کاهش ورم صورت بعد از تزریق چربی

درمان ورم صورت بعد از تزریق چربی

تزریق چربی یک روش غیر تهاجمی، غیر جراحی و بسیار پر طرفدار است که برای حجم دهی و رفع نواقص صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این متد همانند سایر متدهای مراقبت از زیبایی دارای عوارض جانبی خفیف مختص به خود می‌باشد. طی این روش از چربی‌های اضافه بدن افراد جهت درمان یا ترمیم استفاده می‌شود. یکی از اولین علائمی که بعد از پایان این متد دیده می‌شود، ورم بعد از تزریق چربی است. بسیاری از افراد با دیدن این وضعیت کنجکاو می‌شوند که بدانند تا چند روز بعد از تزریق چربی صورت ورم دارد ؟

ورم صورت بعد از تزریق چربی

شکی نیست که پیوند چربی اگر بیش از میزان اصولی انجام شود، به طور معمول شاهد تورم بعد از تزریق چربی خواهیم بود. اگر زیباجویان از دیدن پف صورتشان نگران هستند بهتر است حتما با پزشکشان صحبت کنند، اما نکته‌ای که واضح و روشن است این می‌باشد که کبودیو ورم تزریق چربی صورت به طور چشمگیری در روزهای آتی کاهش پیدا خواهد کرد. زیرا درصد قابل توجهی از سلول‌های چربی پس از تزریق، وارد چرخه سوخت و ساز بدن شده و به اصطلاح خودمانی‌تر، چربی‌ها آب می‌شوند. کلینیک پوست و مو رز، پیشگام در ارائه خدمات پوست در این مقاله به شرح  زمان خوابیدن ورم صورت بعد از تزریق چربی و سرعت از بین رفتن آن می‌پردازد.

مهم ترین دلایل ورم صورت بعد از تزریق چربی

در ادامه به مهمترین عواملی که باعث ورم صورت بعد از تزریق چربی طبیعی مخصوصا بعد از تزریق چربی زیر ابرو می‌شوند اشاره می‌کنیم:

ورم صورت پس از تزریق چربی

درست است که این روش غیرتهاجمی است، اما سیستم ایمنی بدن نسبت به هر جسمی خارجی واکنش نشان می‌دهد دقیقا مثل آن می‌ماند که یک سوزن خیاطی به ناگاه وارد پوستتان شود؛ خواهید دید که بعد از چند دقیقه دستتان قرمز و متورم می‌شود. علت ورم بعد از تزريق چربی نیز همین است.

یک سوزن با قطر کم وارد پوست شما می‌شود و چربی‌های تصفیه شده را به نواحی مورد نظر تزریق می‌کند. پس طبیعی است که بدن شما واکنش نشان دهد و ورم کند. علاوه بر این، خود بافت چربی نیز باعث افزایش حجم نقاط مختلف صورت و بدن می‌شود به همین دلیل است که افراد با ورم صورت بعد از تزریق چربی رو به رو می‌شوند به این ترتیب تا چند روز بعد از تزریق چربی صورت ورم خواهد داشت؛ به طور کلی این تورم نگران کننده نیست.

کبودی یا قرمزی و التهاب بعد از تزریق چربی

 قرمزی پوست بعد از تزریق چربی پاسخ‌هایی طبیعی از سمت سیستم ایمنی بدن هنگام ورود یک جسم خارجی مانند سوزن درون پوست و بافت هستند بنابراین جدی نخواهند بود و به زودی از بین خواهند رفت و برای از بین رفتنش فقط باید کمی صبر داشت.

تا چند روز بعد از تزریق چربی صورت ورم دارد؟

تا چند روز بعد از تزریق چربی صورت ورم دارد؟

کبودی و ورم بعد از تزریق چربی صورت چند روز طول می‌کشد؟ طول مدت این دست از عوارض در هر فرد با توجه به منطقه تحت درمان و فیزیولوژی وی متفاوت است و می‌تواند بین 1 تا 3 هفته متغیر باشد. مهم این است که در طول این مدت از انجام فعالیت‌هایی که بر شدت آن‌ها می‌افزاید خودداری کنید؛ فعالیت‌هایی همچون: ورزش کردن، خم شدن، خوابیدن و یا فشار آوردن به ناحیه تحت درمان، خوردن خوراکی‌های شور (یا اضافه کردن نمک بیشتر به غذا)  و … موجب افزایش حجم تورم و به دنبال آن طولانی‌تر شدن دوران نقاهت می‌شود.

مدت زمان ورم بعد از تزریق چربی به صورت و بدن در وهله اول به مهارت پزشک و تجربه وی در شناخت پتانسیل هر نوع پوست برای تحمل مقدار خاصی از چربی دارد. به طور معمول کاهش تورم بعد از تزریق چربی بسته به حجم تزریق و بدن هر فرد، بین 6 الی 15 روز زمان نیاز دارد و معمولا کم پیش می‌آید که این ورم‌ها بیش از 2 هفته باقی بمانند.

دلیل ورم پوستی بعد از تزریقورود سوزن به پوست
واکنش بدن برای ترمیم زخم‌ها
مدت زمان ماندگاری ورمورم براساس نحوه تزریق و حساسیت اندام هدف، بین 6 تا 15 روز باقی خواهد ماند.
راهکار کاهش ورم پوستیعدم دستکاری محل تزریق
استفاده از کمپرس یخ
بالاتر بودن سر از بدن در زمان استراحت
استفاده از داروهای مخصوص تحت نظر متخصص
عوامل تشدیدکننده ورم پوستیدخانیات و الکل
داروی رقیق‌کننده خون
مصرف غذاهای شور
رفتن به محیط گرم

راهکار بهبود ورم تزریق چربی

راهکارهای بهبودی ورم بعد از تزریق چربی

معمولا بیشتر پزشکان برای از بین بردن ورم صورت بعد از تزریق چربی راهکارهای مختلفی را به افراد پیشنهاد می‌دهند. آقای دکتر روحانی پزشک حاذق کلینیک رز نیز برای رفع سریع‌تر این تورم تکنیک‌هایی را به مراجعان خود ارائه می‌دهند و نکات بسیار مهمی را برای آنان گوشزد می‌نمایند:

  • اولین نکته این است که باید بدانید این تورم ناشی از واکنش سیستم ایمنی بدن است و نتیجه نهایی تزریق چربی نمی‌باشد پس نباید به هیچ عنوان نواحی تزریق شده را با شدت ماساژ داد زیرا ماساژ صورت قبل از 24 ساعت از گذشت تزریق ممنوع است. بعد از آن نیز نباید این مناطق را به طور شدید ماساژ داد چرا که احتمال دارد که جواب عکس بگیرید. پس با یک فشار متوسط به صورتی که پزشکتان به شما آموزش می‌دهد، ماساژ دادن را شروع کنید.
  • هر ساعت به مدت 10 دقیقه کمپرس سرد را روی ناحیه درمان قرار دهید. باید توجه داشته باشید که در این کار نباید افراط کرد زیرا کمپرس خیلی سرد و یا یخ می‌تواند مویرگ‌های صورت را به طور موقت مسدود کند.
  • برای خوابیدن در شب اول پس از درمان از بالش هایی استفاده کنید که سرتان را بلند نگه دارند.
  • از مکمل‌های آرنیکا مونتانا و یا بروملین برای کم شدن ورم صورت بعد از تزریق چربی استفاده کنید، البته ممکن است پزشکتان نوع دیگری مکمل ضد التهاب به شما معرفی کند. به هر حال باید به طور منظم طبق توصیه پزشکتان از آن‌ها استفاده کنید. (توجه: از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید و برای مشاهده نتایج بهتر حتما با پزشک خود در این مورد مشورت کنید).
  • در صورت مصرف داروهایی مانند ویتامین E، آسپرین و ناپروکسن، باید با پزشک خود مشورت نمایید تا در صورت صلاحدید ایشان برای مدت کوتاهی مصرف آن‌ها را قطع کنید. ممکن است داروی جایگزینی برای شما تجویز شود. این قبیل داروها منجر به افزایش میزان تورم می‌شوند.

کاهش ورم بعد از ترانسفر چربی

درمان ورم زیر چشم بعد از تزریق چربی

اینکه تا چه مدت بعد از تزریق چربی صورت ورم دارد بستگی به شما دارد! موارد زیر ممکن است به کاهش ادم و جلوگیری از عود آن در زیر چشم کمک کند.

  1. برخی پزشک‌ها قرص کاهش ورم صورت بعد از تزریق چربی را نیز تجویز می‌کنند تا به افراد در کاهش ورم کمک بیشتری نمایند.
  2. فعالیت و جنبش: حرکت و استفاده از ماهیچه‌های قسمتی از بدن که تحت تاثیر تورم قرار گرفته است(به خصوص پاها) می‌تواند به پمپاژ مایع اضافی به سمت قلب شما کمک کند. از پزشک خود در مورد ورزش یا ماساژهایی که می‌توانید انجام دهید تا تورم زیر چشم را کاهش دهند، سوال بپرسید.
  3. ارتفاع: قسمت متورم بدن خود را چند بار در روز بالاتر از سطح قلب نگه دارید زیرا در برخی موارد، بالا بردن قسمت آسیب دیده بدن هنگام خواب ممکن است مفید باشد. به این ترتیب لازم است که تا 1 هفته هنگام خواب، چند بالش زیر سر و گردن خود بگذارید تا از تورم زیر چشمتان کاسته شود.
  4. ماساژ دادن: ماساژ ناحیه آسیب دیده به سمت قلب با استفاده از فشار محکم (اما نه تا حدی که درد احساس کنید)، می‌تواند به خروج مایع اضافی از آن ناحیه کمک کند (قبل از انجام ماساژ از پزشکتان اجازه بگیرید).
  5. حفاظت: ناحیه آسیب دیده را تمیز، مرطوب و دور از آسیب و ضربه نگه دارید.
  6. مصرف نمک را کاهش دهید: توصیه‌های پزشک خود را در مورد محدود کردن میزان مصرف نمک دنبال کنید زیرا نمک می‌تواند احتباس مایعات را افزایش داده و تورم را بدتر کند.
  7. کمپرس یخ استفاده کنید: استفاده از عینک‌های یخی و یا یخ‌های جامد در زیر چشم (به تعداد بالا در طول روز تا حد توان) می‌تواند به طور حداکثری تورم را کاهش دهد.

درمان ورم زیر چشم بعد از تزریق چربی

نحوه کاهش و درمان ورم بعد از تزریق چربی

از آنجا که مواد پرکننده پوست توسط تزریق زیر پوست منتقل می‌شوند، تورم برای تقریبا تمام داوطلبان تزریق چربی به صورت به وجود می آید اما بسته به محل تزریق و حساسیت پوست بیمار، شدت آن در هر شخص نسبت به دیگری متفاوت خواهد بود.

به منظور کاهش ورم بعد از تزريق چربی و یا کنترل آن، کلینیک تخصصی پوست و مو رز به شما عزیزان توصیه می کند که موارد زیر را رعایت کنید تا کمتر دچار اذیت و ناراحتی پس از پیوند چربی اتولوگ شوید:

  1. مایعات زیادی بنوشید: هیدراته نگه داشتن بدن یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که افراد می‌توانند به کمک آن میزان تورم و گاها التهاب را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند. زیرا آب، عواملی که موجب تورم شده‌اند را ترغیب می‌کند تا با سرعت بیشتری از بدن خارج شوند.
  2. به هیچ عنوان منطقه تزریق را فشار ندهید یا آن را دستکاری نکنید: بعد از اینکه دکتر روحانی در کلینیک تخصصی پوست و مو رز انتقال چربی را به پایان رساند، به مدت 5 الی 10 روز باید از فشار دادن یا درستکاری کردن محل تزریق جلوگیری کنید. زیرا این امر باعث می‌شود چربی‌ها در زیر پوست حرکت کند و در یک مکان ناخواسته مستقر و ثابت شود.
  3. تا 24 ساعت سیگار ممنوع: از کشیدن سیگار و یا قرارگیری در معرض دود آن تا حداقل 24 ساعت پرهیز کنید.
  4. استفاده از یخ: یکی دیگر از روش های درمان ورم استفاده از یخ در مناطق تحت درمان است. اگر بعد از چند ساعت یا چند روز متوجه تورم در ناحیه تحت درمان شدید، یخ می‌تواند به کاهش آن کمک کند.
  5. نمک کمتر مصرف کنید: نمک به این دلیل که آب بدن شما را کاهش می‌دهد، بهتر است نقش کم رنگ تری را در رژیم غذاییتان داشته باشد.
  6. از ورزش کردن اجتناب کنید: افزایش ضربان قلب باعث افزایش میزان ورم می‌شود. بنابراین، کلینیک زیبایی رز به زیباجویان توصیه می‌کند حدود 12 الی 24 ساعت پس از تزریق، از انجام فعالیت‌های ورزشی جدا خودداری کنند. با این کار تورم را به کمترین حد ممکن خواهید رساند.
  7. از پوشیدن کلاه خودداری کنید: این توصیه برای خانم‌ها و آقایانی است که دوست دارند کلاه بپوشند و روش انتقال چربی به صورت را نیز انتخاب نموده‌اند. ما به این افراد توصیه می‌کنیم که تا چند روز بعد از تزریق چربی به صورتشان از کلاه معمولی، کلاه ایمنی ساختمان و یا کلاه ایمنی موتور سیکلت استفاده نکنند زیرا فشار ناشی از کلاه باعث می‌شود که چربی به سمت قسمت‌های دیگر صورت حرکت کند. این حرکات منجر به تورم نقاط دیگر و حصول نتایج غیر دلخواه می‌شود که مسلما منجر به نارضایتی از نتیجه خواهد شد.
  8. از رفتن به مناطق گرم خودداری کنید: سعی کنید به مدت چند روز هم که شده به مکان های خیلی گرم مانند جکوزی، سونا، حمام آفتاب، سولاریوم و… نروید.
  9. مصرف خودسرانه هر نوع دارو ممنوع: حتماً قبل از مصرف هر نوع دارویی (مخصوصا داروهای رقیق کننده خون)، مانند: ایبوبروفن و آسپرین با پزشک خود مشورت کنید.
  10. استفاده از کرم و پماد برای بعد از تزریق چربی

قرص ضد ورم آناهیل بعد از تزریق چربی

اکثر پزشکان بعد از تزریق چربی، قرص آناهیل را تجویز می‌کنند. زیرا آنزیم‌های موجود در این قرص، درد و التهاب‌های ناشی از تزریق چربی را رفع می‌کنند. عوارض قرص آناهیل درمقایسه با سایر مسکن‌های شیمیایی مانند دیکلوفناک، بسیار کمتر است. چون قرص ضد ورم صورت بعد از تزریق چربی از عصاره آناناس تشکیل شده و کاملا گیاهی می‌باشد.

علائم عفونت صورت بعد از تزریق چربی

این امکان وجود دارد که محل برداشت و تزریق چربی، به دلیل عدم توجه به توصیه های بهداشتی، دچار عفونت شود. به طور معمول شایع‌ترین علائم وجود عفونت به شکل حساسیت، درد، قرمزی، تورم و گرمی در پوست، خود را نشان می‌دهند. هم‌چنین وجود جوش چرکی و آبسه نیز در محل تزریق چربی، نشان دهنده ی عفونت می‌باشد. در برخی افراد نیز به دلیل عفونی شدن محل تزریق چربی، فرد تب بالا را تجربه می‌کند.

آمبولی بعد از تزریق چربی

آمبولی بعد از تزریق چربی

آمبولی چربی یک اصطلاح پزشکی است که به وجود ذرات چربی در جریان خون اشاره دارد که می تواند منجر به انسداد رگ های خونی و آسیب احتمالی به اندام ها و بافت های مختلف شود. در زمینه تزریق چربی، آمبولی چربی زمانی رخ می دهد که ذرات چربی به طور ناخواسته در طول فرآیند تزریق وارد جریان خون می شوند. این ذرات چربی می توانند از طریق جریان خون حرکت کنند و به طور بالقوه عروق حیاتی را مسدود کنند و منجر به عوارض شدید شوند.

آمبولی تزریق چربی می تواند ناشی از عوامل متعددی باشد:

  1. تکنیک اشتباه
  2. تزریق بیش از حد چربی
  3. نواحی تزریق شده مانند باسن

آمبولی ناشی از چربی تزریق شده می تواند منجر به علائم مختلفی شود که می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. تنگی نفس
  2. درد قفسه سینه
  3. سرگیجه
  4. تهوع و استفراغ
  5. تورم و قرمزی در محل تزریق

تشخیص سریع این علائم برای مراجعه به پزشک ضروری است زیرا مداخله زودهنگام می تواند به طور قابل توجهی بر نتیجه تأثیر بگذارد.

زشت شدن صورت بعد از تزریق چربی و پشیمانی از آن

هر نوع تزریق چربی باید توسط پزشکان متخصص و مجرب این حوزه انجام شود. اگر این عمل به صورت غیرعلمی انجام گیرد، عوارض وحشتناکی مانند زشت شدن صورت را خواهد داشت. به همین دلیل، فرد متخصص با انتخاب صحیح بیماران، باید به گونه ای تزریق چربی را انجام دهد که شکل‌ طبیعی صورت از بین نرود.

تزریق چربی و انواع خدمات زیبایی در کلینیک تخصصی رز

کلینیک پوست و موی رز با چندین سال سابقه در زمینه مراقبت از زیبایی کارنامه درخشانی را از بازخوردهای مثبت زیباجویان خود به نمایش گذاشته است. ما برای متدهای مراقبت از زیبایی مانند تزریق چربی از حضور دکتر رضا روحانی بهره می‌بریم و با افتخار اعلام می‌کنیم که تاکنون بالغ بر 1000 عمل موفق انتقال چربی را با بالاترین کیفیت و کم‌ترین عوارض داشته‌ایم.

شما هموطنان عزیز در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد عوارض، مزایا و هزینه تزریق چربی به صورت و بدن خود می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید. هچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید.

منابع: rejuveaesthetictamparealself

2/5 - (2 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
هزینه تزریق چربی بر حسب روش تزریق چقدر است؟
نوشتهٔ بعدی
تزریق چربی به بینی برای فرم دهی و رفع قوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید