تزریق ژل ژوویدرم JUVÉDERM – نقد و بررسی

تزریق ژل ژوویدرم

ژوویدرم یک فیلر پوستی مبتنی بر هیالورونیک اسید است که طی سال‌های گذشته محصولات متعددی از آن با هدف زیبایی و کاربردهای گسترده تولید شده است؛ در واقع هدف تمام اعضای خانواده ژوویدرم کمک به زنان و مردان برای درمان علائم پیری صورت می‌باشد.

هر محصولی که از ژوویدرم مشتق شده است، پیوند و غلظت‌های مختلفی از اسید هیالورونیک را در خود جای داده است. هر کدام از این محصولات طوری طراحی شده‌اند که هنگام تزریق در مناطق و اعماق مختلف، مشکلات خاصی را هدف قرار می‌دهند. به طور کلی پرکننده‌های ژوویدرم دارای قوام صاف و ژل مانند هستند و استفاده از آن‌ها در سال 2006 توسط سازمان غذا و دارو (FDA)  تأیید شد و به سرعت به محبوبیتی باور نکردنی بین مردم رسید به طوری که در سال 2016 بین 2.4 میلیون عمل زیبایی که با استفاده از فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک انجام شد، ژوویدرم پررنگ‌ترین نقش را ایفا کرد.

انواع ژل ژوویدرم

  1. Juvederm Voluma XC: ژوویدرم ولوما Xc برای تزریق عمیق در ناحیه گونه برای اصلاح کاهش حجم ناشی از افزایش سن و همچنین برای افزایش حجم چانه جهت بهبود مشخصات ظاهری در بزرگسالان بالای 21 سال کاربرد دارد. ژوویدرم Xc همچنین باعث از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود و چین و چروک‌ها و خطوط و فرورفتگی‌های اطراف دهان و بینی را پر می‌کند (که به خطوط لبخند معروف هستند).
  2. JUVÉDERM VOLBELLA XC: ابن نوع ژوویدرم برای تزریق داخل لب به منظور بزرگ شدن لب و برای اصلاح خطوط صورت در بزرگسالان بالای 21 سال به کار گرفته می‌شود.
  3. JUVÉDERM Ultra XC: کاربرد ژل تزریقی ژوویدرم اولترا Xc نیز حجم دهی به لب‌ها و ناحیه اطراف دهان در بزرگسالان بالای 21 سال می‌باشد.

کاربرد ژل ژوویدرم چیست؟

ژوویدرم با افزودن حجم به بافت صورت از طریق ماده فعال آن که اسید هیالورونیک است تاثیرات خود را اعمال می‌کند. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن انسان یافت می‌شود و باعث تولید بافت همبند می‌گردد که منجر به ایحاد چروک پوست (کلاژن) می‌شود. با افزایش سن، تولید اسید هیالورونیک و کلاژن کاهش می‌یابد و این امر باعث افتادگی و چروک شدن پوست صورت می‌شود. در حالت کلی نتایج حاصل از این فیلر اغلب بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است و ماحصل آن می‌تواند یک تا دو سال ماندگاری داشته باشد.

نحوه تزریق فیلر ژوویدرم

تزریق فیلر ژوویدرم چگونه انجام می شود؟

ژل ژوویدرم جز محدود برندهای تزریقی است که مجوز لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده است و از این حیث می‌توان امیدوار بود که عوارض جانبی آن کاملا غیر جدی خواهند بود. نحوه تزریق این ژل به صورت زیر خواهد بود:

  1. مرحله اول: در طی روش تزریق ژل ژوویدرم، پزشک متخصص و دستیار پزشک یا پرستار طور معمول از یک قلم برای علامت گذاری مناطقی که قرار است تحت درمان قرار بگیرد استفاده می‌کند.
  2. مرحله دوم: حین تزریق فیلر ژوویدرم مقدار کمی لیدوکائین برای کاهش درد تزریق می‌شود و بی‌حسی محلی اعمال می‌گردد. این کار در به حداقل رساندن هرگونه درد و ناراحتی در حین تزریق نقش دارد و از میزان اذیت و آزار ورود سوزن به پوست می‌کاهد.
  3. مرحله سوم: تزریق ژل ژوویدرم به هر نقطه از صورت معمولاً فقط چند ثانیه طول می‌کشد و سپس پزشک اقدام به ماساژ و ارزیابی نتیجه می‌کند تا در صورت نیاز، فیلر بیشتری را تزریق نماید. بسته به تعداد نواحی مورد درمان، کل فرایند ممکن است 15 دقیقه یا حداکثر یک ساعت طول بکشد.

مزایای ژل ژوویدرم

مزایای استفاده از ژل ژوویدرم برای تزریق

همانطور که می‌دانید تزریق ژل در رفع عیوب پوست و افزودن میزان جذابیت و زیبایی افراد بسیار تاثیر دارد. بیشتر زنان و مردان سال به بالا از چین و چروک‌های صورت خود رنج می‌برند و قشر جوان نیز برای داشتن لب‌هایی زیبا و خوش فرم و داشتن گونه‌هایی برجسته و زاویه‌دار به سراغ یاری گرفتن از ژل‌های ژوویدرم می‌روند. در زیر با مزایای تزریق فیلر ژوویدرم آشنا می‌شوید:

  1. تزریق ژل ژوویدرم باعث از بین رفتن حداکثری چین و چروک‌های صورت می‌شود.
  2. تزریق فیلر ژوویدرم باعث برجسته سازی گونه‌ها می‌شود
  3. تزریق فیلر ژوویدرم به لب‌های شما حجم می‌دهد.
  4. ماندگاری طولانی مدت دارد (اما دائمی نیست).
  5. اکثر زیباجویان از نتایج آن راضی هستند.
  6. زمان تزریق ژل ژوویدرم بسیار کوتاه است.
  7. دوره ریکاوری بعد از تزریق بسیار کوتاه می‌باشد.
  8. برای تمامی افراد بالای 21 سال کاربرد دارد.
  9. روشی غیر تهاجمی و غیر جراحی است.
  10. تزریق ژل ژوویدرم را می‌توان در مطب یک پزشک حاذق انجام داد و نیاز به بیمارستان و اتاق عمل نیست.
  11. این روش نیاز به بیهوشی ندارد و فقط بی حسی موضعی و موقتی (حداکثر 2 ساعته) کفایت می‌کند.

خطرات و عوارض جانبی ناشی از تزریق ژل ژوویدرم چیست؟

عوارض جانبی رایج ناشی از تزریق ژل ژوویدرم عبارت است از:

  1. کمی تورم و کبودی
  2. قرمزی پوست
  3. التهاب جزئی
  4. احساس وجود توده یا برجستگی
  5. درد جزئی
  6. خارش در محل تزریق
تاثیر ژل ژوویدرماین ژل حاوی هیالورونیک است که به تقویت بافت همبند کمک کرده و باعث استحکام پوست خواهد شد.
همچنین کلاژن‌سازی را نیز تحریک خواهد کرد پس چروک‌ها کاهش پیدا می‌کنند.
مزایای ژل ژوویدرمامکان تزریق برای افراد بالای 21 سال
درمان چروک‌های صورت
دوره ریکاروی کوتاه
نداشتن دوره نقاهت خاص
طبیعی به نظر رسیدن تزریق
ماندگاری طولانی مدت
کاربرد فیلر ژوویدرمبرجسته کردن گونه
فرم دادن به لب
برطرف کردن چروک‌های عمیق پوستی

کاندید های مناسب جهت تزریق فیلر ژوویدرم

در گذشته، تزریق پرکننده‌ها فقط به چین و چروک‌های صورت انجام می‌شد و در نتیجه جوانسازی بدون نیاز به جراحی انجام می‌گرفت. اما اخیراً تزریق ژل با هدف ترمیم خطوط صورت، تقویت حجم گونه‌ها، چانه، بینی، فک و همچنین چین‌های معمولی بینی، گوشه‌های دهان و “خط لب” مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی افراد زیر کاندیدهای مناسبی برای تزریق ژل ژوویدرم به حساب می‌آیند:

  1. اگر شما فردی هستید که از پیر شدن صورت خود راضی نیستید، تزریق ژل ژوویدرم احتمالاً گزینه خوبی برایتان خواهد بود.
  2. اگر احساس کردید که لب‌های شما نیاز به افزایش حجم دارد، تزریق فیلر ژوویدرم برای شما مناسب می‌باشد.
  3. افرادی که دچار گودی و فرو رفتگی زیر چشم شده‌اند
  4. کسانی که در اثر افزایش لاغری ناگهانی یا در اثر رژیم‌های سخت، چربی ناحیه صورت خود را از دست داده‌اند

حال بهتر است بدانید که زیباجو برای انجام تزریق فیلر ژوویدرم باید دارای شرایطی همچون موارد زیر داشته باشد:

  1. سلامت جسمی و روحی سالم و پایدار داشته باشد.
  2. از تاثیرات این فیلر و ماندگاری آن اطلاع داشته باشد.
  3. انتظارات واقع بینانه‌ای از نتیجه تزریق فیلر ژوویدرم داشته باشد.

چه کسانی نباید ژل ژوویدرم تزریق کنند؟

ژوویدرم ممکن است راه حل مناسبی برای افراد زیر نباشد:

  1. افراد مبتلا به زخم شدید
  2. بیمارانی که آنتی بیوتیک، داروهای قلبی و داروهای دیگر را به طور منظم مصرف می‌کنند
  3. افرادی که شرایط پزشکی خاصی مانند بیماری‌های عصبی دارند
  4. افرادی که آلرژی شدید دارند
  5. افرادی که به داروهای تزریقی حساسیت دارند
  6. بیماران مبتلا به عفونت‌های پوستی در مناطقی که باید تحت درمان قرار گیرند
  7. زیباجویانی که انتظارات غیر واقعی از این محصول دارند
  8. افرادی که پوست نازک و شل دارند

تاثیرات ناشی از تزریق فیلر ژوویدرم

هرچه که سن بالاتر برود، تولید اسید هیالورونیک و کلاژن (مسئولان حفظ خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست) در پوست فرد کاهش می‌یابد و این اتفاق باعث افزایش اثرات پیری و ایجاد چین و چروک در پوست صورت می‌گردد. طی تزریق، ژوویدرم با افزودن حجم به بافت صورت از طریق ماده فعال آن، که اسید هیالورونیک است‌ کار می‌کند. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که باعث تحریک تولید بافت پیوندی می‌شود که پوست را لیفت می‌کند  و به نوعی چین و چروک صورت را محو می‌کند.

بهتر است بدانید که ژل ژوویدرم در دسته ژل‌های دائمی و یا همان طولانی اثر قرار می‌گیرد که از مزیت‌های آن می‌توان به این اشاره کرد که  مدتی پس از تزریق مواد آن در بدن جذب می‌شوند و نیازی به تخلیه ندارد. به طور کلی تزریق ژل ژوویدرم زیبایی بخش افرادی است که از چین و چروک خود رنج می‌برند و یا به فکر حجیم‌تر کردن لب‌ها و یا گونه‌های خود هستند. تزریق فیلر ژوویدرم یک راه آسان و بی دردسر برای رسیدن به این اهداف می‌باشد.

قیمت تزریق ژل برند ژوویدرم

هزینه های ناشی از تزریق ژل ژوویدرم

افراد در اولین جلسه مراجعه به متخصص تزریق ژل اولین سوالی که می‌پرسند این است گه هزینه تزریق ژل ژوویدرم چقدر است. مهم‌ترین نکته در مورد این ژل این است که تزریق آن یک متد زیبایی محسوب می‌شود و تخفیفات بیمه به آن تعلق نمی‌گیرد. بنابراین افراد متقاضی برای تزریق فیلر ژوویدرم باید تمام هزینه را خودشان پرداخت کنند. هزینه ناشی از تزریق ژل ژوویدرم بستگی به موارد زیر دارد:

  1. تجربه دکتر تزریق ژل و دستمزد او
  2. موقعیت جغرافیایی کلینیک زیبایی
  3. مقدار حجم ژل مورد استفاده
  4. تعداد جلسات تزریق فیلر
  5. بزرگ یا کوچک بودن محل‌های تزریق فیلر ژوویدرم

بعد از تزریق ژل ژوویدرم چه انتظاری باید داشت؟

دوره نقاهت تزریق ژل‌های زیبایی حداقل زمان ممکن است با این حال، به زیباجویان توصیه می‌شود که حداقل 24 ساعت پس از تزریق از انجام فعالیت‌های شدید، قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم، آرایش و مصرف الکل خودداری کنند. اکثر افراد بلافاصله یا پس از کاهش تورم متوجه اثرات ژوویدرم می‌شوند و باید مجددا اشاره کرد که نتایج حاص از آن به طور معمول بین شش ماه تا دو سال به طول می‌انجامد. در واقع مدت آن به این بستگی دارد که کدام محصول از خانواده ژوویدرم را مورد استفاده قرار داده باشند.

کلینیک فوق تخصصی پوست و موی رز تهران از برترین مراکزی است که در زمینه مراقبت از زیبایی سابقه درخشانی دارد. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین کلینیک ما به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02148679 در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا به صورت حضوری از راهنمایی‌های پزشک ارزشمند آقای دکتر رضا روحانی بهره ببرید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
تزریق ژل به بینی – اصلاح فرم بینی با فیلر
نوشتهٔ بعدی
تزریق ژل به شقیقه | درمان فرو رفتگی گیجگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید