بهترین سن برای کاشت مو چه زمانی است؟

سن کاشت مو

ریزش مو و سایر مشکلات مرتبط با آن از جمله کچلی و پیسی بسیاری از زنان و مردان در جهان را تحت تاثیر قرار داده است، یکی از راه‌حل‌های قطعی و اثبات شده برای حل این مشکل کاشت مو است.

طبق مطالعات انجام شده، از هر سه مرد یکی از ریزش مو یا طاسی مردانه رنج می‌برد. یادآوری این نکته حائز اهمیت است که کچلی و ریزش مو بیشتر و بیشتر به دلایل محیطی مانند رژیم غذایی و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر به وجود می‌آید، بنابراین تعداد افرادی که از ریزش مو رنج می‌برند روز به روز بیشتر می‌شود و روش‌های قطعی‌تری مانند کاشت مو از محبوبیت بالاتری برخوردار خواهند بود.

اینفوگرافیک سن مناسب کاشت مو

یکی از نشانه­‌های زیبایی ظاهر، داشتن موهایی پرپشت و خوش حالت است. اما متاسفانه هستند مردان و زنانی که در سنین جوانی دچار ریزش مو می­‌شوند. این مشکل زیبایی ظاهر شخص را تحت تاثیر قرار داده و از همه مهم‌تر اعتماد به نفس فرد را کاهش می­‌دهد. در این زمان جستجو برای بهترین روش جایگزین نمودن موهای از دست رفته شروع می­شود.

کاشت مو اسکار بهترین روش برای افرادی است که موهای خود را از دست داده‌­اند؛ اما سن مناسب برای کاشت مو چه زمانی است؟ آیا می­‌توان بلافاصله با شروع ریزش مو، پیوند انجام داد؟ یکی از مهمترین موضوعاتی که در مورد پیوند وجود دارد سن مناسب برای کاشت مو است که در حقیقت بسیار هم اهمیت دارد! بسیاری از مردم همواره این دغدغه را دارند که بهترین سن برای کاشت مو در چه سنی است؟ آیا تاثیرات منوط به انجام پیوند در سن مناسب است؟

ریزش مو از چه سنی شروع می شود؟

ریزش موی دائمی در آقایان بسیار رایج‌تر از خانم‌ها است و به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. در حالی که اکثر مردان با افزایش سن دچار کاهش ضخامت و شروع ریزش مو می‌شوند، اما طاسی با الگوی مردانه (آلوپسی آندروژنیک) می‌تواند در هر سنی شروع شود. زمان و میزان ریزش مو در درجه اول به ژنتیک خانم‌ها و آقایان بستگی دارد، اگرچه آمارها نشان می‌دهند که احتمال ریزش مو تنها با افزایش سن افزایش می‌یابد. نمودار زیر درصد مردانی که در سنین مختلف ریزش موی محسوس دارند را نشان می‌دهد:

سندرصد مردان با ریزش موی قابل توجه
2020 درصد
3025 درصد
5050 درصد
6066 درصد

در حالی که ممکن است احساس کنید برای شروع ریزش مو در نوجوانی خیلی جوان هستید، واقعیت این است که این اتفاق می‌تواند از 15 یا 16 سالگی شروع شود. اگرچه غیرمعمول است ریزش مو در نوجوانان شما به تدریج شروع می‌شود و با نازک شدن موها یا کاهش خط مو علائم خود را بروز می‌دهد. شروع ریزش مو در این سن می تواند دشوار باشد، زیرا افراد کمی در این سن تجربه مشابهی دارند.

بنابراین اگر متوجه شدید که موهای خود را در سنین پایین از دست می‌دهید، باید با یک پزشک یا متخصص در مورد دلیل آن و گزینه‌های درمانی که در دسترس هستند مشورت کنید. اگر هرچه زودتر اقدام کنید، راه‌های مختلفی برای حفظ موهایتان وجود دارد.

آیا پیوند مو محدودیت سنی دارد؟

آیا کاشت مو محدودیت سنی دارد؟

با توجه به این که یک کاشت مو باعث زیبایی فرد می شود، هر فردی در هر سنی ممکن است به این روش علاقه نشان دهد اما افراد باید بدانند که انجام این تکنیک سن مشخصی دارد البته باید اشاره شود که این تکنیک در هر سنی قابل انجام است اما پزشکان توصیه می‌کنند که آن را در سنین مشخصی انجام دهند.

بیشتر متخصصان پیوند مو در ترجیح می دهند كه روی افراد بین 30 تا 45 سال انجام شود؛ این بازه زمانی بسیار ایده آل است چرا که در آن زمان ریزش موی سر فرد تثبیت شده است و می‌توان با خیال راحت کاشت مو را انجام داد. باید در نظر داشته باشیم که کاشت مو در بیماران زیر 30 سال ممکن است در کوتاه مدت جواب دهد اما پس از آن چون ممکن است فرد مجددا دچار ریزش مو شود به احتمال زیاد باید دوباره این تکنیک را تکرار کند.

زمان مناسب برای کاشت مو

یکی از سوالات رایج بین جوانانی که دچار ریزش مو شده‌اند این است که چرا کاشت مو باید در زمان مشخص انجام شود؟ برآورد شده است که دو سوم مردان در طول زندگی خود دچار طاسی می‌شوند. طاسی یا کاهش حجم مو می‌تواند افراد را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد با این حال رخداد آن برای آقایان در اوایل بیست سالگی می‌تواند بسیار نگران کننده باشد. یکی از راه‌های درمانی موثر برای جبران طاسی سر، کاشت مو می‌باشد که این متد تا به الان نتایج خارق العاده‌ای را برجای گذاشته است.

سن مشخصی برای کاشت مو وجود ندارد با این حال یک بازه سنی کلی از نظر پزشکان وجود دارد که معتقدند اگر پیوند مو در این سنین انجام گیرد، نتیجه آن رضایت بخش خواهد بود. اگرچه کاشت مو بر روی افراد بالای 18 سال قابل انجام است، اما توصیه می‌شود که تا 25 سالگی پیوند مو انجام نگیرد زیرا پروسه ریزش مو هنوز ثابت نشده است.

همچنین به دلیل ایجاد برخی بیماری‌ها (مانند فشار خون شدید، مشکلاتی قلبی و …) در افراد بالای 65 سال، حداکثر سن توصیه شده برای کاشت 65 سالگی می‌باشد. بدین وسیله از متقاضیان پیوند مو دعوت می‌شود که برای دریافت مشاوره از آقای دکتر رضا روحانی پزشک حاذق کلینیک پوست و مو رز به مرکز ما واقع در شهر تهران مراجعه نمایند.

حداقل سن کاشت مو

کاندید مناسب برای انجام پیوند مو

کاشت طبیعی مو شامل برداشتن فولیکول مو از ناحیه بانک مو (اهدا کننده) و پیوند آن به منطقه کچلی می‌باشد. باید توجه داشته باشید که هرکسی که دچار ریزش مو است، کاندیدای خوبی برای متد زیبایی کاشت و ترمیم مو نمی‌باشد. برخی ملاحظات وجود دارند که باعث می شود همه نتوانند این روش را برای درمان ریزش موی خود به کار ببرند. برخی از این موارد عبارت هستند از:

  1. به طور معمول آقاینی که ریزش موی آن‌ها در مقیاس نوروود (Norwood Scale) فراتر از کلاس 3 یا بالاتر است و صورتی که الگوی ریزششان تثبیت شده باشد، کاندید مناسبی برای پیوند موی طبیعی خواهند بود.
  2. اگر ریزش موهای فرد به مدت پنج سال پیشرفت نکرده است، احتمالاً کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت موی طبیعی هستند.
  3. فرد باید انتظارات واقع گرایانه‌ای از روند کاشت و پیوند مو داشته باشد و بداند که این پروسه نیازمند صبر و شکیبایی است. اینجا است که سن مناسب برای کاشت مو مهم به نظر می­‌رسد.
  4. تمام خانم‌ها و آقایانی که سنی بالاتر از 25 سال دارند و ریزش موهایشان متوقف شده است.

تفاوت سنی کاشت مو در خانم‌ها و آقایان

طبق توصیه پزشکان متخصص، بهترین سن برای کاشت مو در آقایان، در حدود سن ۲۷ سالگی است. پزشکان باور دارند که هرچه این سن به ۳۰ سالگی نزدیک‌تر باشد، نتایج پیوند مو طبیعی‌تر خواهد بود.

در این شرایط، فرد زیباجو به طور کامل توسط متخصص زیبایی معاینه می‌شود. زیرا پزشک باید مطمئن شود که ریزش موها به یک الگوی مشخصی دست یافته‌اند و زیباجو می‌‌تواند با کمک روش‌های مختلف ایمپلنت طبیعی مو، برای همیشه از شر ریزش موها و طاسی راحت شود.

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که گاهی اوقات، ریزش موی شدید در سنین جوانی، اثرات منفی زیادی بر روحیه زیباجویان دارد و سبب کاهش اعتماد به نفس آن‌ها خواهد شد. بنابراین این احتمال وجود دارد که پزشک به پیوند مو در جوانی رضایت دهد. به طوری که اگر فرد جوان با آگاهی کامل از تمامی مسائل، اصرار به پیوند طبیعی مو داشته باشد، احتمال ایمپلنت مو در سنین زیر ۲۷ سال نیز وجود خواهد داشت.

کاشت مو در 18 سالگی

اگرچه کاشت مو برای افراد از 18 سالگی به بعد قابل انجام است، با این حال باز هم توصیه می‌شود که برای آقایان کمتر از 25 سال مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک (طاسی با الگوی مردانه) انجام نگیرد. مهم‌ترین علت این تصمیم گیری از نظر پزشکان صاحب نظر این است که در یک فرد جوان، نمی‌توان تشخیص داد که ناحیه اهدا کننده در طول زمان ثابت می‌شود یا خیر و همچنین محدوده ریزش موی فرد در جلو و وسط سر تا چه اندازه گسترش پیدا خواهد کرد.

به این ترتیب بهترین تصمیم آن است که برای رسیدن به بهترین نتایج و ظاهر، تا 25 سالگی برای کاشت مو صبر نمایید اما اگر باز هم برای انجام زود هنگام آن عجله دارید بهتر است با پزشک خود صحبت کنید تا شما را بهتر راهنمایی کند.

پیوند مو برای افراد زیر ۳۰ سال

کاشت موهای زیر 30 سال

دلیل ویژه و نگران کننده‌ای وجود ندارد که باعث ریزش مو در جوانان شود و در واقع می‌تواند علل آن در چند مورد خلاصه شود. ریزش مو در مردان اغلب به دلیل دی هیدروتستوسترون طی بیماری به نام آلوپسی آندروژنیک (طاسی الگوی مردانه) شروع شده و در اثر مسائلی مانند استرس شدت آن افزایش یابد.

پزشکان و کارشناسان کارکشته در زمینه کاشت مو اعتقاد دارند که سن مناسب برای کاشت مو بعد از 30 سالگی و همزمان با تثبیت الگوی ریزش مو است. در افراد زیر 30 سال، انتظارات در مورد نتیجه یک درمان زیبایی شناسی ممکن است به سمت ایده آل پیش برود و نتیجه زیبایی داشته باشد اما باید گفته شود که این نتیجه چندان واقع بینانه و قابل استناد نیست.

در این حالت احتمالاً نتیجه این است که یک پیوند مو مجدد باید سال‌ها بعد دوباره تکرار شود. چندین تئوری وجود دارد که می‌گوید ریزش مو زودرس در اثر داشتن یک سبک زندگی ناسالم ایجاد می‌شود. زندگی بی‌تحرک، کاهش فعالیت در بیرون از منزل، استرس‌های مداوم، مصرف غذاهای فرآوری شده، پرتودرمانی و امواج الکترومغناطیسی از جمله عواملی هستند که می‌توانند باعث ریزش مو در سنین پایین شوند.

اگر زیر 30 سال سن داشته باشید و دچار ریزش مو شوید ممکن است ژنتیکی باشد. به اعضای خانواده خود نگاه کنید و ببینید که آیا آنها طاسی دارند. از همه مهمتر، دریابید که موهایشان وقتی سن شما بودند در چه حدی بوده. از طرف دیگر، اگر کسی در خانواده شما تجربه مشابهی نداشته باشد، به احتمال زیاد به دلیل عوامل شیوه زندگی دچار ریزش مو شده‌اید.

چرا نباید در سنین قبل از 30 سالگی مو کاشت؟

برای یک جوان 20 ساله که احساس می‌کند موهایش می‌ریزد، پیوند مو در اوایل ممکن است یک گزینه خوب به نظر برسد و روشی است که می‌تواند موهای پرپشتی را به او هدیه بدهد. درست است که هر فولیکول مویی که طی ایمپلنت مو کاشته شود، به شرط مراقبت منظم دائمی خواهد بود. با این حال طی 10 سال آینده و با افزایش سن وی ممکن است ریزش موهای او شروع به پیشرفت کند و نتیجه کاشت مو او را شدیدا تحت تاثیر قرار دهد و متأسفانه نتیجه این اتفاق ظاهر غیر طبیعی خواهد بود و درمان مجدد پیوند ضروری می‌شود که هزینه اضافی را به دنبال خواهد داشت.

کاشت مو در ۴۰ سالگی

هیچ محدودیت سنی از 18 سالگی به بعد برای کاشت مو وجود ندارد، به شرطی که شما سالم باشید و موهای کافی در ناحیه اهدا کننده خود داشته باشید. پس آقایان و خانم‌هایی که در بازه سنی 40 سال قرار دارند نباید نگران باشند که ممکن است ایمپلنتشان با شکست رو به رو شود! اگر از نظر سلامتی عمومی مشکلی ندارید و موهای کافی در پشت سر خود برای پیوند مجدد دارید، دل را به دریا بزنید و با یک پزشک حاذق و کارکشته دیدار کنید. کلید طلایی برای شما به منظور داشتن نتایج دائمی و دلچسب، انتخاب یک پزشک ماهر و یک مرکز معتبر انتخاب نمایید.

بهترین بازه سنی برای کاشت موبهترین زمان برای پیوند مو، فاصله سنی بین 25 تا 50 سال است.
نقش سن در موفقیت کاشت موآمادگی بدن برای پیوند مو
قوی بودن فولیکول‌ها
مشخص شدن الگوی طاسی سر و انجام کاشت موی موفقیت‌آمیز
کاشت مو در دوران بلوغچون در دوران بلوغ هنوز الگوی ریزش مو مشخص نشده و اختلالات هورمونی همچنان در بدن وجود دارد، لذا کاشت مو در این زمان توصیه‌ نمی‌شود.
کاشت مو برای افراد مسنبعد از 50 سال، قوای بدن و به ویژه فولیکول‌ها ضعیف می‌شود به همین دلیل شاید کاشت مو به نتیجه مطلوب نرسد.

اهمیت نقش سن در موفقیت کاشت مو

پاسخ به این سوال که آیا سن برای انجام کاشت مو مهم است یا نه در هر موقعیتی و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در برخی موارد سن فرد به عامل اصلی موثر در موفقیت کاشت مو تبدیل می‌شود و در برخی موارد دیگر بدون در نظر گرفتن سن فرد، ممکن است نیاز به پیوند مو باشد. بنابراین دقیق‌ترین سن برای کاشت مو بسته به شرایط متفاوت است به عنوان مثال، اگر کودک 10 ساله به دلیل تصادف یا بیماری دچار ریزش مو شده و طاسی ایجاد شده باشد، انجام کاشت مو ضروری است.

همانطور که بعداً اشاره خواهیم کرد، بهترین سن برای کاشت مو مهم است اما تعیین اینکه آیا ریزش موی فرد قبل از کاشت در هر سنی تمام شده است یا خیر بسیار مهم است. علاوه بر این برخی از موقعیت‌های خاص ممکن است این درجات اهمیت را تغییر دهند. به طور کلی نیازها و ویژگی‌های فیزیکی هر فرد متفاوت می‌باشد و به همین دلیل است که معاینات و مشاوره‌های فردی توسط پزشکان متخصص در کلینیک‌های مو انجام می‌شود.

تاثیر سن در موفقیت کاشت مو

درجه طاسی، وضعیت ناحیه دارای طاسی، میزان سلامت فولیکول‌های مو در ناحیه اهدا کننده به صورت جداگانه از سن بررسی می‌شود. در نتیجه این معاینه می‌توان صحیح‌ترین تصمیم را در مورد فرد متقاضی کاشت مو (منهای در نظر گرفتن سنش) اتخاذ کرد. به عنوان مطلب آخر باید بگوییم که تحقیقات نشان می‌دهند به طور متوسط سن ​​40 سالگی برای مردان ایده‌آل ترین دوره برای کاشت مو است.

زیرا بسیاری از آن‌هایی که مشکل ریزش مو دارند در این سن الگوی ریزش موهایشان به حالت نهایی می‌رسد، یعنی ریزش مو قطع شده تلقی می‌گردد. به این دلایل، پس از توقف ریزش مو احتمال اینکه کاشت مو با موفقیت به پایان برسد بسیار بیشتر خواهد شد.

راهکار درمان ریزش مو در سنین بعد از 20 سالگی

ماینوکسیدیل (Minoxidil)

ماینوکسیدیل به صورت محلول موضعی در دسترس است و با نام روگاین (Rogaine) نیز شناخته می‌شود. ماینوکسیدیل از جمله دو دارویی است که توسط FDA برای درمان طاسی الگو (ریزش مو ناشی از عوامل ارثی) تایید شده است. روگاین یک محلول موضعی است که با مالیدن مستقیم آن بر روی پوست سر (جایی که رشد مو متوقف شده است) استفاده می‌شود. تنها حدود 10 تا 14 درصد از افرادی که این لوسیون را امتحان می‌کنند رشد مو را تجربه خواهند کرد با این حال، لوسیون Rogaine می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند.

فیناستراید (Finasteride)

یا پروپسیا (Propecia) اولین قرصی است که با تایید FDA می‌تواند ریزش موی مردانه را درمان و کنترل کند. این دارو مانند تمام محصولات تجویزی، باید تحت نظر پزشک مصرف شود و اگرچه موثر است اما اگر درمان قطع شود، ممکن است نتایج حاصل از آن حفظ نشود.

کاشت مو

ریزش موی دائمی را می‌توان با روش‌های جایگزینی مو، مانند روش‌های کاشت مو (مانند میکروگرافت، FUE، FUT و …) درمان کرد. میزان کاهش و نوع ریزش مو و همچنین شرایط و خواسته‌های زیباجو تعیین می‌کند که کدام روش‌های جایگزینی مو برایش مناسب‌تر است.

این متد با برداشتن مو از قسمت‌های ضخیم‌تر پوست سر یا سایر قسمت‌های بدن و پیوند آن به ناحیه‌ای که دچار نازکی یا طاسی شده است انجام می‌شود. قبل از شروع پیوند، جراح ناحیه‌ای را که قرار است از آن مو برداشته شود (بانک مو یا ناحیه اهدا کننده که غالبا در پشت سر است) استریل می‌کند و با یک بی‌حس کننده موضعی آن را بی‌حس می‌نماید و سپس یکی از دو روش پیوند FUT یا FUE و یا سایر متدهایی که از این دو متد پیروی می‌کنند را به کار می‌گیرد. نتایج کاشت مو بسیار طبیعی هستند و در صورت مراقبت از موها، دائمی خواهند بود.

PRP

روشی به نام پی ار پی مو (پلاسمای غنی از پلاکت) که در دهه گذشته برای کمک به بهبودی افراد پس از جراحی مفاصل استفاده شده است، برای برخی از افراد مبتلا به ریزش مو نیز یک گزینه موثر به حساب می‌آید. در این متد خون فرد متقاضی دریافت می‌شود و در یک سانتریفیوژ قرار می‌گیرد تا پلاکت‌ها و پلاسما از دیگر اجزای خون جدا شوند. پلاسما که به مدت دو سال در مناطق ریزش موی سر تزریق می‌شود به ترمیم رگ‌های خونی، تحریک تولید کلاژن و رشد سلولی کمک می‌کند.

مشکلات پیوند مو در سنین زیر 20 سال

مشکلات کاشت مو در سنین زیر 20 سال

به طور کلی هیچ محدودیت سنی برای کاشت مو وجود ندارد اما مشکلاتی مطرح هستند که توجه به آن‌ها خالی از لطف نیست. ممکن است شما در سنین زیر 20 سالگی دچار ریزش مو شوید به طوری که کف سر یا خط موی شما به طرز قابل مشاهده‌ای خالی شود و همین موضوع موجب کاهش شدید اعتماد به نفستان گردد.

در این شرایط احتمالا قصد می‌کنید که تا دیر نشده کاشت مو انجام دهید اما دست نگه دارید! شاید محدودیت سنی معنایی نداشته باشد اما باید بدانید که ریزش موی شما پیشرونده است و کاشت مو از آن جلوگیری نمی‌کند.

به عبارتی ممکن است مدتی با نتایج کاشت مو راضی به نظر بیایید اما بعد از گذشت زمان، وقتی ریزش موهایتان ادامه داشت پشیمان خواهید شد. به همین علت است که ما به مراجعانمان توصیه می‌کنیم که تا زمان ثابت شدن ریزش مویشان صبر کنند (گاهی ممکن است این ریزش تا 40 سالگی نیز ادامه داشته باشد) و بعد از آن در صورت داشتن بانک موی مناسب برای ایمپلنت اقدام کنند.

بهترین سن برای انجام کاشت مو

یکی از بزرگترین دغدغه‌های زندگی هر فردی از دست دادن موهای خود است و این موضوع درست زمانی آغاز می‌شود که برای اولین بار تعداد زیادی تار مو را بر روی برس و شانه خود مشاهده می کند. پیوند مو باید فقط در افراد بالای 25 ساله‌ای انجام شود که ریزش موهایشان تثبیت شده است.

افرادی که این شرط را ندارند ابتدا باید با مصرف داروهای ریزش مو مانند فیناستراید یا ماینوکسیدیل ریزش موهای خود را تثبیت کنند. هیچکس دوست ندارد موهای خود را از دست بدهد اما درست زمانی که این اتفاق در اوج دوران جوانی رخ دهد می‌تواند منجر به کاهش شدید اعتماد به نفس وی گردد و او را به فکر کاشت موی طبیعی می‌اندازد.

شرایط سنی مناسب برای کاشت مو

متخصصین کلینیک پوست و مو رز به طور معمول بهترین سن برای انجام کاشت مو را بین 30 تا 45 سالگی می‌دانند و دلیل این انتخاب این است که الگوی ریزش مو یا الگوی طاسی در این سن به خوبی مشخص شده و به راحتی توسط ایپلنت مو قابل درمان خواهد بود. اگر کاشت مو خیلی زودتر یا دیر تر انجام شود ممکن است نتیجه مورد نظرتان را به دست نیاورید و این بر میزان ناامیدی شما می‌افزاید.

بهترین سن کاشت مو در خانم ها

در خصوص خانم‌ها باید بدانید که در اغلب بانوان، محدودیت سنی برای پیوند مو وجود ندارد. به طوری که آن‌ها می‌توانند در هر سنی که باشند، برای داشتن موهایی جذاب‌تر و زیباتر، کاشت مو انجام دهند. البته طبق توصیه پزشکان، بهتر است که پیوند طبیعی مو در خانم‌ها بعد از ۱۸ سالگی صورت بگیرد. برای اینکه، تغییرات هورمونی در دوره نوجوانی بر موهای پیوند زده شده آن‌ها اثر نگذارد و بتوانند به نتایج مطلوب خود برسند.

لازم به ذکر است که پیوند مو در تمامی خانم‌های بالای ۱۸ سال، ممکن نیست.‌ زیرا باید توسط پزشک متخصص معاینه شوند تا میزان موفقیت احتمالی کاشت مو برای رفع مشکلات ریزش مو مشخص شود‌.

شایان ذکر است که محدودیت سنی پیوند در مورد زیباجویانی که به دلایل سوختگی یا جراحت، همه یا قسمتی از موهای سر خود را از دست داده‌اند، وجود نخواهد داشت. به طوری که این افراد می‌توانند در هر سنی که باشند، برای داشتن موهایی جذاب و پرپشت و همچنین پوشاندن جای سوختگی و زخم خود، اقدام به ایمپلنت طبیعی مو کنند.

تاثیرات کاشت مو در زمان مناسب

کاشت مو بستگی به برنامه ریزی مناسب دارد به همین دلیل است که ملاقات با پزشک متخصص برای درک اینکه آیا الگوی طاسی شما برای پیوند مو مناسب است یا نه مهم می‌باشد. بسیاری از زیباجویان به محض شروع ریزش مو تصمیم به انجام پیوند مو (hair transplant) می‌گیرند در حالی که ممکن است بهترین گزینه برای آن‌ها نباشد.

اگرچه موهای پیوند شده از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند، اما موهای طبیعی روی سر هنوز هم می‌توانند بر پیشرفت ریزش مو تاثیر داشته باشند. اگر این متد زیبایی خیلی زود انجام شود، ممکن است نتایج به خطر بیفتد یا رضایت بخش نباشد. پس اگر شرایط ذکر شده را ندارید بهتر است کمی بیشتر صبر کنید تا تمام شرایط برای انجام این متد شگفت انگیز مهیا شود.

چگونه بانک مو را تقویت کنیم

چگونه از ریزش مو در سنین پایین جلوگیری کنیم؟

بر هیچ کس پوشیده نیست که ریزش مو در سنین پایین می‌تواند بر اعتماد به نفس افراد تأثیر منفی بگذارد و همچنین احساس نگرانی و استرس آن‌ها را افزایش دهد. خوشبختانه، چند گزینه وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در جهت پیشگیری و درمان ریزش مو کمک گرفت. اگر کمتر از 30 سال سن دارید، بهتر است از گزینه‌های دارویی و متدهای غیر جراحی موثر بر ریزش مو را امتحان کنید.

مواردی مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید از جمله داروهایی هستند که در کاهش میزان ریزش مو نمایش خوبی را به اجرا گذاشته‌اند و همچنین از نظر FDA (سازمان غذا و دارو) تایید شده‌اند. برای دریافت این موارد باید از یک متخصص پوست و مو کمک بگیرید. مصرف این داروها تا تا زمانی که آمادگی انجام کاشت مو را داشته باشید باید ادامه داشته باشد.

طاسی در چه سنی متوقف می شود؟

بسیاری از داوطلبان کاشت مو سوال می‌کنند که طاسی تا چه زمانی ادامه دارد و کی متوقف می‌شود؟ واقعیت این است که نمی‌توان زمان مشخصی را برای قطع ریزش مو با الگوی مردانه در نظر گرفت. شروع طاسی و ریزش مو الگوی مردانه در اکثر موارد از سن 18 سالگی و با افزایش بیش از اندازه هورمون تستوسترون شروع می‌شود؛ در موارد اندکی شروع ریزش موی مردانه در سن 15 تا 16 سالگی نیز مشاهده شده‌است. برخی مردان نیز تا سن 50 سالگی ریزش موی ژنتیکی را تجربه نمی‌کنند؛ اما به صورت ناگهانی در سن بالای 50 سال دچار ریزش مو می‌شوند به طوری که تا سن 60 سالگی دو سوم موهای خود را از دست می‌دهند. همانطور که سن ریزش مو مشخص نیست؛ نمی‌توان به طور دقیق قطع ریزش را مشخص کرد.

سرعت ریزش مو در افراد مختلف متفاوت است؛ برخی افراد تا سن 25 سالگی اکثر موهای خود را از دست می‌دهند و برخی ریزش مو را با سرعت کمتری تجربه می‌کنند به طوری که ریزش موی آنها و طاسی کامل ممکن است بیش از ده سال به طول انجامد. برخی عوامل مانند کم کاری تیروئید، کار کردن در کارخانجات مواد شیمیایی، تولید کاشی، کار کردن پای کوره‌های آتش روند ریزش را تندتر می‌کند. افراد برای کندتر کردن روند ریزش مو باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنند.

منابع: birminghamdermatologyclinicrehairistanbulhealthlinewebmdrealself

3/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
ورم صورت بعد از کاشت مو – علت باد كردن سر پس از كاشت
نوشتهٔ بعدی
جدیدترین روش کاشت مو در ایران و جهان [2024]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید