آشنایی با تکنیک بیهوشی در عمل لیپوماتیک

نکات مهم در بیهوشی حین لیپوماتیک

اگر در برخی از نواحی بدن خود سلول های چربی زائد دارید و با ورزش و رژیم غذایی نتوانسته اید سلول های چربی زائد را از بین ببرید تا دیگر اندام نا متوازنی نداشته باشید، بهترین راه حل برای شما عمل زیبایی لیپوماتیک است. با توجه به تصویری که از عمل زیبایی لیپوماتیک بدن توسط رسانه ها در ذهن شما ایجاد شده، ممکن است با این سوال مواجه شود که آیا عمل زیبایی پیکرتراشی درد دارد و نیاز به بیهوشی دارد؟ ابتدا باید بدانید که اگر برای چاقی، اضافه وزن و رفع سلولیت پوست خود می خواهید عمل زیبایی لیپوماتیک بدن را انجام دهید، عمل زیبایی پیکرتراشی بدن نمی تواند راه حل مناسبی برای مشکل شما باشد.

آیا لیپوماتیک با بیهوشی صورت می گیرد؟

عمل لیپوماتیک و نحوه انجام آن

عمل زیبایی لیپوماتیک در جهت رفع سلول‌های زائد چربی و اصلاح نواحی مختلف بدن مانند شکم، ران، باسن، بازوها و… انجام می‌شود.  پزشک متخصص قبل از انجام عمل زیبایی، با کشیدن دایره بر قسمت‌هایی که سلول‌های زائد وجود دارد، کار را شروع می‌کند. سپس برای انجام عمل زیبایی لیپوماتیک بر نواحی علامت‌زده سواخ‌های کوچی ایجاد می‌کند. بعد از آن لوله نازک و کوچکی به نام کانولا را که تو خالی است، از طریق سوراخ‌ها به زیر پوست وارد می‌کند. این لوله حرکات ارتعاشی دارد در نتیجه باعث می‌شود بافت یکدست چربی خرد شده و به شکل امولسیون درآید. در نهایت می‌توان این امولسیون را با نیروی مکش، خارج نمود.

اما اکنون این سوال مطرح می‌شود که جراح قبل از شروع عمل، بی‌حسی موضعی انجام می‌دهد و یا به سراغ بیهوشی می‌رود؟ این موضوع به حساسیت اندام هدف، میزان چربی قابل استخراج و در نتیجه مدت زمان عمل بستگی دارد. اگر زمان عمل طولانی باشد، متخصص بیهوشی را انتخاب خواهد کرد.

پروسه عمل لیپوماتیک

تاثیرات و نتایج لیپوماتیک

با توجه به اینکه پیکرتراشی نوعی عمل زیبایی است، ممکن است با کبودی و تورم همراه باشد به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت که بعد از تمام شدن پیکرتراشی، نتایج عمل در همان لحظه مشاهده شود. معمولاً بعد از گذشت چند هفته بعد از عمل لیپوماتیک، کبودی و تورم ایجاد شده ناحیه تحت درمان رو به کاهش می‌گذارد. بعد از گذشت چند ماه از عمل لیپوماتیک، می‌توانید با کم شدن کبودی و تورم، نتیجه عمل زیبایی پیکرتراشی بدن را مشاهده کنید.

درمورد ماندگاری نتیجه عمل لیپوماتیک باید گفت که این موضوع به نحوه تخلیه چربی و سبک زندگی پس از عمل بستگی دارد. اگر چربی‌های اضافی به طور کامل تخلیه نشوند، امکان بزرگ شدن چربی‌های ناحیه تحت درمان بدن وجود دارد. از سویی دیگر اگر بعد از عمل از رژیم غذایی مناسب استفاده نکرده و ورزش منظم نداشته باشید، دوباره دچار چاقی موضعی می‌شوید.

 آیا لیپوماتیک به بیهوشی نیاز دارد؟

با توجه به اینکه ممکن است عمل زیبایی پیکرتراشی با درد همراه باشد، با صلاح‌دید پزشک قبل از انجام جراحی لاغری، ماده‌ بیهوشی به فرد تزریق می‌شود. اگر نواحی که قرار است بر آن‌ها عمل لیپوماتیک انجام شود حجم زیادی از بدن را در بر بگیرد، پزشک متخصص قبل از انجام عمل پیکرتراشی، بیهوشی عمومی انجام می‌دهد تا فرد درد کمتری را تحمل کند. اما اگر مناطق تحت درمان لیپوماتیک حجم کمی از بدن را در بر بگیرد، پزشک با توجه به خواسته فرد، بی‌حسی موضعی را قبل از انجام عملانجام می‌دهد.

معمولاً ماده‌ بیهوشی که قبل از عمل لیپوماتیک به بدن تزریق می‌شود، ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا اثر خود را نشان دهد. در جدید‌ترین عمل‌های زیبایی پیکرتراشی انجام گرفته، بیشتر پزشکان با کم بودن نواحی تحت درمان،  بی‌حسی موضعی را انجام می‌دهند تا شخص در حین پیکرتراشی هوشیار باشد.

عوارض جانبی و خطرات ناشی از لیپوماتیک

عمل زیبایی پیکرتراشی علاوه بر کبودی و تورم ممکن است با عوارض دیگری هم همراه باشد که پیشنهاد می‌شود حتماً قبل از انجام لیپوماتیک، درباره عوارض و خطرات جراحی پیکرتراشی آگاهی پیدا کنید:

  1. خونریزی
  2. درد
  3. عفونت
  4. واکنش به بیهوشی
  5. ممکن است بدن شما بعد از انجام پیکرتراشی ناهموار، برآمده و موج‌دار به نظر برسد.
  6. کاهش خاصیت الاستیسیته پوست بدن
  7. ضعیف شدن پوست بدن

همین طور علاوه بر عوارض گفته شده برای عمل لیپوماتیک، در صورتی که پوستی محکم و منعطف ندارید ممکن است به افتادگی پوست بعد از عمل لیپوماتیک هم دچار شوید. البته جای نگرانی نیست. شما می‌توانید با انتخاب پزشک متخصص از عوارض احتمالی پیکرتراشی جلوگیری کنید. پزشک لباس فشرده‌سازی را تجویز می‌کند و توصیه می‌کند که از گن تا چند هفته بعد از عمل زیبایی لیپوماتیک استفاده شود تا هم مشکل شل‌شدگی پوست بعد از عمل حل شود و هم تورم و قرمزی ایجاد شده بعد از عمل کاهش یابد. بهتر است تا چند روز قبل از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک از مصرف الکل خودداری کنید تا بعد از انجام جراحی، دچار عوارض خاصی نشوید. اگر آلرژی دارید و داروی خاصی مصرف می‌کنید حتماً با پزشک متخصص خود درباره این موضوع مشورت کنید.
همین طور بهتر است قبل از جراحی لاغری پیکرتراشی درباره مراقبت‌های قبل و بعد از آن هم با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

3/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ بعدی
بهترین زمان عمل لیپوماتیک چه زمانی می باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید