نقش قهوه بر نتایج بعد از کاشت مو

قهوه قبل و بعد از کاشت مو

خوردن قهوه بعد از کاشت مو؛ آیا باید بعد از کاشت مو از کافئین پرهیز کرد؟ کاشت مو یک روش درمانی بسیار موثر و پرکاربرد برای آلوپسی یا ریزش موی شدید است. این تنها روش ترمیم مو است که نتیجه درمان را بدون احتمال ریزش مو پس از کاشت تضمین می‌کند. در نتیجه، منطقی است که روش پیوند موی طبیعی را به عنوان یک درمان دائمی، ماندگار و قابل اعتماد معرفی کنیم.

دلیل اینکه چرا باید برای مدتی از نوشیدن قهوه اجتناب کرد، مستقیماً به فشار خون شما ربط دارد. نوشیدن قهوه و چای بعد از کاشتن مو می‌تواند فشار خون شما را افزایش دهد و علت این افزایش فشار خون نیز مشخص نیست. علاوه بر این، طبق برخی مطالعات، کافئین ممکن است باعث بروز اختلال در سطح هورمون‌های بدن شود که به باز نگه داشتن عروق شما کمک می‌کند.

برخی دیگر بر این باورند که کافئین باعث می‌شود غدد فوق کلیوی شما آدرنالین بیشتری تولید کنند که مجددا باعث افزایش فشار خون شما می‌شوند. پس از خواندن مطالب ذکر شده، حتما این دو سوال در ذهن شمایی که قصد انجام ایمپلنت مو را دارید ایجاد شده است که:

نوشیدن قهوه قبل از کاشت مو

آیا نوشیدن قهوه قبل و بعد از کاشت مو مضر است؟

چه مدت پس از کاشت مو باید از قهوه پرهیز کنم؟ چند روز بعد از کاشت مو میتوان قهوه خورد؟

در این مقاله قصد داریم به این دو سوال مهم شما زیبایی جویان عزیز پاسخ دهیم پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.‌

دلیل منع مصرف قهوه قبل از کاشت مو چیست؟

دلیل منع مصرف قهوه قبل از کاشت مو چیست؟

بیشتر مردم از محصولات کافئین‌دار چون قهوه به صورت روتین و روزانه استفاده می‌کنند تا زمانی که از خواب بیدار می‌شوند و روز خود را شروع می‌کنند، احساس پر نشاط و پر انرژی بودن داشته و  فعالیت خود را آغاز کنند. برخی دیگر نیز از این نوشیدنی‌ها برای رهایی از خستگی و کمک به انجام وظایف روزانه خود یا صرفاً برای احساس آرامش استفاده می‌کنند. مشکل کافئین این است که مسئول افزایش فشار خون در رگ‌های افراد است و در نتیجه ممکن است احتمال خونریزی حین کاشت را افزایش دهد.

از آنجائیکه یکی از مهم‌ترین شرایط برای کاشت موی موفق، تضمین عدم خونریزی بیش از حد در زمان کاشت گرافت است چرا که خونریزی بیش از حد بر رشد گرافت‌ها تأثیر منفی می‌گذارد و بر بقای پیوند و نتایج مطلوب تأثیر دارد، از طرفی نیز می‌تواند ساعات کاشت را به دلیل پرخون بودن محل و نیاز به دقت بیشتر از سوی پزشک افزایش ‌دهد. یکی دیگر از عوارض جانبی مهم نوشیدن قهوه قبل از کاشت مو، که حتما باید بدانید، این است که زیباجو ممکن است با وارد کردن کافئین به بدن خود نسبت به داروهایی که در حین کاشت تحویل استفاده خواهد شد حساس‌تر شود، که ممکن است هم برای سلامتی زیباجو و هم برای کاشت مضر باشد.

در نتیجه، برای جلوگیری از هر یک از پیامدهای مضر ذکر شده در بالا، باید از مصرف قهوه قبل و بعد از کاشت مو به شدت اجتناب شود.

آیا نوشیدن قهوه بعد از کاشت مو مضر است؟

مصرف قهوه قبل و بعد از کاشت مو باید توسط زیباجویان بررسی و مورد توجه واقع شود تا مشخص شود که آیا قهوه برای کاشت مو اثرات مضری روی رشد و یا بهبود شرایط مو بعد از کاشت و یا حین پیوند دارد یا نه. بدین ترتیب که می‌توانید فشار خون خود را قبل و بعد از نوشیدن یک فنجان قهوه یا سایر نوشیدنی‌های کافئین‌دار بررسی کنید تا ببینید آیا کافئین باعث افزایش فشار خون شما می‌شود یا خیر. اگر فشار خون شما 5 تا 10 امتیاز افزایش یابد، ممکن است در برابر اثرات افزایش فشار خون کافئین حین یا بعد از کاشت مو آسیب‌پذیر باشید.

البته در اکثر مواقع بررسی‌ها نشان داده است مصرف هر گونه نوشیدنی حاوی کافئین پس از کاشت مو خطرناک است، همانطور که مصرف آن در مرحله بهبودی هر پیوند نیز خطرناک است. مصرف قهوه بعد از کاشت مو  به دلیل اثر افزایش‌دهنده فشار خون، باعث تعریق در زیباجوی عزیز می‌شود و تعریق به فولیکول‌ها آسیب می‌رساند و کیفیت کاشت را کاهش داده و در نتیجه باعث بروز عوارضی همچون جوش زدن پوست سر بعد از کاشت مو می شود.

اثرات کافئین بر گرافت‌های پیوند شده چیست؟

اثرات کافئین بر گرافت‌های پیوند شده چیست؟

داشتن عوارضی که باعث افزایش فشار خون در بدن پس از کاشت مو شود نامطلوب است. اگر این اتفاق بیفتد، گرافت های مو ممکن است با این فشار از جای خود خارج شوند.
قهوه می تواند ضربان قلب را افزایش دهد. به همین دلیل، اجتناب از مصرف آن حداقل برای چند روز ممکن است تصمیم بسیار خوبی باشد. در رابطه با اینکه اثر کافئین بر گرافت‌های پیوند شده چیست بایستی بگوییم که اولا حین پیوند به دلیل افزایش فشار خون و به دنبال آن افزایش خونریزی در محل کاشت، دقت پزشک را برای قرار دادن فولیکول‌ها در محل مورد نیاز تا حدودی کاهش می‌یابد. و از سوی دیگر با افزایش فشار خون معمولا فرد شروع به عرق کردن می‌کند که خود یک عامل مضر در رشد گرافت‌های پیوند شده است.

بنابراین برای پیشگیری از بروز عوارض ذکر شده و نیز دریافت بهترین نتیجه ممکن از پیوند مو تمامی نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی به درستی انجام گیرد که یکی از آنها نیز اجتناب از مصرف قهوه قبل و بعد از کاشت مو است.

فشار خون و کاشت مو

فشار خون عامل مهمی است که قبل از انجام کاشت مو باید در نظر گرفته شود. فشار خون بالا (فشار خون بالا) می تواند خطر عوارض حین و بعد از ایمپلنت مو مانند خونریزی، بهبود ضعیف زخم و حوادث قلبی عروقی را افزایش دهد.

بنابراین، توصیه می شود افراد مبتلا به فشار خون بالا، قبل از انجام کاشت مو، وضعیت خود را تحت کنترل داشته باشند. این می تواند شامل ایجاد تغییراتی در سبک زندگی مانند کاهش مصرف نمک، افزایش فعالیت بدنی و ترک سیگار باشد. در برخی موارد، ممکن است داروهایی نیز برای کمک به مدیریت سطح فشار خون تجویز شود.

مهم است که در طول فرآیند مشاوره کاشت مو، هرگونه شرایط پزشکی از قبل موجود، از جمله فشار خون بالا، را به جراح کاشت مو افشا کنید. آنها می توانند عوامل خطر فردی شما را ارزیابی کنند و توصیه هایی برای مدیریت فشار خون قبل و بعد از کاشت ارائه دهند.

به طور کلی، مدیریت فشار خون جنبه مهمی برای اطمینان از یک کاشت مو ایمن و موفق است.

نوشیدن چای بعد از کاشت مو

نوشیدن چای قبل و بعد از کاشت مو

خوردن چای بعد از کاشت مو مضر است؟ چای یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار است؛ این نوشیدنی در بین ایرانیان جایگاه ویژه‌تری دارد به طوری که جزو نوشیدنی‌های اصلی ایرانیان در طی روز است و گاهی اوقات این نوشیدنی در طی روز بیشتر از آب مصرف می‌شود. چای همانند قهوه دارای کافئین است. کافئین موجود در چای و قهوه باعث رقیق شدن خون می‌شوند؛ در نتیجه به افرادی که متدهای جراحی و زیبایی مانند کاشت مو انجام می‌دهند، توصیه های متخصصان در مورد قهوه و چای بعد از کاشت مو این است که تا یک هفته قبل و بعد از پیوند نوشیدنی های کافئین دار مصرف نکنند.

بسیاری از افراد عادت به مصرف چای دارند و نمی‌توانند به راحتی مصرف چای را کاهش دهند؛ به این افراد توصیه می‌شود که حداقل در بازه زمانی ذکر شده چای بسیار کمرنگ و تازه دم  آن هم یک استکان در روز مصرف کنند و از مصرف چای پررنگ و غلیظ اجتناب کنند. افراد معتاد به الکل و سیگار، بهتر است قبل از کاشت مو مصرف این مواد را ترک کنند.

حداقل یک‌ماه قبل و بعد از کاشت مو نباید این مواد مصرف شوند. مصرف سیگار بعد از کاشت مو همراه با صرف چای می‌تواند عوارض کافئین را چندین برابر کند. برخی افراد گمان می‌کنند که می‌توانند مصرف چای سبز را در این دوران جایگزین چای سیاه کنند؛ در حالی که این تصور اشتباه است و چای سبز نیز دارای مقادیر بالایی کافئین است.

قهوه بدون کافئین بعد از کاشت مو

قهوه بدون کافئین که تحت عنوان قهوه دی کاف نیز شناخته می‌شود؛ قهوه‌هایی هستند که 97 درصد کافئین آن از طریق روش‌های شیمیایی استخراج شده است. کسانی که نمی‌توانند در بازه‌های زمانی خاص مانند یک هفته قبل و بعد از کاشت مو قهوه مصرف کنند؛ می‌توانند این نوع قهوه را موقتاً جایگزین کنند تا دوران نقاهت آنها تمام شود. مصرف طولانی مدت قهوه بدون کافئین به افراد توصیه نمی‌شود؛ زیرا این قهوه می‌تواند مشکلاتی مانند آسیب‌های عصبی و مشکلات تنفسی را به دنبال داشته باشد؛ زیرا از حلال‌هایی مانند دی‌ اکسید کربن در تولید این نوع قهوه استفاده می‌شود.

اما مصرف کوتاه مدت آن در دوران قبل و بعد از کاشت مو نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ بلکه فرد می‌تواند بدون وارد شدن آسیب به فولیکول‌های مو از فواید قهوه استفاده کند. دقت داشته باشید که در مصرف قهوه بدون کافئین زیاده روی نکنید؛ مصرف این نوع قهوه حداکثر 4 فنجان در روز است.

تاثیر کافئین بر رشد موی کاشته شده

تحقیقات علمی محدودی در مورد تأثیر مستقیم کافئین بر رشد و سلامت مو وجود دارد. با این حال، برخی از مطالعات نشان داده اند که کافئین ممکن است اثر مفیدی بر روی مو داشته باشد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی پوست نشان داد که کافئین می تواند رشد ساقه مو را تحریک کرده و فاز آناژن (رشد) چرخه مو را طولانی کند. مطالعه دیگری که در ژورنال علوم پوستی منتشر شد نشان داد که کافئین می تواند با سرکوب رشد مو ناشی از تستوسترون مقابله کند.

علاوه بر این، برخی از محصولات مراقبت از مو حاوی کافئین به عنوان یک ماده هستند که ادعا می کنند باعث رشد مو و بهبود سلامت پوست سر می شوند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک کامل مزایای بالقوه کافئین برای سلامت مو مورد نیاز است.

توجه به این نکته ضروری است که مصرف بیش از حد کافئین می تواند منجر به کم آبی بدن شود که می تواند اثرات منفی بر سلامت مو و پوست سر داشته باشد. بنابراین، مصرف کافئین در حد متعادل و حفظ یک رژیم غذایی متعادل و سطح هیدراتاسیون برای سلامت کلی مو و بدن مهم است.

مضرات قهوه برای مو

شواهد علمی محدودی وجود دارد که نشان می دهد مصرف قهوه به طور مستقیم به مو آسیب می زند. با این حال، مصرف بیش از حد قهوه می تواند منجر به کم آبی بدن شود که می تواند اثرات منفی بر سلامت مو و پوست سر داشته باشد.

کم‌آبی می‌تواند باعث خشکی، شکنندگی و شکستگی مو شود و آن‌ها را بیشتر مستعد شکافتن و آسیب‌دیدگی موها می‌کند. علاوه بر این، کم آبی می تواند منجر به خشکی و خارش پوست سر شود که می تواند شرایطی مانند شوره سر را تشدید کند.

علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است استرس یا اضطراب ناشی از کافئین را تجربه کنند که می تواند به ریزش مو کمک کند. استرس مزمن می تواند چرخه رشد طبیعی مو را مختل کند و منجر به ریزش و نازک شدن موها شود.

توجه به این نکته ضروری است که اثرات منفی بالقوه قهوه بر روی مو معمولاً فقط در موارد مصرف بیش از حد یا مشکلات اساسی سلامتی مشاهده می شود. مصرف متوسط قهوه به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود و حتی ممکن است فوایدی برای رشد و سلامت مو داشته باشد. با این حال، حفظ یک رژیم غذایی متعادل و سطح هیدراتاسیون برای سلامت کلی مو و بدن همیشه مهم است.

آیا قهوه خون را غلیظ میکند یا رقیق؟

قهوه دارای اثرات خفیف رقیق کننده خون است. کافئین موجود در قهوه یک محرک طبیعی است که می تواند ضربان قلب و جریان خون را افزایش دهد، که به نوبه خود می تواند ویسکوزیته (ضخامت) خون را کاهش دهد و جریان خون را از طریق سیاهرگ ها و سرخرگ ها راحت تر کند.

این اثر خفیف رقیق کننده خون معمولاً برای افراد سالمی که قهوه را در حد اعتدال مصرف می کنند نگران کننده نیست. با این حال، مصرف بیش از حد کافئین می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد و با لخته شدن خون تداخل کند.

کافئین چند روز از بدن خارج میشود؟

مدت زمانی که طول می کشد تا کافئین بعد از کاشت مو به طور کامل از بدن خارج شود به عوامل مختلفی از جمله متابولیسم، سن، وزن و عملکرد کبد و همچنین میزان و دفعات مصرف کافئین بستگی دارد.

به طور متوسط حدود 5 تا 6 ساعت طول می کشد تا بدن نیمی از کافئین مصرفی را دفع کند که به نیمه عمر کافئین معروف است. این بدان معناست که اگر 100 میلی گرم کافئین مصرف کنید، پس از 5 تا 6 ساعت، تنها 50 میلی گرم کافئین در بدن شما باقی می ماند.

نتیجه گیری درباره نوشیدنی های کافئین دار بعد از کاشت مو

به طور خلاصه، بهتر است زیباجوی عزیز برای به دست آوردن نتایج مطلوب از کاشت مو، تمام دستورالعمل‌های توصیه شده از سوی جراح را به طور کامل رعایت کند. همانطور که گفته می‌شود پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین بهتر است قبل از اقدام به کاشت مو شما نیز احتیاط لازم را به خرج دهید تا بعداً به دلیل افزایش عوارض جانبی پیوند مو و یا عدم دریافت نتیجه مطلوب به دنبال مصرف قهوه پشیمان نشوید. پس برای رعایت احتیاط باید از مصرف کافئین به ویژه قهوه قبل و بعد از کاشت و نوشیدن چای بعد از پیوند گرافت مو به هر شکلی خودداری شود، زیرا مصرف قهوه می‌تواند بر نتیجه کاشت تأثیر منفی بگذارد.

منابع: yetkinbayertypescoffee

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
رنگ کردن مو پس از کاشت مو + 3 نکته مهم
نوشتهٔ بعدی
کاشت موی مصنوعی یا غیر قابل رشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید