چند روز قبل از عمل بینی نباید قلیون کشید؟

عمل بینی در افراد سیگاری چگونه است؟

قلیان بعد از عمل بینی یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه داوطلبان جراحی بینی قرار بگیرد. در واقع قلیان کشیدن بعد از عمل بینی با عوارضی همراه می‌باشد که می‌تواند تاثیر منفی در بهبودی زخم و دوره نقاهت پس از جراحی داشته باشد. این عوارض به صورت کاهش اکسیژن خون و افزایش تورم با التهاب در ناحیه بینی پس از جراحی خود را نشان می‌دهند. بدین ترتیب بهبود زخم در ناحیه جراحی شده در مدت زمان طولانی‌تری اتفاق خواهد افتاد. بنابراین کشیدن قلیان بعد از عمل بینی از نکات مهمی است که باید جدی گرفته شود تا دوره نقاهت پس از عمل در مدت زمان مناسب و در سلامت کامل طی شود.

لازم است برای رسیدن به نتیجه مطلوب پس از جراحی بینی به نکات بهداشتی تاکید شده از سوی پزشک توجه شود. به ویژه افرادی که به طور دائم دخانیات استعمال می‌کنند باید قبل از عمل بینی توصیه های لازم را در این زمینه دریافت کنند. عوارض سیگار و قلیان بعد از عمل بینی به شکل‌های متفاوتی ظاهر می‌شوند که آزاردهنده بوده و دوره نقاهت را طولانی می‌کنند. بنابراین جراحی بینی در افراد سیگاری و افرادی که عادت به کشیدن قلیون دارند با توصیه هایی قبل و بعد از جراحی همراه است که باید به آنها توجه شود و پزشک در زمان مشاوره در جریان این امر قرار بگیرد.

مشکلات عمل بینی در افراد سیگاری

تا چند وقت بعد از عمل بینی نباید قلیان کشید؟

به طور کلی مصرف دخانیات و کشیدن قلیان پس از عمل بینی می تواند خطراتی را برای فرد به همراه داشته باشد و تاثیر منفی خود را بر روی نتیجه جراحی بگذارد. به هر ترتیب باید توجه داشت که کشیدن قلیان و سیگار بعد از عمل ممکن است سبب شود که احتمال ایجاد عفونت در ناحیه ای که برای جراحی برش داده شده است به وجود آید. همچنین احتمال بروز تورم در ناحیه بینی با قلیان کشیدن بیشتر می‌شود. تاخیر در بهبود زخم هایی که در ناحیه بخیه زده شده بینی ایجاد شده است از دیگر عوارض منفی قلیان می‌باشد.

توصیه می‌شود یک ماه پس از جراحی بینی از قلیان کشیدن خودداری شود و سیگار کشیدن نیز در این زمان ممنوع است. عدم رعایت نکات توصیه شده پیامدهای منفی برای فرد به همراه خواهد داشت. در پاسخ به این سوال که چه مدت بعد از عمل بینی می‌توان قلیان کشید پیشنهاد می‌شود تا حد امکان قلیون کشیدن بعد از عمل بینی به تاخیر بیفتد و به طور جدی تا یک ماه پس از جراحی ممنوعیت در استعمال دخانیات وجود دارد.

عوارض سیگار و قلیان بعد از عمل بینی

عوارض سیگار و قلیان بعد از عمل بینی به وضوح مشاهده می‌شود. یکی از موارد مهم در این زمینه ممکن است احتمال بالا رفتن خطر عفونت باشد. در واقع افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند دارای مقاومت بدنی کمتری هستند و از این‌رو ممکن است که پس از جراحی بینی، بدن در برابر عفونت‌ها ضعیف شود و نتواند به درستی در برابر عواملی که خطر ابتلا به عفونت را در ناحیه جراحی شده افزایش می‌دهند مقاومت کند. بنابراین برای افزایش کیفیت جراحی و کاهش عوارض ناخواسته بهتر است به توصیه پزشکان در زمینه مصرف دخانیات قبل و بعد از جراحی بینی توجه شود.

اثرات سیگار روی نتایج جراحی بینی

جراحی بینی در افراد سیگاری

برای جراحی بینی در افراد سیگاری توصیه می‌شود که این افراد در حدود 2 تا 3 هفته قبل از جراحی دخانیات مصرف نکنند. سیگار کشیدن می‌تواند مشکلات انعقاد خون را برای فرد به وجود آورد. از آنجایی که برای جراحی بینی نیاز به بیهوشی است مصرف دخانیات از جمله سیگار سبب بروز مشکلاتی در حین بیهوشی می‌شود که یکی از این موارد اختلالات تنفسی در هنگام بیهوشی است. چون داروهای بیهوشی به هر ترتیب بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند و ممکن است سبب شوند که مقاومت بدن کم شود در این صورت احتمال سخت شدن تنفس برای فرد وجود خواهد داشت.

برای این که بتوانید بر فشار ناشی از بیهوشی به شکل مناسبی غلبه کنید لازم است قبل از جراحی بینی سیگار کشیدن را ترک کنید. احتمال بروز این مشکل که ریتم قلب با اختلال در حین جراحی همراه باشد در افراد سیگاری بیشتر است. برای این‌که عوارض ناخواسته و خطرناک تا حد ممکان کاهش پیدا کنند ضرورت دارد تا مدتی قبل از جراحی مصرف دخانیات کنار گذاشته شود تا جراحی در ایمن‌ترین شکل ممکن اتفاق بیفتد.

جراحی بینی در افراد سیگاری

اثرات استعمال سیگار بر روی نتایج جراحی بینی

از آنجایی که سیگار دارای مقدار نیکوتین بالایی می‌باشد و این عامل می‌تواند تنگ شدن رگ‌ها را به همراه داشته باشد احتمال بروز این مشکل که خون رسانی کم شود و انسداد رگ به وجود آید در افراد سیگاری بیشتر است. این عامل سبب کند شدن روند بهبودی در فرد شده و در جراحی بینی احتمال بروز عفونت را افزیش خواهد داد. به دلیل نیاز بافت‌ها به میزان اکسیژن بیشتر در دوره نقاهت پس از جراحی بهتر است دخانیات مصرف نشود؛ زیرا نیکوتین می‌تواند موجب کم شدن اکسیژن رسانی به بافت‌ها شود و قدرت خون در اکسیژن رسانی کاهش پیدا می کند. در هر حال استعمال سیگار می تواند تاثیر منفی روی بافت‌های نرم نیز داشته باشد و نتیجه جراحی را به شکل نامناسبی تغییر بدهد.

برای حصول نتیجه بهتر پس از عمل بینی بهتر است از مصرف سیگار و قلیان خودداری شود تا عوارض و خطرات پس از جراحی به حداقل میزان ممکن تقلیل پیدا کند. کلینیک پوست و مو رز در زمینه مراقبت‌های لازم و ارائه  توصیه‌های ویژه‌ جهت آمادگی قبل و بعد از جراحی بینی به داوطلبان عمل بینی تجربه و تبحر کافی دارد. متخصصان متبحری که در کلینیک پوست و مو رز مشغول به فعالیت هستند بهترین نتیجه را از جراحی بینی برای شما رقم خواهند زد.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
قبل از عمل بینی چی بخوریم؟ لیست غذای سبک شب قبل
نوشتهٔ بعدی
خطرات دستکاری بینی و پاره شدن بخیه ها بعد از عمل بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید