کاشت مو

کاشت مو بدون درد – مراقبت‌های قبل و بعد از کاشت مو

ریزش مو یکی از مشکلات شایع است که می‌تواند ریشه در مشکلات عصبی، اختلالات تیروئیدی، مشکلات هورمونی یا کمبود ویتامین داشته باشد. در برخی موارد با یافتن علت ریزش مو و درمان آن، باز هم موهای از دست رفته قابل جبران نبوده و فرد دچار کم پشتی مو و حتی طاسی در برخی نقاط سر می‌شود. کاشت مو بدون درد در چنین مواردی به کمک افراد می‌رسد. عمل زیبایی کاشت مو روشی است که در اکثر بیماران کارساز می‌باشد، اگر مدت‌ها است که تحت درمان هستید و با مصرف داروهای تقویتی مختلف باز هم رویش مجددی در موهای خود نمی‌بینید شاید وقت آن رسیده است که به فکر روش قطعی‌تری باشید. کاشت مو بدون درد و جراحی یک عمل زیبایی موثر جهت افزایش تراکم مو می‌باشد که در اکثر موارد با کاشت فولیکول‌های مو در قسمت‌هایی که تراکم موی کمتری قابل مشاهده است، می‌توان نتایج مطلوبی بدست آورد. برای انتخاب بهترین روش کاشت مو بدون درد، با مشاوران کلینیک رز در ارتباط باشید.

دریافت تخفیف 500 هزار تومانی کاشت مو + مشاوره رایگان

کاشت مو بدون خونریزی

کاشت مو بدون جراحی

روش کاشت مو بدون جراحی از بهترین و رایج‌ترین روش های پیوند فولیکولی مو است. این روش سال‌ها مورد توجه داوطلبان کاشت مو است و در کلینیک‌های پوست و مو، مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش کاشت مو به روش FUT تنها روش کاشت مو است که در آن برای برداشت فولیکول‌های مو، یک نوار باریک از پوست سر جدا می‌شود. این روش نیز مزایا و معایبی دارد و همچنان در کلینک‌های کاشت مو مورد توجه است. در بقیه روش‌های کاشت مو جراحی انجام نمی‌شود و پزشک به کمک انواع دستگاه یا هولدر دستی فولیکول‌های مو را بدون جراحی از سر جدا می‌کند. روش کاشت مو بدون جراحی عوارض کمتری داشته و به دلیل مزایای بسیار آن، مورد توجه بسیاری از پزشکان و داوطلبان کاشت مو است. در کلینیک رز انواع روش‌های کاشت مو بدون جراحی توسط دکتر روحانی انجام می‌شود.

آیا عمل زیبایی کاشت مو بدون درد و جراحی امکان پذیر است؟

افراد زیادی که مشکل کم پشتی مو دارند به خاطر احتمال درد، در اقدام به کاشت مو دچار تردید می‌شوند. در اکثر موارد بیمار با دیدن فیلم‌های عمل کاشت طبیعی مو سعی در تجسم درد ناشی از آن می‌کند، در حالی که چیزی که می‌بینید با آن چیزی که تجربه خواهید کرد متفاوت است. شاید با دیدن مراحل عمل پیوند طبیعی مو در مورد دردناک بودن پروسه‌ی عمل نگران شوید، در واقع درهمه‎ی عمل‌های زیبایی احساس درد تا حدودی وجود دارد اما با تزریق ماده‌ی بی‌حسی قابل کنترل خواهد بود. در عمل زیبایی کاشت طبیعی مو نیز با رعایت نکاتی توسط پزشک مربوطه احساس درد به حداقل می‌رسد.

در روند عمل زیبایی کاشت طبیعی مو، موها از ناحیه‌ی اهدا کننده برداشته شده و در ناحیه‌ی مورد نظر پیوند می‌خورند، با توجه به سختی کار در این عمل، احساس درد جزئی، طبیعی است. پیوند مو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که میزان درد می‌تواند با توجه به تکنیک کاشت مو متفاوت باشد؛ همچنین تراکم موی پیوندی نیز می‌تواند تا حد زیادی در میزان درد بیمار تاثیرگذار باشد. در حالت کلی عمل زیبایی کاشت مو بدون جراحی و خونریزی، عمل دردناکی محسوب نمی‌شود و با بی حسی موضعی که قبل از عمل و همچنین در حین عمل نیز به کف سر اعمال می‌شود، معمولا بیماران شکایتی از درد حین عمل ندارند.

مطالب بیشتر: درمان ریزش مو در زنان با کاشت مو

عمل زیبایی کاشت مو بدون درد و خونریزی

تکنیک کاشت مو به منظور کاهش درد بیمار در حین عمل و همچنین به منظور امکان افزایش تراکم موهای قابل کاشت، دائما در حال پیشرفت است، از زمان ابداع عمل پیوند موی طبیعی شاهد تکنیک‌های مختلف FUT، FIT، FUE و روش‌های دیگر هستیم. تکنیک کاشت مو به روش‌ FUT را به عنوان روشی سنتی می‌شناسیم که امروزه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، در این روش بیشتر کارها دستی انجام می‌شد به همین دلیل بیشتر موهای برداشت شده آسیب می‌دیدند و در کل روش موثری نبودند. همچنین به علت بزرگ بودن ناحیه ی برش، زخم شدیدی ایجاد می‌شد که باعث درد و خونریزی می‌شد. بعد از منسوخ شدن روش‌های سنتی، کاشت مو به روش FUE مطرح شده است که بیش از ده سال است که توسط پزشکان زیبایی انجام می‌شود و نتایج مطلوبی حاصل می‌شود.

برای اطلاع از هزینه کاشت مو برای موهای خود می‌توانید با مشاورین کلینیک پوست و مو رز از طریق شماره 02144067005 در ارتباط باشید و همچنین به صورت حضوری و کاملا رایگان نوبت مشاوره حضوری دریافت کنید. و هچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09104440228 تمامی سوالات خود در رابطه با کاشت مو و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

این تکنیک کاشت مو همه‌ی نگرانی‌های شما را در مورد جای زخم و درد ناشی از پروسه‌ی کاشت را برطرف می‌کند. قطعا یکی از نگرانی‌های افراد در مورد عمل زیبایی پیوند طبیعی مو تزریق ماده‌ی بی‌حسی به قسمت‌های مختلف کف سر از طریق سوزن است. روش FUE برای کاشت مو با تکنیک توسعه یافته خود و همچنین امکان بی حسی بدون سوزن، راحتی غیر قابل تصوری را برای بیماران حین عمل فراهم می‌کند. در تکنیک FUE موها به صورتی نقطه‌ای برداشته و کاشت می‌شوند و به صورت برش نواری نیست، این مورد باعث می‌شود افراد مراجعه کننده از طبیعی بودن نتایج کاشت مو رضایت کافی را داشته باشند. همچنین به دلیل متفاوت بودن تکنولوژی جداسازی مو از ناحیه‌ی اهدا کننده، امکان کاشت تراکم زیادی از مو امکان پذیر بوده و درد و خونریزی در حداقل میزان ممکن است.

کاشت مو بدون درد و خونریزی

کاشت مو بدون جراحی چگونه است

روش کاشت مو بدون جراحی دقیقا مانند روش FIT است با این تفاوت که در زمان برداشتن گرافت مو از بانک مو، از دستگاه ایمپلنتر مینیاتوری استفاده می­شود.

مرحله اول : جدا سازی گرافت مو توسط دستگاه ایمپلنتر مینیاتوری

پزشک قبل از هر کاری ابتدا سر را به کمک داروهای بی حسی موضعی، بی حس می­کند. از این رو در حین انجام کاشت مو هیچ درد احساس نخواهد شد. سپس بانک مو بررسی شده و از بهترین قسمت آن کار آغاز می­شود. دستگاه ایمپلنتر مینیاتوری در بانک مو سوارخ­هایی به قطر ۰.۶ تا ۰.۹ میلیمتر ایجاد می­کند و گرافت مو را از سر جدا می­نماید. قطر سوراخ ایجاد شده در سر به قدری کوچک است که خونریزی در آن بسیار ناچیز به نظر می­رسد. این دقیقا بر خلاف روش­هایی مانند FUT است که در آن گرفت مو از پوست سر کاملا جدا و پوست سر بخیه می­شود. در این روش خونریزی زیادی وجود دارد و جای بخیه و اسکار تا آخر عمر همراه بیمار است.

مرحله دوم : بررسی گرافت‌ها و انتخاب بهترین آن‌ها

در این مرحله پزشک گرافت­های جدا شده را بررسی کرده و بهترین آنها را جدا می­کند. از آنجایی که در این روش قطر سوراخ­ها بسیار کوچک است موهای جدا شده اغلب بدون آسیب هستند و پزشک از اغلب آنها برای کاشت مو استفاده می­کند.

مرحله سوم : کاشت گرافت مو در سر

حال فولیکول­های مو سالم و آماده در سر قرار می­گیرد. این مرحله در هر روشی به یک شکل انجام می­شود. پزشک می‌تواند به کمک ربات ARTAS  گرافت‌­ها را در قسمت مناسب و مطابق با خط رویش مو بکارید. روش دیگری که پزشک از آن استفاده می­‌کند، ابزارهای دستی برای کاشت مو است. تفاوتی ندارد فولیکول مو به چه روشی کاشته شود. مهمتر این است که پزشک با مهارت فولیکول ها را با نظم و در لایه درستی از پوست قرار دهد.

مطالب بیشتر: کاشت مو به روش fue

راه های کنترل درد ناشی از عمل زیبایی کاشت مو

یکی از موارد دخیل در میزان درد عمل زیبایی کاشت مو بدون درد و جراحی، نحوه‌ی برداشت مو از ناحیه‌ی اهدا کننده است، در روش‌های نوین برای این منظوراز دستگاه‌های مخصوص برداشت مو که میکروموتور نام دارند استفاده می‌شود. کیفیت تجهیزات مورد استفاده در عمل زیبایی پیوند مو در کیفیت عمل بسیار تاثیرگذار بوده و برای کنترل درد در حین عمل نیز ضروری است. کیفیت میکروموتور و جنس تیغ‌های مورد استفاده در حین عمل از اهمیت بالایی برخوردار هستند. تعویض سوزن‌های مورد استفاده در استخراج مو و همچنین اعمال مجدد ماده‌ی بی حسی در حین عمل نیز از مواردی هستند که برای کاهش درد باید رعایت شوند.

Care after hair transplant

مزایا کاشت مو بدون جراحی

کاشت مو به روش MFIT مزایا بسیاری نسبت به دیگر روش ها دارد. از مهمترین این مزایا می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

• غیر تهاجمی بودن

همانطور که گفته شد در این روش گرافت مو با ایجاد سوراخ­های بسیار ریز انجام می­شود. از این رو نیاز به بخیه روی سر وجود ندارد. در این روش خبری از اسکار، درد، خونریزی شدید نیست.

• دوران نقاهت کوتاه مدت

سوراخ­های ایجاد شده روی سر به سرعت بهبود می­یابند. از این رو در کوتاه­ترین زمان ممکن می­توانید به محیط کار خود بازگردید و حتی ورزش سنگین را از سر بگیرید.

• قابلیت برداشتن مو از دیگر قسمت های بدن

با استفاده از دستگاه ایمپلنتر مینیاتوری موهای قسمت­های مختلف بدن از جمله سینه، ریش، دست و … قابل جداسازی می­باشد. از دیگر مزایا استفاده از این دستگاه جداسازی موهای نازک و قابلیت کاشت آن است.

مراقبت های بعد از کاشت مو

بیمار بعد از انجام کاشت مو بدون درد و خونریزی باید به خانه برگشته و منتظر نتایج شگفت انگیز و تحول جدید در ظاهر خود باشد. البته موهای کاشت شده بعد از 2 الی 3 هفته ریزش جزئی دارند و تا چند ماه بعد رویش مجدد شروع می‌شود و نتیجه‌ی نهایی حدود 6 تا 9 ماه بعد از عمل قابل مشاهده خواهد بود. برای هر چه بهتر گذراندن دوران نقاهت، کاهش عوارض احتمالی و در نهایت رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب بعد از کاشت موی طبیعی توجه به برخی دستورالعمل‌ها الزامی می‌باشد.

داروها

ممکن است داروی مسکن برای دردهای احتمالی بعد از عمل زیبایی پیوند طبیعی مو تجویز شوند. همچنین داروی آنتی بیوتیک و ضد التهاب نیز ممکن است توسط پزشک تجویز شود؛ همچنین برای جلوگیری از تورم نیز می‌توان کمپرس یخ روی ناحیه مورد نظر قرار داد.

پانسمان

بعد از عمل کاشت مو، سر بیمار پانسمان می‌شود که تا دو روز نباید باز شود، بهتر است پانسمان توسط کلینیک زیبایی باز شود؛ همچنین بعد از باز کردن پانسمان اسپری ضد عفونی و ترمیم کننده تجویز شده توسط پزشک باید چند ساعتی یک بار روی سر اسپری شود.

شستشو

شستشوی سر بعد از عمل زیبایی کاشت مو با شامپوی مخصوص تجویز شده توسط پزشک برای بهداشت ناحیه‌ی کاشت الزامی بوده و از عفونت ناحیه‌ی عمل جلوگیری خواهد کرد. شامپویی که توسط پزشک تجویز می‌شود دارای PH مناسبی بوده و حتی ممکن است شامپوی ضد قارچ برای جلوگیری از حساسیت‌های احتمالی تجویز شود. شستشوی سر با آغشته کردن اسفنج نرم به شامپوی مورد نظر و با حرکات ضربه‌ای ملایم انجام می‌شود. برای شستشوی سر نباید سر خود را مستقیما زیر دوش بگیرید؛ همچنین از ماساژ سر هنگام شستشو بپرهیزید، شستشوی سر 2 هفته‌ی اول روزی 2 بار و از هفته‌ی سوم روزی 1 بار توصیه می‌شود. همچنین از هفته‌ی سوم بعد از عمل کاشت مو می‌توانید با حرکات ملایم دست، سر خود را بشویید ولی باید مواظب برخورد ناخن با کف سر باشید.

Next hair transplant tips

مطالب بیشتر: بهترین دکتر کاشت مو در ایران

توصیه ‌های بعد از کاشت مو بدون درد و خونریزی

علاوه بر موارد الزامی گفته شده و مراقبت‌های ویژه، توجه به برخی نکات بعد از کاشت مو نیز توصیه می‌شود.

1. نوشیدن آبمیوه‌های حاوی ویتامین C برای ترمیم کف سر و بهبودی سریع توصیه می‌شود.
  2. بهتر است تا حداقل 3 هفته بعد از عمل زیبایی کاشت مو از مصرف دخانیات پرهیز شود.
  3. مصرف مشروبات الکلی تا حداقل 1 هفته بعد از عمل توصیه نمی‌شود.
  4. بهتر است حداقل تا 1 هفته بعد از کاشت مو از پوشش سر خود با کلاه یا هر چیز دیگر خودداری کنید.
  5. تا 1 ماه بعد از عمل hair transplant ورزش کردن توصیه نمی‌شود.

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت کاشت مو بدون درد در کلینیک پوست و مو رز، با مشاوران مجموعه در ارتباط بوده و از خدمات مشاوره رایگان مجموعه استفاده کنید.

هزینه کاشت مو بدون جراحی

هزینه کاشت مو بدون درد و خونریزی از عواملی همچون روش کاشت مو، تبحر پزشک، مدت زمان کاشت مو، کادر پزشکی و … تاثیر می­گیرد. هزینه کاشت مو بدون جراحی یا کاشت به روش MFIT نسبت به دیگر روش­ها بیشتر است. دلیل این امر جدید بودن تکنولوژی کاشت مو بدون جراحی است. این روش به قدری پرکار و پیچیده است که کمتر پزشکی در تهران با این روش کاشت مو انجام می­‌دهد. از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت کاشت مو بدون جراحی زمان زیادی است که برای جدا کردن گرافت نیاز می‌­باشد. کاشت مو بدون جراحی در تهران تنها در کلینیک‌­های معتبر و شناخته شده تهران انجام می­شود و برای بیمار هزینه‌­های زیادی به همراه دارد.

یک دیدگاه