مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی

اقدامات بعد از جراحی زیبایی سینه

مراقبت های عمل ماموپلاستی را باید جدی بگیریم تا بتوانیم عمل موفقیت آمیزی را تجربه کنیم. مراقبت‌های مربوط به عمل ماموپلاستی شامل مراقبت‌های قبل از عمل و مراقبت‌های بعد از عمل هستند. بدین ترتیب قبل و بعد از عمل باید با پزشک خود مشورت کرده تا بتوانید متوجه شوید چه مراقبت‌هایی را باید انجام دهید تا نتیجه عمل ماموپلاستی رضایت بخش شود. در این مطلب ابتدا به موضوع ماموپلاستی چیست می‌پردازیم تا همه همراهان عزیز بدانند دقیقا عمل ماموپلاستی چیست و چگونه انجام می‌شود. در ادامه نیز مراقبت های قبل و بعد از عمل ماموپلاستی بیان می‌شوند تا همه دوستان عزیز بدانند قبل و بعد از عمل ماموگرافی نیاز به چه مراقبت‌هایی دارند. در پایان نیز مدت زمان دوره نقاهت بعد از عمل ماموپلاستی بیان می‌شود. اگر شما یا یکی از نزدیکان شما قصد انجام عمل ماموپلاستی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را با دقت تا انتها مطالعه فرمایید.

مراقبت های ماموپلاستی

نکات مراقبتی مهم قبل از جراحی ماموپلاستی

در زیر به برخی نکات مهم مراقبتی بعد از عمل جراحی ماموپلاستی سینه اشاره شده است:

توصیه های مراقبتی بعد از ماموپلاستی

  • جلسه معاینه

اولین جلسه فقط به معاینه بیمار توسط پزشک اختصاص می‌یابد. در این جلسه پزشک اندازه سینه ها و فرم آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد تا ببیند نیاز به عمل جراحی دارند یا خیر؟ در صورتی که پزشک عمل جراحی را مناسب بداند، جلسه دیگری را تدارک می‌بیند تا مشاوره‌های قبل از عمل را ارائه نماید.

  • بررسی مجاز بودن یا نبودن برای عمل ماموپلاستی

در این مرحله بررسی می‌شود که آیا بیماری‌های زمینه ای در بدن فرد وجود دارد یا خیر؟ برای مثال افرادی که دارای بیماری‌هایی مثل دیابت هستند، گزینه مناسبی برای انجام عمل ماموپلاستی نمی‌باشند.

  • جلسه مشاوره

در این جلسه پزشک همه جوانب مثبت و منفی جراحی سینه را بیان می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا هر فردی با آگاهی کامل از مزایا و معایب عمل ماموپلاستی وارد اتاق عمل شود.

  • استحمام در شب قبل از عمل

شب قبل از عمل حتما باید استحمام انجام شود. شستشوی بدن باعث می‌شود تا هر گونه آلودگی رفع شود. از طرفی دیگر تا مدتی بعد از عمل امکان شستشوی بدن وجود ندارد. بدین ترتیب حتما باید شب قبل از عمل ماموگرافی استحمام انجام شود.

  • قطع مصرف داروهایی مثل آسپرین

داروهایی مثل آسپرین رقیق کننده خون هستند. بدین ترتیب مشکلاتی را برای جراحی بدن به وجود می‌آورند. بدین ترتیب بهتر است مطابق با دستور پزشک مصرف این داروها قطع شود.

  • قطع مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

افرادی که دخانیات و مشروبات الکلی مصرف می‌کنند، زخم بدن آنها دیرتر ترمیم می‌شود. این موضوع باعث شده تا قطع مصرف دخانیات و مشروبات الکلی به عنوان یکی از مراقبت های عمل ماموپلاستی شناخته شود.

مراقبت های مهم بعد از عمل ماموپلاستی

  1. خم نکردن شکم به مدت یک هفته
  2. مصرف داروهای تجویز شده مطابق با دستور پزشک
  3. در چند روز اول ورزش نکنید
  4. استفاده از لباس زیر مناسب در تمامی ساعات شبانه روز
  5. حداقل دو روز بعد از عمل ماموپلاستی حمام نکنید
  6. بتادین و کیسه آب گرم ممنوع می‌باشند
  7. طبق زمانبندی تعیین شده به پزشک معالج برای انجام چکاپ مراجعه کنید
  8. چنانچه مشکلاتی مثل درد، قرمزی، خارش و… مشاهده شوند، فورا باید پزشک معالج را در جریان موضوع قرار دهید

مدت زمان بهبودی و نقاهت بعد از ماموپلاستی چقدر است؟

اگر شما هم به دنبال پیدا کردن پاسخی برای سوال مدت زمان بهبودی و نقاهت بعد از ماموپلاستی چقدر است؟ می باشید، با ما همراه باشید. خوشبختانه با انجام صحیح مراقبت های عمل ماموپلاستی، می‌توان دوره نقاهت این عمل جراحی را به حداقل رساند. دوره نقاهت به مدت زمانی اطلاق می‌شود که طول می‌کشد تا فرد بتواند به زندگی عادی خود باز گردد و همه فعالیت های روزمره خود را مثل قبل از عمل انجام بدهد. درد و کوفتگی از جمله مواردی هستند که روزهای نخست بعد از عمل ممکن است در سینه افراد ایجاد شود. اما معمولا بعد از گذشت چند روز این علائم از بین می‌روند.

مراقبت در دوران نقاهت ماموپلاستی

کبودی و تورم از دیگر علائم و نشانه هایی به شمار می‌روند که بعد از عمل ماموپلاستی مشاهده می‌شوند. کبودی و تورم اگر بیش از حد نباشد و بعد از یک دوره کوتاه از بین بروند، کاملا طبیعی هستند. معمولا دوران نقاهت بعد از عمل کوچک کردن سینه بیشتر از 2 هفته یا 14 روز طول نمی‌کشد. بعد از دو هفته افرادی که شاغل هستند می‌توانند مطابق با دوره قبل از عمل به کار خود برسند و هیچ گونه مشکل خاصی برای آنها به وجود نمی‌آید. چنانچه بعد از گذشت دو هفته شرایط غیر طبیعی داشته باشید و نتوانید کارهای روزمره خود را به راحتی انجام دهید، بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید تا در صورت نیاز اقدامات لازم برای بهبود هر چه سریع تر انجام شوند.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
ماموپلاستی | کاهش سایز و تناسب فرم سینه
نوشتهٔ بعدی
عوارض و خطرات احتمالی بعد از ماموپلاستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید