علت سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک

علت سفت شدن شکم بعد از عمل لیپوماتیک

عمل زیبایی لیپوماتیک در طی حذف سلول های چربی زائد بدن و فرم دهی بدن انجام می شود. اگرچه جراحی زیبایی لیپوماتیک به عنوان روشی برای حذف سلول های زائد چربی شناخته شده است ولی تاثیرات دیگری هم بر بدن می گذارد. برخی از تکنیک های جراحی زیبایی پیکر تراشی به تشویق پوست برای سفت شدن پوست کمک می کنند. لیپوماتیک تنها بر شکم انجام نمی شود بلکه روی دست ها، پا ها، پشت و باسن هم انجام می شود. پیکرتراشی همان طور که گفته شد بر روی سلول های چربی زائد تاثیر گذار است اما هر فردی که دارای سلول های چربی زائد است نمی تواند کاندید مناسبی برای انجام پیکر تراشی باشد.

فقط افرادی که اطمینان حاصل کرده باشند که سلول های چربی زائد آن ها بر اثر ورزش و رژیم غذایی از بین نمی رود و یا هدف آن ها از انجام جراحی زیبایی لیپوماتیک کاهش وزن نباشد می توانند فرد مناسبی برای انجام عمل زیبایی لیپوماتیک باشند. در این صورت می توانید اطمینان داشته باشید که اگر پزشک انتخابی شما هم متخصص و با تجربه باشد می توانید نتیجه خوبی را از انجام درمان زیبایی لیپوماتیک مشاهده کنید.

سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک

آیا سفت شدن شکم بعد از عمل پیکرتراشی حتمی است؟

قبل از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک، پزشک بررسی‌هایی که شامل بررسی فرم بدن شما و پیشینه پزشکی شما است برای نتیجه بهتر پیکرتراشی انجام می‌دهد. سپس مناطقی را که چربی زائد داشته و نیاز به انجام عمل پیکرتراشی دارند را تعیین می‌کند. سپس با توجه به تعداد نواحی که قرار است بر آن‌ها عمل زیبایی لیپوماتیک انجام شود و اندازه نواحی، طبق صلاح‌دید پزشک متخصص زیبایی مواد بی‌حسی برای بیهوشی موضعی یا عمومی قبل از انجام جراحی به بدن شما تزریق می‌شود.

نحوه انجام لیپوماتیک به این صورت است که پزشک متخصص زیبایی ابتدا سوراخ‎هایی در بافت چربی ایجاد کرده و سپس لوله کوچکی به نام کانولا را وارد بافت چربی می‌کند. حرکات ارتعاشی لوله باعث خرد شدن چربی خواهد شد و در این صورت تخلیه آن راحت خواهد بود. با مکشی که داخل لوله کانول ایجاد شده سلول ها‌ی زائد چربی به داخل لوله کوچک و تو خالی می‌روند.

در صورتی که پوست شما خاصیت کشسانی داشته باشد بعد از خارج شدن چربی اضافی از بدن در طی انجام لیپوماتیک، پوست به بافت قبلی خود می‌چسبد که باعث سفت شدن پوست مخصوصاً در ناحیه شکم خواهد شد.

آیا سفت شدن شکم بعد از عمل پیکرتراشی حتمی است؟

دلایل سفتی شکم بعد از لیپوماتیک

یکی از بزرگترین مزیت‌هایی که سبب می‌شود افراد بسیاری به انجام لیپوماتیک روی بیاورند سفت شدن شکم بعد از پیکرتراشی است. علت سفت شدن شکم بعد از عمل لیپوماتیک را می‌توان به مکانیزم کار و عملکرد این روش ربط داد. به این صورت که با انجام لیپوماتیک، چربی‌های اضافی انباشته شده در منطقه حذف می‌شوند. از طرفی دیگر تکنولوژی به کار رفته در آن به صورتی است که هیچ آسیبی به بافت‌های اطراف مثل اعصاب، رگ‌ها و ماهیچه‌ها در حین از بین بردن چربی‌ها وارد نمی‌شود.

در نتیجه فرد بلافاصله بعد از انجام آن ظاهری لاغر و خوش هیکل به دست می‌آورد. همچنین امواج فراصوت نقش زیادی در طول انجام جراحی لاغری شکم و پهلو برای حذف چربی‌ها ایفا می‌کنند. بنابراین سلول‌های پوستی تحریک شده و کلاژن‌سازی در آن‌ها افزایش می‌یابد. افزایش کلاژن سبب ایجاد پوستی سفت و جوان خواهد بود.

آیا سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک عادی است؟

شل شدن پوست بر اثر عوامل مختلفی مانند پیری و افزایش سن و یا کاهش وزن ناگهانی اتفاق می‌افتد. معمولاً پزشکان متخصص در صورتی که طی بررسی‌هایی تشخیص دهند پوست شما خاصیت منعطف یا ارتجاعی دارد، برای مشکل شل‌شدگی پوست، لیپوماتیک را پیشنهاد می‌دهند. بنابراین در صورتی که پوست شما خاصیت الاستیک داشته باشد، سفت شدن پوست بعد از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک امری عادی خواهد بود. اما در صورتی که پوست شما خاصیت کشسانی خوبی نداشته باشد و شما مشکل شل‌شدگی پوست هم داشته باشید، انجام جراحی زیبایی لیپوماتیک نمی‌تواند باعث رفع مشکل شل‌شدگی شما شود.

معمولاً بعد از انجام لیپوماتیک برای شما لباس‌های فشرده‌سازی را تجویز می‌کنند که باید حداقل به مدت 4 هفته استفاده کنید. به این دلیل که لباس فشرده‌سازی از شل‌شدگی پوست شکم بعد از لیپوماتیک جلوگیری می‌کند. بعد از تخلیه چربی، فضای خالی بین پوست و عضلات ایجاد شده و گن با فشار آوردن به پوست، از افتادگی آن جلوگیری می‌کند و باعث سفتی شکم بعد از جراحی لاغری خواهد شد.

آیا سفتی شکم بعد از لیپوماتیک دائمی است؟

با توجه به اینکه در طی انجام عمل زیبایی لیپوماتیک سلول‌های چربی زائد از بدن خارج می‌شود و دیگر به بدن بازگرداننده نمی‌شود، نتایج جراحی زیبایی پیکرتراشی که سفت شدن شکم هم جز آن است می‌تواند دائمی باشد. اما در صورتی که شما رژیم غذایی مناسب را رعایت کنید و ورزش‌های هوازی انجام دهید. به این دلیل که ممکن است سلول‌های چربی زائد از بدن در طی انجام درمان زیبایی لیپوماتیک خارج شده باشد اما امکان به وجود آمدن سلول‌های زائد یا بزرگ شدن سلول‌های دیگر چربی وجود دارد.

به همین دلیل ممکن است با اضافه شدن وزن و ورزش نکردن، مجدداً با مشکل شل شدگی پوست بعد از لیپوماتیک مواجه شوید. در ادامه مقاله، برخی نکات برای جلوگیری از بازگشت شل‌شدگی پوست و افزایش وزن بعد از انجام جراحی زیبایی لیپوماتیک گفته شده است:

  1. از غذا‌های کم چرب استفاده کنید.
  2. سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  3. تا حد امکان مصرف گوشت را در رژیم غذایی‌ کاهش دهید.
  4. حبوبات، میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.
  5. آب زیاد می‌تواند به کنترل گرسنگی، پایداری سطح متابولیسم بدن شما و به هضم غذا کمک کند.
  6. حتماً پروتئین‌های بدون چربی را در رژیم غذایی خود استفاده کنید.
  7. حتماً در رژیم غذایی خود غذا‌هایی که دارای ویتأمین C هستند را قرار دهید.
  8. از غذا‌های دارای فیبر مانند میوه، سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید.

راهکارهای حفظ سفتی شکم بعد از عمل لیپوماتیک

همانطور که گفته شد یکی از نکات مثبتی که بعد از لیپوماتیک دیده می‌شود، از بین رفتن افتادگی و شل‌شدگی پوست است. اما اگر مراقبت‌های لازم انجام نگیرد به مرور زمان دوباره چربی‌های اضافی در نواحی خاص بدن انباشته شده و دوباره پوست حالتی شل و افتاده پیدا می‌کند. به همین دلیل انجام برخی موارد برای جلوگیری از چنین اتفاق‌هایی ضروری است. همچنین کاندید‌های عمل لیپوماتیک می‌توانند با رعایت این موارد میزان سفتی در شکم و سایر بخش‌های مورد نظر را بیشتر کنند. از جمله مهم‌ترین راهکار‌های حفظ سفتی شکم بعد از عمل لیپوماتیک در زیر آورده شده است:

  • رعایت رژیم غذایی

خیلی از افراد به دلیل اینکه عمل لیپوماتیک انجام داده و اندامی زیبا به دست آورده‌اند، رعایت رژیم غذایی را فراموش می‌کنند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید باید بگوییم که کاملاً اشتباه می‌کنید. پس حتماً از غذا‌های سالم نظیر میوه‌ها و سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده کنید. همچنین از مصرف مواردی مثل چربی‌ها و کربوهیدرات تا حد زیاد بپرهیزید.

  • مصرف مایعات را فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین موارد در داشتن پوستی سالم و جوان، هیدراته نگه داشتن بدن است. پس اگر دوست دارید پوستی سفت داشته باشید و از افتادگی دوباره آن جلوگیری کنید، مصرف مایعات در طول روز را فراموش نکنید. ‌ایده‌آل‌ترین حالت، نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب است.

  • ورزش کنید

ورزش کردن به صورت قابل توجهی شما را خوش هیکل خواهد کرد. حتی اگر عملیات لیپوماتیک انجام داده‌اید بعد از گذراندن دوره نقاهت، ورزش کردن را فراموش نکنید. با این کار عضله‌سازی در بدن شما انجام می‌شود. در نتیجه می‌توانید همیشه شکمی سفت و زیبا داشته باشید.

  • توصیه‌های پزشک را جدی بگیرید

بعد از اینکه عملیات پیکرتراشی را انجام دادید پزشک یکسری نکات و مراقبت بعد از لیپوماتیک را عنوان خواهد کرد. اگر این مراقبت‌ها به درستی انجام شود نه تنها دوره نقاهت کوتاه مدتی را تجربه خواهید کرد بلکه نتایج حاصل از جراحی لاغری، ماندگاری بالایی خواهد داشت. از جمله این نتایج می‌توان به سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین این موارد، پوشیدن گن مخصوصی است که باید به صورت مداوم و در یک بازه زمانی مشخص شده توسط پزشک پوشیده شود.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
لیپوماتیک باسن – مزایای از بین بردن چربی باسن با پیکرتراشی
نوشتهٔ بعدی
بررسی تخصصی تکنیک لیپوماتیک و بادی جت در لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید