کاشت موی طبیعی در افراد سالمند و مسن

کاشت موی طبیعی در افراد مسن

با پیشرفت علم در حوزه علوم پزشکی، امروزه روش‌های مراقبت از زیبایی نیز در سراسر جهان با استقبال بی نظیری از سمت مردم اعم از زن و مرد مواجه شده است. یکی از روش‌های به شدت پرطرفدار در این زمینه، کاشت موی طبیعی با بهره گیری از موی خود فرد زیباجو می‌باشد. کاشت مو یک روش طبیعی، غیر تهاجمی و تضمینی می‌باشد که جهت بازگرداندن مو به سر و دیگر نقاط بدن بسیار موثر واقع شده است. معمولا اکثر داوطلبین این روش، آقایانی و خانم‌هایی هستند که در اثر شرایط مختلف (مانند سابقه ژنتیکی، بیماری، سوانح و …) دچار ریزش دائمی موهای سرشان شده‌اند.

این روش هیچ محدودیت سنی ندارد و تماماً وابسته به شرایط سلامتی بدنی فرد و میزان فولیکول مناسب بر روی سر یا بدنشان دارد. در واقع بر خلاف باور عموم که عقیده دارند که کاشت مو برای افراد مسن توصیه نمی‌شود، کاشت مو در افراد سالمند نیز انجام می‌گیرد.

اینفوگرافیک کاشت موی طبیعی در افراد سالمند

منتها باید یک کادر پزشکی مجرب و ماهر اقدام به این کاشت نماید؛ زیرا لازم است که بهترین فولیکول‌ها با بالاترین قدرت و همچنین بیشترین شباهت به سایر تارهای مو انتخاب شوند و سپس به ناحیه طاسی پیوند زده شوند. کلینیک پوست و مو رز با داشتن کادری با تجربه به سرپرستی پزشک محترم جناب آقای دکتر روحانی با دقت بالا و بهترین بازدهی کاشت مو برای افراد سالمند را نیز انجام می‌دهند. در این مقاله با تمام جوانب این روش آشنا خواهید شد.

تاثیر فاکتور سن در کاشت مو

تاثیر فاکتور سن در کاشت مو افراد سالمند

داوطلبان نسبتاً جوان (25-30 ساله) عمدتا بدون مشکل تحت کاشت مو قرار می‌گیرند. با این حال این خطر وجود دارد که طاسی سر آن‌ها با گذشت زمان گسترش یابد و اثرات پیوند را کاهش دهد. در این حالت، برای به دست آوردن تراکم از دست رفته مو، کاشت مرحله دوم ضروری خواهد بود. بنابراین، گاهی اوقات بهتر است صبر کنید و پیوند را در سنین بالاتر انجام دهید تا دوره ریزش مو به طور کامل سپری شده و الگوی ریزش مشخص شود.

بنابراین پزشک می‌تواند تعداد مناسبی از گرافت‌ها را به طور مستقیم از پشت سر برداشته و آن‌ها را به روشی بهینه و طبیعی دوباره پیوند بزند. به هر صورت، دلیلی ندارد که اگر 70 سال دارید از انجام کاشت مو منصرف شوید.

اگر فکر می‌کنید کاشت مو سفید می‌تواند اعتماد به نفس و ظاهر شما را بهبود بخشد، به یاد داشته باشید که سن مانعی برای شما ایجاد نخواهد کرد. زمانی که متخصص می‌خواهد کاشت مو برای افراد سالمند را انجام دهد، در ابتدا به کیفیت و تراکم موهای واقع در پشت سر توجه خواهد کرد. سپس در ادامه به بررسی قدرت سیستم ایمنی بدن و بنیه بدن فرد خواهد پرداخت. این مسئله بسیار مهم است که شما بتوانید دوره نقاهت را به خوبی سپری کنید.

تاثیر سن بر نتیجه کاشتافراد مسن نیز می‌توانند کاشت مو را انجام دهند اما باید تراکم مو و قوای بدنی فرد بررسی گردد.
محدودیت‌هانداشتن تراکم موی مناسب در بانک مو
 ابتلا به برخی بیماری‌ها
سست و ضعیف بودن فولیکول‌ها
سرعت پایین ترمیم زخم‌ها
مزایاجوان به نظر رسیدن چهره سالمند
افزایش اعتماد به نفس
بهبود شرایط روحی
افزایش امید به زندگی
عوارضورم، التهاب و بودی در محل کاشت
امکان ابتلا به عفونت
احتمال باقی ماندن جای زخم
هزینهتعداد فولیکول مورد نیاز
روش انتخابی برای کاشت
دستمزد متخصص و هزینه کلینیک
مصرف داروهای تجویز شده

محدودیت‌ کاشت مو برای افراد سالمند

محدودیت‌های کاشت مو برای افراد سالمند چیست؟

افرادی که وارد سنین میانسالی و پیری شده‌اند، معمولا خزانه فولیکولی کامل و زیادی برای استخراج و پیوند زدن مو به نقاط کم‌پشت سر ندارند. از این رو ممکن است کاشت مو در سالمندان به خوبی جواب ندهد. البته سالمندان گرامی به لطف معرفی روش BHT یا کاشت مو با استفاده از موهای بدن، می‌توانند به خوبی و با درصد موفقیت قابل قبولی در حدود 80%، از کاشت موی خود بهترین و بیشترین بهره را ببرند.

این روش به سالمندان عزیز این فرصت را می‌دهد تا علاوه بر اینکه از فولیکول‌های موی پشت سر استفاده نکنند، بلکه هیچ خط زخمی در اثر این روش در سر باقی نماند. در حالت کلی تیم پزشکی ما با حضور دکتر روحانی روش‌های متعددی را جهت کاشت مو برای افراد مسن اجرا خواهند کرد. نتیجه این زحمات، حجیم و پرپشت شدن موی سر سالمندان عزیز خواهد بود.

احتیاط کاشت مو سالمندان

موارد احتیاط در کاشت موی سالمندان

گاهی اوقات ممکن است کاشت مو برای افراد سالمند چالش برانگیز شود زیرا برخی از افراد به بیماری‌های ناشی از افزایش سن مبتلا شده و به تبع آن مجبور به مصرف دارو هستند. برخی داروها مانند رقیق‌کننده‌های خون، داروی فشار و … می‌توانند باعث اختلال در روند کاشت مو برای موهای کم پشت شوند. بنابراین لازم است قبل از اقدام برای این کار، حتما با پزشک در مورد داروهای مصرفی خو صحبت نمایید. شاید لازم باشد به مدت چند روز برخی داروها متوقف شوند. قبل از مشورت با پزشک به هیچ وجه داروهای خود را قطع نکنید.

مزایای پیوند مو در افراد سن بالا

مزایای کاشت مو در افراد سالمند چیست؟

با انجام کاشت مو در افراد سالمند می‌توان زیبایی را به آن‌ها هدیه داد. همچنین کاشت مو بدون تراشیدن سر در این افراد موجب افزایش اعتماد به نفس سالمندان و جوان‌تر شدن ظاهر آن‌ها می‌شود. قطعا این موضوع باعث می‌شود شرایط روحی افراد مسن بهبود یافته و کمتر دچار افسردگی شوند.

عوارض احتمالی پیوند مو افراد سن بالا

آیا کاشت مو در سالمندان ممکن است عارضه‌ای به همراه داشته باشد؟

انجام کاشت مو در سالمندان امری بسیار حساس است زیرا به دقت و تمرکز زیادی برای استخراج فولیکول‌ها و کاشت نیاز دارد. بنابراین باید یک مرکز معتبر و متخصص حرفه‌ای را برای این کار انتخاب کرد. اگر در انتخاب کلینیک کاشت مو تهران و پزشک دقت لازم را به خرج نداده و مراقبت های بعد از کاشت مو در افراد سالمند را جدی نگیرید، عوارض جانبی زیر در کمین شما خواهند بود:

  1. آسیب به بافت سر
  2. ایجاد عفونت
  3. تورم زیاد در ناحیه اهداکننده و دریافت‌کننده فولیکول مو
  4. خونریزی بیش از حد
  5. کبودی‌های گسترده
  6. باقی ماندن جای زخم در صورت برش‌های غیر ماهرانه توسط پزشک

اقدامات بعد از پیوند مو در بزرگسالان

مراقبت های بعد از کاشت مو در افراد سالمند

دوره نقاهت بعد از کاشت مو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و افراد سالمند باید بیشتر از دیگران به توصیه‌های ذکر شده توسط متخصص توجه کنند. مهمترین نکات مراقبتی بعد از کاشت مو در افراد مسن به شرح زیر هستند:

  1. اگر قبل از کاشت مو به شما توصیه شده داروی رقیق‌کننده خون را به مدت دو هفته ترک کنید، لازم است تا دو هفته بعد از پیوند نیز همچنان به این کار ادامه دهید. افراد سالمند که بنا به دلایلی مجبور هستند روزانه از این داروها استفاده کنند، حتما قبل از کاشت مو با متخصص مربوطه صحبت کنند.
  2. در طول روز میزان مصرف میوه و سبزیجات به خصوص آناناس را بیشتر کنید. در سن شما، سرعت ریکاوری بدن پایین بوده و شما باید به سیستم ایمنی بدن کمک کنید.
  3. استفاده از شوینده مناسب، عدم دوش گرفتن تا 48 ساعت، مصرف داروهای تجویز شده، فشار نیاوردن به محل پیوند و… از جمله مواردی هستند که باید رعایت شوند.

قیمت کاشت مو برای افراد سن بالا

هزینه کاشت مو برای سالمندان چقدر است؟

محاسبه هزینه کاشت مو در افراد سالمند تا حد بسیار زیادی به حجم کار، نوع روش درمانی و تعداد فولیکول‌های موجود روی سر و بدن فرد داوطلب بستگی دارد. شما عزیزان برای اطلاع از هزینه کاشت مو برای افراد مسن می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان در ارتباط باشید. مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هموطنان عزیز خواهند بود.  همچنین امکان ویزیت حضوری توسط دکتر روحانی در کلینیک رز وجود دارد. برای رزرو نوبت مشاوره کاشت مو برای سنین بالا نیز با شماره تلفن‌های موجود در سایت تماس حاصل بفرمایید.

منبع: starksglobal

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
نتیجه کاشت مو بعد از 3، 6، 9 و 12 ماه + عکس قبل و بعد
نوشتهٔ بعدی
بهترین دارو و قرص تقویتی بعد از کاشت مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید