کاشت ابرو به روش FUE – مراحل، مزایا و نکات مراقبتی مهم

کاشت ابروی طبیعی به روش FUE

ابروها یکی از اعضای حساس و کلیدی صورت محسوب می‌شود که علاوه بر شکل‌دهی و ایجاد یک چهار چوب برای صورت می‌تواند از ورود گرد و غبار به چشم ها نیز جلوگیری کند. ابروها می تواند به دلایل مختلفی از بین رفته یا نازک شوند. در چنین مواقعی بهترین راه حل این مشکل کاشت ابرو است. پیوند ابرو به روش های مختلفی مانند FUE و FUT انجام می شود که هر کدام دارای شرایط خاصی است اما در انتها روشی ثابت برای کاشت ابرو وجود دارد. کاشت ابرو به روش FUE دقیقا همانند کاشت مو به همین روش است.

FUE کاشت ابرو به روش

در واقع روش های استفاده شده برای کاشت مو و کاشت ابرو و یا به طور کلی کاشت تارها و رشته‌های مو در هر ناحیه ای از بدن معطوف به روش استخراج فولیکول‌های مو از بانک مو هستند. بانک مو یا سایت اهدا کننده محلی است که فولیکول هایی برای پیوند ابرو از آن جا استخراج می شوند. نوع استخراج و برداشت فولیکول های مو می‌تواند متفاوت باشد. معمولاً برای پیوند ابرو به روش FUE از موهای پشت سر و گردن استفاده می‌شود.

پس از رشد نهایی تارهای مو کاشته شده در ناحیه ابرو و انجام کاشت ابرو بدون جراحی باید اصلاح شود تا طول موی ابرو حفظ گردد. هدف از این کار داشتن یک چهره عادی، طول ابروی مناسب و ضخیم شدن و حفظ خطوط طبیعی ابرو خواهد بود. در پیوند ابرو به روش اف یو ای باید دقت زیادی انجام داد زیرا زاویه‌ی قرارگیری فولیکول ها بسیار اهمیت دارد. در هر واحد فولیکول بین 1 تا 4 رشته مو قرار دارد که برای رشد نهایی در کاشت ابرو بین 4 ماه زمان نیاز دارد. در ادامه بلاگ تخصصی کلینیک تخصصی پوست مو رز همراه باشید تا به نکات مراقبتی، مراحل و طول جلسات این روش بپردازیم.

کاشت ابرو به روش FUE به چه صورت است؟

پیوند ابرو به روش FUE چگونه انجام می شود؟

در اولین و مهم‌ترین مرحله از پیوند ابرو به روش اف یو ای ، پزشک باید منطقه اهدا کننده یا همان بانک موی مناسبی را برای استخراج واحدهای فولیکولی انتخاب نماید. این روش با حداقل تهاجم می‌تواند با استفاده از میکروسکوپ‌ها انجام شود تا از برداشتن بافت و ایجاد زخم‌های بعدی در پوست جلوگیری شود. برخلاف روش FUT یا Strip، این روش روشی است که نیاز به برداشتن یک نوار پوست از محل اهدا کننده محل ندارد، در نتیجه پوست سر بعد از اتمام کار دچار جای زخم دائمی نخواهد شد. در ادامه فولیکول‌های استخراج شده برای پیوند در ابرو توسط یک ایمپلنتر نازک در عمق و زاویه ای مناسب توسط پزشک متخصص زیبایی کاشته خواهند شد.

عمق و جهت کاشت ابرو در تمامی روش‌های استفاده شده به خصوص FUE بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند در رشد نهایی ابرو ها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. کاشت ابرو به روش FUE  تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود در نتیجه پس از متد زیبایی به صورت سرپایی انجام شده می توانید به زندگی عادی خود بازگردید.

در حالت کلی FUE مناسب ترین روش برای پیوند ابرو است زیرا عملاً بدون احساس درد است و هیچ اثری از زخم بر جای نمی‌گذارد. موهای جدید بلافاصله پس از اتمام جلسه ایمپلنت ظاهر می‌شوند و نتایج نهایی به لطف خون رسانی غنی در ناحیه، نسبتاً زود هنگام و در طی 4 الی 6 ماه رشد کامل می‌کنند؛ در برخی موارد رشد موهای جدید حتی تا 12 ماه پس از کاشت ابرو نیز ادامه دارد.

مزایای پیوند ابرو به روش FUE

مزایای کاشت ابرو به روش FUE

بدون شک مهم‌ترین دلیلی که باعث شده تا کاشت ابرو به روش FUE در بین افراد محبوب شود مزایای قابل توجه آن می‌باشد. از جمله مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نتیجه به دست آمده ازکاشت ابرو به روش FUE دائمی می‌باشد، به این صورت که بعد از یک بار انجام آن می‌توانید تا پایان عمر از زیبایی ابروهای خود لذت ببرید.
  2. نتیجه نهایی کار جلوه‌ای بسیار طبیعی داشته و ظاهر شما به هیچ نحو حالتی غیر عادی و غیر طبیعی به خود نخواهد گرفت. این تغییر نامحسوس تا حد بسیار زیادی زیبایی شما را افزایش خواهد داد.
  3. از دیگر مزایای قابل توجه پیوند ابرو به روش FUE غیر تهاجمی بودن آن است؛ به طوری که بیمار بیهوشی و یا زخم‌های عمیقی را تجربه نخواهد کرد. البته پزشک متخصص به منظور احساس حداقل درد در حین کاشت از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند.
  4. بسیاری از افراد که به هر دلیلی ابروهای خود را از دست داده‌اند می‌توانند کاندید مناسبی برای بهره‌برداری از مزیت‌های FUE باشند.
  5. به دلیلی اینکه بانک مو از خود شخص تامین می‌شود موفقیت کاشت ابرو حتمی بوده و بعد از حدود ۶ ماه شما به ابروهای ایده‌آل خود دست پیدا خواهید کرد.
  6. عوارض کاشت ابرو به روش اف یو ای در مقایسه با سایر روش‌های کاشت حداقل بوده و مختصر قرمزی و التهابی هم که ایجاد می‌شود در کمتر از یک هفته از بین خواهد رفت.
  7. بعد از گذراندن کامل دوره نقاهت و انجام تمامی مراقبت‌های لازم هیچ اثری از جای زخم یا اسکار وجود نداشته و چهره شما حالتی طبیعی به خود خواهد گرفت. برای به حداقل رساندن دوره نقاهت و عوارض جانبی احتمالی توصیه می‌شود حتما به گفته‌های پزشک خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

کاشت ابرو به روش fue

نتیجه کاشت ابروی طبیعی با روش FUE

اگر کمی دقت کنید به راحتی متوجه خواهید شد که تار‌های مو در ابرو  و پشت سر دارای زاویه‌های متفاوتی هستند و این دقیقا موضوعی است که در زیبایی نقش بسیار مهمی دارد. در نتیجه روش به کار گرفته شده در کاشت ابرو می‌تواند در زیبایی حاصل از این متد زیبایی تاثیر گذار باشد. موهای پشت گردن با زاویه‌ ای حدودا 45 درجه رشد می‌کنند در صورتی که در ابرو ها این زاویه تا حدود 20 درجه نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

برای طبیعی‌تر بودن نتیجه نهایی حاصل از ایمپلنت ابرو باید در حین استخراج فولیکول‌های مورد نیاز برای کاشت از سایت اهدا کننده به روش FUE دقت فراوانی به عمل آید. همچنین در زمان پیوند ابرو متخصص باید توجه داشته باشد که ابرو ها مانند یک منحنی بوده و به سمت دیگری منتقل خواهند شد. همین موضوع باعث خواهد شد تا اگر متخصص زیبایی در زمان کاشت ابرو و بازکردن کانال‌های کاشت فولیکول دقت لازم را به عمل نیاورد، نتیجه به دست آمده به شدت مصنوعی خواهد بود.

اما اگر در کاشت ابرو متخصص با دقت زاویه و عمق مناسب را انتخاب نماید ابروهای کاشته شده هیچگاه قابل تشخیص از ابروهای طبیعی نخواهد بود. کاشت ابرو به روش  FUE  با توجه به ظرافت و زیبایی حاصل شده بین 3 تا 5 ساعت زمان نیاز دارد که با توجه به سرپایی بودن این شیوه و استفاده از روش FUE هیچ خون ریزی و زخمی وجود نداشته و زیباجو در همان روز مرخص خواهد شد.


روش کاشت
تعیین محل بانک مو مثل پشت گردن
استخراج واحدهای فولیکولی کوچک با تجهیزات مخصوص و پیشرفته
پردازش فولیکول‌های استخراج شده زیر میکروسکوپ
تعیین عمق و زاویه مناسب برای کاشت
کاشت فولیکول‌های استخراج شده با ایمپلنتر در زاویه و عمق مناسب
مزایاغیر تهاجمی بودن کاشت ابرو به روش fue
عدم نیاز به بیهوشی
عدم ایجاد زخم‌های عمیق
روشی مناسب برای افرادی که ابروی نازک دارند.
موفقیت بالا و رویش تمامی فولیکول‌های کاشته شده
دوره نقاهت کوتاه
از بین رفتن قرمزی و التهاب پس از چند روز
عوارض جانبی بسیار کم نسبت به بسیاری از روش‌های کاشت ابرو
باقی نماندن جای زخم و اسکار
نتایج نهایینتایج دائمی و بدون ریزش ابرو
داشتن چهره طبیعی
زیبا و پرپشت شدن ابروها
ضخیم شدن ابروها
داشتن ابروهای زیبا، طبیعی و پرپشت بعد از 6 ماه

کاشت ابرو به روش FUE مناسب چه افرادی است؟

معمولا انتخاب روش به کار گرفته شده برای پیوند ابرو بر عهده پزشک متخصص زیبایی خواهد بود و با توجه به شرایط زیباجو انجام می‌گیرد. در پیوند ابرو به روش اف یو ای و یا هر روش دیگری، تارهای موی پیوند زده شده پس از 3 تا 4 ماه مجددا رشد خود را آغاز خواهند کرد و پس از 10 ماه می توان شاهد نتایج نهایی و دائمی پیوند ابرو بود. همان طور که گفته شد پیوند ابرو به روش FUE نتایجی کاملا دائمی داشته و برای طبیعی‌تر شدن نتایج می توان از تکرار مجدد کاشت ابرو در سال دوم استفاده کرد.

برای انتخاب یک روش مناسب برای پیوند ابرو پیشنهاد می کنیم تا با یک متخصص زیبایی ماهر و باتجربه صحبت کنید تا با در نظر گرفتن تمامی شرایط و حالات شما انتخاب درستی برای انجام کاشت ابرو داشته باشد. تمامی کسانی که در ناحیه پشت گردن و سر خود تارهای مویی مناسب برای استخراج دارند و همچنین از کم پشت بودن ابروی خود رنج می برند می توانند از کاشت ابرو به روش FUE استفاده کنند.

ابرو ها می تواند به دلیل مشکلاتی مانند ضربه، سرطان، خالکوبی، تتو و غیره از بین رفته و موجب برهم زدن زیبایی صورت شود. در حالت کلی افراد زیر می‌توانند از این متد بهره ببرند:

  1. تمام زنان و مردان بالغی که ریزش ابرو در آن‌ها به هر دلیلی بسیار شدید بوده و دوست دارند ابروهایی پرپشت با ظاهری طبیعی داشته باشند.
  2. آن دست از آقایان یا خانم‌هایی که با برداشتن  یا اصلاح غیر اصولی ابروهایشان دچار کچلی ابرو شده‌اند
  3. افرادی که مبتلا به بیماری‌هایی مانند تیروئید هستند و ابروهایشان بسیار کم پشت شده
  4. مبتلایان به آلوپسی
  5. کسانی که حتی با هاشور، تاتو  و فیبروز به مدل ایده‌آل ابروهایشان نرسیده‌اند
  6. آن دست از افرادی که طی سوانحی مثل سوختگی یا شکستگی، ابرو خود را از دست داده‌اند
  7. آن‌هایی که اختلالات مادر زادی در رشد طبیعی ابروها دارند

طول جلسات کاشت ابرو به روش FUE

یکی از موضوعاتی که برای کاندیدهای کاشت ابرو اهمیت دارد این است که چه قدر زمان لازم است تا پروسه کاشت ابرو در کلینیک رز انجام شود؟ در پاسخ به این سوال با دو پارامتر مهم روبرو می‌شویم. این دو پارامتر تعداد فولیکول‌های مورد نیاز برای برداشتن از بانک مو و وضعیت بانک مو زیباجو هستند. اما در حالت کلی به طور میانگین حدود 4 تا 8 ساعت زمان نیاز است تا جلسه کاشت ابرو به روش FUE با موفقیت به پایان برسد. برای اکثر افراد تمامی اقدامات لازم در یک جلسه انجام می‌شود و نیازی به مراجعه برای جلسه دوم نیست؛ با این حال برخی از افراد در پاره‌ای از موارد به ترمیم احتیاج پیدا می‌کنند که با توجه به صلاح دید پزشک تعیین می‌شود و حداقل باید ۹ ماه از زمان اولین کاشت بیمار بگذرد.

عوارض ناشی از کاشت ابرو به روش FUE چیست؟

همان طور که قبلا گفته شد کاشت ابرو به روش FUE یک روش غیر تهاجمی محسوب می‌شود؛ در نتیجه زیباجو شاهد حداقل عوارض جانبی احتمالی و دوره نقاهت بسیار کوتاه مدت خواهد بود. البته ناگفته نماند که لازمه رسیدن به نتیجه ایده‌آل و نهایی داشتن صبر و حوصله است. در اکثر مواقع زیباجو احساس درد، التهاب، قرمزی و پوسته پوسته شدن جزئی در ناحیه مو سر می‌شود؛ که در کمتر از ۵ یا ۷ روز تمامی آن‌ها از بین می‌روند. در هفته سوم تا پنجم بیمار شاهد شوک ریزشی در ناحیه پیوند ابرو طبیعی خواهد بود که باعث نگرانی و اضطراب در اکثر افراد می‌شود. اما باید بگوییم که این پروسه کاملا طبیعی بوده و نشان از موفقیت پروسه کاشت ابرو به روش اف یو ای است.

بعد از حدود ۴ تا ۶ ماه ابروها حالت طبیعی را به خود گرفته و می‌توانید از ابروهای زیبا و پرپشت خود لذت ببرید در حالت کلی. افرادی که پزشکان آموزش دیده را برای پیوند ابروی خود انتخاب می‌نمایند غالبا دچار عوارض ناشی از کاشت ابروی غیر اصولی می‌شوند. برخی از این عوارض را در ادامه می‌خوانیم:

  1. فرم و حالت ابرو، طبیعی نخواهد شد.
  2. ایجاد تورم و کبودی‌های گسترده در صورت و ناحیه اطراف چشم
  3. تارهای مویی که کاشته می‌شوند از رشد مطلوبی برخوردار نخواهند بود.
  4. باقی ماندن زخم در ناحیه بانک مو
  5. احتمال عفونت‌های شدید در ناحیه بانک مو و منطقه تحت درمان
  6. احتمال ایجاد آسیب عصبی
  7. بروز جوش در محل رویش مو
  8. احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک
  9. ریزش مو بعد از کاشت در اطراف ناحیه بانک مو
  10. تغییر در بافت مویی و عدم همخوانی موهای پیوند شده با ابروی خود فرد

دوران نقاهت پیوند ابرو به روش اف یو ای

بعد از کاشت ابرو به روش FUE  در حدود 3 ماه پس از کاشت، ابروهای اولیه ریزش کرده و ابروی جدیدی روییده خواهد شد. این موضوع نمایانگر این نکته است که فولیکول های جدید رشد و تغذیه را آغاز کرده و به فعالیت دائمی خود ادامه خواهند داد. برای رسیدن به دوره رشد کامل ابروی عادی و سالم حدود 1 سال زمان نیاز است، در ابتدای این دوره درمانی و نقاهت روند رشد مو کمی آهسته بوده و رفته رفته افزایش خواهد یافت. ممکن است رشد پس از پیوند ابرو در ماه های آخر کمی سریع بوده و حجم ابرو فرد را آزار دهد اما این مشکل با رسیدگی رفع شده و  می‌تواند به کوتاه کردن آن‌ها ظاهری زیبا را رقم زد.

در برخی موارد ممکن است دوران نقاهت و بهبودی با کبودی و تورم همراه باشد اما جای نگرانی نیست چون این تورم و کبودی بعد از پیوند ابروی طبیعی موقتی است و فقط تا مدتی کوتاه ادامه دارد. اما شما می‌توانید با انجام مراقبت‌هایی بعد از انجام عمل زیبایی کاشت ابرو زمان بهبودی کبودی و تورم را کاهش دهید. برخی از نکاتی که که می‌توانید بعد از انجام کاشت ابرو رعایت کنید را در پایین برای شما آورده شده است:

  1. از کمپرس آب سرد برای کاهش تورم و کبودی استفاده کنید؛ اما دقت کنید که نباید کمپرس سرد یا یخ را بیشتر از 20 دقیقه در هر بار مصرف در ناحیه مورد نظر قرار دهید.
  2. از پزشک متخصص کاشت ابروی خود بخواهید که برای تسریع بهبودی تورم، داروی ضد تورم تجویز کند در غیر این صورت بدون تجویز پزشک بعد از انجام این متد هیچ دارویی مصرف نکنید.
  3. از لمس کردن و ماساژ دادن منطقه کاشت شده خودداری نمایید.
  4. دستورالعمل‌های شستشوی صورت و ابرو را از پزشک دریافت و به طور کامل اجرا نمایید.
  5. از داروهای تجویزی توسط پزشکتان به طور منظم استفاده کنید
  6. تا 2 هفته از مصرف سیگار و دخانیات خودداری کنید زیرا باعث افزایش خونریزی می‌شوند.
  7. تا 3 هفته در معرض مستقیم نور آفتاب و اشعه UV (مانند سالن سولاریوم و …) قرار نگیرید.
  8. تا 1 ماه پس از کاشت، فعالیت‌های شدید ورزشی انجام ندهید
  9. فعالیت جنسی خود را حداقل 1 هفته به تاخیر بیاندازید

قیمت پیوند ابرو اف یو ایی

هزینه پیوند ابرو به روش FUE

هزینه پیوند ابرو به روش FUE همانند تمامی روش‌های کاشت ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد، به همین دلیل نمی‌توان قیمتی واحد برای آن عنوان کرد. چند مورد از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت پیوند ابرو تعداد گرفت‌های مورد نیاز با توجه به کم‌پشتی با پرپشتی ابرو، وضعیت بانک مو، کلینیک انتخابی بیمار و … می‌باشد. هزینه تخمینی پیوند ابرو در جلسه مشاوره بعد از انجام بررسی‌های لازم توسط پزشک متخصص شما تعیین می‌شود.

 کلینیک پوست و مو رز یکی از بهترین کلینیک های پیوند ابرو در تهران است که از آخرین متدهای روز دنیا به منظور متدهای زیبایی بهره می‌برد. شما زیباجویان عزیز می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02148679 در ارتباط باشید هچنین از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا یک نوبت حضوری با دکتر رضا روحانی پزشک باتجربه کلینیک رز ترتیب دهید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
کاشت ابرو به روش نیوگرافت – مزایا و هزینه Neo Graft
نوشتهٔ بعدی
انتخاب مدل ابرو قبل از کاشت ابروی طبیعی + عکس کاشت ابرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید