گن طبی بعد از لیپوماتیک – اثرات و راهنمای انتخاب گن مناسب

گن طبی بعد از عمل لاغری لیپوماتیک

لیپوماتیک روشی کاملا موثر و کم‌تهاجم برای رسیدن به اندام ایده‌آل افراد است. چرا که به کمک این روش نیازی به ورزش‌های سنگین و رژیم‌های غذایی طاقت‌فرسا نبوده و کاندیدهای انجام آن می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاه از شر چربی‌های اضافی انباشته شده در بخش‌های مختلف بدن خود رهایی یابند. یکی از موضوع‌های مهمی که داوطلبان این عمل زیبایی باید به آن توجه کنند پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک است.

پوشیدن گن مخصوص لیپوماتیک با هدف جلوگیری از بروز عوارض جانبی شدید ناشی از این عمل ضروری بوده و سبب کاهش مدت زمان دوره نقاهت می‌گردد. اهمیت این موضوع به قدری زیاد است که در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر گن بعد از لیپوماتیک و ضرورت پوشیدن آن بپردازیم. جهت کسب اطلاعات لازم تا انتهای مطالب در این مقاله ما را دنبال کنید.

گن طبی بعد از لیپوماتیک

گن طبی بعد از لیپوماتیک نوعی لباس مخصوص است که پوشیدن آن در دوران نقاهت پس از این عمل زیبایی بسیار ضروری است چرا که با پوشیدن آن عوارض جانبی احتمالی ناشی از لیپوماتیک به حداقل رسیده و در کمترین زمان بهبود می‌یابند. از طرفی دیگر بستن گن بعد از لیپوماتیک در رسیدن به بهترین نتایج نهایی ممکن تأثیر به‌سزایی دارد چرا که گن‌های بعد از عمل لاغری کمک می‌کنند تا خونابه جمع شده در زیر پوست تخلیه گردد و در نتیجه از ایجاد عفونت ممانعت می‌کند. گن‌های طبی دارای انواع مختلفی بوده و در سایز‌های متنوعی تولید می‌شوند. به همین دلیل افراد باید با مشورت پزشک متخصص، بهترین گزینه ممکن را تهیه کرده و تا زمانی که پزشک تجویز می‌کند در پوشیدن آن همت کنند.

بستن گن بعد از لیپوماتیک

علت پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک

مهم‌ترین دلیلی که برای پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک می‌توان مطرح کرد، تسریع بخشیدن به روند درمان و همچنین جلوگیری از بروز عوارض جانبی شدید است. به همین دلیل هرگز نباید اهمیت پوشیدن گن را پس از این عمل زیبایی نادیده گرفت. برای درک بهتر این موضوع، در زیر چند مورد از مهم‌ترین علت‌های پوشیدن گن بعد از پیکرتراشی را جمع‌آوری کرده‌ایم:

  • بهبود سریع زخم و جای زخم

کسانی که دوست ندارند جای زخم ناشی از لیپوماتیک در آن‌ها نمایان باشد، بهتر است پوشیدن گن طبی را در دوران نقاهت بعد از عمل جدی بگیرند چرا که گن در نتیجه فشاری که در ناحیه عمل وارد می‌کند، سبب بهبود سریع زخم‌ها و جای زخم می‌گردد.

  • کاهش تورم و ورم بعد از عمل

به دلیل انباشته شدن مایع در بافت‌های اطراف بعد از لیپوماتیک، فرد شاهد ورم در محدوده انجام عمل می‌باشد. پوشیدن گن طبی مناسب، با فشرده کردن بافت‌های اطراف تا حد زیادی از این مسأله جلوگیری می‌کند.

  • رفع کانتور

یکی از موضوع‌های آزاردهنده برای کاندید‌های لیپوماتیک، ایجاد چین و چروک در ناحیه انجام عمل است. پوشیدن گن باعث می‌شود که بافت‌ها چسبندگی خود را به لایه زیرین حفظ کرده و در نتیجه چین و چروک‌ها ایجاد نشوند.

گن های مخصوص لیپوماتیک

با توجه به ناحیه انجام لیپوماتیک در بدن، گن‌های متعددی نیز وجود دارند. این گن‌ها در جنس و سایز‌های مختلفی تولید شده و در اختیار کاندید‌های این عمل زیبایی قرار می‌گیرند. از جمله پرکاربردترین گن‌های مخصوص لیپوماتیک عبارتند از:

  • گن لیپوماتیک شکم پهلو

کسانی که از چربی‌های اضافی شکم و پهلو خود شکایت داشته و عمل لیپوماتیک انجام داده‌اند، باید از گن لیپوماتیک شکم و پهلو تا هفته‌ها بعد استفاده کنند. این نوع از گن‌ها دارای طراحی‌های متنوعی بوده و به صورت لباس یا شکم‌بند تولید می‌شوند.

  • گن لیپوماتیک بازو

همانطور که از نام آن می‌توان متوجه شد نوع دیگری از گن‌ها مخصوص بازو بوده و کسانی که بازو‌های خود را به کمک لیپوماتیک لاغرتر کرده‌اند تجویز می‌شود.

  • گن لیپوماتیک ران

از جمله مهم‌ترین قسمت‌های بدن که تأثیر زیادی در داشتن اندامی خوش‌فرم دارد، ران پا است. خانم‌ها و آقایانی که دارای ران‌هایی چاق و نامتناسب هستند می‌توانند به کمک لیپوماتیک چربی‌های انباشته شده در آن را از بین ببرند. گن لیپوماتیک ران نیز با این هدف تولید و به بازار عرضه می‌شود.

  • گن بعد از لیپوماتیک غبغب

کسانی که اقدام به تخلیه چربی‌های غبغب خود به کمک لیپوماتیک کرده‌اند، باید گن مخصوص غبغب را تهیه کنند. این گن ظاهری به شکل کلاه داشته و بخش غبغب را تحت فشار قرار می‌دهد.

انواع گن طبی لیپوماتیک

تا چند وقت بعد از لیپوماتیک باید گن پوشید ؟

همانطور که گفته شد پوشیدن گن طبی بعد از عمل لاغری، مزایا و ضرورت بسیاری دارد. اما سؤالی که در این میان مطرح می‌شود این است که مدت زمان پوشیدن گن بعد از لیپوماتیک چقدر می‌باشد؟ پاسخ این سؤال حتماً باید توسط پزشک متخصص و بعد از انجام معاینه‌ها و بررسی‌های لازم داده شود. اما در حالت کلی توصیه می‌شود حداقل به مدت ۶ هفته این گن‌ها پوشیده شوند. البته بهترین حالت، تهیه کردن دو نوع گن تنگ و گشاد است چرا که برای دستیابی به نتایج بهتر پیشنهاد می‌شود تا در هفته‌های ۲ تا ۳ از گن تنگ و در هفته‌های ۴ تا ۶ از گن گشاد استفاده گردد.

عوارض نبستن گن بعد از لیپو

عوارض نبستن گن بعد از لیپوماتیک

قطعاً آنچه که سبب شده است پزشکان تأکید جدی بر پوشیدن گن بعد از عمل پیکرتراشی داشته باشند، مزایایی است که با خود به همراه دارد. از طرف دیگر نبستن گن نیز می‌تواند عوارض و ضرر‌های شدیدی را به دنبال داشته باشد. چند مورد از شایع‌ترین عوارض نبستن گن بعد از لیپوماتیک را در زیر بیان کرده‌ایم:

  1. طولانی شدن مدت زمان دوره نقاهت
  2. به وجود آمدن تورم‌های شدید و طولانی مدت
  3. انباشته شدن مایعات بافتی در نواحی انجام لیپوماتیک
  4. ایجاد حالتی افتاده و شل در پوست ناحیه انجام لیپوماتیک
  5. احتمال عفونت در نتیجه تجمع مایع در بافت‌های اطراف

توجه داشته باشید که صرفاً پوشیدن یک گن برای جلوگیری از این عوارض جانبی مهم نیست. بلکه گن مورد نظر باید کاملاً استاندارد و طبی بوده و سایز مناسبی با توجه به اندام افراد داشته باشد.

هزینه گن لیپوماتیک

قیمت گن مخصوص لیپوماتیک

هزینه‌ای که افراد باید جهت تهیه گن مخصوص پیکرتراشی پرداخت کنند بسته به جنس، کیفیت، نوع گن (غبغب، شکم، پهلو، ران و بازو) مواردی از این قبیل متفاوت است. توصیه می‌کنیم در این باره کیفیت را فدای قیمت نکرده و برای دستیابی به نتایج ‌ایده‌آل نهایی، گن مناسب و استانداری را تهیه کنید. در این مقاله سعی کردیم تا درمورد هر آنچه که در خصوص گن طبی بعد از لیپوماتیک نیاز است صحبت کنیم. در صورتی که مایل هستید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید می‌توانید همین حالا با مشاوران ما در کلینیک پوست و مو رز تماس بگیرید. مشاوران ما به منظور ارائه مشاوره رایگان در خدمت شما عزیزان خواهند بود.

4/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
بهترین سن برای جراحی لیپوماتیک چه زمانی است؟
نوشتهٔ بعدی
همه چیز درباره لاغری موضعی با لیپوساکشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید