عمل بینی گوشتی – نتایج و نکات مهم قبل و بعد

راهنمای کامل جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی به منظور تغییر شکل ابعاد و در نهایت زیبایی بینی فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عمل که به عنوان یک عمل اصلاحی و زیبایی نیز شناخته می‌شود از متداول ترین عمل های جراحی به منظور رفع مشکلات بینی‌های بد فرم گوشتی می باشد. به تجربه ثابت شده است افرادی که از بینی گوشتی و ناموزونی برخوردار هستند و در بسیاری موارد با مشکلات روحی نیز دست و پنجه نرم می کنند. زمانی که از اصلاح ساختار بینی در جراحی بینی گوشتی سخن می گوییم در واقع بدین معنی است که این نوع بینی دارای استخوان نرم و شکننده و غضروف بسیار ضعیف می باشد. با پیشرفت هایی که در عرصه عمل‌های زیبایی و اصلاح آن صورت گرفته است امروزه دیگر مشکلات ناشی از بدشکل بودن بینی گوشتی تا حدود زیادی مرتفع گردیده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص توصیه می‌کنیم که حتماً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید ضمن آشنایی با روش‌های جراحی بینی گوشتی و همچنین عمل زیبایی بینی گوشتی اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب نمایید.

عکس قبل و بعد عمل بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی و روش‌های تشخیص

جراحی بینی گوشتی می‌تواند ضمن تقویت و استحکام غضروف همچنین افتادگی بینی گوشتی را نیز رفع نماید. اما روش‌های تشخیص بینی گوشتی چیست؟

  1. پوست بینی گوشتی کلفت تر از بینی های دیگر است و همچنین این نوع بینی غضروف نازکی دارد.
  2. بینی گوشتی دارای منافذ چربی بیشتری می باشد بدین معنی که با فشردن آن چربی از منافذ پوست بیرون می زند.
  3. پوست بینی‌های گوشتی در ناحیه نوک و همچنین کناره های آن از سایر بینی ها متمایز است. همچنین نوک بینی این افراد دارای افتادگی بوده و شکل کلی آن حالتی نیمه گرد دارد.
  4. اصولاً بینی های گوشتی تا حدود زیادی بد فرم و پهن تر از سایر بینی ها به نظر می رسند. به نظر می‌رسد با تشخیص پزشک متبحر در این زمینه و انتخاب یکی از روش‌های جراحی بینی گوشتی یا عمل زیبایی بینی گوشتی بتوان به نتیجه دلخواه دست پیدا کرد.

عمل بینی گوشتی در کلینیک رز

عمل بینی گوشتی و انواع آن

جراحی بینی گوشتی فقط یکی از راه‌های اصلاح و شکیل کردن بینی‌های دفورمه و بد شکل است. در برخی موارد افرادی که از داشتن بینی‌های گوشتی بزرگ و اقتاده رنج می‌برند ترجیح می‌دهند تا عمل بینی خود را  هر چه زودتر به انجام برسانند. البته لزوما جراحی بینی گوشتی به‌منظور اصلاح ساختار غضروف و استخوان بینی صورت نمی گیرد. در برخی موارد عمل بینی گوشتی طبیعی نیز با هدف زیبایی و حالت دادن آن انجام می‌شود. در واقع فرم دادن به این نوع بینی و حالت‌های فانتزی که برای آن در نظر گرفته می‌شود می تواند به دغدغه‌های افرادی که از این مشکلات رنج می‌برند نیز پایان دهد. با توجه به نکاتی که به آن اشاره کردیم اگر شما از دست بینی گوشتی و چنین مواردی به ستوه آمده‌اید باید بگوییم که شما هم کاندید مناسب عمل زیبایی بینی گوشتی محسوب می‌شوید.

به هر حال نتیجه جراحی بینی گوشتی در صورتی که تحت نظارت پزشکان متخصص و جراح متبحر در این زمینه انجام گیرد قادر خواهد بود تا هم از نظر روحی و هم از لحاظ زیبایی ظاهری شما را متحول سازد و اصولا جلوه دیگری به زندگی و نحوه رفتار و تعاملات شما ببخشد. بدین منظور فقط کافیست هم اکنون از خدمات کلینیک رز در خصوص جراحی بینی گوشتی یر نظر بهترین جراح بینی گوشتی در تهران بهره مند شوید.

تشخیص عمل بینی گوشتی

درباره نحوه عمل بینی گوشتی پهن بیشتر بدانید

عمل جراحی بینی گوشتی بدین صورت انجام می‌شود که بخشی از غضروف بینی را جدا کرده وسپس با ابزاری که در عمل جراحی بینی از آن استفاده می کنند و سپتوم نام دارد به نوک بینی منتقل می کنند. در برخی موارد نیز که بینی فرد فاقد غضروف قابل تراش بوده می توان از سایر غضروف‌های بدن نیز استفاده کرد به عنوان مثال غضروف های ناحیه گوش یا حتی غضروف‌هایی که مصنوعی هستند یا حتی بهره‌گیری از استخوان دنده فرد نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای عمل جراحی بینی‌های پهن برشمرده شود.

مراقبت‌های قبل و بعد از عمل بینی گوشتی

لازم است در خصوص مراقبت‌های قبل و بعد از عمل زیبایی بینی گوشتی نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید با سرعت بیشتری روند بهبودی و دوران نقاهت خود را سپری نمایید. در ادامه برخی از مهمترین نکاتی را که در این زمینه باید به خاطر داشته باشید برای شما برمی‌شماریم که عبارتند از:

  1. قبل از انجام عمل جراحی بینی گوشتی استحمام کنید. سعی کنید صبح روز عمل جراحی بینی باز ناشتا باشید یا حداقل هشت ساعت قبل از انجام عمل چیزی مصرف نکنید. البته مصرف کمی آبمیوه شیرین اشکالی ندارد.
  2. بهتر است بانوان از آرایش صورت و به خصوص در اطراف چشم هایشان در روز عمل پرهیز کنند. این کار می‌تواند موجب بروز عفونت در محل زخم شود. البته لازم است آقایان نیز قبل از عمل سبیل و ریش خودشان را اصلاح کنند.
  3. هر نوع مصرف داروی رقیق کننده خون یا استعمال دخانیات را قطع کنید و بهتر است اگر دچار آلرژی یا هر نوع بیماری هستید پزشک خود را در جریان بگذارید.
  4. بعد از انجام عمل جراحی بینی اگر دچار علائمی از قبیل تب یا اسهال شدید حتما به پزشک اطلاع دهید.
  5. سعی کنید تا یک هفته حمام نروید. بهترین زمان استحمام قبل از رفتن به کلینیک برای برداشتن گچ بینی است که معمولا پس از یک هفته می‌باشد. در این شرایط گچ خیس شده و راحت‌تر جدا می‌شود. البته پس از باز کردن گچ بینی، چسب مخصوص جایگزین آن خواهد شد
  6. سعی کنید پس از عمل سر را بدون حرکت قرار دهید و آن را به این سو و آن سو نچرخانید.
  7. تورم بینی و کبودی در ناحیه چشم امری طبیعی است البته در صورتی که بیش از 8 روز طول نکشد. در این شرایط استفاده از کمپرس آب سرد برای رفع کبودی چشم نیز توصیه می‌شود.

دوران نقاهت و بهبودی پس از عمل بینی غالبا در حدود 7 تا 8 روز به طول می‌انجامد. البته ممکن است عواملی از قبیل نوع پوست ناحیه‌ای که مورد عمل قرار گرفته نیز در بهبود زودهنگام یا طولانی شدن دوران نقاهت موثر باشد.

نکات قبل و بعد عمل بینی گوشتی

آشنایی با روش‌های عمل بینی گوشتی

اصولا جراحی بینی گوشتی به صورت باز صورت می گیرد. در  رینوپلاستی عمل زیبایی بینی گوشتی به دلیل دسترسی بیشتر پزشک امکان اصلاح و فرم‌دهی آن بیشتر مهیا می‌شود. بنابراین روش‌های جراحی بینی گوشتی محدود است و در روش باز بهترین نتایج را می توان کسب نمود.

هر چند هزینه عمل بینی گوشتی با توجه به شرایطی از قبیل دستمزد پزشک جراح، مواد مورد استفاده، استفاده از تجهیزات روز آمد و خدمات درمانی مطلوب  در کلینیک تخصصی  مورد نظر متفاوت است با این وجود هزینه عمل بینی گوشتی در کلینیک رز از هر نظر مناسب بوده و در نهایت این کیفیت کار و رضایت شماست که  در ادامه راه یاری‌گر  این تیم حرفه‌ای  خواهد بود. شما می توانید برای کسب اطلاعات مفصل در خصوص فعالیت بهترین پزشکان متخصص و جراح پوست و زیبایی به وب سایت کلینیک رز مراجعه نمایید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
علائم انحراف بینی – درمان جراحی و غیر جراحی
نوشتهٔ بعدی
ضرورت پیشگیری از هر نوع آسیب و ضربه به بینی عمل شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید