مدت زمان کاشت مو | گرافت مو چند ساعت زنده می ماند؟

مدت زمان کاشت مو

بسیاری از افراد کاشت مو را روشی دشوار و طاقت فرسا می‌پندارند. این طرز فکر با توجه پارامترهای مختلف می‌تواند صحیح و یا غلط باشد. به عنوان مثال روش کاشت مو انتخابی، تعداد گرافت کاشت مو و موارد متعدد دیگر از این قبیل می‌توانند در مدت زمان کاشت مو تاثیرگذار باشند. به همین دلیل کسانی که دوست دارند از مدت زمانی را که باید برای پیوند مو کنار بگذارند مطلع شوند. برای این منظور باید قبل از هر چیزی تمامی عوامل تاثیرگذار در این خصوص مورد بررسی قرار بگیرد.

اگر به دنبال پاسخ سوال کاشت مو چقدر زمان میبرد هستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با تمامی عوامل موثر و همچنین هر آنچه که نیاز است در این مورد بدانید آشنا کنیم. از طرفی دیگر می‌توانید همین حالا با مشاوران ما در کلینیک پوست و مو رز تماس گرفته و به پاسخ تمامی سوال‌های خود برسید.

اینفوگرافیک مدت زمان کاشت مو

عوامل و معیار های تاثیر گذار در زمان لازم برای کاشت مو

طبیعی است افرادی که به دلایل مختلف موهای خود را از دست داده‌اند و به فکر کاشت مو هستند، سوالاتی در مورد ایمپلنت مو داشته باشند. به عنوان مثال کاشت مو چقدر طول می کشد ؟ قبل از پرداختن به پاسخ این سوال باید معیارهای مختلفی مورد بررسی قرار داد. از آنجایی که هر یک از این معیارها در هر شخصی متفاوت است پاسخ این سوال نیز متفاوت خواهد بود. از جمله مهم‌ترین عوامل و معیارهای تاثیرگذار در زمان لازم برای کاشت مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عوامل موثر بر مدت زمان کاشت مو

  • علل ریزش مو

اول از همه علل ریزش مو باید با جزئیات کامل توسط پزشک مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. آقایان و خانم‌هایی وجود دارند که در اثر شرایط مختلفی مانند سابقه ژنتیکی، بیماری‌هایی همچون آلوپسی، سوختگی، جراحات و … دچار ریزش دائمی موهای سرشان شده‌اند. این مهم است که دلیل اصلی ریزش چه بوده و آیا در حال حاضر این عامل کنترل شده است یا خیر.

  • تعداد گرافت‌های کاشت مو

با توجه به اینکه کاندید پیوند مو برای رسیدن به نتیجه مطلوب و ایده‌آل خود به چه تعداد گرافتی احتیاج دارد می‌تواند در مدت زمان لازم برای کاشت مو موثر باشد. به این صورت که هر چه میزان طاسی سر مخصوصاً در خط جلویی مو بیشتر باشد پزشک به استخراج و پیوند گرافت‌های بیشتری احتیاج خواهد داشت؛ بنابراین زمان کاشت مو نیز بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال برای کاشت 2000 گرافت مو به زمانی در حدود 8 ساعت نیاز خواهد بود.

  • روش کاشت مو

در سال‌های اخیر پیشرفت علم و همچنین استقبال پرشور مردم از پیوند موی طبیعی سبب شده تا روش‌های مختلفی برای این منظور ارائه شوند. به همین دلیل روش انتخابی برای کاشت مو تاثیر قابل توجهی در مدت زمان لازم برای رسیدن به موهای ایده‌آل زیباجو خواهد داشت. جدیدترین و بهترین روش کاشت مو در مقایسه با روش‌های قدیمی از سرعت عمل بالایی برخوردار بوده و نیاز به زمان زیاد برای پیوند مو نخواهند داشت. به عنوان مثال کاشت مو به روش FUE (به طور میانگین) بین 6 الی 9 ساعت بسته به میزان طاسی طول می‌کشد.

  • مهارت و تخصص پزشک متخصص

از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار در مدت زمان کاشت مو مهارت و تخصص پزشک متخصص است. هر چه قدر که پزشک از تخصص و تجربه کاری بیشتری برخوردار باشد زمان مورد نیاز برای این کار به حداقل خواهد رسید. در واقع این تجربه و مهارت باعث افزایش سرعت پروسه کاشت مو می‌گردد.

  • تجهیزات استفاده شده در کاشت مو

تجهیزاتی که در کاشت مو استفاده می‌شوند از عوامل تاثیرگذار در مدت زمان این تکنیک بازیابی مو خواهند بود. هر چه قدر تجهیزات مدرن‌تر و پیشرفته‌تر باشند سرعت کار بالا رفته و مدت زمان کاشت کمتر می‌شود. به عنوان مثال کل زمان مورد نیاز در روش کاشت مو SUT ممکن است تقریبا نضف زمان صرف شده برای کاشت مو روش FUE باشد. البته تمام این موارد به میزان کچلی بستگی دارد.

مدت زمان محکم شدن گرافت مو

ممکن است در مورد اینکه گرافت مو دقیقاً چیست سر درگم باشید، بنابراین ابتدا اجازه دهید از تعریف آن مطمئن شویم. از گرافت مو در کاشت موی طبیعی استفاده می‌شود، یعنی فولیکول‌های موی سالم را از بانک مو جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به مناطق طاسی سر پیوند می‌زنند.

گرافت یا پیوند مو تکه‌ای از پوست است که حاوی فولیکول‌های موی سالم می‌باشد و برای پیوند در جای دیگری از پوست سر، استخراج می‌شود. معمولاً از یک گرافت 2 تا 3 تار مو جوانه می‌زند. تقریباً 10 الی 14 روز طول می‌کشد تا گرافت‌های تازه کاشته شده پس از کاشتن مو محکم شوند.

خبر داشتن از این دوره زمانی مهم است زیرا بر مراقبت‌های پس از کاشت مو و دوره بهبودی، بازگشت به کار و سبک زندگی تأثیر می‌گذارد. شما باید بیشتر مراقب باشید که طی 2 هفته اول به این گرافت‌های تازه پیوند شده ضربه یا آسیب نزنید. نکاتی برای مراقبت از گرافت‌های مو تا زمان محکم شدن‌شان وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کارهایی که باید انجام دهید

  1. برای کمک به بهبودی و محکم شدن گرافت‌‌ها، موهای خود را از حدود روز پنجم پس از ایمپلنت هر روز با شامپوی مخصوص بشویید.
  2. گرافت‌های خود را به خصوص در 4 تا 5 روز اول با اسپری کردن محلول آب شور مرطوب نگه دارید.
  3. برای کاهش ناراحتی و کمک به خوابیدن در روزهای بعد از پیوند از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید. توصیه می شود مقاله خوابیدن بعد از کاشت مو را مطالعه کنید.
  4. برای محافظت از گرافت مو در برابر عوامل محیطی، حدود دو هفته بعد از پیوند از کلاه مخصوص کاشت مو استفاده کنید.
  • کارهایی را که نباید انجام دهید

  1. موهای خود را پس از حمام با حوله پارچه‌ای مالش ندهید و در عوض، اجازه دهید با هوا خشک شوند.
  2. پوست سر خود را نخارانید یا مالش ندهید
  3. کلاه‌های تنگ نپوشید
  4. هنگام دوش گرفتن یا نظافت خود، گرافت‌ها را با شدت لمس نکنید
  5. در 14 روز اول پس از کاشتن مو، فعالیت بدنی شدید انجام ندهید زیرا ممکن است تمام گرافت‌های مو هنوز محکم نشده باشند.
  6. حداقل تا سه ماه پس از کاشت مو، هیچ نوع جراحی دستکاری یا درمان دیگری روی پوست سر انجام ندهید.
  7. پس از ایمپلنت مو حداقل به مدت 2 هفته موهای خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید
  8. پس از گذشت 2 هفته، گرافت‌هایتان باید در پوست سر شما محکم شوند. ورزش تماسی تنها تمرینی است که باید کمی بیشتر برای آن صبر کنید. اگر بازیکن راگبی، فوتبال یا ورزش‌های رزمی هستید، باید از انجام این فعالیت‌ها خودداری کنید یا به مدت 4 هفته به صورت غیر تماسی بازی نمایید.

چه تعداد گرافت برای خط موی جلو مورد نیاز است؟

چه تعداد گرافت برای خط موی جلو مورد نیاز است؟

یکی از سؤال‌های متداول متقاضیان کاشت مو این است که چه تعداد گرافت برای خط موی جلو سر مورد نیاز است؟ برای پاسخ به این سؤال می‌بایست ابتدا با تعریف گرافت آشنا شد. هنگامی که با دقت به محل رویش موها نگاه کنید متوجه خواهید شد که تعدادی از موها دارای یک ریشه هستند. به هر دسته از موها که دارای ریشه مشترک هستند یک گرافت گفته می‌شود.

به طور کلی هر گرافت مو حاوی 1 تا 4 مو با پیاز مشترک است. بدین ترتیب واحد موی کاشته شده تقریبی بوده و بر اساس گرافت‌ها برآورد می‌گردد. تعداد گرافت‌های به کار رفته در کاشت مو ارتباط مستقیمی به ناحیه تحت کاشت دارد.

تبحر کادر درمانی و روش کاشت مو نیز در تعیین این مقدار تأثیرگذار است. کیفیت بانک موی برداشت شده نیز در تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت مو مؤثر است. تخمین دقیق‌تر میزان گرافت مو در جلسه مشاوره کاشت مو امکان‌پذیر خواهد بود. در کلینیک رز با امکان مشاوره تخصصی موجبات تخمین دقیق تعداد گرافت‌های مورد نیاز فراهم آمده است.

آیا می توانم فقط برای خط مو کاشت مو انجام دهم؟

پاسخ به این سؤال به برخی عوامل بستگی دارد. خط رویش مو در افراد مختلف بر اساس عوامل ژنتیکی، سن و جنسیت دارای برخی تفاوت‌ها بوده و از ویژگی‌های یکسان تبعیت نمی‌کند. تنظیم و ترسیم خط رویش مو در کاشت مو نیاز به تجربه و تبحر بالا دارد. پزشک و کادر درمانی می‌بایست با اصول زیباشناسی آشنا بوده و خط رویشی طبیعی و متناسب با فرم صورت برای فرد ترسیم کنند. برخی از اصولی که در این راستا نیاز به توجه دارند عبارتند از:

  1. همخوانی خط موی ترسیم شده با فرم صورت و چهره متقاضی
  2. خط رویش ترسیم شده نباید به صورت خطی در نظر گرفته شود. چنین اقدامی به ظاهر غیرطبیعی منجر خواهد شد.
  3. بهتر است از گرافت‌های تکی و یا 2 تایی برای این موقعیت استفاده گردد.
  4. تطابق خط رویش با سن فرد متقاضی دارای اهمیت است.

رز کلینیک با بهره‌مندی از کادر مجرب درمانی و تجربه بالا در زمینه کاشت مو، انتخاب مناسب برای کاشت مو در ناحیه خط رویش به شمار می‌رود. در جلسات مشاوره رز کلینیک، خط رویش طبیعی و متناسب با ویژگی‌های فردی برای متقاضی ترسیم می‌گردد.

پیوند مو در یک جلسه چقدر طول میکشد

یک جلسه تکی کاشت مو چند ساعت طول می‌کشد؟

همان طور که احتمالا می‌دانید کاشت مو با بانک مو ضعیف در افرادی که طاسی‌های بسیار گسترده دارند در یک جلسه امکان پذیر نیست و احتمالا به 2 الی 4 جلسه نیاز داشته باشد. با این حال برای پیوند مو به سری که دچار ریزش موی متوسط شده است طی یک جلسه حدود 6 تا 9 ساعت زمان نیاز خواهد بود. در واقع روند کاشت حداکثر در 9 ساعت طی یک جلسه به پایان می‌رسد اما اگر تعداد جلسات بیشتر از یک جلسه باشد، طبیعی است که زمان مطابق آن افزایش یابد.

از طرف دیگر، انتخاب متد مناسب شرایط فرد می‌تواند زمان ذکر شده را کاهش دهد به عنوان مثال طی تکنیک معتبر FUE که یک روش کاشت مو بسیار محبوب و دقیق می‌توان چیزی حدود 3000 تا 4000 فولیکول مو را در یک جلسه پیوند زد که این بسیار شگفت انگیز است.

عوامل موثر بر مدت زمان کاشت موشدت طاسی سر و در نتیجه تعداد گرافت مورد نیاز برای پیوند
نوع روش انتخابی
سرعت عمل متخصص
متوسط زمان مورد نیازتقریباً بین 6 تا 9 ساعت زمان لازم است تا پیوند مو انجام شود.
عوامل موثر بر ماندگاری کاشت موآیا فولیکول در حین کاشت سالم بوده است؟
آیا مراقبت‌های بعد از کاشت را جدی گرفته‌اید؟
آیا عادات نادرست همانند مصرف دخانیات بعد از کاشت مو و استفاده بیش از اندازه از سشوار و... را ترک کرده‌اید؟
آیا تغذیه مناسب پس از کاشت دارید؟
سریع‌ترین روش کاشت موروش fit
روش ترکیبی
روش میکروگرافت
روش DHI

مدت زمان کاشت مو چقدر است؟

تاثیرات تعداد گرافت ها بر زمان انجام کاشت مو

طبق مطالب گفته شده در بالا تعداد گرافت کاشت مو تاثیر به سزایی در سرعت عمل کار خواهد داشت چرا که استخراج هر گرافت مو از بانک مو، آماده‌ سازی آن برای کاشت و در نهایت پیوند زدن آن در مکان مورد نظر زمان‌بر است و هر چه تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه دلخواه کاندید کاشت مو بیشتر باشد مدت زمان کاشت مو نیز بیشتر خواهد شد. این که چه تعداد گرافت برای ایمپلنت موی طبیعی نیاز است بعد از انجام بررسی‌های لازم توسط پزشک متخصص در این زمینه مشخص می‌گردد.

به عنوان مثال کسانی که به دلیل ریزش شدید مو دچار طاسی شده‌اند و یا در اثر حوادثی مثل سوختگی یا بیماری بخش عظیمی از موهای خود را از دست داده‌اند برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به تعداد گرافت‌های بیشتر و همچنین زمان بیشتری خواهند داشت.

مدت زمان پیوند مو تا رویش

مدت زمان کاشت مو تا رویش چقدر است؟

اکثر متقاضیان کاشت موی طبیعی در بازه زمانی 6 تا 9 ماه شاهد رشد موی خود خواهند بود و الباقی افراد باید حدود 12 ماه صبر کنند تا نتیجه کاشت مو خود را ببینند. لازم است بدانید که در هفته‌های 2الی 8 پس از پیوند مو، موهای کاشته شده می‌ریزند و این اتفاق امری طبیعی است. به منظور جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که حدود 10 تا 20 درصد از رشد مو در حدود 3 الی 4 ماه، حدود 50 درصد رشد مو طی 6 ماه آینده، 80 درصد بعد از 8 تا 9 ماه و 100 درصد نتایج حدود 9 تا 12 ماه بعد از کاشت مو قابل مشاهده خواهند بود.

توصیه می‌کنیم در این شرایط وضعیت خود را با هیچ یک از افرادی که کاشت مو انجام داده مقایسه نکنید زیرا فیزیک بدنی افراد با یکدیگر متفاوت است و هر فردی در زمانی محصر به فرد، نتایج کاشت را به نمایش می‌گذارد.

آیا کاشت مو دائمی بوده و نتایج حاصل از کاشت مو چقدر طول خواهد کشید؟

پزشکان و افراد متخصص در این زمینه، کاشت مو را به عنوان روشی دائمی و ماندگار می‌شناسند. چرا که در تمامی روش‌های کاشت مو سعی می‌شود تا بانک مو قوی برای استخراج و کاشت فولیکول‌ها انتخاب گردد. از این رو موهای تازه کاشته شده از مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف بدنی و عوامل خارجی برخوردار خواهند بود به طوری که احتمال ریزش دوباره آن‌ها بسیار کم است.

البته این موضوع به معنای عدم نیاز به رسیدگی بعد از کاشت مو نبوده و برای حفظ سلامت آن‌ها رعایت نکات و مراقبت‌های لازم بعد از پیوند مو الزامی است. کاندیدهای کاشت مو می‌توانند از پزشک متخصص خود قبل از اقدام به این روش بازیابی موی های از دست رفته تمامی شرایط لازم را پرس و جو کرده و در رعایت آن‌ها کوشا باشند.

منابع: esteperacrownclinicaadhairsure

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
کاشت مو به روش FUE در کوتاه‌ترین زمان ممکن
نوشتهٔ بعدی
شرایط کاشت مو برای مردان – نحوه انجام و محدودیت ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید