ریزش مو بعد از کاشت مو تا چه زمانی ادامه دارد؟

ریزش مو بعد از کاشت موی طبیعی

فهرست این مطلب

ریزش مو بعد از پیوند مو یکی از مراحلی است که حتما باید طی شود و معمولا هیچ راه فراری برای آن وجود ندارد. همین موضوع نیز گاهی اوقات ممکن است نگرانی‌ها یا سوالاتی را برای افرادی که اقدام به کاشت مو می‌کنند ایجاد کند. سوالاتی نظیر این‌که ریزش مو پس از کاشت مو از کی شروع می‌شود؟ تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند؟ فرایند رشد مجدد موها از کی شروع می‌شود؟ و مواردی از این قبیل سوالاتی هستند که در ادامه به آنها پاسخ داده شده است.

فاز ریزش مو بعد از کاشت

فاز ریزش مو بعد از کاشت

وقتی که به چرخه کامل ریزش مو نگاه می‌کنید مشاهده خواهید کرد که این چرخه از چندین مرحله تشکیل شده است. در ابتدایی‌ترین مرحله بعد از پیوند موها شما باید با ریزش مو درگیر شوید. در این مرحله فولیکول‌هایی که به‌تازگی کاشته شده‌اند شروع به ریزش خواهند کرد. به همین علت نیز شما باید آمادگی کاملی را برای این موضوع داشته باشید.

زمان دقیق ریزش مو بعد از کاشت مو

این‌که شوک ریزش مو بعد از کاشت دقیقا از چه زمانی آغاز می‌شود موضوعی است که به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به همین علت نیز زمان دقیقی را نمی‌توان برای آن تعیین کرد. با این حال از یک هفته تا سه هفته بعد از این‌که اقدام به پیوند موهای خود کردید می‌توانید انتظار شروع این ریزش را داشته باشید.

کاشت مو و ریزش مجدد تا چه میزان طبیعی است؟

ریزش موقت بعد از کاشت مو معمولا یک فرایند طبیعی از پیوند مو است و فرار از آن نیز امکان‌پذیر نخواهد بود. تنها مسئله‌ای که وجود دارد حجم ریزش است. این موضوع نیز تقریبا قابل پیش‌بینی نخواهد بود. بسیاری از افراد ممکن است تعداد کمی از فولیکول‌های کاشته شده را به طور موقت از دست دهند و برخی دیگر از زیباجویان نیز ممکن است بیشتر فولیکول‌ها یا حتی تمام آنها را از دست دهند.

ریزش مو بعد از کاشت تا کی ادامه دارد؟

در خصوص این موضوع که از دست دادن مو بعد از کاشت دقیقا تا چه زمانی ادامه دارد باید بدانید که این فرایند از هفته‌های نخست شروع شده و معمولا طی یک بازه زمانی دو الی سه هفته‌ای نیز به اتمام می‌رسد. حال برای برخی از افراد ممکن است این بازه به یک ماه نیز برسد. پس نهایتا تا 45 روز بعد از کاشت شما می‌توانید انتظار ریزش فولیکول‌های کاشته شده را داشته باشید.

علت ریزش مو پس از پیوند فولیکولی مو

علت ریزش مو بعد از کاشتن مو چیست؟

اصلی‌ترین عاملی که برای ریزش موها بعد از کاشت وجود دارد این است که فرایند کاشت مو در یک مرحله استراحت نیازمند این خواهد بود که تعدادی از فولیکول‌ها را از دست دهد. با این حال باید بدانید که عوامل دیگری نیز روی این موضوع تاثیرگذار هستند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. بی‌حس شدن فولیکول‌ها در حین کاشت باعث می‌شود تا سلامت اولیه خود را از دست داده و دچار ریزش شوند.
  2. ایجاد ضربه روی فولیکول‌ها در حین کاشت آنها
  3. اثر افلوویوم که با نام شوک ریزش مو نیز شناخته می‌شود.

دوره زمانی ریزش مو بعد پیوند مو

مدت زمان ریزش و رویش مجدد مو

معمولا تا حداکثر یک ماه روند ریزش موها از شروع فرایند کاشت ادامه پیدا خواهد کرد. در این مدت شما شاهد کم شدن مو بعد از کاشت خواهید بود. حال شروع مجدد رشد موها معمولا از یک بازه زمانی سه الی چهار ماهه آغاز خواهد شد. این یعنی بعد از گذشت سه الی چهار ماه شما مشاهده خواهید کرد که موهای نازک و کرکی در قسمت‌های کاشته شده شروع به رشد می‌کنند. برای این‌که بتوانید به ضخیم‌تر شدن این تارهای مو و رشد بهتر آنها کمک کنید می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  1. استفاده از ماینوکسیدیل

این دارو یکی از بهترین داروهایی است که برای تقویت مو استفاده می‌شود. زمانی که بعد از کاشت مو از ماینوکسیدیل استفاده می‌کنید به ضخیم‌تر شدن و البته تیره‌تر شدن موهای خود کمک خواهید کرد. این دارو با تحریک فولیکول‌های کاشته شده می‌تواند به رشد هرچه بهتر آنها کمک کند.

  1. استفاده از فیناستراید

وقتی با مشکل نازک شدن مو بعد از کاشت درگیر می‌شوید معمولا فیناستراید یکی از بهترین داروهایی خواهد بود که می‌توانید از آن استفاده کنید. این دارو به تنظیم هورمونی بدن آقایان کمک کرده و باعث ضخیم‌تر شدن تارهای مو می‌شود.

  1. تزریق PRP پی آر پی

پی آر پی در واقع تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به پوست سر می‌شود. در این تکنیک ابتدا مقداری خون از شما گرفته خواهد شد. در ادامه پلاسمای غنی از پلاکت آن دریافت شده و این مواد با استفاده از سوزن‌های مخصوص و ریز به پوست سر تزریق می‌شوند. به این ترتیب فولیکول‌ها مو می‌توانند مواد مغذی موردنیاز خود را دریافت کرده و این موضوع به رشد هرچه بهتر آنها کمک می‌کند.

مراقبت های بعد از کاشت مو

وقتی که با مشکل خالی شدن مو بعد از کاشت مواجه می‌شوید معمولا با رعایت کردن برخی از اصول مراقبتی می‌توانید این میزان ریزش را کنترل کرده و البته به رشد هرچه بهتر موها بعد از کاشت نیز کمک کنید. راهکارهایی که پس از ریزش مو بعد از پیوند مو می‌توانند مفید واقع شوند شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. چند روز اول پس از ایمپلنت

با این‌که شما نیازی به بستری شدن در کاشت مو ندارید؛ ولی بهتر است که چند روزی را از محل کار خود مرخصی بگیرید تا بتوانید به‌خوبی استراحت کنید. داشتن استراحت کافی در این بازه زمانی می‌تواند به میزان زیادی از ریزش ساقه مو بعد از کاشت جلوگیری کرده و البته تاثیر مستقیمی روی رشد موها بعد از ریزش داشته باشد.

  1. استایل خواب مناسب داشته باشید

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا با ریزش مو بعد از پیوند مو مواجه شوید این است که استایل خواب مناسبی را برای خود انتخاب نمی‌کنید. خوابیدن به پشت یا خوابیدن به‌صورت نیمه عمودی می‌تواند فشار زیادی را به ناحیه سر و موهای کاشته شده وارد کند. همین موضوع نیز باعث ریزش بیشتر و البته عدم رشد موها بعد از کاشت منجر می‌شود.

  1. مدیریت درد و تورم

این موضوع کاملا طبیعی خواهد بود که بعد از کاشت موها با مقداری درد و تورم درگیر شوید. با این حال گاهی اوقات ممکن است این میزان درد و تورم بیشتر شده و از حد تحمل شما بیشتر شود. در چنین شرایطی بهتر است داروهایی که پزشک شما تجویز کرده را به طور مرتب مصرف کنید یا اگر در حال مصرف این داروها هستید موضوع را با پزشک متخصص خود در میان گذاشته و از او بخواهید که داروهای جدیدی برای شما تجویز کند.

  1. عفونت

یکی از عوامل ریزش فولیکول مو بعد از کاشت این است که عفونتی در آن ناحیه ایجاد می‌شود. معمولا زمانی که از خدمات یک متخصص زیبایی استفاده می‌کنید داروهایی را بعد از کاشت برای شما تجویز می‌کند که برای کنترل عفونت هستند. به همین علت نیز باید سعی کنید این داروها را به طور مرتب مصرف کنید تا از ایجاد عفونت‌های بعد از پیوند مو جلوگیری کنید.

  1. مدیریت فعالیت‌ها، کار و ورزش

به طور کلی تا دو هفته بعد از کاشت موها بهتر است که سعی کنید فعالیت‌های سنگین نداشته باشید. این فعالیت‌ها ممکن است شامل ورزش‌های سنگین یا کار سنگین شود. ایجاد فشار در بدن باعث خواهد شد تا فشار مضاعفی به فولیکول‌های کاشته شده وارد شود. همین موضوع نیز در نهایت منجر به ریزش مو در ناحیه کاشت با شدت بیشتر شده یا از رشد مجدد موها بعد از ریزش جلوگیری کند.

  1. لایه برداری پوست سر

یکی از دلایلی که برای ریزش مو در ناحیه بانک مو وجود دارد این است که زیباجویان بعد از کاشت موهای خود اقدام به خاراندن محل کاشت یا بانک مو می‌کنند. دستکاری این منطقه ممکن است به فولیکول‌ها آسیب رسانده و باعث ریزش شود. به همین علت بهتر است از داروهای ضد خارش استفاده کنید. از طرف دیگر برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن سر نیز می‌توانید از متخصص خود بخواهید که یک کرم نرم‌کننده را برای شما تجویز کند.

  1. شستن مو

برای جلوگیری از ریزش مو بعد از پیوند مو نیازمند این خواهید بود که در حین شستشو نکاتی را رعایت کنید. در اولین قدم تا سه الی چهار روز اول که نباید موهای خود را شستشو دهید. بعد از گذشت سه الی چهار روز باید می‌توانید از یک شامپوی ملایم برای شستن موها استفاده کنید. از طرف دیگر از چنگ زدن به موها در حین شستشو خودداری کنید. به این ترتیب از آسیب رسیدن به گرافت‌های کاشته شده بعد از پیوند مو جلوگیری خواهید کرد.

نحوه شستشوی سر و زمان حمام بعد از کاشت مو

  1. کوتاه کردن و حالت دادن به مو

برای کوتاه کردن موها در این بازه زمانی بهتر است تا شش ماه از تیغ استفاده نکنید. استفاده از قیچی‌های مخصوص کوتاه کردن مو می‌تواند بهترین گزینه‌ای باشد که پیش روی شما قرار دارد.

چه زمانی ریزش مو پس از کاشت غیر طبیعی است ؟

ریزش مو بعد از پیوند مو به طور کلی یک فرایند طبیعی است؛ ولی زمانی که در شرایط خاص رخ دهد می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. برای مثال اگر بعد از فعالیت جنسی یا یک فعالیت سنگین مانند ورزش کردن موهای شما شروع به ریزش کردند می‌تواند نشان‌دهنده خطر باشد. از طرف دیگر اگر در حین ریزش مو با عفونت یا خونریزی مواجه شوید نیز می‌تواند نشان‌دهنده ریزش موی غیرطبیعی بعد از کاشت باشد که حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

آیا موهای طبیعی هم دچار ریزش می‌شود؟

بله به طور کلی فرایند و ساختار زندگی ساقه‌ها و فولیکول‌های مو به این شکل است که یک بازه زمانی سه تا هفت ساله شروع به رشد کرده و بعد از آن طی ده روز شروع به ریزش می‌کنند. این میزان ریزش تا روزی 100 تار مو نیز کاملا طبیعی خواهد بود. با این حال اگر ریزش شما ادامه‌دار بوده یا روزانه تعداد زیادی از تارهای موی خود را از دست دهید ممکن است جای نگرانی باشد و نیاز داشته باشید که از یک متخصص پوست و مو در این زمینه مشورت بگیرید.

راهکارهای تقویت مو بعد از پیوند مو

راهکارهای موثر تقویت مو بعد از کاشت مو

چند روز بعد از کاشت مو ریزش شروع میشود و بعد از آن فرایند رشد موها مجددا شروع می‌شود. حال اگر بتوانید به شکل موثری موهای خود را تقویت کنید می‌توانید تا حد زیادی روی نتیجه نهایی کاشت موهای خود تاثیرگذار باشید. از جمله راهکارهایی که در این زمینه وجود دارند عبارت‌اند از:

  • از داروهای طبیعی مانند انواع روغن‌ها استفاده کنید. با استفاده از آنها می‌توانید موی خود را ماساژ دهید تا جریان خونرسانی به پوست سر را بهبود دهید.
  • سعی کنید یک رژیم غذایی استاندارد را برای خود ایجاد کنید. به این ترتیب می‌توانید مواد مغذی موردنیاز برای رشد موها را در بدن خود تامین کنید.
  • پزشک متخصص به‌منظور کاهش زمان ریزش موهای کاشته شده داروهای تقویتی را برای شما تجویز می‌کند. با مصرف درست و به موقع این داروها می‌توانید به رشد هرچه بهتر موهای خود کمک شایانی کنید.

عمر موهای کاشته شده چقدر است؟

اگر موهای کاشته شده نریزد چه کنیم؟ در صورت نریختن موها که جای نگرانی وجود نخواهد داشت. همانطور که گفتیم این موضوع کاملا به شرایط بدنی فرد بستگی دارد و ممکن است برای برخی از افراد تعداد کمی از فولیکول‌های کاشته شده را از دست دهند. با این وجود باید بدانید که عمر موهای کاشته شده، پس از رشد مجدد موها دائمی خواهد بود. البته این به شرطی است که یک روش درست را برای کاشت انتخاب کرده و مراقبت‌های لازم را نیز انجام دهید.

ریزش مو پس از کاشت مو و مدیریت استرس

موی من بعد از کاشت مو چند بار ریزش دارد، چه راهکاری در این زمینه وجود دارد؟ معمولا استرس یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند منجر به ریزش موهای چندباره شما شود. به همین علت نیز شما باید سعی کنید تا جای ممکن استرس را از خود دور کنید. در اولین قدم باید انتظارات واقعی از کاشت مو داشته باشید و بدانید که تا یک سال آینده نمی‌توانید نتیجه نهایی را مشاهده کنید. از طرف دیگر سعی کنید ورزش‌های آرام‌بخش انجام دهید، به موسیقی‌های آرام گوش دهید و مدیتیشن را فراموش نکنید.

کاشت مو بعد از ۱۰ روز

وقتی که 10 روز از فرایند کاشت موی شما به اتمام رسیده است معمولا می‌توانید انتظار این را داشته باشید که دوران نقاهت شما کم کم به اتمام برسد. در این مرحله جای زخم‌ها تا حدود زیادی بهبود پیدا کرده‌اند و تنها رد کمی از آنها باقی مانده است. از طرف دیگر ریزش موهای شما نیز شروع شده و احتمالا ادامه دارد. در این بازه زمانی باید مراقبت‌های لازم را به بهترین شکل عمل بیاورید تا بتوانید سرخی پوست سر را از بین برده و به تقویت ریشه موهای خود نیز کمک کنید.

۱۴ روز بعد از کاشت مو

در این مرحله دوران نقاهت رو به اتمام خواهد بود و شما می‌توانید زندگی روزمره خود را از نو شروع کنید. وضعیت بانک‌ موها و همین‌طور منطقه کاشت موها تا حد زیادی بهبود پیدا کرده و ریزش فولیکول‌های کاشته شده نیز رو به اتمام است. شما همچنان بعد از 14 روز باید نکات مراقبتی را رعایت کنید.

جدول انتظارات پس از کاشت مو

در جدول زیر توضیحات کاملی را درباره مراحل انتظار پس از فرایند پیوند مو به شما ارائه داده‌ایم.

بازه زمانی بعد از کاشت

تغییرات به وجود آمده

روز اول

در این بازه زمانی شما باید با استفاده از محلول‌های تجویز شده اقدام به تمیزکردن جای خون روی سر خود کنید. در ناحیه بانک مو به علت برداشت فولیکول‌ها ممکن است کمی بی‌حسی یا سوزش تجربه کنید.

سه روز بعد از کاشت

در این مرحله خون‌ریزی‌ها متوقف شده و قرمزی و سوزش کمی ایجاد شده است. در ناحیه بانک مو نیز شما با کاهش قابل توجه درد و سوزش مواجه می‌شوید.

هفت روز بعد از کاشت مو

در این مرحله فولیکول‌های کاشته شده جوانه زده و میزان قرمزی کف سر تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است. از طرف دیگر شما کمتر با سوزش یا تورم درگیر خواهید بود.

14 روز بعد از کاشت

در این مرحله شما با ریزش موهای کاشته شده مواجه خواهید شد و بسیار مهم است که استرس خود را کنترل کنید. در ناحیه بانک مو نیز تقریبا تمامی علائمی که پیش از این داشتید برطرف شده‌اند.

30 و 40 روز بعد از کاشت مو

در این مرحله فولیکول‌های موی شما شروع به استراحت می‌کنند. موهای شما به حالت اولیه برگشته‌اند و تقریبا هیچ موی کاشته شده‌ای را روی سر خود مشاهده نخواهید کرد.

5 ماه بعد از کاشت

در این مرحله موهای کاشته شده شروع به جوانه زدن می‌کنند. در این مرحله آنها بسیار نازک هستند؛ ولی نیازی به نگرانی وجود نخواهد داشت.

9 ماه بعد از کاشت

موهای جوانه زده شروع به ضخیم‌تر شدن می‌کنند. از طرف دیگر رنگ آنها نیز با رنگ موهای خود شما شبیه‌تر خواهد شد.

10 ماه بعد از کاشت

در این مرحله شما حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و وضعیت خود را با او در میان بگذارید. متخصص زیبایی در این مرحله وضعیت رشد موهای شما را بررسی کرده و تجویزهای لازم را نیز به شما ارائه می‌دهد.

1 سال بعد از کاشت

در این مرحله تراکم موهای کاشته شده بیشتر شده و شما نتایج قابل قبولی را از کاشت موهای خود مشاهده خواهید کرد.

2 سال بعد از کاشت

در این مرحله نیز تقریبا تمامی ناحیه کاشت پوشانده شده و موهای شما یک حالت کاملا طبیعی را به خود گرفته‌اند.

40 روز بعد از کاشت مو

در این بازه زمانی ریزش مو بعد از پیوند مو متوقف شده و شما تقریبا هیچ ریزش مویی را نخواهید داشت. از طرف دیگر، هیچ تار موی کاشته‌ شده‌ای نیز روی موهای شما باقی نمانده است. در این مرحله شما حتما باید داروهای تجویز شده را به طور مرتب مصرف کنید تا بتوانید به رشد هرچه بهتر موها بعد از شروع فرایند رشد کمک کنید.

ریزش موهای کاشته شده سال اول

علت ریزش موهای کاشته شده بعد از یک سال

علت ریزش موهای کاشته شده بعد از یک سال در بیشتر موارد این است که فرد متقاضی کاشت دارای ریزش فعال بوده یا به سن مناسب نرسیده است. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا موهای کاشته شده بعد از یک سال شروع به ریزش کنند. به همین علت است که باید حتما پیش از کاشت در یک جلسه مشاوره کامل با متخصص زیبایی شرکت کنید. به این ترتیب وضعیت شما بررسی شده و بهترین فرایند برای کاشت موهای شما انتخاب خواهد شد.

روند جلوگیری از ریزش مو بعد از پیوند طبیعی مو

جلوگیری از ریزش مو بعد از کاشت مو

یکی از مشکلاتی که ممکن است برخی از زیباجویان با آن درگیر شوند مسئله ریزش موهای کاشته شده بعد از چند سال است. این موضوع به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. برای مثال بالا رفتن سن زیباجو، عدم مراقبت لازم  و … از جمله این دلایل هستند. راهکارهایی هستند که شما می‌توانید از آنها برای جلوگیری از بروز این مشکل استفاده کنید. استفاده از قرص‌های فیناستراید و البته محلول ماینوکسیدیل در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. البته بهتر است که با نظر متخصص اقدام به استفاده از آنها کنید.

دارو برای کاهش ریزش مو

روش های دارویی برای کاهش ریزش مو پس از کاشت

برای این‌که بتوانید از ریزش مو بعد از پیوند مو جلوگیری کنید نیازمند این خواهید بود که حتما مواد مغذی را به موهای خود رسانده و فولیکول‌ها را به شکل‌های مختلف تحریک کنید. از طرف دیگر تنظیم هورمونی نیز می‌تواند کمک کننده باشد. به همین علت نیز داروهایی که استفاده می‌شوند بیشتر در این زمینه‌ها هستند. بهتر است حتما سعی کنید داروهای مدنظر خود را طبق نظر پزشک تهیه کرده و با دستورالعمل‌های متخصص خود اقدام به مصرف یا قطع کردن آنها در یک بازه زمانی خاص کنید.

کربوکسی تراپی ( زیر مجموعه روش های درمان )

بهبود گردش خون در ناحیه پوست سر همیشه می‌تواند بهترین راهکار برای تقویت موها بعد از کاشت و جلوگیری از ریزش آنها باشد. در کربوکسی تراپی با استفاده از سوزن‌های ریز مزوتراپی مقداری گاز CO2 به پوست سر تزریق می‌شود. این گاز باعث می‌شود تا گردش خون در ناحیه پوست بهبود پیدا کرده و از ریزش موها جلوگیری می‌کند.

آیا امکان دارد موهای کاشته شده رشد نکنند؟

آیا امکان دارد موهای کاشته شده رشد نکنند؟

شاید در گذشته چنین امکانی وجود داشت؛ ولی با پیشرفت تکنولوژی‌هایی که امروزه در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرند دیگر امکان چنین اتفاقی وجود ندارد. البته این موضوع تا حد زیادی به روش کاشت، شرایط بدنی شما، تجربه کلینیکی که از خدمات آن استفاده کرده‌اید و البته مراقبت‌هایی که از موهای کاشته  شده انجام داده‌اید بستگی خواهد داشت. با این حال در دنیای امروز معمولا شانس بروز چنین اتفاقی بسیار پایین خواهد بود؛ به شرطی که یک کلینیک معتبر را برای پیوند موهای خود انتخاب کنید.

آیا بعد از ریزش، مو دوباره رشد می‌کند؟

بله فرایند طبیعی کاشت مو به این شکل است که ابتدا موها دچار فاز شوک یا ریزش شده و بعد از آن در صورت مراقبت کردن از موها به شکلی درست، مجددا رشد می‌کنند و نیازی به نگرانی نیست.

چه مدت پس از کاشت مو پیوندها ایمن هستند؟

چه مدت پس از کاشت مو پیوندها ایمن هستند؟

معمولا در ماه اول محل پیوند موها ناایمن هستند و باید مراقبت زیادی را از آنها به عمل بیاورید. بعد از این‌که فاز ریزش تمام شد محل کاشت نیز بهبود پیدا می‌کند و شما می‌توانید فرایند روزمره خود را از سر بگیرید.

نتیجه گیری درباره ریزش موهای کاشته شده

به طور کلی ریزش مو بعد از پیوند مو یک مسئله کاملا طبیعی است که بعد از کاشت با آن مواجه می‌شوید و جای نگرانی نیز ندارد. این میزان ریزش در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. گاهی اوقات ممکن است افراد حتی با مسئله نریختن مو بعد از کاشت نیز مواجه شوند. در چنین شرایطی نیز جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

سوالات متدوال

در این بخش به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره ریزش مو بعد از پیوند مو پاسخ خواهیم داد.

نریختن مو بعد از کاشت طبیعی است؟

این موضوع در افراد بسیار کمی رخ می‌دهد و بله جای هیچ‌گونه نگرانی ندارد.

سخن پایانی

ریزش مو بعد از پیوند مو مشکلی است که بسیاری از زیباجویان بعد از پیوند موهای خود با آن مواجه می‌شوند. در چنین شرایطی نباید هیچ‌گونه استرسی به خود وارد کنید؛ چراکه موها بعد از سه الی چهار ماه دوباره شروع به رشد می‌کنند. اگر شما هم به دنبال کاشت موهای خود با روشی نوین و جدید هستید پیشنهاد می‌کنیم همین حالا با کارشناسان کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان این کلینیک بهره‌مند شوید.

منابع: treatmentroomslondonhassonandwong

4/5 - (37 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
کاشت مو از ریش به سر – درصد موفقیت کاشت چقدر است؟
نوشتهٔ بعدی
ورزش بعد از کاشت مو | بهترین زمان برای شروع

65 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام
    من ۵ ماه پیش کاشت مو انجام دادم و ریزش اولیه موم از روز ۲۵ م بعد کاشت شروع شد و ب مرور تا ماه سوم کمتر شد. از ماه سوم تا ماه پنجم موهام بهترین رشد را کرد ک تکسین کاشت متعجب شد از رشد موهام.
    ولی الان دوباره موهام داره ریزش میکنه بعد دوش در حدود ۳۰۰ تار مو ریزش داره. الان این ریزش هم طبیعیه یا غیر طبیعی.

    پاسخ
  • سلام من چهار سال پیش کاشت انجام دادم،وخیلی هم راضی بودم ولی از پارسال موهام خالی شد ن وحدود یک سومشون باز ریختن،انقد کاشت من عالی شده بود که کسی نمیفهمید کاشت کردم،چکارکنم جناب دکتر

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر ی سوال داشتم ، ی ماه هست کاشت انجام دادم از محل بانک مو طرف چپ دچار شوک مو شدم و از minoxidil استفاده کنیم برای اون جا و به اندازه ی سکه کمتر هست آیا این طبیعی هست و دوباره رشد میکنند

    پاسخ
    • باید به نکات زیر توجه داشته باشید:
      1. پس از کاشت مو، زمانی طول می‌کشد تا موها به طور کامل رشد کنند و ممکن است نیاز به صبر داشته باشید. معمولاً نیاز به 6 تا 12 ماه زمان دارید تا نتایج نهایی کاشت مو مشخص شوند.
      2. استفاده از minoxidil به‌طور موقت می‌تواند به رشد موها کمک کند. اما ممکن است در برخی افراد تأثیری نداشته باشد.
      3. برخی افراد ممکن است به minoxidil حساسیت داشته باشند و باعث تحریک پوست شود یا باعث خارش و قرمزی شود. اگر علائم ناخوشایندی را تجربه می‌کنید، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.
      4. برخی افراد ممکن است نسبت به minoxidil مقاومت پیدا کنند و تأثیر آن بر روی رشد مو کمتر شود.
      5. به‌طور کلی، برای اطمینان از وضعیت موهایتان و پیشنهادات مناسب، بهتر است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. آنها می‌توانند وضعیت شما را بررسی کنند و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.

      پاسخ
  • سلام قرص فیناستراید ۱ فقط کاهش میل جنسی میاره؟
    بعد کاشت چن ماه توصیه میکنین
    Prp و مزوتراپی میتونه کار این قرص رو انجام بدن و شما prp رو پیشنهاد میدین یا مزوتراپی رو ؟ تشکر

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      قرص فیناستراید (Finasteride) یک داروی تجویزی است که برای درمان ریزش موی نوع آندروژنتیک یا مواردی که با هورمون دی‌هیدروتستوسترون (DHT) مرتبط هستند، استفاده می‌شود. این دارو با کاهش تولید DHT توسط بدن، تاثیر مثبتی بر روی ریزش مو و کاهش سریع آن دارد. اما علاوه بر تأثیرات مثبت، ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد. یکی از عوارض جانبی ممکن افت میل جنسی (کاهش اشتیاق جنسی) و به ندرت اختلالات جنسی می‌باشد. اما همه افراد با این عوارض مواجه نمی‌شوند.
      در مورد مدت زمان استفاده از فیناستراید پس از کاشت مو، باید به توصیه‌های پزشکتان توجه کنید. پس از کاشت مو، پزشکان ممکن است برای مدت زمان معین استفاده از داروهایی مانند فیناستراید را توصیه کنند تا ریزش موهای جدید را کنترل کنند و فرآیند کاشت مو را با موفقیت به پایان برسانند.
      در مورد PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) و مزوتراپی، هر دوی این روش‌ها در درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرند اما با هدف‌ها و روش‌های متفاوتی. PRP از پلاکت‌های خون شما استفاده می‌کند تا عوامل رشد مو را افزایش دهد و ترمیم بافت‌های مویی را تشویق کند. اما مزوتراپی از مخلوطی از ویتامین‌ها، مواد مغذی و عوامل رشد برای تغذیه موهای پوست سراستفاده می‌کند.
      انتخاب بین PRP و مزوتراپی بسته به وضعیت موها و توصیه‌های پزشک شما متفاوت خواهد بود. هر دو روش ممکن است در موارد مختلف موثر باشند، اما نیاز به ارزیابی دقیق و تشخیص توسط متخصص دارند.

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    من یک هفتس کاشت مو انجام دادم و از روز سوم بعد از کاشت، موهام ریزش داره که به صورت تکی نیست و چندتایی هست بطوریکه یک قسمت کوچک خالی میشه
    این ریزش طبیعی هست؟‌

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      بله، ریزش مو بعد از کاشت مو طبیعی است. این ریزش به دلیل وارد شدن شوک به فولیکول‌های مو در حین کاشت است. فولیکول‌های مو پس از کاشت، وارد مرحله استراحت می‌شوند و ساقه مو می‌ریزد. این ریزش معمولاً بین 2 تا 4 هفته پس از کاشت شروع می‌شود و تا 6 ماه ادامه دارد.
      اگر نگران ریزش موی خود هستید، می‌توانید با پزشک یا متخصص مو مشورت کنید.

      پاسخ
  • من هم تجربه ریزش موی تراکمی پس از کاشت مو داشتم. این موضوه در ایام اولیه پس از عمل کاشت مو اتفاق افتاد، اما به تدریج کمتر شد و موهای جدیدی که کاشت شده بودند، شروع به رشد کردند. باید صبور باشید و به مراقبت مناسب از موهای کاشته شده ادامه دهید. ممنون از پزشک خوبم

    پاسخ
  • حسینی راد
    08/07/1402 12:41 ق.ظ

    من هم تجربه ریزش موی پس از کاشت مو داشتم، اما این موضوع من را نگران نکرد. به مرور زمان، موهای جدید شروع به رشد کردن ممنون و خدا قوت به شما و تیممتخصص شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید