جوش زدن پوست سر بعد از کاشت مو؛ فولیکولیت بعد از کاشت

جوش زدن بعد از کاشت موی طبیعی

کاشت مو، شگفتی ای است در دنیای امروز که دلایل مختلفی برای ریزش مو و از دست دادن حجم مو وجود دارد، به نجات انسان ها آمده است. اختلالات هورمونی، وضعیت روحی، دلایل ژنتیکی، شرایط سلامتی، رژیم غذایی و نحوه ی مراقبت از مو ها، از جمله دلایلی هستند که باعث ریزش مو و کاهش حجم طبیعی و ایده آل مو ها می شوند. در این شرایط پیوند مو می تواند یکی از گزینه هایی باشد که فرد را در بازیابی حجم موی از دست رفته و دستیابی به جلوه ای طبیعی از موهای پرپشت یاری دهد.

اینفوگرافیک دلیل جوش زدن بعد از کاشت مو

برای اطلاع از هزینه کاشت مو با مشاورین ما در بخش زیبایی تماس بگیرید.

خط ویژه: 02148679

آیا ایجاد جوش بزرگ بعد از کاشت مو شایع است؟

اگرچه ایجاد جوش‌های چرکی یک عارضه از کاشت مو است اما نسبتا نادر هستند. بیشتر این موارد جدی نیستند، اما بهتر است پس از ایجاد جوشی بزرگ و چرکی بر روی نواحی کاشت شده‌تان، برای مشورت جهت دریافت درمان مناسب با پشتیبان‌های پزشکی کاشت موی خود تماس بگیرید. آن‌ها به احتمال زیاد آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند؛ با این حال در برخی موارد ممکن است چرک موجود در جوش‌ها را تخلیه کنند. توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان شخصا اقدام به تخلیه کردن جوش‌ها نکنید چراکه امکان دارد به فولیکول‌های پیوند شده آسیب جدی وارد نمایید.

آیا جوش ها در ناحیه کاشت نمایان میشوند؟

آیا جوش ها در ناحیه کاشت نمایان میشوند؟

می‌توان اظهار داشت که افرادی که پوست و موی چربی دارند، بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به این عارضه پس از انجام فرایند پیوند مو می‌باشند. مهم‌ترین نکته در مورد بروز این عارضه در دوران بازیابی فرایند کاشت مو، بی‌خطر بودن آن می‌باشد و در واقع هیچ گونه خطر ثانویه‌ای بر اثر بروز این اتفاق، فرد زیباجو را تهدید نخواهد کرد.

در حالت کلی جوش‌های ناحیه سر در هفته اول و یا دوم پس از پیوند مو خود به خود شروع به رفع شدن خواهند کرد و این اتفاق غالبا نمی‌تواند تاثیر منفی‌ای برنتیجه حاصل از فرایند کاشت مو را به همراه داشته باشد.

علت جوش زدن محل برداشت مو

علت جوش زدن محل برداشت مو

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که برخی از کاندیدهای کاشت مو با آن روبرو می‌شوند جوش زدن بعد از کاشت مو است. ضایعات کوچک جوش مانندی که به دنبال ایمپلنت مو ایجاد می‌شوند را به طور کلی با نام فولیکولیت می‌شناسند. آن‌ها نواحی کوچک و ملتهبی در اطراف فولیکول واقعی مو هستند که می‌توانند در خود چرک جمع‌آوری کنند. به هر حال باید بدانید که حضور این جوش‌ها کاملا موقتی بوده و با رعایت برخی مراقبت‌های لازم بعد از انجام پیوند مو برطرف خواهند شد. از جمله مهم‌ترین دلایل ایجاد جوش بعد از کاشت مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم رعایت بهداشت

 دست کم گرفتن نکات و پروتکل‌های بهداشتی مهم‌ترین عامل ایجاد جوش در نواحی کاشت مو می‌باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که زیباجویان حتما بهداشت را رعایت کرده و اصول مربوط به شست و شوی سر را طبق نظر پزشک خود دنبال کنند.

  • واکنش پوست به کاشت مو

از دیگر دلایل مهم و طبیعی جوش زدن سر بعد از کاشت مو واکنش پوست به این متد زیبایی می‌باشد. این نوع از جوش‌ها به شکل التهاب پوست سر ظاهر خواهند شد. زیباجویان می‌توانند از پمادها و داروهای مخصوصی که توسط پزشکشان تجویز می‌شود برای درمان این نوع التهابات استفاده کنند.

  • گیر کردن مقطعی موهای کاشته شده زیر پوست

 این حالت نیز می‌تواند سبب ایجاد جوش در قسمت‌های کاشت مو (مناطق تحت درمان) گردد؛ چراکه مو در هفته سوم بعد از پیوند مو دچار شوک ریزشی یا ریزش مو بعد از کاشت مو می‌شوند. بعد از این پروسه موها دوباره شروع به رشد می‌کنند؛ در این زمان ممکن است که برخی از این موها در زیر پوست گیر بیفتند و به دنبال آن باعث ایجاد جوش در پوست سر ‌شوند.

  • ایجاد جوش در اثر استریل نبودن ابزارهای پیوند مو

این مورد همیشه در مراکز زیبایی غیر معتبر و غیر حرفه‌ای اتفاق می‌افتد که با مراجعه به یک پزشک متخصص و بهترین کلینیک کاشت مو در تهران دیگر تا حد بسیار زیادی قابل رفع و درمان خواهد بود.

  • جوش‌های ناشی از ایجاد عفونت در نواحی کاشت مو

 اگر علاوه بر جوش زدن سر بعد از کاشت مو مواردی مانند قرمزی، تورم، درد و گرما در آن‌ها دیده شود باید بلافاصله به پزشک مراجعه شود تا اقدامات لازم برای درمان آن‌ها انجام گیرد.

دلیل جوش زدن پوستاگر جوش‌ها سفید باشد، نشانه عفونت است.
البته تشکیل برخی از جوش‌های قرمز، واکنش طبیعی بدن برای ترمیم زخم‌ها است.
خطرساز بودن جوشجوش‌های قرمز رنگ خطری ندارند چون تشکیل آن‌ها کاملا طبیعی است اما اگر جوش سفید بود، نشانه عفونت است و باید به متخصص اطلاع دهید.
جلوگیری از تشکیل جوشانتخاب متخصص توانمند و حرفه‌ای
مراجعه به کلینیک‌های معتبر و استاندارد
رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت مو
درمان جوشمصرف آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده
استفاد از پماد
استفاده از سرم مخصوص برای شستن سر

جوش سر سیاه بعد از کاشت مو

ایجاد تورم خفیف تا متوسط، قرمزی و پوسته پوسته شدن بعد از پیوند مو طبیعی است و ممکن است در نتیجه این روش، جوش های سر سیاه کوچک روی پوست سر ایجاد شود. این جوش های سرسیاه به دلیل تجمع روغن، سبوم و سلول های مرده پوست در اطراف فولیکول های موی تازه پیوند شده ایجاد می شوند.

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که جوش های سرسیاه نیز می توانند نشانه عفونت باشند، به خصوص اگر با علائم دیگری مانند تب، افزایش درد یا ترشح از پوست سر همراه باشند. اگر بعد از پیوند گرافت مو نگران ظاهر جوش های سرسیاه یا علائم دیگر هستید، مهم است که فوراً با جراح یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

برای جلوگیری از جوش های سر سیاه و سایر عوارض پس از کاشت مو، رعایت تمام دستورالعمل های ارائه شده توسط جراح پس از کاشت بسیار مهم است. این ممکن است شامل اجتناب از تعریق زیاد، پوشیدن کلاه گشاد برای محافظت از پوست سر در برابر نور خورشید و سایر عناصر و استفاده از محصولات مراقبت از مو ملایم و غیر تحریک کننده باشد.

علت دانه های سفید بعد از کاشت مو چیست؟

بسیاری از افرادی که به تازگی مو کاشته‌اند ممکن است مدتی پس از برداشتن پانسمانشان متوجه وجود برخی دانه‌های سفید بر روی سر خود شوند. آن‌ها اگر بیشتر به این دانه‌ها توجه کنند احتمالا متوجه یک یا چند مورد زیر شوند:

  1. پوسته سر: پیوند فولیکول مو به پوست سر موجب آسیب دیدن لایه بالایی پوست این منطقه می‌شود. پوست سر در پاسخ به آسیب وارد شده شروع به ساختن لایه جدید و از بین بردن لایه قبلی می‌کند؛ به این ترتیب پوسته‌های سفید کوچکی در مناطق تحت درمان دیده می‌شود که کاملا طبیعی و بی ضرر هستند.
  2. آثار لوسیون و شامپو: پزشک بعد از کاشت مو زمانی را تعیین می‌کند که لازم است سر خود را بشویید؛ وی تاکید خواهد کرد که به آرامی‌و بدون مالش پوست این کار را انجام دهید. به دنبال این تاکیدات، برخی زیباجویان به دلیل حساسیت زیاد، موهای خود را به خوبی از شامپو و یا لوسیون پاک نمی‌کنند و نمی‌شویند و به همین دلیل بعد از خشک شدن سرشان شاهد دانه‌های ریز و سفید رنگی بر روی ناحیه تحت درمانشان خواهند بود.
  3. جوش چرکی: ایجاد جوش چرکی بر روی سر بعد از کاشت مو شایع نیست و غالبا در اثر عدم رعایت نکات بهداشتی به وجود می‌آید. جوش‌های چرکی نمایی سفید رنگ دارند که با مصرف آنتی بیوتیک و تمیز و خشک نگه داشتن منطقه مورد نظر می‌توان از بروز آن‌ها جلوگیری کرد.

علت چربی پوست سر بعد از کاشت مو چیست؟

علت چربی پوست سر بعد از کاشت مو چیست؟

برخی از زیباجویان بعد از کاشت مو با چربی پوست سر مواجه می‌شوند؛ به طوری که اذعان می‌کنند چربی پوست نسبت به دوران قبل از کاشت مو چند برابر شده است. افزایش چربی پوست سر بعد از کاشت مو جزو واکنش‌های طبیعی بدن محسوب می‌شود. زیرا در طی پیوند مو سد حفاظتی پوست سر دچار آسیب می‌شود و بدن برای جبران این آسیب، و برای افزایش روند ترمیم بافت پوست، چربی بیشتری تولید می‌کند.

ضمن اینکه چربی تولید شده برای فولیکول‌های مو نیز مفید است و باعث تغذیه رسانی به این فولیکول‌ها می‌شود. از طرفی بعد از کاشت مو، حالت ارتجاعی پوست سر کاهش پیدا می‌کند؛ غده‌های چربی پوست برای بازگشت حالت ارتجاعی پوست چربی بیشتری تولید می‌کنند؛ این چربی بیشتر علاوه بر حفظ حالت ارتجاعی به لانه گزینی فولیکول‌های کاشته شده نیز کمک می‌کند. بنا بر نکات ذکر شده می‌توان علت افزایش چربی پوست سر را واکنش طبیعی بدن در نظر گرفت.

گاهی اوقات چربی ترشح شده، بیش از حد لازم است؛ در این مواقع عدم رعایت اصول مراقبتی بعد از کاشت مو مانند شستن بیش از حد مو و پوست سر، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، سشوار کشیدن زیاد، استفاده از شامپوهای نامناسب علت‌ اصلی چربی بیش از حد پوست سر در نظر گرفته‌می‌شود. در اینگونه مواقع می‌توان با مشورت پزشک متخصص از شامپوهای حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کرد. این شامپوها چربی پوست را تعدیل می‌کنند. اگر چربی پوست سر بیش از حد باشد؛ نه تنها کمکی به افزایش رشد فولیکول ها نمی‌کند؛ بلکه باعث ریزش مو خواهد شد.

علت جوش روی پیشانی بعد از کاشت

جوش یکی از عوارض تقریباً شایع بعد از کاشت مو است. جوش بیشتر در ناحیه گیرنده ایجاد می‌شود و علت اصلی آن فولیکولیت یا التهاب فولیکول‌های مو است. این عارضه تقریباً طبیعی است و بعد از مدتی رفع می‌شود. اما گاهی اوقات ایجاد جوش بعد از کاشت مو غیرطبیعی است؛ به طوری که ناحیه گیرنده پر از جوش می‌شود. این جوش‌ها تا خط رویش مو و سپس روی پیشانی امتداد می‌یابند.

عفونت باکتریایی مهم ترین دلیل جوش پس از کاشت

علت ایجاد این جوش‌ها می‌تواند عفونت‌های قارچی و باکتریایی باشد. برای جلوگیری از ایجاد این جوش به زیباجویان رعایت اصول مراقبتی بعد از کاشت مو توصیه می‌شود. در کنار رعایت این اصول، فرد باید تا مدتی آنتی بیوتیک‌هایی چون تتراسایکلین و اریترومایسین را مصرف کند. نوع آنتی بیوتیک، دز آنتی بیوتیک و مقدار مصرف را پزشک متخصص تعیین می‌کند. برای جلوگیری از ایجاد جوش در پیشانی و پوست پیشنهاد می‌شود که فرد روتین پوستی مناسبی داشته باشد.

افزایش چربی پوست عامل تحریک کننده‌ای  برای ایجاد جوش است. از طریق پیله کشی پوست با پیله ابریشم، استفاده از سرم‌های شستشوی حاوی سالیسیلیک اسید، استفاده از ماسک‌هایی مانند ماسک ذغال فعال می‌تواند عوامل ایجاد کننده جوش صورت را کنترل و از ایجاد جوش جلوگیری کند.

علائم جوش چرکی پس از کاشته شدن مو

ایجاد جوش بر روی سر بعد از پیوند موی طبیعی شایع است؛ اما هنگامی ‌که میکروب‌ها در محل فولیکول‌های شروع به تجمع کنند عفونت می‌تواند رخ دهد. پوست سر شما شبکه بزرگی از رگ‌های خونی دارد که به سیستم ایمنی شما اجازه می‌دهد تا به سرعت عوامل عفونت زا را مورد هدف قرار دهد با این حال احتمال چرکی شدن جوش‌ها وجود دارد. از جمله علائم جوش چرکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ایجاد آبسه‌هایی پر از چرک
  2. ترشح چرک از جوش‌ها
  3. قرمزی یا تغییر رنگ پوست سر
  4. تورم
  5. درد
  6. خارش کف سر
  7. سوزش کف سر
  8. خون ریزی از جوش‌ها
  9. احساس گرما در نواحی مورد نظر

آیا جوش چرکی بعد از کاشت مو خطرناک است؟

در حالت کلی و طبیعی، جوش‌های سر پس از کاشت مو غالباً فقط یک برجستگی بسیار لطیف و قرمز بدون سر در محل کاشت دیده می‌شوند. از بین آن دست از افرادی که کاشت مو را به عنوان روشی برای بازیابی حجم موهای از دست رفته خود انتخاب می‌کنند، تنها تعداد کمی با شکایت‌هایی همچون عارضه‌های پوستی نظیر جوش‌های پوستی مجددا به پزشک مراجعه می‌نمایند.

پرسش‌های این افراد بیشتر پیرامون علت لروز این جوش‌ها و احتمال ایجاد اختلال در نتیجه به دست آمده از پیوند مو می‌باشد. نکته قابل توجه در این شرایط این است که جوش‌های پوستی همچون سایر عوارض پوستی تهدید کننده فولیکول‌ها نمی‌باشند البته با این شرط که فرد نکات بهداشتی را رعایت کرده باشد و داروهای تجویزی پزشکش را مصرف نموده باشد.

به هر صورت پس از گذشت 1 هفته الی 10 روز پس از پیوند مو می‌توان شاهد شروع فرایند بهبود و ترمیم کامل جوش‌های ناحیه پوست سر بود. مجددا تاکید می‌کنیم که بروز جوش‌های پوستی در ناحیه سر هیچگونه اختلالی در نتیجه حاصل از فرایند پیوند مو ایجاد نخواهند کرد و رضایت زیباجویان از انجام این متد همچنان با درصد بالایی پایدار خواهد بود.

جوش‌های پوست سر بعد از کاشت مو؛ آیا می توان آن‌ها را فشار داد؟

فولیکولیت یا التهاب ناحیه پیوند مو، یکی از عوارض رایج این شیوه درمانی به شمار می‌آید. ظاهر این التهاب مشابه جوش بوده و ممکن است به شکل جوش‌های سرسفید، سرسیاه یا قرمز مشاهده گردد. مشاهده این جوش‌ها پس از انجام پیوند مو، امری کاملاً طبیعی تلقی می‌گردد.

متخصصین پوست و مو توصیه می‌کنند که در صورت مشاهده این علائم، از ترکاندن آن‌ها اجتناب صورت گیرد. این علائم عمدتاً به مرور زمان کاهش یافته و از بین می‌روند. به طور کلی، این جوش‌ها نیازی به درمان ندارند؛ اما در صورت هرگونه نگرانی بهتر است با پزشک معالج خود در ارتباط باشید.

اقدامات اورژانسی بعد از مشاهده جوش سر

معمولا مشاهده مقداری خونریزی و تورم پس از ایجاد جوش چرکی بر روی سر طبیعی است. اما در صورتی که علائمی‌دارید که به جای بهتر شدن بدتر می‌شوند یا بیش از یک هفته باقی می‌مانند، نشان می‌دهند که شما با عفونت دست و پنجه نرم می‌کنید و باید به سرعت برای مهار آن اقدامات اورژانسی ترتیب دهید. پزشکان مجرب همیشه از قبل این شرایط را پیش بینی می‌کنند به همین دلیل آنتی بیوتیک‌های مناسبی را به صورت قرص خوراکی و پمادهای موضعی برای زیباجو تجویز می‌کنند.

چنانچه به هر دلیلی با جوش‌های چرکی رو به رو شوید در وهله اول مهم است که ضمن حفظ آرامش، از دستمالی کردن نواحی مورد نظر به شدت پرهیز نمایید. در گام بعدی از داروهای آنتی بیوتیکی که پزشکتان تجویز نموده است مصرف کنید و پمادهای را با اپلیکاتور یا دست ضد عفونی شده بر روی نواحی مورد نظر بمالید. در صورتی که بعد از 2 الی 3 روز تداوم این درمان‌ها شاهد بهبودی (هرچند اندک) نبودید، لازم است با تیم پشتیبانی کاشت مویتان تماس بگیرید.

استفاده از محصولات پوستی مناسب پس از کاشت مو

پس از اتمام فرآیند پیوند مو می‌بایست به حفظ نظافت موها و مصرف منظم داروها و محصولات تجویزی توجه داشته باشید. پزشک معالج شما بر اساس ویژگی‌ها و نیازهای شما به تجویز برخی از محصولات خواهد پرداخت. برخی از این محصولات ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  1. شامپوها و لوسیون‌های مخصوص
  2. اسپری‌های تقویت‌کننده مو مانند اسپری سالین، اسپری فورته و اسپری روگین
  3. محصولات و مکمل‌های حاوی بیوتین
  4. برخی از روغن‌های ارگانیک مانند روغن‌زیتون، روغن نارگیل، روغن آرگان و برخی موارد دیگر
  5. درمارولر

توجه داشته باشید که هریک از محصولات مراقبتی می‌بایست تحت نظر پزشک معالج مصرف شوند؛ چرا که، مصرف خودسرانه آن‌ها می‌تواند با برخی از عوارض جانبی همراه شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

جوش‌های چرکی بعد از کاشت مو به ندرت عوارض جانبی جدی ایجاد می‌کنند، اما در صورت بروز علائم عفونت همراه با جوش‌ها ایده خوبی است که با پزشک خود تماس بگیرید. هر چه زودتر درمان پزشکی مناسب دریافت کنید شانس شما برای عدم ابتلا به عفونت شدید یا سایر عوارض جدی بیشتر است. همچنین اگر متوجه شده اید که علائمتان با گذر زمان وخیم تر می‌شوند حتما باید با مرکز درمانی تماس داشته باشید تا راهکارهای لازم را به شما ارائه دهند.

 جلوگیری از بروز جوش بعد از پیوند مو

روش های جلوگیری از بروز جوش بعد از کاشت مو

جوش زدن سر آن هم به مقدار زیاد می‌تواند بسیار آزار دهنده و غیر قابل تحمل باشد و گاهی اوقات زیباجویان را تحریک می‌کند که به هر روشی که شده از شر آن‌ها خلاص شوند. توصیه می‌کنیم به هیچ وجه به دستمالی کردن این جوش‌ها نپردازید و قویا از لمس آن‌ها خودداری نمایید تا متحمل دیگر عوارضی همچون عفونت و چرکی شدن جوش‌ها نشوید. علاوه بر این، انجام دقیق و منظم مراقبت‌های گوشزد شده توسط پزشک در دوران نقاهت می‌تواند شانس بروز این عارضه را تا حد زیادی کاهش دهد. به عنوان مثال کنترل چربی پوست سر قبل از اقدام به انجام پیوند مو تا حد زیادی می‌تواند در جلوگیری از بروز جوش‌های پوستی بعد از کاشت مو موثر باشد.

گاهی اوقات ایجاد جوش‌های پوستی می‌تواند در اثر فعالیت غدد چربی پوست سر در افرادی باشد که پوست و موی چربی دارند. راه‌های فراوانی برای کنترل چربی ترشح شده از پوست سر (سبوم) وجود دارد که توصیه می‌شود بهترین آن‌ها را طبق صلاحدید پزشک پوست و مو انتخاب نموده و انجام دهید.

به عنوان مثال برای کاهش احتمال بروز عارضه‌هایی نظیر جوش و التهاب ناحیه پوست سر پس از کاشت مو، می‌توان از محصولات بهداشتی و مراقبتی مناسب پوست‌های چرب، میزان چربی پوست سر خود را تحت کنترل داشت. همچنین، محافظت پوست و موی سر از تماس مستقیم با نور آفتاب، اجتناب از استفاده از کلاه‌های تنگ، استفاده از کرم‌های موضعی تقویت کننده پوست سر نیز از جمله راهکارهایی است که می‌توانند ریسک بروز عارضه‌های پوستی پس از کاشت مو را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

درمان جوش بعد از پیوند مو

روش های رفع جوش بعد از کاشت مو

در ابتدا باید بگوییم که روش‌های خاصی برای درمان این ضایعات وجود دارد. در حالت کلی احتمال اینکه زیباجو پس از پیوند مو دچار جوش‌های پوستی در ناحیه سر بعد از کاشت مو شود کاملا مشخص و قطعی نیست. با این حال نکات مراقبتی و درمانی برای رفع این عارضه وجود دارد که توجه به آن‌ها تا حد زیادی در برطرف کردن جوش پوست سر و ترمیم و بهبودی پوست سر مفید واقع خواهد شد. موارد زیر از جمله نکات توصیه شده برای مراقبت و درمان جوش‌های ایجاد شده در ناحیه سر بعد از فرایند زیبایی کاشت مو می‌باشند:

  1. در ابتدا توجه داشته باشید که ناحیه سر را تمیز نگه دارید و اصول بهداشتی در مراقبت از مو و پوست سر را پس از پیوند مو رعایت کنید.
  2. به منظور کاهش شدت تورم جوش‌ها در ناحیه سر، از کمپرس گرم در ناحیه مورد نظر استفاده کنید.
  3. در روزهای اولیه پس از پیوند مو از داروها و پمادهای تجویز شده توسط پزشکتان برای تسریع فرایند ترمیم بهره ببرید.
  4. از حمام آب گرم، سونای بخار و جکوزی تا یک ماه پس از فرایند کاشت مو پرهیز کنید.
  5. از رنگ کردن مو، استفاده از محصولات شیمیایی قوی، کلاه‌های تنگ و یا سایر وسایل جانبی که باعث ایجاد آسیب در ناحیه پوست سر خواهند شد جدا خودداری کنید.
  6. اگر روی پوست سر جوش‌های سر سفید وجود داشته باشند، اشکالی ندارد که زیباجو چرک آن‌ها را با سوزن یا سنجاق تخلیه کند. به این منظور سوراخ کوچکی در ضایعه ایجاد کنید و ترشح یا چرک را به آرامی خارج نمایید.
  7. اگر جوش‌ها سر سفید نیستند و نوک ندارند، توصیه می‌شود که چند بار در روز کمپرس گرم روی آن قسمت قرار داده شود تا زمانی که ضایعه کوچک شده و از بین برود.

در نظر داشته باشید که بروز جوش‌ بعد از کاشت مو در ناحیه سر به داروهای خاص و قوی نیاز ندارند و بعد از گذشت چند وقت از پیوند طبیعی مو به شرط مراقبت، بهبود خواهند یافت.

منابع:- healthlinebesthairturkey

3/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
راهکارهای ترمیم خط بخیه و اسکار بعد از کاشت مو
نوشتهٔ بعدی
بهترین دکتر و کلینیک کاشت مو در تهران با بالاترین رضایت

4 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • بسیار عالی تمام دغدعه های زیبا جوبان رو نوشتید ولی ای کاش پروسه رشد و دوره نقاهت منظور دغدغه های ناشی از رزش بعد ا کاشت رو هم مینوشتید م دیگه جای سوالی بقی نمیموند ،در کل اطلاعات مفیدی بود ممنون از شما

    پاسخ
  • سلام من چهار ماه هست که کاشت انجام دادم همچنان به صورت موردی سرم جوش های چرکی ظاهر میشه که معمولا هنگام استحمام خود به خود تخلیه میشن ولی هنگام تخلیه بعضا چند عدد تار مو هم خارج میشه ایا این فولیکول ها از بین رفته اند و اینکه امکان رویش مجدد وجود دارد؟

    پاسخ
    • به طور کلی، ممکن است در اثر کاشت مو، پس از عمل، عفونت یا التهاب در محل کاشت مو رخ دهد که می‌تواند باعث ظاهر جوش‌های چرکی شود. در برخی از موارد، این الگوی جوش‌ها و تارهای مویی ممکن است ناشی از فرآیند التیام و روند بازسازی مجدد پس از کاشت مو باشد.
      در مورد فولیکول‌های مویی که به نظر می‌آید از بین رفته‌اند، نیاز به اطلاعات بیشتر داریم تا بتوانیم با دقت پاسخ دهیم. فولیکول‌های مویی معمولاً از طریق کاشت مو جایگزین می‌شوند و امکان رویش مجدد در محل کاشت وجود دارد. اما برای ارزیابی دقیق‌تر، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و به او توضیح دهید که دقیقاً چه اتفاقاتی رخ داده است تا بتوانند نظر متخصصانه‌تری ارائه دهند.
      ممکن است پزشک شما برای رفع مشکلات و نگرانی‌های شما راهکارهایی ارائه دهد و یا نیاز به مراقبت‌ها و درمان‌های خاصی داشته باشید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید