گلوله شدن چربی تزریق شده چه دلایلی دارد؟

گلوله شدن چربی تزریق شده

امروزه تزریق چربی برای افزایش حجم نقاط مختلف صورت و بدن بسیار پرطرفدار شده است. نتایج طولانی مدت و عوارض ناچیز را می‌توان دلیل اصلی تمایل به تزریق چربی دانست. یکی از سوالات افرادی که چربی تزریق می‌کنند دانستن علت گلوله شدن چربی تزریق شده می‌باشد.

کلینیک زیبایی رز در این مطلب قصد توضیح این اتفاق را دارد. استفاده از عمل زیبایی تزریق چربی یا در اصطلاح انتقال چربی برای افزایش حجم بدن در بسیاری از اعضا به دلایل گوناگون به طور فزاینده ای رایج شده است. نتایج طولانی مدت و آسیب های کم را می توان دلیل اصلی گرایش به انتقال چربی دانست.. تزریق چربی در واقع  یک تکنیک به سرعت در حال تحول در زمینه جراحی پلاستیک و عمل زیبایی است که روشی ترمیمی به شمار می رود.

شاید جالب باشد بدانید که اولین بار در سال 1893 برای پر کردن جای زخم یک سرباز از انتقال چربی استفاده شد. مروزه نیز برای بسیاری از نقص های مادزاد، جای زخم ها و آسیب دیدگی ها، عدم تقارن برخی اندام و افزایش حجم آنها ، تزریق چربی به عمل زیبایی پر طرفداری تبدیل شده است.

اینفوگرافیک گلوله شدن چربی تزریق شده

آیا امکان گلوله شدن چربی تزریق شده به نواحی مختلف بدن وجود دارد؟

قبل از پاسخگویی به این پرسش باید دید که کلیت روش تزریق چربی به چه صورت است و عوارض آن چیست؟ به طور کلی انتقال چربی سه مرحله دارد که هر فرد داوطلب برای رسیدن به نتیجه ‌ایده‌آل باید آن‌ها را طی کند. سه مرحله اصلی و اساسی انتقال چربی عبارت است از:

  1. تهیه چربی از بدن خود فرد طی عمل لیپوماتیک یا روش‌های ایمن دیگر
  2. پردازش و خالص‌سازی چربی
  3. تزریق چربی به اندام هدف

ابزار دقیق و پیشرفت‌های فنی در همه این مراحل، نتایج بالینی بهینه را فراهم کرده و عوارض آن را به حداقل رسانده است.

دلایل گلوله شدن چربی تزریق شده

در ابتدا چربی از بدن خود فرد و قسمت‌هایی چون شکم و باسن و ران اغلب با روش لیپوماتیک مکش شده، سپس فرآوری، شستشو و پردازش می‌شود. البته در مرحله دوم سلول‌ها باید به دقت تصفیه شوند تا آسیبی ندیده و برای تزریق چربی بهینه شوند. در مرحله آخر نیز به وسیله سرنگ این چربی به اعضای مدنظر منتقل می‌گردد.

غالبا مقدار چربی منتقل شده در انتقال چربی بیش از حجم مدنظر است زیرا مقداری از چربی تزریقی توسط بدن جذب شده و نیاز است کمی بیشتر انتقال چربی انجام شود تا به نتیجه دلخواه برسید. بعد از تزریق چربی، سلول‌های منتقل شده در جریان خونسازی قرار گرفته و تغذیه می‌شوند و زنده می‌مانند.

گلوله شدن نواحی تزریق چربی

علت سفت شدن چربی تزریق شده

‌ایشان سال‌هاست که به طور حرفه‌ای تکنیک‌های زیبایی را انجام می‌دهند. سلول‌های چربی بدن خود به خود گلوله نمی‌شوند. در واقع دلایل جمع شدن چربی تزریق شده عبارتند از:

  1. سانتریفیوژ نادرست برای جداسازی مواد مضر از چربی
  2. عدم توانایی پزشک در تزریق چربی
  3. تزریق حجم بیش از حد چربی
  4. دستکاری محل تزریق در روزهای اولیه بعد از اتمام کار

بنابراین احتمال گلوله شدن چربی تزریق شده به خودی خود بسیار کم و ناچیز است زیرا این سلول‌ها مصنوعی نیستند.

دلیل گلوله شدنعدم مهارت متخصص در تزریق
تزریق چربی تصفیه نشده
فشار وارد شدن به محل تزریق
جلوگیری از گلوله شدنانتخاب بهترین کلینیک و متخصص
عدم دستکاری محل تزریق
دوری از تابش مستقیم نور خورشید
نخوابیدن به پشت
درمان گلوله شدنتخلیه چربی
ماساژ درمان
مصرف برخی داروها
میزان درد تخلیه چربیمتخصص از بی‌حسی موضعی برای تخلیه استفاده می‌کند تا در حین تخلیه چربی گلوله شده درد نداشته باشید.

گلوله شدن چربی منتقل شده نشانه چیست و به چه علتی ایجاد می شود؟

چربی‌ها مواد مصنوعی نیستند که جابه‌جا شده یا خطرات زیان باری را برای سلامت به همراه داشته باشند. همانگونه که سلول‌های چربی بدن خود به خود گلوله نمی‌شوند، در تزریق چربی‌ها هم اگر سازوکار درست رعایت شود شاهد این امر نخواهیم بود. احتمال گلوله شدن چربی تزریقی در واقع به همین دلایلی که گفته شد بستگی دارد.

البته نمی‌توان منکر این قضیه شد که سفت شدن و گلوله شدن چربی بعد از این تکنیک زیبایی ابداً اتفاق نمی‌افتد. این عارضه یکی از موارد و عوارض جانبی است که در طولانی مدت رخ می‌دهد و دلیل اصلی آن بیش از هر عاملی، نحوه تزریق چربی و استفاده از سرنگ نامناسب و تزریق غلط خواهد بود. البته خوشبختانه سفت شدن چربی تزریق شده را به سرعت می‌توان تشخیص داد و راه درست را برای حل این معضل انتخاب کرد.

آیا گلوله شدن چربی تزریق شده جزء عوارض تزریق به حساب می‌آید؟

بله. می‌توان گفت که گلوله شدن چربی تزریق شده از موارد و عوارض جانبی است که در طولانی مدت رخ می‌دهد. اغلب اوقات مقدار چربی تزریق شده در انتقال چربی بیش از حجم مدنظر فرد است زیرا متخصص می‌داند مقداری از چربی توسط بدن جذب می‌شود. بنابراین تا چند روز سفت بودن محل تزریق طبیعی است و در زیر پوست، چربی حالت گلوله‌ای دارد. اما اگر این حالت تا مدتی ادامه داشته و یا چند روز بعد از تزریق چربی شاهد گلوله شدن چربی تزریق شده بودید، باید با متخصص صحبت کنید تا روش درمانی مناسب شما اجرا گردد.

آیا می توان از گلوله شدن چربی تزریق شده جلوگیری کرد؟

همانطور که ذکر شد، یکی از عوارض خفیف تزریق چربی، سفت شدن و گلوله شدن چربی تزریق شده است که در موارد نادری رخ می‌دهد. یک سخن معروف در بین عامه مردم رواج دارد که پیشگیری بهتر از درمان است. در مورد تزریق چربی نیز باید گفت که بهترین راهکارهای جلوگیری از گلوله شدن چربی تزریق شده عبارتند از:

  1. انتخاب کلینیک زیبایی و پزشک معتبر، معروف و دارای مهارت، نقش بسیار موثری بر نتیجه تزریق و جلوگیری از عدم جذب چربی تزریق شده خواهد داشت. این امر نیز سخت نیست زیرا علاوه بر تجربه افراد مراجعه‌کننده، شهرت و خوشنامی یک کلینیک نیز معیارهای اصلی در انتخاب مرکز درمانی خواهند بود.
  2. زیبایی بعد از تزریق چربی قطعاً هدف اولیه و مهم فرد برای انتقال چربی است. پس نباید فریب تبلیغات و قیمت بسیار پایین برخی مراکز را خورد. با یک تحقیق ساده و انتخاب درست، بدون شک انتقال چربی، یک تکنیک خوشایند و بی‌خطری خواهد بود که را به فرد هدیه می‌دهد.
  3. تغذیه درست و آبرسانی به بدن نیز از نکات مهم در دوره ریکاوری تزریق چربی است که برای پیشگیری از هر عارضه جانبی توصیه می‌شود. در کنار این مورد باید حتماً از مصرف دخانیات و الکل یا دارو‌هایی که پزشک ممنوع کرده است به صورت جدی خودداری کرد.
  4. هر عارضه‌ای که بعد از تزریق چربی، با توجه به نقاهت کوتاه مدتی که دارد، طولانی شد فرد باید به طور حتم پزشک خود را مطلع نماید.
  5. در دوره نقاهت نباید به محل تزریق فشار وارد شود زیرا این کار منجر به جابجایی چربی و گلوله شدن آن خواهد شد.

درمان گلوله شدن چربی تزریق شده در صورت

معمولا گلوله‌هایی که در اثر تزریق چربی به صورت (گونه، زاویه فک، زیر چشم، خط لبخند و لب) به وجود آمده‌اند، بعد از گذشت ۱ هفته الی ۱۰ روز خود به خود از بین ‌می‌روند. اما این مدت می‌تواند بسیار استرس‌زا و ناراحت‌کننده باشد.

درمان سفت شدن چربی تزریق شده

برای درمان جمع شدن چربی تزریق شده در صورت بهتر است موارد زیر رعایت شوند:

  1. در طولانی مدت در معرض اشعه آفتاب و یا نور UV قرار نگیرید. این امر ممکن است باعث جابجایی چربی و گلوله شدن چربی تزریق شده در صورت گردد.
  2. طرز صحیح خوابیدن در جلوگیری از گلوله شدن چربی تزریق شده بسیار کمک می‌کند. بنابراین سعی کنید که به حالت دمر و به صورت نخوابید.
  3. از مصرف دارو‌های منع شده توسط پزشک پرهیز نمایید.
  4. ممکن است پزشک صلاح بداند برای درمان گلوله گلوله ای شدن چربی تزریق شده در صورت، مقداری از آن را تخلیه کند.
  5. گاهی نیز برای ر‌هایی از سفتی چربی تزریق شده لازم است که ماساژ صورت یا بدن انجام گیرد.

درمان کیست چربی بعد از تزریق چربی

اگر پزشک متخصص بیشتر از حد معمول، تزریق چربی انجام دهد، کیست چربی به دلیل ایجاد مشکلات در خون‌رسانی بافت، در محل تزریق بوجود می‌آید. البته نوع تزریق و نوع سرنگ بکار رفته در تزریق نیز در تشکیل توده چربی بسیار اهمیت دارد. اگر توده چربی نسبتا کوچک باشد، می‌توان با روش‌های ماساژ درمانی و پخش کردن چربی آن‌را برطرف کرد. اما متاسفانه دراکثر موارد، بهترین درمان کیست چربی، تخلیه چربی تزریق شده است.

در نتیجه با خواندن این مقاله دریافتیم که علت سفت شدن چربی تزریق شده چه می‌تواند باشد و درمان عدم جذب چربی تزریق شده در صورت چیست. کلینیک پوست و مو رز مفتخر است که تمامی روش‌های زیبایی را با بالاترین کیفیت و بهترین محصولات، بنا به درخواست و سلیقه مراجعان گرامی ارائه دهد. برای اطلاع از هزینه تزریق چربی با مشاورین زیبایی کلینیک ما تماس بگیرید.

2.7/5 - (4 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تزریق چربی به روش بادی جت و هزینه آن
نوشتهٔ بعدی
تزریق چربی به خط اخم (بین ابرو) ماندگاری طولانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید