کاشت مو بدون نیاز به تراشیدن سر و کوتاهی ، با موهای بلند

کاشت مو طبیعی بدون تراشیدن موی سر

کاشت موی سر بدون تراشیدن رؤیای هر فردی است که دوست دارد بلافاصله پس از کاشت در مجامع عمومی حاضر شود. بانوان نیز از جمله متقاضیانی هستند که تمایلی به تراشیدن سر و البته صبر برای رشد مجدد موها ندارند. شما هم اگر جزو این افراد هستید یا به هر دلیل دیگری نمی‌خواهید برای کاشت، موهای خود را بتراشید، نگران نباشید. در بهترین کلینیک کاشت مو تهران می‌توانید به این خواسته خود برسید. ما در این متن می­خواهیم این مطلب را از زوایای مختلف بررسی کنیم.

اینفوگرافیک کاشت مو بدون تراشیدن موی سر

آیا می‌توان بدون تراشیدن سر کاشت مو انجام داد؟

دغدغه بسیاری از متقاضیان، کاشت مو بدون تراشیدن سر است. دلیل اصلی تراشیدن سر آسان‌تر شدن روند کاشت و پیوند بوده؛ اما این امر ضروری نیست. تراشیدن موها موجب می­شود که هم پروسه با سهولت بیشتری پیش رود و هم بعد از رشد موها پس از کاشت، تصویری یکنواخت از آنها به بیننده ارائه شود. در صورتی که قرار است فقط ناحیه کمی کاشت شود که برای آن به حدود 1000 فولیکول نیاز هست، این پروسه می‌تواند بدون تراشیدن موهای سر انجام شود.

آیا کاشت مو بدون تراشیدن سر امکان پذیر است؟

چگونگی کاشت مو بدون تراشیدن سر

در پروسه کاشت مو بدون کوتاهی مو دو ناحیه بانک مو و گیرنده وجود دارد. نتراشیدن موهای سر در هر کدام از این دو قسمت با توجه به اقداماتی که در آن انجام می‌شود، نتیجه متفاوتی خواهد داشت؛ لذا در خصوص هر کدام باید موارد خاصی در نظر گرفته شود؛ به همین دلیل ما در ادامه هر ناحیه را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می­دهیم.

مراحلاعمال بی‌حسی موضعی
برداشت فولیکول
آماده کردن فولیکول‌ها
انتقال فولیکول به محلول ذخیره‌سازی
قرار دادن گرافت‌ها در محل پیوند
روش‌های رایج روش FIT
روش  DHI
مزایاعدم تغییر در ظاهر
باقی نماندن جای زخم
طبیعی بودن موی پیوندی
دوران بهبودی کوتاه مدت
هزینهتعداد فولیکول مورد نیاز
روش انتخابی برای کاشت
دستمزد متخصص
هزینه کلینیک

کاشت مو بدون کوتاهی و تراشیدن موی سر

ناحیه بانک مو

شاید بتوان بدون تراشیدن بانک مو کار را پیش برد؛ اما این امر سخت است و کمتر پزشکی این موضوع را می­پذیرد. در واقع باید مقدار حداقلی از موهای سر را در این ناحیه تراشید تا کار به درستی پیش برود. در صورتی که موهای کنار و پشت سر که به عنوان بانک مو از آنها استفاده می­شود، به اندازه کمی کوتاه شوند، تفاوت محسوسی در ظاهر فرد ایجاد نخواهد شد و شخص می­تواند با سرعت بیشتری برای ادامه فعالیت‌های روزمره آماده شود.

ناحیه گیرنده

می‌توان بدون اینکه موهای ناحیه گیرنده را کوتاه کرد، فولیکول‌های جدید را پیوند زد. فولیکول‌های پیوندی بین موهای بلند قرار می‌گیرند و دیده نمی­شوند، البته در این صورت تعداد گرافت پیوندی بسیار محدود خواهد بود. با این حال برای کسانی که ظاهرشان بلافاصله پس از کاشت برایشان اهمیت دارد، قابل انجام است.

روش کاشت مو بدون تراشیدن موی سر

روش کاشت مو بدون تراشیدن موی سر

بهترین روش برای کاشت مو بدون تراشیدن سر تکنیک اف یو ای است. برای این که بتوانید کاشت را بدون تراشیدن موی سر انجام دهید، اولین عاملی که باید به آن دقت کنید، تسلط پزشک به این شیوه است تا در نهایت کاشتی موفقیت داشته باشید. مراحل این روش به شرح زیر است:

استخراج فولیکول

در کاشت بدون تراشیدن موها برای برداشت فولیکول از ناحیه بانک مو سه روش مختلف وجود دارد که استفاده از هر یک از این روش­ها موجب می­شود پزشک بتواند گرافت‌ها را بدون آسیب خارج کند و کاشت را انجام دهد. این سه روش عبارت هستند از:

  1. تراشیدن نواری: در این شیوه یک نوار به اندازه 4 تا 8 میلی‌متر تراشیده می‌شود. با این کار هم برداشت به درستی انجام شده و هم ناحیه تراشیده شده زیر موهای دو لایه بالایی و پایینی پنهان می­ماند.
  2. خرد کردن موها: در این نوع از کاشت مو بدون تراشیدن سر، فقط یک چهارم موها را کوتاه می­کنند و این قسمت از موها در میان موهای بلند پنهان می‌شود.
  3. بدون اصلاح: در این شیوه که بسیار پیچیده است، فولیکول­ها بدون کوتاه کردن موها برداشته می­شوند و لذا این شیوه بسیار زمان بر است و کند پیش می­رود.

پیوند مو

برای پیوند مو نیز همان‌طور که گفتیم، در بین موهای بلند فرد، خط رویش ترسیم شده و با برش‌های بسیار ظریف، فولیکول‌ها در این خط کاشته می‌شوند. در اینجا نیز کار کمی سخت‌تر از زمان تراشیدن کامل سر است و به دلیل وجود موهای فرد نمی‌توان تعداد زیادی فولیکول پیوند زد و گرافت‌های پیوند محدود می­شوند.

ترکیب روش دی اچ آی و اف یو ایی

مزایا و معایب تکنیک FUE

متقاضیان زیادی برای استفاده از این روش کاشت مو وجود دارند و دلیل عمده این امر آن است که این روش، روشی جدید در زمینه کاشت مو به حساب می‌آید. ضمن اینکه بسیاری از تکنیک‌های جدید زیر مجموعه این روش محسوب می‌شوند. مزایا و معایب این روش به شرح زیر است:

مزایای کاشت مو  FUE

کاشت مو بدون تراشیدن سر در روش کاشت اف یو ای مزایای بسیار زیادی دارد که موجب شده است این روش به عنوان یک روش بسیار معروف در میان متخصصان شناخته شده باشد. این تکنیک پس از روش اف یو تی عرضه شد و توانست نظر بسیاری از افراد را به دلیل مزایای زیر به خود جلب کند:

  • در این روش چون فولیکول­ها به صورت واحد استخراج می‌شوند، خبری از اسکار نیست.
  • دوره نقاهت آن بسیار کوتاه‌تر از روش­های دیگر است.
  • فرد درد کمی را تجربه می‌کند.
  • احتمال کمتری برای عفونت وجود دارد.
  • سرعت آن بیشتر است.

معایب پیوند موی  FUE

کاشت موی اف یو ای یکی از کم‌ عوارض‌ترین  تکنیک‌هایی است که در زمینه پیوند مو وجود دارد. از نادر خطرات جانبی آن می­توان به باقی ماندن جای زخم و همچنین عفونت آن اشاره کرد. در صورتی این روش با شکست روبه‌رو می‌شود که پزشک مهارت کافی نداشته باشد.

پیوند موی مستقیم با متد دی اچ آی

کاشت موی DHI (کاشت مستقیم مو)

یکی از شیوه‌هایی که می‌توان برای کاشت مو بدون تراشیدن سر از آن استفاده کرد، روش DHI است که به کاشت مستقیم مو نیز شناخته می‌شود. این شیوه تا حدود بسیار زیادی مشابه روش اف یو ای است. تنها تفاوت این بوده که در این شیوه از یک قلم ایمپلنتر مخصوص برای پیوند مو استفاده می‌شود که به صورت هم‌زمان ناحیه پیوند را برش می­زند و فولیکول را در آن جای می‌دهد. این روش سرعت بسیار بالایی دارد و همچنین دیگر نیازی نیست تا دو سمت پوست با بخیه به یکدیگر متصل شوند.

مزایا و معایب تکنیک DHI

کاشت مو بدون تراشیدن سر در این شیوه دارای مزایا و معایبی است که به پزشک کمک می‌کند تشخیص دهد این روش برای چه کسانی مناسب است و چه کسانی نمی‌توانند از آن بهره ببرند. مزایای این روش نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است. مزایا و معایب این شیوه عبارت هستند از:

مزایای کاشت مو  DHI

کاشت موی دی اچ آی مزایای روش اف یو ای را دارد. به این معنی که جای اسکار کمی داشته و می­توان گفت نسبت به سایر روش‌ها دوران نقاهت آن کوتاه‌تر است. با این وجود این روش به صورت مستقل مزایایی دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می­کنیم:

  1. در ناحیه گیرنده نسبت به روش اف یو ای خونریزی و دلمه کمتری دیده می‌شود.
  2. نتایج آن طبیعی است.
  3. سرعت آن بسیار بالا است.
  4. فردای کاشت امکان شست‌وشو وجود دارد.

معایب تکنیک DHI

تکنیک دی اچ آی نسبت به سایر روش‌ها معایب بسیار کمتری دارد. همچنین عوارض جانبی آن بسیار کم است و این عوارض به ندرت اتفاق می‌افتند. با این حال از جمله معایب آن این بوده که برای افراد با طاسی زیاد مناسب نیست و همچنین انجام آن نیاز به دقت و مهارت پزشک دارد و هر پزشکی نمی‌تواند این روش را انجام دهد.

مزایای کاشت مو بدون برش سر

مزایای کاشت مو بدون تراشیدن سر چیست؟

کاشت مویی که نیاز به تراشیدن سر ندارد، پیچیدگی‌های خاص خود را داشته و اگر می­خواهید حتماً از این روش استفاده کنید، ما به شما کلینیک تخصصی پوست، مو زیبایی رز که مجهز به دستگاه‌های پیشرفته است، معرفی می­کنیم. این روش مزایای زیادی دارد که تنها با کمک یک پزشک متخصص و یک کلینیک مجهز به آنها دست پیدا می‌کنید. به دلیل مزایای زیر این روش محبوب افراد بسیاری شده است:

  1. متقاضیان می‌توانند به سرعت به سرکار خود برگردند.
  2. مدل موهای اولیه شخص تا زمان رشد موهای کاشت شده به همان صورت باقی می‌ماند.
  3. زمان نقاهت و بهبودی در این روش از روش‌های مشابه مانند اف یو ای بسیار کوتاه‌تر است.

پیوند مو بدون تراشیدن سر در زنان

کاشت مو بدون تراشیدن سر در خانم‌ها امکان پذیر است؟

خانم‌هایی که متقاضی کاشت مو بدون کوتاهی مو هستند، همه یک دغدغه بسیار بزرگ دارند و آن این است که آیا برای پیوند مو الزامی به تراشیدن موی سر وجود دارد؟ باید بگوییم این‌گونه نیست که شما مجبور باشید موهای خود را بتراشید. درست است که کاشت با تراشیدن موها با سرعت بیشتر و راحت‌تر انجام می‌شود؛ اما برای بانوان این امکان وجود دارد که بتوانند بدون تراشیدن موی سر کاشت را انجام دهند.

کاندید مناسب برای پیوند مو بدون کوتاهی و کچلی

کاندید مناسب برای کاشت مو بدون کوتاهی و کچلی

باوجوداینکه کاشت مو بدون تراشیدن سر نیز می­تواند انجام شود؛ اما بهتر است همه افراد از این روش استفاده نکنند. افرادی کاندید مناسب برای این تکنیک محسوب می­شوند که تنها بخش کوچکی از سر آنها نیازمند کاشت است و به بیش از 3000 گرافت نیاز ندارند. افراد دیگری که تمایل به این کار دارند، عبارت هستند از:

  1. برخی افراد مایل نیستند که کسی متوجه شود آن‌ها از روش کاشت مو استفاده کرده‌اند.
  2. گروه دیگر بانوانی هستند که از تراشیدن موی سر خود به صورت کامل ابا دارند.
  3. در نهایت افرادی که ناچارند به سرعت به شغل خود بازگردند و در مشاغل خود با افراد بسیار زیادی ارتباط دارند، از جمله کسانی هستند که متقاضی کاشت بدون اصلاح هستند.

تیغ زدن موی سر بعد از کاشت مو امکان پذیر است؟

برای اینکه به این سؤال پاسخ دهیم، باید به این نکته توجه کنید که در پروسه پیوند مو دو ناحیه کاشت و برداشت وجود دارد. ناحیه‌ای که فولیکول از آن برداشته می­شود و ناحیه‌ای که فولیکول‌ها به آنجا پیوند زده می­شوند؛ در نتیجه باید در مورد هر کدام به صورت جداگانه صحبت کنیم.

بانک مو

پس از آنکه کاشت انجام شد، در پشت سر شما که همان بانک مو است، جای زخم وجود دارد و هر گونه اصلاحی می‌تواند منجر به عفونت آن شود یا آسیب را بیشتر کند؛ اما پس از بهبود جای زخم‌ها تنها مشکلی که بعد از اصلاح کردن برای شما به وجود می­آید، دیده شدن جای اسکارها است.

ناحیه گیرنده

پس از کاشت باید از این ناحیه مراقبت‌های بسیاری زیادی انجام دهید تا پیوند فولیکول‌ها به درستی انجام شود؛ اما پس از به اتمام رسیدن دوره نقاهت، پیوندها به بخشی از پوست سر شما تبدیل می‌شوند و در نتیجه می‌توانید هرگونه که خواستید موهای خود را اصلاح کنید یا بتراشید.

قیمت پیوند مو بدون تراشیدن موی سر

هزینه کاشت مو بدون تراشیدن سر چقدر است؟

روش FUE به واسطه اینکه کمی پیچیده‌تر از سایر روش‌ها بوده، هزینه بیشتری دارد. این هزینه به دلیل زمانی بیشتری است که صرف می‌شود و البته انجام این روش نیاز به دستگاهی به نام پانچ دندانه‌دار دارد که در همه کلینیک‌ها نمی‌توانید آن را بیابید؛ لذا این امر نیز بر میزان هزینه مؤثر است. عوامل دیگری مانند تکنیک مورد استفاده، تعداد گرافت، خدمات کلینیک، دستمزد پزشک و مواردی از این دست نیز وجود دارد که در هزینه نهایی  کاشت مو بدون تراشیدن سر مؤثر هستند.

برای اطلاع از هزینه کاشت مو و دریافت مشاوره رایگان در خصوص روش های پیوند مو بدون تراشیدن و کوتاهی موی سر با مشاورین ما تماس بگیرید.

کلام آخر برای کاشت مو بدون کوتاهی

کاشت مو بدون کوتاهی موی سر این روزها به شیوه‌های مختلفی انجام می­شود و چون از کم­ عارضه‌ترین اقدامات در زمینه زیبایی است، افراد بسیار زیادی تمایل دارند تا از این روش برای داشتن موهایی زیبا و پرپشت کمک بگیرند. با این حال برخی تمایل ندارند که در هنگام کاشت، موهای خود را کوتاه کنند.

کاشت مو بدون تراشیدن سر امکان‌پذیر است به شرطی که هم دکتر شما از تبحر کافی برخوردار باشد و هم کلینیکی که در آن می­خواهید این پروسه را انجام دهید، مجهز به دستگاه‌های پیشرفته باشد. اگر شما متقاضی انجام این فرایند هستید، کلینیک تخصصی پوست، مو زیبایی رز بهترین انتخاب برای شما است.

سوالات متدوال

اگر این مقاله را خوانده‌اید؛ اما هنوز به جواب پرسش­های ذهن خود نرسیده‌اید، چند سؤال پرتکراری را که در ادامه بیان می­کنیم نیز بررسی کنید، شاید پاسخ خود را در بین آنها بیابید. در صورتی که همچنان ابهامی برایتان وجود داشت، می­توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

چرا قبل از کاشت مو تراشیدن مو ضروری است؟

با این کار هم پروسه با سهولت بیشتری انجام شده و هم احتمال عفونت کمتر می­شود. از طرف دیگر موجب شده کاشت با سرعت بیشتری انجام شود.

آیا کاشت مو بدون تراشیدن موی سر عوارضی دارد؟

در صورتی که این کار را در کلینیک‌های مجهز انجام دهید، هیچ‌گونه مشکل خاصی برای شما پیش نخواهد آمد. از نظر عوارض این شیوه هیچ فرقی با سایر شیوه‌ها ندارد.

کاشت مو بدون تراشیدن سر چند جلسه طول می کشد؟

این کاشت اغلب در یک جلسه انجام شده و نهایت 8 الی 10 ساعت زمان می­برد.

منابع: emrahcinikthemaitlandclinichealthline

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
بهترین دارو و قرص تقویتی بعد از کاشت مو
نوشتهٔ بعدی
التهاب و قرمزی سر بعد از کاشت مو

4 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید