تزریق چربی به لب | فرم دهی طبیعی با ماندگاری عالی

تزریق چربی به لب امکان پذیر است؟

امروزه چربی و ژل‌های آرایشی مخصوصا تزریق چربی به لب به طور فزاینده‌ای جهت حجم دهی به لب‌ها و هماهنگ سازی این عضو با سایر شاخص‌های موجود در صورت محبوب شده‌اند. این روش سن و سال و جنسیت نمی‌شناسد. همان طور که روزانه در برخی از دختران و پسران جوان و افراد مسن نیز آثار تزریق ژل یا حجم دهی لب با چربی را ممکن است ببینیم.

با افزایش استقبال عمومی از تزریق‌های زیبایی به نقاط مختلف صورت و بدن، مردم بیشتر به دنبال کسب اطلاعات در مورد مزایا و عوارض این روش‌ها هستند. یک جایگزین مناسب برای ژل و پروتزهای مصنوعی، استفاده از بافت چربی بدن خود فرد برای افزایش حجم لب است.

اینفوگرافیک تزریق چربی به لب

استفاده از بافت چربی اشخاص برای بزرگ کردن لب‌هایشان، افزایش لب اتولوگوس نامیده می‌شود. این روش نیز مانند تزریق پرکننده‌های لب، نیاز به بی حسی و انجام در یک مطب دارد. در اینجا است که یک سوال بزرگ برای افرادی که قصد حجم دهی به لب‌هایشان دارند به وجود می‌آید! تزریق چربی به لب بهتر است یا تزریق ژل ؟ کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز در این مقاله به بررسی تمام جنبه‌های مثبت و منفی، همچنین بررسی نحوه انجام این روش می‌پردازد. در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام روش برایتان بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت.

با توجه به گسترش عمل های زیبایی و فراگیر شدن این عمل ها در بین مردم همواره به کاربرد های جدیدی از آن ها پرداخته خواهد شد، یکی از عمل های زیبایی که به صورت عادی و متداول در جوامع امروزی انجام خواهد شد تزریق چربی است که علاوه بر اهداف کلی در نظر گرفته شده برای آن امروزه در نواحی مختلف بدن به منظور زیباسازی نیز استفاده خواهد شد.

لب ها یکی از مهمترین عناصر صورت هر فردی محسوب می شود که در حقیقت در تمامی زمان هایی که شما لب به سخن باز می کنید توجه شخص مقابل شما را به خود جلب خواهد کرد، این موارد می تواند در روابط اجتماعی شما نیز تا حدی زیادی تاثیر داشته باشد و باعث سر افکندگی یا سر بلندی شما شود. ظاهر هر فردی برای وی مهم بوده و حائز اهمیت می باشد.

نحوه تزریق چربی به لب چگونه است؟

    1. ابتدا یک مرکز معتبر و خوشنام را انتخاب نمایید.
    2. از طریق نوبت‌گیری، زمان مشاوره اولیه را تنظیم کنید. .
    3. آلبومی از نمونه کار‌ها و سوابق مرکز مورد نظر را ببینید. این آلبوم باید حاوی عکس‌های قبل و بعد از تزریق چربی به لب باشد تا به شما دیدیدگاه درست از کار مرکز و پزشک مورد نظر ارائه دهد.
    4. سابقه سلامتی و تزریق ژل یا چربی خود را به پزشک بگویید. همچنین از او در مورد خطرات احتمالی مرتبط با هر روش سوال کنید.
    5. میزان حدودی هزینه تزریق چربی و همچنین تعداد جلسات تزریق و شارژ را از مرکز مورد نظر بپرسید.
    6. درباره زمان بهبودی و میزان عوارض جانبی بحث کنید.

    بعد از طی مراحل بالا، در روز پر کردن لب با چربی مراحل زیر صورت می‌گیرند:

    1. بررسی نقاطی مانند شکم، پهلو و پشت ران شخص جهت یافتن محلی مناسب برای استخراج چربی
    2. استفاده از مواد بی‌حس‌کننده برای سر شدن ناحیه‌ای که قرار است چربی مورد نظر را تامین کند.
    3. ضدعفونی کردن ناحیه مورد نظر جهت جلوگیری از ورود میکروب و ایجاد عفونت
    4. ورود سوزن نازک مخصوص برای انجام روش لیپوساکشن و استخراج چربی
    5. تصفیه چربی خارج شده از بدن طی فرآیند سانتریفیوژ
    6. بی‌حس کردن لب‌ها و آغاز حجیم‌سازی با ورود سرنگ مخصوص با سوزن‌های نازک

تزریق چربی به لب بهتر است یا تزریق ژل؟

این یک انتخاب سلیقه‌ای می‌باشد. ما تلاش می‌کنیم در این مقاله تمام جوانب خوب و بد تزریق چربی به زاویه لب را برای شما توضیح بدهیم. در نهایت تصمیم نهایی را خود شما خواهید گرفت. اما باید بدانید که جهت انجام هر دو روش، لازم است از سلامت عمومی برخوردار بوده و به بیماری‌های خاص مبتلا نباشید. همچنین متخصص باید وضعیت بانک چربی بدن، امکان استخراج چربی و شرایط شما را با دقت بررسی نماید تا متوجه شود آیا کاندید مناسبی برای برجسته سازی لب با چربی هستید یا نه.

آمادگی قبل از تزریقباید در جلسه مشاوره شرکت کنید تا مشخص شود از سلامت عمومی در چه وضعی هستید. قبل از تزریق، به مدت دو هفته داروی رقیق‌کننده خون، دخانیات و الکل را ترک کنید.
برتری تزریق چربی نسبت به ژلماندگاری چربی بیشتر است.
نتیجه کار طبیعی‌تر است.
کلاژن سازی پوست را تحریک می‌کند.
تاثیر تزریق چربیفرم لب‌ها تغییر کرده و چروک‌های ایجاد شده بر روی آن برطرف می‌گردد. حتی این تزریق بر خط خنده نیز تاثیر خواهد گذاشت.
مزایای تزریقواکنش‌های آلرژیک در بدن رخ نخواهد داد.
دوره نقاهت طولانی مدت ندارد.
نیازی به جراحی ندارد.
این تزریق سرپایی است.
نتیجه تزریق، کاملا طبیعی خواهد بود.

آیا تزریق چربی به لب دائمی است؟

نمی‌توان به طور قطع از روش تزریق چربی به لب دائمی به عنوان یک روش دائم نام برد اما ماندگاری آن نسبت به تزریق ژل بسیار بیشتر خواهد بود. هر چند میزان ماندگاری تزریق چربی به لب، به نحوه مراقبت فرد از لب‌ها پس از تزریق، نحوه انجام تزریق، نحوه خالص‌سازی چربی و میزان متابولیسم بدن بستگی دارد. در حالت کلی اگر از مناطق تزریقی به خوبی مراقبت شود و همچنین نکاتی که پزشک یادآوری کرده است، مو به مو اجرا گردد، این روش حدودا ۲ سال ماندگاری خواهد داشت.

آمادگی های قبل از تزریق چربی در لب چیست؟

قبل از انجام هر تکنیک زیبایی، بهترین حالت این است که شما اطلاعات کاملی درمورد روند پیش‌رو به دست ‌آورید. این موضوع درمورد تزریق چربی نیز صدق خواهد کرد و در نتیجه اگر شما می‌خواهید بهترین نتایج را از انتقال چربی خود کسب نمایید، بهتر است نسبت به این روش آگاهی کامل داشته باشید.

شما می‌توانید این اطلاعات را از پزشک معالج خود دریافت نمایید تا به راحتی بتوانید به زندگی عادی خود بازگشته و از نتایج به دست آمده از انتقال چربی لذت ببرید. معمولا پیش از انجام هر تکنیک زیبایی مخصوصا تزریق چربی لب جلسات مشاوره‌ای برگزار خواهد شد که به فرد این اجازه را می‌دهد تا تصمیمات درستی داشته باشد و برخی نکات را رعایت نماید. پیش از انجام تزریق چربی به لب برای خانم ها باید دقت داشته باشید دستورالعمل‌های زیر را که تنها بخشی از موارد مورد نیاز برای انتقال چربی است، را رعایت کنید.

رعایت این نکات باعث خواهد شد تا روند درمانی مناسبی داشته باشید و بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانید به نتایج پیش‌روی خود فکر کنید و از ظاهر جدید لب‌های خود پس از تزریق چربی لذت ببرید:

  1. عدم مصرف دارو‌های ضد انعقاد خون و مکمل‌های گیاهی به منظور جلوگیری از خون‌ریزی حین عمل
  2. عدم مصرف دخانیات و استعمال مواد مخدر به مدت یک ماه قبل از تزریق به منظور جلوگیری از عفونت و اختلال در خونرسانی
  3. ارائه تمامی نتایج و آزمایشات پزشکی خود برای تایید سلامت عمومی بدن
  4. عدم مصرف مشروبات الکلی به مدت یک ماه قبل از تزریق
  5. ارائه لیست داروهای مصرفی به متخصص

آمادگی های قبل از تزریق چربی لب

فواید تزریق چربی به لب چیست؟

  1. از مهم‌ترین مزیت ‌های تزریق چربی به لب با بی حسی موضعی می‌توان به طبیعی بودن مواد تزریق شده جهت حجم‌دهی اشاره کرد.
  2. عدم بروز واکنش‌های آلرژیک به ورود چربی به بافت
  3. جایگیری راحت در بافت لب
  4. داشتن نتیجه‌ای کاملا طبیعی و جذاب
  5. نداشتن دوره نقاهت خاص
  6. سرپایی بودن تزریق و عدم نیاز به بستری شدن
  7. عدم نیاز به بیهوشی کامل
  8. عدم نیاز به انجام بخیه

خطرات و عوارض جانبی ناشی از تزریق چربی به لب

همانند انجام هر روش زیبایی دیگری، این روش نیز عوارضی را به دنبال خواهد داشت منتهی عوارض تزریق چربی اگر در یک کلینیک معتبر و توسط پزشک ماهر و باتجربه انجام شود، بسیار کم خطر و موقتی هستند. این موارد می‌تواند شامل:

  1. تورم موقتی در ناحیه تزریق (حداکثر ۲ روز طول می‌کشد)
  2. قرمزی و التهاب خفیف که در طی چند ساعت از بین ‌می‌روند.
  3. خونریزی در محل فرو کردن سوزن در حد یک الی دو قطره (برخی دچار این عرضه نمی‌شوند)

اما اگر افراد به دلیل تحقیق کم و به علت تمایل به هزینه مختصرتر، اماکن غیر پزشکی مانند کلینیک‌های غیر معتبر را انتخاب کنند، ممکن است عوارض جدی‌تری را که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود تجربه کنند:

  1. آسیب جدی به بافت لب
  2. آسیب عصبی
  3. خونریزی شدید
  4. کبودی و یا قرمزی شدید لب و دور دهان
  5. گلوله شدن چربی در لب‌ها
  6. عدم توازن حجمی بین دو لب نسبت به هم به دلیل عدم مهارت اپراتور یا پزشک
  7. عدم حصول نتیجه دلخواه شخص
  8. ماندگاری پایین
  9. درد در ناحیه تزریق
  10. ثابت نشدن سلول‌های چربی در جای خود و حرکت کردن آن
  11. عفونت در محل تزریق

مراقبت ‌های بعد از تزریق چربی به لب

  1. در طی چند روز اول پس از تزریق چربی به لب، باید از خوابیدن روی صورت خودداری کرد. سعی کنید رو به بالا و صاف (به پشت) بخوابید.
  2. همچنین لازم و ضروری است که تا چند روز بعد از انجام تزریق، از انجام تمرینات سنگین و سخت پرهیز کنید.
  3. از دست زدن به ناحیه لب خودداری کنید و تا زمانی که خطر عفونت از بین نرود، صورت خود را تمیز و خشک نگه دارید.
  4. اگر پزشک به شما دارویی داده است، به طور منظم آن را مصرف کنید.
  5. سعی کنید در ۴۸ ساعت اولیه در معرض مستقیم نور آفتاب و یا محل‌های گرم مثل حمام آفتاب و یا سالن سولاریوم قرار نگیرید.
  6. محل تزریق را تا چند روز فشار ندهید تا چربی جابجا نشود.

موارد استفاده از تزریق چربی در لب

هر تکنیک زیبایی می‌تواند نتایج مختلفی داشته باشد و یا با اهداف گوناگونی انجام شود. این مسأله درمورد تزریق چربی لب نیز صدق خواهد کرد و باعث می‌شود تا افراد تصمیم به انجام آن بگیرند. به عنوان مثال تا زمانی که فرد مطمئن نباشد که نتیجه به دست آمده از انتقال چربی باعث زیبایی لب‌ها و صورت وی خواهد شد هیچگاه نسبت به انجام این تکنیک اقدام نخواهد کرد.

چربی‌های استخراج شده از بدن ابتدا تصفیه شده و سپس مورد استفاده قرار خواهند گرفت. استفاده از چربی‌های بدن خود فرد باعث خواهد شد در کنار زیبایی‌بخشی به بافت‌ها و تغییر ظاهر صورت فرد، شاهد یک دوران بهبودی عادی و معمولی باشیم زیرا به واسطه استفاده از چربی‌های بدن، هیچ حساسیتی به وجود نخواهد آمد.

تزریق چربی به لب بدون درد علاوه بر تغییر فرم لب‌ها که دلیل اصلی انجام آن محسوب می‌شود، می‌تواند باعث رفع مشکلات و نقص‌های بسیاری در صورت و لب‌ها شود که همین موضوعات نیز می‌تواند تا حد زیادی باعث جذب افراد به سمت انجام تزریق چربی باشد. مهمترین نتایج انتقال چربی به لب عبارتند از:

  1. رفع چین و چروک اطراف لب و خطوط خنده
  2. رفع مشکلات ارثی، زیبایی، آسیب‌های شدید و تروما به لب‌ها
  3. افزایش حجم لب‌ها به منظور افزایش زیبایی و جلوه در صورت
  4. پر کردن و یا برقراری تقارن از دست رفته لب‌ها
  5. همگام‌سازی و سازگاری سایز و حجم لب‌ها با یکدیگر و همچنین دیگر اجزای صورت

تزریق چربی به لب بعد از تزریق ژل ناموفق

تزریق ژل یکی از روش‌های رایج برای افزایش حجم و برجسته‌تر کردن لب‌ها است. اما گاهی اوقات این روش به دلایلی مانند عدم مهارت کافی پزشک، استفاده از ژل نامناسب یا عدم تناسب با فرم لب، نتایج مطلوبی را به همراه ندارد. در این شرایط، تزریق چربی به لب با روش میکروکانولا می‌تواند راه حلی ایده‌آل برای رفع عیوب و دستیابی به لب‌هایی زیبا و طبیعی باشد.

هزینه تزریق چربی به لب چقدر است؟

هزینه تزریق چربی به لب با استفاده از چربی بدن خود فرد مسلما قیمتی متفاوت نسبت به تزریق ژل‌ها خواهد داشت. هزینه کلی این روش بسته به میزان حجم چربی استخراجی و تزریقی چربی، وسعت کار، فرم ‌ایده‌آل متقاضی و صلاحدید پزشک، در هر شخص نسبت به دیگری متغیر خواهد بود. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت تزریق چربی به لب در کلینیک فوق تخصصی رز با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید. مشاوران و کارشناسان ما در اسرع وقت با افتخار پاسخگوی سوالات شما هموطنان عزیز خواهند بود.

تزریق چربی به لب در کلینیک تخصصی رز

اگر مایل به تزریق چربی به لب‌های خود هستید، همین امروز با کلینیک پوست و مو رز واقع در شهر تهران تماس بگیرید تا مشاوره اولیه را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تزریق توسط دکتر روحانی، در این مرکز به شما ارائه شود.

تزریق چربی به لب در افراد با سابقه تزریق ژل لب امکان پذیر است؟

تزریق چربی به لب در افراد با سابقه تزریق ژل لب امکان پذیر است. اگر از ژل‌های دائمی استفاده شده باشد، باید قبل از تزریق چربی، ژل‌ها تخلیه شوند.

منبع: plasticsurgery

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
آیا نتایج و ماندگاری تزریق چربی دائمی است؟
نوشتهٔ بعدی
گونه گذاری موقت در آقایان با تزریق چربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید