میکروبلیدینگ یا کاشت ابرو؟ کدام روش بهتر است؟

تفاوت میکروبلیدینگ با کاشت ابرو

آیا شما داوطلب انجام روش میکروبلیدینگ مو سر و ابرو هستید؟ این مقاله به شما تمام چیزهایی را که لازم است بدانید، می‌گوید. با استقبال پرشور جهانی از روش‌های مراقبت از زیبایی توسط زیباجویان، محققان دائما در حال ارائه راهکارهای مختلف برای حفظ زیبایی و جوانسازی پوست هستند. یکی از روش‌های پرطرفدار عرصه زیبایی، میکروبلیدینگ یا کاشت ابرو می‌باشد. هردوی این رو‌ش‌ها در نهایت به ابروها ظاهری پرتر، حجیم‌تر و ضخیم‌تر می‌دهد. اما اساس کار این دو با یکدیگر کاملا متفاوت است. یکی دیگر از تفاوت‌های آن‌ها دائمی بودنشان می‌باشد. میکروبلیدینگ یک روش خال کوبی (تاتو) نیمه دائمی است که با ایجاد خطوط رنگی مشابه با ابروی هر شخص، با رنگ مورد نظر و باب سلیقه‌اش، موجب پر به نظر رسیدن حجم ابروها می‌گردد.

اینفوگرافیک میکروبلیدینگ یا کاشت ابرو

کاشت ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ

هر دو تکنیک مزایای منحصر به فردی دارند، اما مهم است که قبل از تصمیم گیری، نیازها و ترجیحات فردی خود را در نظر بگیرید.

انتخاب بین میکروبلیدینگ و کاشت ابرو در نهایت به عواملی مانند نتایج مورد نظر، بودجه و تحمل برای روش های تهاجمی بستگی دارد. مشاوره با یک متخصص واجد شرایط که در این تکنیک ها تخصص دارد می تواند به شما کمک کند تا بر اساس شرایط منحصر به فرد خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.

خب در این بخش توضیح می‌دهیم که میکروبلیدینگ بهتره یا پیوند ابرو ، در واقع این موضوع کاملا سلیقه‌ای می‌باشد. به عنوان مثال گروهی از افراد هستند که دیگر تحمل درد و عوارض جسله ترمیمی و شارژ میکروبلیدینگ را ندارند. آن‌ها به دلیل نیمه دائمی بودن میکروبلیدینگ مجبور هستند که هر چند ماه یکبار قاب ابروهایشان را ترمیم کنند و متحمل هزینه و درد شوند، برخی نیز در اثر زیادت در تکرار این روش، دچار التهاب پوستی و حتی تخریب نسبی ناحیه ابرو خود شده‌اند.

میکروبلیدینگ بهتره یا کاشت ابرو

تفاوت کاشت ابرو با میکروبلیدینگ

کلینیک پوست و مو رز برای افرادی که تا الان میکروبلیدینگ مو و ابرو را انجام می‌داده‌اند یک پیشنهاد ویژه و دائمی دارد که یکبار برای همیشه حجم دلخواهی از تار موی ابرو را به آن‌ها هدیه خواهد داد و این روش چیزی نیست به جز کاشت مو و ابرو ! پیوند ابرو یک متد جدید، کم تهاجمی و دائمی است که فقط یک بار نیاز به انجام دارد و برای انجام آن از موهای خود فرد استفاده می‌شود و پس از گذشت چند ماه، نتایج دائمی این متد هر زیباجویی را به وجد خواهد آورد.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ میزان ماندگاری آن چقدر است؟

میکروبلیدینگ ابرو یا آرایش نیمه دائم ابرو نوعی متد زیبایی است که غالبا توسط یک تکنسین یا آرایشگر انجام می‌شود و طی آن طراحی جدیدی برای ابرو به صورت دستی در نظر گرفته می‌شود. این روش توسط ابزاری که دقیقاً مانند خودکار می‌باشد انجام می‌گیرد. این دستگاه دارای تیغه‌هایی شیب دار با 10 الی 12 سوزن و دسته کوچک یکبار مصرف می‌باشد که این تیغه‌ها برای خراش دادن ناحیه ابرو و رسوب رنگدانه به طور همزمان زیر پوست می‌باشند؛ در پایان و بعد از اتمام کار، خطوط ایجاد شده همانند موهای ابرو به نظر خواهند رسید.

رنگ و طرح حاصل شده از روش میکروبلیدینگ برخلاف خال کوبی (تاتو) در لایه عمیق پوست فرو نمی‌رود، بلکه عموما در سطح اپیدرم (لایه رویی پوست) باقی می‌ماند. در حالت کلی این روش دائمی نیست و در طی 6 الی 10 ماه رنگ آن کمرنگ می‌شود و فرد مجددا باید برای ترمیم آن اقدام کند.

مدل ابروها قبل و بعد از میکروبلیدینگ

نکته جالب در مورد این تکنیک این است که شما می‌توانید ابروهایی نازک، بسیار ضعیف و یا حتی ابروهایی که به دلیل بیماری آلوپسی از دست داده شده‌اند را توسط یک آرایشگر یا پزشک خوب، با میکروبلیدینگ ضخیم و زیبا کنید. میکروبلیدینگ با ایجاد خطوط ریز و درشت، یک ابرو و ظاهر جدید را به شما هدیه می‌دهد. رنگ‌های میکروبلیدینگ معمولا در سه طیف تیره، متوسط و روشن هستند و بنابراین رنگ‌های آن طبق نظر و سلیقه مشتری انتخاب خواهد شد. بسیاری از زیباجویان از نتیجه و مدل ابروها قبل و بعد از میکروبلیدینگ خود بازخورد بسیار مثبتی را گزارش کرده‌اند و اظهار نموده‌اند که میکروبلیدینگ ابرویشان اعتماد به نفس آن‌ها را چند برابر کرده است.

نتایج حاصل از میکروبلیدینگ چه مدت ماندگاری دارد؟

ماندگاری میکروبلیدینگ بسته به نوع پوست و رنگ پذیری پوست هر فرد متقاوت است و ممکن است که حدود 3 الی 6 ماه ماندگاری داشته باشد؛ البته در افرادی که پوست چرب دارند آثار رنگ سریعتر محو می‌شود. بنابراین زیباجویان بهتر است پس از این که چهار هفته از زمان اولین جلسه میکروبلیدینگ ابرویشان گذشت، مجددا به مرکز زیبایی خود مراجعه کنند و یک مرتبه دیگر روش ذکر شده را تکرار نمایند؛ به این جلسه “جلسه شارژ یا ترمیم” می‌گویند که هزینه‌ای بسیار کمتر از مرحله اول خواهد داشت. این جلسات در بار اول 4 هفته پس از مرحله اول و جلسه بعدی شارژ حدود 3 الی 6 ماه پس از مرحله دوم باید انجام شوند. لازم به ذکر است که گذراندن جلسات شارژ تا حد زیادی در ماندگاری میکروبلیدینگ تاثیر مثبت خواهد داشت و انجام آن‌ها موکدا توصیه می‌شود.

هزینه روش میکروبلیدینگ چقدر است؟

قیمت میکروبلیدینگ در هر مرکز با توجه به دستگاه و رنگی که استفاده می‌کند، نسبت به سایر مراکز متفاوت خواهد بود. بنابراین باید قبل از مراجعه به این مراکز، از هزینه و میزان ماندگاری نتیجه، از آن‌ها به صورت تلفنی و یا اینترنتی، سوال بپرسید. در حالت کلی هزینه روش میکروبلیدینگ  به توانایی تکنسین، دستمزد تکنسین، نوع و برند رنگ مورد استفاده و محل جغرافیایی مرکز زیبایی می‌تواند بستگی داشته باشد.

مراقبت های بعدی میکروبلیدینگ Microblading

اگر تصمیم دارید ابروهای خود را میکروبلیدینگ کنید، رعایت نکات ذکر شده در زیر بسیار مهم است:

  1. به مدت 3 الی 6 روز پس از انجام این روش، ابروهای خود را خیس نکنید.
  2. سعی کنید عرقتان بر روی این نواحی نریزد.
  3. اگر لازم است که کار کنید، کلینیک زیبایی رز توصیه می‌کند که ابتدا این نواحی را با پماد بپوشانید تا از رنگدانه‌های زیر پوستتان محافظت شود و همچنین برش‌هایی که ایجاد شده‌اند از شر عفونت و ورود باکتری و ایجاد عوارض جانبی در امان باشند.
  4. در 24 ساعت اول از پماد ضد باکتری بر روی ابروهای خود استفاده کنید و سپس به مدت یک هفته از پمادی چرب شبیه وازلین استفاده نمایید.
  5. برای خلاص شدن از دست دلمه‌های ایجاد شده آن‌ها را نکنید زیرا ممکن است جای زخم‌های ناشی از آن برای همیشه روی صورتتان باقی بماند.
  6. در دوران بهبودی، از استفاده از اسیدها یا رتینوئیدها خودداری نمایید، زیرا آن‌ها می‌توانند رنگدانه‌‌ها را محو کنند و نتیجه نهایی را به چالش بکشانند.

عوارض میکروبلیدینگ

عوارض جانبی میکروبلیدینگ

یکی از مهمترین نکاتی که معمولا در نظر گرفته می‌شود این است که “بیشتر” تکنسین‌هایی که میکروبلیدینگ را انجام می‌دهند، فقط یک روز در کلاس‌های آموزشی این متد شرکت می‌کنند و بنابراین تجربه و مهارت کافی را کسب نمی‌نمایند. هرچند وقتی به سراغ یک آرایشگر مطمئن و با تجربه بروید، هیچ عارضه جانبی عمده‌ای متوجه شما نخواهد بود.

 تنها عارضه‌های شایع آن شامل: قرمزی و التهاب خفیف، خونریزی بسیار کم (در حد چند قطره) و درد یا سوزش بسیار خفیف و موقتی پس از رفع شدن بی حسی در میکروبلیدینگ. اما در صورتی که فرد مجربی را برای انجام میکروبلیدینگ ابرو انتخاب نکنید، عوارض زیر ممکن است در کمین شما باشند:

  1. ایجاد خراش‌های ناراحت کننده و عمیق در ناحیه ابرو
  2. آسیب به تارهای ابروی طبیعی فرد
  3. قرمزی گسترده پوست
  4. کبودی
  5. عفونت در صورت استریل نبودن ابزار کار
  6. واکنش آلرژیک نسبت به رنگ‌های به کاربرده شده در این متد
  7. عدم حصول نتیجه دلخواه

مزایای پیوند ابرو به جای میکروبلیدینگ

مزایای کاشت ابرو به جای میکروبلیدینگ

  1. دائمی بودن روش
  2. استفاده از موی طبیعی هر فرد برای کاشت
  3. عدم بروز واکنش آلرژیک نسبت به کاشت به دلیل استفاده از فولیکول خود شخص
  4. داشتن یک نتیجه کاشت ابرو طبیعی
  5. پر شدن ابروها با موی واقعی
  6. انتخاب مدل و میزان ضخامت توسط خود داوطلب
  7. انجام کاشت تنها در یک جلسه چند ساعته
  8. به صرفه بودن هزینه کاشت نسبت به انجام “چندین” جلسه میکروبلیدینگ

تجربه ابروهای پرپشت با پیوند ابرو

کاشت ابرو بهترین روش برای داشتن ابرو و موهای پرپشت

طبق گزارشات اخیر منابع معتبر، مردم از بین روش میکروبلیدینگ و کاشت ابرو، گزینه دوم را انتخاب کرده و از نتایج آن راضی‌تر هستند. در ادامه این دو روش را به صورت مختصر مقایسه خواهیم کرد:

  1. پیوند ابرو روشی دائمی اما میکروبلیدینگ غیر دائمی است (ماندگاری 6 الی 10 ماه)
  2. در ایمپلنت ابرو از موی خود شخص استفاده می‌شود و هیچ ماده خارجی وارد بافت نمی‌گردد. اما طی روش میکروبلیدینگ، یک رنگ (با طیف‌های مختلف) توسط تیغه مخصوص روی پوست تعبیه می‌شود.
  3. ایمپلنت ابرو هیچ واکنش ناگهانی در بدن را موجب نمی‌شود. اما رنگ مورد استفاده در روش میکروبلیدینگ ممکن است در برخی افراد موجب واکنش آلرژیک شود.
  4. هزینه نهایی میکروبلیدینگ که لازم است حداقل 2 الی 3 بار در سال تجدید شود، با هزینه یک جلسه کاشت ابروی دائمی برابر است. به این ترتیب می‌توان با هزینه یک مرتبه‌ای، در خرج هزینه صرفه جویی کرد. برای اطلاع از هزینه کاشت ابرو با مشاورین بخش زیبایی ما تماس حاصل فرمایید. خط ویژه: 02148679

در کلینیک ما، زیبایی ابروهایتان را به تعویق نیندازید. با شرایط کاشت ابرو اقساطی، صاحب ابروهایی دلخواه و طبیعی شوید.

عمل کاشت ابرو چگونه صورت می گیرد؟

کاشت ابرو چگونه صورت می گیرد؟

یکی از راهکارهای موثر جهت پرپشت کردن ابرو کاشت ابرو است که می‌توان آن را برای زنان و مردان در سنین مختلف (30 سال به بعد) استفاده کرد؛ اگرچه بیشتر درخواست‌های ترمیمی ابرو از سمت خانم‌های 30 الی 50 ساله صورت می‌گیرد. کاشت موی ابرو روشی کم تهاجم است و بدون جراحی با 2 روش FUE و FUT در کلینیک پوست و مو رز توسط دکتر رضا روحانی انجام می‌شود.

طی این روش یک ناحیه از سر خود فرد (غالبا بالای گوش یا پشت سر) به عنوان ناحیه بانک مو انتخاب می‌شود و فولیکول‌های بسیار ظریفی که تا حد امکان شبیه به تارهای طبیعی ابرو هستند انتخاب و از سر فرد استخراج می‌شوند. در مرحله بعد این فولیکول‌ها به صورت تکی و جداگانه به ناحیه ابرو شخص پیوند داده می‌شوند.  کاشت ابرو بدون احساس درد است و هیچ اثری از زخم بر جای نمی‌گذارد (روش FUE) و موهای جدید بلافاصله پس از اتمام جلسه ایمپلنت ظاهر می‌شوند و نتایج نهایی به لطف خون رسانی غنی در ناحیه ابرو، طی 4 الی 6 ماه به رشد کامل خواهند رسید.

رشد موهای جدید حتی تا 12 ماه پس از کاشت ابرو نیز ادامه دارد. در کل پیوند ابرو با بی حسی موضعی و با تزریق محلول لیدوکائین انجام می‌شود. با توجه به ماهیت خاص روش پیوند ابرو، که به طور معمول بر روی متقاضیان خانم انجام می‌شود؛ به فولیکول‌هایی با قطر کم از محل اهدا کننده به میزان محدود نیاز است. با توجه به انتخاب نوع روش (FUE و یا FUT) فولیکول مو از ناحیه اهدا کننده جدا شده و پس از آنالیز دقیق، به قسمت مورد نظر پیوند داده می‌شود.

میکروبلیدینگ بعد از پیوند ابرو

میکروبلیدینگ بعد از کاشت ابرو

خوب توجه کنید که اگر یک کلینیک معتبر که متشکل از پزشکان و تکنسین‌های متعهد و حرفه‌ای را برای کاشت خود انتخاب کنید، بعد از پیوند ابرو نیازی به هیچگونه آرایش ابرو نخواهید داشت. زمانی به میکروبلیدینگ بعد از کاشت ابرو احتیاج می‌شود که تراکم کافی در ابروها دیده نشود و فرد به مدل مورد علاقه‌اش نرسیده باشد. اگر شما از این دسته افراد هستید، باید حداقل 6 الی 9 ماه صبر کنید تا بتوانید تکنیک‌های آرایشی مانند میکروبلیدینگ و یا فیبروز را انجام دهید. بنابراین تا زمان بهبودی کامل زخم‌ها و رویش کامل ابروها بعد از ایمپلنت ابرو باید صبر کرد؛ در غیر اینصورت نتایج میکروبلیدینگ نیز باب میل نخواهد بود. به طوریکه ممکن است برخی نقاط رنگ را پخش کنند و شکل ابرو را به هم بریزند.

این روش نیاز به بی هوشی یا اقدام خاص پزشکی قبل از انجام ندارد. همچنین یک آرایشگر آموزش دیده نیز به راحتی می‌تواند در محیطی استریل آن را انجام دهد. کلینیک تخصصی پوست و موی رز در این مقاله قصد دارد با بررسی تمام جوانب این روش به شما عزیزان بگوید که کاشت ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ. لازم به ذکر است که تمام روش‌های تخصصی مرتبط با زیبایی در حیطه پوست و مو و کاشت ابرو در این مجموعه توسط پزشک گرانقدر آقای دکتر روحانی انجام می‌گیرد.

منابع: elleharpersbazaarcosmopolitan

2.5/5 - (2 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تزریق PRP برای رشد و تقویت ابرو
نوشتهٔ بعدی
کاشت ابرو روی جای زخم امکان پذیر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید