کاشت مو به روش DHI | مزایا، مراقبت ها و قیمت تقریبی

کاشت موی طبیعی به روش dhi

هم اکنون روش‌های بسیار مختلفی به منظور پیوند موی طبیعی در حوزه زیبایی معرفی شده است. هر یک از این روش‌ها دارای یک‌سری مزیت‌ها و معایبی هستند که باعث شده پزشکان به هر بیماری یکی از آن روش‌ها را پیشنهاد دهد. از جمله یکی از بهترین روش‌ها که مورد پسند اکثر پزشکان متخصص زیبایی و بیماران است کاشت مو به روش dhi نام دارد.

این روش یک روش جدید به حساب آمده و به کمک بروزترین تکنولوژی‌ها کم‌پشتی و حتی طاسی سر را درمان می‌کند. در روش کاشت موDHI  فولیکول‌های مویی که از بانک مو بیمار برداشته شده به کمک یک میکرو موتور و یا دستی به ناحیه کاشت برده و در آنجا کاشته می‌شود. تکنولوژی که در آن به کار می‌رود بسیار خاص بوده و فرآیند گفته شده توسط دستگاه مخصوصی به نام Choi Implanter یا Choi Pen انجام می‌شود.

اینفوگرافیک کاشت مو به روش dhi

برای اطلاع از هزینه کاشت مو در کلینیک پوست و موی رز با مشاورین ما در بخش زیبایی تماس حاصل فرمایید.

مشاوره قبل از کاشت

برخی از کلینیک‌های معتبر دارای مشاوره کاشت مو رایگان هستند و به سهولت در تصمیم‌گیری زیباجویان کمک می‌کنند. بسیار مهم است که یک جلسه توجیحی قبل از پیوند مو برای زیباجویان برگزار شود تا در جریان تمام اتفاقات و انتظارات واقع بینانه قرار بگیرند. برای داشتن یک جلسه مشاوره قبل از کاشت مو بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. همانطور که می‌دانید جراحی کاشتن مو یک درمان فردی است. برای اطمینان از اینکه تکنیک مناسب خود را انجام بدهید، پزشکی را بیابید که در انجام انواع روش‌های پیوند مو آموزش دیده و تجربه داشته باشد.
  2. شرایط و مشکلات پزشکی که می‌توانند در حین یا بعد از پیوند باعث ایجاد مشکلاتی شوند (مانند فشار خون بالا کنترل نشده، مشکلات لخته شدن خون یا استعداد ایجاد اسکار بزرگ و گوشت اضافه) را باید با جراح خود در میان بگذارید.
  3. اگر سیگار می‌کشید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید (به ویژه آسپرین یا داروهای دیگری که بر لخته شدن خون تأثیر می‌گذارد) حتماً به جراح خود اطلاع دهید.
  4. اگر واقعاً تصمیم به انجام جراحی کاشت مو دارید، پزشک شما درباره نوع بیهوشی، نوع امکاناتی مرکز، خطرات احتمالی و هزینه‌های مربوط به آن توضیحاتی خواهد داد. خوب به یاد داشته باشید که از پرسیدن هرگونه سوال از پزشک خود خجالت نکشید.
  5. مطمئن شوید که برنامه‌ریزی طراحی شده توسط جراح خود را درک کرده‌اید: از کدام روش‌ها برای شما استفاده می‌شود و هر کدام چقدر طول می‌کشد. از پزشک خود بخواهید که به شما ایده دهد که بعد از پیوند یا اگر قرار است از گرافت استفاده شود، بعد از هر مرحله از درمان چه شکلی خواهید داشت.

بررسی شرایط جسمی و آزمایش

بررسی شرایط جسمانی و سلامتی داوطلبین قبل از انجام پیوند مو بسیار مهم است؛ چراکه این روش با وجود سادگی می‌تواند روی بدن تاثیر بگذارد. در این راستا پزشک برخی از آزمایشات معمول را ممکن است تجویز کند که عبارت هستند از:

  1. آزمایش خون CBC
  2. آزمایش خون HCV
  3. آزمایش زمان خونریزی، زمان لخته شدن، PT، APTT
  4. قند خون تصادفی
  5. تست‌های ایمنی مانند HBs AG، HIV ELISA
  6. در افراد سنین بالا و یا آن‌هایی که مشکلات قلبی دارند ممکن است اکوکاردیوگرام (EKG) نیز انجام شود.

این‌ها آزمایش‌های ساده‌ای هستند که برای اطمینان از وجود یا عدم وجود هر نوع مشکل پزشکی ناشناخته‌ای که می‌تواند جراحی شما را پیچیده کند، انجام می‌شود. نتایج را قبل از پیوند مو به یک پزشک معتمد نشان دهید تا شما را راهنمایی کند.

طراحی خط رویش مو

اولین قدم قبل از شروع پیوند مو، طراحی خط رویش موی پیشنهادی است. به نوعی، این مهم‌ترین مرحله است و بقیه مراحل بر آن استوار خواهند بود (مگر اینکه هدف فقط پر کردن قسمت میانی سر یا همان تاج سر باشد). خط رویش مو با توجه به موقعیت آن واضح‌ترین بخش پیوند مو است به همین دلیل لازم است که بر اساس ویژگی‌های ظاهری فرد به طور مناسب طراحی شده و فریم زیبایی را ایجاد کند.

طراحی یک خط موی خوب واقعاً یک تلاش هنری است که نیازمند تجربه، دقت، خلاقیت و نگاه هنری دقیق می‌باشد. جراح باید در نظر داشته باشد که چگونه آن را به درستی با ویژگی‌های صورت زیباجو، مرحله ریزش مو و شکل خط موی موجود در شقیقه مطابقت بدهد. در این راستا دستورالعمل‌های خاصی برای یک طراحی منحصر به فرد و آینده نگر وجود دارد که تنها پزشکان زبده‌ای همچون دکتر رضا روحانی قادر به کارگیری آنان هستند.

استخراج واحد فولیکولی

اولین بخش اصلی تکنیک کاشت مو خارج کردن فولیکول‌های مو از ناحیه بانک مو می‌باشد. برای این استخراج 2 راهکار کلی داریم که عبارت هستند از:

  1. استخراج نواری: استخراج نواری را در روش FUT می‌توان دید. برای انجام آن پزشک بعد از بی‌حسی ناحیه پشت سر، اقدام به برداشتن یک لایه پوستی به طول حدود 10 الی 15 سانتی متر می‌کند. این لایه پوستی حاوی فولیکول‌های مو است که می‌توان از آن‌ها برای پر کردن نواحی طاس سر استفاده نمود.
  2. استخراج تکی: روش دیگر، برداشتن فولیکول‌های مو به صورت تکی از نواحی بانک مو است. این تکنیک را در روشی موسوم به FIT یا همان کاشت مو FUE می‌شناسند.

آماده کردن گرافت جهت کاشت

در روش FUT، فولیکول‌های برداشته شده باید توسط تکنسین‌ها زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار بگیرند و دسته بندی شوند و آن‌هایی که کیفیت لازم را دارند برای پیوند آماده شوند. اما در تکنیک FUE نیاز به بررسی میکروسکوپی نیست. در حالت کلی فولیکول‌ها به دسته‌های تجمعی تقسیم شده و آماده پیوند خواهند شد.

کاشت گرافت در سایت گیرنده

پس از طی مراحل بالا، موها آماده ورود به محل زندگی جدید خود خواهند شد. به این ترتیب پزشک با استفاده از ابزارهای مخصوص شروع به ایجاد کانال در ناحیه تحت درمان می‌کند تا بتواند دسته‌های مو را درون آن‌ها قرار بدهد. در نهایت تمامی موهای از پیش آماده شده در مناطق طاس و کم تراکم با فواصل استاندارد و نزدیک به هم کاشته می‌شوند.

مزایا کاشت مو به روش dhi

مزایا کاشت مو به روش دی اچ آی

در حال حاضر به دلیل موفقیت‌های بسیاری که در خصوص روش پیوند مو به روش dhi به دست آمده است؛ چندین مرکز کاشت مو به روش dhi تاسیس شده است و در این حوزه به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. بدون شک علت استقبال شدید افراد از این روش به دلیل مزیت‌های قابل توجه آن است. در زیر به چند مورد از مهم‌ترین مزایا کاشت مو به روش dhi اشاره شده است:

  1. استفاده از بروزترین تکنولوژی حال حاضر در زمینه کاشت مو با بانک مو ضعیف
  2. به دست آمدن نتایج کاملاً طبیعی بعد از اتمام پروسه کاشت
  3. بر جای نماندن کوچکترین جای زخم یا اسکار
  4. احساس کمترین میزان درد در حین انجام کاشت
  5. غیر تهاجمی بودن تمامی مراحل
  6. اعمال روش بدون درد و خونریزی
  7. پدید آمدن نتایج به صورت سریع
  8. احتمال بسیار کم بروز عفونت
  9. دوران نقاهت کوتاه
  10. بازدهی بالای این روش
  11. داشتن نتایج کالا طبیعی
  12. به دست آوردن موهایی ضخیم و پرپشت

نکات قبل از انجام کاشت مو دی اچ ای DHI

برخی نکات مهم را باید قبل از پیوند موی طبیعی رعایت کنید که عبارت هستند از:

  1. یک هفته قبل از جراحی مو، باید مصرف داروهایی مانند: ویتامین E و B، داروهای ضد التهاب، آسپرین یا هر نوع داروی رقیق کننده خون، ویتامین K و داروهای گیاهی را متوقف کنید زیرا خطر خونریزی در طول کاشت را افزایش می‌دهند.
  2. توصیه می‌شود حداقل یک هفته قبل از پیوند سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید. این دو مورد علاوه بر افزایش احتمال خونریزی‌های طبیعی در حین و بعد از پیوند، موجب افزایش میزان عفونت در نواحی تحت درمان نیز می‌شوند.
  3. قبل از پیوند آفتاب نگیرید و به پوست خود آسیب نرسانید.
  4. روز انجام کاشت حتماً دوش بگیرید.

روند رشد موهای کاشته شده بعد از DHI

رویش موها بعد از پیوند یک پروسه طولانی و تدریجی است که ممکن است به صورت زیر قابل مشاهده باشد:

  1. رویش مو در هفته اول: در هفته اول بعد از پیوند مو دی اچ آی شما فقط ساقه‌های موهای کاشته شده را خواهید دید و هیچ اثری از رشد موهای جدید وجود نخواهد داشت. در این مدت سر شما پر از لخته و خونمردگی خواهد بود که باید با شستشوی مکرر به آرامی از بین بروند.
  2. هفته دوم: از هفته دوم احتمالاً میزان دلمه‌ها کمتر شده و هنوز اثری از هیچ گونه رشدی به چشم نمی‌آید. بسیاری از زیباجویان در این هفته دچار شوک ریزش مو می‌شوند که احتمالاً بسیار استرس آور باشد. خوب توجه داشته باشید که ریزش مو در این مدت جزئی طبیعی از چرخه رشد مو بعد از پیوند است و تا 2 هفته آینده نیز ممکن است ادامه داشته باشد.
  3. هفته سوم: با شروع هفته سوم خواهید دید که میزان زخم و اسکارها بسیار بهتر شده‌اند اما هنوز شوک ریزش مو ادامه دارد. برخی از افراد ریزش را بسیار خفیف و برخی دیگر بسیار شدید تجربه خواهند کرد.
  4. هفته چهارم: با نزدیک شدن به پایان ماه اول پس از کاشتن مو باید انتظار داشته باشید که شوک ریزش مو کم شود. آن دسته از موهایی که ریخته‌اند درآینده رشد و ضخامت بهتر و بیشتری خواهند داشت.
  5. دو ماه بعد از کاشت: در طول ماه دوم ریزش ناشی از شوک مو تقریباً تکمیل می‌شود و از آن پس شاهد آغاز جوانه زدن موها بصورت ضعیف خواهیم بود. سرعت رشد موها نسبت به یکدیگر ممکن است نامنظم و ناهموار باشد. موهایی که در طول دوره شوک ریزش نکرده‌اند معمولاً ضعیف‌تر به نظر خواهند رسید.
  6. ماه سوم: موها ممکن است در ابتدا نازک و ضعیف به نظر برسند اما این کاملاً طبیعی است زیرا آن‌ها هنوز به بلوغ کامل نرسیده‌اند و زمان نیاز دارند تا ضخیم‌تر و قوی‌تر شوند. برخی از افراد ممکن است متوجه نواحی شوند که تراکم موی کافی را ندارد، اما با گذشت زمان و همراه با ضخیم‌تر شدن مو این تکه‌ها با مو پوشیده خواهند شد.
  7. ماه پنجم: در 5 ماهگی، طول موهای کاشته شده به مقدار مناسبی می‌رسد و تراکم شروع به افزایش می‌کند. لازم است بدانید که هنوز راه طولانی در پیش است و باید صبر داشته باشید تا به نتایج بهتر و دلپذیرتر برسید.
  8. ماه نهم: با شروع ماه نهم فقط حدود 70 درصد از موها از طریق پوست سر به بیرون راه پیدا کرده‌اند که در مقایسه با موهای دیگر سر هنوز نازک‌تر و تا حدودی “وز” هستند. در این ماه، موها تا حدودی سیمی شکل و نازک به نظر می‌رسند، اما جای نگرانی ندارد چراکه در ماه‎های آینده باید شاهد شروع پروسه نهایی بلوغ آن‌ها باشید.
  9. ماه دوازده: برای بسیاری از زیباجویان، پیوند مو در 12 ماهگی کامل شده است و 100٪ موها از طریق پوست سر بیرون زده‌اند و همه این موها کاملاً تیره، ضخیم و نرمال شده‌اند. با این حال، یادآوری این نکته مهم است که این جدول زمانی فقط یک میانگین تقریبی است و برای همه افراد صدق نمی‌کند.

مراحل کاشت مو به روش dhi

مراحل کاشت مو به روش DHI

DHI یک نسخه اصلاح شده از کاشت مو به روش FUE است و از مراحل مشابهی پیروی می‌کند. جراح فولیکول‌های مو را از قسمتی از پوست سر (معمولاً پشت سر) فولیکول برمی‌دارد و آن‌ها را مستقیماً در نواحی طاسی یا کم پشت سر پیوند می‌زند. این فولیکول‌های مو شروع به جایگیری در محل جدید خود می‌کنند و بعد از تقریباً 6 ماه شاهد رشد یک نواخت و قوی آن‌ها خواهید بود. در ادامه مراحلی که به طور کلی باید در طول این تکنیک انتظار داشته باشید را می‌توانید بخوانید:

  1. جراح ابتدا سر شما را تراشیده و از بی حسی موضعی برای بی حس کردن آن استفاده می‌کند.
  2. با استفاده از مارکر، حدود منطقه پیوند مو طراحی می‌شود.
  3. جراح فولیکول‌های مو را با استفاده از ابزاری با نوک ظریف از پشت سر شما استخراج می‌کند.
  4. فولیکول‌های مو در ابزاری به شکل قلم قرار می‌گیرند و در قسمت طاس سر شما کاشته می‌شوند.
  5. جراح از کرم آنتی بیوتیک استفاده می‌کند و یک بانداژ را روی تمام منطقه تحت کاشت می‌بندد تا آن را از ضربه و عفونت در امان نگه دارد.
  6. پیوند موی DHI معمولاً حدود 8 ساعت طول می‌کشد، اما مدت زمان کاشت مو برای هر نفر بسته به تعداد فولیکول‌های موی کاشته شده می‌تواند متفاوت باشد. در بیشتر موارد ممکن است 12 تا 18 ماه طول بکشد تا نتایج حاصل از این تکنیک مشاهده شود.
مراحل کاشت مو به روش DHIمزایای روش DHI
مشاوره
در این مرحله بیمار از نظر جسمی توسط پزشک معاینه می­‌شود. پزشک طرح نهایی کاشت مو و طراحی خط مو را تعیین می­‌کند. در این مرحله­، پزشک می­‌تواند به شما بگوید که آیا انجام روش DHI برای برای شما مناسب است یا خیر. خون گرفته می‌­شود و برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال می‌شود. این آزمایشات اطمینان حاصل می­‌کند که بیمار هیچ بیماری خاصی پزشکی ندارد که بخواهد مانعی برای انجام کاشت ایجاد کند.
برای انجام DHI نیازی به تراشیدن مو نیست، این مزیت بسیاری از موارد (به ویژه خانم ها) را ترغیب می­‌کند که این روش را امتحان کنند.
اگرچه مو کوتاه نمی‌شود، اما در حین کاشت DHI به موهای اطراف ناحیه کاشت آسیب نمی‌رساند.
بی‌حسی
قبل از بی‌حسی مرحله آماده‌سازی به‌طور معمول شامل تراشیدن مو است البته در این روش تراشیدن مو الزامی نیست. محل پیوند ضد عفونی می‌­‌‍شود. این مرحله حدود 30 دقیقه طول می­‌کشد. سپس، بی‌حسی موضعی یا با سوزن و یا بدون سوزن انجام می‌­شود. (اگر بیمار یک بی حسی بدون درد بدون سوزن را در سیستم ترجیح دهد، در طول فرآیند عملا هیچ دردی حس نخواهد کرد.)
پس از جمع­‌آوری نیازی به نگهداری از گرافت‌­ها نیست و این مزیت از خطر مرگ ریشه مو به دلیل انتظار جلوگیری می کند.
از آنجا که قلم Choi کانال گسترده‌ای از فولیکول مو را فراهم می‌کند، خونریزی تقریباً وجود ندارد.
استخراج فولیکول
در این مرحله از دستگاهی به نام میکرو موتور برای جمع‌­آوری گرافت‌­های مو استفاده می­‌شود. برخلاف سایر روش­ه‌ای کاشت مو، گامی در باز شدن کانال وجود ندارد. این گرافت­‌ها بلافاصله برای پیوند مناسب هستند. گرافت­‌های جمع آوری شده زیر میکروسکوپ بررسی می­شوند و بر اساس تعداد فولیکول­‌ها گروه­‌بندی می­‌شوند.
این روش شامل هیچ گونه برش یا دوخت نیست.
از آنجا که این روش باعث می­‌شود که پیازهای مو به دفعات بیشتری کاشته شوند و ظاهر طبیعی­‌تری پیدا کنیم.
پیاده­ سازی
موها با استفاده از قلم ایمپلنت Choi در محل دریافت قرار می‌­گیرند. این قلم هم می­تواند کانال را باز کند و هم موها را پیوند می‌زند.
از آنجا که آسیب ناشی از پیوند کم است، روند بهبود بعد از کاشت سریع است.
از آنجا که می­توان تراش کانال و کاشت ریشه را همزمان انجام داد، مرحله کاشت کوتاه‌تر است.
روندهای بعد از کاشت
PRP (Platelet Rich Plasma)  انجام می‌­ شود(که باعث تقویت فولیکول­‌های مو می‌شود) و پانسمان زخم اعمال می‌­شود.
این تکنیک هیچ‌گونه زخم یا اثری در ناحیه کاشت ایجاد نمی­‌کند.
تکنیک DHI برای انواع کاشت مو (پوست سر، ریش، سبیل، ابرو، مژه و ...) مناسب است.
شستشوی مو بعد از کاشت
طی 30 روز پس از کاشت، موها باید با دقت و با توجه به شرایط شسته شوند. بعد از 10 روز پوسته از بین می‌رود و روند کار را تسریع می­‌کند. یعنی در ده روز اول شستن موها حساسیت بالایی دارد و فقط باید با آب شسته شده و هیچ شامپویی استفاده نشود.
در مرحله آرایش مو، پیوندها با توجه به تعداد فولیکول آن‌ها جدا می‌­شوند. برای طبیعی‌ترین ظاهر، یک فولیکول حاوی گرافت باید به خط جلوی مو پیوند شود، در حالی که بقیه باید به محل‌های باند پیوند داده شوند.
استفاده از تکنیک DHI باعث صرفه­‌جویی در وقت هم برای پزشک و هم برای بیمار می­‌شود.
تکنیک DHI با استفاده از قلم CHOI برای کاشت مو بهترین انتخاب برای موارد پیشرفته است که از مقدار کمی مو در ناحیه اهدا‌کننده رنج می‌­برند یا سایر روش‌­های کاشت مو را انتخاب کرده و شکست خورده‌­اند.

کلینیک معتبر کاشت مو DHI

کلینیک‌های زیادی در سطح کشور در حال ارائه خدمات پیوند موی طبیعی با شعارهای مختلفی هستند. لازم است بدانید که هر مرکزی برای انجام این روش مناسب نیست و شما علاوه بر حساسیت برای انتخاب پزشکتان باید در مورد یک مرکز کاشت موی معتبر تحقیقات زیادی به عمل آورید. مهم‌ترین ملاک‌هایی که می‌توانید برای انتخاب یک کلینیک معتبر کاشت مو DHI در نظر بگیرید عبارت هستند از:

  1. اولین و مهم‌ترین فاکتور میزان خلاقیت، مهارت و سابقه پزشک آن کلینیک است. این افراد باید در تشخیص و انتخاب مناسب‌ترین تکنیک موجود به منظور انجام ایمپلنت به بهترین صورت ممکن عمل کنند.
  2. اخلاق مداری و تجربه کادر درمانی و تیم پشتیبانی کلینیک مورد نظرتان در کنار مهارت پزشک نیز بسیار مهم و جالب توجه است.
  3. آرامش حاکم بر مرکز پوست و مو، بهداشت محیط و همچنین مجهز بودن کلینیک موجب اطمینان خاطر مراجعین خواهد شد.
  4. پشتیبانی کامل و به موقع، از بین بردن استرس زیباجو و همچنین پاسخ به سوالات و نگرانی‌های آن‌ها در انتخاب بهترین مرکز پیوند موی DHI بسیار اهمیت دارد.
  5. مد نظر قرار دادن علاقه‌مندی‌های زیباجو و ترتیب اثر دادن آن نیز جزء فاکتورهایی است که در تصمیم گیری نهایی داوطلبان باید نقش پررنگی داشته باشد.
مقایسه‌روشFUEDHI
نحوه انجاممهم‌ترین تفاوت بین DHI و FUE در نحوه کاشت گرافت‌ها در ناحیه گیرنده است، به عنوان مثال در هنگام کاشت مو FUE، کانال‌ها باید از قبل ایجاد شوند تا جراح بتواند به صورت دستی آن‌ها را پیوند بزند.DHI از ابزار خاصی به نام Choi Implanter Pen استفاده می‌کند، بنابراین بلافاصله پس از استخراج، بدون نیاز به ایجاد کانال‌هایی برای پیوندها، کاشت مو انجام می‌شود.
مزایانسبت به DHI گزینه مناسبی برای کاشت در جاهای دیگر صورت و بدن نیست.
نتایج کاملاً طبیعی
دوره نقاهت کوتاه
باقی نماندن جای زخم بزرگ پس از پایان کاشت
DHI به دلیل زاویه‌ای که گرافت مو در آن قرار می‌گیرد، روش بهتری برای کاشت ریش در نظر گرفته می‌شود.
زمان کوتاه‌تری برای کاشت نسبت به FUE نیاز دارد.
نتایج حاصل از آن کاملاً طبیعی هستند.
درصد موفقیت بالایی دارد.
پس از پایان روند کاشتن مو، جای زخم بزرگی قابل مشاهده نخواهد بود.
می‌توان به راحتی آن را با دیگر متدهای پیوند مو ترکیب کرد.
معایببرای طاسی‌های گسترده به تنهایی کاربرد نداردبرای طاسی‌های گسترده به تنهایی کاربرد ندارد

معایب کاشت مو به روش dhi

عوارض احتمالی کاشت مو DHI

از دیگر دلایلی که سبب شده اکثر کاندید‌های کاشت مو از روش DHI برای رفع مشکلات طاسی یا کم مویی خود بهره ببرند؛ مشاهده نشدن هیچ گونه عوارض کاشت مو به روش dhi است. با این حال توصیه می‌شود برای رسیدن به نتیجه مطلوب در انتخاب پزشک خود دقت بالایی به خرج دهید. البته در کنار تمامی نکات مثبت گفته شده می‌توان چند عیب کوچکی را در خصوص این روش عنوان کرد. از جمله مهم‌ترین معایب کاشت مو به روش dhi عبارتند از:

  1. طولانی بودن پروسه انجام کاشت مو
  2. هزینه بالای آن در مقایسه با سایر روش‌های کاشت
  3. نیاز به صبر و حوصله بالا برای انجام تمامی مراحل کاشت مو
  4. نیاز به دقت بسیار بالا توسط پزشک
  5. احتیاج به حساسیت بالا در خصوص انجام مراقبت‌های بعد از کاشت مو
  6. مبتلا شدن به زخم‌های عفونی در محل کاشت و برداشت در صورت مراجعه به پزشک غیر متخصص
  7. مبتلا شدن به سرگیجه در چند روز اول بعد کاشت مو (این اتفاق جای نگرانی ندارد و طبیعی است.)
  8. التهاب فولیکول‌های مو ( بعد از چند روز بهبودی حاصل می‌شود.)

ممکن است حدود دو ماه بعد از کاشت مو افراد ریزش شدیدی در موهای خود احساس کنند؛ این اتفاق جزو عوارض تقسیم‌بندی نمی‌شود و جزو روند درمان فرد است. موهایی که ریزش پیدا می‌کنند؛ در واقع ساقه‌ی مو است و فولیکول‌های مو بعد از 3 تا 4 ماه به صورت ضخیم‌تر شورع به رشد می‌کنند و ظاهری زیبا را برای فرد به وجود می‌آ‌ورند.

راهکارهای تقویت مو بعد از کاشت مو دی اچ ای

طبیعی است که فولیکول‌های تازه پیوند شده ضخامت و قدرت کافی نداشته باشند از این رو باید آن‌ها را با راهکارهای استاندارد تقویت کرد. برخی از بهترین راهکارهای موجود توسط کلینیک رز برای شما گردآوری شده است:

  1. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند زغال اخته، کدو حلوایی، فلفل، گیلاس و گوجه فرنگی بخورید.
  2. مصرف مایعات را افزایش دهید و روزانه حداقل 6 تا 8 لیوان آب بنوشید.
  3. از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید زیرا روند بهبودی را کند می‌کنند.
  4. بیوتین یا ویتامین B7 برای سلامت ناخن‌ها و رشد مو حیاتی است. کمبود سطح آن‌ها در بدن باعث ریزش مو، شکنندگی ناخن‌ها و آسیب‌دیدگی می‌شود.
  5. مصرف پروتئین نیز برای رشد خوب مو مهم است
  6. ویتامین B6
  7. ویتامین B12
  8. اسید فولیک
  9. اسیدهای چربی ضروری به ویژه امگا 3
  10. آهن
  11. فلز روی (زینک)
  12. منیزیم
  13. استفاده از تکنیک PRP
  14. مزوتراپی مو

مقایسه‌روشFUTDHI
نحوه انجامبا استفاده از ابزار پزشکی باید یک لایه پوست نواری شکل را از پشت سر (بانک مو) برداشت تا بتوان از فولیکول‌های موجود در آن برای پیوند در نواحی طاس استفاده کرد.از تکنیک FUE پیروی می‌کند و هر فولیکول مو را به صورت تکی از ناحیه بانک مو با استفاده از دستگاه‌های مخصوص خارج می‌نماید.
مزایانتیجه حاصل از آن تراکم بالایی خواهد داشت.
جراحی در زمان کمتری نسبت به DHI انجام می‌شود.
FUT یک روش کاشت مو مقرون به صرفه است.
نتایج نهایی کاملاً طبیعی خواهند بود.
کاربرد ویژه برای کسانی که دچار طاسی شدید هستند.
در DHI بهبودی سریعتر وجود دارد.
درد بعد از جراحی بسیار کم است.
احتمال ایجاد اسکار در محل استخراج بسیار کمتر است.
از آنجایی که جای زخم کمی وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد، DHI برای کسانی که موهای کوتاه دوست دارند خوب است.
مانند FUE، موهای سایر قسمت های بدن را می‌توان برای پیوند استفاده کرد.
کسانی که تراکم موی کمتری دارند می توانند کاشت مو DHI را انتخاب کنند.
FUT بهتر از FUE یا DHI است، زمانی که تعداد زیادی فولیکول مو مورد نیاز است.
معایبجای یک زخم بزرگ در پشت سر برای همیشه باقی خواهد ماند.
احتمال عفونت نسبت به DHI بیشتر است.
دوره نقاهت آن طولانی خواهد بود.
جراحی در مقایسه با FUT زمان بیشتری می‌برد.
DHI یک روش گران قیمت کاشت مو در مقایسه با FUT است.

کاندیدای مناسب برای پیوند مو dhi

کاندید مناسب کاشت مو به روش dhi

تقریبا می‌توان گفت تمامی افراد می‌توانند از روش‌های کاشت مو به منظور از بین بردن مشکلات کم‌مویی یا طاسی خود استفاده کنند. این مورد در خصوص روش dhi نیز کاملا صادق است و اکثر متقاضیان می‌توانند از مزیت‌های آن بهره ببرند.

مردان مبتلا به آلوپسی آندروژنیک یکی از بهترین کاندیدها برای کاشت مو به این روش هستند؛ زیرا می‌توان از بانک موی سر آنها برای کاشت در جاهای کم مو بهره برد. همچنین این روش برای افرادی که بالای 25 سال سن دارند؛ توصیه می‌شود زیرا باید الگوی ریزش به صورت کامل مشخص باشد و مراحل ریزش کامل شده باشد. برای اینکه متوجه شوید شما کاندید مناسب کاشت مو به روش DHI هستید یا نه لیستی از افرادی که استفاده از این روش برای آن‌ها توصیه نمی‌شود را در زیر عنوان کرده‌ایم:

  1. افرادی با سابقه بیماری‌های مرتبط با سیستم امنیتی بدن
  2. افرادی با سابقه بیماری‌های شدید پوستی
  3. دیابتی‌ها و زنان باردار

توصیه می‌کنیم حتما قبل از تصمیم‌گیری نهایی با پزشک خود در خصوص تمامی موارد لازم و انتظارات خود از انجام کاشت مو به روش DHI صحبت کنید. پزشک متخصص تمامی جنبه‌های کار را می‌سنجد و مناسب‌ترین روش کاشت مو را به شما معرفی خواهد کرد.

افراد نامناسب برای کاشت مو DHI

هنگامی که موهای خود را برای همیشه از دست می‌دهید، می‌توانید از این که راهکار مطمئنی مانند پیوند مو وجود دارد، احساس راحتی کنید. افرادی که در اوایل 20 سالگی شروع به تجربه ریزش مو می‌کنند، مشتاق انجام این جراحی هستند تا بتوانند به طورعادی به زندگی خود ادامه دهند. مهم نیست در چه سنی شاهد ریزش موهای خود هستید، جراحی ترمیم یک راه حل مناسب برای شما خواهد بود. با این حال، اگر کاندیدای مناسبی برای کاشت موی DHI نباشید وضعیت به چه صورتی است؟

مواردی وجود دارد که شما را یک کاندید مناسب برای دی اچ آی تلقی نمی‌کند! شاید انجام آن برایتان امکان پذیر باشد، اما خطر عوارض بعد از کاشت و نتایج ضعیف بیشتر خواهد بود. این فاکتورها عبارت هستند از:

  1. افرادی که تراکم مویشان در ناحیه اهدا کننده کمتر از 40 گرافت در سانتی‌متر مربع است، کاندیدای ضعیفی برای ترمیم مو به روش DHI هستند و نباید انتظارات آنچنانی از نتیجه نهاییشان داشته باشند.
  2. ریزش موی فرد از نوع موقت و در اثر مواردی مانند استرس، فشار عصبی، مصرف داروی خاص، ابتلا به بیماری خاص و … باشد.
  3. در حالی که آلوپسی آندروژنتیک ممکن است یک الگوی کلاسیک داشته باشد اما همیشه اینطور نیست و گاهی این حالت می‌تواند به صورت منتشر در سراسر پوست سر ایجاد شود. در این مواقع، فرد ناحیه اهدا کننده ثابتی ندارد که در آن موهای مقاوم به اثرات هورمون DHT وجود داشته باشد؛ پس کاندید مناسبی برای این روش نخواهد بود.
  4. برای انجام کاشت موی طبیعی، افراد باید پوست سر سالمی داشته باشند. بسیاری از زیباجویانی که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند ممکن است آلوپسی آندروژنتیک نیز داشته باشند. به این ترتیب آن‌ها باید منتظر بمانند تا طول دوره این بیماری به اتمام برسد. پس تا قبل از آن کاندید مناسبی برای کاشت نخواهند بود.
  5. از آنجایی که پیوند مو از نظر پزشکی ضروری نیست، جراح توصیه می‌کند که آن را در زمانی که خانم باردار است به تعویق بیاندازد زیرا ممکن است برای مادر و جنین مضر باشد. روند بهبودی نیز آسان نخواهد بود، که می‌تواند بر سلامت مادر و جنین تأثیر منفی بگذارد. پس اگر باردار هستید، کاندید مناسبی برای پیوند مو به روش دی اچ ای نمی‌باشید.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش دی اچ ای

مراقبت قبل و بعد از پیوند مو به روش دی اچ ای DHI

برای اینکه بتوانید به بهترین نتیجه ممکن بعد از انجام کاشت مو به روش DHI برسید حتما باید مراقبت قبل و بعد از پیوند مو به روش DHI دی اچ ای را جدی بگیرید. پزشک شما قبل از شروع به کار در مورد تمامی این موارد صحبت خواهد کرد. برای اینکه مشکلی در طول پروسه پیوند مو شما را تهدید نکند حتما موارد گفته شده را به دقت گوش کنید و در انجام آن‌ها کوشا باشید. در زیر به اصلی‌ترین مراقبت‌های قبل و بعد از پیوند مو به روش DHI اشاره کرده‌ایم:

  1. مشاوره با پزشک مربوطه قبل از هر گونه اقدام
  2. عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی از یک هفته قبل تا اتمام دوره نقاهت
  3. مصرف تمامی داروهای تجویزی به صلاح‌دید پزشک قبل و بعد از انجام کاشت مو
  4. عدم مصرف هر گونه دارویی بدون هماهنگی پزشک
  5. خودداری از انجام فعالیت‌های ورزشی و پرتحرک
  6. قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب
  7. خودداری از اصلاح یا رنگ کردن موی سر قبل از زمان تعیین شده توسط پزشک
  8. رعایت بهداشت در منطقه گیرنده و اهدا کننده
  9. استفاده از شامپوهای مخصوص کاشت مو قبل از استحمام
  10. خودداری از رفتن به استخر، سونا و جکوزی تا حداقل 4 ماه بعد از کاشت
  11. استفاده از کلاه‌های گشاد هنگام رفتن به بیرون از منزل

دوره نقاهت بعد از کاشت مو DHI

بیشتر اوقات افرادی که برای انجام ایمپلنت مو برنامه ریزی می‌کنند، نگران دوره نقاهت بعد از آن هستند. پس از اتمام کاشتن مو، مرحله بعدی در این پروسه، گذراندن دوره نقاهت است که یکی از دوره‌های حیاتی پس از کاشت مو در مردان به شمار می‌رود و باید واقعاً مراقب چیزهایی باشید که توسط جراحتان به شما گوشزد شده است.

در حالت کلی طول دوره نقاهت از فردی به فرد دیگر بر اساس نوع تکنیک انجام شده، شرایط سلامتی و نحوه پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی متفاوت خواهد بود. به طور کلی حدود 7 تا 14 روز طول می‌کشد تا پوسته‌ها و دلمه‌های روی سر از بین بروند و معمولاً روند بهبودی اولیه حدود 10 تا 20 روز خواهد بود. تقریباً 6 الی 12 ماه طول می‌کشد تا شما بتوانید نتایج نهایی را ببینید.

انتظارات منطقی بعد از کاشت مو دی اچ ای

پس از ایمپلنت موی طبیعی، داشتن انتظارات واقع بینانه مهم است. موارد زیر را با دقت بخوانید:

  1. مدتی طول می‌کشد تا فولیکول‌های مو در جای خود مستقر و محکم شود و شروع به رشد کنند. موها در ابتدا به آرامی رشد می‌کنند و سپس به مرور سرعتشان بیشتر می‌شود. پس نگران طاسی سر خود نباشید و فکر نکنید که کاشت مو با شکست رو به رو شده است.
  2. معمولاً حدود 6 تا 9 ماه طول می‌کشد تا مو به پتانسیل رشد کامل خود برسد. پس نباید انتظار داشته باشید بعد از پیوند با تراکم زیادی از مو رو به رو شوید.
  3. بسته به شرایط سلامتی شما و تراکم بانک مویتان باید تخمین بزنید که چه میزان رشد مو خواهید داشت. همیشه موهایتان آنطور که انتظار داشتید پر تراکم نخواهد بود.
  4. باقی ماندن جای زخم بعد از هر نوع متد زیبایی اجتناب ناپذیر است پس نمی‌توانید انتظار داشته باشید که هیچ اثری از جراحی باقی نماند.

 قیمت پیوند مو به روش دی اچ آی

هزینه پیوند مو به روش dhi

هزینه پیوند مو به روش dhi در مقایسه با سایر روش‌های کاشت مو کمی بالاتر است. علت آن را می‌توان به حساسیت‌ بالای کار، مدت زمان کاشت و تخصص بالایی که پزشک باید در این زمینه داشته باشد ربط داد. ناگفته نماند که قیمت دقیق فرآیند کاشت از یک شخص به شخص دیگر متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه‌ها می‌توانید از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با کلینیک پوست و مو رز تماس بگیرید. روش کاشت مو  DHI  در کلینیک رز به صورت کاملاً انحصاری توسط بهترین پزشک کشور در حوزه کاشت مو، دکتر روحانی انجام می‌شود.

نتیجه کاشت طبیعی مو به روش DHI

از چه سنی می‌توان برای کاشت مو DHI اقدام کرد؟

پزشکان سن دقیقی را برای کاشت مو تعریف نمی‌کنند اما همگی عقیده دارند که بهتر است این پیوند در بازه سنی 25 تا 65 سال انجام شود تا بهترین نتیجه را به نمایش بگذارد.

آیا کاشت مو دی اچ ای دردناک است؟

قطعاً شما طی روند پیوند هیچ دردی را احساس نخواهید کرد چرا که تحت بی‌حسی کامل سر قرار می‌گیرید. با این حال برخی افراد ممکن است پس از کاشت (در دوران نقاهت) درد و سوزش‌های قابل تحملی را تجربه نمایند که با مصرف دارو قابل کنترل خواهد بود.

منبع: healthline

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
موثرترین روش درمان طاسی سر در مردان و زنان (1403)
نوشتهٔ بعدی
کاشت موی جلوی سر موثرترین درمان ریزش مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید