مدت ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟

ماندگاری تزریق چربی

امروزه در میان روش های مختلف عمل زیبایی گرایش به سمت استفاده از تزریق چربی بسیار شدید شده است. این مورد هم فقط مختص قشر یا سن خاصی نیست و در واقع یک اقبال عمومی نسبت به تزریق چربی یا انتقال چربی در حال شکل گیری است. با پیشرفت علوم پزشکی مخصوصا در عرصه زیبایی، گزینه های مختلفی در حوزه مراقبت از زیبایی در جهان ارائه شده است. یکی از گزینه های بسیار جذاب، تزریق چربی به صورت و نقاط مختلف بدن است.

این روش باتوجه به اینکه از سلول‌های چربی بدن خود شخص استفاده می کند، دارای عوارض بسیار کم‌تری می‌باشد. همچنین ماندگاری تزریق چربی نسبت به تزریق فیلرهای نیمه دائمی بیشتر است. کلینیک زیبایی رز با افتخار در این مقاله روش های افزایش ماندگاری تزریق چربی را نیز آموزش می‌دهد.

اینفوگرافیک ماندگاری تزریق چربی

تزریق چربی به صورت فقط مختص قشر یا سن خاصی نیست و در واقع یک اقبال عمومی نسبت به این امر در حال شکل گیری است. به همین دلیل افرادی که دچار افتادگی پوست، چروکی یا عدم تناسب اندام و اجزای صورت هستند یک روش ایده آل مانند تزریق چربی برای آن‌ها فراهم است. تزریق چربی به عنوان شیوه مدرن، تخصصی، نتیجه بخش و امن مطرح شده است. طی این روش نوعی پیوند و انتقال چربی صورت می گیرد. یعنی از بدن خود فرد سلول‌های چربی گرفته شده و به نواحی مختلفی مد نظرشان تزریق می‌شود.

عوامل موثر بر ماندگاری تزریق چربی

میزان ماندگاری تزریق چربی در صورت چقدر است؟

ماندگاری تزریق چربی به صورت، مادام‌العمر نیست. همانطور که در فرآیند و متابولیسم طبیعی بدن نیز مشاهده می‌کنیم گاهی نوع تغذیه، نوع فعالیت و حتی قرار گرفتن در معرض گرما، سلول‌های چربی را اصطلاحاً آب می‌کند. به طور طبیعی چربی در بدن ماندگاری ندارد و در نتیجه انتقال چربی هم ممکن است تحت تأثیر عوامل زیادی دوام خود را از دست بدهد.

به همین دلایل، در طول انجام این روش زیبایی با توجه به انتظاراتی که فرد از اندام‌ ایده‌آل خود مطرح می‌کند، اقدام به تزریق چربی به میزان بیشتری می‌شود. انتقال چربی با درصد بیشتر به این دلیل صورت می‌گیرد که فرد در مراحل ابتدایی شاهد ریزش مقداری از سلول‌ها خواهد بود.

می‌توان گفت که ریزش سلول‌های چربی بعد از انتقال، حدود ۵۰ درصد است. با این حساب میزان ماندگاری و دوام تزریق چربی با در نظر گرفتن مهارت پزشک و میزان تحرک اندام هدف، چیزی بین 6 ماه الی یکسال می‌باشد.

میزان دوام تزریق چربی چقدر است؟

آیا در همه افراد میزان ماندگاری تزریق چربی یکسان است؟

خیر. در برخی اندام‌ها اصولاً ماندگاری انتقال چربی بیش از سایرین خواهد بود. پس نباید انتظارات یکسانی از روش و ماندگاری آن داشت. به طور مثال ماندگاری تزریق چربی به گونه بیش از خطوط کناری لب است. البته این روش چون حساسیت‌زایی، عوارض جانبی و نقاهت طولانی مدت ندارد در کنار آن ماندگاری بالایی نیز دارد، به روشی مطمئن تبدیل شده و تکرار آن نیز مورد خاصی نخواهد داشت.

به هر حال افرادی که در مراکز معتبری مانند کلینیک پوست و مو رز و زیر نظر پزشک توانمند مانند دکتر روحانی که تخصص لازم در انتقال چربی را دارد، این امر را انجام می‌دهند، به بهترین نتیجه دست پیدا خواهند کرد. همچنین مراقبت‌های لازم بعد از تزریق نیز بر مدت زمان ماندگاری آن تاثیر می‌گذارد. پس شاید ماندگاری تزریق چربی دائمی نباشد اما عمر نسبتا بالایی خواهد داشت که در گرو انتخاب و انتظارات و مراقب‌های فردی می‌باشد.

مدت زمان ماندگاریتزریق چربی نتیجه دائمی نداشته و بین چند ماه تا حداکثر یکسال دوام خواهد داشت.
عوامل موثر بر ماندگارینحوه تزریق چربی
چگونگی پاکسازی چربی در مرحله دوم
میزان چربی تزریق شده به اندام هدف
مهارت متخصص برای تزریق چربی
نحوه مراقبت از خود در دوره نقاهت
افزایش ماندگاریکاهش فعالیت‌های سنگین در طول روز
نداشتن رژیم غذایی سنگین برای ککاهش وزن
نرفتن به محیط‌های گرم همانند سونا، جکوزی و...
فشار نیاوردن به محل تزریق چربی

عوامل موثر در دوام ترانسفر چربی

چه عواملی در میزان ماندگاری تزریق چربی و افزایش مدت آن موثر است؟

چند شرط اساسی در افزایش ماندگاری تزریق چربی موثر است:

شرط اول

سلول‌های استخراج شده نباید آسیب ببینند زیرا یکی از شروط اصلی دوام تزریق چربی، انجام درست این کار خواهد بود. انتخاب بهترین پزشک تزریق چربی دارای مهارت برای تجربه ماندگاری بالا، شرط اول و اساسی می‌باشد. بنابراین انجام تزریق چربی در مرکز درمانی یا کلینیک زیبایی معتبر و زیر نظر پزشک حاذق، شرط اول خواهد بود.

شرط دوم

شرط دوم به خود فرد بر می‌گردد که بخشی از فرآیند انتقال چربی است. در واقع فرد با رعایت نکاتی که قبل و بعد از تزریق به وی گفته می‌شود، می‌تواند بیشترین میزان ماندگاری تزریق چربی را تجربه کند.

شرط سوم

شرط آخر که در واقع مربوط به قبل از این فرآیند زیبایی می‌شود این است که فرد باید درک کند که آیا گزینه و کیس مناسبی برای انتقال چربی هست یا خیر. اگر فرد جز کاندیدای مناسب نباشد و برای تزریق چربی اصرار داشته باشد، کمترین میزان دوام را شاهد خواهد بود. تزریق چربی برای ورزشکاران حرفه‌ای و افراد دارای فعالیت زیاد، افراد دارای متابولیسم و سوخت و ساز شدید در بدن و افرادی که دارو‌های خاصی مصرف می‌کنند بسیار کم نتیجه خواهد داد.

ماندگاری تزریق چربی به خطوط اخم و پیشانی می تواند متفاوت باشد و عوامل متعددی بر ماندگاری نتایج تأثیر می گذارد. بنابراین نکته حائز اهمیت در این مورد این است که مناطق تزریقی نیز در مدت زمان ماندگاری موثر هستند.

آیا تزریق چربی دائمی است؟

در ابتدای کار نباید فراموش کرد تزریق چربی یک راهکار دائمی و مادم‌العمر نیست. مانند دیگر عمل‌های زیبایی این روش هم در یک بازه زمانی، ماندگاری و دوام دارد. به دلیل طبیعی بودن و دردسر‌های کم تزریق چربی، انجام این تکنیک مجدداً قابل تکرار خواهد بود. نهایت ریزش سلول‌هایی که بعد از انتقال چربی مشاهده و گزارش شده است ۵۰ درصد است و تکرار انتقال چربی بعد از ریزش باید انجام بگیرد.

افرادی که در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک دارای مهارت و تخصص لازم انتقال چربی را انجام می‌دهند و مراقبت‌های لازم بعد از آن را به طور کامل انجام می‌دهند، تا سال‌های سال با اندام‌ ایده‌آل خود زندگی می‌کنند. پس شاید تزریق چربی دائمی نباشد اما ماندگاری بالایی خواهد داشت که در گرو انتخاب و انتظارات و مراقب‌های فردی است.

علاوه بر موارد فوق، نکته مهم و اساسی که در تزریق چربی باید دانست این است که ماندگاری انتقال چربی در برخی اندام‌ها اصولاً از اندام‌های دیگر بیشتر خواهد بود و نباید انتظارات یکسانی از این تکنیک زیبایی و ماندگاری آن داشت. به طور مثال ماندگاری تزریق چربی در گونه بیش از خطوط کناری لب است.

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی و روش‌های افزایش ماندگاری تزریق چربی

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی برای ماندگاری بیشتر، یکی از شروط موفقیت‌آمیز بودن انتقال چربی می‌باشد. انتقال چربی نیز همانند هر روش زیبایی دیگری مراقبت‌های مختص به خود را می‌طلبد. روش‌ های افزایش ماندگاری تزریق چربی شامل موارد زیر می‌گردد:

  • کاهش فعالیت‌های سنگین

انجام ورزش‌های سنگین مانند بدنسازی، وزنه‌برداری، ورزش‌های نیازمند سوخت و ساز زیاد مانند ورزش‌های هوازی، شنا پیلاتس، زومبا، ایروبیک و… باید محدود شوند زیرا علاوه بر افزایش ریزش سلول‌ها، باعث گردش خون بیشتر و ایجاد تورم و التهاب می‌گردند. توصیه می‌شود بعد از انجام تزریق، پیاده‌روی‌های سبک انجام گیرد.

  • حفظ زنجیره سرد

استفاده از کمپرس یخ بعد از تزریق چربی برای کاهش درد و جلوگیری از ورم و کبودی بسیار موثر خواهد بود.

  • عدم دستکاری نواحی تزریق

یکی از عوامل بسیار موثر در ریزش سلول‌های چربی بعد از تزریق چربی، ماساژ و دست کشیدن بر روی ناحیه‌ای است که انتقال چربی به آن انجام شده است. بنابراین باید به شدت از این کار پرهیز نمود.

  • پرهیز از قرار گرفتن در محیط‌های گرم

گرما قاتل طبیعی و همیشگی سلول‌های چربی است. بعد از تزریق چربی، فرد باید تا مدتی از آفتاب گرفتن، استفاده از سولاریوم، سونا و حمام داغ به شدت پرهیز کند.

  • مصرف دارو

استفاده از دارو‌ها زیر نظر پزشک در صورت طولانی شدن عوارض هم باعث ماندگاری بالاتری برای تزریق چربی خواهد بود.

کلینیک تخصصی پوست و مو رز با چندین سال تجربه در حیطه زیبایی، با استفاده از به‌روز‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی در کنار کادر فنی مجرب، موجب رضایت کامل مشتریان و نتیجه بسیار مطلوب از ارائه خدمات زیبایی در شهر تهران شده است.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
گونه گذاری موقت در آقایان با تزریق چربی
نوشتهٔ بعدی
تزریق چربی برای درمان لاغری صورت

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • نظام دوست
    23/09/1402 7:30 ب.ظ

    ممنون بابت مطلب خوبتون و نکات ارزشمندی که ارائه دادین. ماندگاری تزریق چربی زیر چشم تا چند ماهه ؟

    پاسخ
    • ماندگاری تزریق چربی زیر چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:
      میزان چربی تزریق شده: هرچه میزان چربی تزریق شده بیشتر باشد، ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.
      کیفیت چربی تزریق شده: چربی‌های سالم‌تر و زنده‌تر، احتمال بیشتری دارد که در محل تزریق زنده بمانند و ماندگاری بیشتری داشته باشند.
      تکنیک تزریق: اگر تزریق چربی به صورت اصولی و صحیح انجام شود، احتمال زنده ماندن چربی‌های تزریق شده بیشتر خواهد بود.
      مراقبت‌های پس از عمل: رعایت مراقبت‌های پس از عمل تزریق چربی، می‌تواند به ماندگاری بیشتر نتایج کمک کند.
      به طور کلی، ماندگاری تزریق چربی زیر چشم بین 1 تا 3 سال است. در برخی موارد، ممکن است ماندگاری آن تا ۵ سال یا بیشتر نیز باشد.
      در طی 6 تا 12 ماه پس از تزریق چربی، حدود 30 درصد از چربی‌های تزریق شده جذب بدن می‌شوند. چربی باقی‌مانده، به طور طولانی تر باقی می‌ماند.
      با این حال، عواملی مانند افزایش سن، کاهش وزن، و تغییرات هورمونی، می‌توانند باعث کاهش ماندگاری تزریق چربی زیر چشم شوند. در این موارد، ممکن است نیاز به تزریق مجدد چربی باشد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید