پی ار پی مو | درمان ریزش موهای سر با تزریق PRP

پی آر پی مو

افرادی زیادی هستند که دارای موهای کم پشت و یا حتی طاس هستند و از این موضوع رضایت چندانی ندارند و قصد دارند تا با انجام تکنیک زیبایی به موهایی زیبا و پرپشت دست یابند. روش ها و متد های زیادی برای پرپشت کردن موها وجود دارد که محبوب ترین و پر کاربرد ترین آن آن کاشت مو می باشد.

کاشت مو دارای تکنیک ها و روش های متفاوتی است که هر کدام در نحوه انجام و یا در در جزئیات کوچکی از یکدیگر تفاوت هایی دارند. پیوند مو با تزریق پی آر پی یکی از روش های نوین در این عرصه می باشد که نسبت به سایر روش های زیبایی کاشت مو کمی دارای تفاوت در نحوه اجرا و تکنیک آن می باشد.

درمان ریزش موهای سر با تزریق PRP

نحوه تزریق پی آر پی برای جلوگیری از ریزش مو

انجام کاشت مو به طور کلی نیازمند دقت و ظرافت بسیار بالایی می باشد و باید طبق اصول و روش صحیح انجام شود تا نتیجه خوب و دل خواهی بدست آید.

قبل از پیوند مو به روش تزریق پی آر پی ابتدا پزشک معالج یک نمونه از خون در بدن شخص را با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و سانتری فیوژ به طور کامل بررسی می کند و در نهایت سلول های بنیادی خون و همچنین فاکتور های رشد بدن شخص را به طور دقیقی جدا می کند و آن را برای کاشت مو با پی آر پی به ناحیه کم پشت موی سر آماده می کند.

سپس پزشک اقدام به تزریق یک داروی بی حس کننده موضعی خواهد کرد تا ناحیه کم پشت موی سر کاملاً بی حس شود و فرد در حین انجام کاشت مو با روش پی آر پی احساس ناراحتی و درد نکند. سپس پزشک محلول پی آر پی را به طور دقیق و هدفمند به نقاط مورد نیاز در ناحیه کم پشت و طاس موی سر تزریق می کند تا پی آر پی به فولیکول های ناحیه هدف برسد.

نحوه تزریق پی آر پی برای جلوگیری از ریزش مو

پس از اتمام کاشت مو به روش پی آر پی شخص می تواند به منزل بازگردد و بعد استراحت کند اما باید پس از گذشت چند هفته پس از تزریق پی آر پی شخص باید دوباره به مطب مراجعه کند و کاشت مو با این روش را انجام دهد. پیوند مو با روش پی آر پی معمولا تا 5 دفعه باید تکرار شود و بین 7 یا 8 هفته به طول خواهد انجامید که باید بعد از گذشت 8 الی 9 ماه دوباره تکرار شود تا نتیجه مطلوبی ارائه دهد.

کاندید های مناسب جهت درمان ریزش مو با تزریق PRP

همانند سایر شیوه های زیبایی که دارای کاندیدها و گزینه های مناسبی جهت انجام متد زیبایی هستند، کاشت مو با تزریق پی آر پی نیز دارای کاندیدها مختص خود می باشد و در واقع برای این دسته از دارای نتایج بهتر و مطلوبی است که در سایر افراد بروز نمی دهد و آگاهی یافتن از این موضوع برای افرادی که قصد پیوند مو را دارند بسیار مهم است.

یکی از گزینه های مناسب و کاندیدهای ایده آل برای انجام کاشت مو با روش تزریق پی آر پی افرادی هستند دلیل و علت ریزش مو در آن ها به دلیل مسائل ارثی و ژنتیکی می باشد و در واقع این افراد به دلیل ژنتیک خود دچار ریزش مو شده اند. این دسته از افراد می توانند با انجام پیوند مو با روش تزریق پی آر پی به نتایج خوبی دست یابند.

گزینه مناسب دیگر برای کاشت مو با این روش افرادی هستند که دچار آلوپسی ترکشن شده اند. در واقع آن دسته از افراد و به ویژه بانوانی که در اثر اثر کشیده شدن مو ها و فشار به ریشه و فولیکول های دچار ریزش مو شده اند. معمولا این مشکل در بانوانی که موهای شان را از پشت به صورت دم اسبی می بندند و فشار زیادی در حین بستن ایجاد می کنند به وجود می آید.

کاندید های مناسب دیگر که گزینه مناسبی برای انجام کاشت مو با روش تزریق پی آر پی هستند افرادی است که به تازگی دچار ریزش مو شده اند و موهای خود را از دست داده اند. پیوند مو با این روش برای این دسته از افراد در صورتی مناسب است که تمامی موهایشان ره به طور کلی از دست نداده اند و هنوز تعداد کمی از موهایشان باقی مانده است.

البته پزشک متخصص قبل از انجام کاشت مو با روش پی آر پی ابتدا بیمار را به طور دقیق بررسی و معاینه می کند تا از مناسب بودن این روش برای شخص اطمینان حاصل نماید و سپس کاشت مو با این روش را انجام می دهد.

نتایج و تاثیرات حاصل از درمان ریزش مو با تزریق PRP

البته برای بدست آوردن نتیجه ای مطلوب و دلخواه از پیوند مو باید باید عوامل و معیار های زیادی رعایت و به طور صحیح و کاملی انجام شوند تا نتیجه ای که بیمار انتظارش را دارد بدست آید و تنها نمی توان نتیجه پیوند مو را بسته به یک عامل دانست.

پس از انجام پیوند مو با روش تزریق پی آر پی شخص باید صبور و شکیبا باشد زیرا نتایج قطعی کاشت مو با روش پی آر پی در مدت زمان نسبتا طولانی به به دست می آید و شخص نباید انتظار معجزه و رویش موها تا چند روز بعد از پیوند مو را داشته باشد.

نتایج اولیه

معمولا نتایج اولیه و ابتدایی حاصل از کاشت مو با روش پی آر پی بعد از گذشت 3 الی 4 ماه قابل رویت می باشد و پس از این دوره شخص می تواند تراکم بالای موهای خود و ضخامت آن ها را به طور کامل مشاهده کند. ترکیبات محلول پی آر پی برای تاثیر گذاری در رشد موها نیازمند وقت و زمان بیشتری هستند تا بتوانند به خوبی فولیکول ها را در جهت رشد موها تحریک نمایند.

اما برای این که کاشت مو با تزریق پی آر پی به طور کامل نتایج خود را به موی سر بیمار به وجود آورد لازم است تا حداقل 8 ماه از تزریق پی آر پی بگذرد و پس از این دوره شخص می تواند نتیجه قطعی و نهایی پیوند مو را در خود مشاهده کند.

آیا نتایج پی ار پی مو دائمی است؟

نتایج و تاثیرات پیوند مو با روش پی آر پی همیشگی و دائمی نخواهد بود و تنها باعث تحریک و رشد مو ها خواهد شد و بعد از مدتی تاثیرات آن از بین خواهد رفت و بیمار باید برای تزریق مجدد اقدام کند تا حالت و تراکم موهای خود را حفظ کن در غیر این صورت میزان تراکم موهایشان به حالت قبل از تزریق پی آر باز خواهد گشت.

عوارض جانبی ناشی از درمان ریزش مو با روش تزریق PRP

میزان بروز عوارض جانبی در کاشت مو با این روش بسیار کمتر از سایر روش ها می باشد و به طور کلی عوارض جانبی شدید و خطرناکی برای بدن ندارد و شخص می تواند با خیال راحت پیوند مو را انجام دهد.

  1. یکی از عوارض جانبی پیوند مو با روش پی آر پی احتمال بروز عفونت پس از تزریق برای بیمار خواهد بود. البته در صورت رعایت صحیح روش انجام پیوند مو و بهداشت کامل این احتمال بسیار پایین است.
  2. ممکن است در صورت انجام نادرست تزریق به موی سر باعث شود که عصب های سر آسیب ببینند.
  3. پس از انجام کاشت مو با روش پی آر پی ممکن است درد خفیفی در ناحیه هدف ایجاد شود.
  4. در برخی موارد شخص دچار آسیب بافتی در سر خود شده است که عمده علت آن به دلیل نداشتن مهارت کافی پزشک پیوند مو می باشد.

سعی کنید حتماً برای انجام کاشت مو به سراغ یک پزشک خوب و با دانش مراجعه کنید تا از مزایا و کیفیت خوب hair transplant با روش پی آر پی بهره مند شوید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ بعدی
ریزش موی تیروئیدی ؛ مهم ترین روش های درمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید