موثرترین روش درمان طاسی سر در مردان و زنان (1403)

درمان ریزش مو در کلینیک رز

یکی از مشکلات عمده‌ای که در خصوص ریزش مو سر برای دو گروه مردان و زنان ایجاد می‌شود طاسی سر بوده و متاسفانه مشاهده الگوی طاسی مردانه در بین این دو گروه شایع‌تر است. اگر بخواهیم یک توضیح کلی در مورد طاسی سر بدهیم باید بگوییم به ریزش تمامی موها در بخشی از سر طاسی گفته می‌شود. دلایل طاسی موی سر می‌تواند به عوامل مختلفی وابسته بوده و زندگی فرد را به کلی تحت تاثیر قرار دهد. خوشبختانه امروزه روش‌ها و راهکارهای کاربردی و موثر بسیاری معرفی شده‌اند که می‌توان طاسی سر در زنان و مردان را به کمک آن‌ها به طور کلی درمان کرد.

اما آنچه برای افرادی که دچار طاسی شده‌اند اهمیت دارد کمک گرفتن از یک روش درمانی قطعی و دائمی است؛ طبق گفته پزشکان و افرادی که تجربه روش‌های درمانی مختلفی را داشته‌اند گفته می‌شود که درمان طاسی موی سر با کاشت مو بهترین و موثرترین آن‌ها است. به طوری که امروزه شاهد استقبال بسیاری از افراد از این روش درمانی هستیم. در این مقاله همراه ما باشید تا با آخرین اخبار درمان طاسی سر در خصوص دلایل طاسی، روش‌های درمان و … بیشتر آشنا شوید.

اینفوگرافیک درمان طاسی سر با کاشت مو

برای اطلاع از هزینه کاشت موی سر در کلینیک پوست و موی رز با کارشناسان زیبایی ما تماس بگیرید.

دلایل طاسی موی سر

طاسی سر می‌تواند به دلایل مختلفی در تمامی افراد فارغ از جنس و سن آن‌ها اتفاق بیفتد؛ اما در این میان یک سری از عوامل وجود دارند که تاثیر بیشتری در پدید آمدن این مشکل دارند. از جمله مهم‌ترین دلایل طاسی موی سر عبارتند از:

  1. مسائل ژنتیکی و ارثی
  2. حمله عوامل عفونی به پوست و موی سر نظیر قارچ پوست سر
  3. عادات نادرست مثل کشیدن شدید موی سر در هنگام بستن مو با کش
  4. رخ دادن حادثه‌های ناگواری نظیر سوختگی با آفتاب، آتش و اشعه یا تصادف
  5. تغذیه نادرست و غیر اصولی
  6. رعایت نکردن بهداشت فردی
  7. اختلال‌های هورمونی مانند اختلال در هورمون‌های جنسی و غده تیروئید
  8. نقص در سیستم ایمنی بدن مانند طاسی در نوعی از بیماری آلوپسی
  9. ابتلا به بیماری‌هایی مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک
  10. کمبود ویتامین و کم خونی

دلایل طاسی موی سر

ریشه‌یابی دقیق طاسی سر مهم‌ترین قدم برای شروع درمان طاسی است؛ به همین سبب پی بردن به علت از اهمیت بالایی برخوردار است. آشنایی با عوامل طاسی همچنین می‌تواند به افراد کمک کند تا حد ممکن جلوی ریزش شدید مو را بگیرند و با این مشکل مقابله کنند.

عوامل طاسیانواع طاسی سرروش‌های درمان طاسی
عوامل هورمونیطاسی ناگهانیدرمان موضعی مانند ماینوکسیدل
بیماری‌های غدد مانند کم کاری تیروئیدطاسی کاملدرمان خانگی مانند انواع روغن‌های طبیعی
عوامل ژنتیکیطاسی با الگوی مردانهدرمان با سلول‌های بنیادی
اختلال‌های دستگاه دفاعی بدنطاسی با الگوی زنانهکاشت موی طبیعی
سوء تغذیهطاسی منطقه‌ایکاشت موی مصنوعی
شیمی درمانیطاسی سرتاسریمزوتراپی موی سر
سوختگیکاشت مو نیوگرافت
کاشت مو از ریش

انواع طاسی سر

انواع طاسی سر

از آنجا که الگوهای طاسی سر در بسیاری از افراد با یکدیگر تفاوت دارند و این تفاوت‌ها وابستگی بسیاری به عامل به وجود آورنده دارند؛ در زیر سعی کرده‌ایم تا در مورد انواع طاسی سر به صورت مختصر توضیحاتی ارائه دهیم:

  1. طاسی سر زنانه، که بسیاری آن را با الگوی طاسی سر در زنان می‌شناسند به طور معمول در زنان رخ می‌دهد. از لحاظ علمی به این نوع از طاسیآلوپسی آندروژنیکا نیز گفته می‌شود. به این صورت که تمامی تارهای موی سر به مرور نازک می شوند اما ریزش چندانی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود؛ همین پدیده باعث دیده شدن کف سر در زنان می‌شود و جلوه چندان جالبی به چهره افراد نمی‌دهد.
  2. طاسی سر مردانه، نوعی ریزش شایع در مردان است و معمولا بیشتر علت ژنتیکی دارد و حتی در پسرهای جوان و نوجوان نیز می‌توان شاهد آن بود. به این صورت که موها از سمت جلو که به آنطاسی سر وسط سر گفته می‌شود و یا اطراف سر که طاسی سر پشت سر نام دارد، شروع به ریزش می‌کنند. البته در برخی از مردان این اتفاق می‌تواند در موهای کل سر مشاهده شود.
  3. طاسی سر سکه ای، همان طور که از نامش پیدا است نوعی از حالت طاسی است که در آن بخشی از مو سر به شکل یک سکه ریزش پیدا می‌کند. عوامل مختلفی مانند حمله لنفوسیت‌های بدن فرد به فولیکول‌های مو می‌تواند باعث این بیماری شود.
  4. طاسی آلوپسی اسکار، که عموما آن را با نام زخم آلوپسی می‌شناسند علاوه بر ریزش مو سبب ایجاد زخم نیز در ناحیه سر می‌شود. علت این بیماری می‌توانند دلایل مختلفی نظیر سوختگی، آسیب اشعه ایکس، عفونت‌های پوستی، قارچ و غیره باشد.

سایر انواع طاسی عبارتند از:

  1. آلوپسی اینولوشنال
  2. تلوژن افلوویوم
  3. آلوپسی یونیورسالیس
  4. آلوپسی توتالیس

روش های درمانی طاسی سر

روش های درمانی طاسی سر

“داروی طاسی سر کشف شد” این عنوانی است که اغلب برای تبلیغات داروها در اینترنت مشاهده کرده اید. ما در ادامه داروهای موثر در درمان طاسی سر مردان را به شما معرفی می کنیم.

برای از بین بردن و درمان طاسی سر همانند هر مشکل دیگری روش‌های درمانی متعددی وجود دارد. این روش‌های درمانی را می‌توان در دو گروه سنتی و مدرن دسته‌بندی کرد؛ که هر یک از آن‌ها دارای یکسری مزایا و معایب هستند که باعث می‌شوند افراد به سمت آن‌ها کشیده شوند. چند مورد از رایج‌ترین و پرطرفدارترین روش های درمانی طاسی سر در زیر آورده شده‌اند:

  • مصرف داروهای مخصوص

قبل از هر چیزی توصیه می‌کنیم به منظور درمان طاسی سر خود به پزشک متخصص مراجعه کنید. او بعد از انجام آزمایش‌ها و بررسی‌های لازم اگر احساس کند که علت طاسی به دلیل بیماری‌ است؛ می‌تواند با تجویز دارو مانع از پیشروی آن شود یا مشکل طاسی را برطرف کند. آنچه در ارتباط با این موضوع اهمیت بالایی دارد عدم مصرف خودسرانه دارو است.

  • مصرف مکمل‌های غذایی

در برخی از موارد احتمال اینکه طاسی به دلیل کمبود یکی از مواد مغذی مو نظیر فقر آهن باشد بسیار زیاد است. برای این دسته از افراد می‌توان پیشنهاد داد که سراغ ویتامین‌ها و مصرف مکمل‌های غذایی بروند. مصرف مرتب و اصولی مکمل‌ها کمک بزرگی به این دسته از افراد در درمان طاسی خواهد کرد.

  • انجام روش‌های درمانی خانگی

یکی از رایج‌ترین روش های درمانی طاسی سر انجام روش‌های درمانی خانگی است. این روش‌ها به دلیل آسان بودن و هزینه کمی که دارند همواره در بین افراد با مشکل طاسی از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده‌اند. البته ناگفته نماند که این راهکارها معمولا برای کسانی توصیه می‌شود که طاسی سر در آن‌ها به دلیل بیماری‌های خاص نیست؛ طاسی پیشروی نکرده است و عوارضی را برای فرد ایجاد نکرده است. از جمله این روش‌های خانگی می‌توان به مالیدن روغن‌های طبیعی به کف سر نظیر روغن نارگیل، زیتون، کنجد و … اشاره کرد.

چگونه طاسی سر را بپوشانیم ؟

نازک شدن موها بخش طبیعی از روند افزایش سن انسان است با این حال مردان استعداد بیشتری برای از دست دادن سریعتر و محسوس‌تر موهای خود نسبت به زنان دارند. ریزش موی مردانه آنقدر شایع و طبیعی است که ما همیشه از آن به عنوان آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی الگوی مردانه یاد می‌کنیم. حال اگر جزو مردان یا زنانی هستید که دچار ریزش شدید شده‌اید و می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید طاسی سرتان را بپوشانید، به موارد زیر توجه کنید:

  1. کلاه گیس بپوشید

استفاده از کلاه گیس می‌تواند نواحی زیادی از سر را که دچار کاهش تراکم شده است بپوشاند. کلاه گیس‌ها را می‌توان از موهای طبیعی درست کرد که با رنگ موهای افراد مطابقت داشته باشد.

  1. از اسپری‌های پرپشت کننده پوست سر استفاده کنید

می‌توانید از اسپری یا رنگ‌های مخصوصی که برای پوست سر طراحی شده‌اند استفاده کنید که با رنگ موی سر شما نیز همخوانی داشته باشند. این مواد موجب پر شدن قسمت‌های طاسی یا کم تراکم پوست سرتان می‌شود.

  1. مدل موهای جدید و مخصوص را انتخاب کنید

برای افزایش حجم و پوشاندن نواحی کم تراکم سر، مدل موهای مختلف را امتحان کنید تا به مدلی برسید که طاسی سرتان را پوشش می‌دهد.

آیا طاسی زنانه درمان دارد؟

طاسی با الگوی زنانه نیز همانند الگوی مردانه درمان‌هایی دارد و از سمت متقاضیان با استقبال پر شوری مواجه شده‌اند. بازخوردهای نهایی بعد از استفاده از راهکارهای زیر بصورت حداکثری مثبت بوده‌اند. راهکارهای درمانی طاسی موی سر زنانه عبارت هستند از:

ماینوکسیدیل (روگاین)

ماینوکسیدیل (یا روگاین) یک درمان موضعی برای مقابله با ریزش مو با طاسی زنانه است. شما باید این محلول یا فوم را دو بار در روز روی پوست سر خود اعمال کنید تا به رشد مو در نواحی کم پشت یا طاس کمک کند. مطالعات فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهند این دارو به طور موثری می‌تواند به درمان طاسی زنانه کمک کند. ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که این دارو برای شما مؤثر است. ضمناً برای کمک گرفتن از داروی روگاین ممکن است نیاز به ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی یا سبک زندگی خود داشته باشید که به عملکرد مؤثرتر، برسید.

ماساژ پوست سر

یکی دیگر از راهکارهای کمک به درمان طاسی سر زنان، انجام ماساژ درمانی است. برای انجام این کار به آرامی با نوک انگشتان خود به اطراف پوست سرتان فشار وارد کنید. این حرکات به راحت‌تر شدن جریان خون به سمت فولیکول‌ها کمک می‌کند و باعث رشد موها می‌شود. سعی کنید از روغن کرچک برای مرطوب کردن موهایتان استفاده کنید و همزمان خونتان را به جریان بیاندازید. ترکیب هر دو روش می‌تواند به رشد بیشتر و ضخیم‌تر موهای شما کمک کنند.

اسانس‌های مخصوص

سعی کنید یک روغن ضروری مانند رزماری را به پوست سر و موهای خود بمالید تا رشد مو را تقویت کند. نشان داده شده است که روغن اسطوخودوس نیز در کمک به درمان موهای نازک تا حدودی موفق است. قبل از استفاده از روغن‌های مختلف بر روی پوست سر، مطمئن شوید که آن را با روغن حامل رقیق کرده و یک آزمایش پچ انجام دهید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. می‌توانید این آزمایش را با ریختن یک قطره کوچک روی پوست خود انجام دهید و 24 ساعت منتظر بمانید تا ببینید پوستتان به روغن واکنش نشان می‌دهد یا نه. در صورت مشاهده هر نوع واکنشی از روغن استفاده نکنید؛ همچنین روغن‌های ضروری رقیق نشده را مستقیماً به پوست خود نزنید.

شامپو

شامپوی ضد ریزش مویی را امتحان کنید که می‌توانند به موهای شما حجم دهند و فولیکول‌های آن را با ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه تغذیه نمایند.

ویتامین‌

یک مولتی ویتامین غنی از آهن، اسید فولیک و روی (زینک) را امتحان کنید تا مطمئن شوید که موهایتان به طور مداوم ضخیم و سالم رشد می‌کنند. برخی از مکمل‌های دیگر که ممکن است به رشدشان کمک کنند عبارت هستند از بیوتین و اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6. لطفا قبل از مصرف هر گونه ویتامین جدید با پزشک خود صحبت کنید. شواهد زیادی مبنی بر اینکه مکمل‌های ویتامین باعث رشد مجدد مو می‌شوند وجود ندارد و مصرف بیش از حد یک ویتامین خاص می‌تواند منجر به سایر مشکلات در سلامتی شود.

داروهای نسخه دار و تجویزی

چند دارو برای مقابله با نازک شدن و ریزش مو وجود دارد که ممکن است پزشک شما آن‌ها را تجویز کند که عبارت هستند از داروهای خوراکی یا تزریقی: که ممکن است به کاهش هورمون‌ها یا التهاباتی که منجر به ریزش مو می‌شوند کمک کنند.

لیزر درمانی

پزشک یا متخصص پوست ممکن است بتواند فولیکول‌های مو را با فناوری لیزری که ذرات نوری به نام فوتون‌ها را به فولیکول‌های موی زنان می‌فرستد تا به رشد آن‌ها کمک کند، درمان نماید. ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا این راهکار به شما کمک می‌کند یا خیر.

کاشت مو

بهترین و مطمئن‌ترین راهکار موجود برای بازگرداندن حجم مو به سر، انتخاب کاشت موی طبیعی است. این روش از دهه نود میلادی به بعد با استقبال بیشتری از سمت مردم مواجه شد و تا به امروز رونق بسیاری داشته است. با یک پزشک حاذق در مورد کاشت موی طبیعی جهت پیوند فولیکول‌های جدید و سالم بر روی پوست سر خود صحبت کنید. اگر می‌خواهید به رشد کامل موهای خود برسید، این روش باید آخرین راه حل برای شما باشد. کاشت مو ممکن است به همه کمک نکند و در صورت انجام نادرست، منجر به ایجاد اسکار یا الگوی غیر طبیعی مو شود بنابراین توصیه می‌کنیم که یک مرکز کاشت مو و یک پزشک کارکشته را برای ایمپلنت مویتان انتخاب کنید.

طاسی در ناحیه پشت سر

طاسی پشت سر

وجود یک ناحیه طاس در پشت سر ممکن است نشان دهنده طاسی با الگوی مردانه باشد که علت اصلی ریزش مو در مردان به شمار می‌رود. این اختلال همچنین با نام آلوپسی آندروژنیک نیز شناخته می‌شود که نوعی بیماری با منشا ارثی است و در اثر تغییراتی در سطح هورمون‌های جنسی بروز می‌یابد؛ این هورمون‌ها با افزایش سن بیشتر دچار نوسان می‌شوند. مردانی که دچار این نوع طاسی سر شده‌اند نیز می‌توانند با استفاده از کاشت موی طبیعی، تراکم مو را به این منطقه بازگردانند. خبر خوب این است که این منطقه به تعداد گرافت موی کمتری نیاز دارد و در نتیجه هزینه نهایی آن کمتر از افرادی است که دچار طاسی‌های گسترده شده‌اند.

لیزر درمانی برای طاسی سر

  • لیزر درمانی

لیزر درمانی از جمله روش‌های مدرن شناخته شده برای مقابله با طاسی سر است که در حال حاضر توسط بسیاری از کلینیک‌ها انجام می‌شود. در این روش به کمک امواج لیزر فولیکول‌های مو تحریک می‌شوند و کم حجم بودن مو تا حد زیادی بهبود می‌یابد.

  • کاشت مو

جدیدترین متد درمان طاسی سر که توانسته است توجه بسیاری از افرادی را که مشکل طاسی دارند به خود جلب کند؛ روش‌های کاشت مو است. کاشت مو دارای روش‌ها و متدهای گوناگونی است و بیمار باید باتوجه به شرایط خود و مشورت با پزشک متخصص یکی از آن‌ها را انتخاب کند و زیبایی و پرپشتی را به موهای خود برگرداند.

جدیدترین روش درمان طاسی سر

درمان کامل طاسی سر در آینده

در بین تمامی روش‌های موجود برای درمان طاسی موی سر، زیباجویان به دنبال روشی هستند که بتوانند از ایجاد نتایج مثبت آن اطمینان داشته باشند. علاوه بر آن دائمی بودن نتایج درمان نیز تا حد بسیار زیادی برای افرادی که دچار طاسی شده‌اند؛ مهم است. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید بهتر است به سراغ جدیدترین درمان طاسی سر یعنی کاشت مو بروید؛ چرا که این روش درمان قطعی طاسی محسوب می‌شود و به طور قطعی شما را از این مشکل به صورت همیشگی نجات خواهد داد. به این معنا که اگر پروسه کاشت توسط پزشک به درستی طی شده باشد و شما مراقبت‌های بعدی را به درستی انجام داده باشید موهای کاشته شده تا پایان عمر همراه شما خواهد بود و دیگر ریزش در ناحیه کاشت را تجربه نخواهید کرد.

همین باعث شده است تا روش‌های کاشت مو به عنوان بهترین روش‌ها برای مقابله با طاسی سر در بین عموم مردم شناخته شوند. در درمان طاسی سر با پیوند مو پزشک متخصص با توجه به تکنیکی که مناسب شرایط شما باشد فولیکول‌های مو را از یکی از بخش‌های بدن برمی‌دارد و آن‌ها را آماده‌سازی می‌کند. سپس آن‌ها را در ناحیه‌ای از سر که طاسی در آن مشاهده می‌شود؛ کاشت می‌دهند. معمولا به دلیل مقاومت بالای موهای ناحیه پشت سر، این ناحیه به عنوان بانک مو انتخاب می‌شود. در روش‌های جدیدتر برای افراد کاملا طاس ممکن است ریش و سبیل به عنوان بانک مو در نظر گرفته شود.

درمان طاسی سر بدون کاشت امکان پذیر نیست و این روش موثرترین روش دائمی برای رفع این مشکل است.

درمان طاسی سر در خانم ها

درمان طاسی سر در زنان

ماینوکسیدیل (Rogaine) در ابتدا به عنوان یک دارو برای درمان فشار خون بالا معرفی شد، اما افرادی که آن را مصرف می‌کردند متوجه شدند که مو را نیز رشد می‌دهد. مطالعات تحقیقاتی تایید کردند که اعمال کردن ماینوکسیدیل به طور مستقیم روی پوست سر می‌تواند رشد مو را تحریک کند. در نتیجه این مطالعات، FDA در ابتدا ماینوکسیدیل 2٪ بدون نسخه را برای درمان ریزش مو در زنان تایید کرد و از آن زمان به بعد، یک محلول 5٪ نیز زمانی در دسترس قرار دارد که راه حل قوی‌تری برای ریزش موی زنان باشد.

آندروژن‌ها شامل هورمون تستوسترون و سایر هورمون‌های “مردانه” هستند که می‌توانند ریزش مو را در زنان تسریع کنند. برخی از زنانی که به درمان با ماینوکسیدیل پاسخ نمی‌دهند ممکن است از مصرف داروی ضد آندروژن به نام اسپیرونولاکتون (آلداکتون) برای درمان آلوپسی آندروژنیک خود سود ببرند.

این امر به ویژه در مورد زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) صادق است زیرا بدن آن‌ها تمایل به تولید آندروژن اضافی دارد. پزشکان معمولا اسپیرونولاکتون را همراه با یک ضد بارداری خوراکی برای زنان در سنین باروری تجویز می‌کنند. (خانمی که این داروها را مصرف می‌کند نباید باردار باشد زیرا این داروها می‌توانند باعث ناهنجاری‌های تناسلی در جنین پسر شوند.) عوارض جانبی احتمالی شامل افزایش وزن، کاهش میل جنسی، افسردگی و خستگی است.

ماساژ پوست سر که افراد می‌توانند آن را با روغن‌ها و ماسک‌های مو ترکیب کنند، پوست سر را تحریک می‌کند و می‌تواند ضخامت مو را بهبود بخشد. این تصور وجود دارد که افزایش جریان خون در طول ماساژ باعث رشد و ضخامت مو در سلول‌های پاپیلای پوستی می‌شود که در پایین پوست در فولیکول‌های مو قرار دارند.

کاشت مو در خانم ها

کاشت مو روشی است که از دهه 1950 برای درمان آلوپسی آندروژنیک استفاده می‌شود و شامل برداشتن نواری از پوست سر و استفاده از آن برای پر کردن نقاط طاس سر است. امروزه 90% جراحان ایمپلنت طبیعی مو از تکنیک جدیدی به نام پیوند واحد فولیکولی استفاده می‌کنند که در اواسط دهه 1990 به دنیا معرفی شد.

در طی این روش، جراحان نوار باریکی از پوست سر را برمی‌دارند و آن را به صدها گرافت کوچک تقسیم می‌کنند؛ سپس چند تار مو هر گرافت در شکافی (کانال) در پوست سر کاشته می‌شود. در اثر انجام این تکنیک، مجددا موها به طور طبیعی در دسته‌های کوچکی از یک تا چهار فولیکول به نام “واحدهای فولیکولی” رشد می‌کنند. امروزه این روش برای درمان طاسی سر در زنان نیز کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد و با رضایت حداکثری بانوان همراه شده است. این روش در صورتی که در مراکز معتبر انجام شود، نتیجه‌ای دائم و بسیار طبیعی خواهد داشت.

آخرین اخبار از درمان طاسی

به جرات گفت که استفاده از کاشت موی طبیعی با روش کلاسیک خود اما با استفاده از تجهیزات جدید و مدرن، هنوز یکه‌تاز در زمینه درمان طاسی سر می‌باشد. دکتر رضا روحانی متخصص کاشت مو، انواع مختلفی از تکنیک‌های ایمپلنت مو را در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز ارائه می‌دهند.

شما قبل از رزرو نوبت برای کاشت مو یک مشاوره رایگان کاشت مو اولیه دریافت می‌کنید تا تشخیص دهید کدام تکنیک برایتان مناسب‌تراست و شما را به ایده آل‌هایتان می‌رساند. نوع تکنیک مورد استفاده برای انجام کاشت مو می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله محل وقوع ریزش مو و تعداد گرافت‌هایی که برای تکمیل کاشت مورد نیاز هستند بستگی دارد.

برای دریافت مشاوره و ویزیت کاشت مو با مشاورین زیبایی کلینیک پوست و مو رز تماس حاصل فرمایید.

02148679

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
صفر تا صد کاشت مو اتوماتیک به روش Safer
نوشتهٔ بعدی
کاشت مو به روش DHI | مزایا، مراقبت ها و قیمت تقریبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید