آیا لیزر موهای زائد روی تاتو امکان پذیر است؟

آیا لیزر موهای زائد بر روی تتو امکان پذیر است

لیزر موهای زائد در ایران و جهان زمان زیادی است که در حال استفاده و گسترش است، علت این موضوع علاقه مردان و زنان به پاکیزگی پوست و خلاصی از شر موهای زائد است. لیزر موهای زائد در واقع اشعه ای است که با طول موج مشخص در سطح اول زیر پوست رنگدانه ملانینی را هدف گرفته و از بین خواهد برد و در نتیجه باعث عدم به وجود آمدن مو و جلوگیری از رشد آن می شود. در این بخش از بلاگ تخصصی کلینیک پوست و مو رز قصد داریم تا به تاثیرات لیزر موهای زائد روی تاتو بپردازیم.

لیزر موهای زائد روی تاتو

تاثیرات حاصل از لیزر موهای زائد

روش‌های سنتی حذف موهای زائد اغلب می‌توانند زمان بر باشند. اپیلاسیون، تیغ زدن، بند انداختن و استفاده از کرم‌های موبر زمان و انرژی زیادی را می‌گیرد و بسیاری از آن‌ها فقط نتایج موقتی دارند. با این حال فناوری امروزی جایگزین بهتری را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود با تجربه درد کمتر پوستی صاف و بدون مو برای همیشه داشته باشید. لیزر موهای زائد به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمانی برای از بین بردن موهای زائد شناخته شده است و امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده.

البته باید دقت داشت که نتایج به دست آمده از از بین بردن موهای زائد با توجه به رنگ و نوع پوست و مو متفاوت است. لیزر موهای زائد به دلیل رسوخ به ناحیه ملانینی فولیکول، موها را از بین می‌برد و از آنجایی که ملانین رنگدانه‌ای است در انتهای فولیکول مو، به همین دلیل هرچقدر موها مشکی‌تر باشند تاثیرگذاری از بین بردن موهای زائد بیشتر خواهد بود.

توجه داشته باشید که تاثیر لیزر موهای زائد بر روی پوست‌های روشن بیشتر از پوست‌های تیره و آفتاب سوخته (چه از طریق سولاریوم و چه از طریق حمام آفتاب) است. تاثیر لیزر موهای زائد علاوه بر نوع و رنگ پوست و مو به سلامت عمومی بیمار هم مرتبط است؛ به طور مثال افرادی که دچار اختلالات هورمونی هستند اصلا کاندید مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد نیستند و در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود که بیماران ابتدا عدم تعادل هورمونی خود را درمان کنند و سپس اقدام به رفع موهای زائد خود با استفاده از لیزر موهای زائد نمایند. از بین بردن موهای زائد با دستگاهی که اشعه از آن ساطع می‌شود سوختگی حاصل از سولاریوم را بیشتر می‌کند و به احتمال زیاد باعث به وجود آمدن لک‌هایی در پوست فرد می‌شود و حتی در برخی مواقع به دلیل تیرگی پوست ممکن است نتایج به دست آمده نیز قابل قبول نباشند.

تاثیرات حاصل از لیزر موهای زائد

آیا روی تاتو می توان لیزر موهای زائد انجام داد؟

درست است که افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند کاندیدای ایده‌آل برای حذف موهای زائد با لیزر هستند اما به خاطر داشته باشید که این متد در مناطقی از بدن که دارای خالکوبی هستند اصلا توصیه نمی‌شود. هر فردی ممکن است به هر دلیل بر روی بدن خود تاتو بزند؛ از اشکال مختلف گرفته تا حتی خط لب و خط چشم! اما باید بدانید جوهر تاتو علاوه بر ضرری که برای بدن دارد، فرد را دچار مشکلاتی بخ ویژه حین لیزر موهای زائد خواهد کرد. از آنجایی که اشعه لیزر بر روی پوست ساطع می‌شود جذب جوهر می‌گردد و ممکن است از طریق تولید گرمای بیش از حد منجر به عواقب مخرب پوستی شود.  بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان روی تاتو لیزر کرد باید گفت که پاسخ به طور قطع منفی می‌باشد.

وجود هرگونه خالکوبی و تاتو در محل لیزر موهای زائد علاوه بر اینکه طرح تاتوی شما را کمرنگ می‌کند موجب به وجود آمدن سوختگی و تاول می‌شود. برخی از پزشکان و اپراتورها این مسئله را چندان جدی نمی‌دانند و حتی با وجود تاتو لیزر را انجام می‌دهند. مشورت با پزشک متخصص خود پیش از انجام لیزر موهای زائد در ناحیه‌ای از پوست که تاتو دارد می‌تواند باعث شود تا نتایج به دست آمده باب میلتان باشد و شما متحمل عوارض جانبی نشوید.

نتایج ناشی از لیزر موهای زائد روی تاتو

عملکرد کلی لیزر موهای زائد اینطوری است که انرژی لیزر به رنگدانه یا همان ملانین جذب می‌شود. به این ترتیب رنگدانه موجود در مو و فولیکول‌های مو، انرژی لیزر را جذب می‌کند تا مانع از توانایی آن در ساخت موی مجدد شود. این روند برای موفقیت آمیز بودن لیزر موهای زائد شگفت انگیز و موثر است اما با وجود تاتو چندان عالی به نظر نمی‌رسد. همانطور که می‌دانید موارد مورد استفاده برای تاتو و خالکوبی چیزی جز جوهر و رنگدانه نیست بنابراین اشعه لیزر به جوهر موجود در پوست خالکوبی شده جذب می‌شود. صرف نظر از نوع دستگاه لیزری که برای لیزر موهای زائد استفاده می‌شود (دایود، آی پی ال، الکساندرایت، YAG و …) اگر این لیزرها به جوهر برخورد کنند، پوست بسیار واکنش پذیر خواهد بود.

نتایج لیزر موهای زائد روی تاتو

در واقع، این روند بسیار دردناک خواهد بود و زخم ایجاد شده پس از بهبود خالکوبی تاول می‌زند و احتمالاً خالکوبی را مخدوش می‌کند. جدا از این مسئله به دلیل اینکه جوهر تاتو به زیر پوست فرد رسوخ کرده است برخورد اشعه لیزر با این جوهر باعث به وجود آمدن سوختگی، تاول، زخم و عوارضی دیگر می‌شود. نتیجتا می‌توان با قطعیت گفت که نتایج ناشی از لیزر موهای زائد روی تاتو ایمن نیست.

آیا دستگاه لیزر موهای زائد با لیزر تاتو یکسان است؟

پاسخ این است که ماهیت این دو لیزر کاملا نسبت به هم متفاوت می‌باشند و در واقع هرکدام با یک دستگاه جداگانه با عملکرد مخصوص انجام می‌شوند.

لیزرهای حذف خالکوبی دستگاه‌های سوئیچ کیو هستند که انرژی را بسیار سریعتر به پوست تحویل می‌دهند به طوری که لیزر به رنگدانه برخورد می‌کند و باعث تکه تکه شدن آن می‌شود در مقابل، لیزر مورد استفاده برای از بین بردن موهای زائد انرژی خود را برای جذب توسط فولیکول مو با سرعت کمتر می‌تابد که به نوبه خود توانایی آن را برای تولید موهای بیشتر کاهش می‌دهد. به همین دلیل اگر تاتو با لیزر موهای زائد تداخل پیدا کند جوهر، انرژی لیزر را جذب می‌کند و نمی‌تواند به اندازه کافی و سریع خنک شود، در نتیجه باعث ایجاد تاول و آسیب احتمالی به تاتو و پوست می‌شود.

ایا لیزر موهای زائد تاتو را از بین می برد؟

لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه در فولیکول مو، گرم کردن آن و آسیب رساندن به فولیکول برای جلوگیری از رشد مو در آینده عمل می کند. طول موج های نوری که در لیزرهای تاتو استفاده می شود با لیزرهای حذف موهای زائد متفاوت است، بنابراین برای از بین بردن موهای زائد موثر نیستند. بنابراین، اگر می خواهید موهای زائد را از بین ببرید، باید روش های دیگر از بین بردن موهای زائد مانند اپیلاسیون، نخ یا اصلاح را در نظر بگیرید. و اگر می خواهید خالکوبی را پاک کنید، حذف خالکوبی با لیزر ممکن است گزینه خوبی برای بررسی باشد.

آیا بعد از لیزر موهای زائد می توان تاتو کرد؟

راجع به تاتو کردن پس از لیزر موهای زائد باید گفت این مسئله هیچ مشکلی را به وجود نمی‌آورد اما شرایطی دارد که فرد حتما باید آن‌ها را رعایت کند در غیر اینصورت دچار عوارض جانبی ناخواسته می‌شود. توصیه می‌کنیم اگر قصد انجام تاتو را دارید ابتدا دوره لیزر موهای زائد (laser hair removal) خود را کامل نمایید و مطمئن شوید که دیگر به لیزر مو نیاز نخواهید داشت. پس از اطمینان از اینکه ناحیه مورد نظرتان برای خالکوبی دیگر مویی درنخواهد آورد و گذشت مدت زمانی 2 ماه از پایان جلسات لیزر مویتان، می‌توانید برای انجام تاتو اقدام نمایید.

  آیا انجام لیزر موهای زائد بدون آسیب رساندن به خالکوبی امکان پذیر است؟

بله! اما این روش دشوار و زمانگیر است. تکنسین لیزر باید الگویی بسازد یا از وسیله خاصی استفاده کند تا ناحیه خالکوبی شده را بپوشاند تا آن محل با اشعه لیزر تماس پیدا نکند. تکنسین همچنین باید اطمینان حاصل کند که حداقل دو تا سه سانتی متر بین تاتو و نقاط تحت درمان فاصله وجود داشته باشد؛ این کار از اشکال تاتو محافظت کرده و از خطر ایجاد تاول جلوگیری می‌نماید. با این حال بد نیست بدانید که برخی از کلینیک‌هایی که به خواسته‌های زیباجو و سلامت وی احترام می‌گذارند حاضرند وقت بیشتری را به هر فرد دارای تاتو اختصاص بدهند تا اطراف نواحی تاتو شده‌شان را با کمترین احتمال خطر لیزر کنند.

کلینیک پوست و مو رز از جمله کلینیک‌های شهر تهران است که با داشتن محیطی بهداشتی، پرسنل با حوصله و پزشکان حاذق و خوش رفتار زیباجویان را ارج می‌نهد و برای سلامتی و زیبایی آن‌ها احترام و ارزش قائل است. شما می‌توانید با مراجعه حضوری به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب فعال در حیطه پوست مو در مورد لیزر موهای زائد خود مشاوره دریافت کنید و مطمئن شوید که طی لیزر در اطراف تاتویتان خطری متوجهتان نخواهد بود. شما عزیزان همچنین می‌توانید جهت مشاوره تلفنی با کارشناسان ما، با شماره تلفن 02148679 تماس بگیرید و یا از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین بهره‌مند شوید.

چطور می‌توان موهای زیر ناحیه تاتو شده را لیزر کرد؟

اگر می‌خواهید موهای زیر ناحیه تاتوی خود را لیزر کنید یا حتی قصد لیزر از بین برنده تاتو و لیزر موهای زائد را انجام دهید، ابتدا باید تحت درمان حذف خالکوبی قرار بگیرید. در واقع اولین و بی‌خطرترین راه این است که اول از حضور تاتو خلاص شوید و سپس هر متدی که می‌خواهید انجام دهید. هنگامی که پوست شما بهبود یافت و آثار خالکوبی به طور قابل توجهی از بین رفت، تنها در این صورت می‌توانید درمان‌های حذف موهای خود را ادامه دهید.

2.7/5 - (8 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
لیزر موهای زائد زیر بغل؛ فواید و عوارض (آپدیت 1403)
نوشتهٔ بعدی
لیزر موهای زائد کل پا با جدیدترین دستگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید