طریقه صحیح شست و شو سر بعد از کاشت مو

شست و شو بعد از کاشت موی طبیعی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که بعد از انجام کاشت مو باید به آن توجه ویژه‌ای داشت نحوه شست و شو بعد از کاشت مو است. در صورتی که این مرحله از کار با احتیاط و دقت بالایی پشت سر گذاشته نشود نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوب از کاشت انجام شده داشت. زیرا اگر نحوه شستن موها بعد از پیوند مو به درستی انجام نشود احتمال آسیب دیدن فولیکول‌های تازه کاشته شده مو وجود دارد. فولیکول‌های تازه کاشته شده بسیار ضعیف بوده و با یک حرکت نادرست امکان از بین رفتن تمامی زحمات و سختی‌هایی که کشیده‌اید وجود دارد.

به همین دلیل این بار ما نیز به نوبه خود تصمیم گرفته‌ایم تا شما را در مورد مهم‌ترین نکات شست و شو بعد از کاشت مو آشنا کنیم تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را بعد از سپری کردن دوره نقاهت به دست آورده و از ظاهر زیبای خود لذت ببرید.

اینفوگرافیک نحوه شست و شو مو بعد از کاشت مو

برای اطلاع از هزینه کاشت مو و دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 02148679 تماس حاصل فرموده و یا از طریق واتس‌اپ 09052106009  به صورت آنلاین و رایگان با مشاورین کلینیک زیبایی رز در ارتباط باشید.

چند ساعت بعد از کاشت مو می­ توان استحمام کرد؟

چند روز بعد از کاشت می توانیم موهای خود را به صورت طبیعی بشوریم ؟ افرادی که کاشت مو انجام می­دهند معمولاً درباره اقداماتی که باید بعد از پیوند انجام دهند و نحوه مراقبت­های بعد از پیوند سوالاتی دارند. یکی از سوالات متداول این است چند ساعت بعد از کاشت مو می­توان استحمام کرد و به چه طریقی باید این کار را انجام داد. پزشکان با توجه به پارامترهای مشخصی زمان دقیق شست و شوی مو بعد از کاشت را تعیین می‌کنند.

استحمام بعد از پیوند موی طبیعی

نوع پوست فرد، نوع و ضخامت فولیکول‌های کاشته شده، تعداد گرافت‌های برداشت شده و کاشته شده، روش کاشت، میزان برش و تعداد زخم‌های ایجاد شده در پوست سر جزو پارامترهای تعیین کننده هستند. به صورت کلی تیم پزشکی توصیه می‌کند که افراد حداقل 48 ساعت بعد از کاشت، شست و شوی مو بعد از کاشت را انجام دهند. البته گاهی این زمان به 5 روز افزایش پیدا می‌کند و فرد نباید قبل از 5 روز موهای خود را بشوید.

علاوه بر شست و شو، متخصص کاشت و زیبایی استفاده از اسکراب‌های مختلف را نیز ممنوع می‌کند. در این زمان افراد می‌توانند با پوشیدن کلاه دوش صرفا بدن خود را بشویند. رعایت این نکات به ظاهر ساده می‌تواند تاثیر بسیار بالایی در افزایش بازدهی کاشت داشته باشد.

نحوه اولین شستشو بعد از کاشت مو

نحوه اولین شستشو بعد از کاشت مو

این یکی از سوالات پرتکراری است که تقریبا تمام زیباجویان می‌پرسند! از آنجایی که هر فرد کاشت مو منحصر به خود را پشت سر خواهد گذاشت، پزشک وی ممکن است دستورالعمل‌های متفاوتی برای اولین شستشو به او بدهد. در کل شستن سر به روش صحیح برای از بین بردن پوست مرده پس از کاشت مو تا پایان روز دهم بسیار مهم است که نکات مربوط به آن را در ادامه می‌خوانید:

  1. 45 دقیقه قبل از شستشو سر خود را اسپری کنید: قبل از شستن موهای خود، ابتدا باید ناحیه پیوند شده را مرطوب یا آب پاشی کنید، یعنی آب ولرم را در محلی که کاشت مو انجام شده است اسپری کنید و اجازه دهید که به مدت 45 دقیقه باقی بماند و سپس آن را به آرامی با آب گرم بشویید. هنگام آب پاشی موهای کاشته شده، لطفاً از فشار کم آب استفاده کنید.
  2. جاری کردن آب بر روی سر: خوب توجه کنید که نباید زیر دوش با فشار قوی یا حتی متوسط بروید. آب باید با ملایم‌ترین فشار ممکن روی سر شما ریخته شود و هیچگونه تیزی نداشته باشد.
  3. شامپوی مخصوص بعد از کاشت مو استفاده کنید: بعد از اینکه ناحیه پیوند شده خود را زیر آب خیس کرده و آن را شستشو دادید، باید شامپوی مخصوصی که پزشکتان تجویز کرده است را استفاده نمایید. این شامپو را به آرامی به تمام سر خود بمالید (در حین انجام این کار لطفا پوست سر را مالش ندهید و فقط از نوک انگشتانتان کمک بگیرید). در آخر سر کفی خود را به آرامی با آب ولرم نسبتا گرم بشویید. یادتان باشد که باید در 10 روز اول پس از کاشت مو، حدود دو بار در روز موهای خود را فقط با شامپو مخصوص بشویید.
  4. پس از شست و شو به هیچ عنوان از سشوار استفاده نکنید: پس از شستن موها، آن را به آرامی با حوله نرم یا پارچه‌های نخی لطیف خشک کنید و به مدت 1 تا 2 هفته به هیچ وجه از سشوار استفاده نکنید.

نکته: اگر قسمتی از سر شما هنوز موهای بلند دارد به طوری که نیاز به شانه کردن داشته باشد، باید این کار را با دقت انجام دهید و سعی کنید از شانه زدن قسمت پیوند خودداری کنید.

نحوه شست و شوی مو بعد از کاشتمراقبت‌های بعد از کاشت مو
شست و شوی مو حداقل 48 ساعت بعد از کاشت انجام شود.شست و شوی مو بعد از کاشت به طور صحیح
شست و شوی مو بعد از کاشت با شامپوهایی با ph مخصوص انجام شود.استفاده از کلاه گشاد موقع قرار گرفتن در نور
شست و شوی مو بعد از کاشت با آب ولرم انجام شود.استفاده از شامپوهای مخصوص برای شست و شوی مو بعد از کاشت
فشار آب در موقع شست و شوی مو بعد از کاشت کم باشد.استفاده از آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت
از چنگ زدن مو و پوست سر اجتناب شود.داشتن رژیم غذایی سرشار از فیبر و سبزیجات
مرحله آبکشی با دقت انجام شود.استفاده از رنگ مو و اتوی مو بعد از پایان دوران نقاهت و با اجازه پزشک
از سشوار به هیچ وجه برای خشک کردن مو استفاده نشود.پرهیز از استخر و سونا تا پایان دوران نقاهت و تا زمان اجازه دادن پزشک
از فشار دادن و کشیدن مو برای خشک کردن پرهیز شود.

آموزش نحوه شستن موهای سر بعد از کاشت

آموزش نحوه شستن موهای سر بعد از کاشت

شست و شوی مو بعد از کاشت مو احتیاج به آموزش دارد که به احتمال زیاد بعد یا قبل از پیوند مو پزشک متخصص موارد لازم را به اطلاع شما عزیزان خواهد رساند. برای اینکه فولیکول‌های تازه کاشته شده فرصت رشد پیدا کنند و کاشت مو موفقیت‌آمیز باشد باید در یادگیری تمامی مراحل آموزش نحوه شست و شوی مو بعد از کاشت دقت بالایی داشته باشید. از جمله مهم‌ترین مواردی که در هر یک از مراحل کار باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • مرحله اول

مرحله اول در شست و شوی مو بعد از کاشت مو تنظیم دما و فشار آب است. هرگز قبل از تنظیم دما و فشار آب حمام زیر دوش قرار نگیرید. سعی کنید حتما دمای آب را کاملا ملایم کنید و فشار آب را تا حد ممکن کم کنید. آب داغ و فشار بالا می‌تواند تا حد زیادی به فولیکول‌های مو شما آسیب جدی وارد کند.

  • مرحله دوم

بعد از خیس شدن کامل و کافی موها و کف سر، باید از شامپوی مخصوص برای شست و شوی مو بعد از کاشت استفاده شود. شامپوی مناسب کاشت مو توسط متخصص کاشت مو تجویز می‌شود؛ شامپوها قبل از استفاده باید با میزان مشخصی آب رقیق شوند و سپس مورد استفاده قرار بگیرند. فرمولاسیون شامپوهای مخصوص کاشت مو با فرمولاسیون شامپوهای معمولی متفاوت هستند و در phهای متفاوتی تولید می‌شوند.

همچنین این شامپوها، باعث کاهش خارش، کاهش التهاب و حساسیت پوست سر می‌شوند و از عفونت زخم‌های ایجاد شده نیز جلوگیری می‌کنند. این شامپوها از نظر مواد مغذی نیز متفاوت هستند و عصاره‌هایی که در آنها استفاده می‌شود خاصیت آندروژنی دارد و چربی پوست سر را نیز تنظیم می‌کند. ویژگی‌های این شامپوهای مخصوص باعث می‌شود تا نتایج کاشت مو مطلوب‌تر شود.

  • مرحله سوم

بعد از اینکه کف شامپوی مخصوص را روی موهای کاشته شده ریختید با نوک انگشتان بدون اعمال فشار زیاد شروع به شستن کنید. توجه داشته باشید که ناخن‌ها هرگز نباید به ریشه مو برخورد کند و باعث آسیب رسیدن به آن‌ها شود.

  • مرحله چهارم

بعد از اینکه شستن موها تمام شد نوبت به آب‌کشی آن می‌رسد. آب‌کشی موها باید همانند مرحله اول با آب ملایم و فشار پایین انجام شود. از اعمال هر گونه فشار به مو یا کندن زخم‌ها زیر آب جدا خودداری شود.

  • مرحله پنجم

آخرین مرحله مربوط به خشک کردن موها است. در این مرحله سعی کنید از حوله‌ی کاغذی یا حوله‌ی آشپزخانه بدون اعمال فشار به کف سر موهای خود را خشک کنید. اگر برایتان اهمیت چندانی ندارد بهتر است کمی حوصله به خرج دهید و اجازه دهید موها به حالت طبیعی خشک شوند. هرگز نباید از سشوار برای خشک کردن آن‌ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که استفاده از سشوار، خصوصاً باد گرم آن حداقل به مدت 2 هفته ممنوع است.

مقداری خارش برای چند روز پس از کاشت مو معمول است. ناحیه‌­ای از بدن شما که فولیکول­‌ها برای کاشت از آن گرفته می‌­شود، در ابتدا به صورت نقاط ریز قرمز مشاهده می‌­شوند. این نقاط در محل بانک مو و کاشت مو پس از پیوند شروع به پوسته پوسته شدن می­‌کنند و باعث ایجاد خارش در سر می‌شوند؛ اگر این عارضه برای شما ناخوشایند بود؛ می‌توانید بعد از 7 الی 10 روز  مقداری نرم کننده به این منطقه بزنید و  به آرامی و با حرکت دورانی ماساژ دهید تا موجب جدا شدن پوسته­‌ها شوند. بعد از ریزش پوسته‌های اطراف ریشه‌های کاشته شده، می توانید موهای خود را با تایید پزشک رنگ، کوتاه یا فر کنید.

نکته: ماساژ سر بعد از کاشت مو به افزایش خونرسانی و در نتیجه رشد و تقویت مو کمک بسیاری می کند. لطفا دقت کنید اگر ماساژ موهای کاشته شده با فشار زیادی همراه باشد، ممکن است باعث ایجاد اختلال در رشد موها پس از کاشت شود.

شوینده مناسب برای موهای کاشته شده

اقدامات شست و شوی مو بعد از پیوند مو

بعد از اینکه با موفقیت و با رعایت تمامی اصول‌های لازم، مراحل شست و شوی موهای کاشته شده را پشت سر گذاشتید نوبت به رعایت برخی نکات مهم بعدی می‌رسد. چند مورد از مهم‌ترین اقدامات شست و شوی مو بعد از کاشت مو در زیر آورده شده است:

  1. در صورتی که پزشک پماد یا داروی خاصی را برای شست و شوی مو بعد از کاشت تجویز کرده است؛ مصرف آن را فراموش نکنید.
  2. هرگز از سشوار بعد از استحمام برای خشک کردن موهای خود استفاده نکنید.
  3. تا یک ماه بعد از کاشت هیچ اقدامی برای کوتاهی موهای خود نکنید.
  4. در صورتی که شاهد پوسته پوسته شدن شدید پوست سر بعد از حمام شدید آن را به پزشک خود اطلاع دهید تا با تجویز داروی لازم از تشدید آن خودداری کند.
  5. برای خشک کردن موهای خود بعد از شست و شو از حوله‌های سنگین یا زبر هرگز استفاده نکنید. این حوله‌ها به فولیکول‌های تازه کاشته شده شما آسیب خواهند رساند.
  6. از خارش پوست و موی سر به شدت خودداری شود و در صورت خارش از داروهای ضد خارش استفاده شود.
  7. موها با لایمت هر چه تمام‌تر شانه شوند؛ از کشیدن مو حین شانه کردن و تماس دندانه های شانه با پوست سر به شدت خودداری شود.

نکته مهم دیگری که حین شست و شوی مو بعد از کاشت باید دقت کرد انتخاب شوینده مناسب برای موهای کاشته شده است. پزشک شما حتما قبل از ترک مطب تمامی نکات و مراقبت‌های لازم از جمله نوع شامپوی مناسب را یادآوری خواهد کرد. در صورتی که پزشک معرفی شامپوی مناسب موهای کاشته شده را فراموش کرد این مورد را یادآوری کنید؛ چرا که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شامپوی نامناسب می‌تواند باعث آسیب رساندن به موهای تازه کاشته شده و در نهایت ریزش آن‌ها شود. در این شامپو‌ها سعی شده است تا حالت آنتی اکسیدانی و لیپوزیمی شامپو در نظر گرفته شوند.

زمان مناسب شستن مو بعد از کاشت مو

زمان مناسب برای شستن موها بعد از پیوند مو

چند روز بعد از کاشت مو باید سر را شست؟ از جمله توصیه‌های مهمی که بعد از اتمام کاشت مو گوشزد می‌شود دور نگه داشتن ناحیه کاشت در معرض آب است. بنابراین شما در چند روز اول قادر به استحمام نخواهید بود برای اطلاع از زمان مناسب برای شست و شوی مو بعد از کاشت مو بهتر است تا مروری بر یک هفته اول بعد از انجام پیوند مو داشته باشیم. در روزهای اول تا سوم زخم‌های کاشت بسیار تازه هستند و برخورد هرگونه آبی می‌تواند باعث ایجاد عفونت و طولانی شدن دوره نقاهت بیمار شود.

به طوری که حتی توصیه می‌شود از انجام فعالیت‌هایی که می‌تواند باعث تعریق شما شود نیز خودداری کنید. پس در سه روز اول حمام کردن و انجام فعالیت های روزانه که با تعریق همراه است و قرار گرفتن در معرض گرما ممنوع است.

به همین دلیل توصیه می‌شود روز انجام کاشت دوش بگیرید و سپس در کلینیک حاضر شوید زیرا تا چند روز بعد امکان دوش گرفتن برای شما فراهم نخواهد بود. بعد از اینکه سه روز از انجام کاشت مو سپری شد می‌توانید حمام کنید و محل زخم‌ها را شست و شو دهید. اما باید رعایت نکات مربوط به بهترین حالت استحمام بعد از پیوند مو را جدی بگیرید.

زیرا کوچکترین اشتباه و سهل‌انگاری می‌تواند تمامی زحمات و هزینه‌های شما را از بین ببرد. علت آن نیز به ضعیف بودن فولیکول‌های تازه کاشته شده برمی‌گردد. بعد از اینکه در روز سوم موهای خود را شست و شو دادید بهتر است دوباره سه روز از برخورد آب به این ناحیه خودداری کنید.

بعد از اینکه یک هفته اول سپری شد امکان استحمام دو بار در هفته فراهم خواهد بود. البته حتما قبل از ترک کلینیک در مورد تمامی این موضوعات با پزشک خود صحبت کنید و تمامی توصیه‌های او را جدی بگیرید. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید با مشاورین زیبایی کلینیک پوست و مو رز تماس حاصل فرمایید.

شامپو کتوکونازول بعد از کاشت مو

کتوکونازول (Ketaconizole) یک داروی ضد قارچ است که در فرمول برخی از شامپوهای مخصوص وجود دارد و برای درمان پوست سر بسیار خشک یا از بین بردن شوره سر بعد از کاشت مو استفاده می‌شود. استفاده از این شامپو ممکن است کمی سوزش و خارش ایجاد کند، بنابراین توصیه می‌کنیم که تا زمان بهبودی نسبی (یعنی زمانی حدود دو هفته بعد از پیوند موی طبیعی)، از آن استفاده نکنید. با این حال بهتر است نظر نهایی را از پزشک خود بخواهید.

شامپو درمالیفت برای موهای کاشته شده

پس از کاشت گرافت مو، مصرف برخی از محصولات بهداشتی و مراقبتی توسط پزشک معالج توصیه می‌شوند. در این میان، برخی محصولات نیز تجویز می‌شوند که شامپو درمالیفت یکی از متداول‌ترین و مؤثرترین آن‌ها به شمار می‌آید. این محصول که با نام شامپو ویتاپلنت درمالیفت به بازار عرضه شده است، حاوی ترکیبات تقویتی مؤثری همچون آرژنین، دکسپانتنول، عصاره بابونه، عصاره صمغ آکاسیا سیال و برخی مواد دیگر است.

این محصول بهداشتی و مراقبتی، علاوه بر شستشوی سر باعث افزایش خون‌رسانی به فولیکول‌ها شده و درنتیجه به تقویت فولیکول‌های پیوند زده شده کمک شایانی می‌نماید. همچنین این محصول التهابات ناشی از پیوند موی طبیعی را نیز کاهش می‌دهد. ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

  1. مناسب موهای کاشته شده با روش‌های مختلف
  2. کمک به کاهش التهاب، سوزش و خارش ناحیه درمان
  3. کاهش درد ناشی از کشیدگی پوست پس از کاشت گرافت مو
  4. افزایش رطوبت پوست سر
  5. فاقد نمک، سولفات و پارابن

شامپو ژاک آندرل کاشت مو

مو به عنوان یکی از مهمترین عوامل دخیل در حفظ زیبایی و نشانه سلامتی، همیشه در معرض آسیب‌های ناشی از مراقبت نادرست قرار دارد. یکی از شامپوهای خارجی مفیدی که بعد از کاشت مو توصیه می‌شود، ژاک آندرل (Jacques Andhrel) است که محصولی شگفت انگیز از کشور فرانسه می‌باشد.

این شامپو با رایحه دلپذیر دریایی و سرشار از ماده فعال طبیعی به نام AnagenTM، از موهای ضعیفی که بعد از کاشت رشد می‌کنند حمایت کرده و به آن‌ها قوت می‌دهد. ضمنا این شامپو حاوی ویتامین B6 است و به دلیل اینکه خواص ضد ریزش و ضد استرس آن شناخته شده است، در بهبود سلامت فولیکول‌های پوست و سرعت رشد مجدد مو موثر است.

تاثیر شامپو بچه فیروز بعد از پیوند مو طبیعی

شامپوهای بچه به ویژه شامپو فیروز، فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضری هستند و حساسیتی در پوست ایجاد نمی‌کنند. اکثر پزشکان معمولاً بعد از ایمپلنت مو، استفاده از شامپوهای ملایمی مانند شامپو بچه را توصیه می‌کنند با این حال برخی دیگر ممکن است شامپوهای دیگری را توصیه یا تجویز کنند. به هرحال این قبیل شامپوهای ملایم به تمیز کردن موهای شما کمک می‌کنند و مطمئنتان می‌کنند که محل کاشت را بدون تحریک پوست سر یا فولیکول‌های تازه کاشته شده تمیز می‌کند.

شامپو آلپسین بعد از ایمپلنت مو

بهترین شامپو کافئین شناخته شده Alpecin است، محصولی آلمانی که از یک مطالعه در سال 2007 پدیدار شد. اما آیا می‌توانید از آن بعد از کاشت مو استفاده نمایید؟  به طور کلی، استفاده از هر شامپوی مخصوص از 2 هفته پس از پیوند(که پیوندها به خوبی مستحکم شده‌اند) خوب است. حال در این بین چه شامپویی بهتر از آلپسین (البته با دریافت تاییدیه از پزشکتان) که محرک مو است و یک انتخاب عاقلانه برای مراقبت پس از کاشت مو به شمار می‌رود. این شامپو فولیکول‌های موجود و پیوند شده را برای رشد بهینه مو تحریک می‌کند.

فوم شستشوی بعد از کاشت موی طبیعی

برای از بین بردن پوسته‌های سر بعد از کاشت و تمیز نگه داشتن نواحی تحت کاشت باید روزانه سر خود را با شامپوهای مورد تایید پزشکتان بشویید. تا جاییکه پس از حدود 7 تا 10 روز دیگر اثری از خون خشک یا دلمه روی پوست سر شما باقی نماند، به همین منظور در صورت نیاز می‌توان موها را بیش از یک بار در روز بعد از کاشت شستشو داد. گاهی برای شستشو ممکن است به استفاده از فوم‌های مخصوص فکر کنید!

اگر پزشکتان این فوم را توصیه کرده باشد پس چه ایرادی می‌تواند داشته باشد؟ کف را روی ناحیه پیوند شده با ماساژ دادن آرام شستشو دهید (لطفاً از یک اسفنج نرم برای شستن سرتان استفاده کنید تا بدون دست زدن به پوست سر حمام نمایید) پس از آن سر خود را با آب ولرم با فشار کم بشویید. بین 3 الی10 روز، دستورالعمل‌های شستشوی بالا با فوم را هر روز تکرار کنید.

پس از کاشت هنگامی که نوبت به شست و شو مو برسد باید از فوم و شامپوهای طبی بدون پارابن که خواص طبیعی و مغذی و بازسازی کننده دارند استفاده شود. فوم‌های شستشو دهنده مخصوصی وجود دارد که بهتر است بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را از پزشک خود بخواهید. اگر این فوم را تهیه کرده‌اید باید ابتدا کف را روی ناحیه پیوند شده بمالید و به آرامی آن را روی کل پوست سر خود پخش نمایید (لطفاً از یک اسفنج حمام نرم برای پخش کردن کف استفاده کنید و تا جایی که ممکن است از دستتان استفاده نکنید.) پس از آن سر خود را با فشار آب کم و ولرم بشویید. بین 3-10 روز دستورالعمل‌های شستشوی فوق را هر روز تکرار کنید.

آب پاشی موهای کاشته شده

تمیز نگه داشتن موها بعد از پیوند مو مرحله مهمی در مراقبت‌های پس از کاشت و دوران بهبودی است. از آنجایی که پس از کاشت مو، در ناحیه گیرنده پوست سر پوسته‌ها و لکه‌های کوچکی باقی می‌ماند، لازم است که آن‌ها را با دقت شست و شو داد تا دوباره به ظاهر عادی رسید!

از این رو در 4 روز اول پس از پیوند، شما باید موهای تازه کاشته شده خود را مرطوب نگه دارید. مرطوب کردن را می‌توان با اسپری محلول آب نمک طی هر 30 دقیقه انجام داد؛ به این روش آب پاشی موهای کاشته شده نیز گفته می‌شود.

آب پاشی مو شما را مطمئن می‌کند که پیوندهای تازه کاشته شده‌تان خشک نمی‌شود و آسیب نمی‌بیند؛ همچنین به آن‌ها فرصت می‌دهد تا در پوست سر بیشتر فرو بروند و در ماه‌های آینده به خوبی رشد کنند.

توصیه می‌کنیم که برای خیس کردن موهای کاشته شده خود از آب ولرم و یک اسپری آب استاندارد استفاده نمایید. اگر آب از صورت و گردنتان جاری شد، به آرامی با یک حوله نرم (بدون برخورد به پوست سر) آن را خشک نمایید.

ماساژ موهای کاشته شده

از زمان‌های قدیم تا به امروز ماساژ مو بهترین روش خانگی برای تقویت رشد مو و تغذیه مو در نظر گرفته می‌شده است. پزشکان در حال حاضر نیز این تکنیک را یک مسیر عالی برای به جریان انداختن خون برای داشتن موهای سالم می‌دانند. اگر اخیرا تحت کاشت مو قرار گرفته‌اید، پس قطعا دوست دارید بدانید که از چه زمانی می‌توانید موهای خود را ماساژ دهید. به این نکته توجه داشته باشید که تمامی متخصصان همیشه توصیه می‌کنند بلافاصله بعد از ترمیم مو از ماساژ پوست سر خودداری کنید تا نتیجه نهایی را به خطر نیاندازید. مهم‌ترین نکاتی که برای ماساژ موهای کاشته شده باید در نظر داشته باشید در زیر آورده شده است:

  1. به طور متوسط، افراد باید تا حداقل 10 روز پس از کاشت برای شروع ماساژ سر صبر کنند.
  2. پس گذشت زمان مقرر، ماساژ سر باید با نوک انگشتان به آرامی و بدون فشار انجام شود. اگر ماساژ به آرامی انجام نگیرد، احتمال آسیب دیدن فولیکول‌های موی کاشته‌شده زیاد خواهد بود.
  3. حین ماساژ ممکن است احساس خارش ایجاد شود، مهم است که با وسوسه خارانیدن پوست سر مقابله نمایید و در صورت عدم تحمل به آرامی آن ناحیه را ماساژ دهید.
  4. برای ماساژ پوست سر بعد از کاشت به هیچ عنوان از شامپو، محلول و یا روغن‌های مختلف استفاده ننمایید مگر اینکه پزشک خودتان آن را تجویز کرده باشد.

شستشوی زخم سر بعد از پیوند مو

شستشوی زخم سر بعد از کاشت مو

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه مدت پس از کاشت مو می‌توانید به روال عادی خود در مورد شستشو و مراقبت از موهای خود بازگردید و چگونه باید زخم‌ها را از روی سرتان بشویید.

خوب توجه داشته باشید که برای از بین بردن زخم‌ها باید هر روز سرتان را شامپو بزنید و حمام کنید. اگر به این منوال پیش بروید پس از حدود 7 تا 10 روز دیگر نباید اثری از خون خشک یا دلمه روی پوست سر شما باقی بماند.

در صورت نیاز می‌توان موها را بیش از یک بار در روز بعد از پیوند (با آب ولرم و بدون دوش مستقیم و پرفشار) شستشو داد. اگر قصد دارید موهای خود را در خانه بشویید، توصیه می‌کنیم حداقل 24 ساعت بعد از کاشت صبر کنید!

در دو روز اول پس از کاشت مو، از دست زدن به پوست سر و موهای خود خودداری نمایید. ما از شما می‌خواهیم 2 روز صبر کنید تا به فولیکول‌های تازه پیوند خورده آسیب نرسد، اجازه دهید محل (های) اهدا کننده شروع به بهبودی کنند.

سوالات متدوال

شست و شوی روز دهم کاشت مو چگونه است؟

پوسته هایی که روی پیوندهای گرافت ایجاد می شوند تا روز دهم شروع به ریزش کرده اند و پوست سر کمتر در معرض عفونت قرار می گیرد. شما می توانید سرتان را با شامپو مخصوص و با آب ولرم شست و شو دهید.

دست زدن به موهای کاشته شده چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

خارش و احساس سوزش سر پس از پیوند مو کاملا طبیعی است؛ و این ممکن است باعث شود تا ناحیه کاشت شده را دستکاری کنید. دستکاری و لمس موهای کاشته شده باعث ایجاد اختلال در عملکرد فولیکول موهای کاشته شده می شود بنابراین از خارش و دست زدن به موی کاشته شده خودداری کنید.

آیا می توانم بعد از کاشت مو سرم را لمس کنم؟

دوران نقاهت بعد از کاشت مو بسیار مهم است و هرگونه سهل‌انگاری در مراقبت‌ها می‌تواند وقت، انرژی و هزینه زیباجو را به هدر دهد. لمس کردن سر به طور مداوم بعد از کاشت مو، کندن زخم‌ها، خاراندن سر و وارد آوردن هر گونه فشاری به محل کاشت می‌تواند فولیکول‌های تازه کاشته شده را دچار آسیب کند. اما لمس کردن سر در حد معمول و با فشار کم نمی‌تواند آسیبی در پی داشته باشد.

زخم شدن سر پس از کاشت مو کاملاً طبیعی است؛ به زیباجویان توصیه می‌شود با مشورت پزشک داروساز یا متخصص خود یک لوسیون نرم کننده خریداری کنند و لوسیون نرم کننده را به کمک انگشتان خود روی پوست سر کاملاً آرام و در جهت رویش مو در حد 30 ثانیه ماساژ دهند.

لوسیون‌های نرم کننده کمک می‌کند که زخم ها نرم شوند و سلول های پوست سر زودتر ترمیم شوند. به جای خرید لوسیون‌های نرم کننده، خود شما می‌توانید در خانه این لوسیون را تهیه کنید.

کمی ژل آلوئه ورای طبی یا فرآوری شده را با چند قطره روغن گل سرخ مخلوط کنید و به آرامی روی قسمت‌های زخمی در محل کاشت و برداشت استعمال کنید. این لوسیون خانگی به بهبود سریع زخم‌ها، کمک می‌کند؛ التهابات را کاهش می‌دهد و از خارش جلوگیری می‌کند. در نتیجه فرد برای لمس سر به طور مداوم، کمتر تحریک می‌شود.

منابع: nashvillehairdoctoryetkinbayerclinicana

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
کاشت موی جلوی سر موثرترین درمان ریزش مو
نوشتهٔ بعدی
بهترین فصل برای کاشت مو | بررسی زمان مناسب برای پیوند مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید