کاشت مو ناحیه ورتکس یا فرق سر (برداشت مو از پشت سر)

پیوند طبیعی مو در ناحیه فرق و پشت سر در کلینیک رز

معمولا مشکل ریزش مو با الگوهای مختلفی صورت می‌گیرد و الگوهای طاسی در افراد متفاوت است. یکی از انواع رایج این الگوها ریزش مو از ناحیه ورتکس یا فرق سر است که در حجم و ابعاد گسترده‌ای صورت می‌گیرد. در چنین شرایطی شما نیازمند استفاده از خدمات کاشت مو ورتکس خواهید بود. این خدمات به شما کمک می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن موها و فولیکول‌های جدید را در ناحیه فرق سر خود کاشته و این ناحیه را پرپشت کنید.

کاشت مو فرق سر چگونه انجام می‌شود؟

برای کاشت مو فرق سر در ابتدا باید در جلسه مشاوره شرکت کنید تا تعیین شود که چه مناطقی نیاز به کاشت مو دارند و چه تعداد فولیکول برای کاشت موردنیاز است. بعد از این‌که متخصص زیبایی این موضوع را تعیین کرد فرایند بی‌حسی آغاز شده و فولیکول‌های موردنیاز با تکنولوژی‌های مختلف از ناحیه بانک مو برداشته می‌شوند. در روش‌های جدید معمولا از دستگاه‌های پانچ دستی و خودکار برای برداشت این گرافت‌ها استفاده خواهد شد.

کاشت مو فرق سر چگونه انجام می‌شود؟

در ادامه با استفاده از تیغ‌های بسیار نازک که می‌توانند برش‌های جزئی را روی سر ایجاد کنند گرافت‌های برداشته شده در ناحیه مربوطه کاشته می‌شوند. فرایند کاشت نیز ممکن است به‌صورت دستی یا با تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های خودکار صورت گیرد. در نهایت پانسمان سر صورت گرفته و شما باید دوره نقاهت خود را پشت سر بگذارید.

دلایل ریزش موی ورتکس

اگر به دنبال خدمات کاشت مو تاج سر هستید در اولین قدم باید بدانید که دلیل اصلی ریزش مو در این ناحیه از سر چیست؟ در خصوص این موضوع باید بدانید که ریزش مو از این ناحیه معمولا یکی از رایج‌ترین الگوهای ریزش موی مردانه به شمار می‌آید. اصلی‌ترین دلیلی که برای این موضوع وجود دارد دلایل ارثی و هورمونی است. از طرف دیگر باید بدانید که موهای این ناحیه آسیب‌پذیرتر از سایر نقاط سر هستند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا در اثر عوامل مختلف موهای این ناحیه سریع‌تر شروع به ریزش کنند.

استعداد ژنتیکی

در بیشتر موارد رایج‌ترین دلیلی که باعث ریزش فرق سر و نیاز به خدمات کاشت مو قسمت بالای سر می‌شود استعداد ژنتیکی افراد است. اگر شما هم از سمت پدری یا مادری با این نوع ریزش درگیر هستید باید بدانید که این شانس وجود دارد که خود شما هم با آن درگیر شوید.

سطح استرس بالا

دلیل رایج دیگری که برای این نوع ریزش وجود دارد سطح استرس بالای افراد است. گاهی اوقات ممکن است شما به دلایل مختلفی استرس زیادی را تجربه کنید. در چنین شرایطی معمولا ریزش موها از ناحیه فرق سر آغاز می‌شود.

عدم تعادل هورمونی

زمانی که سطح ترشح هورمون مردانه آندروژن افزایش پیدا می‌کند معمولا آقایان با مشکل ریزش مو در ناحیه فرق سر درگیر می‌شوند. در چنین شرایطی معمولا استفاده از داروهای هورمونی می‌تواند تا حدی پاسخگو باشد؛ ولی نباید فراموش کرد که این داروها نیز دارای عوارض مخصوص به خود هستند.

ضعیف بودن ریزش مو

آخرین دلیلی که برای این نوع ریزش و نیاز به کاشت مو نقطه طاسی سر وجود دارد نیز این است که ریشه مو افراد معمولا ضعیف است. این ضعیف بودن ممکن است به علت ضعف در گردش خون در ناحیه سر، کمبود ویتامین‌های مخصوص مو یا کمبود پروتئین در بدن رخ دهد.

ورتکس کجاست؟

وقتی صحبت از کاشت مو ناحیه مرکزی سر می‌شود باید بدانید که منظور کاشت مو در ناحیه میانی سر است. این ناحیه دقیقا همان منطقه‌ای است که موها شروع به رشد پیچشی می‌کنند. اگر با آیینه به بالای سر خود نگاه کنید مشاهده خواهید کرد که در این منطقه موها چرخش خاصی دارند. به آن ناحیه ورتکس سر گفته می‌شود.

کاندیدهای مناسب پیوند مو در ناحیه ورتکس چه کسانی هستند؟

به‌منظور ترمیم مو ورتکس باید شرایط خاصی وجود داشته باشد که در ادامه درباره این شرایط صحبت خواهیم کرد:

سن بالای 25 سال

بهترین کاندیداها برای کاشت در این منطقه افرادی هستند که سن 25 سالگی را رد کرده‌اند. این افراد در ریزش موی خود دچار یک ثباتی شده‌اند و ریزش موی فعال آنچنانی ندارند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا بتوانند از خدمات کاشت مو ورتکس استفاده کرده و نتیجه مطلوبی را نیز دریافت کنند. البته افرادی که زیر 25 سال سن دارند نیز می‌توانند از این خدمات استفاده کنند؛ ولی برای این کار حتما باید نظر متخصص زیبایی را بپرسند.

سلامتی عمومی بدن

آن دسته از زیباجویانی که قصد پرپشت کردن مو ورتکس را دارند باید حتما دارای سلامت عمومی مناسبی باشند. برای مثال این دسته از افراد به هیچ وجه نباید دارای بیماری خودایمنی فعال (برای مثال ایدز) باشند. نداشتن بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا و … نیز از دیگر شرایط مهم در این زمینه است. از طرف دیگر آن دسته از زیباجویانی که دارای بیماری‌های پوستی خاص مانند پمفیگوس هستند نیز معمولا نمی‌توانند از روش های کاشت مو ورتکس استفاده کنند.

کامل شدن ریزش مو و تثبیت آن

معمولا فرایند ریزش مو بعد از 25 سالگی تکمیل خواهد شد. با این حال آن دسته از افرادی که زیر 25 سال سن دارند و فرایند ریزش موی آنها کامل شده و به ثبات رسیده است نیز می‌توانند از این خدمات برای پرپشت‌تر کردن موهای ورتکس خود استفاده کنند. بررسی این موضوع کاملا توسط متخصص زیبایی صورت می‌گیرد.

ویژگی مو

معمولا شرایط بانک مو نیز تاثیر زیادی روی استفاده از خدمات ترمیم مو فرق سر و نتیجه‌ای که از کاشت موهای خود دریافت می‌کنید خواهد داشت. برای مثال آن دسته از زیباجویانی که دارای موهای ضخیمی هستند معمولا نتیجه بهتر و طبیعی‌تری را از کاشت موهای خود در ناحیه ورتکس نسبت به آن دسته از افرادی که موهای نازک دارند دریافت خواهند کرد.

تراکم مو

در نهایت باید بدانید که میزان تراکم موها و همین‌طور تراکم بانک مو نیز می‌تواند شرط اساسی دیگر برای کاشت موها در این ناحیه باشد. برای کاشت مو ورتکس در ایران حتما باید تراکم موی مناسبی در ناحیه بانک موهای خود داشته باشید.

کاشت مو ورتکس چه مزایایی دارد؟

در جدول زیر با مزایای مهم کاشت مو ورتکس در تهران بیشتر آشنا خواهید شد:

مزایاتوضیحات
بالا بردن تراکم موبا استفاده از این خدمات می‌توانید تراکم موها در ناحیه ورتکس را افزایش داده و باعث زیبایی هرچه بیشتر موهای خود شوید.
بالا بردن حجم موهاکاشت مو ورتکس به طور مستقیم روی حجم موهای شما نیز تاثیرگذار خواهد بود. بالا رفتن حجم موها نیز در نهایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید مدل‌های جذاب‌تری را در موها ایجاد کنید.
جوان‌تر شدن چهرهکاشت مو در این ناحیه باعث می‌شود تا زیبایی ظاهری شما بیشتر شده و جوان‌تر دیده شوید.
بی‌نیاز شدن نسبت به داروهای تقویتیکاشت مو ورتکس طبیعی باعث می‌شود تا دیگر نیازی به استفاده از داروهای تقویتی نداشته باشید.
افزایش اعتماد به نفسدر نهایت پیوند موها در این ناحیه باعث می‌شود تا اعتماد به نفس شما بیشتر شده و روی بسیاری از فرایندهای مختلف زندگی شما نیز تاثیر می‌گذارد.

عوارض کاشت مو در ناحیه تاج سر

عوارض و معایب ایمپلنت مو در ناحیه تاج سر

در گذشته کاشت مو ورتکس دائمی معمولا عوارض و معایب زیادی را به همراه داشت. برای مثال ممکن بود عفونت‌های زیادی در ناحیه سر شما بعد از کاشت ایجاد شود. از طرف دیگر خطوط اسکار نیز معمولا روی سر باقی می‌ماندند که روی زیبایی شما تاثیرگذار بودند. با پیشرفت تکنولوژی‌هایی که در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرند امروزه شاهد آن هستیم که با کمترین میزان عوارض شما می‌توانید اقدام به کاشت مو ورتکس بدون جراحی کنید.

از جمله عوارض جزئی که ممکن است برای شما به وجود بیاید می‌توان به مواردی همچون تورم جزئی، پوسته پوسته شدن‌های جزئی موها، ایجاد خارش و مقدار کمی درد و در نهایت التهاب فولیکول‌های کاشته شده اشاره کرد.

جدیدترین روش کاشت مو ورتکس

به لطف پیشرفت علم به خصوص در زمینه پیوند مو، روش‌های مختلفی برای پیوند مو در ناحیه ورتکس سر در دسترس هستند که

در حال حاضر از روش‌های نوین و جدیدی برای کاشت مو پشت سر استفاده می‌شود. بهترین روشی که در این زمینه وجود دارد تکنیک ترکیبی است که می‌تواند بهترین نتایج را به همراه داشته باشد. این روش از ترکیب دو متد FUT و FIT تشکیل شده است. با این حال آن دسته از افرادی که به دنبال روش‌های دیگر هستند می‌توانند از تکنیک‌هایی مانند کاشت مو ترکیبی، sapphire، BHT، SUT و نئوگرافت نیز استفاده کرده و از مزایای این روش‌ها نهایت بهره را ببرند.

درصد موفقیت کاشت مو ورتکس چقدر است؟

با استفاده از تکنولوژی‌های جدیدی که برای کاشت مو در ناحیه ورتکس استفاده می‌شوند درصد موفقیت این شیوه و متد کاشت بسیار بالا خواهد بود. با این حال باید دانست که درصد موفقیت شما به عوامل زیر بستگی خواهد داشت:

  1. کلینیکی که برای کاشت انتخاب کرده‌اید.
  2. نوع ریزش مو و همین‌طور میزان ریزش
  3. میزان سلامت فولیکول‌های شما
  4. نوع مراقبت‌های بهداشتی که شما انجام می‌دهید
  5. رعایت‌کردن دستورالعمل‌های پزشک متخصص

کاشت مو در ورتکس سر و جلوی سر به طور هم‌زمان امکان پذیر است ؟

بله در اولین قدم باید بدانید که ناحیه ورتکس سر کجاست؟ گفتیم که ورتکس به ناحیه‌ای گفته می‌شود که رویش موها در آن به‌صورت پیچشی صورت گرفته است. حال قسمت جلویی موها نیز شامل شقیقه و ناحیه بالای پیشانی می‌شود. کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز امروزه این امکان را فراهم کرده تا بتوانید با روش ترکیبی همزمان کاشت مو را در ناحیه ورتکس و جلوی سر انجام دهید. این دو هیچ تناقضی با یکدیگر ندارند و درصورتی‌که اصول بهداشتی و مراقبتی را رعایت کنید می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

ریکاوری بعد از پیوند مو ورتکس

نحوه مراقبت از خود در دوره نقاهت بعد از کاشت مو فرق سر

برای دریافت بهترین نتیجه نهایی کاشت مو در ورتکس سر حتما باید اصول مراقبتی را رعایت کنید. از جمله مهم‌ترین این اصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سعی کنید تا جای ممکن تا یک هفته از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
  2. به هیچ وجه از لوازم آرایشی مانند انواع ژل و تافت تا یک الی دو ماه استفاده نکنید.
  3. سیستم تغذیه خود را بهبود دهید و از پزشک متخصص خود در این زمینه مشورت بگیرید.
  4. از سیگار و دخانیات دوری کنید.
  5. تا 3 ماه اقدام به مصرف نوشیدنی‌های الکلی نکنید.
  6. داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص را به‌صورت مرتب مصرف کنید.

نتیجه نهایی کاشت مو در ورتکس سر

برای این‌که بتوانید نتیجه کاشت مو ورتکس را به طور کامل مشاهده کنید نیازمند حداقل گذشت یک بازه زمانی 1 ساله خواهید بود.

نتیجه نهایی رشد مو در ورتکس:

پس از این‌که فرایند کاشت به اتمام می‌رسد بین یک بازه زمانی یک تا دو هفته‌ای ریزش فولیکول‌های کاشته شده آغاز خواهد شد. در این مرحله باید منتظر بمانید تا طی یک بازه زمانی دو الی سه ماه از شروع ریزش‌ها مجددا رشد آنها آغاز شود. موهای رشد کرده در ماه‌های نخست بسیار نازک هستند؛ ولی با گذشت زمان و بعد از یک سال به ضخامت مدنظر رسیده و شما موهایی کاملا طبیعی خواهید داشت.

تراکم مو:

یکی از سوالات رایج در خصوص کاشت مو ورتکس مربوط به تراکم بعد از کاشت است. تراکمی که شما بعد از کاشت مشاهده خواهید کرد به عوامل زیر بستگی خواهد داشت:

  1. تعداد فولیکول‌های برداشت شده: تعداد فولیکول‌هایی که از بانک موی شما برداشته شده و در ناحیه ورتکس پیوند زده می‌شوند هرچه بیشتر باشند به همان میزان تراکم بالاتری خواهید داشت.
  2. میزان تخصص متخصص زیبایی: تجربه و تخصص متخصص زیبایی باعث می‌شود تا فولیکول‌های برداشت شده از بانک مو در حین کاشت سالم مانده و بعد از کاشت به‌خوبی رشد کنند.
  3. نوع مراقبت‌هایی که انجام می‌دهید: هرچه نکات مراقبتی را انجام داده و داروهای تجویزشده را به طور مرتب مصرف کنید به همان میزان می‌توانید انتظار تراکم بالاتری را از موهای کاشته شده خود داشته باشید.

کاشت مو ورتکس در کلینیک رز

کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز یکی از بهترین کلینیک‌های فعال در حوزه کاشت مو ورتکس به شمار می‌آید. کاشت مو در ناحیه ورتکس در این کلینیک با استفاده از متد ترکیبی انجام شده و از جدیدترین ابزارها و تکنولوژی‌ها برای این کار استفاده می‌شود. به همین علت نیز زیباجویان نهایت رضایت را از کیفیت کاشت موهای خود خواهند داشت.

سخن پایانی

کاشت مو ورتکس یک فرایند کاملا تخصصی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید ناحیه میانی موهای خود را به بهترین شکل ممکن بپوشانید. برای استفاده از این خدمات کافی است همین حالا با کارشناسان کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز تماس گرفته و از خدمات مجموعه ما بهره‌مند شوید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
کاشت مو روی اسکار، زخم و جای سوختگی با چه روشی امکان پذیر است؟
نوشتهٔ بعدی
بهترین دوره کاشت مو برای پرستاران در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید