کاشت موی جلوی سر موثرترین درمان ریزش مو

کاشت موی طبیعی جلوی سر

یکی از شکایت‌هایی که اکثر مردان و زنان از ظاهر خود دارند کم‌پشتی موهای سر است. این مشکل که در اثر عوامل مختلفی ظاهر می‌شود متاثر از عوامل متعددی بوده و به دلیل ایجاد ظاهری ناخوش‌آیند سبب می‌شود که افرادی با این مشکل اعتماد به نفس خود را از دست دهند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی روش‌ها بسیار زیادی برای مقابله با این مشکل ارائه شده است. هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که باعث می‌شوند هر یک از افراد یکی از آن‌ها را انتخاب و برای رفع این مشکل خود اعمال کنند. یکی از بهترین و پرطرفدارترین این روش‌ها استفاده از کاشت مو است.

از آنجایی که موهای جلو سر از مقاومت کمتری برخوردارند نسبت به موهای سایر بخش‌ها بیشتر مورد ریزش قرار می‌گیرند. به همین دلیل کاشت مو جلو سر مردان و کاشت مو جلو سر بانوان بیشتر از کاشت سایر نواحی مو سر رایج‌تر هستند. در صورتی که نسبت به کاشت مو جلو سر خود اقدام کنید می‌توانید به صورت دائمی به ظاهر دلخواه خود رسیده و از داشتن موهای پرپشت و طبیعی لذت ببرید.

اینفوگرافیک کاشت موی جلوی سر

علت خالی شدن موی جلو سر

کم‌پشتی و ریزش مو در ناحیه جلو سر می‌تواند به دلایل متعددی بستگی داشته باشد. آگاهی از این عوامل می‌تواند تاثیر بالایی در کاهش میزان ریزش موهای افراد داشته باشد. در زیر به علت خالی شدن موی جلو سر اشاره شده است:

علت خالی شدن موی جلو سر

تغییرهای ناگهانی در وزن افراد

زمانی که افراد دست به رژیم‌های سخت و غیر اصولی می‌زنند؛ در مدت زمان خیلی کم بدن حجم زیادی از مواد مغذی خود را از دست می‌دهد و مقدار کم باقی مانده را برای سایر قسمت‌های بدن ذخیره می‌کند؛ به همین سبب موها خصوصا موهای جلوی سر خانم ها و آقایان که ریشه سست‌تری دارند؛ در اثر کبود مواد مغذی دچار ریزش می‌شوند.

داشتن رژیم غذایی غلط

افرادی که سبک زندگی سالمی ندارند و از میوه‌جات و سبزیجات به اندازه کافی مصرف نمی‌کنند و غذاهای چرب، شور و شیرین در وعده‌های غذایی آنان به وفور وجود دارد. با این مشکل روبرو خواهند شد زیرا خون، اکسیژن و مواد غذایی کافی به فولیکول‌ها نمی‌رسد و فرد ریزش مو خصوصا در قسمت جلوی سر را تجربه خواهد کرد.

فقر آهن در بدن

برخی از بیماری‌های ارثی مانند تالاسمی و کم خونی داسی شکل، عمل‌های جراحی سخت، رژیم غذایی غیر اصولی و کمبود ویتامین ب 12 می‌تواند باعث ریزش مو شقیقه در افراد شود. به علت نازک بودن موهای جلوی سر این عوامل روی موهای جلوی سر تاثیری بیشتری می‌گذارند و ریزش در این ناحیه بیشتر و شدیدتر اتفاق می‌افتد.

سایر عوامل عبارتند از:

  1. داشتن سبک زندگی با استرس زیاد
  2. داشتن بیماری‌های زمینه‌ای در افراد نظیر تیروئید و عدم تعادل هورمونی
  3. مشکلات وراثتی
  4. تغییرات هورمونی در مردان و زنان
  5. کاهش استروژن بعد از بارداری و یائسگی در زنان

کاشت مو پیشانی بلند راهکاری موثر و دائمی برای حل این مشکل با هر علتی است. در نتیجه تمامی افرادی که به هر دلیلی از کم‌پشتی موی جلوی سر خود ناراضی هستند می‌توانند با کمترین عارضه به نتیجه دلخواه خود برسند.

عوامل ریزش موی جلوی سردرمان ریزش موی جلوی سر
فقر آهناستفاده از وغن‌های گیاهی و تونیک‌های رشد مو
کاهش وزن شدید و ناگهانیاستفاده از لوسیون‌ها و پمادهای موضعی مخصوص ریزش مو
اختلالات هورمونیمزوتراپی
بیماری‌های غدد و متابولیسمابریشم‌سازی مو
کاهش استروژن در بانوانکاشت مو به روش fue
کمبود ویتامین ب 12پیوند مو به روش میکروگرافت
کمبود پروتئین بدنپیوند مو طبیعی به روش نیوگرافت
عوامل وابسته به وراثتکاشت مو به روش sut
ریزش موی سکه‌ای در جلوی سرسایر روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی پیوند مو

دلایل ریزش مو جلوی سر در خانم‌ها

هر تار مو در یک کانال کوچک در پوست به نام فولیکول قرار دارد. به طور کلی، ریزش زمانی رخ می دهد که فولیکول مو به مرور زمان کوچک شود و در نتیجه موها کوتاه‌تر و ظریف‌تر می‌شوند. در نهایت، فولیکول موهای جدید رشد نمی‌کند و فرد کم کم دچار طاسی می‌گردد؛ گاهی اوقات فولیکول‌ها زنده می‌مانند که نشان می‌دهد هنوز امکان رشد موهای جدید وجود دارد.

ریزش مو در خانم‌ها غالباً در جلوی پیشانی و شقیقه‌ها اتفاق می‌افتد که به آن طاسی با الگوی زنانه نیز گفته می‌شود. معمولاً کاشت مو خط پیشانی و کاشت مو شقیقه راهکارهای پرطرفدار و اطمینان بخشی هستند که خانم‌ها را به سمت خود می‌کشانند. دلیل اصلی و قطعی طاسی الگوی زنانه هنوز به خوبی شناخته نشده است، اما ممکن است به موارد زیر مرتبط باشد:

  1. افزایش سن
  2. تغییرات در سطح آندروژن‌ها (هورمون‌هایی که می‌توانند ویژگی‌های مردانه را به وجود بیاورند)
  3. داشتن سابقه خانوادگی طاسی با الگوی مردانه یا زنانه
  4. از دست دادن خون شدید در طول دوره قاعدگی
  5. مصرف برخی داروها، مانند قرص‌های ضد بارداری خوراکی استروژنیک
  6. بارداری و شیردهی

کاشت مو جلوی سر خانم ها امکان پذیر است؟

چراکه نه؟ شایع‌ترین محل برای کاشت مو در جلوی پیشانی در خانم‌های مبتلا به ریزش مو در قسمت قدامی پوست سر است. همه می‌دانیم که افزایش ارتفاع ناحیه پیشانی می‌تواند باعث ایجاد ناهماهنگی در اجزای صورت فرد و کاهش اعتماد به نفس در مرور زمان شود. راه حل این شرایط در انجام پیوند مو در پیشانی و در صورت نیاز کاشت مو بغل سر در زنان است. در طی کاشت کاهش ارتفاع پیشانی، با استفاده از تکنیک کاشت مو FUE می‌توان خط مو را در یک جلسه حدود 1 تا 3 سانتی متر به جلو برد. به این ترتیب ظاهر پیشانی متناسب‌تر خواهد شد.

قبل از شروع پروسه ایمپلنت، هم ناحیه پیشانی که در آن پیوند انجام می‌شود و هم ناحیه اهدایی که فولیکول‌های موی سالم از آنجا برداشته می‌شود، با بی‌حسی موضعی بی‌حس می‌شوند. به این ترتیب زیباجو در حین پیوند هیچ گونه درد یا سوزشی را احساس نمی‌کند و با خیالی آسوده روند پیوند را به پایان می‌رساند.

یک نکته مهم را باید بدانید که پس از بی‌حسی، موهای ناحیه پشت سر که معمولاً به عنوان ناحیه اهدا کننده تعیین می‌شود، تراشیده خواهد شد. پس از آن فولیکول‌های مو یکی یکی، دو تا دو یا سه به سه با تکنیک FUE از این ناحیه استخراج می‌شوند.

کاندیدای کاشت موی جلوی سر چه افرادی هستند؟

یک خط رویش مو استاندارد و ایده آل، در فاصله 8 سانتی‌متری و یا 4 انگشت بالاتر از ابروها قرار دارد. همان‌طور که گفته شد، این تغییر الگو رویش می‌تواند به دلایل متعددی رخ بدهد. برای برطرف سازی این مسئله راهکارهای مختلفی وجود دارد؛ اما چنانچه فرد زیبا جو به دنبال نتایج ماندگار و در عین حال کم عارضه‌ باشد، ایده آل ترین انتخاب برای او کاشت مو در مردان خواهد بود.

برای انجام کاشت مو پیشانی بلند در ناحیه جلوی سر، فرد متقاضی باید از سلامت عمومی مناسبی برخوردار باشد. برای آن که فرد زیبا جو در دسته کاندیدای مناسب کاشت مو فقط جلوی سر قرار گیرد، می‌بایست از بانک مویی مناسب و ضخیم برخوردار باشد. همچنین بهتر است این فرآیند درمانی، پس از 22 سالگی صورت گیرد.

برای اطلاع دقیق از بهترین روش درمان بر اساس ویژگی‌های خود، می‌بایست به بهترین کلینیک کاشت مو در تهران مراجعه نموده و در یک جلسه مشاوره شرکت کنید. در هر صورت، یک متخصص پوست و مو باتجربه می‌تواند بر اساس ویژگی‌ها و نیازهای شما، مؤثرترین راهکار درمان را ارائه دهد.

  1. ریزش مو: کاندیدهای مناسب برای کاشت موی پیشانی، افرادی هستند که با کاهش خطوط مو یا نازک شدن موی جلوی سر مواجه می‌شوند.
  2. ناحیه اهداکننده: برای یک پیوند موفق، به یک ناحیه اهداکننده سالم نیاز دارید که جراح بتواند فولیکول های مو را تامین کند. به طور معمول، پزشک به پشت یا دو طرف (پشت گوش) نگاه می کند. اگر مقدار مناسبی از مو در آن نواحی دارید، کاندید خوبی هستید.
  3. طراحی خط مو: داشتن انتظارات واقع بینانه و همکاری با یک جراح ماهر برای طراحی خط موی متناسب با ویژگی های صورت شما بسیار مهم است. آنها باید عواملی مانند شکل صورت، ارتفاع پیشانی و الگوی طبیعی خط مو را در نظر بگیرند.
  4.  سلامت کلی: کاشت مو یک روش جراحی است، بنابراین سلامت کلی شما اهمیت دارد. اطمینان حاصل کنید که از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار هستید. هرگونه دارویی مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

روش های کاشت مو جلوی سر

برای کاشت مو جلوی سر از چه روش‌هایی استفاده می‌شود؟

وقتی صحبت از کاشت مو در جلوی سر می شود، چند روش وجود دارد. محبوب ترین تکنیک پیوند، پیوند واحد فولیکولی (FUT) یا همان “روش نواری” است. در این روش، معمولاً با بی‌حسی موضعی، نواری از پوست با فولیکول‌های مو از پشت سر برداشته می‌شود. سپس پزشکان ماهر آن نوار را به صورت گرافت‌هایی که هر کدام حاوی یک تا چهار فولیکول مو هستند، تشریح می‌کنند. این گرافت‌ها سپس به جلوی سر شما پیوند زده می‌شوند و خط موی جدیدی ایجاد می‌کنند.

روش دیگری که محبوبیت زیادی دارد استخراج واحد فولیکولی (FUE) است. در FUE، پزشک از یک پانچ کوچک و تیز برای استخراج فولیکول های مو به طور مستقیم از پشت سر شما استفاده می کند. این سوراخ‌های کوچک باقی مانده به‌سرعت بهبود می‌یابند و فولیکول‌های استخراج‌شده سپس به جلوی سر شما پیوند می‌شوند.

بهترین متد پیوند مو در ناحیه جلوی سر

بهترین روش کاشت مو جلوی سر پیشانی

ریزش موی الگوی آلوپسی آندروژنتیک در حدود 50 درصد از زنان و مردان رخ می‌دهد. تعداد زیادی از زیباجویان برای مقابله با ریزش موهایشان در بالای پیشانی، پیوند موی طبیعی را انتخاب می‌کنند. بهترین روش کاشت مو که پزشک می‌تواند برای فرد زیباجو انتخاب کند شامل موارد زیر است:

  1. اف یو تی: به کاشت مو FUT جراحی نواری نیز گفته می‌شود که طی آن پوست حاوی مو را از پشت یا کنار سر فرد بریده و تک تک فولیکول‌های مو را از آن استخراج می‌کنند. سپس این فولیکول‌ها در قسمت‌های جلوی سر (بالای پیشانی) کاشته می‌شوند. این جراحی در پوشاندن خط موی عقب‌رفته ناشی از طاسی با الگوی زنانه و مردانه بهترین کاربرد را دارد، اما بسیاری از خانم‌ها به دلیل باقی ماندن یک زخم بزرگ هلالی شکل در پشت سر، از این متد استقبال نمی‌کنند.
  2. اف یو ای: خانم‌ها ممکن است کاشت مو FUE را به FUT برای کاشت مو ترجیح دهند زیرا برخلاف روش نواری، کمترین درد و ناراحتی بعد از پیوند را به وجود می‌آورد. طی این تکنیک، ناحیه‌ای از موهای سر زیباجو کوتاه می‌شود، اما نگران نباشید! بعد از پیوند می‌توان این کوتاهی را با موهای بلند پوشاند. با این حال آقایان ممکن است راحت‌تر این تکنیک را انتخاب نمایند.
  3. اس یو تی: کاشت مو SUT یک نوع کاشت مو کاملاً غیر تهاجمی است. در ایمپلنت مو به روش SUT هیچ برش بزرگ یا بخیه‌ای در سر ایجاد نمی‎شود و جای زخم در ناحیه کاشت و بانک مو به حداقل می‌رسد. سرعت بسیار بالای استخراج گرافت با استفاده از قلم ایمپلنتر در این روش باعث افزایش کلی روند پیوند مو شده است. این تکنیک از روش اف یو ای پیروی می‌کند و برای کاشت مو بغل سر و کاشت مو خط پیشانی بسیار مناسب است.
  4. ترکیبی: تکنیک کاشت مو ترکیبی، از ترکیب دو روش FUE و FUT می‌باشد و برای افرادی مناسب است که طاسی گسترده‌ای در سر خود داشته باشد.
  5. میکروفیت: یک روش نوین است که برگرفته شده از روش FUE می‌باشد و از دستگاه ایمپلنت مینیاتوری برای استخراج مو استفاده می‌کند. در این مدل کاشت، فولیکول‌ها به روش‌های خاص از جمله “میکرو فیت” و “یو فیت” (Micro-FIT و U-FIT) استخراج می‌شوند. نتایج کاشت مو شقیقه و پیشانی با این تکنیک به دلیل کوچک بودن ابعاد کانال مویی در قسمت جلو و کنار سر (به قطر 0.5 تا 4.5 میلی متر) بسیار طبیعی خواهد بود.
  6. بی اچ تی: در تکنیک BHT یا Body Hair Transplant از موهای بدن برای پیوند در جلوی سر استفاده می‌کنند. موهای قفسه سینه، کمر و شکم می‌توانند در این تکنیک مورد استفاده قرار بگیرند؛ منتهی ممکن است تمام خانم‌ها (به دلیل کم بودن مو در این نواحی) کاندید خوبی برای آن نباشند. در مقابل، آقایان غالباً به راحتی می‌توانند از این تکنیک شگفت انگیز بهره ببرند.
  7. میکروایملپنت: تکنیک فوق العاده دیگری وجود دارد که می‌توان از نتایج فوق العاده آن برای پیوند جلوی سر کمک گرفت. میکرو ایمپلنت یا همان تکنیک میکروگرافت از پرطرفدارترین تکنیک‌های مبتنی بر روش FUE (کاشت موی تکی) است و سالانه زنان و مردان زیادی آن را جهت افزایش تراکم مو بر روی سر خود انتخاب می‌کنند. علت محبوبیت بیش از حد این روش آن است که این تکنیک قابلیت استفاده برای موهای ضعیف را نیز دارد و همچنین میزان دقت آن بسیار زیاد است.

مراقبت‌های بعد از کاشت مو پیشانی

مراقبت‌های مهم بعد از کاشت مو پیشانی بلند شامل موارد زیر است:

درد بعد از کاشت مو

درد خفیف می‌تواند تا چند روز پس از کاشت موی طبیعی وجود داشته باشد. برخی از افراد در روزهای اول پس از کاشت در خوابیدن مشکل دارند؛ مهم است حداقل به مدت 3 هفته فقط طاق باز یا بصورت نشسته بخوابید. پس از کاشت معمولاً درد در ناحیه اهداکننده بیشتر از ناحیه گیرنده است که می‌توان آن را با مسکن‌های بدون نسخه تسکین داد.

تورم

تورم یک عارضه بسیار شایع پس از ایمپلنت مو است و بیشتر اوقات زمانی که ناحیه پیوند بزرگ باشد و فولیکول‎های زیادی پیوند زده شوند، به حداکثر میزان ممکن می‌رسد. تورم می‎تواند پیشانی و ناحیه اطراف چشم را تحت تاثیر قرار دهد و ممکن است دو تا پنج روز طول بکشد (که در روز چهارم با حداکثر میزان رو به رو می‌شوید). معمولاً دارویی به نام دگزامتازون و آناهیل برای کاهش این علائم تجویز می‌شود.

خارش پس از ترمیم مو

خارش یکی دیگر از عوارض بسیار شایع پس از کاشتن مو است که ممکن است 7 تا 14 روز پس از پیوند در سرتاسر پوست سر ایجاد شود. خارش در بیشتر موارد نشان می‌دهد که بافت در حال بهبود است. در مواردی که بسیار قوی می‌شود می‌توان از قرص‌های آنتی هیستامین استفاده کرد.

وضعیت صحیح خواب

مهم است که در هفته اول پس از پیوند، نواحی گیرنده را تا حد امکان کمتر لمس کنید به همین دلیل ما از مراجعین خود در کلینیک رز می‌خواهیم که مدتی را به پشت بخوابند و سرشان را روی چند بالش بگذارند تا از تنه‌شان بالاتر بیاید. با بالا نگه‌داشتن سر در طول خواب شب، تورمی که ممکن است بعد از ایمپلنت مو ایجاد شود کاهش می‌یابد. همچنین به زیباجویان توصیه می‌شود از بالش مخصوصی که تهیه می‌کنند در 7 تا 10 روز اول استفاده کنند.

زمان‌های بهبودی و ریکاوری

پس از انجام هر تکنیک پیوند موی طبیعی باید منتظر یک دوره بهبودی و نقاهت بود. اکثر زیباجویان در طی یک یا دو روز پس از جراحی احساس خوبی دارند، اگرچه ممکن است تا چند روز پس از جراحی مقداری بی حسی و درد خفیف در پوست سر وجود داشته باشند. پوسته‌ها و دلمه‌هایی قرمز در پایین ساقه موهای کاشته شده در محل گیرنده و محل اهدا کننده وجود خواهد داشت که برای حدود 7 الی 10 روز قابل مشاهده خواهند بود. خانم و آقایانی که پوست بسیار روشنی دارند ممکن است بعد از کاشت برای مدت طولانی‌تری این قرمزی را تجربه کنند، در حالی که افرادی که پوست و موی تیره‌تری دارند، سریع‌تر بهبود می‌یابند. در مجموع، بهبودی پس از کاشت مو یک فرآیند کاملاً فردی است که به سن، سبک زندگی، رژیم غذایی و حتی آب و هوای فرد بستگی دارد. درباره قرمزی سر بعد از کاشت مو بیشتر بخوانید.

ریزش شوک و رشد مجدد موهای کاشته شده

معمولاً ریزش مو (شوک ریزش مو) در 3-4 هفته اول پس از کاشت شروع می‌شود. با این حال بعد از ماه سوم تا پنجم، پیوندهای از دست رفته به آرامی شروع به رشد مجدد می‌کنند. در پایان ماه پنجم، نرخ رشد مجدد باید حدود 30 درصد و در ماه هفتم نرخ رشد مجدد باید حدود 60 درصد باشد. نتایج نهایی کاشت باید 12 ماه پس از پیوند گرافت ها ارزیابی شود.

درمان ریزش موی جلوی سر با پیوند مو

درمان ریزش موی جلوی سر با پیوند مو

همواره بشر با مشکل ریزش و کم‌پشتی مو دست و پنجه نرم کرده است. پیشرفت پزشکی در حال حاضر سبب شده است تا شاهد روی کار آمدن تنوع بالایی از روش‌های درمان کم پشتی موی جلو سر باشیم. این روش‌ها را می‌توان در دو دسته مدرن و سنتی دسته‌بندی کرد. روش‌های سنتی شامل کارهایی نظیر طب‌سنتی، ماساژ دادن سر با روغن‌های گیاهی و … می‌شود. از طرفی دیگر روش‌های مدرن که حاصل پیشرفت روزافزون علم هستند به روش‌هایی نظیر مزوتراپی، کاشت مو و … گفته می‌شود. در بین تمامی روش‌های موجود موثرترین روش برای درمان کم مویی جلوی سر خانم ها و همچنین آقایان استفاده از کاشت مو است.

مهم‌ نیست که شما به چه دلیلی از کم مویی جلوی سر خود رنج می‌برید چرا که درمان ریزش موی جلوی سر با پیوند مو راهکاری کاملا تاثیرگذار برای تمامی افراد است. از طریق روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی می‌توان اقدام به کاشت مو در قسمت جوی سر کرد. کسانی که در قسمت جلوی سر دچار ریزش مو می‌شوند؛ نسبت به افرادی که کاملا طاس می‌شوند؛ راحت‌تر درمان می‌شوند؛ زیرا می‌توان از قسمت پشت سر به عنوان بانک مو استفاده کرد و بانک موی پشت سر نسبت به نقاط دیگر بدن بازدهی بالاتری دارد.

روش‌های غیرتهاجمی مورد استفاده برای کاشت موی جلو سر بسیار متنوع هستند؛ کاشت مو با ربات، کاشت مو به روش میکروگرافت، کاشت مو به روش fue و کاشت مو به روش sut در این روش‌ها طبقه‌بندی می‌شوند.

آیا کاشت مو در کاهش خط مو و کوتاه کردن پیشانی بلند موثر است؟

تناسب پیشانی با سایر اجزای صورت، یکی از مواردی است که زیبایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برخی از اشخاص به دلیل ویژگی‌های مادرزادی و برخی دیگر با بالا رفتن سن و عقب رفتن خط رویش مو در ناحیه پیشانی با ریزش مو مواجه می‌شوند.

امروزه این عارضه در خانم‌ها و آقایان قابل‌درمان و برطرف سازی است. بهترین و ماندگارترین راه‌حل برای این مسئله کاشت موی طبیعی است؛ چراکه فرآیند کاشت مو پیشانی بلند یک راهکار دائمی تلقی شده و از شمار بسیاری از اقدامات درمانی می‌کاهد. این راهکار درمانی به‌واسطه پیوند فولیکول‌ها در ناحیه جلوی سر، به کوچک‌تر شدن اندازه پیشانی و ایجاد یک خط رویش ایده آل کمک می‌نماید.

در تکنیک‌های رایج پیوند مو، پزشک معالج پس از ترسیم الگوی خط مو، فولیکول‌ها را از پشت سر فرد متقاضی برداشت می کند و سپس در ناحیه درمان پیوند می‌زند. پس از اتمام دوره درمان در طی چند ماه فرد زیبا جو به یک خط رویش مو کاملاً طبیعی دست پیدا کرده و نتایج کاملاً پایداری را تجربه خواهد نمود.

مراحل پیوند موی جلو سر

مراحل کاشت موی جلو سر

در حال حاضر کاشت موی جلو سر با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود. البته مراحل کلی کار در تمامی روش‌ها شبیه هم است و تنها تفاوتی که می‌توان در آن‌ها مشاهده کرد مربوط به تکنیک کاشت است. در زیر نگاهی اجمالی به مراحل کاشت موی جلو سر در آقایان و همچنین خانم‌ها انداخته‌ایم:

  1. مشاوره با بیمار و انتخاب روش متناسب با نیاز او با صلاح‌دید پزشک
  2. انتخاب بانک مو با توجه به پارامترهای مشخص و بررسی فولیکول‌ها و موهای این ناحیه
  3. آماده‌سازی ناحیه بانک مو (منظور از آماده‌سازی استریل و بی‌حس کردن ناحیه‌ای است که قصد برداشت گرافت را داریم.)
  4. برداشت گرافت از بانک مو با استفاده از تکنیک مربوط به روش کاشت انتخابی
  5. آماده‌سازی گرافت‌های برداشت شده جهت انجام کاشت
  6. آماده‌سازی ناحیه جلو سر طبق الگوی مناسب با سلیقه و شرایط بیمار (این آماده‌سازی همانند مرحله دوم شامل استریل و بی‌حس کردن است.)
  7. ترمیم مو جلوی سر با استفاده از فناوری مربوط به روش کاشت مو انتخابی

تمامی این مراحل احتیاج به زمان، صبر و حوصله بالایی دارد. مدت زمانی که در هر یک از روش‌های کاشت مو باید در نظر گرفته شود با یکدیگر متفاوت خواهد بود. اما به طور میانگین می‌توان گفت پیوند مو حداقل ۳ ساعت و حداکثر ۸ ساعت به طول خواهد انجامید؛ در برخی از موارد ممکن است پزشک متخصص پس از پایان دوران نقاهت و شروع رشد موهای کاشته شده روش‌هایی برای تقویت موها مانند مزوتراپی را انتخاب کند. این روش می‌تواند ریشه‌ی موها را محکم‌تر کند و به بازدهی کاشت موی جلو سر را افزایش دهد.

روش‌های جایگزین رفع طاسی پیشانی

به جز پیوند مو، روش‌های دیگری برای رفع طاسی پیشانی وجود دارد که عبارت هستند از:

  1. ماینوکسیدیل: ماینوکسیدیل یک داروی موضعی است که باعث می‌شود موهای جدیدی در نواحی تحت درمان رشد کند. این دارو با وارد کردن موها به فاز آناژن (یا رشد چرخه مو زودتر از حد معمول) عمل می‌کند و همچنین فاز رشد را طولانی‌تر می‌کند و به موها اجازه می‌دهد زمان بیشتری را صرف رشد و استراحت کنند. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ماینوکسیدیل در تحریک رشد مو در مبتلایان به طاسی با الگوی مردانه و زنانه موثر است. همچنین در درمان لکه‌های طاسی تکه تکه (کچلی سکه‎ای) که می تواند در نتیجه آلوپسی آره آتا ایجاد شود، موثر است.
  2. فیناستراید: فیناستراید نیز یک داروی تجویزی است که ریزش موی ناشی از طاسی با الگوی مردانه را درمان می‌کند. این دارو با جلوگیری از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (DHT هورمونی که به فولیکول‌های مو آسیب می‌زند و باعث ریزش مو می‌شود) جلوگیری می‌کند. چندین مطالعه علمی معتبر نشان داده‌اند که فیناستراید در کاهش یا توقف اثرات طاسی با الگوی مردانه مؤثر است. حتی یک مطالعه نشان داد که در تحریک رشد مو در اطراف تاج سر موثر است.
  3. میکروپیگمنتیشن پوست سر: اگر ایده انجام کاشت مو برای ترمیم موهایتان برای شما جذاب نیست، ممکن است بخواهید میکروپیگمنتیشن پوست سر را در نظر بگیرید. این روش غیرجراحی شامل استفاده از نوع خاصی از خالکوبی زیبایی روی پوست سر شما برای ایجاد شمایلی از مو و تراکم خیالی است. رنگدانه‌های مورد استفاده در این تکنیک به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که تا حد امکان به رنگ موی طبیعی شما نزدیک باشند و ظاهری شبیه به یک موی ریز و بسیار کوتاه داشته باشند.
  4. دارو درمانی: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدهای خوراکی، موضعی یا تزریقی که توسط پزشک تجویز شده‌اند.
  5. داروهای ایمونوتراپی
  6. کرم آنترالین

قیمت پیوند مو جلوی سر

هزینه کاشت مو جلو سر

داوطلبان کاشت موی جلو سر در مقایسه با افرادی که قصد دارند در ناحیه بیشتری از سر، پیوند مو انجام دهند هزینه کمتری را می‌پردازند. زیرا در کاشت موی جلو سر خانم ها و آقایان تعداد موی کمتری برای رسیدن به موهای پرپشت استفاده می‌شود. این در حالی است که برای انجام کاشت در کل ناحیه سر باید از فولیکول‌های بیشتری استفاده شود. در نتیجه احتیاج به زمان بیشتری برای انجام پروسه پیوند مو خواهد بود. البته نمی‌توان قیمت دقیق و کلی در خصوص هزینه کاشت موی جلو سر عنوان کرد. زیرا شرایط از شخصی به شخص دیگر متفاوت خواهد بود.

بنابراین تنها راه اطلاع از هزینه کاشت مو مراجعه حضوری برای انجام بررسی‌های لازم توسط پزشک متخصص در این زمینه است.

برای مشاوره رایگان تخصصی و اطلاع از هزینه و قیمت پیوند موی جلوی سر با مشاورین کلینیک زیبایی رز تماس حاصل فرمایید.

سوالات متدوال

چه تعداد گرافت برای پیوند موی جلوی سر نیاز دارم ؟

تعداد گرافت‌هایی که هر زیباجو به آن نیاز دارد به شرایطی همچون میزان طاسی و پتانسیل نواحی اهدا کننده در وی بستگی دارد. در حالت کلی برای جلوی سر معمولاً بین 500 تا 6000 پیوند مورد نیاز است.

کاشت موی جلوی سر برای خانم ها امکان پذیر است؟

مردان و زنان از هر نژاد می توانند کاندیدای خوبی برای کاشت مو باشند. با توجه به اینکه الگوی ریزش در خانم ها متفاوت است اما پیوند مو در خانم ها نتایج دائمی به دنبال دارد.

آیا کاشت مو در کاهش خط مو و کوتاه کردن پیشانی بلند موثر است؟

بله. یکی از راه‌های موثرکوچک کردن پیشانی بلند، کاهش خط مو با کاشت مو است. اگر پیشانی شما به دلیل خط مو بلندتر به نظر می رسد، کاشت و پیوند مو روش مناسبی است. این روش شامل برداشتن مو از پشت سر و پیوند فولیکول ها در امتداد جلوی خط مو است. این روش همچنین می تواند به کوتاه کردن پیشانی کمک کند.

منبع: medicinenet

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
کاشت مو به روش DHI | مزایا، مراقبت ها و قیمت تقریبی
نوشتهٔ بعدی
طریقه صحیح شست و شو سر بعد از کاشت مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید