزی و التهاب زودتر از بین برود کمتر در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید قرار بگیرید. می‌توانید برای بهبود سریع‌تر از داروهای موضعی توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید.

آیا می‌توانم موهای کاشته شده خود را بعد از 1 ماه لمس کنم؟

پس از کاشت مو به روش ترکیبی شما باید به‌ خوبی از پوست سر خود مراقبت کنید. لمس محل کاشت بعد از گذشت 2 هفته بلامانع است. البته توجه کنید که فشار اضافی بر محل وارد نکنید. بهتر است تا 2 هفته اول، محل کاشت با جایی برخورد نداشته باشد. استفاده از بالشت گردن هنگام خواب کمک می‌کند که موهای شما کمتر به جایی سایش کند. در دو هفته اول از انجام فعالیت‌های شدید خودداری کنید تا فشاری به محل کاشت وارد نشود. یک ماه پس از کاشت مو احتمالاً ریزش موهای شما در فاز نخست آغاز می‌شود. برای اطمینان بهتر است 1 ماه صبر کرده و سپس موهای خود را لمس کنید.

پیوند مو به روش ترکیبی چقدر طول می‌کشد؟

کاشت مو به روش ترکیبی بسته به عوامل متعددی ممکن است بین 4 تا 8 ساعت طول بکشد. خوبی این روش، آن است که شما تنها یک جلسه مراجعه می‌کنید و نیازی به مراجعات متوالی برای گرفتن نتیجه بهتر ندارید. البته با توجه به صلاح دید، پزشک ممکن است روش FUT را در یک جلسه و FIT را هم در جلسه بعدی و بلافاصله پس از روش FUT انجام دهد. عواملی که می‌توانند بر مدت زمان کاشت تأثیرگذار باشند عبارت‌اند از:

مدت زمان پیوند مو به روش ترکیبی

  1. میزان طاسی یا میزان گستردگی کم مویی در فرد
  2. پیچیدگی‌های کاشت مو
  3. سادگی یا پیچیدگی برداشت از ناحیه بانک موی فرد
  4. سرعت پزشک انجام‌دهنده کار و تیم همراه وی

اگر به یک مرکز معتبر با پزشکان حاذق و با تجربه مراجعه کنید، این روش بیشتر از 8 ساعت طول نخواهد کشید. کلینیک رز یکی از کلینیک‌های معتبر است که از سال 84 به شکل تخصصی کار خود را در حوزه کاشت مو آغاز کرده و پزشکان و متخصصین این مرکز همگی باتجربه هستند.

انتظارات منطقی بعد از کاشت مو ترکیبی

پس از کاشت مو به روش ترکیبی باید انتظار حساسیت از پوست سر خود را داشته باشید. ممکن است لازم باشد برای چند روز از داروهای مسکن و یک پوشش برای پوشاندن پوست حساس سر استفاده کنید. همچنین ممکن است به شما آنتی‌بیوتیک یا داروهای ضدالتهابی تجویز شود تا برای چند روز مصرف کنید.

بعد از 2 تا 3 هفته موهای کاشته شده ریزش پیدا می‌کنند، اما در عرض چند ماه شما باید رشد موهای جدید را مشاهده کنید. بیشتر افراد پس از 6 تا 9 ماه، تقریباً 60 درصد رشد موهای جدید را تجربه می‌کنند. برخی از پزشکان ممکن است شما را ترغیب به استفاده از داروی رشد مو ماینوکسیدیل (Rogaine) کنند، اما اثر آن در بهبود رشد موها متفاوت است و باید با پزشک مشورت کنید.

روند رشد موهای کاشته شده بعد از ترکیبی

پس از کاشت مو به روش ترکیبی نباید انتظار داشته باشید که موهای شما سریع شروع به رشد کنند. کاشت مو یکی از زمان‌برترین روش‌های زیبایی بوده و ممکن است حتی نیاز باشد تا مشاهده کامل نتایج یک سال صبر کنید. در ادامه روند طبیعی رشد را در زمان‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هفته اول

در هفته اول پس از کاشت مو شما احساس درد و خارش را هم در ناحیه پیوند و هم در ناحیه‌ برداشت احساس می‌کنید. همچنین ممکن است هنگام خواب و استراحت، در ناحیه سر دردهایی را تجربه کنید که با کمک مسکن می‌توانید کمی آن‌ها را تسکین ببخشید. سعی کنید در هفته نخست و در صورت خروج از منزل از کلاه و سرپوش‌هایی که کلینیک به شما داده یا توصیه کرده است، استفاده کنید.

هفته دوم

دو هفته پس از کاشت مو به روش ترکیبی، احتمالاً با شروع پوسته ریزی در ناحیه کاشت مواجه می‌شوید. در این زمان ممکن است هنوز قرمزی را در ناحیه کاشت ببینید. در همین زمان در ناحیه بانک مو یا گیرنده با ریزش مو مواجه خواهید شد که جای نگرانی نیست و این بخشی از روند طبیعی کاشت مو است.

در این زمان می‌توانید فعالیت‌های روزمره را آغاز کرده و کمی ورزش سبک را در برنامه قرار دهید. همچنین می‌توانید سر خود را در حمام خیس کنید، اما توجه کنید که به بخش‌های کاشت شده فشار وارد نکنید. اگر پوسته‌هایی روی سر باقی‌ مانده‌اند به آن‌ها دست نزنید و اجازه دهید خودشان بریزند.

هفته سوم

در هفته سوم قرمزی و التهاب فروکش می‌کند و حالت ورم از بین می‌رود. در این هفته پوسته‌ها کم‌کم از بین رفته و پوست سر شما به حالت عادی باز می‌گردد. اولین نشانه‌های رشد مو در ناحیه کاشت را پس از 3 هفته مشاهده می‌کنید، البته این موها کاملاً نازک و ظریف هستند که از محل‌های کاشت به تدریج بیرون می آیند.

هفته چهارم

1 ماه پس از کاشت مو، موهای ناحیه گیرنده وارد فاز استراحت یا به اصطلاح تلوژن شده و شما شاهد ریزش موهای ناحیه گیرنده می‌شوید. این مرحله جزو چرخه طبیعی رشد موهای شما پس از کاشت است و نباید بخاطر این ریزش نگران باشید. علاوه‌ بر آن، در این زمان پوست سر شما ممکن است رشد یکدستی را تجربه نکند. به ‌عبارت‌ دیگر ممکن است یک ناحیه موهای بیشتر و یک ناحیه کمتر داشته باشد. این مورد هم نگران‌کننده نیست و به ‌مرور و در فاز دوم رشد اصلاح می‌شود. در این زمان اگر هنوز علائم التهاب و قرمزی دارید باید با کلینیک تماس بگیرید؛ زیرا این مورد پس از یک ماه طبیعی نخواهد بود.

دو ماه پس از کاشت ترکیبی مو

در ماه دوم پس از کاشت هم همچنان چرخه رشد و ریزش مو مانند قبل ادامه دارد. در این زمان هنوز رشد مو به فاز اصلی وارد نشده است. نگران ریزش مو در این دوره نباشید؛ چون همان‌طور که گفتیم بخشی طبیعی از روند کاشت مو به روش ترکیبی است.

ریزش موی تکه‌تکه، یکی دیگر از علائمی است که در ماه دوم تجربه خواهد شد. برای اینکه نتایج رشد مو ایده‌آل باشند، بهتر است از مصرف دخانیات و الکل چشم‌پوشی کرده و ورزش را در برنامه خود قرار دهید. بعضی از افراد که از درمان‌های اضافی مانند فیناستراید یا ماینوکسیدیل استفاده می‌کنند ممکن است در این ماه کمی رشد را شاهد باشند.

ماه سوم پس از کاشت ترکیبی مو

در ماه سوم شما می‌توانید شاهد نخستین رشد موهای خود باشید. این موها به طور منظم رشد می‌کنند و به دلیل پایان مراحل ریزش، رشد یکدست خواهد بود. موها در این مرحله رشد، نازک و کم‌رنگ هستند و تقریباً به موهای بدن شباهت دارند. البته این به جهت به بلوغ نرسیدن موها است و پس از گذشت مدت زمانی نازکی موها از بین رفته و کم‌کم ضخیم و هماهنگ با بقیه موهای سر شما می‌شوند. ضمناً در این زمان موها از تراکم بالاتری برخوردار خواهند بود.

ماه پنجم

در ماه پنجم کاشت مو به روش ترکیبی طول و تراکم موهای کاشته شده شما بیشتر می‌شوند. در پایان ماه پنجم حدود 30 درصد موهای شما رشد کرده‌اند. در این ماه شما می‌توانید کم‌کم موهای خود را حالت بدهید؛ چون موها تراکم و قد مناسبی پیدا کرده است. البته هنوز ممکن است شاهد موهای نازکی باشید که خیلی ضخیم نشده‌اند، اما این مرحله‌ای است که تمامی موها از فاز استراحت خارج شده و به فاز رشد رسیده‌اند.

در موارد نادری ممکن است ریزش موی شوک در ماه پنجم اتفاق بیفتد، البته این برای زمانی است که در ماه‌های قبل آن را تجربه نکرده باشید. ممکن است این ریزش موجب بروز آکنه روی سر شما شود. اگر موهای شما کمی مجعد است، به‌ هیچ‌ وجه برای صاف‌ کردن آن‌ها از اتو مو یا ابزارهای دیگر استفاده نکنید. اجازه دهید کم‌کم موها از این حالت خارج شوند.

ماه نهم

در ماه نهم پس از کاشت مو به روش ترکیبی می‌توانید تراکم و ضخامت بالاتری را از موهای خود انتظار داشته باشید. در ماه نهم می‌توانید ظاهر بهتری از موی خود را ببینید. بهتر است جهت اطمینان، در این ماه به کلینیک مراجعه کرده تا پزشک از نزدیک روند رشد موهای شما را ببیند و اگر مانعی وجود دارد آن را برطرف کند. ممکن است پزشک برای ماه نهم توصیه‌هایی برای شما داشته باشد یا محصولات و داروهایی را تجویز کند. در ماه نهم و دهم به بعد در صورت تمایل می‌توانید کم‌کم موهای خود را کوتاه کنید.

ماه دوازدهم

ماه دوازدهم، همان ماهی است که شما باید شاهد نتیجه نهایی کاشت مو ترکیبی باشید. در این ماه شما بیشترین تراکم و ضخامت را در موهای خود مشاهده خواهید کرد. در ماه دوازدهم باید انتظار داشته باشید موهایتان از لحاظ اندازه، تراکم و ضخامت با موهای دیگر شما هماهنگ باشند. پس از یک سال، موهای شما به حد کافی بالغ شده‌اند؛ ولی همچنان ممکن است تا ماه هجدهم این رشد ادامه پیدا کند. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر درباره تغییرات مو در ماه‌های مختلف پس از کاشت، می‌توانید با کلینیک تخصصی پوست، مو و زیبایی رز تماس بگیرید.

برای اطلاع از هزینه کاشت مو برای موهای سر خود می توانید با مشاورین کلینیک پوست و مو رز از طریق شماره 02144067005 در ارتباط باشید و همچنین به صورت حضوری و کاملاً رایگان نوبت مشاوره حضوری دریافت کنید. و هچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09104440228 تمامی سوالات خود در رابطه با کاشت مو و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

آیا پیوند مو روش ترکیبی مناسب است ؟

آیا کاشت مو ترکیبی برای من مناسب است ؟

کاشت مو جلو سر به روش ترکیبی، یک روش فوق‌العاده پیشرفته برای کاشت مو است. در این روش تراکم بسیار بیشتری از مو را به دست می‌آورید. داشتن بانک مو قوی یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که شما باید برای این روش کاشت از آن برخوردار باشید. با این ‌وجود برای اینکه بدانید کیس مناسبی برای این روش کاشت هستید، باید با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک با بررسی سوابق پزشکی و همچنین انجام آزمایش‌های مختلف روی بدن و پوست شما درباره اینکه می‌توانید از این روش کاشت نتیجه بگیرید یا خیر تصمیم‌گیری می‌کند. در ادامه برخی آیتم‌هایی که نشان می‌دهند شما کیس مناسب هستید یا خیر را بررسی کرده‌ایم.

کاندید مناسب پیوند مو روش ترکیبی

کدام افراد برای کاشت مو به روش ترکیبی مناسب هستند؟

روش ترکیبی کاشت مو برای همه افراد مناسب نیست، به ‌علاوه گاهی روش‌های دیگر کاشت مو می‌توانند برای طاسی فرد جوابگو باشد؛ به همین جهت دیگر ضرورتی به استفاده از روش ترکیبی نیست. در ادامه ویژگی‌هایی که شما را مجاز یا غیرمجاز برای این کاشت می‌کند را معرفی کرده‌ایم. با این ‌وجود قبل از شروع کاشت، لازم است پزشک به‌خوبی بررسی‌های لازم را انجام دهد:

  1. افرادی که در سنین 70 سال به بالا هستند، عموما بانک موی ضعیفی دارند و ضمناً ممکن است این روش کاشت برای سن آن‌ها مناسب نباشد؛ بنابراین روش ترکیبی را برای این افراد نمی‌توان استفاده کرد.
  2. اگر بانک موی شما کم‌پشت و کم‌تراکم باشد برای این روش مناسب نیستید؛ زیرا شما برای روش کاشت ترکیبی به بانک موی پرتراکم و غنی نیاز دارید.
  3. کاشت ترکیبی برای کسانی که طاسی کمی دارند و به عبارتی روش‌های FIT و FUT به‌تنهایی مشکل طاسی آن‌ها را حل می‌کند مناسب نیست.

چه مدت طول می‌کشد تا زمانی که کاشت مو طبیعی به نظر برسد؟

شما تقریباً 6 تا 8 ماه پس از کاشت مو، بیشترین میزان رشد را مشاهده خواهید کرد. در این زمان تمامی گرافت‌های مو دارای رشد و طول طبیعی می‌شوند و کم‌کم ضخامت واقعی را پیدا می‌کنند. بالاخره شما پس از 12 ماه، طبیعی ترین حالت را در موهای خود مشاهده خواهید کرد. پس از این تاریخ دیگر موها تغییر چندان زیادی نمیکنند.

متأسفانه هیچ روش یا دارویی وجود ندارد که به شما کمک کند روند رشد موهای شما پس از کاشت مو به روش ترکیبی جلوتر بیفتد. تنها کاری که در این مدت باید انجام بدهید، پیگیری توصیه‌های پزشک و استفاده از داروهایتان است. این موارد کمک می‌کنند رشد موی شما دچار مشکل نشود و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

با این ‌وجود اگر پزشکی که برای این کار انتخاب کرده‌اید خیلی حاذق نباشد، ممکن است آن نتیجه دلخواه را نگیرید. ضمناً به این نکته هم توجه کنید نتایج افراد ممکن است با هم متفاوت باشند. به‌ عنوان ‌مثال، اگر شما طبیعتاً فردی با موهای نازک و کم‌رنگ هستید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید موهایی خیلی ضخیم و تیره به دست آورید.

مزایای کاشت مو به روش ترکیبی

مزایای کاشت مو به روش ترکیبی

همان‌طور که می‌دانید با استفاده از این روش امکان اهدای 4000 گرافت مو در یک جلسه وجود دارد و به همین دلیل است که تکنیک کاشت مو به روش ترکیبی یکی از کارآمد ترین روش‌ها برای دستیابی به نتایج بهتر و تراکم بالاتر است. در ادامه با مزایای دیگر این تکنیک کاشت مو آشنا میشویم:

  1. این روش برای افرادی با طاسی‌های گسترده، روش بسیار مناسبی است.
  2. با این تکنیک پیوند فولیکولی مو حفظ می‌شود و فرد امکان این را دارد برای دستیابی به نتایج بهتر، تا 3 بار در آینده تحت این روش قرار بگیرد.
  3. میزان آسیبی که این روش به پیوندهای فولیکولی مو وارد می‌کند زیر 1 درصد است؛ بنابراین روشی کاملاً ایمن خواهد بود.
  4. احتمال ایجاد زخم و اسکار پس از بهبودی در این روش خیلی کم است.
  5. تنها در یک جلسه، شما می‌توانید نتایج شگفت‌انگیز و ظاهری متراکم را مشاهده کنید. در حقیقت اغلب نیازی به مراجعه و تمدید مجدد ندارد.

جای زخم و اسکار در کاشت مو ترکیبی

در روش کاشت موی ترکیبی احتمال بروز زخم و اسکار در ناحیه برداشت مو زیاد است. با توجه به اینکه در روش FUT یک ‌لایه نازک از پشت سر برداشت و سپس محل اگزیت بخیه می‌شود، گاهی جای زخم یا اسکار در پشت سر باقی می‌ماند. امروزه به جهت استفاده از یک روش مدرن به نام بستن تریکوفیتیک، احتمال وجود اسکار بسیار کمتر شده است. در این روش لبه‌های برش کاملاً با هم همپوشانی پیدا می‌کنند و رد نمایانی باقی نمی‌ماند. به‌ علاوه امکان رویش مجدد مو در ناحیه وجود دارد که رد زخم را پوشش می‌دهد.

در روش FUE  یا همان روش FIT که روشی کم تهاجمی‌تر است امکان بروز برخی اسکارهای ریز و سفید وجود دارد، اما پس از مدتی این اسکارها نیز کم‌کم محو و کم‌رنگ می‌شوند. پزشکان و متخصصان نیز برای از بین ‌بردن جای زخم به شما داروها و پمادهایی را تجویز می‌کنند که می‌توانند تا حدودی مؤثر باشند. برای اینکه جای زخم و اسکار کمتری را تجربه کنید، لازم است در یک کلینیک معتبر مانند کلینیک پوست، مو زیبایی رز این روش را انجام دهید.

معایب پیوند مو به روش ترکیبی

معایب کاشت مو به روش ترکیبی

در روش کاشت موی ترکیبی دو تکنیک، ترکیب می‌شوند. با توجه به این موضوع احتمال اینکه زمان انجام کاشت مو طولانی و خسته‌کننده باشد زیاد است. مقداری درد یا وجود کمی خون آبه و قرمزی در محل کاشت گرافت‌ها هم ممکن است در روزهای اول پس از کاشت مو به روش ترکیبی مشاهده شود؛ اما این موارد طبیعی هستند و اگر بیش از چند هفته به طول انجامد باید با پزشک مشورت کنید. البته اگر در مکان‌های معتبر و توسط پزشک متخصص انجام شود، به جز موارد ذکر شده در بالا که اجتناب‌ناپذیر هستند، علائم خاص دیگری نخواهید داشت.

راهکارهای تقویتی مو بعد از کاشت مو به روش ترکیبی

به ‌طور کلی مراقبت پس از کاشت مو از همان روز نخست برای شما کاملاً ضروری است. در بخش زیر می‌توانید با مهم‌ترین نکاتی که در این راستا وجود دارند، آشنا شوید:

  1. یکی از مهم‌ترین موارد مراقبتی، کاهش سطح استرس و یک سبک زندگی سالم است.
  2. همچنین در برنامه خود خواب کافی قرار دهید.
  3. برای شست‌وشو و تقویت موها، حتماً از مواد طبیعی و معدنی استفاده کرده و مصرف محصولاتی حاوی سولفات، پارابن و رنگ‌های مصنوعی را کنار بگذارید.
  4. هنگامی که موهای شما خیس است با آن‌ها خیلی لطیف رفتار کنید.
  5. در روزهای نخست پس از روش ترکیبی کاشت مو، هرگز حوله را روی موها فشار ندهید و از یک حوله نرم به‌جای حوله‌های خشک و نخی استفاده کنید.
  6. داشتن یک رژیم غذایی متعادل، سرشار از پروتئین‌ها و ویتامین‌ها به‌ویژه ویتامین C که تولید کلاژن را افزایش می‌دهد نیز بسیار مهم است.

مزوتراپی بعد از کاشت مو ترکیبی

مزوتراپی یک روش مؤثر برای تقویت پوست سر و جلوگیری از ریزش مو است. این روش کمک می‌کند موهایی که در فاز استراحت رفته‌اند وارد چرخه رشد شوند و به همین جهت ریزش مو متوقف خواهد شد. مزوتراپی مو، همچنین کمک می‌کند موها لطیف‌تر و براق‌تر شوند و همچنین از سفیدی زودرس هم جلوگیری می‌کند. این روش همچنین کمک می‌کند ضخامت و تعداد موها افزایش پیدا کند.

روش مزوتراپی به این شکل است که مواد معدنی، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و آنزیم‌های مورد نیاز با استفاده از یک سوزن ریز به عمق 1 میلی‌متری به پوست سر تزریق می‌شود. این روش برای افرادی که کاشت مو به روش ترکیبی را تجربه کرده‌اند، می‌تواند یک روش درمانی مؤثر برای تقویت موها پس از کاشت باشد. هم زنان و هم مردان می‌توانند از این روش تقویتی استفاده کنند. به گفته پزشکان و متخصصین می‌توانید پس از انجام کاشت مو بلافاصله جلسات مزوتراپی را شروع کنید. در حقیقت هرچه سریع‌تر شروع کنید، نتیجه‌ نیز در مدت‌زمان کوتاه‌تری به دست می‌آید.

پی ار پی بعد کاشت ترکیبی مو

پی آر پی یا به بیان کلی درمان پلاسمای غنی از پلاکت، یک روش مؤثر برای تقویت رشد مو است که نتایج کاشت مو را بهبود می‌دهد. این روش ایمن، از پلاکت‌های معلق در خون شما برای تحریک و رشد فولیکول‌های مو استفاده می‌کند. پلاکت‌های استفاده شده سلول‌هایی بسیار تخصصی هستند که با منتشر کردن فاکتورهای رشد، فولیکول‌های مو را تقویت می‌کنند.

به توصیه پزشکان بهتر است ابتدا در هر ماه یک ‌بار، این روش را برای تقویت موهای کاشته شده انجام دهید. پس از چهار ماه می‌توانید این روش را هر 3 تا 6 ماه دنبال کنید.  نتایج حاصل از پی آر پی نشان‌دهنده تأثیر زیاد این روش برای تقویت و رشد بهتر موها پس از کاشت مو به روش ترکیبی است.

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی تهران

کاشت مو به روش سوپر ترکیبی

روش سوپر ترکیبی در حقیقت روشی برتر از نوع ترکیبی کاشت مو جلو سر است. سوپر ترکیبی یا سوپر هیبریدی روشی است که به‌ جای ترکیب دو روش از 3 روش یا بیشتر برای پیوند مو استفاده می‌کنند. این روش می‌تواند از ترکیب سه روش FUT، FIT و BHT برای پیوند مو استفاده کند. روش کار به همان شکل ترکیبی است، اما در اینجا یک مرحله اضافه می‌شود. این روش برای افرادی که طاسی‌های خیلی گسترده دارند، روش مؤثرتری است.

در این روش برای نتیجه دهی بهتر و تراکم بالاتر از روش BHT استفاده می‌کنند. برای این روش از موی بدن فرد برای پیوند استفاده می‌شود. پس از برداشت گرافت‌ها در دو روش قبلی، نهایتاً حدود 1000 گرافت هم با این روش از موهای بدن فرد برداشت شده و به محل کاشت اضافه می‌شود. این روش برای کسانی که بانک موی آن‌ها در ناحیه پشت و اطراف سر ضعیف است و خودشان هم طاسی بالایی دارند بسیار مؤثر است.

نحوه شست و شو مو بعد از پیوند مو فوق ترکیبی

در روش کاشت فوق ترکیبی شما باید مراقبت‌های اصولی را انجام دهید. از جمله مهم‌ترین مورد شست‌وشوی موها پس از کاشت است. در مجموع شستن موها 1 هفته الی 10 روز پس از کاشت ممنوع است. در نهایت در روش‌های کاشت ترکیبی به جهت اینکه نیاز به مراقبت بیشتری دارند و احتمال اینکه جای زخم و اسکارها کمی بیشتر باشد، باید بیشتر صبر کنید.

در صورتی ‌که هنوز در ناحیه کاشت و برداشت مو، زخم و اسکار تازه دارید یا در ناحیه هنوز خون آبه می‌بینید، بهتر است از شستن سر پرهیز کنید. اگر مراقبت‌ها را به ‌درستی انجام دهید، احتمالاً تا دو هفته بعد می‌توانید آماده استحمام شوید، فقط توصیه‌های لازم درباره نحوه حمام‌ کردن را مانند قبل رعایت کنید.

چند وقت بعد از کاشت فوق ترکیبی می توان موها را کوتاه کرد؟

با توجه به اینکه ماه سوم، اولین ماهی است که شما رشد موها را مشاهده می‌کنید، در صورت لزوم می‌توانید موها را کمی در این ماه کوتاه کنید. البته معمولاً موهایی که در این ماه مشاهده می‌کنید کوتاه و نازک هستند و خیلی نیازی به اصلاح و کوتاهی ندارد، با این ‌وجود اگر هنوز احساس می‌کنید نیاز است کمی موها را مرتب کنید می‌توانید فقط کمی نوک آن‌ها را کوتاه کنید تا به باقی مو آسیبی وارد نشود.

کوتاه‌ کردن موها بیشتر در ماه‌های ششم به بعد توصیه می‌شود؛ زیرا در این ماه‌ها دیگر موها استحکام و ضخامت مورد نظر را پیدا کرده‌اند. به‌علاوه، طول موها بلند شده و نیاز به اصلاح دارند. در تمام مراحل اکیداً از ماشین کردن موها خودداری کنید؛ چراکه می‌تواند به فولیکول‌های تازه رشد کرده آسیب وارد کند.

قیمت پیوند مو به روش ترکیبی

هزینه کاشت مو به روش ترکیبی در کلینیک رز

کاشت مو یک روش زیبایی برای به حداکثر رساندن رشد مو در محل‌های کم مو یا بدون مو است. برای کاشت مو به روش ترکیبی نمی‌توان یک قیمت واحد در نظر گرفت؛ اما در کلینیک تخصصی پوست، مو و زیبایی رز این هزینه با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود.

در درجه اول و مهم‌ترین چیزی که در قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد تعداد گرافت‌هایی است که هر فردی بدان نیاز دارد. بدیهی است هرچه طاسی بیشتر باشد، تعداد گرافت‌های پیوندی مورد نیاز هم بیشتر می‌شود و در نتیجه عملیات کاشت مو پیچیده‌تر و زمان‌برتر خواهد شد که در مبلغ نهایی تأثیرگذار است. پس لازم است شما قبل از هر چیزی با ارسال عکس سر یا با مراجعه حضوری به کلینیک، مشاوره دریافت کنید تا هزینه حدودی را به شما اعلام کنند. تلفن‌های تماس در همین سایت درج شده اند.

دوره نقاهت بعد از پیوند مو ترکیبی

دوره نقاهت بعد از کاشت ترکیبی

احتمالاً در سه روز نخست پس از کاشت مو به روش ترکیبی کمی درد را در موضع احساس کنید، اما این درد چندان ماندگار نیست. اگر پزشک شما با روش‌های استریل این کار را انجام داده باشد هیچ‌گونه عفونتی بعد از کاشت مشاهده نمی‌کنید، پس از این بابت نگران نباشید. سعی کنید روزهای نخست به پشت بخوابید تا محل موهای تازه کاشته شده شما با هیچ سطحی تماس نداشته باشد.

روز پس از کاشت، احتمالاً نیاز است برای تعویض بانداژ به کلینیک مراجعه کنید. خونریزی جزئی در ناحیه کاشت در 3 روز اول کاملاً طبیعی است و بیشتر علائم پس از این سه روز از بین میروند. استفاده از آنتی‌بیوتیک در 5 روز اول، به طور منظم ضروری است تا از احتمال عفونت جلوگیری کند. از روز سوم به مدت 15 روز باید از لوسیون مراقبتی استفاده کنید تا پوسته های موجود پاکسازی شوند. تا یک ماه از انجام فعالیت هایی که منجر به عرق کردن سر شما می‌شود، جلوگیری کنید.

کدام پزشک برای انجام کاشت مو به روش ترکیبی مناسب تر است؟

توجه کنید صرف ‌نظر از اینکه پزشک قرار است کدام نوع کاشت مو را انجام دهد، در ابتدا باید صلاحیت‌های حرفه‌ای وی در این مسیر تأیید شوند. کاشت مو یک روش زیبایی است و تنها پزشکانی می‌توانند این کار را انجام دهند که دارای مدرک تخصصی در حوزه پوست و مو و زیبایی هستند. پزشکانی که در حوزه‌های دیگر تحصیل کرده‌اند، صلاحیت این کار را ندارند.

در درجه دوم باید به این نکته توجه کنید که پزشک شما تا چه حد مورد اعتماد است و چند مورد موفق در پرونده پزشکی خود دارد. سعی کنید با دیدن عکس‌های قبل و بعد مراجعین وی، خواندن نظرات مراجعین در صفحه شخصی پزشک و پرس‌وجو، درباره صلاحیت پزشک مطمئن شوید. در درجه سوم پزشکی که می‌خواهد کاشت مو به روش ترکیبی را انجام دهد، باید در هر دو روش کاشت یعنی FUT و FIT حاذق باشد و در هر دو مورد پرونده‌های موفق زیادی داشته باشد.

کلام پایانی درباره روش کاشت مو ترکیبی

کاشت مو یک روش زیبایی برای ایجاد تراکم در موها و همچنین درمان طاسی و کچلی در افراد است. امروزه، روش‌های مختلفی برای کاشت وجود دارند که هر کدام می‌توانند تأثیر خودشان را داشته باشند. پزشک حاذق به شما کمک می‌کند از بهترین روش کاشت مو بهره ببرید. کاشت مو به روش ترکیبی یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تراکم بالاتر بدون آسیب زیاد به بانک موی مراجعه‌کننده است. این روش مؤثر در کلینیک تخصصی پوست، مو و زیبایی رز با بهترین متد و پیشرفته‌ترین روش‌ها توسط با تجربه‌ترین پزشکان این امر انجام می‌شود.

منابع: healthlineglobalturkeyclinic

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
هزینه کاشت مو در تهران 1403 – قیمت هر گرافت مو طبیعی
نوشتهٔ بعدی
اثرات مصرف دخانیات و سیگار بعد از کاشت مو

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • نیکداد خلیقی
    31/01/1400 1:04 ب.ظ

    من ب یک متخصص مراجعه کردم گفتن چون موهات سفیده امکان کاشت وجود نداره؟ نظر شما در این مورد چیه ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید