فرایند کاشت و ترمیم مو به روش بافت – مراحل و هزینه

کاشت مو به روش بافت

ریزش تدریجی موهای سر مشکلی است که باعث تغییر ناخواسته‌ در چهره‌ی افراد می‌شود. کاهش تراکم موهای سر دلایل مختلفی دارد که اگر به موقع رفع نشوند، منجر به طاسی سر می‌شود. این مشکل تحت درمان‌های مختلفی قرار می‌گیرد تا موها دوباره به رشد طبیعی خود برگردند اما در برخی موارد دیگر خبری از رشد موها نیست. در این شرایط روش‌های متفاوت‌تری به جای کاشت مو برای متقاضیان اجرا می‌شود. یکی از متداول‌ترین این موارد، کاشت مو به روش بافت است. اگرچه در روش بافت برداشت و کاشت فولیکول مو رخ نمی‌دهد، اما آن را در گروه روش‌های کاشت و ترمیم مو قرار می‌دهند.

این مطلب از سری پژوهش‌های مرکز تخصصی پوست و مو رز به بررسی ترمیم مو به روش بافت و مراقبت های بعد از ترمیم مو به روش بافت می‌پردازد. اگر شما هم از جمله متقاضیان ترمیم مو هستید، این مطلب به شما کمک می‌کند انتخاب بهتری داشته باشید:

اینفوگرافیک کاشت مو به روش بافت

توجه: این محتوا فقط جنبه اطلاع رسانی دارد و در کلینیک رز انجام نخواهد گردید!

فرآیند کاشت مو به روش بافت چگونه است؟

کاشت مو به روش بافت شیوه‌ای برای پرپشت نشان دادن موهای شما و ایجاد تغییرات مثبت در چهره‌ی شماست. بنابراین این روش را با سایر روش‌های درمانی و جراحی مو نباید اشتباه گرفت. برای اعمال این روش از تارهای طبیعی یا مصنوعی مو استفاده می‌شود.

فرایند کاشت مو به روش بافت

این تارها که توسط نخ به یکدیگر متصل هستند، در لابلای ساقه‌ی موهای سالم فرد بافته می‌شوند. پس از پایان فرآیند، تراکم موهای فرد بیش از حالت معمول نشان داده می‌شود. با توجه به اینکه در فرآیند کاشت مو به روش بافت از موهای خود شخص به عنوان پایه‌ی بافت استفاده می‌شود، بنابراین برای افرادی که کاملا طاس هستند این روش قابل اجرا نیست.

ترمیم مو به روش بافت

این افراد می‌توانند ازگزینه‌های دیگری برای ترمیم مو استفاده کنند. ترمیم مو به روش بافت با روش‌های مختلفی انجام می‌شود و برحسب اینکه مخاطب چه نیازی دارد، نوع روش متفاوت خواهد بود. این روش به آسانی انجام می‌شود و نیازی به فرآیندهای بیهوشی و جراحت در این روش نیست.

ترمیم مو به روش بافت برای چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

سوالی که عموما توسط بسیاری از مراجعین مطرح می‌شود، این است که ترمیم مو به روش بافت برای چه افرادی مناسب‌تر است؛ به عبارتی آیا کاندید مناسبی برای کاشت مو به روش بافت هستند؟ پاسخ این است که ترمیم مو به روش بافت برای همه‌ی افراد و در هر سنی مناسب است به شرطی که متقاضی دارای شرایط کاشت مو برای این روش باشد. عمده افرادی که از کاشت مو به روش کشت بافت استفاده می‌کنند، بانوان هستند، چرا که این روش به خوبی قابلیت اتصال محکمی موهای بلند را به سر امکان پذیر نموده است.

مدل های مختلف ترمیم مو به روش بافت

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای اتصال تارهای مو به بخش‌های مختلف سر وجود دارد. روش‌های مورد استفاده هیچ‌گونه عوارضی برای پوست و موی فرد به دنبال ندارند. روش نهایی توسط متخصص و براساس تجربه و مهارتی که در این زمینه دارد، انتخاب می‌شود. تقسیم‌بندی که برای این روش صورت گرفته است، در نوع اتصال موها به سر است.

برخی برای اتصال تارهای مو از کراتین گیاهی که چسبی بسیار مستحکم و بدون عوارض است، استفاده می‌کنند. قبل از استفاده از این روش لازم است فرد از یک تست حساسیت استفاده کند. روش دوم استفاده از کلیپس‌ها است در واقع گیره یا همان کلیپس از طریق قلاب‌هایی به موها متصل می‌شوند.

بنابراین هر زمان که نیاز باشد فرد می‌تواند آن‌ها را از سر خود جدا کند. در این روش از چسب مو استفاده نمی‌شود و می‌توان پوست سر را به راحتی شستشو داد. روش اتصال با کلیپس برای افرادی مناسب است که موقتا دچار ریزش مو شده‌اند و در انتظار رشد مجدد موهای خود هستند. در روش سوم نیز موهای محکم خود فرد به عنوان پایه استفاده می‌شود و سایر تارهای موی مصنوعی یا طبیعی به موهای خود فرد طبق الگوی بافت متصل می‌شوند.

عوارض بعد از ترمیم مو به روش بافت

مطالعات صورت گرفته در این مورد نشان می‌دهد کاشت مو به روش بافت بدون هیچ عوارضی توسط بسیاری از متقاضیان انجام شده است. البته مواردی همچون نوع چسب مورد استفاده باید به دقت انتخاب شود، چرا که استفاده از مواد غیر استاندارد، می‌تواند منجر به بروز حساسیت‌های پوستی در فرد شود.

اگر از روش بافت با کلیپس استفاده می‌کنید؛ کلیپس‌های استیل ضد حساسیت را انتخاب کنید. اگرچه این نوع قیمت بالاتری دارد اما مانع ایجاد برخی حساسیت‌های احتمالی در فرد می‌شود. از دیگر نکاتی که باید به آن توجه کنید، انتخاب متخصص ماهر برای اجرای ترمیم مو به روش بافت است.

معمولا مراکز زیادی هستند که روش‌های ترمیمی مو را انجام می‌دهند اما با توجه به حساسیت‌های موجود و حساسیتی که برای این کار نیاز است، نمی‌توان به هر فردی اعتماد کرد. اگر می توانید برای کاشت مو به تهران سفر کنید، می‌توانید از خدمات کلینیک تخصصی رز برای اجرای این روش بهره‌مند شوید.

ترمیم مو به روش بافت؛ برتری ها و معایب

از آنجا که در این روش بافت، فولیکول‌های زنده ای حضور ندارند؛ کاشت مو به روش بافت عمر کوتاهی دارد و به مرور تخریب می‌شود. پس این روش ترمیم برای دوره‌های متوالی نیازمند ترمیم، بازسازی و پرداخت هزینه است. بنابراین اگرچه این روش در ابتدا بسیار کم هزینه‌تر از روش‌های کاشت مو است اما در طولانی مدت صرف هزینه‌های اضافی نیاز می‌شود. موقتی بودن این روش می‌تواند هم به عنوان یک مزیت باشد و هم به عنوان یک عیب در نظر گرفته شود. به این ترتیب هر زمان که نیاز به برداشتن آن داشته باشید می‌توانید به راحتی آن را از سر جدا کنید.

مهم ترین مزیت‌های کاشت مو به روش بافت عبارتند از:

  1. استفاده از موهایی مستحکم برای اتصال به موهای سر
  2. انجام این روش به صورت کاملاً غیر تهاجمی
  3. عدم نیاز به بی‌حسی و جراحت
  4. موهای متصل شده از نظر رنگ و ضخامت مشابه موهای سر خواهند بود.
  5. موهای متصل شده قابلیت شستشو و رنگ کردن را دارند.

مراقبت بعد از ترمیم مو به روش بافت

مراقبت های بعد از ترمیم مو به روش بافت

روش کشت بافت مو فرآیندی غیر جراحی و سطحی است که پوست را دچار جراحت نمی‌کند لذا این روش فاقد دوره‌ی نقاهت بوده و نیازی به انجام مراقبت‌های پس از کاشت ندارد. تنها نیاز است نکاتی که توسط متخصص مجری کاشت بیان می‌شود را به خوبی رعایت کنید تا موهای ترمیمی دچار آسیب نشوند.

در صورت بروز هرگونه مشکلی پس از کاشت مو به روش بافت می‌توانید به کلینیک منتخب مراجعه کنید و نسبت به ترمیم مجدد موها اقدام کنید. برخی معتقدند روش بافت منجر به آسیب رسیدن به ساقه‌ی موهای طبیعی فرد می‌شود. در حالی که این روش کاملاً مورد تایید متخصصین بین المللی کاشت و ترمیم قرار گرفته است؛ بنابراین از این جهت هیچ جای نگرانی نیست.

هزینه ترمیم مو به روش بافت

هزینه‌ی ترمیم مو به روش بافت به موارد مختلفی وابسته است. جنس موهای انتخابی، حجم موهای بافت شده و تراکم آن، روش اتصال، امکانات و تجهیزات مرکز ترمیمی هر یک در قیمت این روش تاثیر گذار هستند. با تمام این تفاسیر نمی‌توان از تاثیر پزشک متخصص در اجرای روش کاشت مو غافل بود. یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت نهایی کاشت مو به روش بافت، میزان مهارت و تخصص متخصص است چرا که در این روش طبیعی بودن موهای بافت شده بسیار مهم است. کلینیک پوست و مو رز با بهره‌مندی از حضور ارزشمند متخصصان کاشت مو در کنار تجهیزات روز دنیا، آماده ارائه خدمات کاشت مو با بالاترین کیفیت است.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
همه چیز درباره کاشت مو با ربات توسط ARTAS
نوشتهٔ بعدی
ایمپلنت مو | معجزه پرپشت شدن مو در سال 2024

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • elahetaghavi70
    02/09/1399 8:12 ق.ظ

    هزینه این روش کاشت رو محبت می کنید بفرمایید چقد میشه. برای موهای جلوی سرم ریزش دارم کدوم روش بهتره و دائمیه راهنمایی کند ممنونم

    پاسخ
    • سلام دوست من
      وقتتون بخیر
      در حال حاضر بهترین روش کاشت مو در کلینیک رز روش میکروگرافت می باشد.
      جهت دریافت مشاوره رایگان با مشاورین ما در ارتباط باشید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید