کاشت مو با سلول بنیادی | آخرین اخبار سلول بنیادی مو

کاشت مو با تزریق سلول بنیادی

بخش مهمی از زیبایی چهره‌ی انسان به موهای سر بستگی دارد، کوتاه و بلند کردن مو و تغییر رنگ و مدل آن کارهایی است که همه‌ی ما برای تنوع انجام می‌دهیم؛ لذا کمبود این جزء مهم تاثیرات منفی در زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس هر فردی خواهد داشت. با وجود مشکلاتی نظیر آلودگی هوا، تغذیه‌ی نامناسب و … ریزش مو در هر سنی گریز ناپذیر است؛ اگرچه با شدت گرفتن ریزش مو باید نگران شد و به فکر درمان بود اما برای بسیاری از افرادی که دارای موی کم‌پشت یا طاسی شده‌اند نیز درمان‌های موفقیت آمیزی وجود دارد.

امروزه دانش بشر بیش از هر دوره‌ی دیگری تکامل یافته و از راه‌کارهای نوینی برای رفع نواقص و حفظ ظاهر فرد استفاده می‌شود، کاشت طبیعی مو روشی است که در سال‌های گذشته مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است؛ در این مقاله به بررسی کاشت مو و همچنین  آخرین اخبار کاشت مو به وسیله سلول بنیادی یا سلول درمانی مو می‌پردازیم؛ در این مطلب با کلینیک تخصصی پوست و مو رز همراه باشید.

اینفوگرافیک پیوند مو روش سلول های بنیادی

نکته : این محتوا صرفاً معرفی یک متد از کاشت مو است و در حال حاضر در ایران انجام نمی شود.

ناگفته‌ های کاشت مو با سلول بنیادی

واژه‌ی سلول بنیادی مفهوم وسیع و پیچیده‌ای دارد که خارج از بحث این متن است، تنها کافیست بدانید این سلول‌های زاینده توانایی تولید تمام سلول‌های بدن را دارند؛ این قابلیت معجزه آسای سلول‌های مادر سبب شده است محققان از آن برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده‌ی بدن استفاده نمایند. امروزه از سلول‌های بنیادی برای رشد مو، ترمیم پوست آسیب دیده و … بهره می‌برند، خوشبختانه نتایجی که تاکنون در این مورد از سراسر دنیا گزارش شده، کاملا موفقیت آمیز بوده است. مزیت این روش در مقایسه با سایر روش‌های کاشت طبیعی مو، عدم نیاز به بانک مو می‌باشد.

کاشت مو سلول بنیادی

تاثیر سلول های بنیادی در پیوند مو برای افرادی که به دلیل مسائل ژنتیکی دچار ریزش موی شدید و طاسی شده‌اند، بهتر است، چرا که ریزش موی این افراد ناشی از عملکرد ناقص سلول‌های بنیادی بوده است؛ بنابراین با جایگزینی سیلی از سلول‌های تکامل یافته، دیگر دلیلی برای رشد مو باقی نمی‌ماند.

فرآیند کاشت مو توسط سلول بنیادی

کاشت مو با سلول های بنیادی یا سلول درمانی مو به این صورت است که ابتدا یک مرحله نمونه برداری از فولیکول‎ها‎ی موی سر انجام می‌شود، این نمونه‌ها در محیط آزمایشگاه و در شرایط کاملا استریل کشت داده می‌شوند، این فرآیند به طور حداقل سه هفته زمان‌بر خواهد بود؛ پس از این دوره، سلول‎های تکثیر شده آماده‌ی تزریق به پوست سر فرد هستند. با گذشت زمان و مراقبت‌های لازم، به مرور فرد شاهد رشد موهای خود خواهد بود، اینکه چنین روشی در چه افرادی و با چه سنی نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت، از ابهاماتی است که برای اغلب مخاطبان پیش می‌آید.

مرکز تخصصی پوست‌ و موی رز، ارائه دهنده‌ی تمام خدمات زیبایی و ترمیم پوست و مو آماده‌ی ارائه‌ی اطلاعات کاملی برای تمام مخاطبان عزیز است.

درمان طاسی با سلول بنیادیبه راحتی می‌توان بیماری آلوپسی یا ریزش سکه‌ای مو را با سلول‌های بنیادی درمان نمود.
مزیت استفاده از سلول بنیادیچون در این روش کاشت مو نیازی به برداشت فولیکول مو نیست در نتیجه عوارضی همانند ورم، التهاب و خونریزی رخ نخواهد داد.
نحوه اجرای روش سلول های بنیادیدر این روش سوسپانسیونی از سلول‌های بنیادی تهیه شده و به محل طاس سر تزریق می‌گردد. چون این سلول‌ها می‌توانند سلول‌های زنده بدن را ایجاد کنند، پس به تشکیل فولیکول کمک خواهندکرد.
مراحل کاشت مو با سلول بنیادینمونه‌برداری از فولیکول‌ها
کشت دادن فولیکول برای استخراج سلول بنیادی
تزریق سوسپانسیون به دست آمده به سر

آینده کاشت مو

آینده کاشت مو با استفاده از سلول های بنیادی

کاشت مو بدون تراشیدن مو در صورتی که توسط یک پزشک ماهر و خلاق در یک مرکز معتبر انجام گیرد، بهترین نتیجه را به دنبال خواهد داشت. افرادی که تحت این روش قرار می‌گیرند، با گذشت 6 ماه از پیوند شاهد رشد پرتراکم موهای خود خواهند بود و از نتیجه طبیعی آن نهایت لذت را می‌برند.

با گذشت 3ماه از پیوند نواحی اهدا کننده و دریافت کننده فولیکول مو به طور کامل بهبود می‌یابند و جای زخمشان با موها پنهان می‌شود. البته تحقیقات زیادی در مورد این واقعیت انجام شده است که پزشکان باید بتوانند مو را بدون آسیب رسانیدن به پوست استخراج کنند و از فولیکول‌های بسیار کمی برای بازسازی خط موی سر بهره ببرند. محققان و پزشکان امیدوار هستند که در آینده‌ای نزدیک روش‌های جدیدی را در راستای تحقق این هدف معرفی کنند.

فاز انسانی سلول بنیادی مو

درمان‌های مبتنی بر سلول‌های بنیادی اخیراً به‌عنوان درمان‌های جدید بالقوه‌ای که بر فعال‌سازی مجدد سلول‌های بنیادی فولیکول مو تمرکز دارند و از این طریق رویش مو با سلولهای بنیادی، بازسازی و توسعه فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهند، توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. رویکردهای درمانی مبتنی بر سلول های بنیادی شامل برداشتن چند فولیکول مو و استخراج سلول‌های بنیادی از آن‌ها است. تحقیقات جدید بالینی با استفاده از این رویکرد انجام شده است که به طور کلی یافته‌های بسیار امیدوارکننده ای را نشان می‌دهد اما هنوز روش سلول درمانی برای ریزش مو وارد فاز انسانی و دریافت نتیجه قابل قبول در انسان نشده است.

محلول سلول‌های بنیادی برای رشد مو

با انتشار این خبر که “سلول‌های بنیادی در درمان کامل طاسی سر در آینده بسیار تاثیر گذار هستند”، پزشکان و داروسازان مختلفی اقدام به ساخت داروهایی حاوی این ماده نمودند. درمان بازسازی مو بر این واقعیت استوار است که سلول‌های بنیادی مشتق شده از چربی حاوی فاکتورهای رشد متعددی برای رشد مو هستند. آن‌ها نقش کلیدی در تحریک فولیکول‌های مو و درمان طاسی دارند.

مطالعات نشان داده‌اند که با استفاده از سلول‌های بنیادی که از چربی بدن خود شخص گرفته میشود رشد موها به طور متوسط 92 درصد افزایش می‌یابد که 23 درصد از این افزایش طی تنها پس از 6 ماه بعد از تزریق یا استفاده موضعی بوده است.

آخرین اخبار سلول بنیادی مو

اگرچه همچنان بسیاری درمان طاسی سر با سلول بنیادی را وهم و خیال می‌دانند، اما اطلاعاتی که از مراکز درمانی مختلف دنیا منتشر می‌شود، نوید دهنده خبرهای خوبی است. کاشت مو با سلول بنیادی “Hair Stem Cell Transplantation” یا به اختصار HST می‌تواند در سال‌های آینده به عنوان محبوب‌ترین روش پیوند موی برگزیده شود. با توجه به اخباری که در مورد تاثیر سلول‌های بنیادی در ترمیم بافت‌های آسیب دیده منتشر می‌شود، انتظار می‌رود در زمینه رشد ریشه‌ی مو نیز عملکرد کاملاً موفقی داشته باشد؛ با استفاده از این روش علاوه بر موی سر، می‌توان از آن برای رشد ابرو نیز استفاده نمود.

درمان طاسی سر با سلول های بنیادی

درمان طاسی سر با سلول های بنیادی

طاسی سر ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، بنابراین متخصصان این حوزه ابتدا دلیل طاسی را می‌یابند و سپس به درمان می‌پردازند. یکی از اختلالاتی که ممکن است در هر فردی به وجود آید، آلوپسی سر یا به عبارتی (alopecia areata) است که با نام ریزش موی سکه‌ای شناخته می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد می‌توان این مشکل را با کمک سلول‌های بنیادی برطرف نمود. چرا که سلول‌های بنیادی در ترمیم بافت پوست آسیب دیده عملکرد مناسبی داشته‌اند، با توجه به نتایج فاز انسانی سلول بنیادی مو می‌توان به درمان آلوپسی با سلول بنیادی نیز امیدوار بود.

آخرین پیشرفت ‌های کاشت مو با سلول بنیادی مو در ایران

محققان ایرانی در زمینه سلول‌های بنیادی به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اند، تحقیقات در خصوص تاثیر سلول‌های بنیادی در پیوند طبیعی مو نیز همچنان در حال بررسی است؛ بنابراین چندان دور از انتظار نیست که به زودی روش سلول درمانی مو وارد مرحله‌ی اجرایی شود. با توجه به اینکه این روش در حال حاضر چندان متداول نیست، پیش از اقدام باید تحقیقات کاملی انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است مورد سوء استفاده مراکز نامعتبر و افراد سودجو قرار گیرید.

امروزه تبلیغات متعددی با عنوان تزریق محلول سلول‌های بنیادی برای رشد مو به چشم می‌خورد، باید بدانید این روش در ایران تنها در تعداد کمی از مراکز تخصصی به صورت آزمایشی در حال انجام است؛ اگرچه در برخی کشورها این روش از فاز تحقیقاتی خارج شده و نتایج امیدوار کننده‌ای داشته است. کاشت مو سلول های بنیادی 2024 در کشورهای پیشتاز در دانش پزشکی انگیزه زیادی برای تحقیقات بیشتر در این زمینه فراهم نموده است.

سلول بنیادی کاشت مو

معجزه ‌ی سلول های بنیادی در کاشت مو

دلیلی که این روش‌های به عنوان بهترین روش پیوند موی طبیعی تا به امروز معرفی می‌کنند، بی‌نیازی به بانک مو است. افرادی که به دلیل بیماری یا مشکلات ژنتیکی بانک موی ضعیفی داشته باشند، پاسخ امیدوار کننده‌ای در کاشت طبیعی مو به روش‌های دیگر دریافت نمی‌کنند.؛بنابراین باید روش دیگری برای این گروه از افراد وجود داشته باشد. سلول‌های بنیادی در ریزش مو تاثیر بسزایی دارند.

این سلول‌ها ممکن است بر اثر مشکلات ژنتیکی در هر سنی باعث ضعیف شدن ریشه مو و ریزش شدید آن شوند. چاره‌ی این افراد، رفع نواقص با استفاده از سلول بنیادی فولیکول مو است. در این روش برخلاف روش‌های دیگر کاشت طبیعی مو، نیازی به برداشتن ریشه‌ی مو از بانک مو ندارید، در نتیجه بدون ایجاد زخم، درد و بدون هیچ عارضه‌ای موهای سالم و با رشد طبیعی خواهید داشت؛ با توجه به عدم ایجاد زخم در پوست، زمان درمان نیز کوتاه‌تر خواهد بود.

هزینه پیوند مو با سلول های بنیادی

قیمت کاشت مو با سلول های بنیادی

پیوند مو با روش‌های مختلف برحسب مکانیزم، سطح پیچیدگی و تجهیزات مورد نیاز تعیین می‌شود، طبیعی است که روش‌های نوین قیمت‌های بالاتری نیست به روش‌های پیشین داشته باشند؛ بنابراین قیمت کاشت طبیعی مو با سلول‌های بنیادی نیز از این قاعده پیروی می‌کند؛ اگرچه این روش در حال حاضر متداول نیست، اما با توجه به آسیب‌پذیری سلول‌های بنیادی، به محیطی کاملا استریل نیاز خواهد بود؛ از سوی دیگر برای کشت سلول‌های بنیادی و ساخت سوسپانسون استاندارد زمانی بین 3 تا 8 هفته نیاز است.

با این تفاسیر اجرای این فرآیند نیاز به هزینه‌هایی بیشتر از روش‌های معمول دارد، اگرچه با نتایجی که تاکنون حاصل شده است، پیش‌بینی می‌شود بازدهی این روش به مراتب چشم‌گیرتر باشد. برای اطلاع از قیمت پیوند طبیعی مو می‌توانید با بخش مشاوره کلینیک پوست و موی رز در تماس باشید، این مرکز با بهره‌مندی از آخرین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا بهترین نتایج را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

خدمات پیوند مو با سلول بنیادی

جلوگیری از ریزش مو یا رفع طاسی سر و مسائل مشابه برای داشتن ظاهری زیباتر لازم است، چرا که ظاهری آراسته اعتماد به نفس فرد را بهبود می‌بخشد، با این تفاسیر افرادی که با چنین مسائلی روبرو هستند، همواره در جستجوی روشی موثر و پربازده خواهند بود؛ بنابراین توصیه می‌شود پیش از هر انتخابی نسبت به روش‌های موجود، مزایا، معایب و عوارض کاشت مو هریک را مطالعه نمایید. تبلیغات با موضوع محلول سلول‌های بنیادی ریزش مو رو نادیده بگیرید و تا زمانی که اطلاعات دقیقی دریافت نکرده‌اید، هزینه‌ای بابت این کار پرداخت نکنید. همانطور که پیش از این نیز بیان شد، این روش در ایران همچنان در فاز تحقیقاتی قرار دارد و وارد مرحله‌ی اجرایی نشده است. شما می‌توانید آخرین اخبار مرتبط با پیوند طبیعی مو با استفاده از سلول بنیادی فولیکول مو را از کلینیک پوست و مو رز دریافت کنید.

پیوند مو به روش fci

کاشت مو به روش fci

سلول‌های پاپیلای پوستی (DP) متشکل از سلول‌های فیبروبلاست ‌مانندی هستند که تقریباً در بین سلول‌های پستانداران بالغ منحصر به‌ فرد می‌باشند. این سلول‌ها توانایی القای مویی قدرتمندی که در طی مورفوژنز دوران جنینی به دست می‌آید را حفظ می‌کنند. این ظرفیت القایی پایه و اساس یک نوع سلول درمانی به نام کاشت سلول فولیکولی یا کاشت مو به روش FCI است. در طی کاشت FCI مراحل زیر طی می‌شود:

  1. پزشک ابتدا سلول‌های پاپیلای پوستی را از چند فولیکول مو استخراج می‌کند
  2. در شرایط کشت مو در آزمایشگاه، این سلول‌ها گسترش و تکثیر می‌یابند (به تعداد مورد نظر برای پیوند)
  3. در نهایت بعد از رشد و بلوغ کافی، در ناحیه طاس پوست سر کاشته می‌شوند

به این ترتیب در کاشت مو به روش اف سی آی می‌توان از تعداد کمی سلول پاپیلای پوستی (DP) به تعداد بسیار زیادی فولیکول جدید دست یافت. ایده پشت این روش به عنوان یک سلول درمانی جهت درمان ریزش مو، موضوع نوین و جدیدی نیست و مدت‌ها تصور می شد که DP نقش مهمی در مورفوژنز فولیکول ایفا می‌کند. اولین شواهد مستقیم در راستای تایید این فرضیه در دهه 1960 نشان داده شد؛ به این شرح که پاپیلاهای پوستی پیوند شده می‌توانند رشد مو را القا کنند. از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عدم خونریزی
  2. عدم باقی ماندن جای زخم بر روی محل بانک مو (ناحیه اهدا کننده فولیکول)
  3. عدم نیاز به بانک موی پرپشت (مناسب بودن کاشت مو برای همه به ویژه افرادی که طاسی گسترده دارند (کاشت مو با بانک مو ضعیف))

سوالات متدوال

تحقیقات جدید به دانشمندان اجازه می‌دهد تا فولیکول‌های موی جدید را درون منافذ لوله‌ای شکلی که تار و ریشه مو را در آغوش می‌گیرند  در آزمایشگاه رشد دهند.

فولیکول‌های موی کشت‌شده را می‌توان برای بررسی نقش عوامل تنظیم‌کننده رشد مو به‌ویژه با توجه به تحریک رشد مو و انتقال آناژن به کاتاژن، متابولیسم و ​​فرآیند سنتز فیبر مو مورد استفاده قرار داد.

آیا می توانید فولیکول های مو را تکثیر کنید؟

شبیه سازی مو، که به آن تکثیر مو نیز می گویند، یک درمان امیدوارکننده برای آلوپسی آندروژنتیک است. در شبیه‌سازی مو، نمونه‌ای از سلول‌های بنیادی فولیکول موی جوانه‌زننده در خارج از بدن تکثیر می‌شود و سپس دوباره به‌عنوان موهای دائمی جدید در پوست سر کاشته می‌شود.

برای اطلاع از هزینه کاشت مو برای موهای سر خود می‌توانید با مشاورین کلینیک تخصصی پوست و مو رز از طریق شماره 02144067005 در ارتباط باشید و همچنین به صورت حضوری و کاملا رایگان نوبت مشاوره حضوری دریافت کنید. و هچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09104440228 تمامی سوالات خود در رابطه با کاشت مو در مردان و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
ویژگی ها و عملکرد فولیکول مو + بهترین روش تقویت آن
نوشتهٔ بعدی
تکنیک اسکالپ موی سر چیست و تا چه مدت ماندگاری دارد؟

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید