کاشت مو SUT (اس یو تی) راه حلی قطعی برای ریزش مو

کاشت مو طبیعی به روش SUT

از آنجایی که داشتن موهایی پرپشت و زیبا اهمیت زیادی در چهره دارد، افرادی که از مشکلات ریزش و کم‌مویی رنج می‌برند به دنبال روش‌های مختلفی برای کاشت مو هستند. یکی از این روش‌ها که به طور رایج در کلینیک‌های تخصصی کاشت مو و زیبایی اعمال می‌شود پیوند مو به روش SUT است. کاشت مو به روش اس یو تی به عنوان روشی جدید و موثر در سرتاسر دنیا شناخته شده و مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) است. به طوری که روی کار آمدن این روش، رضایت بسیاری از مردان و زنان را به خود جلب کرده و متدهای قدیمی کاشت مو منسوخ شده است.

اینفوگرافیک راهنمای کاشت مو به روش sut

خوشبختانه کاشت مو به روش SUT در کلینیک تخصصی کاشت مو رز در محیطی کاملا استاندارد و توسط کادری مجرب انجام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با کاشت مو در مردان و اطلاع از جزئیات کار، شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می‌کنیم.

تماس با مشاورین کاشت مو

کاشت مو به روش اس یو تی SUT

خیلی وقت نیست که از معرفی SUT به عنوان یکی از جدیدترین متدهای کاشت مو در جهان می‌گذرد. در حالت کلی SUT از متد FUE پیروی می‌کند و طی این روش تعداد 3500 الی 10000 فولیکول مو از ناحیه اهدا کننده (غالبا در پشت سر) توسط یک دستگاه جدید برداشته می‌شود که این تعداد گرافت، برای درمان طاسی‌های گسترده سر بسیار مناسب است. در واقع با کاشت مو به روش SUT، تمام دغدغه‌های ناشی از استرس داوطلبان برای عوارض جانبی و تاثیر نهایی کاشت مو جلوی سر، به طور کل به دست فراموشی سپرده شده است.

در واقع این روش بدون دخالت دست و با نظارت دقیق پزشک حین مراحل استخراج و کاشت انجام می‌گیرد؛ این ویژگی احتمال خطای انسانی و عفونت را نیز به صفر می‌رساند. به همین دلیل بازخوردهای کاشت مو با این روش در سراسر دنیا در مدت زمان کوتاه، بسیار چشمگیر و دلگرم کننده بوده است.

قبل و بعد از کاشت پرتراکم اس یو تی

طی گزارشات اخیر کلینیک‌های زیبایی مطرح دنیا، پس از کاشت موی طبیعی با روش اس یو تی SUT ، رویش موها 100 درصدی خواهد بود. این متد کوتاه ترین زمان برای کاشت مو را لازم دارد، دوره نقاهتش بسیار کوتاه است (حدود 4 الی 7 روز)، روشی کاملا مکانیزه و بدون خونریزی می‌باشد. در این روش علاوه بر موی سر، می‌توان از موی دیگر نواحی بدن مثل ریش و سینه نیز برای کاشت مو استفاده کرد که باعث افزایش احتمال موفقیت پیوند می‌شود.

نظرات مردم در مورد پیوند مو به روش اس یو تی

نظرات مردم در مورد کاشت مو به روش اس یو تی SUT

کاشت موی SUT که از جدیدترین متدهای پیوند مو می‌باشد موفق شده است که حداکثر میزان رضایت را کسب کند. تقریبا تمام خانم‌ها و آقایانی که این خدمت را دریافت کرده‌اند از تراکم موی خود و همچنین پروسه پیوند (شامل کوتاهی زمان پیوند مو، کوتاه بودن دوره نقاهت نسبت به متدهای دیگر و بدون درد بودن آن) بسیار خوشحال و راضی بوده‌اند. این زیباجویان استفاده از قلم ایمپلنتر (قلمی که کاشت مو را به صورت خودکار به منظور عدم دخالت دست انجام می‌دهد) را بسیار آرامبخش و مطمئن ارزیابی کرده‌اند.

تفاوت کاشت مو به روش اس یو تی و fue

تفاوت کاشت مو به روش SUT و FUE

روش SUT کاشت مو به نوبه خود یکی از زیر مجموعه‌های متد FUE (کاشت موی فولیکولی منفرد) پیروی می‌کند با این نکته که SUT پیشرفته‌تر از FUE می‌باشد. به این معنی که در روش SUT برخلاف FUE از یک قلم ایمپلنتر استفاده می‌شود. به جز این مورد تمامی مراحل مربوط به کاشت مو به روش FUE با کاشت مو SUT مشابه است و فولیکول‌ها به طور جداگانه از ناحیه بانک مو برداشته می‌شوند و به منطقه طاسی منتقل می‌گردند. از جمله مواردی که SUT را نسبت به FUE برتری می‌بخشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سریع‌تر بودن پروسه کاشت SUT نسبت به FUE
  2. امکان پیوند فولیکول‌های بیشتر طی SUT
  3. کاهش خطر اشتباهات انسانی که می‌توانند باعث عفونت و یا کاشته شدن مو با فاصله نامناسب شوند

برای اطلاع از هزینه کاشت مو در کلینیک پوست و موی رز با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

خط ویژه: 02148679

کاشت مو به روش SUT

نحوه کاشت مو به روش اس یو تی sut

مراحل کاشت مو به روش SUT شباهت بسیار زیادی به سایر روش‌های کاشت مو دارد و تنها تفاوت آن در شیوه برداشتن فولیکول‌های مو است. طی این متد به منظور استخراج فولیکول‌ها مو از هولدرهای برقی مخصوصی استفاده می‌شود که هم باعث افزایش سرعت کاشت و هم باعث کاهش احتمال عفونت و خطای انسانی می‌شود، در نتیجه احتمال وارد شدن آسیب به گرافت‌های مو تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد. در ادامه مراحل نحوه کاشت مو به روش اس یو تی sut را خواهید خواند:

  1. ابتدا پزشک توسط مارکر، خط رویش مورد نظر زیباجو را روی سرش می‌کشد؛ تا موها در آن نواحی پیوند داده شوند.
  2. بعد ناحیه بانک مو و ناحیه تحت درمان بی‌حس می‌شوند.
  3. سپس گرافت‌ها با استفاده از پانچ از ناحیه بانک مو (که معمولاً پشت سر است) برداشته می‌شوند.
  4. پزشک با کمک گرفتن از هولدرهای مخصوص، گرافت‌های مو را درون برش‌های ایجاد شده در منطقه طاسی، در ابعاد میکرو پیوند می‌دهند.
  5. در پایان کار هیچ نشانه‌ای از زخم و برش باقی نخواهد ماند؛ بنابراین هیچ عارضه جدی برای این متد وجود نخواهد داشت.

در کلینیک زیبایی رز برای کاشت مو به روش SUT از دستگاه‌های کاملاً اتوماتیک تحت نظارت متخصص مجرب استفاده می‌شود. به این ترتیب، لایه درم پوست آسیب زیادی نخواهد دید و میزان موفقیت و عوارض جانبی بعد از درمان نیز بسیار کم خواهند بود. موفقیت‌آمیز بودن تمامی این مراحل باعث شده تا نظرات مراجعه کنندگان در مورد کاشت مو به روش sut کاملاً مثبت باشد و به یکی از بهترین روش‌های کاشت مو در دنیا تبدیل گردد.

مراحل برداشت و کاشتمعاینات بالینی و انجام آزمایشات ضروری
تعیین محل بانک مو و بررسی وضعیت آن مثل عمق ریشه مو، کیفیت و خاصیت ارتجاعی پوست
طراحی خط رویش با نرم افزارهای پیشرفته
تزریق بی حسی در محل برداشت
برداشت مو با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته مجهز به میکروموتور قوی
قرار دادن گرافت‌های مو در محلول مخصوص برای حفظ کیفیت آن‌ها
تزریق بی حسی در محل کاشت
ایجاد برش‌های میکرو در محل کاشت
قرار دادن گرافت‌های مو با هولدرهای مخصوص در برش‌های میکرو در پوست سر
مزیت‌های کاشت مو به روشSUTمورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا
افزایش رضایتمندی بین مردان و زنان
جزئی و موقتی بودن عوارض کاشت مو
هزینه‌ی معقول و مناسب
دوره نقاهت کوتاه
عدم ایجاد جای زخم
عدم ایجاد زخم در سر در حین کاشت و برداشت
استفاده از روش های کاملا پیشرفته
امکان استفاده از موهای دیگر بدن مانند ریش و سینه
عدم ایجاد درد و ناراحتی حین و بعد از کاشت
امکان اصلاح مو پس از یک ماه
روش غیر تهاجمی بدون درد و خونریزی
امکان کاشت تعداد زیادی مو در یک جلسه
رشد تمامی گرافت های برداشت شده( تلفات فولیکول در این روش بسیار پایین است.)
معایب ترمیم مو به روش SUTایجاد کمی ورم به صورت موقت در پیشانی در صورت داشتن خط رویش پایین
درد و سوزش جزئی تا روز اول بعد از کاشت
رشد غیر هماهنگ موهای کاشته شده و موهای قبلی تا یک ماه( پس از یک بار اصلاح وضعیت رشد عادی می شود.)
ایجاد شوک به مو و ریزش آن در کوتاه مدت( پس از مدتی این عارضه برطرف می‌شود و موهای ریخته شده رشد می کنند.)
نتایج نهایی کاشت مو به روش SUTایجاد خط رویش زیبا
پرپشت شدن موها و تراکم بالای مو در محل کاشت تقریبا 3 برابر روش های دیگر
داشتن نتایج کاملا طبیعی

مزایای کاشت مو به روش اس یو تی

مزایای روش کاشت مو به روش SUT

روش اس یو تی در کاشت مو دارای مزایای بسیاری است که از جمله آن‌ها می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  1. با روش SUT، تمام دغدغه‌های ناشی از استرس داوطلبان برای عوارض جانبی و تاثیر نهایی کاشت مو، به طور کل به دست فراموشی سپرده شده است.
  2. در روش SUT رویش موها 100 درصدی خواهد بود و بعد از گذشت چند ماه بهترین و پر تراکم‌ترین نتیجه کاشت مو را به نمایش خواهد گذاشت.
  3. عدم ایجاد خونریزی و درد
  4. این متد کوتاه ترین زمان برای کاشت مو را لازم دارد.
  5. دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است.
  6. عدم ایجاد جای زخم قابل دید در محل بانک مو و ناحیه کاشت
  7. روشی کاملا مکانیزه و بدون خونریزی می‌باشد.
  8. روش SUT تنها به یک جلسه کاشت نیاز دارد.
  9. افزایش تراکم سه برابری در محل کاشت
  10. ایجاد نتایج طبیعی در موهای کاشت شده و خط رویش زیبا
  11. به حداقل رسیدن میزان از دست دادن فولیکول های برداشت شده

معایب پیوند مو روش اس یو تی

معایب کاشت مو به روش sut

کاشت مو به روش اس یو تی اگر توسط یک پزشک حاذق انجام شود، معمولا عوارض شدیدی گریبان‌گیر زیباجو نخواهد شد اما با این حال امکان مشاهده برخی عوارض احتمالی و جزئی دور از انتظار نخواهد بود. از جمله مهم‌ترین معایب پیوند مو  sut می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. رشد نامیزان و غیرهماهنگ موهای کاشته شده و موهای قبلی که به مرور زمان (معمولا بعد از یک بار اصلاح) از بین خواهد رفت
  2. طولانی بودن زمان جلسه درمان
  3. نیاز به تراشیدن نواحی اهدا و دریافت کننده مو می‌باشد.

یکی از بهترین کلینیک های کاشت مو در تهران، کلینیک تخصصی کاشت مو رز می‌باشد که به صورت انحصاری توسط دکتر روحانی انجام می‌شود.

کاشت مو میکرو اس یو تی MICRO SUT و مراحل آن

کاشت مو میکرو اس یو تی MICRO SUT یکی دیگر از تکنیک‌های جدید و به روزسانی شده از روش SUT است که به منظور جبران ریزش مو در جلو تاج سر استفاده می‌شود. این متد شامل انتقال فولیکول‌های مقاوم و باکیفیت از ناحیه پشت سر به قسمت‌های فقدان موی سر است. مراحل این روش را در ادامه می‌خوانید:

  1. ابتدا پزشک سر را به خوبی بررسی کرده و طرح مورد نظر خویش را برای تایید توسط زیباجو با یک مارکر مشخص می‌کند. خط رویش ناحیه‌ای در جلوی سر است که موها در آن نواحی پیوند داده خواهند شد.
  2. در مرحله بعدی منطقه اهدا کننده مو و ناحیه‌ای که قرار است مو در آنجا کاشته شود بی‌حس می‌شوند.
  3. در مرحله سوم پزشک و دستیاران وی با استفاده از ابزارهای مخصوص اتوماتیک شروع به برداشت گرافت‌ها بصورت پانچ از پشت سر می‌کنند.
  4. این موها توسط تکنسین‌ها به صورت تکی دسته بندی شده و برای پیوند آماده خواهند شد.
  5. دستگاه‌های مورد استفاده در تکنیک MICRO SUT قابلیت ایجاد کانال‌هایی جهت پیوند مو دارند و این کار را در ابعاد میکرو انجام می‌دهند.
  6. این فرایند با استفاده از ابزارهای جدید و تحت نظر متخصصین و طی یک جلسه برگزار می‌شود.

کاشت مو MICRO SUT در نهایت باعث افزایش تراکم موها در مناطق فقدان می‌شود و به زیباجویان احساس رضایت و اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد.

درباره کاشت مو Super SUT بیشتر بدانید

کاشت مو Super SUT یک روش پیشرفته و موثر در درمان ریزش مو و کاشت مو است. این متد از تکنیک‌های جدید و نوآورانه بر پایه پیوند موی فولیکولی استفاده می‌کند و به طور عمده برای افرادی که به دنبال یک راه حل دائمی جهت جبران ریزش مو هستند، مناسب است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این روش، استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های ایمپلنتر است که به متخصصان اجازه می‌دهد تا به طور دقیق‌تری بر روی مناطقی که نیاز به کاشت مو دارند تمرکز کنند.

طی این روش تعداد فولیکول‌هایی که کاشته خواهند شد به مراتب بیشتر و فاصله بین هر پیوند کمتر خواهد بود. علاوه بر این، پیوند مو به روش Super SUT به طور قابل توجهی کمترین درد و عوارض را در مقایسه با روش‌های سنتی کاشت مو دارد. با توجه به تکنیک‌های پیشرفته و اثربخشی بالای آن، کاشت مو Super SUT به عنوان یک روش موثر و مقرون به صرفه برای درمان ریزش مو در دسترس خواهد بود.

پیوند مو به روش اس یو تی پلاس

کاشت مو پلاس اس یو تی Sut Plus

بعد از استقبال بی‌نظیر زیباجویان از متد SUT، این نسخه به روزرسانی شد و روشی جدیدتر از آن معرفی شد که با نام کاشت مو  sut plus شناخته می‌شود. طی کاشت مو پلاس به روش اس یو تی، تعداد گرافت بیشتری به ناحیه طاسی پیوند زده می‌شود و نتیجه نهایی با حداکثر میزان تراکم مو همراه است که در جایگاه خود یک دست‌آورد بسیار خارق العاده می‌باشد! این تکنیک همانند روش اصلی، از قلم مخصوص ایمپلنتر استفاده می‌کند که با افزایش سرعت استخراج فولیکول مو و پیوند گرافت و همچنین کاهش احتمال خطا و عفونت ناشی از برخورد دست به محل جراحی همراه خواهد بود. کاشت مو پلاس SUT در حال حاضر در کلینیک‌های معتبری همچون کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز با بالاترین کیفیت ممکن در حال ارائه می‌باشد.

دستگاه کاشت مو به روش اس یو تی sut

همانطور که گفته شد، روش SUT با استفاده از یک دستگاه که به آن ایمپلنتر گفته می‌شود، انجام می‌گیرد. دستگاه کاشت مو به روش sut یک ابزار جراحی شبیه به یک قلم است که دارای یک سوزن توخالی 0.5 تا 1.0 میلی متری می‌باشد که در نوک قلم قرار می‌گیرد و یک موتور میکرو دارد که استخراج فولیکول را به راحتی امکان پذیر می‌کند. استفاده از فناوری و ابزارهای جدید برای کاشت موی اس یو تی موجب شده است که این روش عوارض جانبی زیادی نداشته باشد، دوران نقاهت کوتاه آن کوتاه باشد، و با زخم و خونریزی بسیار خفیفی همراه باشد.

چه افرادی برای کاشت مو به روش در SUT مناسب هستند؟

چه افرادی برای کاشت مو به روش اس یو تی SUT مناسب هستند؟

کاشت مو به روش SUT می‌تواند در شرایط زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  1. ریزش آندروژنیک مو در مردان
  2. ریزش مو در اثر عواملی مانند سوختگی، ضربه، شیمی درمانی و …
  3. ریزش مو حاصل از التهابات پوستی
  4. ریزش مو ناشی از جراحی و اسکار حاصل از آن

همچنین بهترین و مناسب‌ترین افراد برای ایمپلنت مو، ویژگی‌های زیر را دارند:

  1. سن بالای 25 سال
  2. توقف کامل ریزش مو
  3. افرادی که به الکل و دخانیات اعتیاد ندارند.
  4. افرادی که بانک موی مناسب بر روی سر یا بدن خود دارند.
کاندیدهای مناسبکاندیدهای نامناسب
زنان و مردان بالای 25 سال با الگوی ریزش مو تثبیت شدهافراد بالغی که هنوز دچار ریزش موهای گسترده هستند و الگوی نهایی طاسی‌شان مشخص نشده
مناسب برای الگوهای طاسی مردانه و زنانه و کسانی که دوران شیمی درمانی‌شان تمام شده استبرای افرادی که هنوز در حال شیمی درمانی هستند و احتمال ریزش دارند مناسب نیست
برای افرادی که طاسی‌های خفیف به ویژه در قسمت جلویی سر یا تاج سر دارند مناسب استبرای آن دسته از خانم‌ها و آقایانی که دچار طاسی‌های گسترده هستند مناسب نیست
مناسب برای کسانی که دچار ریزش موی سکه‌ای، طاسی در اثر سوختگی سطحی شده‌اندبرای افرادی که در اثر سوختگی دچار از دست دادن بخش عمیقی از پوست شده‌اند مناسب نیست

کاندید مناسب کاشت مو اس یو تی

چه افرادی نباید از کاشت مو به روش SUT استفاده کنند؟

کسانی که یکی از شرایط زیر را دارند، نباید از کاشت مو به روش SUT استفاده کنند:

  1. دیابت
  2. فشار خون
  3. بیماری پوستی و التهابی
  4. مشکل انعقاد خون مانند کمبود فاکتور 8
  5. بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی
  6. افراد طاس با حاشیه مویی مشخص

روش‌های تقویت کاشت مو اس یو تی

تقویت کاشت به روش sut شامل مجموعه فرایندهایی است که با استفاده از روش‌های مختلف، موجب تحریک بیشتر رویش موها می‌گردد. این تکنیک‌ها در قالب موارد زیر در دسترس هستند:

  1. یکی از روش‌های متداول در این زمینه، استفاده از محصولات استاندارد حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی است که به رشد و تقویت موها کمک می‌کنند. شامپوها و سرم‌های مخصوص مو از این دسته موارد می‌باشند.
  2. احتمالاً تعریف تزریق PRP یا همان پلاسمای غنی از پلاکت را خیلی شنیده‌اید. این تکنیک موجب تقویت موهای تازه کاشته شده می‌شود و روند افزایش ضخامت و قدرت آن‌ها را تسریع می‌کند.
  3. ماساژ پوست سر نیز یکی از روش‌های موثر در تقویت کاشت مو اس یو تی می‌باشد. ماساژ دادان به خوبی خون را به پوست سر منتقل کرده و به رشد موها کمک می‌کند.
  4. مزوتراپی مو نیز از جمله روش‌هایی است که با استفاده از کوکتل‌های ویتامینی، مواد آلی، پروتئین‌ها و آبرسان‌ها می‌تواند کیفیت و مقاومت موهای سر را تا حد زیادی افزایش دهد.
  5. مراقبت مناسب از موها از جمله راهکارهای دیگری است که می‌توانید برای تقویت کاشت مو اس یو تی انجام دهید. به عنوان مثال شستشوی منظم و استفاده از محصولات طبیعی و مناسب برای موها، آن‌ها را سالم و قوی نگه می‌دارد.

نکات قبل از انجام پیوند مو به روش اس یو تی

نکات قبل از انجام کاشت مو به روشSUT

  1. حدود یک هفته قبل از انجام کاشت مو به روش SUT، تست‌های آزمایشگاهی زیر را باید انجام داد CBC، FBS، PTو PTT، U/A، HBsAg، HbsAbو HIV
  2. پرهیز از مصرف دخانیات حداقل 48 ساعت قبل از کاشت
  3. عدم مصرف داروهای ضدالتهاب استروئیدی و آسپرین تا 10 روز قبل از کاشت
  4. از مصرف داروهای دارای ماینوکسیدیل حداقل 3 هفته قبل از کاشت خودداری کنید.
  5. در صورت مصرف داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین، قبل از پیوند حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

در روز  کاشت مو چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

  1. شستشو کامل مو و عدم استفاده از مواد آرایشی مثل ژل یا لوسیون‌ها
  2. موهای ناحیه بانک مو را تا اندازه 1 میلی متری پوست کوتاه نمایید.
  3. کل فرآیند کاشت مو بسته به شرایط شما، 4 تا 8 ساعت به طول می‌انجامد؛ بنابراین باید برای آن آماده باشید.
  4. غذای مقوی میل کنید تا حین کاشت مو دچار ضعف نشوید.

عوارض جانبی احتمالی بعد از کاشت مو

اگرچه در روش اس یو تی، ما شاهد حداقل میزان عوارض جانبی هستیم، با این حال موارد زیر بعد از کاشت مو طبیعی، ممکن است در فرد ایجاد شود:

  1. مشاهده تورم در پیشانی افرادی با خط رویش مو پایین
  2. احساس درد و سوزش جزئی در روز اول درمان
  3. احساس بی‌حسی و قرمزی در ناحیه برداشت و کاشت مو
  4. آسیب عصبی در صورت عدم مهارت کافی پزشک در کاشت مو

اقدامات بعد ازپیوند مو به روش اس یو تی

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش sut

به منظور اینکه افراد بتوانند به بهترین نتایج بعد از طی شدن پروسه کاشت مو برسند توصیه می‌شود، حتما یکسری از موارد ضروری بعد از پیوند مو به روش SUT را انجام دهند. اصلی‌ترین مراقبت‌های بعد از کاشت مو به روش sut که انجام آن‌ها توسط تمامی پزشکان توصیه می‌شود در زیر آورده شده‌اند:

  1. بعد از پیوند مو، استفاده از کلاه توصیه می‌شود.
  2. ساعات ابتدایی بعد از کاشت را به استراحت بپردازید.
  3. برای چند روز هنگام خوابیدن، سر شما باید به حالت 45 درجه و هم سطح با قلب قرار بگیرد.
  4. درصورت داشتن درد، از داروهای مسکن استفاده نمایید.
  5. استفاده از کمپرس آب سرد می‌تواند به کاهش درد و عوارض پیوند مو طبیعی کمک نماید.
  6. احساس خارش و قرمزی پوست ناحیه کاشت، تا سه روز بعد از کاشت طبیعی است.
  7. اگر قصد استحمام دارید، موهای خود را برای 3 تا 5 دقیقه زیر آب گرم م‌ توانید قرار دهید؛ اما از لمس و مالش ناحیه کاشت خودداری کنید. پس از استحمام نیز نباید از حوله و لوازم خشک کن دیگر استفاده فرمایید.
  8. از انجام فعالیت‌های سنگین فیزیکی تا چند هفته بعد از کاشت خودداری فرمایید.
  9. توصیه می‌شود تا یک هفته بعد از انجام کاشت مو به روش اس یو تی دخانیات و مشروبات الکلی مصرف نکنید.
  10. داروها و پمادهایی که توسط پزشک تجویز شده باید به طور کامل و به درستی مصرف شوند.
  11. در صورت احساس خارش در نواحی کاشت مو به هیچ وجه نباید به آن‌ها دست زده و آن را تحریک کنید.
  12. حتما در مورد نحوه شست و شوی سر با پزشک خود صحبت کرده و توصیه‌های او را مو به مو انجام دهید.
  13. از رفتن به استخرهای رو باز، استفاده از سالن سولاریوم و آفتاب گرفتن تا سه هفته بعد از کاشت مو جدا خودداری کنید.

نحوه رشد موها بعد از پیوند موی روش اس یو تی

نحوه رشد موها بعد از کاشت مو به روش SUT

  1. موهای کاشته شده، 1 تا 3 روز بعد، شروع به ریشه دار شدن می‌کنند و پس از 5 روز، شما می‌توانید با استفاده از شوینده‌های ضعیف مانند شامپو بچه، موهای خود را به آرامی بشویید. حدود 2 هفته بعد از کاشت مو، زخم‌های پوستی و دلمه‌ها شروع به ریزش می‌کنند؛ در این حالت شما نباید نگران فولیکول‌های کاشت شده باشید؛ زیرا آن‌ها تا زمانی که خونریزی شدیدی ایجاد نشود، در امان خواهند بود.
  2. رشد کامل مو و دیدن نتایج نهایی بسته به شرایط شما، ممکن است تا یک سال نیز طول بکشد. در طول مرحله رشد ممکن است تاول‌های التهابی بسیار ریزی در ناحیه پوست ایجاد شوند که با کمپرس آب گرم به راحتی قابل رفع هستند.
  3. موهای پیوند شده روش اس یو تی کاشت مو معمولا تا آخر عمر بر روی سر شما باقی می‌مانند و دائمی هستند. البته با این شرط که نکات مراقبتی را به طور کامل و با حوصله زیاد انجام دهید.

آیا نتایج حاصل از کاشت مو اس یو تی دائمی است؟

کاشت موی SUT از جمله متدهایی است که برای برطرف نمودن طاسی‌های گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و جای اسکاری برجای نمی‌گذارد. اما آیا نتایج حاصل از آن دائمی است؟ به طور کلی نتایج حاصل از کاشت موی طبیعی در صورتی که توسط یک پزشک متبحر و کاردان و در یک کلینیک زیبایی معتبر انجام شود، دائمی خواهد و بود و نتایج SUT نیز از این قاعده مستثنی نیست. به این ترتیب اگر زیباجویان علاوه بر انتخاب پزشک و مرکز ایمپلنت مو معتبر، تمامی نکات مراقبتی گوشزد شده توسط پزشکشان را رعایت نمایند، می‌توانند انتظار داشته باشند که موهای جدیدشان سال‌های سال با همان کیفیت و تراکم باقی بماند.

رشد مو پس از پیوند مو اس یو تی

روند رشد هفته به هفته کاشت مو اس یو تی

روند رشد هفته به هفته کاشت مو اس یو تی به شرح زیر است:

هفته اول:

با ادامه روند بهبودی ممکن است پوست سر شما هنوز حساس و ملتهب باشد. موهای کاشته شده نیز با گذشتن حدود یک هفته پس از کاشتن مو به روش SUT بیشتر به نظر می‌رسند و ممکن است شما فکر کنید که با آغاز رویش مو مواجه هستید. اما فعلاً برای قضاوت زود است و توصیه ما این است که صبر داشته باشید تا قرمزی، تورم و کبودی اطراف ناحیه تحت درمان بهبود یابد.

دومین هفته:

معمولاً بیشتر زیباجویان حدود 14 روز پس از کاشت مو، ممکن است متوجه ریزش موهای تازه کاشته شده خود در ناحیه گیرنده می‌شوند. به این حالت افلوویوم محل کاشت یا شوک ریزش مو گفته می‌شود. هنوز علت اصلی این اتفاق مشخص نیست اما تحقیقات نشان می‌دهند که شوک ریزش مو در نتیجه ضربه‌هایی است که فولیکول‌های مو در طول جراحی تجربه می‌کنند. نکته مهم این است که به هیچ عنوان نگران نباشید چراکه فولیکول‌های مو بعد از 2 هفته به طور کامل در جای خود محکم شده‌اند و شما فقط شاهد ریزش ساقه‌های مو می‌باشید.

هفته سوم:

از 3 هفته پس از پیوند مو ما می‌توانیم محل دقیق پیوندها را ببینیم چراکه تمام دلمه و اسکارها از بین رفته‌اند با این حال، در مواردی ممکن است هنوز هم شواهدی از ریزش موقت پس از پیوند نیز وجود داشته باشد.

چهارمین هفته:

حدود یک ماه پس از کاشت مو SUT، برخی از زیباجویان ( و نه همه آن‌ها) ممکن است متوجه رشد موهای جدید در ناحیه تحت درمان شوند. در حالی که رشد مو در هفته چهارم ممکن است در حداقل میزان ممکن باشد، اما این یک نشانه مثبت است! به این معنی که فولیکول‌های مو در محل جدید خود مستقر شده و شروع به رشد کرده‌اند.

ماه سوم:

بالاخره انتظارات شما برای رویش قابل مشاهده به پایان می‌رسد! سه ماه پس از کاشت مو باید امیدوار باشید که نتایج اولیه پیوند مو را ببینید. برخی از زیباجویان در این مرحله با رویش موهای جدید مواجه می‌شوند، به خصوص اگر از تکنیک‌های تقویت SUT مانند PRP، مزوتراپی و یا ماساژ درمانی استفاده کنند. به طور کلی در ابتدا موهای نازک ظاهر می‌شوند و با گذشت زمان ضخیم‌تر و پرپشت‌تر خواهند شد. اگر همه چیز روی برنامه پیش برود و مراقبت‌های کافی داشته باشید، موهایتان هر ماه یک سانتی متر رشد می‌کند.

ششمین ماه:

تا ششمین ماه بعد از تکمیل ایمپلنت مو، شما انتقال موهای خود را از فاز تلوژن به فاز آناژن چرخه رشد مو تجربه کرده‌اید. موهای شما در مرحله آناژن چرخه رشد مو باقی می‌مانند و تا سال های آینده به رشد خود ادامه می دهند. در ماه ششم، افزایش آشکاری در سرعت رشد مو و تفاوت قابل مشاهده در تراکم آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. در این دوره از زمان، موهای تازه کاشته شده شما با سرعتی مشابه با بقیه موهایتان رشد می‌کنند؛ این رشد به طور کلی حدود 1 تا 2 سانتی متر در ماه برای افرادی که موهای نازک طبیعی دارند و حدود 1 سانتی متر برای کسانی که موهای درشت و فر دارند، حدود 1 سانتی متر در ماه است.

ماه نهم :

در ماه نهم، تقریباً 90 تا 100 درصد موها از پوست سر بیرون آمده‌اند و شما بیشترین تغییرات پیوند مو را نظاره‌گر خواهید بود. اصطلاحاً در این دوره با بلوغ مو که به معنی تیره شدن، ضخیم شدن و طبیعی شدن موهای کاشته شده است، رو به رو می‌شوید. با شروع ماه نهم دیگر هیچ اثری از جای زخم‌های شما باقی نمانده است.

قیمت پیوند مو به روش SUT

برای کاشت مو به روش SUT چه تعداد فولیکول مو مورد نیاز است؟

تعداد و محل برداشت فولیکول مو در روش SUT بسته به شرایط زیباجویان مختلف است. موارد زیر را به عنوان یک عدد متوسط در نظر بگیرید:

  1. عقب رفتن خط رویش مو: 200 تا 600
  2. کچلی پیشانی: 300 تا 1000
  3. کچلی بالای سر: 200 تا 800
  4. فرق سر: 200 تا 900

برای تعیین تعداد و نحوه برداشت فولیکول و محل کاشت مو، به یک متخصص کاشت مو مراجعه فرمایید.

هزینه کاشت مو به روش SUT

در برآورد هزینه کاشت مو به روش‌ SUT چند فاکتور مهم از جمله الگو کاشت، تعداد گرفت‌های مورد نیاز و دستمزد کلینیک و پزشک تاثیر دارند. بنابراین نمی‌توان بدون معاینه و مشورت با پزشک هزینه دقیق آن را تعیین کرد. کلینیک پوست و مو رز یکی از کلینیک‌های بسیار مجهز و پرآوازه در کاشت مو به روش اس یو تی در تهران بوده و از دستان توانا و ماهر  دکتر روحانی بهره می‌برد. شما زیباجویان عزیز در صورت تمایل برای اطلاع از هزینه پیوند مو می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید. هچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

کلینیک پوست و مو رز یکی از گزینه‌های مناسب بین مراکز کاشت مو به روش SUT در تهران بوده و به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی توسط دکتر روحانی صورت می‌گیرد.

هزینه کاشت مو به روش sut با توجه به نوع متد انتخابی بین 13 میلیون تا 20 میلیون متغیر است.

برای اطلاع از قیمت دقیق این متد با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان و تخصصی بهره مند شوید. خط ویژه: 02148679

سوالات متدوال

کاشت مو اس یو تی در یک روز انجام می‌شود؟

بله. در صورتی که شما پیوند موی SUT را در مراکز معتبر که تیم پزشکی سرعتی و مجرب دارد انجام دهید، همچنین اگر کاندید مناسبی برای آن باشید می‌توانید در یک جلسه چند ساعته پیوند را به پایان برسانید.

آیا برای این روش کاشت، نیاز به اصلاح مو دارم ؟

معمولاً برای روش‌های مبتنی بر برداشت فولیکولی، نیاز به تراشیدن موی سر برای افزایش دقت عملکرد طی جلسه جراحی می‌باشد. با این حال اگر محل مورد نیاز برای پیوند مو در شما کوچک باشد می‌توانید امیدوار باشید که تمام سر خود را نتراشید.

چند گرافت در کاشت مو اس یو تی برداشت می‌شود؟

این تعداد بستگی به آن دارد که شما قصد ایمپلنت چه نواحی را داشته باشید. با در نظر گرفتن آن نواحی تعداد زیر ممکن است مد نظر قرار داده شود.

  1. عقب رفتن خط رویش مو: 200 تا 600
  2. ریزش موی بالای پیشانی: 300 تا 1000
  3. طاس شدن تاج سر: 200 تا 800
  4. پوشاندن فرق سر: 200 تا 900

quora

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
کاشت مو تراکم بالا: ارزیابی کامل روش ها و مراحل
نوشتهٔ بعدی
کاشت مو به روش FUT (اف یو تی) تضمینی

13 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • عیسی دوستانی
    15/08/1399 6:32 ق.ظ

    با سلام وقت بخیر من بانک مو ندارم و این روش رو میخوام انجام بدم باید چه کنم ؟

    پاسخ
    • سلام دوست من
      وقتتون بخیر
      باید عکس از کنار و پشت سرتون ارسال کنید تا بهترین راه حل بهتون پیشنهاد بشه.
      میتوانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت کلینیک رز با مشاورین آنلاین ما در تماس باشید.
      سپاس

      پاسخ
  • سلام من 28 سالم هست، بخاطر تیرویید کم کاری شدیدی ک داشتم ریزش مو شدیدی داشتم و حجم موهام مخصوصا جلوی سرم قسمت شقیقه هام خیلی کم شده و طوری ک کف سرم مشخصه
    میخواستم بدونم این روش روی من جواب میده ؟

    پاسخ
  • من موهام شوره داره پوسته پوسته هم میشه این روش کاشت مو هایی که گفتین روی سر من جواب میده ؟36 سالمم هست

    پاسخ
  • مهسا نظری
    17/03/1400 6:23 ق.ظ

    سلام من در تماس با فرد کرونایی بودم اما مبتلا نشدم اما از اون موقع دچار ریزش موی شدید شدم طوری ک دیگ دارم کم کم کف سرم پیدا میشه ایا این خوب میشه ؟ 3 ماه گذشته نمیدونم چکار کنم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز
      شما باید با حضور در مجموعه توسط متخصص پوست و مو ویزیت شوید تا درمان قطعی به شما اعلام شود. روز های یکشنبه ساعت 12 تا 14 حضور دارند.

      پاسخ
  • ایوب قلعه
    22/03/1400 8:26 ق.ظ

    سلام من شنیدم دستگاه اس یو تی با اف ای تی یکیه و روششون یکیه این درسته /
    ؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز
      SUT ابزار خاص خودش را دارد که به دلیل قیمت بالا در بسیاری از کلینیک ها موجود نمیباشد درصورتیکه کلینیک ها در برخورد با مشتری صداقت داشته باشند باید این نکته حتما ذکر شود. ما کاملا صادقانه این موضوع را با مراجعین کلینیک در میان میگذاریم.

      پاسخ
  • نازنین
    07/12/1400 3:52 ق.ظ

    سلام.بعد از کاشت اگه مدل ابرو مون رو دوست نداشته باشیم و رضایت نداشته باشیم امکان تغییرش بعد چند ماه هست؟ البته من جای دیگه کاشت کردم شما قبول می کنید مجدد کاشت کنید ؟

    پاسخ
  • با سلام و وقت به خیر ؛
    ببخشید بعضی جاها تبلیغ میکنند که در این روش ، هیچگونه جای زخمی باقی نمی ماند ، آیا این ادعا واقعی است و هیچگونه جای زخمی باقی نمی ماند؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید