بررسی عوارض و خطرات کاشت مو برای بیماران قلبی

عوارض کاشت مو برای بیماران قلبی

شاید بتوان کاشت مو را یکی از مهم‌ترین خدمات پیشرفت ابزار های علم پزشکی و جراحی به انسان ها دانست. نقش تاثیر گذار مو ها و سلامتشان در میزان زیبایی و جذابیت ظاهری افراد انکار ناپذیر است، پروسه ی کاشت مو به دلیل تاثیری که در تغییر و ارتقای کیفیت و زیبایی موها و بازیابی حجم از دست رفته ی آن ها دارد، می توان تاثیرات ایده آلی را در افزایش جذابیت ظاهری افراد و اعتماد به نفسشان به دنبال داشته باشد. فرآیند کاشت مو به دلیل حساسیت تکنیک ها و ابزار هایش، ممکن است برای برخی از افراد با محدودیت هایی همراه باشد اما در اکثریت افراد جامعه بدون ایجاد مشکل و عارضه ی خاصی می تواند نتایج رضایت بخشی را به همراه داشته باشد.

اینفوگرافیک راهنمای کاشت مو برای بیماران قلبی

برای اطلاع از هزینه کاشت مو طبیعی با مشاورین ما در بخش زیبایی کلینیک پوست و موی رز تماس بگیرید.

خط ویژه: 02148679

کاشت مو برای بیماران قلبی

متد کاشت مو ترکیبی به عنوان یکی از جدیدترین روش‌‌ های کاشت مو برای بازگرداندن حجم موی از دست رفته به صورت دائمی می‌باشد. از جمله افرادی که در مورد بهره بردن از مزایای این روش و رسیدن به حجم موهای دلخواه خود تردید دارند، می‌توان به بیماران قلبی اشاره نمود. این دست از افراد با توجه به تبلیغات و گزارش‌های غیر رسمی و نامعتبر در مورد خطرات بسیار شدید این روش، از انجام کاشت موی طبیعی دلسرد شده‌اند. جالب است بدانید که تاکنون گزارش جدی در مورد ممنوعیت کاشت مو برای بیماران قلبی گزارش نشده است و برای اینکه بتوان از این متد برای آن‌ها استفاده کرد باید از میزان درگیری قلبشان با بیماری‌های قلبی مختلف مطمئن شد و نباید رعایت نکات احتیاطی را نادیده گرفت.

کاشت مو برای بیماران قلبی امکان پذیر است؟

پس اگر مبتلا به بیماری قلبی هستید و تمایل به انجام کاشت مو دارید بهتر است قبل از منصرف شدن از انجام پیوند مو با یک پزشک متخصص و کارکشته در این زمینه مشورت کنید. مراحل کاشت مو با اعمال بی‌حسی موضعی شروع شده و سپس گرافت‌های مو از سطح پوست برداشته و در محل مورد نظر طبق الگوی تعیین شده کاشته می‌شوند. در نتیجه در هیچ یک از این مراحل خطر خاصی وجود ندارد که سلامتی بیماران قلبی که مشکل حاد و غیر قابل کنترل دارند را به خطر بیاندازد.

از طرفی بررسی مطالعاتی که در این زمینه انجام شده نشان می‌دهند که پیوند مو برای بیماران قلبی  مانعی ندارد. تنها نکته‌ای که در این زمینه نباید فراموش شود این است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی باید در مقایسه با سایر اشخاص در انتخاب بهترین دکتر کاشت مو خود حساسیت و دقت خیلی بیشتری به خرج دهند تا پروسه انجام پیوند مو و دوران نقاهت بعد از آن بدون کوچکترین عارضه جانبی و نگرانی سپری شود.

شرایط کاشت موکسانی که بیماری قلبی دارند حتماً قبل از پیوند مو باید با متخصص قلب صحبت کرده و درصورت صلاحیت، کاشت مو را انجام دهند.
عوارض کاشت مو برای بیماران قلبیدر صورتی که توصیه‌های متخصص قبل از کاشت را جدی بگیرید، قطعا عارضه خطرناکی برای شما بروز نخواهد کرد.
بهترین روش برای بیماران قلبیمتخصص باید برای این دسته از افراد روشی را انتخاب کند که به سرعت انجام گرفته و نیاز به بی‌حسی کمتری داشته باشد.
مراقبت بعد از کاشتداروهای تجویز شده توسط متخصص را مصرف کرده و به اندازه کافی استراحت کنید تا دچار عارضه خاصی نشوید.

ضرورت مشاوره قبل از کاشت مو در افراد دارای بیماری قلبی

بیماری‌های قلبی معمولاً یکی از چالش‌های بزرگی هستند که پزشک و داوطلبین کاشت مو را درگیر می‌کنند و لازم است افرادی که به مشکلات قلبی- عروقی و اختلالات مربوط به انعقاد خون دچار هستند، حتما قبل از انجام ایمپلنت مو اقدام به دریافت مشاوره‌ای دقیق و مسئولانه از پزشکانی متعهد و حرفه‌ای نمایند. گاهی اوقات این دست از افراد داروهایی مصرف می‌کنند که لازم است تحت نظر متخصص قلب و متخصص کاشت مو به طور موقت قطع شوند تا در پروسه پیوند مو اختلالی به وجود نیاید. در صورتی که بدون دریافت مشاوره و در نظر گرفتن عوارض اقدام به قطع داروهایتان نمایید ممکن است زندگی خودتان و موقعیت پزشک و تیم پزشکیتان را شدیدا به خطر بیاندازید. بنابراین برای حفظ سلامتی و زندگی خود تمام مشکلات و بیماری‌های خود را در جلسه مشاوره قبل از کاشت مو با پزشکتان در میان بگذارید.

محدودیت های پیوند مو برای بیماران قلبی

محدودیت های کاشت مو برای بیماران قلبی شامل چه مواردی می باشد؟

انجام کاشت مو برای بیماران قلبی که مشکلشان قابل کنترل است، بدون مانع می‌باشد و در نتیجه محدودیت‌های سخت و زیادی برایشان اعمال نمی‌شود؛ هرچند که شرایط بدنی آن‌ها ایجاب می‌کند تا پزشک برخی محدودیت و مراقبت‌ های بعد از کاشت مو را در نظر بگیرد. یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از ایمپلنت مو برای بیماران قلبی باید در نظر گرفته شود این است که پزشک تمامی داروهایی را که بیماران قلبی مصرف می‌کنند بررسی نماید. در صورتی که زیباجو داروهای رقیق‌کننده خون مصرف کند، دوز آن یک هفته قبل از کاشت مو باید کاهش پیدا کند. البته برای انجام این کار حتما باید با متخصص قلب یک جلسه مشاوره انجام داد. محدودیت دیگر در مورد روش‌های کاشت مو است؛ به دلیل اینکه بیماران قلبی داروهای رقیق کننده خون می‌خورند نمی‌توان به سراغ روش‌های کاشت تهاجمی (مانند کاشت مو FUT) رفت؛ زیرا این داروها سبب می‌شوند تا میزان خونریزی در حین و بعد از انجام پیوند مو به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

بنابر تمامی مطالبی که ذکر شد، می‌توان متوجه شد که پیوند مو برای بیماران قلبی در بیشتر موارد مشکل و محدودیت خاصی را به همراه نخواهد داشت با این حال باید تحت نظر پزشکی انجام شود که توانایی مدیریت هرگونه اتفاقی را داشته باشد. به این ترتیب پزشک متخصص کاشت موی خود را در جریان مشکل قلبی خود بگذارید تا علاوه بر انتخاب روش کاشت مو مناسب برای شما، نکات مراقبتی مورد نظر خود را برایتان بازگو کند.

آیا می توان کاشت مو را برای بیماران قلبی انجام داد؟

بسیار پیش می‌آید که مطالبی در رابطه با کاشت مو برای بیمارانی که دچار مشکلات قلبی هستند، در دنیای مجازی منتشر شود. محققان بررسی‌های تخصصی را پیرامون ارتباط احتمالی بین فرآیند کاشت مو و عوارض آن برای بیماران قلبی انجام داده‌اند. نتیجه ی به دست آمده از این بررسی‌ها نشان می‌دهد که باور عموم مردم در مورد خطرناک بودن پیوند مو برای افراد با بیماری‌های قلبی کاملا درست نیست. در گذشته پروسه کاشت مو از طریق بیهوشی عمومی صورت می‌گرفت و خطراتی ناشی از ورود داروی بیهوشی به گردش خون وجود داشت، به همین دلیل فرآیند پیوند مو می‌توانست برای برخی افراد مبتلا به بیماری قلبی آسیب رسان و خطرناک باشد.

اما امروزه با تغییر تکنیک‌های انجام فرایند کاشت مو و انجام بی‌حسی‌های موضعی انجام پیوند مو برای بیماران قلبی با کمترین میزان خطر امکان پذیر است. با اینکه امروزه خطرناک بودن فرآیند و تکنیک‌های کاشت مو برای بیماران با مشکلات قلبی رد شده است، توصیه می‌شود افرادی که دچار اختلالات قلبی شدید می‌باشند و یا سابقه حمله قلبی و بیماری‌های حاد قلبی را در پرونده پزشکی خود دارند، قبل از اقدام به انجام پیوند مو، با یک پزشک متخصص قلب مشورت کنند و در صورت تایید ایشان، برای کاشت اقدام نمایند. در نهایت پیوند مو در افراد با بیماری‌های قلبی به شرط رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی، تایید باتجربه بودن پزشک و همچنین تایید صحت تکنیک‌های انجام شده موفقیت آمیز خواهد بود.

عوارض پیوند مو برای بیماران قلبی

عوارض و خطرات کاشت مو برای بیماران قلبی

خوب است بدانید افرادی که به علت ابتلا به مشکلات و بیماری‌های قلبی با مشکلاتی همچون ریزش مو و کچلی دست و پنجه نرم می‌کنند، کاشت مو به شرط انجام در شرایط ایمن و کنترل شده و با انجام مراقبت‌های استاندارد، موثر و مفید خواهد بود. به طور کلی نمی‌توان بیماری قلبی را به عنوان یک فاکتور محدود کننده و خطرناک برای انجام کاشت مو در نظر گرفت و عوارض و خطرات جداگانه و جدی‌ای را برای آن متصور شد. هرچند در برخی از افراد که دچار بیماری‌های قلبی مزمن کنترل نشده می‌باشند و یا افرادی که به تازگی حملات قلبی را تجربه کرده‌اند کمی اوضاع فرق می‌کند و باید با اجازه متخصص قلب این کار صورت بگیرد. با این حال آن دسته از افرادی که عارضه‌های قلبی کنترل شده و خفیفی دارند، با مشکلات و محدودیت‌های کمتری رو به رو خواهند بود و انجام پیوند مویشان تقریبا شبیه به افراد با شرایط عادی و همراه با مزایا و معایب طبیعی خواهد بود.

در کنار موارد گفته شده، التهاب و تورم پوست سر، پوسته پوسته شدن، کبودی‌های موقت، خون ریزی و یا احساس درد از عوارض جانبی شایع فرآیند زیبایی پیوند مو و ابرو می‌باشد که ممکن است در بیماران قلبی نیز مانند سایر افراد رخ دهد.

مراقبت های بعد از کاشت مو برای بیماران قلبی

مراقبت های بعد از کاشت مو برای بیماران قلبی

کاشت مو مانند سایر متدهای مراقبت از زیبایی، یک دوره نسبتا طولانی نقاهت و بازیابی را به همراه خواهد داشت. مهم‌ترین نکته هنگام سپری کردن دوران ترمیم و بهبودی فرآیند کاشت مو، رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی و توجه به موارد ضروری برای حفظ وضعیت سلامت بدن و جلوگیری از عوارض جدی می‌باشد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین توصیه‌های مراقبتی در دوران بازیابی فرآیند کاشت مو افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی اشاره می‌شود:

نترسید! قرمزی و تورم و ایجاد دلمه بخشی طبیعی از دوران نقاهت است

بروز عوارض پوستی در ناحیه سر، بخشی از عوارض جانبی پیوند مو می‌باشد و افراد با بیماری قلبی نباید با دیدن این عوارض وحشت نمایند و فکر کنند که به دلیل اختلال در پمپاژ و گردش خون در بدنشان متحمل این عوارض شده‌اند. همچنین پوسته پوسته شدن ناحیه ی سر، شوره سر، التهاب و خارش نیز از جمله موارد طبیعی محسوب می‌شوند و پس از گذشت چند روز بهبودی می‌یابند.

خوب استراحت کنید

 باید توجه داشت که مهم‌ترین نکته در دوران ترمیم و بهبودی فرآیند کاشت مو در بیماران قلبی، داشتن استراحت کافی است. تنها در این صورت است که بدن قدرت کافی برای ترمیم و حصول نتیجه رضایت بخش را خواهد داشت. بنابراین تا دو هفته بعد از انجام فرآیند کاشت مو، از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین جدا پرهیز نمایید.

استرس و فشار عصبی ممنوع

 بسیاری از بیماران قلبی شرایط سخت و پرتنشی را تا روز ایمپلنت مو تحمل می‌کنند که قطعا این استرس‌ها همانند قبل برایشان سم است! با این حال پس از پیوند طبیعی مو در صورتی که پروسه با موفقیت به پایان رسیده باشد، دیگر استرس نداشته باشید. خطرات کاشت مو برای شما تا حد زیادی به پایان رسیده و بهتر است که مانند دیگر زیباجویان به انجام نکات مراقبتی پس از کاشت مو بپردازید.

داروهای خود را فراموش نکنید

 حتما یادتان باشد که پس از پیوند موی طبیعی، با صلاحدید پزشک قلب و پزشک کاشت مویتان مجددا مصرف داروهای قلبتان را با دوز مد نظر آن‌ها از سر بگیرید تا خدایی ناکرده متحمل عوارض قلبی نامرتبط با کاشت مو نشوید.

تداخل دارویی را از پزشکتان جویا شوید

 اگر برای کنترل مشکل قلبی خود مجبور به استفاده از داروهای مخصوص هستید، حتما از پزشکان خود بپرسید که مصرف همزمان آن‌ها با سایر داروهایی که لازم است بعد از کاشت مو مصرف شوند، تداخل ایجاد می‌کند یا خیر.

شما کاربران گرانقدر میتوانید جهت اطلاع از هزینه کاشت مو با شماره 09104440228 در تماس باشید.

منابع: hqhairtransplantsishrs-htforum

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
مصرف مشروبات الکلی قبل و بعد از کاشت مو
نوشتهٔ بعدی
5 دلیل ممنوع بودن رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • علی رضا
    23/09/1399 7:03 ب.ظ

    با سلام واحترام

    امیدوارم پاسخ من را بدهید
    بنده مبتلا به بیماری قلبی هستم و یک سری داروها نیز مصرف می کنم و قصد کاشت مو دارم. از شما عوامل زحمت کش کلینیک رز سوال دارم که آیا می توانم کاشت مو انجام بدهم ؟ با توجه به داروهایی که مصرف می کنم ؟

    پاسخ
    • سلام و عرض ادب
      نیاز هستش مدارک پزشکی خود را برای مشاورین آنلاین ما ارسال نمایید تا پس از بررسی توسط دکتر رضا روحانی به شما اطلاع داده شود که ممکن هست یا خیر!

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید