کاشت مو به روش FUT (اف یو تی) تضمینی

ایمپلنت مو اف یو تی

موها از جمله عواملی هستند که می‌توانند در زیباتر دیده شدن افراد تأثیر بگذارند؛ به همین علت افرادی که دچار ریزش مو و طاسی شده‌اند برای برگرداندن جذابیت به چهره خود از کاشت مو بهره می‌برند. تکنیک‌های مختلفی وجود دارند که با کمک آ‌ن‌ها می‌توان نسبت به کاشت مو اقدام کرد. FUT از جمله این روش‌ها به شمار می‌رود که در مقایسه با سایر روش‌ها تهاجم بیشتری دارد. مناسب‌ترین کاندید برای کاشت مو به روش FUT افرادی هستند که طاسی گسترده‌ای ندارند. در ادامه به صورت کامل‌تر این روش از کاشت مو را شرح خواهیم داد؛ پس تا انتهای مقاله دنبال‌کننده ما باشید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان رز همراه شما هستند.

اینفوگرافیک راهنمای کاشت مو به روش fut

درباره کاشت مو به روش اف یو تی FUT

کاشت مو به روش اف یو تی از جمله تکنیک‌های تهاجمی به شمار می‌رود که برای اجرای آن نیاز به برداشت فولیکول از پشت سر وجود دارد. در این روش یک لایه نواری از پشت سر برداشته می‌شود. بعد از برش پزشک باید با نهایت دقت نسبت به بخیه زدن اقدام کند تا هیچ اسکاری تشکیل نشود. گرافت‌ها باید زیر میکروسکوپ برده شوند تا فرایند جداسازی آن‌ها آماده شود. این روش کاشت نیاز به مهارت بالایی دارد؛ به همین علت باید در معتبرترین کلینیک‌ها نسبت به انجام آن‌ها اقدام کرد.

عکس قبل و بعد کاشت مو به روش اف یو تی

پیوند مو به روش اف یو تی FUT چگونه انجام می شود ؟

برای کاشت مو به روش FUT نیاز است مراحل مختلفی پشت سر گذاشته شوند. برای اینکه نتیجه نهایی موفقیت‌آمیز شود، نیاز است از بهترین کلینیک‌ها و متخصصان در این راستا کمک بگیرید. در ابتدا زیباجو در یک جلسه مشاوره شرکت می‌کند تا وضعیت پوست سر به خوبی بررسی شود. با این کار سطح طاسی ارزیابی می‌شود تا بتوان تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای برداشت را تخمین زد. سپس خط رویش مو با کمک یک مارکر تعیین می‌شود تا نتیجه نهایی طبیعی‌تر باشد.

کاشت مو به روش FUT در کلینیک رز

برای اینکه زیباجو حین کاشت دردی احساس نکند، پزشک از بی‌حسی موضعی بهره می‌گیرد. با این کار کاشت مو برای زیباجو بسیار راحت‌تر خواهد بود. حالا از پشت سر که منبع بهتری از فولیکول‌ها است، یک فلپ نواری برداشت می‌شود. بعد از ایجاد برش، بخیه زده می‌شود تا از خونریزی جلوگیری به عمل آید. بعد از برداشت فلپ، پزشک آن را زیر میکروسکوپ می‌برد تا گرافت‌ها را به صورت تک تک آماده پیوند کند. سپس در ناحیه گیرنده باید یک سری برش ایجاد شوند. این برش‌ها بسیار ریز بوده و آماده پیوند با فولیکول‌ها هستند. بعد از کاشت، موضع مربوطه باندپیچی می‌شود تا فولیکول‌ها جابه‌جا نشوند. حالا زیباجو باید به خانه برگردد و با رعایت نکات مراقبتی منتظر یک کاشت موفقیت‌آمیز شود.

فرآیند کاشتجراح خط موی جدید شما را با مارکر مشخص می‌کند
برای بی‌حس شدن پوست سر، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.
موهای محل اهدا کننده فولیکول، کوتاه می شود (در حد دو میلی متر)
جراح نواری از پوست سر را که حاوی فولیکول مو است را برمیدارد.
یک تکنسین فولیکول‌های موی جداگانه را از نوار خارج کرده و آنها را برای پیوند آماده می‌کند.
جراح پوست سر شما را با بخیه می‌بندد.
سپس فولیکول‌های مو به شکلی که طبیعی به نظر برسد، به قسمت‌های طاس سر وارد می‌شوند.
آنتی بیوتیک و بانداژ به پوست سر زده می‌شود.
نتایج نهایینتایج بسیار طبیعی با خط رویش موی طبیعی
پرتراکم بودن موها
دائمی بودن نتیجه
مراقبت‌هامنطقه کاشت را ماساژ ندهید
دلمه‌های ایجاد شده را نکنید
از قرارگیری مستقیم در برابر آفتاب شدید خودداری کنید
از شامپو و لوازم مراقبت از مو خشن استفاده نکنید
تا مدتی از ورزش و فعالیت‌های سنگین دور بمانید
داروهای تجویز شده توسط پزشک را به طور منظم مصرف کنید

کاشت مو به روش FUT در کلینیک رز صادقیه

کاندید مناسب کاشت مو به روش اف یو تی FUT

هر تکنیک کاشتی برای تمام زیباجویان مناسب نیست؛ به همین علت افراد باید در جلسات مشاوره شرکت داشته باشند تا پزشک وضعیت سر آن‌ها را بررسی کند. سپس با بررسی شرایط آن‌ها پیشنهاد می‌دهد کدام روش مناسب‌تر خواهد بود. برای کاشت مو به روش FUT نیز به همین صورت است و افراد مختلفی کاندید مناسبی برای دنبال کردن آن خواهند بود. مناسب‌ترین کاندیدها شامل گزینه‌های زیر هستند:

  1. اگر ریزش موی شما شدید نیست، می‌توانید از این روش کاشت بهره ببرید.
  2. افراد با طاسی متوسط می‌توانند از تکنیک FUT بهره ببرند.
  3. همچنین هم خانم‌ها و هم آقایان کاندید مناسبی برای این روش خواهند بود.

مقایسه پیوند مو روش اف یو تی با اف آی تی

مقایسه کاشت مو FUT با FIT

کاشت مو با تکنیک‌های مختلفی امکان‌پذیر است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به FUT و FIT اشاره داشته باشیم. این دو تکنیک با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند؛ به همین علت قصد داریم به صورت جزئی آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم که به شرح زیر هستند:

  1. روش FUT در مقایسه با FIT تهاجم بیشتری دارد؛ به همین علت دوران نقاهت آن نیز بیشتر خواهد بود.
  2. برای برداشت فولیکول‌ها در روش FUT به یک برش نواری نیاز است؛ اما در تکنیک FIT، برداشت گرافت‌ها به صورت واحدی انجام می‌شود.
  3. ازآنجایی‌که برداشت گرافت‌ها در روش FIT به صورت واحدی است، مدت‌زمان پیوند نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
  4. اگر هر دو روش توسط بهترین کلینیک‌ها و متخصص‌ها انجام شود، در آن صورت نتیجه نهایی طبیعی جلوه خواهد کرد.
  5. افراد با طاسی محدود و متوسط می‌توانند از دو تکنیک مذکور بهره ببرند.

کاشت مو اف یو تی چقدر طول می‌کشد ؟

کاشت مو اف یو تی چند ساعت طول می‌کشد ؟

مدت‌زمان لازم برای پیوند مو به روش اف یو تی بستگی به تعداد فولیکول‌هایی دارد که باید در یک جلسه برداشت شوند. قاعدتاً هرچقدر تعداد گرافت‌های برداشتی بیشتر باشد، به همان اندازه نیز متخصص زمان بیشتری را صرف کاشت خواهد کرد. همچنین روش FUT در مقایسه با بسیاری از تکنیک‌ها به مهارت و دقت بیشتری نیاز دارد؛ به همین علت طولانی شدن زمان کاشت، کاملاً طبیعی خواهد بود. اگر بخواهیم به طور میانگین مدت‌زمان کاشت را تخمین بزنیم، باید بگوییم پزشک به 4 تا 8 ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

ماندگاری پیوند مو اف یو تی

ماندگاری کاشت مو به روش FUT چقدر است؟

ماندگاری کاشت مو به روش FUT بستگی به مهارت پزشک و مراقبت‌های زیباجو دارد. اگر مهارت پزشک بالا باشد، گرافت‌های برداشتی نیز سالم خواهند بود و نتیجه نهایی نیز طبیعی به نظر می‌رسد. همچنین اگر فرد به مراقبت‌های بعد از کاشت نیز توجه نشان دهد، می‌توان منتظر یک نتیجه موفقیت‌آمیز بود. اگر بعد از کاشت فرد با هیچ مشکلی روبه‌رو نشود، ماندگاری فولیکول‌ها نیز دائمی خواهند بود.

در واقع شما با یک بار هزینه می‌توانید تا آخر عمر از موهایی زیبا و سالم بهره‌مند شوید. ابتلا به بیماری‌های خودایمنی، هورمونی، شیمی‌درمانی، آسیب‌های جسمی و… باعث می‌شوند نتیجه نهایی تحت تأثیر قرار بگیرند؛ اما در شرایط عادی، ماندگاری کاشت مو دائمی است و خیالتان بابت این موضوع کاملاً راحت خواهد بود.

دوره نقاهت پس از پیوند مو به روش اف یو تی

دوره نقاهت پس از پیوند اف یو تی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره کاشت مو به روش FUT اهمیت دارد، مدت‌زمان دوره نقاهت است. ازآنجایی‌که در این روش به بخیه نیاز است، دوره نقاهت نیز افزایش خواهد یافت؛ به همین علت باید به نکات گوناگونی توجه داشته باشید تا بتوانید این دوره را با موفقیت بیشتری طی کنید. برای اینکه بتوانید فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید، نیاز است سه تا پنج روز از کاشت شما بگذارد. افزایش یا کاهش تعداد روزها بستگی به وضعیت بدنی زیباجو دارد.

همچنین برای اینکه زخم‌ها به صورت کامل بهبود پیدا کنند، به چهارده روز زمان نیاز خواهد بود. همچنین فراموش نکنید داروها و پمادهایی که پزشکتان تجویز کرده است را به موقع مصرف کنید. این کار باعث خواهد شد دوران نقاهت شما سریع‌تر طی شود. در این دوران احتمال درد وجود دارد؛ به همین علت می‌توانید از انواع داروهای آنتی‌بیوتیک و مسکن که پزشکتان تجویز کرده است، بهره ببرید.

مزایای پیوند مو به روش اف یو تی

مهم ترین مزایای کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش FUT با مزایای گوناگونی همراه است؛ به همین علت افرادی که برای این روش کاندید هستند، می‌توانند نتایج قابل قبولی دریافت کنند. به عنوان مثال در این روش به تراشیدن موی سر نیازی نیست. همچنین می‌توان در یک جلسه کاشت مو را به پایان رساند. لازم به ذکر است اگر پزشک مهارت کافی داشته باشد، نتیجه نهایی بسیار طبیعی جلوه خواهد کرد. تکنیک FUT در مقایسه با بسیاری از روش‌ها هزینه‌ مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد.

معایب پیوند مو به روش اف یو تی

معایب استفاده از پیوند مو به روش FUT

استفاده از هر روشی بدون معایب نبوده و پیوند مو به روش FUT نیز از این قاعده مستثنی نیست. ازآنجایی‌که FUT یک روش تهاجمی به شمار می‌رود، معایب آن در مقایسه با سایر تکنیک‌ها بیشتر است. از جمله این معایب می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

  1. در ناحیه برداشت مو یک سری زخم ایجاد می‌شود که همین موضوع دوران نقاهت را افزایش خواهد داد.
  2. ممکن است در ناحیه کاشت یک سری عوارض مشاهده شوند که قرمزی، بی‌حسی و… در بین این موارد قرار می‌گیرند.
  3. همچنین به دلیل برش‌های ایجادشده احتمال عفونت افزایش پیدا می‌کند.
  4. ازآنجایی‌که در تکنیک FUT برش و بخیه وجود دارد، دوران نقاهت نیز بیشتر می‌شود.

شما می توانید برای اطلاع از هزینه ها و اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کاشت مو به روش FUT، با مشاوران ما در کلینیک پوست و مو رز از طریق شماره گیری 02144067005 ارتباط برقرار کنید.

توصیه های قبل از کاشت مو به روش FUT

توصیه های مورد نیاز قبل از کاشت مو به روش FUT

قبل از اینکه برای کاشت مو به روش FUT اقدام کنید، نیاز است مراحل آماده‌سازی را پشت سر بگذارید. در واقع یک سری توصیه‌ها وجود دارند که به کمک شما خواهند آمد تا بتوانید کاشت مو موفق‌تری را تجربه کنید. در لیست زیر می‌توانید با این توصیه‌ها آشنا شوید:

  1. حتماً دوش بگیرید تا هیچ ردی از آلودگی روی موهای شما باقی نماند. این کار باعث می‌شود برداشت گرافت‌ها نیز سریع‌تر انجام شود.
  2. مصرف دخانیات تا یک ماه قبل از کاشت ممنوع است.
  3. تا دو هفته قبل از کاشت نباید هیچ‌گونه نوشیدنی الکل دار را مصرف کنید؛ زیرا باعث رقیق شدن خون می‌شوند.
  4. دو هفته قبل از پیوند مو باید با مشورت پزشک خود کنید تا داروهای رقیق‌کننده خون را کنار بگذارید.
  5. حتماً روز کاشت صبحانه مقوی میل کنید تا حین این فرایند با مشکلی روبه‌رو نشوید.
  6. همچنین لازم به ذکر است در روز کاشت از پیراهن‌های دکمه‌دار استفاده کنید.

مراقبت بعد از کاشت مو اف یو تی

مراقبت های مورد نیاز پس از کاشت مو به روش FUT

بخشی از موفقیت‌آمیز بودن کاشت مو بستگی به مراقبت‌های زیباجو دارد. یک سری توصیه‌ها وجود دارند که بعد از کاشت مو باید به آن‌ها توجه داشته باشید. این توصیه‌ها باعث می‌شوند فولیکول‌ها جابه‌جا نشده و دوران نقاهت نیز با سرعت بیشتری طی شود. این مراقبت‌ها شامل گزینه‌های زیر هستند:

  1. حتماً مایعات زیادی مصرف کنید تا بدن شما هیدراته نگه داشته شود.
  2. داروهای رقیق‌کننده خون تا دو هفته بعد از کاشت ممنوعیت دارد.
  3. برای اینکه سرعت بهبودی شما کند نشود، حتماً تا یک ماه از استعمال دخانیات خودداری کنید.
  4. برای جلوگیری از خونریزی و رقیق شدن خون، نیاز است مصرف مشروبات الکلی را تا دو هفته به تأخیر بیندازید.
  5. به زاویه خواب خود نیز توجه کنید. سر شما هنگام خواب باید بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد. مناسب‌ترین زاویه نیز 45 درجه است.
  6. سه الی چهار روز بعد از کاشت شستن موها مشکلی ندارد؛ اما باید از شامپوهای مخصوص استفاده کنید.
  7. به هیچ عنوان به موهای خود چنگ نزنید؛ زیرا این کار باعث جابه‌جایی فولیکول‌ها می‌شود.
  8. برای افزایش سرعت بهبودی حتماً رژیم غذایی را رعایت کنید و از انواع سبزیجات بهره ببرید.

نحوه شستشو سر پس از کاشت مو FUT

نحوه شستشو سر پس از انجام کاشت مو به روش FUT

یکی از نکات مهم هنگام کاشت مو به روش FUT نحوه شستشو است. اگر شستشو موها به درستی صورت نگیرد، در آن صورت فولیکول‌ها جابه‌جا می‌شوند و نتیجه نهایی کاشت موفقیت‌آمیز نخواهد بود. همان‌طور که می‌دانید تا سه روز بعد از کاشت به هیچ عنوان نباید موهای خود را بشویید؛ زیرا در روز اول احتمال خونریزی وجود دارد. این خونریزی بسیار جزئی بوده و برای تمیز نگه داشتن نیاز است از گاز استریل کمک بگیرید. همچنین در این مدت باید پوست خود را مرطوب نگه دارید تا با مشکلی روبه‌رو نشوید.

در روز سوم می‌توانید نسبت به شستشوی موهای خود اقدام کنید. برای این کار از دوش حمام نباید استفاده کنید؛ زیرا فشار آب باعث می‌شود فولیکول‌ها جابه‌جا شوند. برای شستشو می‌توانید از یک کاسه استفاده کنید و آرام آب را روی سر خود بریزید تا احتمال وارد شدن آسیب به فولیکول‌ها به حداقل برسد. همچنین به هیچ عنوان با روش‌هایی همچون سشوار موهای خود را خشک نکنید. شانه کردن مو نیز ممنوعیت دارد.

عوارض پیوند مو به روش FUT

عوارض ناشی از کاشت مو به روش FUT

بعد از پیوند مو با روش FUT یک سری عوارض ممکن است مشاهده شوند. برخی از این عوارض به ندرت اتفاق می‌افتند؛ اما احتمال رخداد برخی از آن‌ها بیشتر است. همچنین اگر تکنیک FUT توسط متخصصان بی‌تجربه و کلینیک‌های نامعتبر انجام شود، عوارض نیز بسیار بیشتر خواهند شد. در یک نگاه کلی عوارض FUT شامل گزینه‌های زیر هستند:

  1. ممکن است در ناحیه بانک مو اسکار ایجاد شود که این موضوع به دلیل عدم مهارت متخصص است.
  2. اگر کاشت در کلینیک‌های غیرمعتبر انجام شود، احتمال تورم و کبودی در صورت و اطراف چشم وجود دارد.
  3. واکنش‌های آلرژیک از دیگر عوارضی به شمار می‌روند که ممکن است زیباجو با آن‌ها مواجه شود.
  4. اگر محیط کلینیک استریل و بهداشتی نباشد، فولیکول‌ها دچار التهاب می‌شوند که همین موضوع منجر به آلودگی‌های میکروبی خواهد شد.

قیمت پیوند مو به روش FUT

هزینه کاشت مو به روش FUT

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که ممکن است زیباجویان با آن روبه‌رو شوند، هزینه کاشت مو به روش FUT است. عوامل و پارامترهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تأثیر خود را روی افزایش یا کاهش هزینه‌ها اعمال کنند؛ به همین علت اگر قصد کاشت مو دارید، بد نیست با این عوامل آشنا شوید. در لیست زیر مهم‌ترین پارامترهای مؤثر آورده‌ شده‌اند:

  1. سطح طاسی که افرادی که دارند.
  2. تعداد گرافت‌هایی که به پوست سر باید پیوند زده شوند.
  3. ابزارهایی که برای کاشت مو استفاده می‌شوند.
  4. داروها و شامپوهایی که بعد از کاشت باید خریداری شوند.
  5. مهارتی که متخصص دارد.
  6. کلینیکی که برای کاشت انتخاب می‌کنید.

جمع‌بندی

کاشت مو یکی از برترین روش‌ها برای جبران موهای از دسته رفته است. پیوند مو با روش‌های مختلفی انجام می‌‌گیرد که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. یکی از این روش‌ها، FUT است. کاشت مو به روش FUT نوعی تکنیک جراحی به شمار می‌رود. در این روش یک برش نواری در پشت سر انجام می‌شود؛ به همین علت به بخیه نیاز است که همین موضوع روی مدت‌زمان دوران نقاهت تأثیر خود را خواهد گذاشت. برای گذراندن دوره نقاهت باید بدن خود را هیدراته نگه دارید. این روش تراکم بالایی ندارد؛ به همین علت افراد با سطح طاسی گسترده کاندید مناسبی نخواهند بود. اگر نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی‌تر دارید، کارشناسان کلینیک تخصصی رز همراه شما است.

منابع: healthlinerephairclinic

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
کاشت مو به روش FIT در یک جلسه
نوشتهٔ بعدی
هزینه کاشت مو در تهران 1403 – قیمت هر گرافت مو طبیعی

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • نورمحمدی تقی
    31/01/1400 1:09 ب.ظ

    سلام من ریزش مو دارم و به یک کلینیک مراجعه کردم گفتن باید ریزش متوقف بشه تا بتونی کاشت انجام بدی؟ اما چون کلینیک خیلی معتبر نبود بهشون اکتفا نکردم. میشه بگید میتونم کاشت بکنم یا نه یا باید صبر کنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید