آشنایی با تکنیک کاشت ابرو بدون درد و جراحی

کاشت ابروی طبیعی بدون جراحی

کاشت موی ابرو بدون جراحی یا بدون برش سر، همانند کاشت موی سر است. این روش به صورت سرپایی در مطب و کلینیک پوست و موی رز قابل انجام است. دکتر روحانی در کلینیک رز ابتدا قالب مورد نظر شما برای ابرویتان را با یک مداد و شابلون خواهد کشید. ایشان تعادل ابروها را مبتنی بر ویژگی‌های صورت هر فرد برقرار می‌کنند. در این صورت خروجی کار بسیار عالی و مورد پسند متقاضی خواهد بود. سپس با استفاده از داروهای بی حس کننده، ناحیه اهدا کننده را به صورت موضعی بی حس می‌کند بنابراین به بیهوشی عمومی نیازی نیست.

کاشت ابرو بدون جراحی

ناحیه اهدا کننده هم می‌تواند پشت سر شخص باشد و هم قسمت بالای گوش او. پس از آن موها اگر از پشت سر برداشته شوند، به صورت نواری از ناحیه اهدا کننده جدا می‌شوند. اما گاهی ممکن است با استفاده از تراشیدن موهای بالای گوش، به صورت دانه دانه و تکی، فولیکول‌ها استخراج گردند.

اینفوگرافیک راهنمای کاشت ابرو بدون جراحی

کاشت ابرو بدون برش سر

سپس با استفاده از میکروسکوپ به موهای جداگانه تقسیم می‌شوند، یا یکی یکی منگنه می‌گردند. سپس این موها در ناحیه ابرو که از قبل مشخص شده قرار می‌گیرند. در محل‌های مورد نظر برش‌های کوچک و کم عمقی ایجاد می‌شود تا پوست و بافت بتوانند پیاز مو (فولیکول یا گرافت) را بپذیرند. دکتر روحانی هر مو را با دقت با زاویه خروجی طبیعی و در جهت موهای ابرو پیوند می‌زنند تا نتیجه‌ای کاملاً طبیعی به دست آید. پس از پیوند، فولیکول ها از 3 الی 4 ماه پس از کاشت موهای جدید رشد می‌کنند و بهترین نتایج در 66 الی 8 ماه بعد از آن دیده می‌شود.

اگر شما کلینیک پوست و مو رز را برگزینید اصلا نباید نگرا ریزش اولیه ابروهایتان باشید. زیرا دکتر روحانی اطمینان حاصل می‌کنند که حتما موهای پیوند شده همراه با فولیکول‌های خود هستند. به این ترتیب پس از ریزش موهای اولیه کاشت شده، موهای جدید می‌توانند در آن ناحیه مجددا رشد کنند.

معاینات لازم قبل از کاشت ابرو بدون جراحی

به طور معمول قبل از هر گونه اقدام زیبایی فرد باید پزشک خود را از وجود برخی بیماری‌های زمینه‌ای و یا داروهای مصرفی خود مطلع نماید تا پزشک و پرسنل کلینیک محیط را طبق شرایط بیمار آماده سازند تا از بروز هر گونه عوارض جانبی ناخواسته پیشگیری شود. به همین دلیل و به منظور تنظیم داروهای مصرفی بیمار پزشک برخی آزمایشات از جمله شمارش گلبول‌های خونی (CBC)، زمان لخته شدن و انعقاد خون (PT، PTT)، بیماری‌های ویروسی چون ایدز، هپاتیت B، هپاتیت C(HIV، HBS، HCV) و تعیین سطح ایمونوگلوبولین‌های خون به منظور تشخیص بیماری کرونا را به بیمار تجویز می‌کند.

پس از اطمینان از وضعیت زیباجو، ابروهای درخواستی بیمار و  انتظاراتی که از فرایند کاشت دارند بررسی شده و نهایتا روش کاشت ابرو بدون درد و جراحی تعیین می‌شود.

روش کاشتتمامی روش‌های کاشت ابرو غیر تهاجمی هستند ولی روش اف آی تی یا جراحی در بانک مو همراه است.
عوارض طبیعیالتهاب و ورم در محل کاشت ابرو
احساس خارش وپوسته پوسته شدن
احساس درد در ناحیه پیوند و بانک مو
هزینهروش انتخابی
تعداد فولیکول مورد نیاز
دستمزد متخصص
هزینه کلینیک
مراقبتعدم دستکاری محل پیوند
نرفتن به محیط آلوده
بالاتر بودن سر در زمان استراحت
مصرف میوه و سبزیجات
خودداری از رنگ کردن ابرو

پیوند ابرو بدون درد

کاشت ابرو بدون درد در چند جلسه انجام می شود ؟

برای کاشت ابرو بدون درد و بدون نیاز به جراحی تنها یک جلسه کافیست چون ابروها تراکم کمتری نسبت به موهای سر دارند، بنابراین در طی یک جلسه می‌توان فرایند کاشت ابرو را به پایان رساند ولی از آنجائیکه پس از مدتی معمولا ساقه‌های موهای کاشته شده می‌ریزند ممکن است حتی برخی فولیکول‌های مو نیز از بین رفته و قادر به رشد مو نباشند که در اینصورت برای ترمیم وپر کردن قسمت‌های خالی ابرو ممکن است جلسات مازاد مورد نیاز باشد.

این تکنیک برای چه افرادی مناسب است ؟

تکنیک کاشت ابرو بدون درد و بدون نیاز به جراحی که در واقع روش کاشت FIT در این گروه قرار می‌گیرد برای تمامی کسانی که به طور ژنتیکی ابروهای کم پشت دارند و یا بنا به هر دلیلی دچار ریزش ابرو شده‌اند مناسب است، البته لازم است قبل از ایمپلنت ابرو علت ریزش مو کشف شده و با روشه‌ای درمانی دارویی برطرف شود در غیر اینصورت حتی پس از کاشت نیز ممکن است مجدا موها دچار ریزش شوند.

فرد ایده آل کاشت ابرو بدون بخیه

روش کاشت ابرو بدون درد برای کسانی که ترس از جراحی و یا بیهوشی دارند نیز مناسب است از طرفی ممکن است در سایر روش‌های کاشت نتیجه مطلوب و دلخواهی دریافت نکرده باشند بنابراین این روش برای امتحان مجدد و برطرف کردن معایب ابرو مناسب خواهد بود.

در حالت کلی افرادی که از ابروهای خود ناراضی هستند، ابروهای تا به تا و بدون قرینگی دارند، افرادی که بخشی از ابروی خود را به دلیل جراحت از دست داده‌اند و در نهایت افرادی که بانک موی خوبی در ناحیه پشت گوش یا پشت سر دارند به عنوان کاندید مناسب برای کاشت ابرو بدون درد شناخته می‌شوند.

بررسی نتایج ناشی از کاشت ابروی طبیعی در کلینیک رز

بعد از انجام کاشت ابرو بدون جراحی ممکن است در ناحیه ابروها کمی تورم وجود داشته باشد اما این تورم موقتی است. بعد از انجام کاشت ابرو مدتی طول می‌کشد تا فولیکول‌های جدید موهای ابرو، رشد خود را آغاز کنند. در طی 4 تا 6 ماه بعد از انجام پیوند ابرو، روند کامل شدن ابروها را می‌توانید مشاهده کنید و بعد از 10 ماه از گذشت پیوند ابرو می‌توانید به طور کامل نتیجه کاشت ابروی طبیعی بدون جراحی را ببینید.

کاشت ابرو بدون جراحی

آیا کاشت ابرو با جراحی همراه است؟

انجام کاشت ابرو بدون جراحی توسط صلاح‌دید پزشک با یکی از روش‌های FUE و FUT انجام می‌شود. در ادامه به توضیح مختصری از هر کدام از روش‌ها کاشت ابرو طبیعی با FUE  (FIT) و FUT پرداخته شده است:

کاشت ابرو با روش FUT

در روش قدیمی کاشت ابرو از طریق FUT پزشک در ابتدا در قسمت پشت گوش یا پشت سر مقداری از پوست را با جراحی برمی‌دارد و جای آن را بخیه می‌زند. سپس فولیکول‌های مو را در زیر یکروسکوپ از روی این نوار جدا کرده و با توجه به مدل ابروی دلخواه شما، پیوند می‌زند.

کاشت ابرو با روش FIT

اما در روش پیوند ابرو از طریق FUE دیگر زخمی مانند روش قدیمی کاشت ابرو از طریق FUT ایجاد نمی‌شود.

پزشک متخصص، در روش FUE فولیکول‌های مو را از قسمت بانک مو با کمک پانچ‌های دستی استخراج می‌کند و در انتها مانند روش قبل، فولیکول‌های مو استخراج شده را به ناحیه مورد نظر با توجه به جهت‌گیری مناسب پیوند می‌زند. در این روش، تنها جای سوراخ‌های ریز پانچ در محل بانک مو باقی می‌ماند که نیازی به بخیه نداشته و بعد از چند روز برطرف خواهند شد.

روش های ترمیم ابرو بدون جراحی

به غیر از روش‌های پیوند ابروی طبیعی، روش‌های دیگری هم برای پرپشت کردن ابرو وجود دارد که به جراحی لازم ندارد. از روش‌‌های ترمیم ابرو بدون جراحی می‌توان موارد زیر را نام برد:

• دارو درمانی

در این روش متخصص از داروهای تقویتی همانند فیناستراید، ماینوکسیدیل و.. برای تقویت بنیه فولیکول‌ها استفاده می‌کند. این روش زمانی جواب می‎دهد که ریزش ابرو به تازگی شروع شده و متخصص تشخیص دهد علت آن، ضعف تغذیه‌ای است.

• لیزر درمانی

هدف از لیزر درمانی، تحریک فولیکول‌ها برای رشد مجدد است. البته باید متخصص تشخیص دهد که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

• مزوتراپی

در این روش محلول تقویت با سرنگ مخصوص، به محل ابروها تزریق خواهند شد. ترکیبات موجود در این محلول شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی یا ترکیبات دیگر هستند.

برخی از افراد به سراغ روش‌هایی همانند رنگ کردن، تاتو کردن، میکروبلاست و… استفاده می‌روند اما این روش‌ها نه تنها ماندگار نبوده بلکه عوارض را نیز به همراه دارند به همین دلیل متخصصان به هیچ عنوان این متدها را تایید نمی‌کنند.

مراقبت ها و دوران نقاهت بعد از کاشت ابرو بدون عمل جراحی

1. می‌توانید برای بهبودی زودتر درد و تورم ناشی از انجام پیوند ابروی طبیعی بدون جراحی، با پزشک خود مشورت کنید تا داروهایی برای رفع تورم و درد تجویز کند.
  2. برای اینکه ورم پوستی تشدید نشود، در زمان خوابیدن سر زاویه 45 درجه با بدن داشته باشد.
  3. تا مدتی که متخصص توصیه کرده است، بعد از انجام کاشت ابروها از آرایش کردن خودداری کنید.
  4. تا 48 ساعت به صورت خود آب نزنید و سپس با آب ولرم و بدون هیچ فشاری صورت را بشویید.
  5. برای شستن صورت و حتی سر، از شوینده ملایم تجویز شده استفاده کنید.
  6. تا مدتی برای استحمام، سر خود را زیر فشار مستقیم آب دوش نگیرید.
  7. به مکان‌های آلوده نروید.
  8. تا چند روز در مکان‌های سرد قرار نگیرید.
  9. تا مدتی نباید ورزش و فعالیت سنگین انجام ندهید چون فشار خون بالا رفته و احتمال خونریزی در محل پیوند بیشتر خواهد شد.

ممکن است تا مدتی با ریزش مو مواجه شوید اما اصلا جای نگرانی نیست معمولا این اتفاق بعد از انجام کاشت ابرو رخ می‌دهد و نشانه موفقیت‌آمیز بودن کاشت ابرو است. به این پدیده، شوک ریزشی ابروها گفته می‌شود.

عوارض و خطرات ناشی از کاشت ابرو بدون جراحی

پیوند ابرو بدون جراحی همانند سایر روش‌های کاشت ابرو، با عوارض طبیعی همراه است اما شدت این عوارض در روش های کاشت ابرو بدون جراحی بسیار خفیف‌تر خواهند بود:

1. التهاب، ورم و کبودی در محل کاشت ابرو
  2. احساس خارش وپوسته پوسته شدن
  3. احساس درد در ناحیه پیوند و بانک مو

در صورتی که متخصص به خوبی در زمان کاشت عمل نکرده و یا مراقبت‌های بعد از پیوند را جدی نگیرید، خطر خونریزی و عفونت وجود دارد.

تعرفه پیوند ابرو بدون جراحی

هزینه کاشت ابروی طبیعی بدون جراحی

قیمت پیوند طبیعی ابرو بدون جراحی به عوامل مختلفی وابسته است. هزینه‌های پزشک متخصص کاشت ابرو، بیمارستان و بیهوشی جز عواملی هستند که هزینه اصلی کاشت ابروها را تشکیل می‌دهد. همینطور اینکه کاشت ابرو با کدام روش از کاشت ابرو روش‌ FUE و FUT انجام شود هم در هزینه ناشی از پیوند ابرو دخیل است. لازم به ذکر است چون کاشت ابرو نوعی متد زیبایی به حساب می‌آید معمولا تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیر. به جزء مواردی استثناء مانند اینکه بر اثر بیماری و جراحت، متد زیبایی پیوند ابرو بدون عمل جراحی توسط پزشک ضروری اعلام شود. شما می‌توانید موارد استثنائی که برای کاشت ابرو وجود دارد را از طریق سایت شرکت بیمه خود باخبر شوید.

منبع : spaandbeautytoday

ورم صورت و چشم بعد از کاشت ابرو – رفع کبودی دور چشم
کاشت ابرو به روش FIT یک روزه بدون نیاز به ترمیم

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید