استحمام و شست و شوی صورت بعد از تزریق بوتاکس

نحوه صحیح شستشوی صورت بعد از بوتاکس

تزریق بوتاکس از جمله محبوب‌ترین روش‌های جوان‌سازی صورت به حساب می‌آید. چرا که بعد از تزریق آن عضله‌های صورت قدرت حرکت را از دست داده و در نتیجه چین و چروک‌های ناشی از گذر سن از بین می‌شود. از آنجایی که تزریق بوتاکس در دسته متدهای زیبایی قرار می‌گیرد رعایت یکسری نکات و مراقبت‌ها بعد از آن الزامی است. یکی از مهم‌ترین مواردی که هر شخصی باید به آن توجه کند شست و شو بعد از تزریق بوتاکس صورت است.

پزشک مربوطه بعد از اتمام کار تمامی نکات مهم و هر آنچه که باید در این خصوص انجام شود را به بیماران خود عنوان خواهد کرد. ما نیز در این مقاله سعی کرده‌ایم تا برای رسیدن به نتیجه مطلوب در مورد شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس و هر آنچه که در ارتباط با این موضوع باید جدی گرفته شود صحبت کنیم.

تزریق بوتاکس صورت در کلینیک پوست و مو رز توسط دکتر روحانی با استفاده از به روزترین تکنیک‌های دنیا انجام می‌شود. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

شستشوی صورت بعد از تزریق بوتاکس

اقدامات لازم بعد از تزریق بوتاکس

یکی از مهمترین مراحلی که در مورد دوران بعد از انجام متدهای مراقبت از زیبایی وجود دارد، مسائل مربوط به مراقبت‌های بعد از آن است؛ این نکات مراقبتی می‌توانند موجب تثبیت و حفظ نتیجه ایده‌آل زیباجو شوند. ما در این بخش به طور خلاصه، انتظارات و اتفاقات دوره‌های زمانی مختلف بعد از تزریق بوتاکس را برای شما دسته‌بندی کرده‌ایم لطفا ما را همراهی نمایید.

روز اول پس از تزریق بوتاکس

در روز اول تزریق بوتاکس ممکن است کمی تورم و کبودی در ناحیه ی تزریق مشاهده کنید. شما در این روز می‌توانید با تغییرات نسبی مناطق تحت درمان خود را ببینید و همچنین بدون هیچ گونه تماس، تمرین‌های سبکی داشته باشید. در روز اول بوتاکس باید از انجام موارد زیر خودداری کنید:

  1. مالش یا ماساژ صورت
  2. دراز کشیدن تا حداقل 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس
  3. انجام تمرین‌های سنگین
  4. مصرف داروهای مسکن
  5. مصرف دخانیات و مشروبات الکلی
  6. حمام آب گرم
  7. سولاریوم و یا حمام آفتاب

روز دوم تزریق بوتاکس

در برخی موارد ممکن است تا 48 ساعت بعد از تزریق بوتاکس هنوز مقداری تورم و کبودی داشته باشید که نسبت به روز اول خفیف‌تر خواهد بود؛ همچنین در روز دوم بوتاکس انتظار نمی‌رود که نتایج نهایی قابل لمس باشند. در روز دوم هم تمرین‌های سبک ماهیچه‌های صورت را ادامه دهید؛ به یاد داشته باشید که از این روز به بعد اگر سفر پروازی داشته باشید می‌توانید بدون هیچ مانعی آن را انجام دهید.

روز سوم تزریق بوتاکس

روز سوم تزریق بوتاکس انتظار می‌رود که کبودی و تورم تا میزان زیادی کاهش یافته باشد و یا حتی کاملا از بین برود. شما ممکن است تغییراتی در ماهیچه‌های صورت حس کنید اما از لحاظ ظاهری شاید هنوز تغییر چندان دل‌انگیزی را مشاهده نکنید.

روز 4 تا 6 بعد از تزریق بوتاکس

در این بازه زمانی بعد از جلسه تزریق بوتاکس شروع به دیدن نتایج خواهید کرد. این نتایج ممکن است به صورت احساس آرامش در ماهیچه‌های صورت و صاف و هموار شدن چین وچروک‌ها باشد.

روز هفتم تزریق بوتاکس

از روز هفتم جوان‌تر شدن چهره‌تان کاملا قابل لمس خواهد بود. از روز هفتم به بعد هیچ گونه محدودیتی در مورد اقدام برای انجام هر نوع عمل دیگری که با اعمال فشار روی صورت انجام می‌گیرد، نخواهید داشت.

14 روز بعد از تزریق بوتاکس

تا 2 هفته بعد از تزریق بوتاکس نتایج تزریق کاملا قابل مشاهده خواهند بود یعنی به چهره‌ای جوان و صافی که انتظارش را داشتید خواهید رسید. وضعیت بهبودی تا 14 روز بعد از تزریق بوتاکس کامل خواهد شد؛ پس اگر مشکلی در این مورد داشتید می‌توانید با پزشکتان تماس داشته باشید.

اقدامات لازم بعد از تزریق بوتاکس

آیا بعد از تزریق بوتاکس شستشوی صورت ممکن است؟

در پاسخ به این سوال باید دو جنبه مختلف را در نظر گرفت! اول اینکه شست و شوی صورت به دلیل برخورد آب با نواحی ورود سوزن می‌تواند سبب نگرانی برخی از افراد شود. از آنجایی که تزریق بوتاکس کاملا غیر تهاجمی بوده و فقط با ورود مواد بوتاکس از طریق سوزن مخصوص به بافت صورت انجام می‌گیرد هیچ گونه زخم و خونریزی به همراه نخواهد داشت؛ بنابراین اشخاص می‌توانند بلافاصله به شست و شوی صورت خود بپردازند.

اما نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که توصیه می‌کنند در ۲۴ ساعت اول از هر گونه فشار و مالش در ناحیه تزریق صورت خودداری کنید چرا که دستکاری این ناحیه می‌تواند سبب پخش شدن ماده بوتاکس در سایر بافت‌های اطراف شود که نتیجه ناخوش‌آیندی را در پی دارد. بنابراین اگر قصد شست و شو صورت بعد از تزریق بوتاکس را دارید حتما دقت کنید تا بدون کم‌ترین فشاری و با آب ولرم این کار را انجام دهید.

چه مدت بعد از تزریق بوتاکس نباید دوش گرفت؟

24 ساعت اول پس از بوتاکس مهم‌ترین زمان در ایجاد نتیجه دلخواه هستند. در طول این مدت است که بوتاکس می‌تواند جابجا شده و در مکان دیگری مستقر شود. خوشبختانه این خطر تنها یک روز طول می‌کشد و شما می‌توانید یک روز بعد از تزریق بوتاکس خود دوش بگیرید. همچنین برای جلوگیری از پخش شدن بوتاکس و ناراحتی بیشتر ناشی از تورم حداقل یک روز باید از ماساژ خودداری نمایید.

بهترین راه برای پاکسازی پوست بلافاصله پس از تزریق بوتاکس چیست؟

برای جلوگیری از تورم، با پوست خود ملایم باشید؛ بعد از بوتاکس می‌توانید صورت خود را بشویید اما باید موارد زیر را رعایت کنید:

  1. برای جلوگیری از تورم، به هیچ عنوان به ناحیه تحت درمان فشار وارد نکنید.
  2. برای جلوگیری از پخش شدن بوتاکس، فقط از آب خنک یا ولرم استفاده کنید.
  3. در صورت امکان به پوست خود زمان استراحت دهید و دائما آن را لمس نکنید.

این کارها به شما کمک می‌کند تا بهترین نتایج را از درمان بگیرید.

طریقه شست و شوی صورت بعد از تزریق بوتاکس

همان طور که گفته شد توصیه می‌شود تا در ۲۴ ساعت اول به دلیل مسائل ایمنی و جلوگیری از ایجاد التهاب و حساسیت از برخورد آب به صورت بعد از انجام بوتاکس خودداری کنید با این حال برخی اشخاص دوست دارند یا مجبور می‌شوند که صورت خود را بشویند؛ در این صورت بهتر است نکات مهم کلیدی را رعایت کنید. از جمله نکات شست و شوی صورت بعد از بوتاکس می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  1. خودداری از اعمال هر گونه فشار و مالش در حین شست و شوی صورت
  2. عدم استفاده از آب خیلی سرد و یا خیلی گرم برای شستن صورت
  3. خودداری از اعمال فشار در حین خشک کردن صورت
  4. استفاده از دستمال تمیز و نرم برای خشک کردن صورت

دوش گرفتن و حمام بعد از تزریق بوتاکس

موضوع مهم دیگری که ذهن اغلب داوطلبان تزریق بوتاکس صورت را به خود مشغول می‌کند این است که آیا می‌توانند به حمام رفته و دوش بگیرند یا نه ؟ پزشکان هیچ مانعی در زمینه دوش گرفتن بعد از انجام بوتاکس عنوان نکرده‌اند چرا که زخم‌های ایجاد شده در اثر این کار بسیار ظریف و در حد ورود سوزن‌های مخصوص به زیر پوست است که بلافاصله بعد از اتمام جلسه درمانی تمامی زخم‌ها بهبود یافته و هیچ گونه عارضه جانبی مشاهده نخواهد شد. اما موضوعی مهمی در این مورد وجود دارد دمای آب حمام و اعمال فشار به صورت در حین شستن آن است.

حرارت آب هنگام دوش گرفتن باعث افزایش جریان خون در ناحیه صورت می‌گردد؛ با افزایش جریان خون در زیر پوست ممکن است ماده بوتاکس کمی حرکت کرده و به ناحیه دیگری منتقل شود، این موضوع سبب می‌شود تا نتایج ناخوش‌آیند و ظاهری غیر طبیعی بروز پیدا کند. برای جلوگیری از بروز این دسته از مشکلات احتمالی توصیه می‌شود حتما با آب ولرم یا در صورت امکان آب سرد دوش بگیرید. همچنین پیشنهاد می‌شود مدت زیادی را در وان حمام سپری نکنید و در صورت نیاز تنها یک دوش سرپایی بگیرید، نشستن در سونای بخار و مکان‌های گرم نیز تاثیرات منفی در نتایج تزریق بوتاکس خواهد داشت.

توجه داشته باشید که موارد گفته شده فقط برای رعایت در ۲۴ ساعت اول بعد از تزریق بوتاکس هستند و بعد از آن نیازی به مراقبت‌های ویژه‌ای نخواهد بود. اگر نیاز ضروری برای دوش گرفتن داشتید حتما آن را به حداقل ۶ ساعت بعد واگذار کنید.

اگر بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس دوش بگیرید چه اتفاقی می‌افتد؟

دوش گرفتن بعد از بوتاکس خوب است! این فشار و دمای آب است که می‌تواند بر نتایج حاصل از تزریق تأثیر منفی بگذارد. دوش آب گرم بعد از تزریق بوتاکس کاملا ممنوع و حتی خطرناک است زیرا گرمای دوش باعث افزایش جریان خون در صورت شما می‌شود که به نوبه خود منجر به جابجایی بوتاکس می‌گردد و نتایج غیرطبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورد. چند مورد دیگر که پس از تزریق بوتاکس باید از آن‌ها اجتناب کرد عبارت است از:

  1. خوابیدن در وان آب گرم
  2. نشستن در دوش بخار یا سونا
  3. پاکسازی یا شستشو صورت با آب داغ

بخار و گرما مانند دوش آب گرم جریان خون را افزایش می‌دهند و می‌توانند محل بوتاکس را تغییر دهند و نتایجی را برای شما به ارمغان بیاورند که دوست ندارید.

منابع: myersplasticsurgerydrobinsonmd

3.5/5 - (2 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تزریق بوتاکس به لب – بهبود خط لبخند با بوتاکس لب
نوشتهٔ بعدی
تزریق بوتاکس به بینی – رفع افتادگی بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید