مرحله دوم تزریق چربی یا شارژ چربی چیست؟

دومین مرحله تزریق چربی

حجم دهی به اندام و برقرای تناسب میان آن ها یکی از راه های جوانسازی صورت و بدن است. تزریق چربی این روزها یک عمل زیبایی کم خطر به شمار می رود که برای این هدف مورد استفاده قرار می گیرد. در انتقال چربی از اندام خود فرد به عنوان دهنده چربی گرفته شده و انتقال چربی در ناحیه مدنظر انجام می شود.

استخراج سلول های چربی، آماده سازی و پیوند آن مراحل این عمل زیبایی هستند. تخصص فردی که این کا را انجام می دهد در نتیجه دادن بهتر عمل موثر است. مرحله دوم تزریق چربی نیز به دلیل اینکه سلول ها نباید آسیب ببینند دارای اهمیت فراوان است.

تکرار تزریق چربی

شارژ تزریق چربی

با این وجود چربی های سلول هایی هستند که به طور طبیعی پایداری ندارند و به مرور زمان به دلایل مختلف شاهد آب شدن آ هستیم. در تزریق چربی هم این اتفاق می افتد و فرد به هر دلیلی ممکن است ریزش چربی را شاهد باشد. به همین دلیل تجدید و تکرار آن پیشنهاد می شود که به دلیل امن بودن تزریق چربی، مشکلی در صورت تکرار آن پیش نخواهد آورد. خطرات اندک، به صرفه و مقرون بودن تزریق چربی، دوام، نقاهت کوتاه مدت، استخراج چربی ها از بدن خود فرد برای انتقال چربی، نکات کوچکی که رعایت آنها بعد از این عمل زیبایی مورد نیاز است همه و همه مواردی هستند که ترس و شک را برای تکرار مجدد تزریق چربی از بین خواهد برد.

در چه شرایطی باید تزریق چربی را تکرار کرد؟

در برخی از افراد برای اینکه بتوان به بهترین نتیجه ممکن بعد از تزریق چربی رسید توصیه می‌شود که مجددا تزریق را تکرار کنید؛ اصطلاحا به این مرحله، مرحله دوم تزریق چربی می‌گویند. البته در برخی موارد به دلیل ماندگاری نسبتا طولانی که تزریق چربی دارد نیازی به تکرار دوباره آن نخواهید داشت. با این حال اگر جز افرادی هستید که بدنتان سوخت و ساز بالایی دارد و احساس می‌کنید که نیاز به تکرار مجدد تزریق چربی دارید حتما این سوال برایتان مطرح می‌شود که در چه شرایطی باید تزریق چربی را تکرار کرد؟ 

تزریق مجدد چربی فقط باید بعد از انجام بررسی‌های لازم و با صلاح‌دید پزشک صورت گیرد چرا که شرایط جسمانی و نحوه مراقبت افراد نسبت به یکدیگر متفاوت است. بنابراین فقط گروه خاصی از زیباجویان نیاز به انجام ترمیم تزریق چربی صورت خواهند داشت.

مرحله دوم تزریق چربی چیست

برای اطلاع از هزینه تزریق چربی و دریافت مشاوره رایگان تخصصی با مشاورین ما در کلینیک پوست و مو رز تماس حاصل فرمایید.

خط ویژه: 02148679

آیا برای تزریق چربی در مرحله دوم مجدداً باید از بدن چربی استخراج شود؟

کلینیک‌های با سابقه و با تجربه معمولا علاوه بر در نظر گرفتن گستردگی ناحیه تحت درمان و انتظارات زیباجو، به مرحله دوم تزریق چربی نیز فکر می‌کنند. به عنوان مثال دکتر روحانی پزشک خوشنام کلینیک فوق تخصصی پوست و موی رز به منظور رضایت کامل زیباجو از صرف هزینه و زمان خود، هنگام استخراج چربی مقداری منطقی از چربی را به طور اضافه‌تر استخراج می‌کنند و پس از پایان جلسه درمان به دست خود زیباجو می‌دهند.

زیباجویان عزیز چربی‌ها را در منزل خود فریز کرده و نگهداری می‌کنند. با توجه به اینکه چربی تزریق شده ممکن است توسط بدن دوباره جذب شود و یا قسمتی یا تمام آن در طول زمان از دست برود و آب شود، چربی‌های اضافه را برای بار دوم می‌توان در اختیار پزشک گذاشت و بدون نیاز به استخراج مجدد، دوباره آن را به نوحی مورد نظر تزریق نمود تا ماندگاری این متد زیبایی را افزایش داد.

مزایای تزریق چربی مجدد

عوارض تزریق چربی فریز شده

چربی فریز شده ممکن است به اندازه چربی تازه ماندگاری نداشته باشد و نیاز به تزریق مجدد در فواصل کوتاه‌تر باشد. فرآیند فریز کردن چربی می‌تواند هزینه تزریق را افزایش دهد. فرآیند فریز کردن و یخ‌زدایی ممکن است به برخی از سلول‌های چربی آسیب برساند و احتمال جذب چربی را افزایش دهد. ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چربی فریز شده تا چه مدت قابل استفاده است؟ مطالعات نشان می‌دهند که چربی فریز شده می‌تواند تا 5 سال یا بیشتر زنده بماند.

مزایای استفاده مجدد از تزریق چربی

تزریق چربی چه برای بار اول و چه در صورت تکرار آن عمل زیبایی منحصر به فردی محسوب می‌گردد که مزایای فراوانی دارد و همین مزیت‌ها باعث شده تا انتقال چربی در ایران به روش محبوبی برای رسیدن به جذابیت ظاهری و حتی درمان اثرات برخی بیماری و جوانسازی پوست تبدیل شود. مزایای مرحله دوم تزریق چربی به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  1. همانطور که گفته شد ریزش چربی بعد از انتقال چربی به طور کامل اتفاق نمی‌افتد بنابراین برای تجدید آن به میزان کمتری از چربی نیاز خواهد بود. به این ترتیب زمان تزریق مرحله دوم کاهش می‌یابد و از شدت عوارض جانبی آن کاسته خواهد شد.
  2. دوره نقاهت و ریکاوری تزریق چربی در مرحله دوم بسیار کوتاه است و مانند مرحله اول فرد را نیازمند استحراح نمی‌کند.
  3. در ترمیم تزریق چربی صورت نیاز مجدد به استخراج چربی از بدن زیباجو نیست و از همان ذخایر جلسه اول می‌توان استفاده کرد. با این حال اگر فرد به حجم بیشتری احتیاج داشته باشد امکان دارد که دوباره اقدام به استخراج چربی (لیپوماتیک) گردد.
  4. تزریق مجدد چربی در زمان مناسب، ماندگاری حاصل از آن را افزایش می‌دهد.
  5. تورم و درد در مرحله دوم به دلیل اینکه حجم کمتری چربی تزریق می‌شود به صورت چشم گیری کاهش می‌یابد.
  6. با توجه به عدم نیاز به لیپوماتیک (خارج کردن چربی) در مرحله دوم هزینه و زمان کمتری صرف خواهد شد.

فاصله زمانی تزریق چربی مجدد

همان طور که گفته شد تزریق چربی دارای ماندگاری بسیار بالایی است به طوری که در برخی افراد نیازی به تکرار مجدد آن نیست. با این حال در برخی افراد تکرار مجدد آن می‌تواند در ایجاد نتایج بهتر و ایده‌آل‌تر توصیه شود؛ البته موضوع دیگری که در این میان اهمیت پیدا می‌کند فاصله بین جلسات تزریق چربی است. برای اینکه بتوان مرحله دوم تزریق چربی را انجام داد باید دوره نقاهت مرحله اول به پایان برسد و همچنین عوارض جانبی بعد از تزریق چربی به طور کامل از بین رفته باشد.

طبق گفته پزشکان بهترین فاصله زمانی تزریق مجدد چربی بعد از سه ماه است؛ در این سه ماه هر گونه ورم یا التهاب احتمالی از بین رفته و چربی‌های تزریق شده به محیط جدید خود عادت می‌کنند. برخی از متخصصان زیبایی ترجیح می‌دهند تا عملیات تزریق چربی را در سه دوره مختلف و با فاصله زمانی سه تا چهار ماهه انجام دهند چرا که با این کار هم به نتایجی با ماندگاری بالا خواهید رسید و هم  نتایج نهایی کار حالتی کاملا طبیعی و زیبا خواهد داشت.

تا چند بار می توان از تزریق چربی استفاده کرد؟

اکثر کاندیدهای تزریق چربی دوست دارند بدانند که چند بار می‌توانند از عملیات تزریق چربی بهره ببرند. خوشبختانه تزریق چربی یک روش کاملا بی‌خطر و غیرتهاجمی در بین عملیات زیبایی و جوان‌سازی به حساب می‌آید و بنابراین محدودیت خاصی بابت تعداد جلسات لازم برای تزریق چربی وجود ندارد.

البته شرایط بدنی داوطلبان این کار نیز باید مناسب باشد به این معنا که بهترین دکتر تزریق چربی بتواند در هر بار تزریق حجم مورد نیاز چربی را از بدن زیباجو خارج کرده و بعد از انجام آماده‌سازی‌های لازم آن را به ناحیه مورد نظر تزریق کند. در حالت عادی بیشتر از سه مرحله تزریق چربی نیاز نمی‌شود با این حال اگر فکر می‌کنید به دفعات بیشتری نیاز دارید می‌توانید با پزشک خود صحبت کنید و بعد از تایید او به دفعات از مزایای جدیدترین روش تزریق چربی استفاده نمایید.

هزینه ترمیم تزریق چربی صورت در کلینیک رز

قیمت مرحله دوم تزریق چربی بستگی به عواملی همچون منطقه جغرافیایی کلینیک زیبایی، نوع و برند دستگاه لیپوماتی مورد استفاده (در صورت نیاز به استخراج بیشتر چربی)، هزینه مواد مصرفی مانند داروی بی‌حسی و دستمزد پزشک بستگی دارد. کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز با استفاده از بروزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی در کنار کادر فنی مجرب باعث رضایت حداکثری زیباجویانی شده است که طی سال‌های اخیر به این مرکز برای انجام متدهای مختلفی از جمله تزریق چربی، ژل، بوتاکس، کاشت مو و ابرو و … مراجعه نموده‌اند.

شما عزیزان می‌توانید از آلبوم عکس‌های خدمات زیبایی کلینیک رز به صورت آنلاین در سایت تخصصی ما دیدن نمایید و در صورت تمایل به تزریق مجدد چربی در این مجموعه، با شماره تلفن 02148679 تماس بگیرید و یا به شماره 09052106009 در نرم افزار واتس اپ پیام بدهید تا مشاوره اولیه را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تزریق چربی مجدد توسط دکتر روحانی دریافت کنید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
تزریق ژل یا چربی زیر چشم؛ نتایج و مدت ماندگاری
نوشتهٔ بعدی
درمان فرورفتگی و جای جوش با تزریق چربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید