عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد (مزایا و معایب)

معایب و عوارض لیزر موهای زائد در دراز مدت

یکی از جدیدترین تکنولوژی‌هایی که توانسته انقلابی بزرگ در زمینه زیبایی و از بین بردن موهای زائد بدن ایجاد کند لیزر موهای زائد است. این روش به دلیل نتایج  طولانی مدت و دائمی که دارد مورد پسند اغلب افراد قرار گرفته است. اما یکی از موضوع‌های مهمی که باعث می‌شود برخی از افراد از رفتن به سمت این روش خودداری کنند مضرات لیزر موهای زائد است.

اگر شما نیز از موهای ناخواسته بدن خود رنج می‌برید اما به دلیل عوارض احتمالی ناشی از این روش از انجام آن هراس دارید شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم. در این نوشته تمامی مزایا و معایب لیزر موهای زائد و خطراتی که می‌تواند شما را تهدید کند جمع‌آوری شده و به اطلاع شما عزیزان عرضه گردیده است.

برای اطلاع از هزینه لیزر موهای زائد و دریافت مشاوره تخصصی با مشاورین ما در کلینیک زیبایی رز تماس حاصل فرمایید.

آیا لیزر موهای زائد عوارضی دارد؟

عوارض لیزر صورت و بدن

پوست صورت منطقه بسیار حساسی است و نیاز به یک اپراتور با تجربه دارد تا از بروز عوارض ناخواسته جلوگیری شود با این حال گاهاً ممکن است عوارضی با شدت کم یا زیاد حین لیزر موهای صورت زنان به وجود بیاید.

عوارضی که می‌توان در تمامی روش‌های زیبایی و جوان‌سازی مشاهده کرد در دو دسته متفاوت قرار می‌گیرند. یکی از این مشکلات به دلیل اثراتی است که در حین پروسه درمان ایجاد می‌شود. در صورتی که مزایا بر معایب حاصل از آن سنگینی کند و عوارض احتمالی در مدت زمان کوتاهی از بین رفته و قابل چشم‌پوشی باشد بهره‌مندی از آن توصیه می‌شود.

از طرفی دیگر برخی از عوارض جانبی به دلیل استفاده از دستگاه غیر استاندارد و یا پزشک غیر متخصص به وجود می‌آید. حال در بحث عوارض لیزر کل بدن می‌توان مواردی که در هر دو گروه قرار گرفته‌اند را مشاهده کرد. خوشبختانه عوارضی که شامل گروه اول می‌باشند چندان جدی نبوده و در عرض چند ساعت به طور کامل از بین می‌رود.

عوارض و معایب لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

از جمله اصلی‌ترین عوارض احتمالی که در حین حذف موهای ناخواسته خود به کمک لیزر امکان بروز دارند عبارتند از:

  1. التهاب و قرمزی در ناحیه تحت درمان
  2. ایجاد سوختگی و تاول در صورت شدید بودن میزان سوختگی
  3. درد و احساس سوزش
  4. پوسته پوسته شدن
  5. تغییر رنگ در برخی نقاط پوست یا ایجاد لکه
  6. هایپوپیگمنتیشن
  7. هایپرپیگمنتیشن
  8. عفونت پوستی
  9. آسیب‌های چشمی در صورت عدم پوشیدن عینک مخصوص لیزر در حین کار

با وجود احتمال آسیب‌های نام برده شده در بالا باید بگوییم که در صورت مراجعه به یک کلینیک معتبر و مجهز به دستگاه‌های استاندارد و انتخاب پزشک متخصص و مجرب هیچ یک از معایب لیزر موهای زائد بدن که در بالا به آن‌ اشاره شد اتفاق نخواهد افتاد. در نتیجه بدون مشاهده کوچکترین آسیب و عارضه جانبی می‌توانید از مزیت‌های لیزر موهای زائد خود لذت ببرید.

آیا عوارض جدی در اثر لیزر موهای زائد ممکن است به وجود بیاید؟

عوارض جانبی شدید نادر است. به ندرت پیش می‌آید که لیزر موهای زائد بتواند منجر به عوارض جانبی شدید شود. این عوارض زمانی رخ می‌دهند که افراد به مراکز غیر معتبر و مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها و افراد بی تجربه مراجعه کنند. در این صورت عوارض زیر ممکن است در کمین آن‌ها باشد:

  1. رشد بیش از حد مو در ناحیه درمان: به دلیل استفاده اشتباه از انرژی‌های تعریف شده در دستگاه‌های لیزر موی زائد. افرادی که اختلالات هورمونی نیز دارند، بیشتر دچار این عارضه خواهند شد.
  2. تغییرات کلی در بافت پوست: اگر اخیراً پوست خود را برنزه کرده‌اید ممکن است بیشتر در معرض خطر تغییرات پوستی مانند تورم و التهاب قرار داشته باشید.
  3. ایجاد زخم: این مورد در افرادی که پوست نازک و حساس دارند به راحتی دیده می‌شود. استفاده از میزان انرژی بالا نیز به علت کم تجربگی اپراتور می‌تواند در این امر دخیل می‌باشد.
  4. تاول زدن و پوسته پوسته شدن: این عوارض ممکن است در کسانی بروز کند که بلافاصله بعد از لیزر در معرض نور آفتاب قرار بگیرند.

در صورت مشاهده هر یک از علائم بالا پس از لیزر موهای زائد، با پزشک یا کلینیکی که در آن این روش را انجام دادید تماس بگیرید. ممکن است لازم باشد یک مراجعه مجدد برای بررسی علائم داشته باشید.

سوالات رایج درمورد معایب لیزر موهای زائد

در خصوص اطلاع از تمامی جزئیات عوارض لیزر موهای زائد صورت و بدن چند سوال عمده ذهن افرادی را که قصد دارند از مزیت‌های این روش بهره‌ ببرند را به خود مشغول می‌کند. یکی از مهم‌ترین این سوال‌ها در مورد عوارض لیزر موهای زائد و سرطان است. مورد دیگر شامل زنان می‌شود که احتمال نازایی بعد از لیزر باعث هراس آن‌ها می‌شود. در ادامه به پاسخ سوال هر دو گروه پرداخته شده است:

سوالات رایج معایب لیزر مو زائد

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که لیزر کردن می‌تواند سبب ایجاد سرطان در آن‌ها شود و این باعث خودداری آن‌ها از بهره‌مندی از مزایای بسیار زیاد این روش می‌گردد. اگر شما نیز از ترس سرطان به سراغ حذف دائمی موهای زائد خود نمی‌روید باید بگوییم که کاملا در اشتباهید. از آنجایی که طول امواج لیزر و مدت زمان تابیده شدن آن به سطح پوست بسیار کم است احتمال نفوذ آن به لایه‌های عمیق‌تر بدن و در نتیجه تحت تاثیر قرار دادن آن‌ها صفر است. البته در افرادی که به کلینیک‌های نامعتبر با دستگاه‌های غیر استاندارد مراجعه می‌کنند و یا پزشک آن‌ها تجربه یا تخصص کافی برای انجام چنین کاری را ندارد می‌توان شاهد عوارض جانبی خطرناک نظیر سوختگی‌ها و تاول‌های شدید بود.

اما در صورتی که تمامی نکات ایمنی و جوانب کار را در نظر بگیرید هرگز خطری شما را تهدید نخواهد کرد. با دانستن این موضوع می‌توانید با خیال راحت از مزایای لیزر موهای زائد بهره برده و پوستی نرم و لطیف و بدون مو را برای خود به ارمغان آورید.

آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟

یکی دیگر از سوال‌هایی که گفته شد ذهن کاندیدهای لیزر را به خود درگیر می‌کند این است که آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟ در صورتی که شما نیز با چنین حرف‌هایی روبرو شده‌اید با قاطعیت می‌توان گفت که تمامی آن‌ها شایعه‌ای بیش نیستند و امواج لیزر به هیچ وجه نمی‌تواند بر روی نازایی زنان تاثیر بگذارد. در صورتی که نسبت به چنین شایعاتی دل چرکین شده‌اید می‌توانید تحقیقات علمی و معتبر انجام شده در دانشگاه‌های بزرگ دنیا را مطالعه کنید. در هیچ یک از آن‌ها موردی که اثبات بر تاثیر لیزر در نازایی زنان باشد عنوان نشده است. پس اگر در اطرافیان خود با سخنان چنین افرادی روبرو شدید مطمئن باشید که این حرف آن‌ها هیچ منبع علمی نداشته و صرفا یک شایعه است.

برای راحت‌تر شدن خیال افرادی که قصد انجام لیزر را دارد بهتر است نگاهی کوتاه به مکانیزم عملکرد دستگاه‌های لیزر مو زائد بیاندازیم. اشعه لیزر از نوع فرابنفش می‌باشد که با توجه به نوع دستگاه انتخاب شده دارای طول موجی در حدود ۷۵۵ نانومتر تا ۱۰۲۴ نانومتر هستند. از آنجایی که امواج قرار گرفته در این محدوده قدرت نفوذ به لایه‌های عمیق پوستی را ندارند، هیچ آسیبی به بخش‌های دیگر بدن از جمله اندام‌های مربوط به تولید مثل و بارداری وارد نخواهند کرد. انرژی ساطع شده توسط این امواج از طریق فولیکول‌های ریشه مو جذب می‌شوند. در نتیجه چرخه رشد مو مختل شده و با تکرار چند جلسه‌ای آن به کلی رند رشد دوباره موها متوقف خواهد شد.

کلینیک زیبایی رز مفتخر است که با داشتن بهترین و به روزترین دستگاه‌های لیزر مو زائد شما را در مسیر داشتن پوستی نرم و بدون مو همراهی کند. شما می‌توانید با آرامش خاطر و بدون بروز کوچکترین عارضه جانبی و یا خطر احتمالی در این کلینیک تمامی جلسات درمانی لیزر موهای زائد خود را پشت سر بگذارید. برای اطمینان بیشتر از جدی نبودن عوارض احتمالی در صورت رعایت تمامی نکات ایمنی و موارد گفته شده در بالا می‌توانید با مشاوران ما در این کلینیک تماس گرفته و از راهنمایی آن‌ها استفاده کنید.

منبع: mayoclinic

1/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
قیمت لیزر موهای زائد صورت و بدن 1403

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید