عوارض بعد از کاشت مو | معرفی روش های جلوگیری و درمان

عوارض و معایب کاشت مو

کاشت مو یکی از بهترین روش‌هایی است که برای رشد مجدد موها وجود دارد و می‌تواند به شما کمک کند تا موهایی پرپشت داشته باشید. این تکنیک یک متد کاملا قطعی و نوین در زمینه رشد مجدد موها به شمار می‌آید. با این وجود آشنایی بیشتر با عوارض کاشت مو به شما کمک می‌کند تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. از طرف دیگر راه‌های پیشگیری خاصی از این عوارض نیز وجود دارد که باید اطلاعات کاملی را درباره آنها نیز داشته باشید.

اینفوگرافیک عوارض احتمالی بعد از کاشت مو

برای اطلاع از هزینه کاشت مو با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

آیا کاشت مو منجر زخمی شدن پوست می شود؟

زخم شدن پوست سر یکی از مهم‌ترین عوارض بعد از کاشت مو به شمار می‌آید که تنها در برخی از روش‌ها با این چالش مواجه می‌شوید. روش‌های قدیمی و سنتی که برای کاشت وجود دارند مانند روش FUT . برای پیوند موها یک لایه از پوست بانک مو را برداشته و فولیکول‌های آن را جدا می‌کنند. همین موضوع نیز باعث ایجاد زخم در ناحیه بانک مو می‌شود. با این وجود در متدهای جدید از دستگاه‌هایی به نام پانچ که به‌صورت دستی و خودکار هستند برای برداشت گرافت‌های موردنیاز استفاده می‌شود.

همین عامل نیز باعث می‌شود تا فرایند برداشت فولیکول‌ها هیچ جای زخمی را باقی نگذارد. پس اگر نگران این مورد از عوارض کاشت مو در دراز مدت هستید می‌توانید روش‌های جدیدتر مانند تکنیک ترکیبی و نیوگرافت را برای کاشت موهای خود انتخاب کنید.

آیا عوارض پس از کاشت مو دائمی هستند؟

آیا عوارض پدید آمده پس از کاشت مو دائمی هستند؟

به طور کلی برخی عوارض کاشت مو اجتناب‌ناپذیر هستند. برای مثال تا چند روز بعد از فرایند کاشت رد تیغ‌هایی که برای برش دادن و پیوند موها استفاده شده‌اند روی سر شما باقی می‌مانند. از طرف دیگر ممکن است مقداری تورم را نیز در ناحیه کاشت تجربه کنید. احساس سوزش در قسمت بانک مو از دیگر عوارضی است که ممکن است با آن درگیر شوید. با این وجود باید بدانید که این موارد از ضرر های کاشت مو دائمی نیستند و نهایتا تا هفته دوم برطرف می‌شوند.

در واقع آنها را نمی‌توان عوارض دانست؛ بلکه این موارد مرحله‌ای از فرایند کاشت به شمار می‌آیند که با گذشت زمان خیلی سریع بهبود پیدا می‌کنند و جای نگرانی نخواهند داشت.

عوارض احتمالی پس از کاشت مو

عوارض احتمالی پس از کاشت مو چه مواردی هستند؟

آشنایی با عوارض بعد کاشت مو به شما کمک می‌کند تا بررسی کنید که آیا پیوند مو می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد یا خیر؟ در ادامه توضیحاتی درباره هریک از این عوارض ارائه شده است.

  • عوارض ناشی از کاشت مو: ریزش تارهای کاشته شده

اولین مورد از عوارض رایج کاشت مو که احتمالا با آن مواجه می‌شوید این است که گرافت‌هایی که کاشته می‌شوند معمولا بعد از هفته اول شروع به ریزش می‌کنند. در این مرحله بسیاری از افراد دچار نگرانی و استرس می‌شوند؛ ولی باید بدانید که جای هیچ نگرانی نیست و بعد از مدتی دوباره این موها رشد خواهند کرد. معمولا فرایند رشد مجدد از ماه سوم آغاز خواهد شد.

  • عوارض کاشت مو: خونریزی حین کاشت مو

این مورد از مضرات کاشت مو شاید با روش‌های سنتی بسیار رایج‌ بود؛ ولی با پیشرفت تکنولوژی‌های مدرن در زمینه پیوند مو دیگر شاهد چنین موضوعی نخواهیم بود. فرایند برداشت فولیکول‌های مو که با دستگاه‌های خودکار انجام می‌شود و به همین علت نیز معمولا خونریزی چندانی ندارد. از طرف دیگر برای پیوند موها نیز از تیغ‌های بسیار ریزی استفاده می‌شود که خون‌ریزی خاصی نخواهند داشت. البته در برخی از موارد نادر و خاص ممکن است خونریزی انجام شود که پزشک متخصص نیز این موضوع را بررسی و کنترل خواهد کرد.

زخمی شدن سر بعد از کاشت مو

  • جای زخم

یکی از عوارض کاشت مو در مردان و حتی خانم‌ها در گذشته این بود که جای زخم باقی می‌ماند. این مشکل در روش FUT و تکنیک‌هایی که از این متد گرفته شده بودند بسیار شایع بود. با گذشت زمان ابزارهایی وارد دنیای پیوند مو شدند که این مشکل را تا حد زیادی برطرف کردند. به این ترتیب شما تنها شاهد برش‌های ریز در حین کاشت خواهید بود که رد آنها نیز معمولا تا انتهای ماه اول به طور کامل برطرف می‌شود.

  • عوارض کاشت مو: عفونت

عفونت می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوارض کاشت مو به شمار بیاید که اگر کنترل نشود معمولا مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد. زمانی که محل کاشت عفونت کند این احتمال وجود دارد که به فولیکول‌های کاشته شده آسیب رسانده و از رشد مجدد آنها جلوگیری کند. در چنین شرایطی معمولا پزشک متخصص داروهایی را برای جلوگیری از عفونت تجویز می‌کند. در دوران نقاهت رعایت کردن این نکته بسیار مهم خواهد بود که این داروها را به طور مرتب مصرف کرده و از بروز عفونت جلوگیری کنید.

  • عوارض و خطرات کاشت مو: تورم پوست

تورم پوست سر نیز از دیگر عوارض احتمالی کاشت مو در زنان و مردان است که تا حد قابل قبولی مشکلی برای شما به وجود نخواهد آورد. با این حال در بسیاری از موارد پزشک متخصص معمولا داروهایی را برای کنترل این میزان تورم در پوست شما نیز تجویز خواهد کرد. به همین علت باید سعی کنید به طور مرتب این داروها را مصرف کنید. معمولا تورم به وجود آمده در پوست نیز تا انتهای هفته اول یا دوم به طور کامل رفع خواهد شد.

  • خطرات کاشت مو: بی حسی

این موضوع کاملا طبیعی خواهد بود که بعد از اتمام فرایند کاشت موهای خود با احساس بی‌حسی در ناحیه کاشت و همین‌طور بانک مو مواجه شوید. این مورد را نمی‌توان یکی از خطرات کاشت مو دانست. دلیل این موضوع این است که در حین کاشت به‌منظور جلوگیری از ایجاد احساس درد از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. وقتی که فرایند پیوند موها تمام می‌شود هنوز شما احساس بی‌حسی خواهید داشت و این موضوع نهایتا تا چند روز به طور کامل رفع خواهد شد.

  • عوارض هنگام کاشت مو: درد

روش‌های سنتی برای پیوند موها معمولا درد  زیادی را به زیباجویان می‌دادند. با این حال اکثر روش‌هایی که در حال حاضر برای کاشت استفاده می‌شوند معمولا درد کمی دارند و همین درد کم نیز با استفاده از داروهای بی‌حسی از بین می‌رود. بعد از اتمام فرایند کاشت شما ممکن است درد کمی را در ناحیه سر خود احساس کنید. اگر این موضوع برای شما اذیت‌کننده بود می‌توانید مسکن‌های ارائه شده توسط متخصص زیبایی را مصرف کرده و درد خود را کاهش دهید.

  • عوارض کاشت مو: خارش

ایجاد احساس خارش در ناحیه کاشت مو یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که معمولا بعد از کاشت ممکن است با آن درگیر شوید. زمانی که احساس خارش می‌کنید به هیچ وجه نباید اقدام به خاراندن آن ناحیه کنید. این کار ممکن است به گرافت‌های کاشته شده مو آسیب برساند. به همین علت نیز بهتر است سعی کنید از پمادهای ضد خارشی که معمولا تجویز می‌شوند استفاده کنید.

سایر خطرات پیوند موی طبیعی

سایر عوارض و خطرات کاشت مو

در کنار مواردی که بیان کردیم ممکن است عوارض جانبی کاشت مو دیگری نیز وجود داشته باشند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. غیرطبیعی بودن خط رویش موها: این موضوع کاملا به میزان تخصص کلینیکی که برای کاشت انتخاب کرده‌اید بستگی خواهد داشت.
  2. ضعیف بودن فرایند رشد مجدد: این موضوع به وضعیت بدنی، تکنیک کاشت، مراقبت‌های صورت گرفته بعد از کاشت و … بستگی دارد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

وقتی که با عوارض کاشت مو مواجه می‌شوید این نکته بسیار مهم خواهد بود که استرس نگیرید و به خود ترس راه ندهید. اگر از خدمات یک کلینیک معتبر استفاده کرده باشید بسیاری از این مشکلات خیلی سریع و راحت رفع خواهند شد. با این حال گاهی اوقات ممکن است این عوارض کمی نگران‌کننده شوند که در این شرایط بهتر است به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. از جمله این موارد عبارت‌اند از:

  1. اگر با وجود مصرف داروها تورم یا تب بالایی را در خود احساس می‌کنید.
  2. اگر میزان خارش یا سوزش در ناحیه سر بیشتر از آن است که بتوانید تحمل کنید.
  3. در صورتی که در ناحیه کاشت ترشحات زرد یا سفید رنگ مشاهده کردید.
  4. وقتی که میزان گرمای سر و دردی که دارید بیشتر از حد تحملتان بود.
  5. اگر خونریزی‌های غیرقابل کنترلی را در قسمت سر خود مشاهده کردید.
  6. در صورتی که ضربه سنگینی به ناحیه کاشت موها وارد شد.

تاثیر کاشت مو بر اعصاب

آیا کاشت مو می تواند به اعصاب آسیب برساند؟

آسیب رسیدن به اعصاب نیز یکی از عوارض مو کاشتن با استفاده از روش‌های سنتی بود که در تکنیک‌های نوین تا حد زیادی برطرف شده است. زمانی که یک لایه از پوست سر در روش‌های قدیمی برش داده می‌شد این امکان وجود داشت که اعصاب موجود در قسمت بانک مو آسیب ببینند. با این حال در تکنیک‌های مدرن که از ابزارهای پانچ استفاده می‌شود دیگر چنین امکانی وجود ندارد. از طرف دیگر در حین برش دادن قسمت طاس سر به منظور پیوند مو نیز از تیغ‌های ریزی استفاده می‌شود که به هیچ وجه به اعصاب آسیب نمی‌رسانند.

راهکارهای پیشگیری از عوارض بعد از پیوند مو

راهکارهای پیشگیری از عوارض پس از کاشت مو

برای این‌که بتوانید عوارض داروهای کاشت مو یا عوارض خود فرایند پیوند مو را کاهش دهید راهکارهای موثر و مفیدی وجود دارند. این راهکارها عبارت‌اند از:

  1. اسکار: برای این‌که بتوانید خطوط اسکار را به بهترین شکل ممکن از بین ببرید نیازمند این خواهید بود که از یک روش استاندارد و جدید برای کاشت موهای خود استفاده کنید. روش‌های قدیمی مانند FUT خطوط اسکار را به جا می‌گذارند، این در حالی است که روش‌های جدید مانند روش ترکیبی و روش نیوگرافت می‌توانند بدون ایجاد خطوط اسکار پیوند موهای شما را انجام دهند.
  2. ترک پوست سر: ایجاد ترک در قسمت پوست سر بعد از پیوند مو یکی از مهم‌ترین عوارض مو کاشتن خواهد بود. برای این‌که بتوانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید بهترین راهی که پیش روی شما قرار دارد این است که از کرم‌های نرم‌کننده‌ای که پزشک متخصص برای شما تجویز می‌کند استفاده کنید.
  3. عدم تقارن: گاهی اوقات ممکن است بعد از این‌که موهای خود را کاشتید مشاهده کنید که موهای شما دارای تقارن کافی نیستند. این عدم تقارن معمولا در خطوط رویش مو قابل مشاهده خواهد بود. برای این‌که بتوانید از این عوارض کاشت مو سر جلوگیری کنید باید یک کلینیک معتبر و یک روش جدید را برای کاشت انتخاب کنید.
  4. سرفه و سکسکه: یکی از عوارض کاشتن مو سر این است که دچار سکسکه و سرفه شوید. این موضوع اصلا جای نگرانی ندارد و بعد از مدتی حل خواهد شد. با این حال اگر این مسئله ادامه‌دار شد حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

مرگ در اثر کاشت مو

آیا کاشت مو عوارض دارد؟ وقتی که اقدام به کاشت موهای خود می‌کنید یکی از اخباری که ممکن است به گوش شما برسد این است که پیوند موها می‌تواند باعث مرگ شود. در خصوص این موضوع باید بدانید که استفاده از خدمات یک کلینیک معتبر و پزشکی باعث می‌شود تا به هیچ وجه این مسئله به وجود نیاید. تنها عاملی که می‌تواند باعث مرگ در اثر کاشت مو شود این است که بیهوشی شما یک بیهوشی غیراستاندارد باشد.

در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز از بیهوشی برای پیوند موها استفاده نمی‌شود. از طرف دیگر خود فرایند بی‌حسی نیز توسط متخصصان این حوزه صورت می‌گیرد. به همین علت نیز می‌توانید بدون نگرانی از خدمات این کلینیک استفاده کنید.

آیا کاشت مو باعث آسیب مغزی می شود؟

خیر این موضوع نیز اگر از خدمات کلینیک‌های معتبری که در این زمینه وجود دارند استفاده کنید به هیچ وجه رخ نخواهد داد. در گذشته روش‌های سنتی ممکن بود که باعث بروز این مسئله شوند؛ ولی امروزه با پیشرفت‌های علمی صورت گرفته در این زمینه شاهد آن هستیم که برش‌های ریزی برای کاشت مو ایجاد می‌شوند که هیچ‌گونه آسیبی به اعصاب شما وارد نمی‌کنند. پس در حال حاضر بدون نگرانی درباره عوارض کاشتن مو می‌توانید از این خدمات استفاده کنید.

آیا پیوند مو باعث ناباروری می شود؟

آیا کاشت مو باعث مشکلات باروری می شود؟

عوارض کاشت مو برای بچه دار شدن همگی اخبار کذبی هستند که در این زمینه شایع شده‌اند. به طور کلی باید بدانید که فرایند کاشت موها فرایندی است که به طور مستقیم با پوست سر در ارتباط است. به همین علت نیز هیچ‌گونه آسیبی را به فرایند بارداری وارد نخواهد کرد. تمامی این موارد در جلسه مشاوره‌ای که با پزشک متخصص برگزار می‌کنید به شما توضیح داده خواهد شد.

دستورالعمل‌های مراقبت از مو پس از کاشت مو در کلینیک رز

یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از عوارض کاشت مو این است که سعی کنید نکات مراقبتی که در این خصوص وجود دارند را رعایت کنید. از جمله مهم‌ترین مزایای پیوند موها در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز این است که متخصصان این کلینیک تمامی نکات مراقبتی مربوط به بعد از فرایند کاشت را به شما توضیح خواهند داد. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا بتوانید بهترین نتیجه را از کاشت موهای خود دریافت کنید.

سخن پایانی

عوارض کاشت مو عوارضی هستند که با پیشرفت تکنولوژی‌های مربوط به این حوزه به میزان زیادی کاهش پیدا کرده‌اند. به همین علت نیز شما می‌توانید با خیالی راحت از خدمات پیوند موها استفاده کنید. کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز یکی از بهترین کلینیک‌هایی است که این خدمات را با بالاترین کیفیت در اختیار زیباجویان عزیز قرار می‌دهد. برای دریافت وقت مشاوره و پیوند مو همین حالا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

منابع: druhairnsenseshrbr

4.7/5 - (19 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
کاشت مو با استفاده از بانک موی دیگران
نوشتهٔ بعدی
کاشت مو از موی بدن با نتایج خیره کننده BHT

3 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید