لیزر پشت لب – از بین بردن موهای زائد و تیرگی بالای لب

از بین بردن موهای زائد بالای لب با لیزر

اگر از روش های قدیمی حذف موهای زائد، موقتی بودن این روش ها و درد و آسیب های حاصل از آن ها خسته شده اید، لیزر موهای زائد پیشنهادی است که احتمالا برای شما خوشایند خواهد بود. لیزر موهای زاید، سریع ترین و موثر ترین روش حذف موهای زائد می باشد که با کمترین میزان آسیب و عوارض جانبی می توانید از اثرات لذت بخش و طولانی مدت آن بهره مند شوید.

لیزر موهای زائد بالای لب

لیزر موهای زائد پشت لب چگونه انجام می شود؟

لیزر موهای زائد پشت لب روشی است که در آن از اشعه ای متمرکز شده و با حرارت، برای ریشه کنی موهای زائد استفاده می شود. طی رفع موهای زاید، اشعه ی لیزر به فولیکول تارهای موهای تابانده می شوند و اثر این اشعه روی ریشه ی مو، باعث تخریب آن و از بین رفتن آن تار موی زائد خواهد شد. فولیکول های مو که درست در زیر پوست قرار دارند مسئول تولید مجدد تارهای مو می باشند و اگر این فولیکول ها تخریب شوند، رویش مجدد تارهای مو تا زمان های طولانی به تاخیر خواهد افتاد. این همان اتفاقی است که طی لیزر موهای زائد شاهد آن خواهید بود.

در سایر روش های حذف موهای زائد صرفا حذف تارهای مو اتفاق می افتد و فولیکول مو به سرعت ان تار مو را ترمیم میکند؛ اما طی لیزر موهای زاید این فولیکول ها تخریب شده و پس از حذف آن تار مو، رشد مجدد موهای زائد را نخواهید داشت.

از آن جایی که اشعه ی لیزر، رنگدانه های تار های مو را مورد هدف قرار می دهد، لیزر موهای زائد بهترین نتیجه را روی افرادی با تارهای موی تیره خواهد داشت. به طور کلی، لیزر پشت لب به یکی از متداول ترین روش های حذف موهای زائد تبدیل شده است که طی آن عمل موزدایی در کوتاه ترین زمان ممکن با کمترین آسیب و عوارض جانبی به شکلی ایده آل انجام خواهد شد.

نحوه لیزر موهای زائد

تاثیرات و مزایای لیزر موهای زائد بالای لب

لیزر موهای زائد بالای لب به علت داشتن نکات مثبت و ویژگی هایی منحصر به فرد، روشی برگزیده در بین سایر روش های رایج موزدائی محسوب می شود. موارد زیر، تنها بخشی از مزیت های حذف موهای زائد بالای لب به روش لیزر موهای زائد صورت می باشد:

مزایای لیزر موهای زائد بالای لب

  1.  از مهم ترین ویژگی های روش لیزر موهای زائد می توان به دقت و هدفمند انجام شدن این روش اشاره کرد. طی لیزر موهای زاید بالای لب، بافت تار موی زائد آن ناحیه از صورت از بین می روند و این در حالی است که آسیبی به بافت پوست آن ناحیه وارد نخواهد شد.
  2. نکته مثبت قابل توجه دیگری که لیزر موهای زائد بالای لب را به جایگاه محبوبیت می رساند، سرعت عمل بالا در این فرآیند است. انجام فرایند حذف موهای زائد در ناحیه ی بالای لب در یک دقیقه ممکن می باشد. هر پالس لیزر در کسری از ثانیه عملکرد خود را تکمیل می کند و این در حالی است که چنینی نتیجه ی سریع و پایداری را نمی توان از سایر روش های حذف موهای زائد مشاهده کرد.
  3. ویژگی جالب دیگر روش لیزر موهای زاید، آن است که این پروسه با اتمام زمان جلسه ی لیزر موهای زائد به پایان نخواهد رسید و ریزش موهای زائد ناحیه ی مورد نظر تا 7 جلسه بعدی نیز ادامه دارد؛ و نقطه ی درخشان این اتفاق آن جاست که این ریزش موهای زائد پس از هر جلسه لیزر دائمی می باشد.

عوارض و خطرات ناشی از لیزر موهای زائد بالای لب

در لیست آسیب ها و عوارض لیزر موهای زائد، موارد زیادی مشاهده نخواهد شد. در واقع بر خلاف تصور عموم که لیزر موهای زائد را روش مهاجمی و با اثرات مخرب طولانی مدت تصور می کنند، آسیب های ممکن بعد از لیزر محدود و جزئی می باشند و به سرعت قابل ترمیم خواهند بود. ممکن است بعد از انجام لیزر موهای زائد ناحیه ی بالای لب، تورم و قرمزی مشاهده شود.

این التهاب به دلایل مختلف ممکن است تشدید شده باشد. روش انجام لیزر پشت لب توسط پزشک نیز نقش چشمگیری در وقوع این التهاب خواهد داشت. در هر صورت در حالت طبیعی این التهاب پوست به سرعت مرتفع خواهد شد. طی یک ماه بعد از انجام رفع موهای زاید که موهای زائدی که تحت لیزر قرار گرفته اند دچار ریزش خواهند شد، ممکن است حساسیت به نور آفتاب به وجود بیاید و تغییراتی در رنگ پوست آن ناحیه مشاهده شود. در افرادی با رنگ های پوست تیره، ممکن است تاول هایی روی پوست بعد از انجام لیزر موهای زائد مشاهده شود.

به وجود آمدن زخم های دائمی یا تغییر رنگ دائمی پوست بعد از انجام لیزر موهای زائد بسیار نادر است و تا حد زیادی به تجربه و تخصص پزشک در انجام لیزر موهای زاید بستگی دارد. به طور کلی لیزر موهای زائد به شرط انتخاب یک پزشک با تجربه و ماهر و یک کلینیک معتبر، از کم خطر ترین اقدامات زیبایی شما در طول زندگی خواهد بود.

اقدامات قبل از لیزر پشت لب

قبل از انجام لیزر موهای زائد پشت لب، چندین روش مهم و آماده سازی وجود دارد که باید برای اطمینان از درمان ایمن و موثر در نظر بگیرید.

  1. برای مشاوره با یک پزشک دارای مجوز و با تجربه، مانند یک متخصص پوست یا یک تکنسین لیزر مجاز، برنامه ریزی کنید. در طول این مشاوره، می توانید در مورد اهداف خود صحبت کنید، هر سوالی دارید بپرسید و ارزیابی کاملی از نوع پوست و موی خود دریافت کنید تا مشخص شود آیا کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد پشت لب هستید یا خیر.
  2. تراشیدن ناحیه درمان قبل از جلسه لیزر موهای زائد بسیار مهم است. اصلاح تضمین می کند که انرژی لیزر در درجه اول توسط فولیکول های مو جذب می شود و امکان درمان موثرتر و کاهش خطر سوختگی یا ناراحتی را فراهم می کند.
  3. قرار گرفتن در معرض نور خورشید را در ناحیه درمان حداقل دو هفته قبل از لیزر محدود کنید. پوست آفتاب سوخته یا برنزه می تواند به لیزر حساس تر باشد و خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.
  4. حداقل شش هفته قبل از جلسه لیزر موهای زائد، موهای ناحیه تحت درمان را اپیلاسیون یا کندن نکنید. لیزر موهای زائد فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و این روش ها موها را از ریشه حذف می کنند. برای اینکه درمان موثر باشد، مو باید وجود داشته باشد.

اقدامات بعد از لیزر موهای زائد لب

لیزر موهای زائد به خودی خود عوارض و آسیب های محدودی را به دنبال خواهد داشت اما می توان با رعایت نکات و مراقبت هایی این موارد احتمالی را نیز به حداقل رساند و لذت نتیجه ی حذف موهای زائد را با کیفیت بیشتری ماندگار کرد. بخشی از این توصیه ها در ادامه شرح داده خواهند شد: بهتر است بعد از انجام لیزر موهای زائد از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب خودداری کنید. تماس مستقیم با نور آفتاب نه تنها در تاثیرگذاری فرایند حذف موهای زائد نقش دارد، بلکه باعث وقوع و تشدید عوارض جانبی پس از لیزر موهای زاید خواهد شد.

برای کاهش التهاب و قرمزی ناحیه ی پوست بالای لب پس از انجام لیزر موهای زائد، می توان از کمپرس های سرد استفاده کرد. بعد از انجام لیزر موهای زائد، پوست ناحیه ی لب و نواحی اطراف آن تحریک می شود و اگر پوست حساسی نیز داشته باشید احتمال وقوع آسیب های پوستی بیش از پیش خواهد شد. توصیه می شود در این شرایط از عواملی که ممکن است باعث تحریک شدید تر پوست شوند و عوارضی را به دنبال داشته باشند پرهیز کنید. استفاده از مواد آرایشی و انجام هر گونه اسکراب و اقدامات پوستی، از این دست موارد آسیب رسان خواهند بود.

و در نهایت به فاصله ی بین جلسات لیزر موهای زائد خود توجه کنید. رعایت فواصل منظم و برنامه ریزی شده بین جلسات لیزر، نکته ای کلیدی در به دست آمدن نتیجه ی ایده آل و مورد نظر شما خواهد بود.

آیا لیزر موهای زائد بالای لب دائمی است؟

با اینکه لیزر موهای زائد امروزه به عنوان روش دائمی حذف موهای زائد شناخته می شود، اما در حقیقت این روش باعث نابودی همیشگی و کامل تمام تارهای موی زائد نخواهد شد. بر اساس عملکرد لیزر موهای زاید، فولیکول های موهای زائد طی این روش در یک حالت پایدار مانده و تخریب می شوند و دیگر شاهد رشد آن تار های مو نخواهید بود؛ اما تار های موی زائد ممکن است مجددا روییده شوند که اما این بار، نازک تر، ضعیف تر و کمرنگ تر خواهد بود.

در واقع لیزر موهای پشت لب باعث کاهش چشمگیر موهای ناخواسته در یک ناحیه و ایجاد وقفه های زمانی طولانی در رویش های مجدد تارهای موی زائد خواهد شد. که البته هرچه جلسات بیشتری از لیزر موهای زائد تکمیل شود، این نتیجه موثر تر و رویش موهای جدید دیرتر و بسیار کمتر خواهد بود. توجه داشته باشید که کامل ترین نتیجه ی لیزر موهای زائد در افرادی که تار های موی تیره ای دارند مشاهده خواهد شد.

پس در صورت انجام لیزر موهای زائد به شکل صحیح و در جلسات کامل، به ضمن داشتن شرایط فیزیکی و جسمی ایده آل، می توان از لیزر موهای پشت لب نتایج و تاثیرات دائمی و پایدار را انتظار داشت. در نهایت، با وجود اینکه لیزر موهای زائد به گونه ای نیست که بتوان گفت بدون قید و شرط اثرات دائمی دارد، اما همچنان بهترین روش حذف موهای زائد با حداکثر ماندگاری و کمترین میزان آسیب شناخته شده است.

لیزر پشت لب چند جلسه است؟

درمان‌های لیزر پشت لب که اغلب برای رفع نگرانی‌هایی مانند خطوط ریز، چین و چروک یا موهای ناخواسته استفاده می‌شوند، معمولاً برای دستیابی به بهترین نتایج به جلسات متعدد نیاز دارند. تعداد جلسات مورد نیاز می تواند بر اساس عوامل متعددی متفاوت باشد.

جهت اطلاع از هزینه لیزر موهای زائد در کلینیک پوست و مو رز با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

خط ویژه: 02148679

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
سیکل و نحوه ریختن موها بعد از لیزر
نوشتهٔ بعدی
لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی زنان (لیزر بکینی بدون تیره شدن)

6 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • مهرانه
    18/10/1402 1:12 ق.ظ

    ایا لیزر پشت لب برای دندان ضرر دارد

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      لیزر پشت لب برای دندان ضرر ندارد. لیزر موهای زائد با استفاده از نور برای از بین بردن فولیکول های مو کار می کند. این نور به پوست آسیب نمی رساند و به دندان ها نیز نمی رسد. مگر اینکه به طور نادرست و توسط شخصی بدون مهارت کافی تنظیم شده باشد.

      پاسخ
  • سلام میخواستم بدونم لیزر برای تیرگی پشت لب موثره ؟ ژنتیکی پشت لبم تیره تر از بقیه جاهاس

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      بله، لیزر برای تیرگی پشت لب موثر است. لیزر با هدف قرار دادن و از بین بردن ملانین اضافی در پوست، می تواند به روشن شدن رنگ پوست کمک کند. در مورد تیرگی پشت لب به دلیل عوامل ژنتیکی، لیزر می تواند به کاهش قابل توجه تیرگی پوست کمک کند.

      پاسخ
  • نامیران
    18/10/1402 1:14 ق.ظ

    من ارتودنسی کردم لیزر پشت لب مشکل نداره انجام بدم ؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      لیزر پشت لب برای افرادی که ارتودنسی داده اند مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال، از پزشک ارتودنسی خود بپرسید که آیا می توانید لیزر پشت لب انجام دهید؟ اگر درمان ارتودنسی شما هنوز در مراحل اولیه است، ممکن است لازم باشد که قبل از لیزر، براکت ها و سیم های ارتودنسی خود را پوشش دهید. توصیه می شود در روز لیزر، از استفاده از براکت ها یا سیم های ارتودنسی خودداری کنید. این کار باعث می شود که لیزر به طور موثرتری عمل کند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید