مشاوره قبل از لیزر موهای زائد – پرسش و پاسخ با پزشک

تاثیر مشاوره قبل از لیزر موهای زائد

در سال های اخیر، لیزر موهای زائد به یکی از محبوب ترین تکنیک های رفع مو تبدیل شده است. پیشرفت در فن آوری های مبتنی بر لیزر، این متد زیبایی را به روشی ایمن تر و جایگزین بهتری برای الکترولیز تبدیل کرده است. هر روش درمانی مبتنی بر لیزر می تواند عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. عوارض جانبی رایج لیزر موهای زائد، تورم، قرمزی یا تحریک پوست است. تمام این عوارض پس از مدت کوتاهی برطرف می شوند.

با این حال، موارد ساده ای وجود دارد که زیباجویان قبل و بعد از لیزر می توانند انجام دهند تا عوارض جانبی ناخواسته را محدود کنند و با مشاوره درست از تمام نتایج حاصل پس از حذف موهای زائد آگاه شوند.

مشاوره قبل از لیزر موهای زائد

آیا قبل از انجام لیزر موهای زائد به مشاوره نیاز داریم؟

همیشه قبل از انجام متدهای زیبایی به مشاوره حضوری با پزشک متخصص خود بروید. زیرا وی با تجربه‌ای که دارد قادر به ارزیابی ویژگی‌های شما است و با توجه به مشخصه‌های مورد نظرش تعیین می‌کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این متد درمانی هستید یا خیر؟

و بعد از آن اقدام به برآورد تعداد جلسات درمانی مورد نیازتان خواهد کرد. شما در طول مشاوره خود در مورد انواع داروهایی که مصرف کرده‌اید و یا در حال حاضر مصرف می‌کنید با پزشک خود صحبت خواهید کرد و همچنین اگر به مشکل یا بیماری خاصی دچار هستید با وی درمیان خواهید گذاشت. لیزر موهای زائد یک روش عالی برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت بدون سوختگی، قرمزی و درد مانند روش‌هایی مثل اپیلاسیون است. شما کاندید مناسبی برای لیزر مو خواهید بود اگر از اصلاح همیشگی موهای  ناخواسته خود خسته شده‌اید و به دنبال راهی موثر و دائمی هستید.

همچنین اگر رنگ پوست بدن شما روشن و غیر آفتاب سوخته باشد و موهایتان بور نباشد، می‌توانید با صلاحدید پزشک طی جلسه مشاوره اولین نوبت درمانی خود را رزرو نمایید. از بین بردن موی زائد با لیزر از جمله متدهای مراقبت از زیبایی است که به طور ویژه در ایران به محبوبیت رسیده و نتایجی را به جای می‌گذارد که غالبا نیمه دائمی تا دائمی می‌باشند؛ این متد برای تاثیرگذاری حداکثری، نیاز به تکرار جلسات دارد و برای استفاده در بیشتر قسمت های بدن از جمله پاها، بازوها و زیر بغل، ناحیه بیکینی، قفسه سینه، پشت و حتی صورت بی خطر می‌باشد.

اهمیت جلسه مشاوره قبل از لیزر موی زائد

در اینجا آنچه معمولاً در طول مشاوره لیزر موهای زائد اتفاق می افتد آمده است:

  1. مشاوره با ارزیابی نیازهای حذف موهای شما شروع می شود. شما در مورد نواحی بدن خود، تراکم و رنگ موهای خود و نوع پوست خود صحبت خواهید کرد. این اطلاعات به تعیین مناسب ترین فناوری لیزر برای نیازهای منحصر به فرد شما کمک می کند.
  2. پزشک نحوه عملکرد لیزر موهای زائد را توضیح خواهد داد. آنها فناوری مورد استفاده، فرآیند هدف قرار دادن فولیکول های مو با انرژی لیزر و علم پشت آن را شرح می دهند.
  3. پزشک تعداد جلسات مورد نیاز شما را تخمین می زند. معمولا چندین جلسه برای دستیابی به نتایج مطلوب لازم است. پزشک یک برنامه درمانی متناسب با نیازهای شما ایجاد خواهد کرد.
  4. اطلاعاتی در مورد هزینه روش، گزینه‌های پرداخت، و هرگونه معاملات بسته موجود دریافت خواهید کرد. این فرصتی است برای پرسیدن سؤالات در مورد قیمت گذاری و هرگونه گزینه تأمین مالی بالقوه.
  5. در مورد عوارض جانبی احتمالی، که ممکن است شامل قرمزی، تورم و ناراحتی موقت باشد، مطلع خواهید شد. پزشک نحوه مدیریت این عوارض جانبی را در صورت بروز توضیح خواهد داد.
  6. در برخی موارد ممکن است در حین مشاوره یک پچ آزمایشی انجام شود. این شامل اعمال لیزر بر روی یک ناحیه کوچک برای بررسی واکنش های پوستی و اطمینان از احساس راحتی است.

در مشاوره قبل از لیزر موهای زائد چه مواردی مطرح خواهد شد؟

در مشاوره قبل از لیزر موهای زائد تمام نکاتی که در روند ریزش موها تاثیر گذار هستند توسط پزشک یا اپراتور مورد بررسی قرار خواهند گرفت.  در ادامه به برخی از نکاتی که طی جلسه مشاوره قبل از لیزر موی زائد گوشزد می‌شوند اشاره می‌کنیم:

  1. برخی از داروها و محصولات می‌توانند باعث ایجاد حساسیت به نور شوند که می‌تواند منجر به سوختگی گردد؛ به همین دلیل استفاده از محصولات مراقبت از پوست که حاوی مواد قوی مانند رتینوئیدها و آلفا هیدروکسی اسید هستند را باید متوقف کنید.
  2. به مدت 6 هفته قبل از لیزر موهای زائد از برنزه کردن (توسط نور طبیعی خورشید، اسپری، سالن سولاریوم و محصولات برنزه کننده) خودداری کنید. درمان با لیزر بر روی پوست برنزه شده می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی مانند سوختگی و تاول شود.
  3. 6 هفته قبل از قرار ملاقات لیزر موهای زائد، از اپیلاسیون کردن موها و یا استفاده از کرم‌های موبر خودداری کنید زیرا بیرون آوردن ریشه مو باعث کاهش اثر بخشی درمان لیزر شما می‌شود.
  4. 14 روز قبل از درمان لیزر موهای زاید طبق دستور عمل ارائه شده توسط پزشک متخصص خود را اصلاح کنید. تراشیدن فولیکول مو را ترغیب می کند تا وارد مرحله رشد فعال خود شود که مرحله ایده آل برای هدف قرار دادن لیزر است. در دوران درمان لیزر بهترین روش برای اصلاح تراشیدن و شیو کردن است.
  5. درست قبل از قرار ملاقات لیزر موهای زائد خود، دوش بگیرید و محل درمان را تمیز کنید، حتماً چربی پوست را تمیز کنید و بعد از تمیز کردن از محصولات بهداشتی (از جمله مرطوب کننده) خودداری کنید.
  6. اگر قصد تاتو زدن دارید باید آن را به دوران پس از درمان کامل لیزر موکول نمایید. اگر هم بر روی بدن خود تاتو دارید باید بدانید که نمی‌توانید روی آن ناحیه را لیزر کنید.

اهمیت مشاوره قبل از انجام لیزر موهای زائد

  1. کاندید مناسب: انجام مشاوره قبل از درمان موهای زائد با لیزر امر بسیار مهمی است زیرا باید اطمینان حاصل کنید که لیزر موهای زاید مناسب شما می‌باشد یا خیر. لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن بخش رنگدانه‌ای فولیکول مو که ملانین نام دارد باعث می‌شود موها به تدریج از بین بروند. خوب است بدانید که فرایند لیزر برای از بین بردن موهای ضخیم و تیره بهتر عمل می‌کند و در مقابل برای از بین بردن موهای بور، قرمز و یا خاکستری نتایج کاملی را به نمایش نمی‌گذارد.
  2. وضعیت سلامتی فرد: حذف موهای زائد با لیزر برای خانم‌هایی که مبتلا به بیماری تخمدان پلی کیستیک تنبلی تخمدان یا همان PCOS) یا سایر مشکلات هورمونی هستند و تا الان برای درمانشان اقدام نکرده‌اند اثربخشی چشمگیری نخواهد داشت.
  3. مصرف دارو: علاوه بر آن در طی جلسه مشاوره به شما خواهند گفت که اگر داروهای خاصی به ویژه داروهای آنتی بیوتیکی مصرف می‌کنید، قبل از انجام لیزر با پزشک خود مشورت نمایید زیرا برخی از داروها می‌توانند باعث ایجاد حساسیت به نور شوند که ممکن است منجر به سوختگی ناشی از درمان شود.
  4. انتخاب کلینیک: انتخاب یک کلینیک زیبایی معتبر که از تیم پزشکی باتجربه و دستگاه‌های به‌روز و جدید استفاده می‌کند بسیار مهم است زرا نتایج مطلوب و درمانی ایمن را برای شما به دنبال خواهد داشت. کلینیک پوست و مو رز از پزشکان و متخصصان زبده برای این شیوه درمانی برخوردار است و آماده ارائه انواع خدمات مراقبت از زیبایی به شما عزیزان می‌باشد.
  5. انجام آزمایش: ممکن است در زمان مشاوره قبل از لیزر موهای زائد لازم شود که شما آزمایش‌هایی را برای تعیین اینکه آیا شما کاندیدای مناسبی برای درمان موهای زائد با لیزر هستید یا نه انجام دهید. در این تست مشخص خواهد شد که شما اختلال هورمونی دارید یا سالم هستید.

آمادگی و مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

تمام افرادی که متقاضی لیزر موهای زاید بدن خود می‌باشند لازم است تا اقداماتی را قبل از آن انجام دهند تا اثربخشی لیزر به بهترین شکل ممکن باشد. نکات مهم و مراقبت‌های قبل از لیزر موهای زائد به شرح زیر می‌باشد:

  1. اولاً قبل از انجام لیزر درمانی، نباید ناحیه تحت درمان را در معرض نور خورشید یا تخت آفتاب قرار دهید. هر زمان که قرار گرفتن در معرض نور خورشید برایتان اجتناب ناپذیر است، باید از یک ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید.
  2. تقریبا از 24 ساعت قبل از انجام حذف موهای زائد از مصرف کافئین خودداری کنید زیرا مصرف کافئین می‌تواند شما را دچار اضطراب و تنش بیشتری کند.
  3. روز قبل از لیزر موهای زائد با ژیلت اصلاح کنید. هنگامی که برای مشاوره اولیه خود می روید، پزشک متخصص و تکنسین های کادر درمان دقیقاً به شما خواهند گفت که چه زمانی باید در آماده سازی قبل از لیزر بدن خود را اصلاح کنید، اما اکثر کلینیک‌ها توصیه می کنند یک یا دو روز قبل از جلسه این کار را انجام دهید. لیزر، موها را در مرحله رشد فعال هدف قرار می‌دهد و تراشیدن، مو را ترغیب به ورود به این مرحله می‌کند.
  4. با پوست تمیز برای لیزر کردن آماده شوید و به این منظور قبل از شروع اولین جلسه درمان، پوست خود را با پاک کننده ملایم بشویید. تمام مواد آرایشی، خاک و چربی را از روی پوست خود پاک کنید و حواستان باشد که قبل از درمان از مرطوب کردن منطقه درمان خودداری نمایید.
  5. از وکس و موم استفاده نکنید. شش هفته قبل از درمان باید از کندن مو با موچین، اپیلاسیون یا سفید کردن موها با دکلره خودداری کنید. حفظ ریشه و رنگدانه مو برای موفقیت در لیزر درمانی ضروری است.

لیزر موهای زائد فقط در مرحله رشد فعال مو را هدف قرار می‌دهد، بنابراین بسیاری از افراد بین 4 تا 10 جلسه برای رسیدن به نتایج مطلوب در هر نقطه از بدن نیاز دارند، به طور کلی فاصله بین جلسات لیزر بین یک تا دو ماه می‌باشد.

مشاوره رایگان لیزر موهای زائد در کلینیک رز

مشاوره قبل از لیزر موهای زائد در کلینیک رز

مشاوره لیزر موهای زائد یک مرحله مهم قبل از انجام لیزر موهای زائد است. در طول این مشاوره، شما این فرصت را خواهید داشت که در مورد نیازهای خاص خود صحبت کنید، سؤال بپرسید و درک بهتری از آنچه از درمان انتظار دارید به دست آورید.

انتخاب پزشک و کلینیک معتبر و مطمئن تنها راهی است که می‌تواند علاوه بر تضمین نتایج، قبل از شروع درمان یک مشاوره جامع و کامل ارائه دهد. شما هموطنان عزیز در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در مورد دستگاه‌های لیزر مو، میزان اثربخشی آن‌ها و آگاهی از اینکه آیا داوطلب مناسبی برای لیزر هستید یا خیر می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید. هچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا یک نوبت حضوری با دکتر رضا روحانی پزشک باتجربه و ارزشمند کلینیک رز ترتیب دهید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
لیزر موهای زائد کل پا با جدیدترین دستگاه ها
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با مزایای لیزر موهای زائد برای افراد زیباجو

4 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام
    وقتتون به خیر
    من ۴ جلسه موهای خط ریشم رو با لیزر الکساندرایت کندلا لیزر کردم.
    تا جلسه ۳ اصلا مویی در نیومد ولی از جلسه ۴ موها برگشته ولی نازک هستن.
    ضمنا از جلسه ۳ که اپراتور درجه دستگاه رو بالا برد، چند تا جای اسکار سفید رنگ شبیه به جای بخیه کنار گوشام ایجاد شده که رفتم داروخونه مشاور پوست بهم کرم ترمیم کننده میموسا داد گفت روزی ۳ بار بزنم. الان یه کم بهتر شده ولی جای یکی دو تا از اسکار ها مونده.
    چند روز دیگه نوبت جلسه پنجممه ، میخواستم بدونم ادامه بدم یا خیر ؟
    چون معمولا جلسه پنجم دوباره درجه رو بالا میبرن ، میترسم بیشتر آسیب ببینه پوست اون ناحیه
    یه توضیح هم بدم که من جوش دارم و از کرم های ضد آکنه زیاد استفاده کردم تا الان، ممکنه پوستم آسیب پذیر شده باشه ؟ یعنی پوستم مناسب لیزر نیست ؟
    ممنون میشم زود پاسخ بدین 🙏

    پاسخ
    • در نظر داشته باشید که افزایش درجه دستگاه در جلسه پنجم می‌تواند باعث افزایش خطر آسیب به پوست شود، به ویژه اگر پوست شما حساس است. من توصیه می‌کنم قبل از جلسه پنجم، با پزشک یا تکنسین لیزر خود مشورت کنید و به او در مورد نگرانی‌ها و وضعیت پوست خود اطلاع دهید. آنها می‌توانند با بررسی پوست شما و بررسی تاریخچه درمان، نظرات و راهنمایی‌های لازم را ارائه کنند.

      در ضمن، باید توجه داشته باشید که پوست شما بعد از استفاده مکرر از کرم‌های ضد آکنه و داروهای دیگر آسیب پذیرتر می‌شود. لذا اطمینان حاصل کنید که وضعیت پوست شما برای انجام لیزر مناسب است و پزشک خود را از تاریخچه استفاده از محصولات پوستی و داروها آگاه کنید.

      پاسخ
  • سلام
    من ۴جلسه لیزر رفتم ومو درنیومده،به نظر شمانیازهست جلسات لیزر ادامه بدم؟

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      تصمیم نهایی در مورد ادامه جلسات لیزر برای از بین بردن موهای زائد بستگی به چندین عامل دارد که به شدت تخصصی و فردی هستند. این عوامل شامل: نوع پوست و مو، منطقه‌ای که می‌خواهید لیزر انجام دهید، و همچنین توصیه‌های پزشکی از جمله تعداد جلسات و ترکیبات لیزر مورد نیاز شما می باشد.
      بعضی از افراد نیاز به بیش از چهار جلسه لیزر دارند تا برای برطرف کردن موهای زائد خود به نتیجه مطلوب برسند. برای اطمینان از ادامه جلسات لیزر و تأثیرات آن بر روی مو و پوست خود، بهتر است با پزشک یا متخصص لیزر مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند بر اساس نیازهای شما و وضعیت خودتان به شما راهنمایی کنند و تصمیم بهتری بگیرید.
      در ضمن، برخی از افراد ممکن است نیاز به جلسات دوره‌ای ریکاوری داشته باشند تا از طریق جلسات منظم تأثیر دائمی بر روی موهای زائدشان داشته باشند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید