رنگ کردن مو پس از کاشت مو + 3 نکته مهم

رنگ کردن مو بعد از کاشت مو

پس از کاشت مو، مهم است که حداقل 4-6 هفته قبل از رنگ کردن موهای خود صبر کنید. این به پوست سر زمان می‌دهد تا بهبود یابد و فولیکول‌های موی پیوند شده در آن مستقر شده و ثابت شوند. هنگامی که بعد از کاشت مو آماده رنگ کردن موهای خود هستید، رعایت برخی اقدامات احتیاطی برای اطمینان از آسیب رساندن به فولیکول های موی کاشته شده یا اختلال در روند بهبودی بسیار مهم است.

کاشت مو یکی از اقدامات بسیار موثر برای رفع طاسی یا کچلی محسوب می‌شود. ریزش مو به هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد، می­تواند موجب اذیت و آزار افراد مختلف شود. علت آزار و اذیت این است که موها یکی از المان‌های اصلی در زیبایی به شمار می­‌روند. اما مسائل مختلفی وجود دارد که بعد از کاشت مو باید به آنها توجه کرد. یکی از مهمترین این مسائل، رنگ کردن مو بعد از کاشت مو است. اگر شما هم به دنبال بهترین زمان رنگ کردن موها پس از کاشت مو هستید، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

نکات مهم رنگ کردن مو بعد از کاشت

رنگ کردن مو قبل از کاشت مو

رنگ کردن مو بهتر است از حدود 10 روز قبل از تاریخ کاشت مو انجام نشود زیرا رنگ مو نه تنها موهای شما، بلکه پوست سرتان را نیز رنگ می‌کند و همین امر تعیین محل برش برای پیوند مو را دشوارتر می‌کند. همچنین به یاد داشته باشید که رنگ مو حاوی برخی مواد شیمیایی نسبتاً خشن، از جمله عوامل سفید کننده، پراکسیدها و سایر مواد شیمیایی از این قبیل است و باعث می‌شود که فولیکول‌های مویی که قرار است برای ایمپلنت انتخاب شوند بسیار شکننده می‌شوند و احتمال دارد پروسه پیوند مو را با اختلال مواجه نمایند.

اگر موهایتان سفید است و قصد دارید قبل از روز کاشت رنگشان نمایید بهتر است از پزشکتان نام رنگ مویی را جویا شوید که کمترین آسیب را به پوست سر و موهایتان برساند.

آیا رنگ کردن مو بعد از کاشت مو امکان پذیر است؟

یکی از اصلی ترین سوالاتی که بعد از کاشت مو پرسیده می‌­شود، این است که امکان رنگ کردن بعد از کاشت مو وجود دارد یا خیر؟ چند ماه بعد از کاشت مو میتوان رنگ کرد؟ اگر به طور کلی بخواهیم جوابی به این سوال بدهیم، می­‌توان گفت پاسخ مثبت است.

البته یک سری اما و اگر وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید تا بتوانید بدون هیچ گونه عوارضی موهای خود را رنگ کرده و زیبایی را مجدد به موهای خود برگردانید. بهتر است بلافاصله پس از کاشت مو اقدام به رنگ کردن موها نکنید. همچنین فاصله بین هر بار رنگ کردن نیز باید رعایت شود. برای آشنایی بیشتر با این قواعد و قوانین با ما همراه باشید.

رنگ نمودن مو بعد از کاشت

چند وقت بعد از کاشت مو می­توان موها را رنگ کرد؟

معمولا تشخیص بهترین زمان برای رنگ کردن موها بعد از کاشت مو کار بسیار دشواری است. بدین ترتیب شاید نتوان با اطمینان خاطر یک زمان مشخص را تعیین کرد. همین امر باعث شده تا پزشکان و متخصصان یک بازه زمانی را معرفی کنند و هر فرد بر اساس شرایطی که دارد، بهترین زمان برای رنگ کردن موها پس از کاشت مو را تشخیص دهد. بازه زمانی که تقریبا برای همه افراد مناسب است بین یک الی دو ماه پس از کاشت مو است. قبل از این بازه زمانی موهای کاشته شده استحکام کافی را به دست نیاورده‌اند. با توجه به ترکیبات شیمیایی رنگ مو، ممکن است مشکلاتی برای فرد به وجود آید.

رنگ کردن مو با رنگ شیمیایی یا گیاهی؟

در حالت کلی توصیه می‌شود که حداقل 3 و حداکثر 10 روز قبل از ایمپلنت موی طبیعی اقدام به رنگ کردن موهایتان نکنید. با این حال برخی از افرادی که رنگ غالب بر موهایشان سفید است می‌توانند از رنگ‌های مویی که بر پایه مواد گیاهی ساخته شده و به تایید وزارت بهداشت رسیده‌اند استفاده نمایند. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رنگ موی مناسب بین رنگ‌های شیمیایی و گیاهی دارید، می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک زیبایی رز ارتباط برقرار بفرمایید.

حنا بعد از کاشت مو

حنا یکی از گیاهان دارویی فوق العاده برای تقویت فولیکول‌های مو است که در طب سنتی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. ممکن است برای خیلی از افراد خصوصاً خانم‌ها این سوال مطرح شود که آیا می‌توان بعد از کاشت مو حنا استفاده کرد یا خیر؟ خیلی از افراد به جای رنگ مو از حنا پس از پیوند مو استفاده می‌کنند تا هم سفیدی موهای آنها رفع شود و هم فولیکول‌های موی آنها تقویت شود و موی آنها نرم شود. حنا خاصیت ضد التهابی، ضد باکتری، ضد قارچی و ضد اگزمایی بالایی دارد و می‌تواند علاوه بر تقویت مو، پوست سر را از خارش، التهاب و قرمزی نجات دهد و باعث بهبود سریع‌تر زخم‌ها و جراحت‌ها شود. اما با تمام این خاصیت‌ها، پزشکان توصیه می‌کنند که افراد تا یکماه بعد از کاشت مو از حنا گذاشتن روی سر پرهیز کنند.

به طور کلی توصیه می‌شود که افراد تا یکماه پس از کاشت از هرگونه رنگ شیمیایی و گیاهی پرهیز کنند. در صورتی که تمایل دارند از خواص حنا بهره مند شوند؛ می‌توانند به جای خود گیاه از روغن گیاه استفاده کنند. زیرا در روزهای اول بعد از کاشت فولیکول‌ها بسیار سست هستند و حتی فشار آب برای آنها می‌تواند مضر باشد.

به همین سبب تا پایان ماه اول بهتر است از کارهایی که باعث ایجاد فشار روی فولیکول می‌شود؛ اجتناب کرد. بعد از پایان ماه اول با اجازه پزشک متخصص می‌توان برای رنگ کردن مو با گیاهان دارویی یا مواد شیمیایی اقدام کرد.

فواصل رنگ کردن مو بعد از پیوند مو

فواصل رنگ کردن مو بعد از کاشت مو چقدر باید باشد؟

بسیاری از افراد ممکن است گمان کنند که فواصل رنگ کردن مو بعد از کاشت مو باید نسبت به قبل از کاشت مو بیشتر شود. با توجه به اینکه معمولا موهای کاشته شده بسیار مقاوم هستند و شاید از موهای طبیعی نیز استحکام بهتری داشته باشند، محدودیت خاصی برای رعایت فاصله زمانی بین هر بار رنگ کردن موها وجود ندارد. اگر قبل از کاشت مو هر دو ماه یک بار موهای خود را رنگ کرده اید، بعد از کاشت مو نیز می­توان همین فاصله را حفظ کرده و یا حتی آن را به یک ماه نیز کاهش داد.

اثرات رنگ کردن مو بعد از کاشت

آیا رنگ کردن مو بعد از کاشت مو عوارضی دارد؟

کاشت مو به این صورت انجام می­‌شود که ابتدا موها از یک قسمت برداشته می­‌شوند و سپس در محلی که دچار ریزش شده کاشته می­‌شوند. برش های بسیار ریزی برای کاشت مو در پوست سر ایجاد می­شود. این برش ها نیاز به زمان دارند تا ترمیم شوند. حال باید صبر کنیم تا این برش‌ها ترمیم یابند تا بتوانیم کارهایی که پوست سر را تحریک می‌­کنند را انجام دهیم. یکی از کارهایی که منجر به تحریک پوست سر می­‌شود، رنگ کردن موها است.

این موضوع به خاطر وجود ترکیبات شیمیایی نسبتا قوی در اغلب رنگ‌ها است. بدین ترتیب قبل از ترمیم یافتن کامل پوست سر نباید اقدام به رنگ کردن موها کرد. عدم رعایت اصول مربوط به رنگ کردن مو بعد از کاشت مو ممکن است موجب اختلال در رشد موهای کاشته شده شود.

آیا رنگ کردن مو بعد از کاشت مو را می­‌توان در خانه انجام داد؟

شاید شما نیز جزء آن دسته از افرادی باشید تمایل دارید در خانه موهای خود را رنگ کنید. این کار شاید در اغلب مواقع گزینه بسیار مناسبی به نظر برسد، اما بعد از کاشت مو برای اولین بار رنگ کردن موها بسیار حساس است. به همین خاطر بهتر است برای اولین بار پس از کاشت مو، رنگ کردن موها را به افراد متخصص بسپاریم. این افراد از مواد مناسب و تکنیک‌های خاصی استفاده می­‌کنند تا بتوانند با کمترین آسیب ممکن موها را رنگ کنند.

آیا موی پیوند شده سفید میشود؟

آیا موی کاشته شده سفید میشود؟

یکی از سوالات رایج مراجعین کلینیک رز این است که ایا موهای کاشته شده سفید می‌شوند؟ پاسخ به این سوال بله است. اگر اطلاعی درباره نحوه کاشت مو ندارید پیشنهاد می‌کنم مقاله تخصصی نحوه کاشت مو را مطالعه کنید. موهای کاشته شده هیچ تفاوتی با موهای طبیعی شما ندارد؛ بنابراین سفید شدن موها در گذر زمان بسیار طبیعی است.

سخن پایانی درباره رنگ کردن مو بعد از کاشت

در این مطلب سعی کردیم که مفصل به موضوع رنگ کردن مو بعد از کاشت مو بپردازیم تا هیچ گونه سوالی برای شما عزیزان در این رابطه باقی نماند. کاشت مو اگر در کلینیک های معتبر و بهداشتی و توسط بهترین دکتر کاشت مو انجام شود، نتیجه حاصل شده بسیار بهتر و رضایت بخش خواهد بود. به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می­‌کنیم اگر قصد کاشت مو دارید، کلینیک پوست و مو رز را انتخاب کنید. دکتر رضا روحانی در کلینیک پوست و مو رز شرایطی را فراهم آورده تا همه افراد بتوانند کاشت مو با بهترین و مدرن ترین متد روز دنیا را تجربه نمایند. راهنمایی های قبل و بعد از کاشت مو از جمله خدماتی به شمار می­رود که در این کلینیک برای همه افراد در نظر گرفته می­‌شود.

سوالات متداول بعد از کاشت مو

در خصوص رنگ مو بعد از کاشت سوالات متداولی وجود دارد؛ که در زیر به دو مورد از پرتکرارترین آنها اشاره می‌شود:

آیا موهای کاشته شده را می‌توان صاف کرد؟

موهای کاشته شده همانند موهای طبیعی هستند و قابلیت رشد و رنگ کردن نیز دارند. بله می‌توان موهای کاشته شده را صاف کرد؛ اما صاف کردن مو شرایطی دارد. افراد باید توجه داشته باشند که تا یک‌ماه بعد از کاشت مو نباید به هیچ عنوان موها را شانه بزنند. تا یکسال بعد از کاشت نیز بهتر است از اتوی مو و مواد کراتینه استفاده نشود. همچنین توصیه می‌شود که تا چندین ماه از مواد شیمیایی برای حالت دادن به موها استفاده نشود.

بهترین رنگ مو برای استفاده بعد از کاشت مو کدام است؟

زیباجویان اگر قصد رنگ کردن موی خود را دارند؛ بعد از اجازه گرفتن از پزشک متخصص خود و پایان یافتن دوران نقاهت می‌توانند با مشورت پزشک رنگ موی خود را انتخاب کنند. رنگ موهایی که حاوی روغن‌های جوجوبا، زیتون و آرگان باشد، و دارای سیب سلامت، علامت اصالت و استاندارد باشد و در ساختار آنها آمونیاک به کار نرفته باشد؛ بهترین رنگ مو برای موهای کاشته شده هستند.

2.2/5 - (4 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
ورزش بعد از کاشت مو | بهترین زمان برای شروع
نوشتهٔ بعدی
نقش قهوه بر نتایج بعد از کاشت مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید