ایا لیزر برای تیروئید ضرر دارد؟

لیزر موهای زائد در افراد مبتلا به تیروئید

سیل عظیم متقاضیان و طرفداران روش لیزر موهای زائد، گویای این است که لیزر موهای زائد امروزه بیش از پیش کیفیت و مزایای خود را به عموم مردم ثابت نموده است.لیزر موهای زائد، با خصوصیات منحصر به فردی چون کمترین میزان آسیب و عوارض، امکان انجام برای طیف وسیعی از افراد و دائمی بودن نتایج ایده آل آن هر روزه به محبوبیت بیشتری دست می یابد.اگر از آسیب ها و معایب روش های متعدد و رایج موزدایی خسته شده اید، شاید لیزر موهای زائد تنهای روشی باشد که می تواند برای همیشه شما را از شر دردسر های روش های قدیمی و دغدغه ی همیشگی حذف موهای زائد خلاص کند.

لیزر موهای زائد و تیروئید

آیا افرادی که تیروئید دارند می توانند از لیزر استفاده نمایند؟

جواب این سوال مثبت است اما قبل از پرداختن به جزئیات این موضوع، لازم است در مورد ویژگی‌های دستگاه لیزر اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. لازم است بدانید که اشعه‌های مورد استفاده در دستگاه‌های لیزر موی زائد علیرغم قدرتی که در نابودی فولیکول‌های مو دارند اما تا حد مشخص شده‌ای بیشتر نمی‌توانند در پوست نفوذ کنند. پوست انسان برخلاف تصور شما بافتی ضخیم دارد و از 3 بخش اپی درم (لایه سطحی پوست)، مزودرم (لایه میانی) و اندودرم (لایه داخلی) تشکیل شده است.

فولیکول مو غلاف لوله‌ای شکلی است که قسمتی از مو که در زیر پوست قرار دارد را احاطه کرده و موها را تغذیه می‌کند؛ محل فولیکول‌ها در قسمت پایانی اپیدرم پوست قرار دارد و اشعه‌های غیر یونیزه کننده لیزر مو تنها تا همین منطقه از پوست نفوذ می‌کنند. به این ترتیب غده‌هایی همچون غده تیروئید که در لایه‌های عمقی‌تر پس از اندودرم قرار دارند تحت تاثیر تابش لیزر قرار نخواهد گرفت. به طور کلی اطلاعات و گزارشات معتبری منوط به ایجاد اختلال هورمونی و یا آسیب زیر بافتی ناشی از تابش اشعه لیزر موهای زائد به ثبت نرسیده است. پس تقریبا می‌توان چنان نتیجه گرفت که اگر دچار کم کاری تیروئید شده‌اید و یا شدت آن اخیرا کمتر یا بیشتر شده احتمالا ناشی از انجام لیزر موهای زائد نیست. لازم در صورت دیدن چنین شرایطی به پزشک متخصص غدد مراجعه نمایید و در صورت نیاز پس از انجام آزمایش، به دارو درمانی بپردازید.

لیزر موی زائد در افراد دارای بیماری تیروئید

لیزر موهای زائد و تیروئید چه ارتباطی به هم دارند؟

در واقع غده تیروئید در جایی از بدن قرار دارد که نفوذ اشعه لیزر طی فرایند لیزر موهای زائد به آنجا امکان پذیر نمی‌باشد یعنی اینکه با توجه به قرارگیری غده تیروئید در لایه های عمیق بافت گردن، هیچ گونه خطری این غده را در طول انجام لیزر تهدید نخواهد کرد.

در واقع تولید کنندگان دستگاه‌های لیزر اذعان داشته‌اند که استفاده از دستگاه‌هایشان بی‌خطر است و اشعه لیزر طی فرایند لیزر موهای زائد فقط بر روی تخریب فولیکول تارهای مو تمرکز می‌کند و چون این تارها در لایه‌های سطحی پوست و نزدیک سطح پوست قرار دارند، خطری متوجه غدد لنفاوی و تیروئیدی نخواهد بود. به عبارتی ساده‌تر اشعه لیزر موهای زائد اصلا به لایه‌های عمقی بافت ورود نخواهد کرد و امکان برخورد با غده تیروئید را نخواهد داشت.

ارتباط لیزر موهای زائد و تیروئید

اگر شما نیز درگیر اختلالات غده تیروئید می‌باشید و برای تصمیم گیری در مورد انتخاب یا عدم انتخاب لیزر موهای زائد دچار شک و تردید شده‌اید و احتمال می‌دهید که ممکن است غده تیروئیدتان طی لیزر موی زائد ناحیه گردن آسیب ببیند لازم است حتما با یک متخصص غدد و البته با اپراتور لیزر خود یک جلسه مشاوره داشته باشید. دریافت نظرات افراد مطلع از آناتومی بدن و اساس عملکردی دستگاه‌های لیزر می‌تواند دید شما را نسبت به این قضیه بازتر کرده و شما را در اتخاذ بهترین تصمیم یاری کند.

نتایج و آثار استفاده از لیزر موهای زائد برای افراد تیروئیدی؟

از آن جایی کم کاری و یا پرکاری تیروئید، ویژگی تاثیرگذاری در تاثیر گذاری روند لیزر موهای زائد محسوب نمی‌شود، پس این اختلالات مانعی برای به دست آوردن نتیجه‌ای مطلوب و ایده‌آل از فرایند لیزر موهای زائد نخواهند بود.

همانطور که احتمالا می‌دانید یکی از دلایل افزایش سرعت رشد موهای زائد، اختلالات غده تیروئید می‌باشد. در واقع غده تیروئید مسئول تولید هورمون‌هایی درون بدن می‌باشد که نقش‌های مهمی در تنظیم متابولیسم بدن دارند. در صورت بروز اختلالات تیروئیدی، مشکلاتی در تولید و میزان این هورمون‌ها نیز به وجود خواهد آمد که در نهایت یکی از مشکلاتی که به دنبال دارد پرمویی یا افزایش سرعت رشد موهای زائد در نقاطی از بدن خواهد بود.

لیزر موهای زائد برای افراد تیروئیدی در کلینیک زیبایی رز

کلینیک تخصصی پوست و موی رز واقع در شهر تهران یکی از بهترین و با سابقه‌ترین کلینیک‌هایی است که در امر لیزر موهای زائد نتایج درخشانی را به نمایش گذاشته است. زیباجویان عزیزی که به اختلالات تیروئیدی دچار هستند و برای تصمیم‌گیری بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه لیزر می‌توانند با مشاورین کلینیک رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشند.

همچنین می‌توانند از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارند و یا به صورت حضوری از راهنمایی‌های پزشک ارزشمند آقای دکتر رضا روحانی بهره کافی ببرند.

نتیجه گیری درباره لیزر موهای زائد در افراد مبتلا به تیروئید

برای افراد مبتلا به مشکلات تیروئید، حفظ سلامت کلی بسیار مهم است. بررسی گزینه های ایمن حذف موهای زائد با در نظر گرفتن تداخلات بالقوه با علائم و درمان های مربوط به تیروئید ضروری است. تیروئید نقش مهمی در تنظیم متابولیسم دارد و اختلالات می تواند منجر به تغییر در الگوی رشد مو شود. درک این نکته برای کسانی که قصد لیزر موهای زائد را دارند حیاتی است. رشد بیش از حد یا ناخواسته مو، یکی از علائم شایع اختلالات تیروئید، می تواند به کاهش عزت نفس کمک کند.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
حداقل و حداکثر سن مناسب برای لیزر موهای زائد
نوشتهٔ بعدی
لیزر موهای زائد زیر بغل؛ فواید و عوارض (آپدیت 1403)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید