مهم ترین نکات شست و شو ابرو بعد از کاشت ابرو

شست و شو ابروها بعد از کاشت ابروی طبیعی

نظر پزشکان زیبایی در مورد اینکه از چند روز بعد از کاشت ابرو افراد می‌توانند در جهت شستشوی ابرو‌های خود اقدام کنند، براساس حساسیت و البته تشخیص پزشک متفاوت است. در حالت کلی برای شست و شوی ابرو‌ها بعد از کاشت ابرو حداقل ۳ روز زمان لازم است تا زخم‌های حاصل از پیوند ابرو تا حدودی بهبود یابند.

ابرو‌ها قطعا تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت چهره دارند و داشتن ابرو‌های پرپشت و خوش‌فرم خواسته‌ هر فردی است. متاسفانه مشکل ریزش ابرو یک مشکل شایع است که به خصوص در زنان بیشتر مشاهده می‌شود. در حقیقت هر علتی که باعث ریزش موی سر شود، ریزش موی ابرو را نیز به همراه خواهد داشت. کاشت ابرو روشی مطمئن برای جبران مو‌های از دست رفته‌ ابرو می‌باشد.

اینفوگرافیک شستشو ابروها بعد از کاشت ابرو

نحوه شستن ابرو بعد از کاشت

ریزش ابرو از مشکلاتی است که بیشتر زنان بعد از زایمان به آن دچار می‌شوند. حتی استفاده از لوازم آرایشی برای ابرو نیز می‌تواند موجب ریزش موی ابرو گردد. اکثر افراد به علت کم پشتی ابرو، دست به روش‌هایی مثل تاتو و یا میکروبلیدینگ می‌زنند در حالی که این روش‌ها نه تنها ظاهر طبیعی نداشته بلکه به مو‌های باقی مانده نیز آسیب می‌رسانند. اما کاشت ابرو ظاهری طبیعی به ابرو‌های شما داده، یک روش دائمی محسوب شده و شما را از دغدغه‌ ترمیم تاتو نجات می‌دهد. پیوند ابرو با روشی مشابه کاشت موی سر انجام می‌شود. در حال حاضر با کاشت ابرو روش  FUE، کاشت ابرو بدون درد و خونریزی امکان‌پذیر است.

این روش که برای درمان ابرو‌های کم پشت، ریزش سکه‌ای و حتی برای کلفت کردن ابرو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، شما را در کوتاه‌ترین زمان به ابرو‌های دلخواه‌ می‌رساند.

شوینده مناسب برای شستن ابرو پس از پیوند

شوینده مناسب برای شستن ابرو پس از کاشت

یکی از سوالاتی که ممکن است پس از کاشت ابرو برای هر کسی پیش بیاید اینست که شوینده مناسب برای شستن ابرو پس از کاشت چیست؟ در پاسخ بایستی بگوییم که درست است که تمیز و پاکیزه نگه داشتن محل کاشت فولیکول‌ها به منظور پیشگیری از بروز عفونت ضروری است ولی به طور معمول پزشکان توصیه می‌کنند در دو روز اول پس از کاشت ابرو از شستن ابروها با مواد شوینده و آب جاری خودداری کنید چرا که احتمال وارد شدن آسیب به فولیکول‌های تازه کاشته شده وجود دارد. معمولا اولین شستشوی ابرو در کلینیک توسط پزشک و تقریبا 3 روز پس از کاشت انجام می‌گیرد.

مواد شوینده مناسب برای شستن ابروهای کاشته شده معمولا توسط پزشکان تجویز می‌شود که زیبایی جویان معمولا مقداری از این ماده شوینده را در یک کاسه آب ولرم ریخته و با گاز استریل به آرامی و بدون وارد کردن هر نوع فشاری روی ابروان خود کشیده و یک الی دو دقیقه بعد به آرامی پاک می‌کنند..

دمای مناسب برای شستن ابروها پس از کاشت

ابروها را نباید با آب خیلی گرم یا خیلی سرد شست و همچنین بایستی از وارد شدن فشار آب زیاد به محل ابروها خودداری کرد چرا که احتمال آسیب به فولیکول‌های تازه کاشته شده مو وجود دارد. شستشو با آب ولرم ایده‌ال‌ترین گزینه است بنابراین بایستی در روزهای اول پس از کاشت از قرارگیری در معرض گرمای شدید چون سونا و جکوزی و استخر خودداری نمایید. حوله‌ای که هنگام خشک کردن صورت استفاده می‌شود نیز باید نرم باشد و نباید با فشار به صورت مالیده شود.

فواصل شست و شوی ابروها پس از پیوند

معمولا پزشک برای مرطوب نگه داشتن و به عبارتی جلوگیری از خشکی محل زخم‌های ناشی از کاشت فولیکول اسپری نرمال سالین تجویز می‌کند که هر دو سه ساعت یکبار به محل ابروها اسپری شود. بعد از 4 الی 5 روز می‌توان شستشوی ابروها را انجام داد ولی همچنان باید از وارد شدن فشار و تماس با فولیکول‌ها خودداری کرد.

توصیه می‌شود در هفته اول پس از کاشت ابرو سه بار در روز یعنی صبح، ظهر و شب و هر بار سه مرتبه شستشوی ابروها را با کف حاصل از ماده شوینده و آب ولرم که روی ابروها قرار داده شده است انجام دهید. در پایان هفته اول شما عزیزان می‌توانید یکبار در روز اقدام به شستشوی ابروها زیر آب ولرم نمایید تا دلمه و لخته‌های حاصل از کاشت کنده شوند. البته شاید لازم باشد حتی تا دو هفته منتظر بمانید تا بتوانید زیر دوش آب ولرم ابروهای خود را بشویید.  بعد از گذشت یک ماه دیگر الگوی شستشوی ابروها اهمیتی نداشته و هر وقت که نیاز داشتید می‌توانید اقدام به شستشوی ابروهای خود کرده و یا دوش بگیرید.

مراقبت های ویژه بعد از کاشت ابروی طبیعی

نکات مهم بعد از کاشت ابروی طبیعی

کاشت ابرو متد زیبایی سختی محسوب نمی‌شود و نکات مهم چندان خاصی برای بهبودی نیاز ندارد. بعد از پیوند ابرو، هر دو ناحیه‌ اهدا‌کننده فولیکول و ناحیه‌ کاشت ابرو، حدود ۷ روز زمان برای بهبودی نیاز دارند تا علائمی همانند ورم، التهاب، خارش و… برطرف گردند. نکاتی که بعد از کاشت ابروی طبیعی توسط پزشک توصیه می‌شود می‌تواند برای هر شخص متفاوت باشد. در حالت کلی معمولا مصرف آنتی‌بیوتیک در ۴ روز اول به منظور جلوگیری از عفونت تجویز می‌شود. همچنین دارو‌هایی برای جلوگیری از هرگونه حساسیت و التهاب باید مصرف شوند که نوع آن با توجه به روش هر پزشک می‌تواند متفاوت باشد.

بعد از پشت سر گذاشتن دوران بهبودی کامل ابرو‌ها، باید منتظر رویش ابرو‌ها تا مدت زمان ۳ ماه باشید. بعد از رویش ابرو‌های جدید لازم است که حداقل یکبار در ماه آن‌ها را اصلاح کنید چرا که سرعت رشد و طول مو‌های کاشته شده نسبت به ابرو‌های طبیعی بیشتر خواهد بود.

پس از رویش مو‌های جدید تا ۳ یا ۴ ماه بعد از پیوند ابرو، برای کمک به رویش صاف و خوب شکل گرفتن آن‌ها در جهت رویش مو‌های قبلی، بهتر است از ژل‌های فرم‌دهی ابرو به صورت موقت استفاده کنید. همچنین شست و شوی مناسب بعد از کاشت ابرو برای جلوگیری از هر گونه عفونت و حساسیت ناشی از گرد و غبار ضروری می‌باشد.

اولین زمان شستن ابرو بعد از کاشتباید تا 2 روز صبر کرده و سپس برای شستن ابرو اقدام کنید.
دلیل نشستن ابرو تا 48 ساعتزخم‌ها در محل پیوند تازه بوده و احتمال عفونت وجود دارد. از طرفی چون فولیکول‌ها به تازگی منتقل شده است، ممکن است با کوچکترین فشار آب جابجا شده و از بین بروند.
اصول شستن ابرواستفاده از آب ولرم
فشار نیاوردن به ابرو
استفاده از شوینده ملایم
پرهیز از دست کشیدن به ابرو
دوش گرفتن بعد از کاشت ابروبعد از 48 ساعت، می‌توانید استحمام کنید ولی تا مدتی بهتر است به جای رفتن زیر فشار مستقیم آب، از یک ظرف برای ریختن آب بر روی سر استفاده کنید.

شستشوی صورت بعد از کاشت ابرو به چه شکل است؟

شستشوی صورت و نحوه‌ انجام آن سوال اکثر مراجعه‌کنندگان کاشت ابرو است. مطمئنا تمیز نگه داشتن محل کاشت ابرو بسیار مهم بوده و از عوارض احتمالی مانند حساسیت و عفونت جلوگیری خواهد کرد. همچنین بعد از پیوند ابرو، زخم‌های خیلی جزئی در ناحیه‌ کاشت ابرو دیده می‌شود که مراجعین برای ر‌هایی از آن‌ها بی‌صبرانه منتظر شستشوی صورت می‌باشند. برای رسیدن به نتایج دلخواه بهتر است که نکات مهم بعد از کاشت ابرو را رعایت کنید. نباید برای شست شوی صورت بعد از پیوند ابرو زیاد عجله کنید.

طریق شستشو ابروها بعد از کاشت ابرو

اگر پوست چربی دارید و روزانه پوست خود را می‌شویید بهتر است که در روز‌های اولیه فقط با محلول شستشوی صورت و به کمک پد آرایشی، پوست خود را پاک کنید و از شستن صورت بپرهیزید. از برخورد هر چیزی حتی محلول پاک‌کننده صورت با ابرو جلوگیری کنید. شست و شوی صورت بعد از پیوند ابرو معمولاً از روز سوم توسط پزشک توصیه می‌شود چرا که ۲ روز اول زخم‌های ناشی از کاشت ابرو تازه بوده و در صورت برخورد آب با آن‌ها، ممکن است عوارض نشان دهند.

روش شستشوی درست بعد از کاشت ابرو

بعد از ایمپلنت ابرو، جای زخم نقطه‌ای در ناحیه‌ کاشت دیده می‌شوند. به همین دلیل باید هنگام شستشو، با ملایمت برخورد کرد. از اعمال فشار و ماساژ ابرو هنگام شستشو پرهیز کنید. همچنین از برخورد ناخن با ناحیه‌ زخم جدا خودداری نمایید چرا که باعث کنده شدن زخم‌ها می‌شود. چنانچه گفته شد شست و شوی ابرو بعد از پیوند طبیعی ابرو از روز سوم مقدور خواهد بود.

شستشو با آب ولرم و با شامپوی مناسب بعد از کاشت ابرو صورت می‌گیرد که توسط پزشک مربوطه تجویز خواهد شد. همچنین پماد آنتی‌باکتریال هم توسط پزشک تجویز خواهد شد که بعد از هر بار پاکسازی باید استفاده شود.

برخی پزشکان در مورد نحوه‌ شستشوی ابرو‌ها در هفته‌ اول چند توصیه مهم دارند:

  1. مقداری از شامپوی تجویز شده را در کاسه‌ای آب ولرم بریزید تا کف کند. سپس گاز استریل را با کف بدست آمده آغشته کرده و ابرو‌ها را با آن تمیز کنید اما از کشیدن گاز استریل روی ابرو‌ها به صورتی که باعث کنده شدن زخم‌ها شود خودداری نمایید.
  2. علاوه بر موارد گفته شده، در روز‌های اولیه بعد از کاشت ابرو که اقدام به شستشوی ابرو می‌کنید، از برخورد مستقیم آب با فشار زیاد جلوگیری کنید. بهتر است با دست خود به ناحیه مورد نظر آب بزنید.
  3. روز بعد از پیوند ابرو، فرد قادر خواهد بود با ماساژ ملایم ابرو‌های خود را شستشو دهد.

پزشک انتظار بهبودی کامل زخم‌های ناحیه‌ کاشت تا روز چهاردهم را دارد. در شرایط عادی بعد از دو هفته هیچ زخمی نباید قابل مشاهده باشد. بعد از بهبودی کامل زخم‌ها، پوست انداختن ابرو‌ها امری طبیعی است. در صورت مشاهده‌ پوست انداختن ابرو‌ها از هفته‌ سوم، نگران این موضوع نباشید چرا که این مسئله، نشان‌ دهنده ترمیم و بازسازی پوست ناحیه‌ کاشت ابرو است که باید از مالیدن آن‌ها موقع شستشو دوری کنید.

استحمام بعد از پیوند ابرو

چند روز بعد از کاشت ابرو می توان دوش گرفت؟

لازم به ذکر است که حساسیت هر پزشک در مورد نکات مراقبتی بعد از کاشت ابرو متفاوت است. به عقیده‌ برخی پزشکان، دوش گرفتن از روز سوم مانعی نداشته و هیچگونه عوارضی به دنبال نخواهد داشت. برخی دیگر از پزشکان به علت اینکه آب از دوش حمام به صورت نقطه‌ای و با فشار زیاد خارج می‌شود، این برخورد ضربه‌ای آب با ناحیه‌ی کاشت را مضر دانسته و دوش گرفتن در هفته‌ اول کاشت ابرو را توصیه نمی‌کنند.

حمام بعد از کاشت ابرو

در هر صورت برای پیشگیری از تورم و به منظور بهبودی سریع‌تر، بهتر است برای دوش گرفتن عجله‌ای نداشته و چند روزی صبر کنید تا زخم‌های ناحیه‌ کاشت ابرو تا حدودی بهبود یابند. هر چند نکات مهم بعد از کاشت با جزئیات کامل گفته می‌شود تا فرد قبل از اقدام به پیوند ابرو بداند که چه شرایطی در انتظار او خواهد بود اما در حالت کلی، کاشت ابرو متد زیبایی پرخطری نبوده و معمولاً عوارض چندانی بعد از کاشت مشاهده نمی‌شود.

با در نظر گرفتن شرایط کلی مورد انتظار، توصیه می‌شود با مراجعه به کلینیک معتبر این متد زیبایی را انجام داده و درمورد شست و شوی ابروها بعد از کاشت ابرو نظر متخصص زیبایی خود را نیز در نظر بگیرید.

سرم شستشو بعد از کاشت ابرو

سرم‌های شستشو بدون ایجاد تحریک یا آسیب به گرافت‌های کاشته شده، آلودگی‌ها و خونابه را از روی ابروها پاک می‌کنند. سرم‌های شستشو حاوی مواد ضدعفونی کننده ملایمی هستند که از بروز عفونت در ناحیه کاشت ابرو جلوگیری می‌کنند. برخی از سرم‌های شستشو حاوی مواد ضدالتهابی هستند که به کاهش تورم و قرمزی در ناحیه کاشت ابرو کمک می‌کنند.

4.7/5 - (22 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
کاشت ابرو دخترانه طبیعی مدل پهن
نوشتهٔ بعدی
ورم صورت و چشم بعد از کاشت ابرو – رفع کبودی دور چشم

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید