کاشت مو برای زنان | درمان شگفت انگیز ریزش موی خانم ها

درمان ریزش مو در زنان با کاشت مو

فهرست این مطلب

کاشت مو برای زنان یکی از بهترین راهکارهای بهبود ریزش مو و طاسی سر در بانوان به شمار می‌آید. نتایج پیوند می‌تواند برای بانوان دائمی باشد و باعث شود تا آنها موهایی کاملا طبیعی داشته باشند. کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز خدمات کاشت موی زنانه را با روش ترکیبی به زیباجویان خانم ارائه می‌دهد. استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و همین‌طور دقت پیوند بالا باعث می‌شود تا انتظار بهترین نتیجه را از خدمات این کلینیک داشته باشید.

اینفوگرافیک راهنمای کاشت مو در زنان

عکس قبل و بعد از کاشت مو در زنان

دلایل ریزش مو زنان

در جدول زیر می‌توانید توضیحات کاملی را درباره دلایل ریزش موی بانوان به دست بیاورید:

دلایل ریزش موی زنان

توضیحات

دلایل ارثی

عوامل ژنتیکی اولین عاملی هستند که می‌توانند روی ریزش مو تاثیرگذار باشند. اگر در خانواده شما هم افرادی با ریزش مو درگیر هستند احتمال بروز این مشکل برای شما هم وجود خواهد داشت.

سندروم تخمدان پلی کیستیک

این سندروم باعث بروز مشکلات هورمونی در بدن زنان شده و به این ترتیب باعث ریزش موی آنها می‌شود.

سبک زندگی

این‌که شما یک سبک زندگی سالم داشته باشید و تغذیه مناسب را رعایت کنید می‌تواند روی عدم ریزش موهای شما تاثیرگذار باشد.

پرکاری تیروئید یا کم‌کاری آن

زمانی که با مشکلاتی نظیر کم‌کاری یا پرکاری تیروئید درگیر می‌شوید معمولا هورمون‌های بدنی شما به هم می‌ریزد و همین موضوع نیز باعث ریزش موها خواهد شد.

بیماری‌های خودایمنی

بیماری‌هایی مانند لوپوس که جز بیماری‌های خودایمنی به شمار می‌آیند می‌توانند سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف کرده و باعث ریزش موهای شما شوند.

کمبود انواع ویتامین

در بسیاری از موارد نیز ریزش موهای شما به این علت است که ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز برای رشد موها به بدن نمی‌رسد.

علائم ریزش مو در زنان

ریزش موها در خانم‌ها تا حدی طبیعی است و نیازی به نگرانی یا استفاده از خدمات کاشت مو برای زنان وجود ندارد. با این حال اگر علائم زیر را مشاهده کردید باید بدانید که جای خطر وجود خواهد داشت:

  1. حجم زیادی از موهای خود را در بخش‌های مختلف خانه مانند زمین، کف حمام، روی بالش و … مشاهده می‌کنید.
  2. موهای شما به میزان زیادی نازک شده و تعداد زیادی از تارهای موی شما آسیب دیده‌اند.
  3. کم شدن حجم موها به طوری که می‌توانید کف سر خود را ببینید.

عکسهای کاشت موی زنان

گزینه‌های ترمیم و رشد مو برای خانم‌ها

وقتی که بانوان با مشکل ریزش مو درگیر می‌شوند پیوند مو برای زنان تنها گزینه برای آنها نخواهد بود. خانم‌ها می‌توانند از طیف وسیعی از راهکارهای مختلف استفاده کنند که شامل موارد زیر می‌شوند:

داروهای درمانی ریزش مو

داروهایی مانند ماینوکسیدیل می‌توانند گزینه مناسبی برای درمان ریزش موی زنان باشند. داروهای دیگری نیز در این زمینه وجود دارند که بهتر است مطابق با نظر پزشک مورداستفاده قرار گیرند. برای این‌که بتوانید ریزش موی زنان را با روشی غیر از کاشت مو درمان کنید بهتر است که حتما از یک متخصص پوست و مو در این زمینه مشورت بگیرید.

کاشت مو برای زنان کم مو

آن دسته از زنانی که موهایشان بسیار کم‌پشت شده است و تقریبا کف سر آنها دیده می‌شود معمولا راه حل بهتری به جز ترمیم مو برای آن ها وجود نخواهد داشت. کاشت می‌تواند بهترین گزینه برای آنها باشد. کاشت مو باعث می‌شود تا فولیکول‌هایی از بانک موی آنها برداشته شده و در قسمت‌های کم‌مو کاشته شود.

پی ار پی

یکی از تکنیک‌های موثری که برای بازسازی مو برای زنان استفاده می‌شود پی ار پی است. PRP شامل دریافت خون از بدن خود زیباجو، غنی‌سازی پلاسمای این خون و دریافت پلاسمای غنی شده از آن است. در ادامه این پلاسمای غنی شده با استفاده از سوزن‌هایی که ریز هستند به کف سر تزریق می‌شوند. تزریق این مواد می‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز برای رشد موها را فراهم کند. در این تکنیک از هیچ مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و قدرت اثرگذاری آن نیز بسیار بالاست.

مزوتراپی

آن دسته از بانوانی که به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب یا کمبود ویتامین و مواد معدنی با ریزش مو مواجه می‌شوند می‌توانند مزوتراپی را برای درمان موهای خود انتخاب کنند. در مزوتراپی از کوکتل‌های خاصی استفاده می‌شود که شامل انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. در ادامه این کوکتل‌ها با استفاده از سوزن‌های ریزی به پوست سر تزریق می‌شوند. استفاده از روش مزوتراپی نیز می‌تواند به افزایش تراکم مو برای زنان کمک کرده و باعث سلامت بیشتر موی آنها شود.

لیزر LLLT

در بسیاری از موارد تنها تحریک کردن فولیکول‌های مو برای شروع رشد آنها کفایت می‌کند. به همین علت نیز روش‌هایی که برای تحریک فولیکول استفاده می‌شوند معمولا می‌توانند اثربخشی خوبی داشته باشند. لیزر LLLT یکی از بهترین تکنیک‌های استفاده شده در این زمینه است. لیزرتراپی می‌تواند باعث شود تا رشد فولیکول‌های مو تقویت پیدا کند. این متد درمانی هیچ عوارضی ندارد و می‌تواند تاثیرات خود را با سرعت بالایی نشان دهد.

آیا می توان ریزش مو در زنان را با پیوند مو درمان کرد؟

ایا کاشت مو برای زنان جواب می دهد؟

بله کاشت مو در زنان یکی از تکنیک‌های بسیار جذاب برای رشد موها به شمار می‌آید. البته باید دانست که اثربخشی این متد به عوامل مختلفی بستگی دارد. در جلسه مشاوره پرپشت کردن مو برای زنان با استفاده از کاشت توضیحات کاملی درباره این فاکتورها به شما ارائه می‌شود. از جمله این موارد عبارت‌اند از:

  1. نوع و میزان ریزش موهای شما
  2. داشتن یک بانک موی قوی
  3. شرایط ژنتیکی شما
  4. نداشتن بیماری‌های خاص مانند ایدز
  5. رعایت‌کردن اصول مراقبتی بعد از پیوند موها

جدول بررسی تخصصی متد BHT

مزایا BHTمعایب BHTنتایج BHT
امکان استفاده از قسمت‌های مختلف بدن به عنوان ناحیه اهداروند کاشت مو طولانی است.یک هفته: در هفته اول بعد از عمل عوارضی مانند قرمزی، تورم و خارش وجود دارد.
نیازی به بیهوشی ندارد و از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.هزینه انجام کاشت مو به این روش مقداری بالاتر از سایر روش‌هاست.یک ماه: در این بازه از زمان بعد از کاشت موها در حال ریزش هستند و شاهد روند بهبودی عوارض بعد از کاشت هستیم.
در این روش در ناحیه اهدا برشی انجام نمی‌شود بنابراین امکان خونریزی و جراحت نداریم.سه ماه: در ماه سوم شاهد شروع رشد موها هستیم اما این موها بسیار کم پشت و نازک هستند
شش ماه: رشد موها پس از سه ماه سیر صعودی دارد که در ماه ششم آثار آن کاملا مشهود است.
یک سال: یکسال بعد از کاشت از بابت رشد طبیعی موها دیگر نگرانی وجود نخواهد داشت و موها به تراکم مطلوب رسیده‌اند.

نحوه کاشت مو برای خانم های مبتلا به ریزش مو

درمان طاسی سر برای زنان با استفاده از کاشت معمولا دارای مراحل خاصی است. این مراحل کاملا به متدی که برای پیوند موها انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. تکنیک ترکیبی یک متد موثر در این زمینه است که از ترکیب دو روش FUT و FIT استفاده می‌کند. مراحلی که برای انجام این تکنیک وجود دارند خود به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. در ابتدا کاشت موها با استفاده از روش FUT انجام شده و سپس از تکنیک FIT برای پرکردن نواحی باقی‌مانده استفاده می‌شود. مراحل انجام این کار به شکل زیر است:

  1. ابتدا باید در یک جلسه مشاوره شرکت کنید. در این جلسه تعداد فولیکول‌های موردنیاز برای کاشت تعیین شده، خط رویش موهای شما مشخص خواهد شد و سپس زمانی برای کاشت رزرو می‌شود.
  2. در قدم بعدی با روش FUT یک لایه از پوست سر برداشته شده و فولیکول‌های آن جدا خواهد شد.
  3. در مرحله بعدی فولیکول‌های برداشته شده روی نواحی طاس سر کاشته می‌شوند.
  4. گاهی اوقات ممکن است نیاز به فولیکول‌های بیشتری برای پرکردن نواحی خالی وجود داشته باشد.
  5. در چنین شرایطی از روش FIT استفاده شده و به وسیله دستگاه‌های پانچ فولیکول‌های موردنیاز از بانک مو برداشته شده و در نواحی خالی کاشته می‌شوند.

به این ترتیب فرایند کاشت مو برای زنان تکمیل خواهد شد.

 

نمونه پیوند موی طبیعی برای خانم ها

نتایج و تاثیرات کاشت مو برای درمان ریزش مو

نتایج و تاثیرات کاشت مو برای درمان ریزش مو

کاشت موی زنانه با روش ترکیبی متدی است که تاثیرات کاملا قطعی و ماندگار دارد. به همین علت است که بسیاری از زیباجویان خانم این روش را برای رشد بهتر موهای خود انتخاب می‌کنند. نتایج مربوط به کاشت موها در بانوان معمولا به شکل زیر خواهد بود:

  1. در روزهای نخست فولیکول‌های کاشته شده شروع به ریزش می‌کنند.
  2. بعد از گذشت دو هفته از پیوند موها تقریبا تمامی موهای کاشته شده می‌ریزند و جای زخم‌های شما نیز تا حد زیادی بهبود پیدا خواهد کرد.
  3. بعد از گذشت سه ماه فرایند رشد مجدد فولیکول‌های ریخته شده آغاز خواهد شد.
  4. با گذشت ده ماه الی یک سال از فرایند پیوند موها اگر مراقبت‌های لازم را به عمل آورده باشید می‌توانید نتیجه نهایی را روی موهای خود مشاهده کنید.

فواید پیوند موی در خانم ها

فواید کاشت مو در زنان

کاشت موی بدون جراحی برای زنان می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. در جدول زیر به بررسی این مزایا پرداخته‌ایم:

مزایا

توضیحات

نتایج قطعی

برخلاف بسیاری از متدهای درمانی برای ریزش موها، کاشت مو می‌تواند نتایج قطعی و ماندگاری را به همراه داشته باشد.

دوران نقاهت کوتاه

کاشت مو برای بانوان معمولا دوران نقاهت چندان طولانی ندارد. پس شما می‌توانید خیلی سریع به روال زندگی روزمره خود بازگردید.

افزایش حجم موها

پیوند مو می‌تواند به بانوان کمک کند تا حجم موهای خود را افزایش دهند.

نتایج طبیعی

کاشت مو برخلاف روش‌های دیگر مانند استفاده از کلاه‌گیس و … دارای نتایج بسیار طبیعی است. به همین علت نیز شما می‌توانید با این روش اعتماد به نفس خود را چندبرابر کنید.

انتخاب خط رویش

در کاشت مو برای زنان شما می‌توانید با نظر پزشک متخصص اقدام به انتخاب خط رویش موهای خود کنید.

هزینه مناسب

تکنیک‌های رایجی که امروزه برای پیوند موها وجود دارند معمولا هزینه مناسبی دارند. البته این هزینه بر اساس تعداد فولیکول‌های موردنیاز برای کاشت تعیین خواهند شد.

امکان کاشت اقساطی

امروزه برخی از کلینیک‌ها مانند کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز امکان ایمپلنت موها به‌صورت اقساطی را فراهم کرده‌اند که به کاهش هزینه‌های شما کمک شایانی خواهد کرد.

کاشت موی زنان در منطقه جلوی سر

آیا برای کاشت موخانم‌ها نیازی به تراشیدن موی سر هست؟

روش‌های سنتی که برای کاشت مو وجود داشتند معمولا نیازمند این بودند که به طور کامل موهای سر خانم‌ها تراشیده شود. این موضوع به میزان زیادی روی زیبایی ظاهری بانوان تاثیرگذار خواهد بود. به همین علت نیز تکنیک‌های جدیدی در این زمینه مورداستفاده قرار گرفتند که بدون نیاز به تراشیدن موها فرایند کاشت را ادامه می‌دهند. البته این موضوع نیز به میزان و نوع ریزش خانم‌ها بستگی دارد. خدمات کاشت مو بدون نیاز به تراشیدن موها در حال حاضر در کلینیک رز نیز ارائه می‌شود.

پیوند مو برای پیشانی بلند زنان

کاشت مو برای پیشانی بلند زنان

داشتن پیشانی بلند همیشه می‌تواند روی زیبایی ظاهری خانم‌ها تاثیرگذار باشد. یکی از بهترین روش‌ها برای حل کردن این مشکل کاشت مو خواهد بود. کاشت مو در ناحیه جلوی سر به خانم‌ها کمک می‌کند تا مشکل پیشانی بلند خود را به‌صورت قطعی و با نتایج ماندگاری حل کنند. از بهترین تکنیک‌های استفاده شده برای کاشت مو در این ناحیه می‌توان به متد ترکیبی اشاره کرد. با این حال متدهای دیگری مانند SUT، FUE و FUT را نیز می‌توان در این زمینه به کار برد.

نمونه واقعی کاشت مو در خانم

کدام دسته از خانم ها مناسب پیوند هستند؟

گروه‌های مختلفی از بانوان می‌توانند از خدمات کاشت مو برای زنان استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند. از جمله مهم‌ترین این گروه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آن دسته از بانوانی که پیشانی‌های بلندی دارند.
  2. بانوانی که با مشکل کم‌پشتی شدید موها درگیر شده‌اند.
  3. خانم‌هایی که دارای طاسی‌های سکه‌ای هستند.
  4. زیباجویانی که به علت سوختگی‌های سطحی یا تصادف بخشی از موهای خود را از دست داده‌اند.

و …

بهترین روش کاشت مو در خانم‌ها

وقتی که قصد انتخاب بهترین روش برای کاشت موی دائمی برای زنان را دارید باید به فاکتورهای مهمی دقت داشته باشید. این فاکتورها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ماندگار بودن نتایج کاشت
  • طبیعی بودن خط رویش
  • تراکم بالای موها بعد از کاشت
  • دوران نقاهت نسبتا کوتاه
  • هزینه مناسب متد بر اساس بودجه‌ای که دارید

وقتی که این فاکتورها را بررسی می‌کنید مشاهده خواهید کرد که متد ترکیبی یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. با این حال تکنیک‌های دیگر کاشت مو برای زنان مانند روش‌های میکروگرافت، SUT، FIT و … نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. در ادامه به بررسی برخی از این متدها می‌پردازیم:

اس یو تی

تکنیک اس یو تی یا SUT یکی از روش‌های جدید برای کاشت مو به شمار می‌آید. اصلی‌ترین ویژگی این متد این است که از قلم‌های مخصوصی استفاده می‌کند که برای استخراج فولیکول‌ها کاربرد دارند. همین موضوع نیز باعث افزایش میزان برداشت فولیکول و همین‌طور بالا بردن تراکم موها بعد از کاشت می‌شود. در این روش هیچ جای زخمی باقی نمی‌ماند و حالت طبیعی موها نیز کاملا حفظ می‌شود. از طرف دیگر فولیکول‌ها در حین برداشت آسیبی نمی‌بینند و در نتیجه شما می‌توانید انتظار بالاترین تراکم را از این متد داشته باشید.

مزایا SUTمعایب SUTنتایج نهایی SUT
هیچ زخم و جراحتی ندارد، زیرا جراحی انجام نمی‌شود.در این روش احتمال قرمزی و تورم در ناحیه کاشت وجود دارد.یک هفته: ایجاد قرمزی در ناحیه بانک مو و احساس خارش و سوزش خفیف.
موها پس از کاشت حالتی طبیعی دارند.نیاز به تراشیدن موها است.یک ماه: بهبود قرمزی ناحیه کاشت. ریزش مقداری از موهای کاشته شده.
فولیکول‌ها درحین برداشت آسیب نمی‌بینند.سه ماه: رشد موها تقریبا شروع شده اما موها نازک و ضعیف هستند.
موهای کاشته شده دارای تراکم چندین برابر نسبت به سایر روش‌های کاشت هستند.شش ماه: در ماه ششم رشد موها به چند سانتیمتر رسیده و تراکم موها بیشتر شده است.
یک سال: در این بازه می‌توان گفت که بیشتر روند انجام مو انجام شده است. موها ضخیم‌تر شده اند و به تراکم قابل قبولی رسیده‌اند.
مزایا FUEمعایب FUEنتایج FUE
خط مو طبیعی است.نیاز است موها تراشیده شوند.یک هفته: در چند روز اول احتمال شروع ریزش مو را داریم که کاملا طبیعی است و جای هیچ نگرانی نیست. همچنین محل‌های اهدا دچار تورم و قرمزی می‌شوند.
هیچ زخم و جراحتی ایجاد نمی‌شود.مناسب افراد با طاسی وسیع نیست.یک ماه: تورم و قرمزی‌های ایجاد شده بهبود می‌یابند. ریزش موها همچنان در ماه اول بعد از کاشت ادامه دارد.
روند بهبودی پس از عمل بسیار سریع است.کاشت در بیش از یک جلسه انجام می‌شود و پروسه زمان‌بر است.سه ماه: ناحیه اهدا کاملا بهبود یافته و هیچ نشانی قرمزی و جراحت وجود ندارد. در این بازه زمانی به آهستگی شروع به رشد می‌کنند و شما می‌توانید تارهای نازک و ضعیف مو را ببینید.
چون برشی در سر ایجاد نمی‌شود نیازی به بیهوشی نیست.شش ماه: در ماه ششم رشد موها بیشتر شده و اندازه آن‌ها تقریبا به 5 سانتیمتر رسیده است.
یک سال: پس از یکسال شما شاهد نتیجه دادن عمل کاشت خود تا حدود 90 درصد خواهید بود. هرچند که تا پایان 18 ماه این روند همچنان ادامه دارد و نتیجه نهایی در آن زمان است. موها به تراکم مطلوبی رسیده‌اند.

اف یو تی

FUT یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌های کاشت موی جلوی سر زنان به شمار می‌آید که هنوز هم کاربردهای خاص خود را دارد. FUT امروزه در متد ترکیبی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. مراحل این روش برای کاشت موها شامل موارد زیر است:

  • در ابتدا مانند تمامی روش‌ها خطوط رویش مشخص شده و تعداد فولیکول‌های موردنیاز نیز تعیین می‌شوند.
  • سپس ناحیه بانک مو و محل پیوند موها بی‌حس شده و یک لایه از پوست قسمت بانک مو برداشته می‌شود.
  • فولیکول‌های موجود روی آن بخش از پوست برداشته و نگهداری می‌شود.
  • پوست بانک مو بخیه زده می‌شود.
  • فولیکول‌های برداشته شده با استفاده از تیغ‌های مخصوص و ایجاد شکاف در محل کاشت، پیوند زده می‌شوند.

اف یو ای

FUE بسیار نزدیک به روش FIT است و یکی از پرطرفدارترین تکنیک‌های کاشت به شمار می‌آید. در این متد برای برداشت فولیکول‌های موردنیاز از دستگاه‌های پانچ دستی استفاده می‌شود. بعد از بی‌حس شدن قسمت بانک مو، فولیکول‌های موردنیاز با استفاده از دستگاه‌های پانچ به‌صورت پراکنده برداشته می‌شوند. همین موضوع نیز امکان برداشت تعداد بیشتری گرافت مو نسبت به روش FUT را فراهم می‌کند. پس امکان کاشت با تراکم بالاتر نسبت به متد FUT وجود دارد.

میکروایمپلنت

از روی تکنیک FUE روش‌های مختلفی برداشته شده‌اند که میکروایمپلنت یکی از رایج‌ترین این متدها به شمار می‌آید. میکروایمپلنت اصلاحاتی را روی FUE انجام داده و باعث شده تا میزان تراکم کاشت موها بیشتر شود. از طرف دیگر میکروایمپلنت تلاش می‌کند تا فولیکول‌هایی که دارای مقاومت بالایی هستند را استخراج کرده و در محل کاشت پیوند دهد. به همین علت نیز شانس موفقیت در این تکنیک بالاتر خواهد بود. از طرف دیگر احتمال آسیب رسیدن به فولیکول‌ها در حین فرایند کاشت مو برای زنان کاهش پیدا کند.

ترکیبی

در نهایت شما می‌توانید روش ترکیبی را برای کاشت مو بدون درد برای زنان انتخاب کنید که یکی از مدرن‌ترین و بهترین متدهای کاشت به شمار می‌آید. در این متد شما می‌توانید حداکثر تراکم را در موهای خود ایجاد کنید. از طرف دیگر دوران نقاهت کوتاه یکی از مهم‌ترین مزایای متد ترکیبی است. این تکنیک با استفاده از جدیدترین تجهیزات روز دنیا در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز اجرا می‌شود که برای استفاده از آن می‌توانید همین حالا با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

کاشت مو در خانم‌ها تنها در یک جلسه انجام می‌شود؟

به طور کلی فرایند کاشت مو با روش ترکیبی در یک جلسه انجام می‌شود. با این حال گاهی اوقات ممکن است نیاز به جلسات دیگری نیز باشد. از جمله عواملی که روی این موضوع تاثیرگذار هستند میزان و نوع ریزش موهای خانم‌ها خواهد بود. آمادگی بانک مو برای برداشت تعداد زیادی فولیکول در یک جلسه نیز می‌تواند روی تعداد جلسات کاشت مو در این روش تاثیرگذار باشد. این موضوع در جلسه مشاوره پیوند مو بررسی شده و پیش از شروع فرایند کاشت تعداد جلسات برای شما مشخص خواهد شد.

ماندگاری پیوند موی خانم ها

ماندگاری کاشت مو برای درمان ریزش مو

متدهای مختلف برای پیوند موها دارای ماندگاری‌های متفاوتی هستند. برای مثال کاشت مو با لیزر برای زنان یکی از تکنیک‌هایی است که می‌تواند ماندگاری نسبتا بالایی داشته باشد. معمولا پیوند موها را یکی از ماندگارترین روش‌های درمانی در زمینه ریزش و طاسی مو می‌شناسند. توجه کنید که ماندگاری موها بعد از کاشت کاملا به نحوه مراقبت شما از آنها بستگی خواهد داشت. پس سعی کنید دستورالعمل‌هایی که پزشک متخصص در اختیارتان قرار می‌دهد را به طور کامل رعایت کنید.

آیا زنان نیاز به کاشت مو دارند؟

کاشت مو در زنان بدون بانک مو

داشتن بانک موی مناسب یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که در پیوند موها تاثیرگذار است. حال این بانک مو می‌تواند از قسمت‌های مختلف سر انتخاب شده یا موهای بدن انتخاب شود. زنانی که دارای بانک موی مناسبی نیستند بهتر است که حتما سعی کنند از تکنیک‌های دیگر ترمیم مو استفاده کنند. با این کار می‌توانند نتایج بهتر و مطلوب‌تری را برای رشد موها دریافت کنند.

پیوند مو برای موهای کم پشت خانم ها

بهترین زمان و سن مناسب برای کاشت مو در خانم‌ها

وقتی که صحبت از خدمات کاشت مو می‌شود معمولا آقایان با محدودیت‌های زیادی مواجه می‌شوند؛ ولی چنین محدودیتی برای بانوان وجود ندارد. خانم‌ها می‌توانند در هر سنی با داشتن شرایط لازم اقدام به کاشت موهای خود کنند. برای این‌که بررسی کنید آیا زمان مناسبی برای کاشت موهای شما هست یا خیر بهتر است حتما در جلسه مشاوره کاشت مو در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز شرکت کنید.

تفاوت کاشت مو در مردان و زنان

مراحل و فرایندی که برای کاشت مو در زنان و آقایان طی می‌شود تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. تفاوت‌های موجود در این زمینه در بخش‌های دیگری است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • معمولا تعداد گرافت‌های موی موردنیاز در آقایان و بانوان با یکدیگر متفاوت است.
  • مدت زمانی که فرایند پیوند موها برای خانم‌ها طول می‌کشد کمی بیشتر از آقایان است.
  • کاشت موهای خانم‌ها نیازمند صرف انرژی بیشتری خواهد بود و در نتیجه هزینه آن نیز کمی بالاتر است.

عوارض کاشت مو در خانم ها

عوارض کاشت مو در زنان

کاشت مو برای زنان  یکی از تکنیک‌هایی است که می‌تواند کمترین میزان عوارض را برای شما به همراه داشته باشد. این روش با کمترین میزان آسیب و عوارض به شما کمک می‌کند بتوانید موهای خود را رشد دهید. البته عوارضی که شامل حال شما می‌شوند کاملا به تجربه کلینیکی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. پس بهتر است حتما از خدمات یک کلینیک معتبر استفاده کنید. با این حال هنوز هم ممکن است مشکلات جزئی برایتان به وجود بیاید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • عفونت‌های جزئی
  • مقداری تورم در ناحیه کاشت
  • التهاب در ناحیه سر
  • قرمز شدن پوست سر
  • مقدار کمی درد و احساس خارش

این مشکلات معمولا طی یک بازه زمانی کوتاه برطرف می‌شوند و نیازی به نگرانی درباره آنها وجود ندارد.

هزینه کاشت مو برای زنان

هزینه کاشت مو برای خانم ها

هزینه کاشت مو برای بانوان معمولا تحت تاثیر عوامل مختلفی خواهد بود. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • روشی که برای کاشت انتخاب کرده‌اید.
  • میزان تجربه و تخصص کلینیک یا پزشکی که برای استفاده از خدمات پیوند مو انتخاب کرده‌اید.
  • میزان و نوع ریزش موهای شما که روی تعداد فولیکول‌های موردنیاز برای کاشت تاثیر می‌گذارد.
  • مراقبت‌های بعد از پیوند موها

برای این‌که بتوانید اطلاعات کاملی درباره هزینه دقیق کاشت مو برای خانم‌ها به دست بیاورید همین حالا با کارشناسان کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز تماس بگیرید. از طرف دیگر می‌توانید از خدمات کاشت موی اقساطی برای زنان به منظور کاهش هزینه‌های خود استفاده کنید.

روش­‌های جلوگیری از ریزش مو در زنان

روش‌های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید از ریزش موهای خود جلوگیری کنید. در جدول زیر توضیحات کاملی را درباره این متدها به شما ارائه داده‌ایم:

روش‌های جلوگیری از ریزش مو

توضیحات

داشتن رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی شما باید شامل مواد مغذی، ویتامین‌های موردنیاز برای رشد مو و مواد معدنی مفید برای بدن باشد.

کاهش استرس

با استفاده از روش‌هایی مانند گوش دادن به موسیقی‌های موردعلاقه، ورزش کردن و … می‌توانید سطح استرس خود را کاهش دهید.

مکمل‌های دارویی

مکمل‌های غذایی و دارویی وجود دارند که می‌توانند مواد مغذی موردنیاز برای بدن شما را تامین کنند. به این ترتیب می‌توانید به رشد بهتر موها و جلوگیری از ریزش آنها کمک کنید.

ماساژ دادن موها

ماساژ دادن باعث می‌شود تا جریان خون در پوست سر بهبود پیدا کرده و مواد مغذی به شکل بهتری به فولیکول‌های مو برسند.

عدم استفاده از مواد شیمیایی

بهتر است که سعی کنید تا جای ممکن از مواد شیمیایی مانند انواع ژل و تافت، رنگ‌های شیمیایی و … استفاده نکنید.

استفاده از شامپوی مناسب پوست

اگر پوست چربی دارید باید سعی کنید از شامپوهای مخصوص موهای چرب و در غیر این صورت از شامپوهای متعادل یا مخصوص موهای خشک استفاده کنید.

عدم ایجاد فشار روی موها

بستن موها با استفاده از کش باعث می‌شود تا فشار زیادی به موها وارد شده و احتمالا با ریزش موهای خود مواجه شوید.

علت ریزش مو در زنان بالای ۴۰ سال

معمولا خانم‌ها بعد از سن چهل سالگی به طور گسترده‌ای با ریزش مو مواجه می‌شوند. سه دلیل رایج زیر را می‌توان برای بروز این مشکل بیان کرد:

  1. دلایل ژنتیکی و هورمونی
  2. بیماری آلوپسی آره آتا
  3. اضطراب بالا

البته باید بدانید که کم‌کاری یا پرکاری تیروئید نیز در این خانم‌ها می‌تواند عامل مهمی باشد که روی ریزش موی آنها تاثیرگذار است.

علت ناگهانی ریزش مو در زنان

علت ناگهانی ریزش مو در زنان

در برخی از بانوان ریزش موها به‌صورت یکنواخت نیست. آنها معمولا به‌صورت ناگهانی مشاهده می‌کنند که میزان ریزش مویشان افزایش پیدا کرده است. دلایل زیر می‌توانند باعث بروز چنین اتفاقی در خانم‌ها شوند:

  1. شیمی درمانی و رادیوتراپی که باعث ریزش شدید موها می‌شود. (در این شرایط خدمات کاشت مو برای زنان بعد از شیمی درمانی به رشد مجدد موها کمک می‌کند.)
  2. داشتن رژیم‌های لاغری غیراستاندارد و شدید
  3. سوتغذیه
  4. یائسگی
  5. دیابت
  6. فقر آهن
  7. داشتن موخوره‌های شدید
  8. ایجاد انواع عفونت‌های قارچی روی پوست سر
  9. درگیر شدن با مشکل کم‌خونی
  10. و …

از کجا بفهمیم ریزش مو هورمونی است؟

معمولا وقتی که ریزش موی شما هورمونی باشد در کنار ریزش شما مشاهده خواهید کرد که تارهای مویتان ضعیف و نازک می‌شوند. در چنین شرایطی فولیکول‌ها معمولا قدرت خود را از دست داده و شما کم‌پشتی موهای خود را نیز مشاهده خواهید کرد.

درمان ریزش مو در زنان یائسه

وقتی که زنان وارد دوران یائسگی می‌شوند معمولا با ریزش موی شدیدی مواجه می‌شوند. در چنین شرایطی دو راهکار درمانی موثر و مفید پیشنهاد می‌شود که شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از داروهای هورمونی: این داروها می‌توانند سطح هورمون‌های بدنی شما را به میزان زیادی کاهش داده و آنها را وارد حالت تعادل کنند. به این ترتیب از ریزش موهای شما جلوگیری خواهند کرد.
  • کاشت مو برای زنان: این خدمات نیز کمک می‌کند تا بتوانید با پیوند مو از بانک‌ موی خود بتوانید به پرپشت‌تر شدن موهایتان کمک کنید.

درمان خانگی ریزش مو شدید در زنان

معمولا راهکارهایی که در کلینیک‌های تخصصی پیشنهاد می‌شوند می‌توانند تاثیرگذاری بیشتری را روی ریزش موی خانم‌ها نسبت به راهکارهای خانگی داشته باشند. با این حال شما می‌توانید تا حد خوبی از راهکارهای خانگی نیز نتیجه بگیرید. این روش‌های درمانی عبارت‌اند از:

  1. ماساژ دادن با استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن رزماری، زیتون و …
  2. رعایت‌کردن اصول بهداشتی موها و تمیز نگه‌داشتن آنها
  3. نوشیدن آب کافی که به هیدراته کردن موها کمک می‌کند.
  4. داشتن یک سبک زندگی سالم
  5. ورزش کردن به‌صورت منظم
  6. دوری از استرس و اضطراب
  7. عدم مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی
  8. استفاده از آلوئه‌ورا

درمان ریزش مو زنان با قرص فیناستراید

قرص فیناستراید یکی از راه‌های جایگزین کاشت مو برای زنان به شمار می‌آید که می‌تواند به تعادل هورمونی در بدن خانم‌ها کمک کند. همین موضوع نیز از ریزش موی آنها جلوگیری کرده و البته به تقویت فولیکول‌های موی خانم‌ها نیز کمک می‌کند. البته باید بدانید که مصرف مرتب قرص فیناستراید می‌تواند عوارضی را نیز به همراه داشته باشد. به همین علت نیز بهتر است حتما با نظر پزشک متخصص اقدام به مصرف آن کنید.

سوالات متدوال

در این بخش به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره کاشت مو برای زنان پاسخ خواهیم داد.

آیا کاشت مو برای خانم‌ها طبیعی به نظر می‌رسد؟

بله نتایج کاشت مو برای خانم‌ها کاملا طبیعی خواهد بود، به شرطی که شما از خدمات یک کلینیک معتبر و یک روش استاندارد برای پیوند موها استفاده کنید.

کاشت موی زنانه چقدر طول می‌کشد؟

معمولا فرایند پیوند موها طی یک بازه زمانی 4 الی 8 ساعته انجام می‌شود. با این حال گاهی اوقات نیز ممکن است به بیشتر از یک جلسه نیاز باشد که چنین موردی بسیار نادر است.

آیا کاشت مو در خانم‌ها موفقیت آمیز است؟

بله اگر یک کلینیک معتبر و پزشک متخصص را برای کاشت موی خود انتخاب کنید می‌توانید انتظار بهترین نتیجه را از آن داشته باشید.

کاشت مو خانم‌ها چقدر درد دارد؟

روش‌های سنتی که در کاشت مو برای زنان استفاده می‌شدند دارای درد زیادی بودند؛ ولی با پیشرفت تکنولوژی‌های مدرن امروزه شاهد کاشت موها با کمترین درد برای بانوان هستیم.

سخن پایانی

کاشت مو برای زنان بعد از زایمان یا در شرایط مختلف در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز با بالاترین کیفیت ممکن انجام می‌شود. خدمات کاشت مو برای زنان در کلینیک رز با روش ترکیبی انجام می‌شود. این روش قیمت مناسب، نتایج کاملا طبیعی و ماندگار و البته دوره نقاهت کوتاه را ارائه می‌دهد. برای استفاده از این روش همین حالا با کارشناسان کلینیک رز تماس بگیرید.

منابع: clevelandclinichealthlinewebmd

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
شرایط کاشت مو برای مردان – نحوه انجام و محدودیت ها
نوشتهٔ بعدی
کاشت مو بدون درد و خونریزی – بدون جراحی

10 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • زهرا فیروزی
    24/08/1399 6:22 ب.ظ

    کاشت مو هزینه ش چقد میشه ؟ من به خاطر ارثی بودن موهای جلوی سرم خیلی کم پشته طوریکه کف سرم مشخصه .. هزینه کاشت جلو مو چقد میشه

    پاسخ
    • سلام عزیزم
      هزینه کاشت مو بین 8 الی 12 ملیون تومان متغییره
      بستگی به میزان طاسی ناحیه داره
      جهت دریافت مشاوره رایگان در کلینیک رز با مشاورین ما در تماس باشید
      سپاس

      پاسخ
  • سحر الیاسی
    17/03/1400 6:03 ق.ظ

    سلام من 6 ماه قبل کرونا گرفتم و ریزش مو شدیدی گرفتم تا اینکه گفتن که ریزش مو مربوط به کروناس و من اینو نمیدونستم
    این ریزش خوب میشه عایا ؟ خیلی ذهنمو در گیر کرده همین طوری مو ندارم کمتر بشه چکار کنم؟ مزوتراپی جواب میده ؟

    پاسخ
  • سلام من شنیدم که در خانم ها کاشت مو امکان پذیر است و نتیجه عکس میده اما نمونه کار کاشت خانم کلینیک شما رو دیدم

    پاسخ
    • اگر از نظر هرمونی مشکلی نداشته باشید امکان پذیره

      پاسخ
      • من مشکل هورمونی دارم ۳ ساله دارو مصرف میکنم اوایل دوفاستون مصرف کردم ک موهام بشدت ریختن بخش جلو و سط سرم
        الان
        اسپیداکتون ۱۰۰ و یاسمین مصرف میکنم

        ۲۲ سالمه
        کاشت مو برام موثر نیست؟
        با دارو و درمان امکان برگشت مو هست؟

        پاسخ
        • سلام دوست عزیز
          شما حتما باید توسط پزشک ویزیت شوید و مدارک پزشکی خود و آزمایشات لازم را به همراه داشته باشید تا به طور دقیق توسط پزشک متخصص پوست و مو راهنمایی شوید.

          پاسخ
  • سلام و عرض ادب خدمت کلینیک کاشت مو رز
    من یک خانم هستم برای کاشت مو مثل اقایون کل مو تراشیده میشه ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید