خطرات دستکاری بینی و پاره شدن بخیه ها بعد از عمل بینی

خطرات دستکاری بینی بعد از عمل بینی

دست زدن به بینی بعد از عمل هر چند گاهی می‌تواند وسوسه کننده به نظر برسد با این وجود بهتر است خودتان را در این شرایط کنترل کنید. اصولا عمل بینی در زمره عمل‌های زیبایی به‌شمار می‌رود که به همان اندازه که برای برخی ساده به‌نظر می‌رسد می‌تواند پیچیده هم باشد. شاید یکی از بهترین نتایجی که افراد بعد از عمل بینی در جستجوی آن هستند عمل بینی بدون ورم و عوارض پس از عمل باشد. با این وجود در صورت عدم رعایت برخی نکات می‌توانید شاهد بروز علائم خطرناک بعد از عمل بینی باشید. در واقع اگر بتوانید یک روز طاقت بیاورید به راحتی می‌توانید بر این قضیه غلبه پیدا کنید. در واقع فشار به بینی بعد از عمل می‌تواند غیر از خطراتی از قبیل پاره‌شدن بخیه‌های بینی یا پاره شدن مخاط بینی بعد از عمل مشکلات ناخواسته‌ای را برای این افراد در پی داشته باشد.

هرچند می‌توان برای پیشگیری از تورم بینی در ناحیه عمل به انواع چسب بینی هم متوسل شد. با این وجود بهتر است در هر مرحله از مشاوره پزشک متخصص بهره بگیرید و از پیشنهادهای غیر علمی و غیرقابل توجیه که سلامتی شما را به مخاطره می‌اندازد پرهیز کنید. اگر شما قصد دارید تا به زودی این عمل را انجام دهید توصیه می‌کنیم حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. قطعا در پایان درخواهید یافت که بهتر است از دست زدن به بینی بعد از عمل بپرهیزید و مواردی را که یادآوری کرده‌ایم به خاطر بسپارید.

دستکاری بینی بعد عمل

دست زدن به بینی بعد از عمل و عوارض آن

اصولا دست زدن به بینی بعد از عمل و فشارهای جانبی یا دستکاری بینی بعد از عمل می‌تواند منجر به برخی مشکلات ناخواسته برای شما شود. فراموش نکنید بخش بزرگی از بخیه‌هایی که در داخل بینی قرار دارند نیازی نیست تا کشیده شوند و پس از مدتی به خودی خود خارج می‌شوند و بنابراین در صورت رعایت برخی موارد بخیه‌های بینی شما دچار پارگی نخواهد شد. برخی از علائم پاره شدن بخیه های داخل بینی به صورت موارد زیر ظاهر می‌شوند:

1. خونریزی در قسمت داخل بینی
  2. سنگینی و درد در ناحیه داخلی بینی
  3. کبودی یا خون‌مردگی در بینی
  4. بزرگ شدن و بدفرم شدن بینی

پارگی بینی بعد عمل

در صورتی که پارگی غیر قابل تشخیص باشد غالبا به صورت ادم یا تورم غیرعادی در بینی خودنمایی می‌کند که بدیهی است در صورت عدم مراجعه به پزشک می‌تواند برای فرد مخاطره‌ساز شود. در بسیاری موارد نیز بزرگ شدن بینی با دستکاری البته در صورتی که با افراط و زیاده‌روی فرد انجام شود مشاهده شده است. یعنی از این نظر که فکر کنید با هر دست زدنی بینی شما بزرگ و بدشکل می‌شود هم درست نیست. زمانی دستکاری بینی بعد از عمل می‌تواند فرد را دچار مشکل کند که این کار تحت شرایط زیر انجام گیرد:

1. فشار به بینی بعد از عمل به صورت مکرر
  2. دست کردن در بینی بعد از عمل یا فرو بردن جسم خارجی
  3. عدم مراقبت‌های بهداشتی لازم و عفونت در ناحیه عمل

توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از علائم خطرناک بعد از عمل بینی حتما تغییراتی را که در بینی پس از انجام عمل بینی رخ می‌دهد و شما را نگران کرده است به پزشک معالج اطلاع دهید.

دلایل مراقبت و پیشگیری از دست زدن به بینی بعد از عمل

دست زدن به بینی بعد از عمل در ظاهر یک امر عادی به نظر می‌رسد. یعنی شاید فرد اینطور تصور کند که دستکاری بینی بعد از عمل در نهایت چندان هم که می‌‌گویند خطرناک نیست. البته پزشکان هم مثل شما معتقد هستند که همانطور که در مطالب فوق به آن اشاره کردیم زمانی می‌توانید از این کار واهمه داشته باشید که به‌طور مکرر آن را دستکاری کنید و در نهایت دچار علائم خطرناک بعد از عمل بینی شوید. بدین منظور و برای اقناع بیشتر خوانندگان این مطلب لازم است نکاتی را برای شما مطرح کنیم تا دریابید که دست زدن به بینی بعد از عمل می‌تواند در صورت تشدید و تکرار آن مشکلاتی را برای فرد به وجود بیاورد.

1. فشردن یا ضربه به بینی عمل شده و محل زخم و دست کردن در بینی بعد از عمل می‌تواند نتایج عمل بینی شما را تحت تاثیر قرار دهد.
  2. برداشتن چسب روی بینی و بدون مشورت پزشک یا بیرون کشیدن بخیه‌ها از طریق افرادی که در این زمینه صلاحیت لازم را ندارند ممکن است به شکل کبودی و خونریزی که از علائم پاره شدن بخیه‌‌های داخل بینی هستند بروز پیدا کند.
  3. در اغلب موارد توصیه پزشکان استفاده از کمپرس آب سرد در روی بینی است. بنابراین این کار را ملایمت و به آرامی انجام دهید. فراموش نکنید دست زدن به بینی بعد از عمل با شدت، مالش دادن بینی و خاراندن آن به صورت غیر معمول و تحت فشار قرار دادن موضع بعد از عمل رینوپلاستی می‌تواند موجب پارگی بخیه‌ها و حتی خونریزی در این محل شود.

دست زدن به بینی بعد از عمل و چند توصیه جدی در این خصوص

سرعت بهبود محل زخم در عمل بینی به شرایط مختلفی بستگی دارد. صبر و مقاومت شما در برابر عدم دستکاری بینی بعد از عمل می‌تواند به روند ترمیم محل زخم نیز یاری برساند. با این وجود مواردی نیز وجود دارند که پزشکان به‌طور موکد توصیه می‌کنند تا افرادی که دست به عمل بینی زده‌اند حتما آنها را رعایت کنند. ذکر چند توصیه از جانب پزشکان در این زمینه می‌تواند قطعا به شما در دوران نقاهت و رعایت نکات بهداشتی کمک کند. برخی از این موارد عبارتند از:

1. عوارض فین کردن بعد از عمل بینی می‌تواند بسیار شدیدتر از عوارض دست زدن به بینی بعد از عمل آشکار شود. این کار می‌تواند موجب پارگی و خونریزی شدید شده و در مواردی که شدت بیشتری داشته باشد نیاز به مراجعه فوری به پزشک خواهید داشت. پزشکان هشدار می‌دهند که بهتر است به جای این کار از پزشک بخواهید تا در صورت آلرژی از داروهای مخصوص استفاده کنید.
  2. اگر از عینک استفاده می‌کنید لازم است تا در دوران پس از عمل از زدن عینک خودداری نمایید. این کار در زمره کارهایی محسوب می‌شود که می‌تواند به بخیه ها و موضع عمل فشارهای جانبی وارد آورد. پیشنهاد می‌کنیم افرادی که از مشکلات بینایی رنج می‌برند در صورت انجام عمل بینی از متخصصان چشم و بینایی در این زمینه کمک بگیرند تا جایگزین‌های مناسبی را برایشان تجویز نمایند.

فین کردن بعد عمل بینی

کوتاه سخن اینکه می‌توانید با مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی و ارتباط با پزشک معالج می‌توانید از بروز علائم خطرناک بعد از عمل بینی پیشگیری کنید. ما معتقدیم می‌توانید کافیست اراده کنید.

3/5 - (1 امتیاز)
چند روز قبل از عمل بینی نباید قلیون کشید؟
علائم انحراف بینی – درمان جراحی و غیر جراحی

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

• سلام علائم باز شدن بخیه جذبی بینی چجوریه ؟ یه حسی دارم نگرانم کرده نکنه باز بشه

• سلام وقت بخیر
      علائم باز شدن بخیه جذبی بینی عبارتند از:
      احساس درد یا سوزش در ناحیه بخیه
      خونریزی از بینی
      خروج مایع یا چرک از بینی
      تورم یا قرمزی در ناحیه بخیه
      باز شدن بخیه و مشاهده فضای خالی بین دو طرف آن
      اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، سریعاً به پزشک مراجعه کنید. باز شدن بخیه جذبی بینی می تواند منجر به عفونت، بدشکل شدن بینی و سایر عوارض شود.