همه چیز درباره کاشت مو با ربات توسط ARTAS

کاشت مو با ربات

ریزش مو مشکل شایعی است که در بسیاری از افراد جامعه به دلایل مختلف رخ می‌دهد. بسیاری از این دلایل منجر به بروز طاسی می‌شود. شاید شما اغلب متوجه طاسی در مردان شوید، اما نه تنها مردان، بلکه نیمی از زنان نیز از مشکلات ریزش موی شدید کلافه هستند. ریزش مو اتفاقی نیست که به راحتی از آن بگذرید.

این مسئله را ندید نگیرید و برای درمان آن دست به کار شوید. حتی اگر دچار ریزش‌های شدید هم باشید، بازهم راه‌های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. پیشرفت‌های گسترده‌ی تکنولوژی و علم پزشکی منجر به خلق روش‌های جدیدی برای درمان ریزش مو و بازگردانی موهای از دست رفته شده است.

از میان این روش‌ها به گزینه‌ی کاشت مو با ربات و موضوع اصلی این متن که کاشت مو با دستگاه artas است، می‌پردازیم. برای اطلاع از سایر جزئیات این روش می‌توانید با کارشناسان ما در کلینیک پوست و مو رز همراه باشید.

اینفوگرافیک کاشت مو به روش ربات

دقت کنید: این روش فقط جنبه اطلاع رسانی دارد و در ایران هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است!

درباره‌ی کاشت مو با ربات چه می‌دانید؟

کاشت مو با ربات یک تکنولوژی پیشرفته‌ای است که در آن موها به صورت کاملاً اتوماتیک کاشته می‌شوند. ربات‌های ساخته شده برای کاشت مو مجهز به یک بازوی روباتیک هستند که به صورت خودکار فولیکول‌های موی فرد را از نواحی پشت سر به صورت رندوم خارج می‌کنند و در محل مورد نظر می‌کارند.

نتایج کاشت مو با ربات مشابه نتایج کاشت مو به روشFUE یا کاشت مو به روش FIT خواهد بود. این روش جزو روش‌های کم تهاجمی محسوب می‌شود و مزیت‌های روش‌های کم تهاجمی را به همراه دارد. ربات‌هایی که برای کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرند متفاوت هستند که دستگاه artas یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین دستگاه‌های کاشت مو در زمینه ترمیم مو معرفی شده است.

این دستگاه برای بهبود کاستی‌های روش‌های دستی کاشت مو ساخته شده است. استفاده از تصاویر و الگوریتم‌های هوشمند در این دستگاه انقلابی در صنعت کاشت مو ایجاد کرده است. سیستم دیداری استریوسکوپی این دستگاه از چندین دوربین پیشرفته با وضوح بالا تشکیل شده است. این دستگاه بسیار ایمن است و توسط سازمان غذا و داروی آمریکا جهت پیوند مو تایید شده است.

کاشت مو با ربات آرتاس

نحوه ی کاشت مو با ربات هوشمند

این ربات‌های دقیق هر تار مو را شاخه به شاخه از ناحیه‌ی دهنده به منطقه‌ی گیرنده‌ی مو منتقل می‌کنند. کاشت مو با artas روشی کم تهاجمی‌ است که به طور میانگین 4 تا 8 ساعت طول می‌کشد و بیمار در طول این مدت روی صندلی به راحتی می‌نشیند. در طول فرآیند از داروی بیهوشی موضعی برای کاهش درد استفاده می‌شود. مراحل کاشت مو با ربات آرتاس عبارتند از:

  1. تهیه اسکن از سر و موی زیباجو: در مرحله اول با استفاده از دوربین‌های پیشرفته ربات، از پوست سر و موی زیباجو یک اسکن تهیه می‌شود تا به طور دقیق ویژگی‌های مو و پوست سر بررسی شود و شبیه سازی انجام شود. پس از شبیه سازی، فرد چهره نهایی خود بعد از کاشت مو را می‌بیند و در صورت تایید توسط زیباجو مراحل بعد انجام می‌شود.
  2. دادن اطلاعات مورد نیاز به ربات: پزشک زیبایی اطلاعات مورد نیاز مانند محل برداشت و تعداد گرافت‌های مورد نیاز را به دستگاه می‌دهد.
  3. آماده سازی زیباجو: انجام مراحلی مانند کوتاه کردن موی سر، تزریق بی‌حسی در سر و ضد عفونی کردن محل کاشت و برداشت و بررسی دقیق‌تر فولیکول مو در این مرحله انجام می‌شود.
  4. مرحله برداشت و کاشت: برای مرحله برداشت متخصص چند فاکتور مهم از قبیل قطر سوزن بازوی ربات، انتخاب واحد فولیکولار و فاصله بین فولیکول‌ها را مشخص می‌کند خود ربات به صورت خودکار عمق نفوذ به پوست، سرعت چرخش بازوها و زاویه کاشت را مشخص می‌کند. در مرحله برداشت یک کشش دهنده نیز به پوست سر بیمار برای تثبیت شدن سر و کشش پوست سر متصل می‌شود تا برداشت و کاشت به خوبی انجام شود. سیستم لیزری دستگاه، فولیکول‌ها را برای برداشت انتخاب می‌کند و برداشت فولیکول انجام می‌شود.

مقایسه کاشت موی رباتیک با سایر روش ها

به لطف پیشرفت تجهیزات و تکنیک‌های کاشت گرافت مو، امروزه نتایج مطلوب‌تر و ایمن‌تری برای درمان طاسی سر با کاشت مو قابل ارائه می‌باشد. در روش‌های مدرن کاشتن مو، فرآیند استخراج گرافت‌های مو برخلاف روش FUT به صورت تک به تک انجام شده و به دلیل عدم ایجاد برش‌ها و زخم‌های گسترده در ناحیه بانک مو، عوارض جانبی کمتری ایجاد می‌شود. همچنین با پیشرفت روش‌های پیوند مو، ابزارهای برداشت فولیکول‌های مو نیز توسعه یافته و جای خود را به ابزار دقیق‌تری داده‌اند.

از سوی دیگر، برخی تجهیزات رباتیک برای پیوند مو در سطح جهان عرضه شده که از ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی برخوردار هستند. به طور مثال، در روش پیوند مو ARTAS فرآیند استخراج فولیکول‌ها بدون دخالت پزشک جراح و توسط پانچ چرخان انجام می‌شود. همچنین تجهیزات اتوماتیک به کار رفته در این تکنیک ، فرآیند پیوند مو را نیز تسریع بخشیده است. این روش پیوند مو از برخی مزایا و معایب دیگر نیز برخوردار بوده که می‌بایست به آن‌ها توجه داشت. در ادامه این مقاله کاربردی از کلینیک رز به بررسی ویژگی‌های تکنیک کاشت گرافت مو رباتیک و مقایسه آن با سایر روش‌ها اشاره خواهیم داشت.

آرتاس در مقابل نئوگرافت کدام بهتر است؟

هر 2 روش ذکرشده کم تهاجمی محسوب شده و هیچ اثری از اسکار و زخم به جای نمی‌گذارند. عمده تفاوت این 2 روش در نحوه استخراج فولیکول‌ها می‌باشد، که این در روش ARTAS به کمک تجهیزات رباتیک صورت می‌گیرد. هر 2 روش دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی هستند؛ اما روش ARTAS برای افرادی که دارای موهای روشن، حالت دار و یا موهای ظریف هستند روش مطلوبی ارزیابی نمی‌گردد.

مقایسه کاشت مو با دستگاه سه بعدی و کاشت مو دستگاه

فرآیند کاشت گرافت مو در طول سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیاری داشته است. یکی از پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه، به کارگیری دستگاه‌های تشخیص چهره 3 بعدی می‌باشد. با به کارگیری این ابزار، پیش از اقدام به پیوند مو، چهره فرد متقاضی به صورت کامل اسکن شده و با توجه به تصویر فرد خط رویش مو ترسیم می‌شود. سپس فرد زیبا جو می‌تواند از میان مدل‌ موهای طراحی شده اقدام به انتخاب کند. به طور کلی، مراحل پیوند مو با استفاده از دستگاه 3 بعدی شامل موارد زیر خواهد بود:

  1. در وهله نخست چهره و سر فرد زیبا جو توسط دستگاه اسکنر 3 بعدی اسکن می‌شود.
  2. در گام بعدی انواع خط مو روی چهره فرد شبیه‌سازی شده و فرد از میان آن‌ها مناسب‌ترین گزینه را انتخاب می‌نماید.
  3. در گام آخر، پزشک زمان تکنیک کاشت موی طبیعی را اعلام کرده و فرد نسبت به شرکت در جلسه درمان اقدام می‌نماید.

عمده مزیت و تفاوت کاشتن مو با کمک تجهیزات 3 بعدی این مسئله است که فرد زیبا جو پیش از اقدام به می‌تواند فرم خط رویش مو را با سلیقه خود انتخاب کرده و نتایج ممکن را ملاحظه نماید.

تفاوت Artas و FUE چیست؟

برای پی بردن به تفاوت‌های روش ARTAS، ابتدا باید به مزایا و معایب این روش توجه داشت؛ لذا در ادامه به معرفی مزایای این روش اشاره خواهیم داشت:

  1. تجهیزات به کار رفته در روش رباتیک می‌تواند مدت‌زمان فرآیند استخراج و کاشت گرافت مو را کاهش دهد.
  2. در این روش بهترین فولیکول‌های مو شناسایی می‌شوند.
  3. زمان بهبودی این تکنیک سریع‌تر از سایر روش‌ها است.

معایب این روش پیوند مو نیز شامل موارد زیر می‌شود:

  1. هزینه بسیار بالا
  2. مناسب نبودن برای طاسی گسترده
  3. مناسب نبودن برای موهای روشن، موهای ظریف، موهای فر و حالت دار
  4. محدودیت در تعیین ناحیه استخراج فولیکول‌ها

یکی از عمده ایرادات روش ARTAS، بهره‌گیری از تجهیزات رباتیک برای شناسایی کاندیدای مناسب کاشت مو است. تجهیزات تصویربرداری به کار رفته در این روش برای موهای روشن و حالت دار نمی‌توانند به‌خوبی عمل کنند.

از سوی دیگر، در روش FUE  بسیاری از محدودیت‌های ذکرشده وجود نداشته و می‌توان فولیکول‌های مو را از نواحی مختلفی مانند پشت گردن، ریش و سایر نقاط بدن استخراج کرده و در مناطق تحت درمان کاشت. همچنین دستگاه پانچ به کار رفته در روش FUE از امکان تغییر درجه برای پوست‌های مختلف بهره‌مند بوده و این ابزار دارای قابلیت تنظیم درجه از شدت بسیار کند تا بسیار تند می‌باشد. همچنین کل پروسه به FUE با مهارت بالا و تحت نظارت مستقیم پزشک معالج صورت گرفته و به دنبال آن احتمال آسیب به نواحی تحت درمان کاهش می‌یابد.

دوران نقاهت کاشت مو با دستگاه ARTAS

تکنیک پیوند مو ARTAS یک روش درمانی با حداقل تهاجم است که بر پایه تکنیک FUE به درمان ریزش مو می‌پردازد. از آنجایی که این تکنیک با کمک تجهیزات رباتیک دقیق و ظریف به درمان می‌پردازد، نتایجی با دقت میکرون را به ارمغان می‌آورد. در طول این فرآیند درمانی از برش و بخیه استفاده نشده و به همین دلیل فرد زیبا جو دوره نقاهت کوتاهی را تجربه می‌کند.

معمولاً 2 روز پس از درمان با روش ARTAS، فرد زیبا جو می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردد. البته پیشنهاد می‌شود که از فعالیت‌های غیرضروری که موجب تعریق می‌شوند پرهیز صورت گیرد. برخی از این فعالیت‌ها عبارتند از:

  1. انجام ورزش‌های سنگین
  2. مراجعه به استخر و سونا
  3. قرارگیری طولانی‌مدت در معرض نور خورشید

کاشت مو با artas برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت مو با artas می‌تواند بسیاری از الگوهای ریزش مو زنانه و مردانه را بهبود ببخشد و این در حالی است که در خیلی از مواقع نیز نمی‌توان این روش را به کار گرفت. بهترین کاندیداهای کاشت مو با ربات artas عبارتند از:

  1. ریزش موی سکه‌ ای: افرادی که دچار ریزش موی سکه‌ای هستند و برخی از نقاط سر آن‌ها دچار ریزش شده است می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند.
  2. ریختن موی جلوی سر: افرادی که در قسمت جلوی مو دچار ریزش هستند و به اصطلاح موهای تاج سر خود را از دست داده‌اند می‌توانند از این روش استفاده کنند. افرادی که موهای پشت سر خود را از دست داده‌اند یا به طور کامل طاس هستند باید از روش‌های دیگر کاشت مو استفاده کنند.
  3. نازک شدن موها: عوامل زیادی مانند عوامل هورمونی باعث نازک شدن موها و کم شدن حجم آنها می‌شود که برای درمان این معضل می‌توان از روش کاشت مو با ربات بهره مند شد.

کاشت موی رباتیک

آشنایی با قطعات ربات  ARTAS

اجزای کلیدی ربات ARTAS شامل یک بازوی رباتیک می‌شود که از یک پانچ با مکانیسم دوگانه با قابلیت تنظیم در حالت کند و تند برخوردار است. همچنین این ربات دارای یک سیستم تصویربرداری نوری است که به اسکن پوست سر می‌پردازد. همچنین این سیستم شامل یک پردازنده مرکزی، یک صفحه نمایش تلویزیونی، دستگاه کشش دهنده و یک صندلی دارای بالشت می‌شود. این سیستم اخیراً در اجزای خود برخی پیشرفت‌ها را نیز تجربه کرده است. اجزای به‌روزرسانی شده این سیستم عبارتند از:

  1. چراغ LED برای افزایش سرعت استخراج
  2. کشش دهنده رنگی
  3. تکیه‌گاه برای سر فرد مراجعه‌کننده
  4. الگوریتم تشخیص اسکار
  5. بسط دهنده جدید برای بهبود دسترسی
مزایامعایبفرآیند
نتایج دائمی و کاملاً طبیعیبازدهی کم نسبت به بسیاری از روش‌های کاشت موتهیه اسکن از پوست و موی سر با دوربین‌های پیشرفته ربات
انجام کاشت بدون درد و خونریزیاز بین رفتن 40 درصد فولیکول‌های کاشته شدهتعیین محل برداشت مو توسط پزشک
انجام کاشت مو بدون جراحت و برشمحدودیت برای افرادی که موی فر دارند.دادن اطلاعات به ربات مانند تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای برداشت، سرعت چرخش بازو و قطر سوزن
انجام پیوند با بالاترین کیفیتمحدودیت انجام آن برای افرادی که موهای رنگ روشن دارند.بی حسی محل برداشت و کاشت و ضد عفونی کردن آن‌ها
انتخاب بهترین و ضخیم‌ترین گرافت‌های مو برای کاشتافرادی که به طور کامل طاس هستند، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.انتخاب فولیکول مناسب جهت برداشت توسط سیستم لیزری
انجام تمامی مراحل به صورت خودکار و اتوماتیکبرداشت فولیکول‌ها با استفاده از سوزن‌های ربات
کاشت فولیکول‌ها در زاویه و عمق مناسب

مزایای پیوند مو با artas

به دلیل مزیت‌هایی که کاشت مو با ربات artas دارد این روش مورد توجه قرار گرفته است. برخی از مزیت‌های این بازوهای اتوماتیک در اجرای فرآیند کاشت مو عبارتند از:

  1. درد و عوارض ناشی از روش‌های قدیمی کاشت مو را حذف می‌کند.
  2. بسیاردقیق‌تر از چشم انسان است و از تصویربرداری‌های دیجیتال استفاده می‌کند.
  3. نتایج حاصل از این روش ماندگار و دائمی هستند.
  4. زمان نقاهت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
  5. از روش‌های بسیار دقیق و سازگار برای پیوند مو استفاده می‌کند.
  6. کاشت مو با این ربات نیاز به جراحی و بخیه ندارد.
  7. ربات ها توانایی این را دارند که بهترین فولیکول‌ها را برای کاشت انتخاب کنند.
  8. پیوند مو را با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد.
  9. فولیکول‌های کاشته شده در سر به صورت یکنواخت توزیع می‌شوند و در بهترین زاویه و عمق در سر قرار می‌گیرند.
  10. خطر خونریزی، تشکیل اسکار و عفونت پوست بعد از پیوند در این روش مشاهده نمی‌شود.

معایب کاشت مو با ربات

کاشت مو با ربات با وجود تمامی مزیت‌ها، محدودیت‌هایی را به دنبال دارد. برخی از معایب برشمرده برای این روش عبارتند از:

  1. کاربری محدود: از بزرگ‌ترین نقاط ضعفی که برای این ربات‌ها عنوان می‌شود، محدودیت در استفاده برای بیماران مختلف است. در واقع کاشت مو با ربات تنها برای افرادی ممکن است که دارای موهای تیره‌ای باشند. البته صاف بودن موها را هم از قلم نیندازید!
  2. محدویت در ناحیه‌ی بانک مو: به این معنی که اگر بانک موی فرد در نواحی سر او باشد، مشکلی برای کاشت مو با artas وجود ندارد. اما اگر از فولیکول‌های بازو، سینه و … نواحی اهدا کننده‌ی فولیکول باشند باید روش دیگری برای کاشت انتخاب شود. این دستگاه تنها قادر به استخراج مو از پشت و اطراف سر است.
  3. عوارض احتمالی: به دلیل استفاده از پانچ‌های قطور در حین استخراج مو ممکن است فولیکول‌های اطراف آسیب ببینند.
  4. درصد رشد فولیکول ها: درصد رشد و بقای فولیکول‌های کاشته شده در این روش نسبت به روش‌های کاشت مو FIT کمتر است.

بازدهی کاشت مو با ربات هوشمند

با وجود اینکه کاشت مو با ربات هوشمند یک روش مدرن و پیشرفته است و مزیت‌های زیادی نسبت به روش‌های کاشت موی سنتی دارد؛ اما بازدهی این روش نسبت به بسیاری از روش‌های کاشت مو مانند روشfue (FIT)کمتر است. در این روش تقریبا 60 درصد فولیکول‌های برداشته شده در نهایت رشد می‌کنند و تقریبا 40 درصد فولیکول‌ها بعد از کاشت می‌میرند و به مرحله رشد نمی‌رسند.

اگرچه این عدد در مقایسه با روش‌های دستی نیز کمتر است، اما تکنولوژی‌های جدیدتر نوید بازدهی‌های بیشتر از این را می‌دهند. در واقع کاشت مو آرتاس در اوایل راه خود است و آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

بازدهی کاشت مو با ربات

امید است با پیشرفت تکنولوژی در حوزه مهندسی پزشکی در آینده‌ای نه چندان دور ربات‌های هوشمند با عملکرد بهتر و بیشتر پا به عرصه بگذارند. موهای تازه کاشته شده با استفاده از این روش تقریباً بعد از 3 ماه شروع به رشد می‌کنند و به صورت میانگین بعد از 9 ماه نتایج کاشت به طور کامل مشخص می‌شوند.

آیا کاشت مو با دستگاه ربات در ایران انجام می شود؟

تکنیک ARTAS یکی از جدیدترین روش‌های کاشت گرافت مو در سطح جهان به شمار می‌آید. به دلیل تحریم‌های موجود، ابزارها و تجهیزات متعلق به روش ARTAS در ایران وارد نشده و از این رو، این تکنیک در ایران قابل انجام نمی‌باشد. در حال حاضر، این روش در برخی از کشورهای همسایه مانند ترکیه و امارات متحده عربی قابل‌ارائه می‌باشد.

در خصوص این مسئله باید توجه داشت که روش ARTAS تنها یکی از شیوه‌های مدرن کاشت گرافت مو به شمار می‌آید. اگرچه این روش به ایران وارد نشده است؛ اما سایر روش‌های مدرن و کاربردی پیوند مو، مانند کاشت مو به روش sut و FUE در تخصصی‌ترین کلینیک‌های پوست و مو ایران در دسترس قرار گرفته‌اند.

ویژگی‌ها و مزایای این روش‌ها نیز متعدد بوده و چنانچه این تکنیک‌ها توسط متخصصین مجرب انجام شوند، نتایج فوق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آورند. از طرف دیگر، بسیاری از زیبا جویان در سطح جهان روش‌هایی که با نظارت پزشک جراح صورت می‌گیرند را ترجیح می‌دهند؛ چراکه، مهارت یک پزشک باتجربه را قابل‌اطمینان‌تر ارزیابی می‌کنند.

قیمت پیوند مو با دستگاه آرتاس

هزینه کاشت مو با دستگاه آرتاس

کاشت مو با دستگاه آرتاس در حال حاضر گران‌ترین روش کاشت مو محسوب می‌شود. چرا که هزینه‌ی خرید دستگاه بسیار بالاتر از سایر تجهیزات مرتبط با کاشت و ترمیم مو است. کاشت مو با ربات آرتاس در ایران انجام نمی شود؛ زیرا ایران توانایی واردات این دستگاه را به علت تحریم ها ندارد. تالیف مقاله‌های متعدد درخصوص کاشت مو با ربات صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد. اما در مجموع برای اطلاع دقیق‌تر از جزئیات کاشت و هزینه‌های مرتبط با کاشت مو می‌توانید با مرکز زیبایی رز در تماس باشید.

این مرکز با در اختیار داشتن تجهیزات روز دنیا، آماده‌ی ارائه‌ی کلیه‌ی خدمات ترمیمی مو با بهترین کیفیت‌ها است. افرادی که متقاضی کاشت موهستند، ابتدا بایستی مشاوره‌های اولیه را با متخصصان این زمینه انجام دهند تا بهترین روش برای آن‌ها با توجه به جنس مو، ضخامت مو، علل ریزش و الگوی ریزش در نظر گرفته شود. ارائه‌ی مشاوره‌ی رایگان توسط متخصصان حرفه‌ای، بخشی از خدمات مرکز پوست و موی رز است.

آیا کاشت مو با ربات درد دارد؟

تکنیک ARTAS یک روش کاشت مو بدون درد به شمار رفته و این روش تحت بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد. متقاضیان این شیوه درمانی در طول کاشت و بعد از آن، میزان درد بسیار کمی را تجربه می‌کنند. همچنین این تکنیک یک روش پیوند مو کم تهاجمی به شمار می‌آید. مراحل کاشت گرافت مو در روش ARTAS به شرح زیر خواهد بود:

  1. در گام نخست، فرد زیبا جو می‌بایست در یک جلسه مشاوره شرکت کرده و علاوه بر سنجش وضعیت سلامت عمومی وی، وضعیت فولیکول‌های ناحیه بانک مو وی مورد ارزیابی قرار ‌گیرد. این روش از محدودیت‌های بیشتری در خصوص نواحی اهداکننده گرافت مو برخوردار است.
  2. پس از تائید توسط پزشک معالج، جلسه درمان تنظیم شده و از فرد زیبا جو خواسته می‌شود که نسبت به تراشیدن ناحیه اهداکننده مو خود اقدام نماید.
  3. در جلسه درمان، پس از اعمال بی‌حسی موضعی فولیکول‌های سالم توسط تجهیزات اتوماتیک استخراج شده و سپس در ناحیه دریافت‌کننده پیوند زده می‌شوند.

سوالات متدوال

آیا برای کاشت مو با این روش نیاز به تراشیدن موها است؟

فرد تحت درمان با روش ARTAS می‌بایست نسبت به کوتاه کردن موهای خود اقدام کند. این اقدام باعث می‌شود که فولیکول‌های مو با دقت بیشتری بررسی و تجزیه شوند. همچنین این اقدام می‌تواند دقت تصویربرداری و سرعت فرآیند درمان را نیز افزایش دهد.

آیا کاشت مو رباتیک مورد تایید سازمان FDA است؟

بله؛ در حال حاضر روش کاشت گرافت مو ARTAS مورد تائید سازمان غذا و دارو یا همان FDA است. این روش، یک تکنیک مدرن پیوند مو محسوب شده که با حداقل میزان تهاجم به درمان ریزش مو افراد می‌پردازد.

کاشت موی رباتیک چقدر طول می کشد؟

بسته به ویژگی‌های فرد زیبا جو و وسعت طاسی ناحیه درمان، این زمان متغیر خواهد بود. به طور کلی، مدت‌زمان کاشت گرافت مو در روش ARTAS در حدود 5 الی 7 ساعت تخمین زده می‌شود.

آیا کاشت موی رباتیک جای زخم دارد؟

فرآیند استخراج فولیکول‌های مو در روش رباتیک، همانند کاشت مو به روش FUE به صورت جداگانه و تک به تک انجام می‌شود. به دلیل عدم ایجاد برش وسیع، این تکنیک کاشت گرافت مو جای زخم باقی نمی‌گذارد.

آیا این روش منسوخ شده است؟

خیر. درواقع، روش‌های رباتیک، ازجمله مدرن‌ترین تکنیک‌های پیوند موی طبیعی به شمار می‌آیند. تکنیک ARTAS از تائید سازمان FDA نیز بهره‌مند است. با این حال، این تکنیک کاشت ممکن است برای همه متقاضیان مناسب نباشد.

منبع: clinicana

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
ترمیم و کاشت مو به روش HRT؛ مزایا و هزینه تکنیک اچ آر تی
نوشتهٔ بعدی
فرایند کاشت و ترمیم مو به روش بافت – مراحل و هزینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید